Monday, November 1, 2010

LIVE GALAS :RAHSIA NAJIB DAN NIK AJIS

 masih ingatkah lagi insiden nik ajis doakan perut najib pecah ? adakah anda tahu cerita disebalik peristiwa ini.

ramai yang menyangka bahawa najib telah melakukan sesuatu perkara yang telah menyebabkan nik ajis sanggup mengeluarkan doa pecah perut kepada perdana menteri. mungkin rakyat terfikir najib telah menyakitkan hati nik ajis.sebenarnya tiada !
sebelum insiden doa pecah perut, nik ajis telah dimasukkan ke hospital. najib dan rosmah telah melawat beliau di hospital kubang kerian. ditanya oleh najib kepada doktor pakar, adakah rawatan ini mencukupi untuk menteri besar kelantan ?

jawap doktor pakar di hospital kubang kerian, peralatan tak mencukupi. kelengkapan perubatan yang lengkap ada di kuala lumpur.

tanpa berlengah, najib arahkan penerbangan khas dari kota baharu ke kl. sampa di kuala lumpur, hampir 10 outrider polis disediakan bagi melancarkan perjalanan nik ajis ke hospital. bukan sekadar itu, setelah hampir pulih nik ajis di letakkan pula di wad diraja..

selang beberapa minggu setelah pulih, nik ajis mendoakan perut najib pecah..

ini contoh terbaik akhlak orang islam pas..jenis manusia takde mengenang budi. 

tengok gambar di bawah...walaupun berbeza pendapat dalam politik, najib  datang menziarahi jenazah arwah dato fadhil nor di lapangan terbang subang sebelum diterbangkan ke alor star..
kadang-kadang akhlak orang yang pakai gelaran mursidul am pas ni lebih hodoh daripada yang disangka.

bila aku tulis semula insiden najib dan disertakan gambar ini aku teringat kisah rasulullah saw yang pernah dibaling batu oleh penduduk taif sampai berdarah.

datang malaikat jibrail a.s menawarkan perkhidmatan untuk menghempap dua gunung bersebelahan ke atas penduduk taif yang biadap melayan rasulullah saw.

apa nabi jawap ? baginda kata jangan malah baginda doakan agar anak cucu penduduk taif akhirnya dapat memeluk islam..

nah.. inilah contoh aklhlak mulia yang amat wajib kita contohi. bukannya membuta taklid menonong taksub kepada  'akhlak islam cara pas' !

19 comments:

Ms Pearl said...

O M G!!!!!!!!

Serious??? O M G!!!!!!!

hmmm sad!

pemuda malaya said...

nak mnangis aku bace ulasan nih..
ap salah Najib ntah..smpai nak doakan sampai pecah perot..
kate ulamak(kononla kot)
kita sbg insan yg biase ni pn..yg beragama islam..sepatutnya mendoakan kebaikan sesame muslim..
ckp perjuangan islam(isle bg pas)
mne perjuangannya??
abis semua,sampai agama sendiri pn nak dipolitikkan..org kafir duk maen2 agama islam..

Anonymous said...

Salah Najib cuma kerana beliau menyertai parti umno..Klu najib ni menyertai Pas xkan mungkin beliau di Doa Kan PEcah Perut...

Anonymous said...

kepimpinana melalui teladan. bagus2. terharu doh baca. 10s GAP.

p/s maner lord reid nyer. dia baca x?

Anonymous said...

MODERATOR GAP

TADI AKU BARU BACA MY METRO ONLINE. KATANYA PM SEDANG TIDAK SEHAT. SEBENARNYA SEMALAM LAGI BILA AKU TENGOK BERITA TV3, AKU TERPERASAN YANG RAUT WAJAH PM LESU DAN EXHAUSTED SANGAT. SIMPATI PULA AKU PADA BELIAU, YANG KALAU AKU LE YANG MENGGANTIKAN TUGASNYA SEHARI, MAHU LEMBIK AKU DIBUATNYA DI PENGHUJUNG HARI. TAPI ITULAH PEJUANG, SEPERTI ALMARHUM AYAHANDANYA DAN PEMIMPIN2 SEBELUM INI. AKU BERDOA AGAR PM SEHAT. AKU NAK SAJA MINTA PM BEREHAT SEMINGGU TAPI KALAU PM BEREHAT SEHARI SEKALIPUN, AKU KHUATIR TIADA YANG MAMPU MENGGANTINYA BUAT SEMENTARA UNTUK MEMASTIKAN MALAYSIA TETAP 1.

AzieYassin (Raveneye) said...

Ouch!

Kalau Aku tu Nik Ajis, sure aku terasa giler laaaaa~

Tu kalau AKU Nik Ajis. tapi kalau Nik Ajis sendiri, ntah laaa.........

Anonymous said...

Salam
mantap bro,

LAMAN WEB TERKINI PRK PARLIMEN BATU SAPI DAN DUN GALAS

http://malaysiansearch.com

Anonymous said...

Para Penyokong PAS, ada sebarang komen tentang Nik Aziz Doa Pecahkan Perut Orang (Doa Ditimpakan Bala Kepada Seseorang)?

Wajarkah Nik Aziz selaku Mursyidul Am buat macam tu?

Adakah itu melambangkan keperibadian sebagai Ulamak?

Komen dari anda please.. Tolong jangan melencong ke topik mengutuk orang lain plak. Ayat yang lebih mudah kasik basuh dulu la taik sendiri sebelum nak tunjukkan taik orang lain pulak yek!!!!

Terima kasih atas kerjasama anda.

P/S :- Kepada yang masih nak melencong topik tu memang anda seorang yang BANGANG dan BODOH TAHAP GABAN!!! Kalau nak bukak isu lain pergilah ke blog yang lain ya... Thanks

Anonymous said...

Ya Allah, Yang Maha Pengasih lagi maha Penyayang, Berilah Rahmad Dan Petunjuk Mu agar Perdana Menteri kami dapat meminpin kami dengan lebih baik. Amim

Bingai @ Bangang said...

memang mujarab doa tok guru tu. Tengoklah dah berapa orang pecah perut sampai kene adakan PRK termasuk yang sesak nafas. MasyaAllah

Anonymous said...

terharu aku bc kisah ni..semoga ia xkn mematahkan smangat PM untuk berlaku adil dan berbuat baik sesama insan....dunia hanya sementara..smoga ia akan terus menjadi teladan yg berguna untuk kita..

HANG JEBAT said...

terbaru menghina NABI SAW mengatakan berebut dengan saudaranya untuk mnjaga negara... lihat harakah lidah rasmi pas ....nik ajis oh nik ajis

Anonymous said...

WE LOVE TOK GURU...KAH 3X. DAH SETARAF AYAH PIN RUPANYA (KO ORG CUBA CARI PIC AYAH PIN SEMASA MELAWAT TOKONG HINDU)

BERITA TERKINI DILAPURKAN LORD RIED TELAH JATUH DALAM LAUT KAT BATU SAPI. HINGGA BERITA INI BELIAU BELUM DITEMUI..KEMUNGKINAN BESAR DAH DIBAHAM DEK BIAWAK

Anonymous said...

http://melanausarawak.blogspot.com/

Anonymous said...

sejak jadi PM aku rasa masa rehat beliau tak ada.dulu badannya berisi sekarang kurus. kadang aku pk bila masa makannya, masa rehatnya, masa solatnya. hari ini di sini esoknya dah disana plak. setuju sangat kalau kita la jd PM boleh pengsan. kena kuat mental fizikal. beliau memang berkerja bersungguh-sungguh untuk rakyat. rakyat lihatlah dengan teliti. lihatlah segala usahanya. bukan untuk dia tapi untuk semua rakyat negara ni. kalau lah ada yang terlepas pandang itu adat sebagai manusia biasa. maafkan lah dia. Ya Allah sembuhkan lah PM kami. kuatkan semangatnya agar terus istiqomah dalam berjuang untuk agama, bangsa dan negara ini. pelihara lah dia dari niat jahat pihak lain. Insyaallah.

Anonymous said...

...belum tentu pakai jubah serban...masuk surga N Ajis!...tapi kalau dalam hati ada sifat hasad, dengki, iri hati...busok hati...malah lebih teruk lagi tidak ikhlas hati...jawablah dengan Allah kelak!...inilah taraf ulamak zaman sekarang...eh silapp...ularmak...ular dlam semak...kalau tak hati2...terpijak ularmak ini akan patuk kita balik!


UB44
Ujang

Anonymous said...

AKU JADI TERINGAT MASA TUN M JADI PM, TUN M MEMANG HEBAT, NAJIB YANG MUDA PUN LEMBIK... TUN M SAMPAI HARI INI MASIH NAMPAK STEADY LAGI... HIDUP TUN DR MAHATHIR

AKU ORANG UMNO

Esperalzi said...

Orang tua siot ni yg jadi MB Kelantan ni bukan Islam pun, dah kafir harbi. Tak payah tolong2 dia, kalau dia mati biar jer dia mati. dan kalau dia mati, tak payah baca fatihah utk dia, buang masa jer, fatihah utk orang Islam..

Anonymous said...

patutnya Nik aziz doa pecoh perut untuk orang2 yang bantah Hudud macam karpal singh, lim kit siang dll tapi apasal xde? doa x mujarap ker?