Friday, October 22, 2010

STRATEGI 'MENANG PRU' BAKAL DIUBAH ?

 adakah benar sistem kuota dalam peruntukan pembahagian kerusi parlimen/dun akan dipinda bagi memberikan peluang besar untuk BN memang pada pru ke 13 nanti ? KLIK SINI

1 comment:

Anonymous said...

strategi UMNO patutnya,
1.pastikan pengundi melayu semua daftar untuk mengundi,jangan hanya kira 3 lebih juta ahli umno. kena kira rakyat melayu yang berhak mengundi. tengku Nan kena buat kerja lebih sikit
2.jangan harap pengundi cina langsung.mereka tak boleh di harap.kecenderungan mereka menyokong DAP lebih menyerlah. mungkin ahli2 MCA pun akan menyokong DAP.
3.pembanhgian kawasan dan pengundi pun patut di buat kajian oleh UMNO. mana kawasan melayu, mesti calun UMNO. kecenderungun pengundi melayu menyokong calun melayu tidak kira parti akan berlaku kerana calun orang melayu semain tak suka DAP walaupun mereka dalam pakatan dan pengundi melayu akan sokong calun melayu bukan MCA walaupun mereka menyokong barisan.
4.UMNO kena cepat buat kajian kawasan2 pengundi melayu dan tiada pilihan kecuali letakkan calun UMNO kerana MCA tidak boleh di harap.
5.MCA dan Gerakan tidak menunjukkan peningkatan dalam gabungan dalam BN. Jadi jangan bergantung harap kepada mereka. Biar mereka melawan calun DAP atau PKR keturunan Cina atau India.