Thursday, December 30, 2010

GERAKAN UBAH PERLEMBAGAAN MALAYSIA SUDAH BERJALAN !

'perlembagaanku'. apa benda buku ini ?

ini bukan buku memoir, sebaliknya ia adalah buku yang mengandungi fakta-fakta hasutan kepada rakyat untuk merubah perlembagaan negara sedia ada berdasarkan kepada komitmen segelintir pemimpin pakatan yang beria-ia mahu mengubah perlembagaan sekiranya mereka berjaya menakluk putrajaya pada pru ke 13.

mufti perak dato harussani pernah mengeluarkan kenyataan pada 15ogos 2010 bahawa ada gerakan pihak-pihak tertentu yang mahu merubah perlembagaan yang menjurus kepada menghakis hak melayu,islam dan kuasa raja-raja melayu.

gambar di bawah adalah penggerak utama gerakan mempelopori buku 'perlembagaanku'.
Paul Linus Andrews (Head of Department of Law, Sunway College University), bersama Samuel Leong, Yap Yin May dan Nadia Abu Bakar adalah antara mereka awal terlibat dalam kempen kesedaran "Perlembagaanku", yang dianjurkan oleh Majlis Peguam Negara. 

Kempen ini telah dilancarkan sejak 13 November 2009 lagi. Rentetan daripada itu timbul pula buku "The March to Putrajaya - Malaysia New Era Is At Hand" oleh Kim Quek yang mengandungi 361 muka surat. Buku ini didakwa memutar belit banyak perkara dan menghasut rakyat untuk membenci Perlembagaan yang sedia ada.
hari ini ahli parlimen klang dari DAP telah menganjurkan bengkel kertas kerja membentangkan dengan secara serius buku 'perlembagaanku' kepada rakyat.KLIK SINI

pas sudah semestinya bersetuju dengan projek merubah perlembagaan ini. namun soalan juga aku tujukan kepada KDN. apa dia nak buat dengan gerakan 'perlembagaanku' ?





13 comments:

Anonymous said...

KDN harus tegas, jangan sampaikan rakyat Malaysia yang waras pula berjuang habis - habisan untuk mempertahankan perlembangaan yang sedia ada dengan cara tersendiri.


Rasanya, Ops Lalang V.2 perlu dijalankan, jika benda - benda mcm ni beralutan.

Jijik betul aku tengok kaum2 liberal ni, x abis2 nak MengAMERIKAkan malaysia ni. Dan lebih jijik lagi bila tengok respon2 pak2 menteri yang dok pakai sut tapi otak bebal.

Dah la pengkianat dibebaskan tanpa tindakan apa2, la nie, kaum liberal laknat buat hal, masih dok senyap.

sampai bila? sampai bila?

Keris said...

Syabas kepada orang Melayu yang sudi berkongsi hak hak mereka dengan bangsa lain.

semoga anak cucu anda kelak berterima kasih kepada perbuatan anda semua.

Anonymous said...

betul bro...aku rasa kerajaan perlu bertegas. jangan selesa apabila tengok orang melayu tak bagi respon. diorg tak tau betapa terbakar nya hati melayu.

Aku selalu terpikir, sebebal-bebal puak PAS, tapi masih ada pemimpin mereka yang sanggup bersatu demi melayu.

Tapi kita di sini yang dah ada kuasa dalam tangan pon tak boleh nak bela benda-benda macam nie.

Cakap je pandai. Berapa kerat sgt kuasa politik kat bangsa asing? Berapa sangat kawasan majority bangsa asing? Itu yang selalu dijaja...Tapi, bangsa itu la korang bela, smp melayu rasa terpinggir.

Pikirlah sendiri pemimpin kami yang bijaksana..andai kami rakyat marhein ini tak pandai, layan la kami cara orang tak pandai. jangan sampai tuan-tuan tak pandang kami langsung.

Lintau Perak said...

Kita pun tak faham apasal Hishamudin tak kisah langsung hal ini.
Dah lama didedahkan...takkan nak tunggu nasi dah jadi bubur baru nak siasat.

Anonymous said...

KDN tak akan bertegas selagi mereka mempunyai Menteri yg "lembut" itu. Tak percaya, kita tggu dn lihat aper tindakannya melainkan AMARAN semata mata..

kulatlapok said...

Jika perubahan mendatangkan kucarkacir, ianya harus dipertahankan.

Anonymous said...

sebut pasal KDN tu..buat sakit ati jee..lebih2 lgi diterajui hisam amaran..
xde lagi baek..

Anonymous said...

aku nak tengok apa langkah kdn dalam kes ni....jangan baik tak bertempat....bodoh terlampau lampau...jangan hidup nak senang diri je....rasa lah bertanggungjawab sikit.....!!!

Anonymous said...

Cegah sebelum parah... Umno dah hilang teloq.. pendekatan taiko, samseng, kurang ajar dan dibuat secara meyakinkan dan berterusan anwar dan komunis2nya juga parti perosak agama, berjaya mengecutkan teloq pemerintah..
Perang psyco mereka nampak berkesan, lama-kelamaan kalau x bertindak, atau kononnya cara berhikmah n berstrtegi ala-ala pak lah/khairi, rakyat mgkin semakin terpengaruh, hancurlah negara..
Dah jadi mcm singapura, kubur oarang islam pun dikorek, buang kerana pembangunan...
Ajaran dan ideology karut dan sesat pembangkang, mula-mula memang nampak x boleh diterima.. tapi kalu diperjuangkan mereka secara yakin dan berterusan.. lama-kelamaan pasti semakin besar mcm bah.. Umno dan kerajaan akan tenggelam., MCA dan MIC memang x boleh harap dan dipercayai sangat, cara mereka skrg pun nampak sumbang..
Umno berubah Malaysia selamat..

Anonymous said...

Bro, bukan Majlis Peguam Negara, tapi Majlis Peguam Malaysia. Majlis sial yang sokong rakyat pendatang ke bumi Melayu bernama Malaysia yang tak kenang budi!

Anonymous said...

MENETRI KDN KAU SEMUA TAU LAH "BAPOK' DIA DA KENA LIWAT DGN AL JUBURI...KDN LEMAH SEJAK PAKLAH TERAJU NEGERA...POLIS DI KAMBING HITAMKAN DGN PELBAGAI SURUHAJAYA INI KITA JGN LUPAKAN..PENGUAKUASA UTAMA MALAYSIA ADALAH POLIS.. JIKA MEREKA INI DI TIBAI SETIAP HARI.. KERAJAAN PUN TURUT IKUT RENTAK ALJUBURI @PKR SEBENARNYA DI BELAKANGNYA, RAKYAT BANGUN BANTAI POLIS ,PADA HAL PAK LAH SEBAGAI MENTERI KDN MASA SEBELUM TU TAHU APA YG BERLAKU DAN SEGALA LOGISTIK, KEMUDAHAN DAN KEANGGOTA SERBA KURANG DIA TENTU TAHU, KENAPA BILA JADI PM DI TAK LAKSANAKAN..PEMBAIKAN ITU, KENAPA HARUS IKUT RENTAK "NIAT JAHAT" PUAK SIAL TU...INGAT PRU 12 PEMBANGKANG MAINKAN ISU "KESELAMATAN RAKYAT"..SEBAB JENAYAH BANYAK, MANA TIDAKNYA.. PENJENAYAH DA PUNYA BANYAK KUASA DAN HAK DIBERI OLEH UNDANG2 ATAS PAKSI HAK ASASI MANUSIA...MANKALA MANGSA DIMANA HAK MEREKA ? RAKYAT BINGUNG DAN JUGA ATAS FAKTOR KELEMAHAN PAK LAH TAKBIRKAN NEGARA DAN ISU MEN"HANTU" DIA ..MAKA BN KALAH TERUK..ITU KITA JANGAN LUPA..POLIS KINI IBARAT HARIMAU YG TAK BERTARING.. BUAT KERJA HANYA NAK SELAMATKAN PERIUK NASIK AJA,,,AHKIRNYA RAKYAT YG MENJADI MANGSA.. JENAYAH BANYAK SIAPA YANG PALING UNTUNG DAN AKAN KAYA...PEMBELKA MEREKA LAH.. FIKIR2KAN LAH ...

Anonymous said...

menteri KDN kini jenis bapok.. BN da jadi bapok sejak pak lah jadi PM terlelap .. tahniah " pak lah" al samdol.. Ini lah akibat bila Kerajaan da lemah..nak buat apa perlu berunding sana sini.. jika kuat mcm zaman TUn M da lama sialan ni masuk ISA atau kamu fikir apa yang akan di lakukan...kita leh hapus kan 200 orang untuk selamatkan 27juta rakyat.. mc,m sadam husin..buat.. tp atas kepentingan Amereka sadan di kambing hitamkan..kini Iraq dulu dikalatkan zalim kini mana kemananan yag di carinya oleh rakyat yg membantai Sadam itu dulu.. TIada dan makluimat mengatakan puak ini telah lam di bunuh sebab jika tidak mereka akan menjadi duri dalam daging.. itu lah dia POLITIK...

Suram Muram said...

Hishammuddin Pengecut...
bapak aq veteran UMNO...
dulu de bangga betul dgn Hishammudin...
De kata anak Muda...
bakal warisan Pemimpin Negara...
Dulu aq cakap de...
Menteri Amaran...Marah Bapak aq...
Bila aq Kate de Pengecut...
Marah juga...
Sekarang nie...
x pyh aq nak citalah...
Bapak aq pOn da kecewa...
Aq diam je...
Allahyarham Tun Hussein...
X tahulah nak Kata...
Kalau ada umO lg...
Agak-agak de KECEWA x???