Thursday, December 2, 2010

PERARAKAN TERBESAR UMAT MELAYU DI SHAH ALAM, ESOK !

GAMBAR INI ADALAH PERARAKAN KEBANGKITAN ORANG MELAYU MEMPERTAHANKAN YAYASAN BASMI KEMISKINAN (YBK) YANG TELAH DIGANYANG OLEH REGIM KALID GAGAP.

foto perarakan ini dirakamkan pada 12 februari 2010, selepas umat islam bersolat jumaat.

insyaallah perarakan kebangkitan rakyat akan berlaku lagi ,esok selepas solat jumaat di hadapan istana kayangan..ayuh sebarkan kepada seluruh rakan seperjuangan.

kemarahan rakyat selangor terhadap kerajaan pakatan yang dilihat cukup zalim membuli YBK sudah tidak dapat dibendung lagi. jumaat 12 februari 2010, satu perarakan besar umat islam selepas solat jumaat telah dilakukan.

rakyat berarak daripada perkarangan masjid negeri menuju ke pintu masuk utama pejabat SUK negeri. perhatikan gambar dibawah. perarakan ini menuntut 6 perkara !




1) mendesak supaya kalid gagap tidak angkuh,sombong,berdendam,dan menyalahgunakan peruntukan kanun tanah apabila memulangkan bayaran cukai tanah yayasan basmi kemiskinan (YBK) denga niat untuk merampas kembali tanah bagi pembinaan kampus barui uitm di serendah selangor.

2) menolak sekeras-kerasnya tindakan kalid gagap dalam membuat keputusan politik yang mengenepikan hak-hak orang melayu di daerah hulu selangor khususnya dan negeri selangor amnya.

3) menyokong sepenuhnya peranan dan fungsi YBK , adalah satu NGO yang ditubuhkan di bawak akta amanah,dibawah ordinan 1952 dengan matlamat membantu kerajaan membasmi kemiskinan tegar di negeri selangor.

4) menyelar tindakan kalid gagap yang sanggup menyelamatkan syarikat talam corporation dengan melibatkan kewangan kerajaan negeri sebanyak RM391 juta yang tidak memberikan apa apa faedah kepada rakyat selangor.

5) mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan anwar selaku penasihat ekonomi negeri selangor yang menyokong penggunaaan kalimah ALLAH oleh bukan islam yang mana secara terang terangan telah bercanggah dengan titah perkenan duli yang maha mulia tuanku sultan selangor.

6)menzahirkan rasa kekecewaan terhadap sikap pkr dan pas yang tunduk kepada kemahuan dap dan menggambarkan kalid gagap selaku mb boneka dap.

2 comments:

Anonymous said...

GAPS -
GABUNGAN ANAK PONDAN SELANGOR?

MUAHAHHAHAHAH..

Anonymous said...

MUAHAAHHAHAH..
ANU DALAM SELWAR ASYIK DOK TIBAI LUBANG JUBOQ.
TU DIA LAGI PONDAN