Saturday, January 1, 2011

RAIS YATIM HARUS BERSIHKAN NAMANYA.

 aku bersetuju dengan pandangan bloger azli shukri, KLIK SINI.

wikileaks mendedahkan ada menteri kabinet sekarang, didakwa  pernah membuat onar kepada pembantu rumahnya.

cerita ini bukan sekadar dijaja oleh web pembangkang malah ada bloger pro kerajaan juga telah memainkan isu yang sama.

nama rais yatim menjadi hangat sejak kebelakangan ini. dia cuba dikaitkan dengan isu ini.

pandangan aku, rais yatim harus tampil ke depan dan memberikan penjelasan. bersihkan nama nya daripada dia terus mendiamkan diri.

jadilah seperti khir toyo, sanggup berhadapan secara  jantan dalam mahkamah terhadap isu pembelian rumahnya. kata khir toyo, ini gelanggang terbaik untuknya membersihkan nama.

jika kamu tanya aku, aku berharap rais yatim berani tampil menafikan kaitannya dengan isu pembantu rumah.

anwar pernah berhadapan dengan pendedahan wikileaks. wikileaks dedahkan lee kuan yew tahu anwar meliwat dan maklumat ini dikongsi bersama dengan agen keselamatan australia.

anwar pusing dan  heret cerita ini dengan mengaitkan ia sebagai  konspirasi pihak SB malaysia,singapura dan australia.

seharusnya tatkala wikileaks mendedahkan kegiatan anwar, dia sepatutnya menyaman kuan yew dan kerajaan australia kerana memfitnahnya. bukan pusing cerita kata ini konspirasi.

rais yatim telah dituduh oleh beberapa orang bloger terlibat dalam isu yang didedahkan oleh wikileaks. 

apa yang rais perlu lakukan ? tampil bersihkan nama, pergi mahkamah atau lebih mudah sumpah dalam masjid. 

jika dia ada bukti tidak terlibat dalam isu ini, lagi bagus. sila keluarkan.

kepada rais, segera selesaikan isu ini.

jika ia adalah fitnah rais sudah boleh mendoakan 'beberapa perkara' kepada pemfitnah dan penyebar fitnah.

16 comments:

azlishukri said...

salam sahabat - itulah sebaik2nya untuk rais...

Gobee said...

Tak baik diorang tuduh dan fitnah menteri kita (UMNO). Pemimpin kita semuanya bersih tidak seperti ADUN Selinsing!...

Panglima Perang Cyber said...

JGN DIAM DIRI JIKA DIFITNAH..HARUS SEGERA BERSIHKAN NAMA.

AYUH PEMIMPIN KITA JADILAH ANAK JANTAN...

BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH.

Anonymous said...

Hello Gobee,

Kau ni betul lah buta mata, buta hati, kau kata semua pemimpin UmNgOk tu bersih2 belaka.

Kah kah kah, memang lawak.

Ape cerita Si Khir Toyo, kes Najib dan Altantuya, kes Rahim Tambi Chik, Kes Isa Samad dan banyak lagi kes yg tak sempat nak sebut.

Apabila terkena fitnah kat batang hidung sendiri, hah, mengelupur.

Adun Selinsing tu pun bahan fitnah kau orang juga, tau tak.

Ular Menyusur Akar said...

Yang bukak cerita ini pun budak-budak dari N9 sendiri dalam Jakarta Post ketika Harimau Malaya menentang Geruda.

UMA berpendapat cepat-cepat selesaikan. Jika tidak ia akan membebankan parti. Short term, sumpah. Long term apa-apa kaedah lain saperti perundangan atau siasat sendiri dengan yang kononnya teranyaya.

agbr47: Rais perlu bersihkan nama sendiri.

Anonymous said...

Sesiapa yg ada maklumat benar dan betul, lapur terus kepihak berkuasa, jangan takut atau bimbang, ini jihad namanya, pemimpin salah, pemimpin dihukum. Tetapi jangan baling batu sembunyi tangan, dapat berita dari dengar cakap atau bisikan halus entah dari mana. Saya setuju kerajaan Melayu yg masih ada tidak perlu kepada pemimpin zalim dan jahat. Saya juga berkehendak kepada rakyat yg bertanggungjawab. Jika hanya khabar angin, ini terus sebar, ini niat jahat sebenarnya. Nah sila lapurkan atau jika tidak berhenti menjadi penyebar fitnah. Aku atk sokong siapa pun buat jahat dan menzalimkan orang hatta Najib.

Anonymous said...

Syabas GAP kedudukan blog terlaris dah naik ketangga ke 4.....

JohorMali said...

Anda telah menelanjang bulat sesaorang itu dan persoalanya adakah anda berpuashati? Apakah yang kelihatan, kebenaran atau pembohongan ? Mengapakah yang dituduh perlu bersihkan diri?
Inilah masaalah nya apabia satu isu di gembar gemburkan tanpa usul pereksa.
Sekarang sesiapa jua boleh tuduh yang nenek orang lain pernah jadi pelacur, dan orang lain tu pulak kena bersihkan nama nenek mereka.
Jahanam dunia sekarang!

Anonymous said...

kalau dulu Rais bukan main saman seorang blooger atas tulisanya , kini kenapa Rais senyap tak berani bersuara , sekurang2nya tampil kehadapan untuk berkata YA atau sebaliknya , kenapa dia diam ?
selagi Rais diam umum akan mengatakan bahawa berita itu sememangnyabenar !

Anonymous said...

Orang dah tahu lama cerita ini. Rais ini yang akan rosakkan UMNO. Kalau tak buang dia, nama UMNO buruk. Buat apa nak pertahankan lagi. Sayang Rais atau sayang UMNO?

j3bat said...

best betul blogger pro BN , tidak bersifat asabiyah (memenangkan puak sendiri walaupun ada ahlinya yg salah).

Tak semacam puak yg lagi satu tu.

Thaniah kerana mengikut perintah Allah dan Rasul.

Anonymous said...

Dulu bukanke rais dengan pantasnya telah menyaman rockybru atas artikel 'pertanyaan' yg dikeluarkan rocky ttg kes kronisme anaknya(rais) kalau tak silap.

Sekarang kenapa rais tak bertindak dengan pantasnya juga menyaman atau membersihkan namanya dalam kes belasah orang gaji ni?

Kalau diam aje nanti lagi orang kata betul.Tak gitu dr rais?

Esperalzi said...

Jika benar Rais Yatim atau mana2 Menteri dlm Kabinet skrg atau Kabinet dulu mmg ada merogol pembantu rumah Indonesia atau merogol mana2 perempuan tak kira apa nationaliti perempuan itu, JANGAN kita lindungi hanya krn mereka Menteri atau mereka org UMNO...

Begitu juga kalau mereka RASUAH jangan kita lindungi mereka walaupun mereka Menteri UMNO, Menteri Besar UMNO atau bekas Menteri atau bekas MB UMNO. Hukum mereka setimpal2 hukuman mengikut undang2...

Who cares if these motherfuckers come from UMNO or anywhere. If they are guilty of any crime, please PUNISH them in accordance to our laws and Constitution..

Jangan tunggu pembangkang besar2kan kes2 ini. Jangan sesekali kita lindungi pesalah atau seorang yg berptotensi salah di sisi undang2 hanya krn dia org UMNO. Budaya melindungi begini adalah FEUDAL dan tak boleh diterima masakini..

Apa pun KEADILAN juga perlu diberikan kpd yg tertuduh. Dia hendaklah dihadapkan ke mahkamah dan dibuktikan bersalah atau tak bersalah..

Jangan jadi macam pembangkang yg hanya tahu cari kesalahan pemimpin2 UMNO tp akan pertahahnkan pemimpin2 mereka walaupun terbukti pemimpin mereka bersalah dan peliwat..

Anonymous said...

nampaknya Chua Soi Lek lagi berani dari Menteri Ketuanan Melayu nie....sama mcm menteri KDN....takde telor...jaga tembolok sendiri aje laaa....antara bukti2 jelas kenapa UmNOK-BN harus ditolak dlm PRU13 ini....
bukti parti umNOK yg menyimpan perogol, penzina,pembunuh, penyangak, pencuri & penyamun 1mesia sebagai Pemimpin penipu rakyat....

Esperalzi said...

Anon January 2, 2011 1:02 AM

Masalahnya kalau tolak umNOk-BN (istikah kau), bagus sangat ker PASnok, PKRgok dan DAPuki tu?

Hanya kerana UMNO atau beberapa pemimpin UMNO tu busuk, tak bermakna Pakatan Reput kau orang tu lebih baik.

Kalau Pakatan Babi kau org tu lebih cantik dari UMNO-BN, aku pun nak sokong juga. Dulu aku pernah sokong pun. Tp masalahnya Pakatan Celako pimpinan Anwar Peliwat Jubo Jantan, Nik Najis Penjilat Taik Palat Karpal dan Lim Pungkoq Sial semua lagi haramjadah dari UMNO dan mesti ditolak oleh semua org Melayu dan org Islam..

Pakatan Babi pimpinan DAPkomunis, PASial dan PKRmainjubo dah dah semakin rosak, dah tak ngaku hak2 Melayu, dah nak hapuskan bangsa Melayu dari bumi Malaysia, dah nak rosakkan Islam, dan nak ubah Perlembagaan supaya Cina dapat perintah negara ini..

Apa yg bagusnya Pakatan Sial kau dari UMNO? Kalau UMNO busuk, Pakatan Yahudi kau lagi busuk. So, jgn perasan lah kau org tu lebih baik dari UMNO/BN. Pakatan kau org pun dah makin rosak, makin sesat, makin kafir, makin rasuah dan makain babi...

Sekurang2nya org2 dan blogger2 pro-UMNO mengaku juga kesalahan pemimpin2 mereka tapi kau org haramjadah2 dari PASzina, PKRmainjubo dan DAPigs langsung tak tegur sial2 celako yg dibuat oleh pemimpin kau, bahkan kau org lindung setiap perbuatan babi pukimak yg dilakukan pemimpin2 kau.

1 undi utk PAS atau PKR adalah 1 undi untuk DAP

1 undi utk DAP adalah i undi utk Kehancuran Islam dan Kehancuran Melayu di Malaysia..

1 undi utk Pas atau PKR adalah 1 undi utk Komunis

Tolak PAS, PKR dan DAP di PRU13..

PAS adalah sebuah Parti Melayu Kafir. Jangan Undi Parti Melayu kafir ini..

Anonymous said...

bersihkan, tak kira sapa pun. jangan jadi macam pakatan, orang jahat pun dilindungi