Monday, December 27, 2010

NYAWA PEMAIN BOLASEPAK MALAYSIA DALAM BAHAYA. FAM WAJIB DESAK UBAH LOKASI.

 tengok gambar kat atas ni. penyokong indon laser mengamuk semalam pasal tak dapat tiket bola untuk menyaksikan perlawanan akhir timbal balik rabu ni..

sekarang keadaan makin haru biru. 

aku bimbang akan nyawa pemain bolasepak malaysia. kalau stadium ni dorang boleh panjat dan rempuh lalu masuk padang, apa jaminan pemain-pemain malaysia tidak diapa-apa kan ?

FAM TOLONG GUNA OTAK. DESAK AFF DAN FIFA ADAKAN PERLAWAN DI STADIUM NEGARA LAIN, CONTOH SINGAPURA.

apa FAM lupa ke insiden di hongkong tidak lama dulu. penyokong nepal mengganas dan belasah semua player malaysia atas padang ?? siap ada player malaysia yang kena libas dengan tali pinggang penyokong.

SEINGAT AKU LAH, COACH WAKTU ITU HATEM SOUSSI.

mohon kerjasama bloger keluarkan kenyataan. desak FAM minta AFF dan FIFA adakan perlawanan di stadium lain...

ini penyokong indon mana ada otak. mana ada akhlak, KLIK SINI.

21 comments:

Anonymous said...

sokong 1oo% saranan tuan

KizZ said...

Saya sokong jugak!!

Jom skodeng,
Kami Hannah Montana

Megat Alam Gempita said...

Betul tak apa Teman cakap tempoh hari?, Penyokong Indon merancang untuk merusuh dan membantai semua pemain Malaysia samada mereka menang atau kalah pada 29 Disember ni.

Pada keesokkan harinya 30 Disember, mereka akan berdemonstrasi depan kedutaan besar Malaysia di Jakarta serta konsulat Malaysia di Medan, Pontianak, Makassar, Yogjakarta dan Bali.

Anwar dah bayar mereka utk burukkan imej Malaysia. Hari tu kajian burukkan Malaysia dah keluar. Bagi Anwar, perlawanan bola ini medium terbaik menyemai perasaan anti Malaysia!

Tapi Team Malaysia tak perlu gusar teruskan berjuang, anggap kebanjiran jersi merah penyokong mereka adalah jersi Red Warrior kita...hidup Harimau Malaya!!!

Tak percaya tengoklah!!!

Ms Pearl said...

biasanya GAP

"pihak pihak atasan" akan MULA BERTINDAK bila ada kematian atau pun hilang anggota badan :D

Sang Guna said...

Takkan sebodoh tu org indon beb, tapi klu terjadi mcm tu maka memang diorang ni semua barbarian yg tak tau aturan, tak ada tamadun.

sharipuddin alias said...

Saya bersetuju dengan saranan tersebut. Dalam laman sosial Facebook Persatuan bolasepak kebangsaan Malaysia terdapat beratus-ratus komen dari penyokong yg membuat ugutan serta ancaman bunuh rakyat dan pemain Malaysia bila menjejakkan kaki di Gelora Bung Karno. Walaupun hanya sekadar komen biasa namun pada sudut lain kita harus mengambil ini sebagai ancaman keselamatan yang amat serius.

GAP KEMBALI said...

dorang dah berkumpul di airport jakarta menunggu pemain malaysia.

hilbert said...

ok GAP, saya sokong 100%...

Anonymous said...

takutnya....tapi malaysia mesti menang dan bawa pulang piala insyallah

Anonymous said...

Sang xGuna,

Bapak2 lanun mana reti tamadun. Tgk lanun2 pendatang bukan saja jantan betinapun tau merompak tuan yg beri makan. Dah dasar babarian !!

Anonymous said...

akhlak mereka memang rendah,anak dara mereka bangga dijilat orang putih serta nama mereka pun pelik pelik

Anonymous said...

hahaha...matilah kalian nanti malingsia negara curang (laser). vietnam boleh berdiam diri kalian laser...tapi tidak dengan indonesia..kami akan balas laser kalian dengan mandau dileher kalian...
negara pemberian inggris...bendera meniru amerika..lagu kebangsaan nyuri dari indonesia..budaya n pulau2 kalian curi dari indonesia..dasar negara tidak tau malu n tidak punya identitas...

Anonymous said...

anonymous 7.28pm,

kamu anggap kami tiada identiti tetapi kami sangat bersyukur kerana negara kami menjadi pemberi, bukannya penerima. Bukankah tangan yang memberi lebih mulia?

Anonymous said...

saya sokong !! FAM harus desak supaya di tukar tempat!!
Sebab2 nya:
1. Dari pemimpin hinggalah ke rakyat marhainnya menyalahkan laser sbg punca kalah. Walaupun,alasan tu alasan bangang.. marah nmpak..

2. Sisa-sisa gerakan sweeping Malaysian.. Walaupun di Malaysia ni kita boleh buat gerakan bulldozing Indonesian (tak leh sweeping pasal byk sangat Indon kat Malaysia kena pakai bulldozer)

3. Janji jaga keselamatan?
Aik..baru 2 hari pagar stadium dia kena roboh dek penyokong Indon.. Apa tak mustahil ke diaorang akan robohkan lagi?? (terutamanya bila betul2 Malaysia juara)

ok..tu je dulu

Esperalzi said...

Betul..pindah jer ke Stadium Darulaman di Aloq Staq!

Anonymous said...

tak apa,perbuatan jahat akan dibalas sebab itulah tuhan selalu membalas perbuatan jahiliah - suka menyakiti org lain

entah apa lagi bencana alam akn menimpa indon 2011

Esperalzi said...

Dah terlewat cadangan kau GAP! Pasukan Kita dah pun berada di bumi Indonesia di Cangkerang, utk pertarungan besok di Gelora Bung Karno. Lapor harian Indonesia, Republika (online). Bahkan, media Indonesia dah pun temubual Rajagopal. Baca ini:


REPUBLIKA.CO.ID,JAKARTA-Tim Malaysia tiba di Jakarta dengan penuh keyakinan akan merengkuh Piala AFF 2010. ‘’Kami di sini untuk menang. Kita lihat apa yang akan terjadi Rabu nanti,’’ kata pelatih Malaysia, K Rajagobal, saat tiba di Bandara Soekarno-Hatta, Senin (27/12).

Esperalzi said...

Trivia:

Penjaga gol Indonesia, Markus Haris Maulana atau Muhammad Haris Maulana adalah seorang mualaf yg memeluk Islam pada tahun 2009. Nama asal Kritiannya ialah Markus Horison Ririhana. Berasal dari Sumatera Utara. Sumber: Wikipedia (not Wikileaks!).

Semoga belum terlambat saya ucapkan kpd Muhammad Haris Maulana, "Selamat Datang Ke Islam"

Anonymous said...

sekoq indon dok gempaq kat rua ngan ini. memang depa bangsa barbarian tak ada akhlak

Anonymous said...

rileks gap.....dia org kena main, kalu tak lagi menggile indon ni do kutuk.......cuma kena hati2 je la....tapi kena menang....

aku pagi tadi baru balik dari kl, masuk office kat medan......so far, yang aku jumpa, belum ada komen yang panas lg he he....sebelum aku balik kl sehari sebelum krismas, huh cerita bukan main, siap kira berapa gol nak kasi.....sekarang, aku low profile, senyum je la......hari ni tv sini dok kasi racun lg.......semua org lain yang salah, mereka tak salah....haruuuu..

-anti jubur-

Esperalzi said...

Indonesia..seluruh negara dan bangsanya, dari Presidennya hingga ke tukang pijat (urut) di lorong2 kotor Jakarta..semuanya mengalami penyakit MALAYSIANESIS!

Penyakit ini sgt merbahaya, ia boleh buat seluruh Indonesia gila dan sakit mental, termasuk Presidennya.

Malaysianesis ialah sejenis penyakit yg mana org2 Indonesia sgt sensitif dgn apa sj bentuk kekalahan ditangan Malaysia, dan sgt sensitif dgn apa sj bentuk kekurangan jika dibanding dgn Malaysia..

Tidak apa kalau majikan Saudi atau Singapura rogol dan siksa pembantu rumah Indonesia, mereka diam saja tp majikannya org Malaysia, maka akan histeria seluruh Indonesia ke tahap gila..

Tidak apa kalau kalah badminton atau soccer dgn Filipina atau Thailand, tp kalau kalah dgn Malaysia, seluruh Indonesia histeria sampai ke tahap gila..

Tidak apa kalau pengadil karate Indonesia dipukul polis Singapura, tp kalau kebetulan pengadil itu dipukul polis Malaysia, akan histeria seluruh Indonesia sampai ke tahap gila..

Tidak apa kalau ketinggalan dgn Vietnam, Thailand atau Singapura, tp kalau ketinggalan dgn Malaysia, seluruh Indonesia akan histeria sampai tahap gila..

Seluruh bangsa dan negara Indonesia perlu rawatan mental segera..