Thursday, December 9, 2010

ANTARA APCO NAJIB DAN APPC ANWAR.

semalam 6 mangkis dari pakatan telah digantung parlimen. 6 mangkis ini digantung kerana solidariti mereka terhadap tuduhan  anwar kepada kerajaan najib . ide 1malaysia dilabel oleh anwar sebagai   peniruan konsep 1israel .

anwar cuba nak jadi antai yahudi. dia cuba nak jadi david yang berperang dengan goliath.

mungkin sikap flip flop dan chameleon ini yang dianggap oleh wan azizah sebagai anugerah daripada tuhan.

memperbodohkan keintelektualan rakyat sudah menjadi praktikaliti biasa mainan pakatan.

ini zaman IT bukannya jaman edan. zaman IT bisa membogelkan anwar sehalus-halusnya. anwar masih berfikiran lama, kotak serebrumnya makin bersawang dan banyak sangat habuk.

anwar cuba bermain game politik. mengajak umat melayu untuk membenci umno kerana najib mengguna pakai APCO sebagai pelaksana ide 1malaysia.

najib guna pelobi yahudi..najib pro yahudi. come on anwar, ini stail propaganda lama bah.

apa anwar fikir, orang kampung tak tahu ke amalan sistem berparti di amarika ?

semua negara tahu, nak masuk amarika dalam usaha melakukan enggagement politik, khidmat pelobi memang diperlukan. ini bukan mudah kerjanya, persis ide can i fcuk u today yang biasa menjadi amalan anwar.

mana ada pelobi politik di amarika ada susur galur melayu dan jawa ? sudah tentu playernya dari kalangan yahudi.

anwar sudah lupa ke bahawa dia antara pemimpin utama negara yang terlebih dahulu menggunakan KHIDMAT YAHUDI untuk sebarang kegiatan pelobian di amarika ?

BUKTI ANWAR PERNAH GUNA PELOBI YAHUDI (APPC)

Pusat Dasar Asia Pasifik atau (Asia Pacific Policy Center) (APPC) diwujudkan pada 1993 sebagai pertubuhan tidak berorientasikan keuntungan, dengan matlamat mewujudkan hubungan erat di antara pemimpin perniagaan dan politik di Amerika Syarikat dan rakan sejawat mereka di Asia dan Pasifik.

APPC mahu meningkatkan peranan Amerika di rantau ini, merangkumi aspek komersial, ekonomi, politik dan keselamatan. Ia tidak terbabit dalam proses melobi tetapi mempromosikan komitmen Amerika yang tinggi terhadap rantau Asia Pasifik, menerusi kajian mengikut isu, tanpa memenuhi agenda tertentu.

Setakat ini, empat dailog yang dianjurkan oleh APPC ditaja secara bersama oleh IKD dan Institut Kajian Antarabangsa dan Strategik di Malaysia.
 Ini bukanlah kali pertama APPC dan Paal terlibat dalam kontroversi yang melibatkan Malaysia. Pada bulan Jun 1999, Paal telah mencadangkan kepada Jawatankuasa Kecil Kongres mengenai Asia Pasifik dan Malaysia bahawa AS mengekalkan hubungan yang correct but cool relationship dengan kerajaan Dr. Mahathir.

Paal dalam testimoninya juga berkata, minatnya terhadap Malaysia semakin mendalam kerana terpesona dengan personaliti Anwar yang dianggap sebagai kawan karib beliau.

dato Murad pernah mendakwa, beliau menguruskan sebanyak RM38 juta dalam bentuk sumbangan kepada APPC dan Paal atas arahan Anwar. Beliau juga percaya beberapa rakan Anwar turut memberi sumbangan kepada pusat itu untuk digunakan bagi meningkatkan imej Anwar di kalangan negara-negara Barat.

Selain itu, Murad mendakwa, dailog Asia Pasifik kelima yang dirancangkan pada Disember 1998 terpaksa dibatalkan selepas Anwar dilucutkan jawatan.

President pertubuhan itu ialah Douglas H. Paal, yang sebelum ini pernah menjadi anggota Majlis Keselamatan Negara (NSC) pada 1989-1993, dan berpengalaman luas mengenai Asia Pasifik. Mendapat pendidikan di universiti ternama seperti University Brown, University Stanford dan University Harvard. Beliau menerima RM38 juta dari akuan induk Anwar.

Associate Kanan, David G. Brown memiliki pengalaman lebih 30 tahun dengan Jabatan Negara Amerika. Felo sekutu, James C. Clad yang juga bekas diplomat New Zealand, berpengalaman luas mengenai Asia Pasifik , kini profesor kajian Asia Tenggara di Universiti Georgetown.

Pengarah Program APPC, James Kuhn sebelum ini pernah menjadi pembantu eksekutif kepada Presiden Ronald Reagan di antara 1985-1989.

2 comments:

Anonymous said...

Anwar lantik YB Australia pulak jadi kawan pemerhati kes liwat dia, berapa ye allowance dia bayar kat MP australia tu? paling tidak flight ticket bisnes class (RM9k)hotel 5 star (rm500 smlm) ..fuhhh dasyat..bang anwar kita ni...duit rakyat sgor ke atau duit poket sendiri atau duit parti ?

Anonymous said...

sudah2 la nuwar... rasa2nya x ada takdirnya ko jadi PM. cubalah jadi pembangkang yg berkualiti. belajarlah terima kenyatan.... :-(