Friday, December 24, 2010

KRISIS PAS SELANGOR BERMULA DI KOTA RAJA !

kita mulakan dengan isu panas pas kota raja. 

berdasarkan pemerhatian kami, sekiranya hasan ali masih terus memegang tampuk pemerintahan pimpinan pas selangor maka bahagian yang pertama yang akan dilakukan perubahan adalah di bahagian kota raja.

umum mengetahui dr mariah merupakan ahli parlimen untuk kawasan kota raja. 

namun pada pemilihan pimpinan pas kota raja yang lepas, beliau telah ditewaskan oleh cikgu jaafar,aktivis pas yang cukup bergiat aktif di kawasan sri andalas.

mengikut maklumat yang kami terima, cikgu jaafar ini bakal ditabalkan sebagai calon pas untuk kerusi parlimen kota raja menggantikan dr mariah.

namun dalam keadaan yang selesa menyandang jawatan YDP pas kota raja, kabarnya dr mariah akan beralih arah dan menukar kem seterusnya menyokong kepimpinan dr hasan ali dalam pemilihan akan datang.

malah ahli majlis MPK yang  duduk dalam hirarki pimpinan pas kota raja juga akan berganding bahu dengan dr mariah.

dr mariah tidak mempunyai base yang cukup kuat di kota raja. dia adalah outsider berbanding dengan cikgu jaafar yang telah lama bermastautin di klang. 

berdasarkan rekod, cikgu jaafar merupakan bekas ahli umno dan bekas ahli S46 sebelum terjun mencari platform dalam parti pas.

pembawakan cikgu jafar adalah sesuai dengan kalid samad namun mereka ini juga merupakan bekas seteru dalam pimpinan pas kawasan shah alam.

imej agresif cigu jaafar kurang disenangi oleh satu lagi puak , iaitu PKR kota raja. 

sudah bertebaran berita yang mengatakan PKR akan menuntut kesemua kerusi iaitu parlimen (kota raja) dan dun (sri muda dan sri andalas) pada pru yang ke 13 nanti.

xavier akan bertanding di kerusi parlimen kota raja. suhaimi raja pasir yang biol akan bertanding di kerusi sri muda dan ketua AMK azrinizam akan melobi kerusi dun andalas.

pertarungan sengit bakal bermula dan ombak perpecahan pakatan akan mencetuskan katastrophinya di kota raja.

pada waktu itu, pas mahu ke mana ? 

nantikan sambungannya.

7 comments:

Gerakan Timur said...

Bro,

Pas ke lubang jamban!!!

PRP said...

Aku org Andalas... bersama ayah dan ibu tidak mahukan PR di tanah kami... kami penduduk disini dah jelek dgn permainan mereka dan memastikan PR tidak akan berkuasa di PRU-13... Mampos Anwar! Mampos PKR, Mampos PAS!.. Paling Penting... PEGI MAMPOS DAP!

Kekuda said...

semua orang PKR adalah katak, kecuali org yang kali pertama masuk mana2 parti!

Anonymous said...

Saya anak malaysia tak hingin lagi jadi hamba sahaya kepada tuan besar UMNO / BN .......selama2nya... kita daulatkan rakyat, kita daulatkan perlembagaan, kita daulatkan Istitusi Raja yang adil!

Anonymous said...

Bila plak Umno/BN jadikan ko hamba?, Aku bukan ahli UMNO pun, tapi selama 39 tahun hidup kat Malaysia ni tak plal aku rasa atau nampak kerajaan jadikan rakyatnya hamba....

annonymous said...

Anon 6.20pm

Takde siapa pun yang jadikan kau hamba, cuma diri kau saja yang jadikan diri hamba sebab tak nak pakai otak yang Allah bagi.

Oleh itu, berhenti salahkan orang lain.

Anonymous said...

anon 6.20 : ko ni apa cerita? sawan ekh? :-(