Monday, November 15, 2010

SKANDAL PKNS ( BAHAGIAN 1 )

kenapa PKNS ditubuhkan ? memahami sejarah penubuhan PKNS bermakna kita pada saat ini akan memahami punca dan asbab sebenar motif penubuhan syarikat milik kerajaan selangor.

PKNS adalah ide besar daripada pejuang melayu terunggul allahyarham dato haron idris bekas menteri besar selangor.

PKNS ditubuhkan sebagai katalis pemula menghimpunkan semula penempatan masyarakat melayu yang berselerakan pasca peristiwa 13 may.

dato haron melihat insiden 13 may dengan pandangan yang cukup jauh. orang melayu yang tinggal di pinggir bandar dan setinggan diberikan TOL.

kawasan perumahan baru (projek sulung PKNS) dibina bagi menyaingi kepadatan penduduk cina di bandar.

rumah mampu milik dibina di pudu,petaling jaya,ampang,keramat,subang,cheras dengan tujuan untuk mengepung dan mengurangkan nisbah penduduk cina/melayu di bandar.

banci penduduk  yang kerap dijalankan itu mempunyai rahsia perancangan kita. 

kenapa perumahan berskala melayu ini dirancang ? ia dirancang sebagai tatacara atau plan tindakan susulan pasca pilihanraya may 1969. 

hari ini PKNS dibawah seliaan pakatan sudah lari dari fokus asal. tidak mengejutkan apabila adun pas sendiri mempersoalkan kewibawaan PKNS dalam menolong 'orang melayu' di selangor.

skandal pertama PKNS.

projek pembinaan kondo mewah oleh PKNS di dataran jelatek (kawasan keramat) yang dilihat punyai motif jahat untuk menghalau melayu dari kawasan asalnya.

 dibawah ini adalah harga sebuah kondo jenis studio type yang dijual oleh PKNS.

-unit studio satu bilik berharga RM600 ribu
-unit studio dua bilik berharga RM 900 ribu
-unit kondo 3 bilik berharga RM 1.5 juta.

tidakkah tindakan bebal ini sengaja dilakukan oleh regim pakatan yang bermatlamat untuk menghalau melayu keluar dari pinggir bandar dan seterusnya 'menambahkan'  majoriti komposisi pengundi bukan melayu ? mana pergi jagoan pas dalam memperjuangkan hak melayu ?

8 comments:

Anonymous said...

PKNS nak tolong orang kaya ke atau orang yang berpendapatan rendah?

Anonymous said...

syabas gap..
dedah dan hebahkan muslihat ni secara meluas...
supaya semua pemimpin melayu dan orang melayu sedar...

Ms Pearl said...

itu sebabnya kemiskinan bandar kerajaan perlu lihat, dengar dan teliti sedalam dalamnya

p/s: berapa banyak bandar di selangor sekarang di kuasai oleh kaum bukan melayu? damansara, kelana jaya, subang jaya, petaling jaya, bukit tinggi klang, klang, kota damansara, just to list a few

di mana melayu balik balik shah alam ....hmmmm

takde guna UMNO/BN kuasai Selangor tapi bandar besar semua takde baka melayu....

Anonymous said...

apa lagi GAP..bg kat kroni2 laa..ha.ha.

Anonymous said...

Nak tahu sejarah PKNS dan kenapa PKNS ditubuhkan? Ketahui unsur DEB dalam pembentukan PKNS dan benih-benih yang kurang menyenangkan dalam zaman DS Khir Toyo dalam buku " PKNS: Kemajuan Untuk Rakyat".Buku ini diusahakan penerbitannya oleh Persatuan Pegawai Kanan PKNS pada tahun 2008 dan ditulis oleh Shahrom Md Dom.

Anonymous said...

Anom, Persoalan sekarang Adakah PKNS sekarang lebih baik dari pentadbiran dulu (UMNO) itu aja? Kalau dulu UMNO tak bagus kenapa hari ini PKR tak betulkan. Masa pilihanraya dulu kata nak betulkan apa yang tak betul.

Anonymous said...

Susah gak kalau kepala otak sume da berkarat dgn dakyah² pemerintah yg kuku besi ni. hey, come on la korang!! PR memerintah Selangor brape lama?? Korang ingat, semudah A, B, C, ke nak betulkan 'kerosakan' yang kerajaan Selangor sebelum ini da buat??? Korang ni sume memang sangat bijak!! Mcm isu kandang babi aritu (sekadar menyebut 1 isu), sape & bila diluluskan?? Korang ingat, PR pegang Selangor, boleh terus nak ubah sume?? Korang xtaw ke dlm sidang DUN ade geng pembangkang?? Agak², klu x dpt sokongan majoriti dlm sidang DUN, boleh ke sesuatu usul tu dijalankan??? Korang klu nk komen pun, jgn la terlalu ngok sgt!!

Unknown said...

aku pn anti pkr, tp takde la bersetuju dgn maklumat ini, harga rmh pkns mahal ni pd masa BN & PR. Sedangkan kualiti yg semakin buruk, jadual pembinaan yg lambat, janji2 munafik itu sudah biasa di pkns skrg. Cuma mana pergi slogan PR sbg kerajaan berkebajikan? setakat tukar GM yg berfikiran PR tetapi kualiti perkihdmatan semakin teruk.