Monday, February 21, 2011

ISU MELAYU : WAKTU ANWAR NORMAL DAN WAKTU DIA GILA !

1 comment:

Penditakainsingkat said...

Salam Bro.

Nuar Berahim termasuk dalam kategori manusia yang telah rosak minda.

Dalam kotak mindanya penuh dengan perasaan, pemikiran, desakan dan memori yang sudah di luar kawalan pemikiran rasional.

Jika beradasarka teori Sigmund Freud kebanyakan isi takungan minda Nuar Berahim dipenuhi dengan desakan-desakan yang tidak mampu dikawal yang bersifat ketidakpuasan hati atau dendam kesumat yang amat mendalam.

Nuar berahim bertindak mengikut arahan minda bawah sedarnya (unconscious mind) yang kini mengawal minda sedarnya (conscious mind). Nuar Berahim berada pada tahap berasa tidak puas hati dan sentiasa dirangsang oleh bisikan dari dalam dirinya sendiri terhadap perkara-perkara yang tidak dapat diterimanya.

Nuar Berahim sedang mengalami sakit jiwa yang parah. Setiap masa diserang oleh rasa tidak puas hati, tidak selesa dengan dirinya sendiri, kehilangan maruah, keruntuhan ego, konflik diri yang kronik, kebimbangan melampau dan rasa terdesak.

Fenomena sakit jiwa yang parah ini akan berterusan menguasai dan mengawal tingkahlaku Nuar Berahim walaupun akhirnya beliau berhenti dari berpolitik.

Ini disebabkan beliau sedar siapa dirinya yang sebenar.