IKLAN BERBAYAR

Saturday, January 29, 2011

LIVE TENANG : ANWAR PUNCA KEKALAHAN PAS ?










11 comments:

Anonymous said...

Melayu yang berjiwa SEKULAR & mentaliti kebendaan .. cenderung kepada UMNO ..tapi tak semestinya UMNO, ada juga yang duduk dalam PKR, Gerakan, PPB, PBS, PPP, DAP, PRM, PSM, KITA, dsb kerana sebab2 tertentu.

Salahkah pendirian mereka2 ini dalam konteks negara Malaysia yang amalkan sistem beraja, sekular& demokratik hari ini yang juga telah digarap sendiri oleh UMNO sejak lebih 50 tahun dulu?

UMNO tidak berhak menangisi kecelaruan minda, budaya & politik Melayu hari ini kerana itulah produk sistem yang diperjuangkannya.

Setiap Melayu merdeka hari ini berhak mendapat kebebasan menentukan nilai dan jati diri masing2 tanpa dipaksa & dikongkong oleh "TUAN BESAR UMNO" lagi. Mereka tidak mahu dicucuk hidung sebagai hamba & diheret kemana2 oleh para oportunis kapitalis UMNO!

Tak payahlah UMNO menyumpah, mengherdik & menghina kepada bangsa sendiri kerana tidak mengikut telunjuk politiknya itu.

Generasi Melayu baru ingin satu nilai politik yang berprinsip dan beramanah untuk Islam, ummah dan negara ini. Apakah UMNO hari ini memiliki nilai itu?

Jangan salahkan rakyat jika mereka semakin menolak UMNO yang semakin jauh tersasar dari landasan nilai hidup asal mereka.

dilema politik melayu.. UMNO PAS UMNO PAS.. umno PAS umno PAS.. ..... kembalilah kepada asal usul manusia & nilai yang satu, iaitu asal dari tanah, ADAM & ISLAM ...... itu hukum alam yang paling hak dari Allah SWT.

PGU!

Anonymous said...

Bahan menarik. Mana boleh dapat? Ini saja yang didapati di Tenang? Jik ada yang menarik pohon saudara upload lagi. Tq

Anonymous said...

pdf version xde?
bole download!

Anonymous said...

Pas = Lembu DAP
kat mananya Pas mempunyai nilai beramanah dan berprinsip?

Anonymous said...

Gambar Anwar Namrud pegi US minta maaf kat Yahudi pasal meroyan isu apco ada tak?? Kalau ada, lagi masyuk... manusia hipokrit itulah dia Anwar Namrud Al Juburi the Tangguh Kes Man..

Anonymous said...

isu politik dah jatuh no 2 apabila memperkatakan hbgn DSAI dan Yahudi. Isu ini sudah melangkaui batas politik dan mencakupi isu KESELAMATAN NEGARA DAN UMMAH yang terancam. St siasatan bebas harus dibuat mengenai kerangka hubungan ini dan kesannya ke atas KEDAULATAN NEGARA.

M.A.F.81 said...

Alahai..sape plak PGu ni...
Sekular sgt ke UMNO ni?? Nenek aku, atuk aku sedara mara aku, kiyai2, ustaz2 n mcm2 lg yg UMNO, ada ke ilang akidahnye?? Come on la bro.. ckp jgn x guna akal.. Sape yg bg support sgt kalimah Allah boleh diguna oleh non-muslim? Sape yg suke2 mnjatuhkan hukum kafir pd org yg x sehaluan ngan partinya sampai umat Islam kt Malaysia ni berpesah-belah? Sape yg byk mengeluarkan statement yg Allah mencarut?(menyamakan sifat2 Allah ngan manusia?) Pihak mana yg merestui org2 non-muslim mencemari rumah2 Allah w/out mengikut terma2 displin menghormati rumah2 Allah, yg mana belum pernah terjadi dlm sejarah MAlaysia sblum ini? Byk lagi klau nk dilistkan, tp cuba ko jwb dulu persoalan2 ni.. Bersih sgt ke PAS, PKR n especially DAP??? Persamaan lembu ngn manusia ialah nafsu dan otak...tp yg membezakan kedua2nya ialah a'qal dan iman... Kau dlm kategori mana?

Anonymous said...

pengikut2 bangang pkr x nak komen apa2 ke...? :-)

Anonymous said...

http://www.anwaraidc.com/?p=2449

click link dlm page tu

tapi kena ada google akaun

Irwan said...

Dapat jugak aku download pdf version ni. Boleh aku tunjuk kat puak buta bontot yg ikut bontot nuar hahaha. Jual bangsa agama untuk jadi PM. Puihhh...

Anonymous said...

Saya suka sgt bila dengar Anwar dan Nik Aziz dtg ke Labis. Sebab apa? mereka nie sebenarnya liabiliti kat Calon PAS..Anon From LAbis.