Sunday, December 26, 2010

FELDA MEMANG BANKRAP MAZLAN ALIMAN PEJUANG RAKYAT !


KUALA LUMPUR 25 Dis. – Felda akan membayar Bonus Insentif Produktiviti berjumlah RM100,916,600 kepada para peneroka di tanah rancangan di seluruh negara mulai Januari ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bonus itu sebagai menghargai sumbangan peneroka terhadap kemajuan industri sawit dan getah negara selain insentif kerana menghantar hasil melalui Felda.

Katanya, 94,281 peneroka yang menghantar hasil ke Felda dari Januari hingga Oktober tahun ini akan menerima bayaran RM400 (minimum) dan RM1,200 (maksimum) bergantung kepada jumlah penghantaran hasil.

Mengulas jumlah penerima bonus, Najib berkata, ia melibatkan 83.7 peratus daripada keseluruhan 112,635 peneroka manakala baki 18,354 peneroka tidak layak menerimanya kerana tidak menghantar hasil kepada Felda.

APA CRITA MAZLAN ALIMAN ? 

9 comments:

Anonymous said...

Kesian baki 18,354 peneroka FELDA ditipu hidup2 oleh si Mazlan keparat. ishh ishh ishh ishh ishh itulah pakcik2 bengap dan bahalul, sama juga seperti ahlul2 Parti Ajaran Syaitan di tipu hidup2 oleh species2 yg menggelarkan diri mereka pemimpin, pakar, Tok Guru, punaisihat, Ustaz, tetapi mereka lah sebenarnya musang berbulu ayam yg akan membuat kejahatan di bumi ini. Harap2 baki 18, 354 peneroka sedar, insaf dan bertaubat, suroh alah si keparat Mazlan bayar gantirugi. Pakat2 ramai2 buat Pakatan seperti Pakatan Rakyat, lantik penasihat undang2, jangan punaisihat dahlah, dan saman SI Mazlan keparat ke muka keadilan baru adil namanya. Janganlah la jadi bengap!!

Wake UP! said...

18,354 peneroka yang tidak layak menerimanya kerana tidak menghantar hasil kepada Felda tu berputih mata sajalah.

Orang suruh hantar hasil melalui Felda, degil. Tak mau.

Padan muka hang.

Anonymous said...

Itu duit peneroka bang, bukan duit Felda Plantations Sdn Bhd (FPSB) yg diakaunkan ke FELDA setiap tahun.

Tanya FELDA kemana perginya duit FPSB yg berbilion tu, dihabiskan.

Itu sebenar persoalan nya.

Itu yg dimaksudkan FELDA ni dah bancrupt atau dah nak bancrupt.

Ade paham.

mamat-in-a-box said...

baki 18,354 boleh mintak kat pengkhianat peneroka FELDA tu

oRang kAmpong said...

Alo mamat anom 1.05. Buat pa lah ni xtau malu nak mengaku duit FPSB duit hangpa atau duit PENEROKA.FPSB bukan ambik tanah mak bapak hang, depa ambik tanah2 free land dr kerajaan2 negeri. betoilah tanah kerajaan tu milik rakyak xp apa peneroka felda sajer yg jd rakyak msia. org lain petani,pesawah,nelayang,cikgu-cikgi,kerani-keranok dan byk lg tu bukan rakyak msia.byk cantik muka korang.abis bior korang jer kaya org lain xyah kaya.ingatlah org lain ckit.ini sema yg xsedar diri kompomlah puak2 hampuras pas pis pus.sumpah jd berok google bau tau.

Anonymous said...

eh..ade gak bangsat pakatan rakyat kat cni..pembangkak kononnyer tau semua bab2 aliran kuar masuk wet felda..kepada juak2 pakatan ranap..terusla sedut kencingan pemimpin korg tu..

Anonymous said...

Bila nak tubuh tribunal siasat penyelewengan FELDA, MARA, dsb,.. seret semua pemimpin & pegawai yang korupsi kemuka pengadilan.... macam peristiwa King Louis IV & pegawai2nya semasa Revolusi Perancis dulu...

Anonymous said...

1. Hari ini saya berkunjung ke Felda Tenang, sungguh kagum dengan semangat orang Felda yang mengenang budi.Saya tabik dengan satu kenduri kawin di situ, mereka memasang bendera BN di tempat balai Rewang,saya pasti tindakan itu lahir dari kesukarelaan dan keikhlasan untuk melihat negara aman sejahtera. kalau satu rumah satu bendera BN dipasangkan dalam PRK ini alangkah moleknya terutamanya untuk menjadi pendinding dari gangguan Mahluk yang datang dalam PRK untuk memecahkan belahkan perpaduan dan keharmonian masyarakat felda yang sentiasa hidup dalam suasana "GUYUP"
2. Saya difahamkan semasa PRU-12 PAS hanya dapat 15 undi dari 1400 pengundi diDM Felda Tenang. Dari pengamatan saya jelas sekali orang Melayu di Felda tidak termakan hasutan haprak.
3. Tengahari terserempak 100 Kumpulan anak muda bermotor disekitar Labis , dengan baju T warna Biru, saya pasti mereka akan sudah tidak sabar-sabar untuk membantu Barisan Nasional.

Anonymous said...

Anon 1:05pm ni memg x faham2,"dulu kini & ........"
harap2 di masa yg mendatang ni akan faham lerrr...malas nk ulang2 brkenaan Felda ni..simpel, apapun kt atas dunia skrg ni mana ada benda free cik non ooiii..pi cari sendiri laa..klu diterang berjela2 pun, lum tentu puak2 sinun tu akan FAHAM..KE PURA2 X FAHAM !!?