Friday, November 26, 2010

PAKATAN SELANGOR TERCUNGAP-CUNGAP

kempen kembalikan hak air kepada rakyat yang dimainkan oleh pakatan selangor makin tak dapat sambutan.

asal kempen nak kutip 100 ribu tandatangan. yang baru dapat tak sampai 800.
mengikut maklumat terbaru, kalid arahkan kesemua ketua kampung di selangor dapatkan 200 tandatangan kat kampung masing-masing.

tak cukup dengan itu, kalid bayar iklan kat malaysiakini di tapak baner yang paling atas. iklan yang kerajaan negeri buat tu bayarannya RM1500 sehari. 10 hari RM15000 semuanya pakai duit rakyat.

kempen ni dinamakan kembalikan hak air kepada rakyat selangor.

cuba tanya kalid ?

kembalikan yang macamana ?
siapa yang curi air penduduk selangor, makhluk asing ke ?

kalid tolonglah berhentikan gimik murahan sebegini. basic kehidupan kat dunia sekarang ni, semuanya berbayar kalid. masuk toilet kat central market pun dan 50sen.

takkan SYABAS buta-buta nak bagi free je air kat pengguna. rasional lah sikit. kerja dan flow  air mentah yang kotor dibersihkan sampai jernih takkan takde kosnya kalid.

rakyat selangor lebih matang dalam menilai persoalan HAK dan KEPERLUAN. tak salah bayar lebih sedikit asalkan kualiti air dan perkhidmatan SYABAS berada dalam keadaan paling memuaskan.tunggu pendedahan seterusnya tentang isu ari selangor.


2 comments:

Anonymous said...

bro, gua rasa khalid nak rakyat selangor minum air macam air kat kelantan yang macam teh o tu.

nanti bolehlah dia salahkan kerajaan pusat sebab tak tolong bagi air bersih kat rakyat selangor. Atau pun mase tu dia akan cakap rakyat selangor akan dapat air bersih pd tahun 2057. dapatla memerintah lame skit.

hahaha.. khalid oh khalid kenapa la kau bengap sangat. Itu la pasal, masa janji nak bagi air free dulu fikir guna kepala lutut. bila kerajaan negeri dah nak bangkrap, mula buat gimik politi bodoh nak salah orang lain. dia dengan teresa cock ni sama2 bodoh. itu sebab kena tendang dari glc. bangang!!

Anonymous said...

kelakar juga sabtu lepas ada orang dia tanya nak sokong ke kat PKNS BBBangi. Saya jawab, rumah saya tak dapat pun air percuma tu. Dia tanya lagi, ahli keluarga ramal ke (mungkin dia ingat saya rasa tak berbaloi)? Saya kata tak. Sebab tak dapat adalah kerana saya tinggal di apartment - sistem air pukal. Saya beritahu dia kat tempat saya tu bukan saya sahaja tak dapat air percuma, malah ramai lagi. Dia boleh kata dia pun baru tahu kawasan tu tak dapat air percuma lagi. Dalam hati rasa nak cakap je "Duduk banglo boleh dapat air percuma, kami yang miskin bandar yang duduk apartment ni bukan saja tak dapat air percuma, malah harga air pun berganda tingginya." Lain kali kalau jumpa saya nak cadangkan kerajaan Selangor umumkan siapa yang tak dapat subsidi air, boleh claim dengan kerajaan masa dekat pilihanraya nanti. 4 tahunx12xrm12 = rm576 satu keluarga je...