Saturday, December 4, 2010

REZEKI ORANG PUN KAU KACAU, BUSUK HATI KAU NI !

 "The CEO of SYABAS, Tan Sri Rozali Ismail, Treasurer of Selangor UMNO, is paid RM5.1 million a year or RM425,000 a month or RM16,346 a day."

Bengap betul siapa yang membuat "flyer" berkenaan. Di mana beliau mendapat fakta bahawa TS Rozali Ismail adalah Bendahari UMNO Selangor? "Check your facts first before you write la Macha!" 
Walaupun saya bukan ahli UMNO, namun saya tahu hiraki dan jawatan-jawatan penting di dalam UMNO Selangor. Inilah akibatnya orang membuat fitnah tanpa membuat sebarang penyelidikan.

Kedua, TS Rozali Ismail walaupun merupakan CEO SYABAS, beliau tidak pernah satu senpun menerima gaji beliau dari Syarikat SYABAS. Gaji beliau selama ini dibayar oleh syarikat induk beliau, Puncak Niaga Holding Berhad. 

Apalah salahnya bagi seorang tokoh korporat menerima bayaran sebanyak RM425,000 sebulan? Puncak Niaga Holdings Berhad bukan calang-calang syarikat. 

Syarikat berkenaan bukan sahaja menjalankan perniagaannya di Malaysia malah Puncak Niaga juga turut bertapak di China, Veitnam, Cambodia, Loas dan beberapa negara ASEAN yang lain.

Jadi setimpallah dengan gaji yang diterima oleh TS Rozali Ismail. Kalau hendak menerima gaji bulanan yang tinggi, berniagalah bodoh. Jangan kita sendiri makan gaji dan dengki dengan pendapatan orang lain yang menjalankan perniagaan. Bukankan Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, 9/10 dari punca rezeki datang dari perniagaan.

Isu ini ditimbulkan kerana Cina-Cina DAP terutama ADUN-ADUN DAP Selangor tidak boleh menerima kejayaan seorang Anak Melayu. Ini kerana TS Rozali Ismail adalah Anak Melayu yang berasal dari Selangor. 

Bagi mereka Melayu tidak boleh berjaya di dalam ekonomi dan perniagaan. Lihatlah sendiri usaha-usaha busuk hati dan dengki ADUN-ADUN bukan Melayu di dalam Kerajaan Pakatan Haram Selangor untuk menjatuhkan Anak Melayu. 

Mereka sengaja memberi persepsi bahawa TS Rozali Ismail memeras wang Rakyat untuk kesenangan hidupnya, sedangkan GAJI BELIAU BUKAN DARI SYARIKAT SYABAS. 

Kenapakah bangsat-bangsat DAP ini tidak pernah mempertikaikan gaji-gaji dari tokoh-tokoh korporat bukan Melayu seperti Anandha Krishnan, pemilik MAESAT, ASTRO, Bumi Armada dan sebagainya dan juga Tan Sri Dr. Teh Hong Piow, pemilik Public Bank. Kenapa gaji-gaji mereka tidak pernah dipertikaikan dan dihebahkan kepada umum?

pandangan sahabat bloger CTS.. satu pandangan yang cukup menarik..

KENAPA DENGKI SANGAT DENGAN REZEKI ORANG YANG ALLAH DAH BAGI ?

KENAPA BUSUK BENOR HATI KAU DENGAN REZEKI MELIMPAH YANG ORANG LAIN DAPAT ?

kat bawah ni tak nak pulak kau ulas ? 

19 comments:

Anonymous said...

Masaalahnya puak pembangkang ni terutama mereka dari DAP ni menganggap orang melayu tidak berhak menjadi kaya kerana hak untuk kaya pada kaum mereka sahaja.Padahal tahu kah mereka dasar 'mesra' kerajaan BN lah yang membolehkan kaum cina di negara ini menguasai ekonomi tanpa prajudis tidak seperti sesetengah melayu yang amat dengki terhadap kejayaan orang melayu sendiri.

Anakbukitgantang said...

MANTAP-PATAHKAN FITNAH DENGAN FAKTA- MEREKA TAK TERJAWAB

SYABAS

Mordecai Kucai said...

Betul GAP.

Gaji itu di bayar oleh syarikat bukan oleh kerajaan.

Marahkan lah syarikat itu kerana bodoh bagi gaji besar.

Lepas tu pergi semua syarikat besar dan kaji gaji pengarah pengarahnya. Kalau gaji dia besar marahkan syarikat itu bagi gaji besar pada pekerja.

Pembangkang ini otak di mereng sikit. Dia tak bertamaddun. Tengok lah mesyuarat dia macam ikut undang undang hutan. Melayang kerusi, kertas, penumbuk dan penampar.

Parti di Indonesia yang lebih mundur pada kita pun tidak begitu.

Orang tidak bertamaddun itu fikirannya tidak lancar dan tidak bersistematik.

Cuma apabila bercakap sesama yang bangang antara mereka saja baru boleh mereka fahami.

Anonymous said...

Yelah..busuk hati...dah tu tak pulak ditanya..gaji Anwar Ibrahim berapa? Mana Anwar dapat duit nak sewa hotel dan flight untuk terbang ke serata dunia mengutuk Malaysia (Termasuk dengan kos untuk bawa pembancuh kopi dan tukang urut sekali). Sekejap di Australia, sekejap kat USA, sekejap kat German, sekejap kat Dubai, kejap kat London...Kalau setakat gaji ahli parlimen mana cukup untuk semua tu. Jadi mana Anwar Ibrahim dapat duit? Termasuklah untuk buat poster pilihanraya dll. Nape tak tanya mana Anwar dapat duit? Tak kan gaji Anwar, RM1 sebagai Punaisihat Ekonomi Selangor boleh beli flight terbang 1 dunia dan duduk 5 stars hotel kot?

Anonymous said...

MEMANG DARI DULU LAGI MEREKA2 INI BUSUK HATI KALAU ADA ORG2 MELAYU YG BERJAYA.KALAU BERBUAL SESAMA MEREKA ASYIK DOK UMPAT ORG MELAYU SAJA HARI2,KAWAN YG FASIH BERBAHASA INI YG BAGITAU,MEREKA INI SUKA MENGUMPAT BANGSA KITA BILA BERBUAL.MEREKA TAKKAN SENANG HATI SEHINGGA DAPAT DIJATUHKAN.DEPAN ORG2 MELAYU PANDAI BERLAKON BUAT MUKA MANIS TAPI MEREKA2 INI MEMPUNYAI HATI PERUT YG SANGAT BUSUK PADA ORG2 MELAYU!LUCU MEMIKIRKAN BILA ADA JG MELAYU YG TERPENGARUH DGN MEREKA2 INI YG DENGKI&BUSUK HATI DGN BANGSA MELAYU YG BERJAYA.

Ahmad Pazil Md Isa said...

bodohnya, nak bandingkan kekayaan org yg berniaga bukan hasil langsung dr rakyat
bodoh, SYABAS tu kerja untuk rakyat Selangor, kalau tak ada SYABAS ambil alih pengurusan air Selangor, syarikat lain ada ka?

Sila bezakan antara kepentingan rakyat dengan kepentingan sebilangan orang yg ada di Malaysia

Anonymous said...

"The CEO of SYABAS, Tan Sri Rozali Ismail, Treasurer of Selangor UMNO, is paid RM5.1 million a year or RM425,000 a month or RM16,346 a day."

Wow banyak nya.

Kenapa tidak kita lantik saja Anwar Ibrahii jadi CEO SYABAS aje dengan bayaran RM1 sebulan macam Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor.

FIKIR FIKIRKAN LAH

Anonymous said...

Bravo dahsyat la lu bro.. Betul sangat apa yang
Lu cakap.. Kenapa depa nak benci sangat dengan orang melayu yang kaya dan berjaya. Rasanya bukan juak-juak DAP sahaja yang dengki dan irihati tetapi lebih penting dari itu ialah mb gagap si khalid. Sebab dia rasa masa dia jaga guthrie dulu dia tak dapat sebanyak itu. Dia tak sedar yang dia tu tak setaraf dengan tokoh-tokoh korporat Melayu yg lain macam Tan Sri Azman Hashim, Tan Sri Rozali, Tan Sri Syed Mokhtar dll. Ni kami nak ingatkan khalid.. Jangan jupa masa di PNB dan Guthrie, awak makan gaji je... Bukan syarikat awak. Maka dulu awak tu tak layak digelar ahli korporat pun dan jauh sekali untuk melabelkan awak tu sebagai tokoh. Sekarang bila dah jadi MB dah jadi tokoh penipu pulak sebab pimpin Parti Penipu Rakyat. Jadi sudah sudah la khalid dan juak DAP ngan PAS.. Jangan dengki. Rasanya sebab gaji tinggi TS Rozali ni jugalah ramai puak-puak dalam PR ni bersungguh-sungguh nak ambil alih SYABAS.

Anonymous said...

Tuh ler mentaliti dapat kat Orang melayu.. kalau Cina Kaya maknanya pandai ebrniaga, walaupun kerja jadi lanun cetak rompak.. tapi kalau Melayu, kaya sebab kerja kuat pun dah kena kata macam-macam.

Anonymous said...

Patut kita bangga dengan pencapaian orang Melayu. Ini dengki tak tentu pasal. Sampai bila orang kita nak maju.

Anonymous said...

Bukan semua kaun Cina macam DAP. Malang nya ada orang belajar Islam, mengaku hebat pertahan kan Islam boleh ambil Harbi jadi saudara. PKR tu memang semua mangkuk hayun, tapi PAS ni tak ada akal ke tak ada Iman atau semuanya dah macam Nizar, sakit otak.

Gabriel KL

Anonymous said...

pundek celaka nak mampus punya DAP..haramjadah sungguh depa semua ni..dah tokoh bisness berjaya memang la dapat duit banyak..celaka la juga Melayu yg dengki..

Mordecai Kucai said...

Dorang ni dah sesak untuk cari duit pilihanraya. Dorang akan buat apa saja.

Dorang akan peras Selangor habis habisan. Perak dah terselamat. Kedah apa sangat ada. Dapat lah sedut kecil kecilan.

Proses korek duit untuk pilihanraya ini akan juga berlaku di Pulau Pinang.

Masa dah suntuk mereka dah sesak. RAkyak ternampak sikit apa mereka peduli.

Anonymous said...

aku bangga dengan melayu kaya raya.
jahanam dengan dap dan sekutunya,

matjeng said...

Patutlah PKR Selangor bersungguh sanag ta nak bermusuh dengan SYABAS! Buat gila isu kenaikan tarif air! Rupanya nak hentam Rozali... Patutlah PKR tu nak mansuhkan ketuanan Melayu...nak haopuskan semua yang berkaitan dengan Melayu! Raja Melayu pun diorang susah..Melayu kaya pun diorang susah! melayu jadi pemimpin negara pun diorang susah...

Habis nak jadikan kita bangsa Merayu! apa lagi Melayu dalam PKR, cabutlah..kecuali korang Bangsa Merayu!

matjeng said...

Patutlah PKR Selangor bersungguh sanag ta nak bermusuh dengan SYABAS! Buat gila isu kenaikan tarif air! Rupanya nak hentam Rozali... Patutlah PKR tu nak mansuhkan ketuanan Melayu...nak haopuskan semua yang berkaitan dengan Melayu! Raja Melayu pun diorang susah..Melayu kaya pun diorang susah! melayu jadi pemimpin negara pun diorang susah...

Habis nak jadikan kita bangsa Merayu! apa lagi Melayu dalam PKR, cabutlah..kecuali korang Bangsa Merayu!

Anonymous said...

Napa puak-puak ni tak tanya pulak...masa Khalid Gagap kat Guthrie dulu gaji dia berapa? Dia ingat Guthrie tu BAPAK dia punya syarikat!!

Ezad said...

itulah..

kalau hati dah busuk, penuh dengan hasad dengki..

tak kira fakta atau auta..

bila bangsa nak maju??

Anonymous said...

sapa kata cina2 tu tak menyusahkan rakyat malaysia... aku yg duduk kg ni tau betapa teruknya kualiti baja yg dibekalkan oleh ROBERT KUOK-RISDA..mcam pasir je..tgk dalam resit..kemain mahal..tak boleh nak elak sebab Dipaksa oleh Risda.. cina2 kaya ni semua perah duit rakyat malaysia.. poooorah..setiap kali aku tgk pakai mercedes,hati aku jadi sakit..biar la yg mewah itu orang islam..paling tidaknya raya korban pon dapat jugak bahagian..