Wednesday, February 23, 2011

SIGNAL PENOLAKAN RAKYAT TERHADAP PAS SELANGOR ( BAHAGIAN 1)

 signal pertama. 

pas menjadikan paltform ceramah sebagai indikator terkuat kononnya mereka didokong oleh rakyat selangor. baik dalam media cetak dan media alternatif, pas akan kembang buntutnya jika ceramah mereka mendapat sambutan di luar jangka.

jika ceramah anjuran pas berjaya mendapat crowd ribuan orang, maka pas akan tafsirkan ia gelombang kebangkitan rakyat menolak umno.

bagaimana pula jika rakyat yang hadir.... tak sampai 40 orang ?

ini yang berlaku di kuala selangor, tempat dr zul ahli parlimen pas. mereka mengundang 2 lagi ahli parlimen pas yang top iaitu dr mariah dan salahudin ayob.

tapi kenapa yang hadir begini ?
jelas serangan media baru pro umno berjaya menghancurkan kredibel pas !

8 comments:

Anonymous said...

Ramailah tuh...kalau nak dibandingkan ceramah siAnak Derhaka-Umi Hafilda....lebih banyak kerusi dari orang....dah takde isui lai ke Bro gaGap...ISU Pulau Jerjak yg disorokkan oleh Koh Tsu Koon,presiden Gerakan, takmo citer keee?????ape UmNOk buat??? senyapppp tak bertelorr....

Anonymous said...

Itu kira ramai lah. Noh Omar, Izam , umi Halfida lagi kurang orang yang datang.

irs-Hursaini said...

Datuk Nik Abdul Aziz pernah membatalkan 'kehadirannya' di saat2 akhir apabila penganjur program memberitahu kehadiran jemputan sedikit.

Anonymous said...

Bro GAP
Nak tahu adakah dewan yang mereka gunakan itu milik PAS @ PKR @ DAP?

Nak kita ingatkan PAS janganlah gunakan premis kerajaan untuk kepentingan parti politik.
Premis kerajaan tu untuk rakyat bukan untuk hali atau penyokong PAS.

Alamak, terikut-ikut cara berfikir PAS le pulak. heeee...

Anonymous said...

elok laa tuuuu..bukti penolakan mereka terhadap pemesongan yang dilakukan oleh PAS. dah ramai yang sear lani..yang tak sedar lagi tu kita doaka supaya mereka cepat kembali ke jalan yang benar..semoga ramai yang terbuak hati yea..hidun UMNO.

aku je said...

Umat Melayu Islam yg mahu berfikir sudah mula menolak ceramah mentaliti jamban yg penuh dgn caci maki, carut marut,dan umpat keji.

Atas dasar itu, SYABAS!

Kita tolak nama Allah digunapakai dalam konsep triniti kristian.

Kita tolak caci nista, carut marut semua. Kerana kita khalifah Allah yang berakal dan mahu berfikir.

Kita tolak konsep mengangkat diri sendiri lebih Islam dari saudara Islamnya yg lain.

Kita tolak dari menyokong peliwat dan penzina

Kita tolak dari menyokong munafik yg janji sana sini tapi mungkir..

Kita tolak mereka yang begitu takutkan kebenaran walhal solat hajat telah byk didirikan bg kebenaran tersebut

Kita tolak Anwar kerana sikap pro-yahudinya.

Kita tolak Anwar kerana sikap pro-amerikanya.

Kita tolak Anwar kerana pro-murtadnya.

Kita tolak Anwar kerana berbohong dan kerana macam sesumpah. Dulu lain sekarang lain.

Esperalzi said...

Keadaan kini terbalik dari apa yg lazim berlaku sebelum PRU2008. Dulu, ceramah2 pembangkang sangat2 dinanti2 serta amat2 menarik perhatian rakyat sehingga melimpah manusia sampai ke tepi2 longkang mahu mengikuti pidato berapi2 tokoh2 Pembangakang..

..sbg penyokong tegar pembangkang waktu tu, tikar rumput sentiasa di celah ketiak saya dgn se edisi HARAKAH di tangan, memburu setiap ceramah PAS/Pembangkang di Lembah Klang..

..duit sentiasa dlm kocek krn nak "sedekah" ke dalam bakul2 sedekah yg dihulur petugas2 PAS kpd khalayak di ceramah2 mereka. Entah berapa banyak dan gantang "pahala" waktu tu yg telah saya beli dari PAS sbg "bekalan" ke syorga yg dijanjikan padri2 PAS waktu tu...itulah saya sebelum 2008..

Ceramah2 UMNO pula hambar waktu tu, tak ada orang, tp cukup mewah kelihatanya, tp cukup saya benci dgn UMNO yg waktu tu saya anggap sbg puak kapitalis, dilakukan di padang2 luas, ada pentas lengkap dihiasi pemidang2 kain dgn gambar bunga raya, makanan dan minuman mewah disediakan, ada juga petugas2 Rela utk pantau keselamatan di ceramah2 UMNO..begitulah imej mewah UMNO waktu itu, tak hairan UMNO waktu tu diberi jolokan United Millionaire National Organization!!

Kini semua sudah terbalik. Pembangkang yg saya sokong dulu dah lupa daratan, dah jadi PemBANGANG..kepentingan Melayu dan Muslim diserang PAS dan PKR habis2an seolah2 negara ini tidak ada Melayu dan Muslim, seolah2 mereka (PAS dan PKR) bukan Melayu dan Islam, semua demi mendapat sokongan kafir utk berkuasa di Pusat...misi PAS dan PKR hanyalah utk dapatkan KUASA memerintah Malaysia walau terpaksa bersekutu dgn SYAITAN, IBLIS, PELESIT, POLONG, JIN TANAH, JIN AFRIT dan segala yg berkaitan..

Padri Kafir Agung PAS Nik Najis terang2 tak lagi mengaku dirinya Melayu, bahkan dia sumpah seranah bangsa Melayu, lengkap dgn "fatwa" bhw menjadi Melayu itu bertentangan dgn Islam, bhw mengekalkan Ketuanan Melayu dan hak2 istimewa Melayu berdosa dan haram konon krn ini menindas bangsa dan agama lain.

PKR pula sibuk dgn Ketuanan Rakyat dan Kesamarataan yg bermaksud hak2 istimewa Melayu mesti dihapuskan, termasuk Institusi Raja2 Melayu, mesti dihapuskan. Pemimpin2 PKR yg konon Melayu tak segan2 dan malu2 memperli nama Malaysia sbg MALAYSAJA konon hanya Melayu saja yg diberi hak di negara ini, jelas mereka lakukan FITNAH besar terhadap bangsa Melayu...

Sebagai Melayu dan Muslim yg pernah bersengkang mata menyokong PemBANGANG, saya merasa sungguh TERHINA dan TERSAKIT HATI dgn aksi2 haramjadah IBLIS2 yg menguasai PAS dan PKR terutama Nik NAJIS si kufur Agung itu dan si Anwar Ibrahim.

Maka tersentaklah, tersedarlah, terngangalah dan terbeliaklah saya melihat kerenah2 anti-Melayu dan anti-Islam bawaan PAS dan PKR. Barulah saya sedar bahawa PAS dan PKR adalah ANCAMAN paling besar hari ini terhadap SURVIVAL umat Islam dan bangsa Melayu di Malaysia. Barulah saya sedar bahwa sejahat2 UMNO, mereka tak pernah abaikan dan JUAL kepentingan Islam dan Melayu di Malaysia sbg mana yg dilakukan PAS dan PKR..

Maka saya SERTA MERTA meninggalkan PAS dan PemBANGANG hanya selepas sebulan dua saja mengundi mereka di PRU12 di 2008. Semua keluarga terdekat saya (emak, ayah, kakak, adik, abang, anak saudara, atok, nenek, dll) sama seperti saya, meninggalkan PAS dan PemBANGANG utk kembali kpd UMNO yg walau pun tak perfect tp tetap melindungi negara Melayu/Muslim ini..begitu juga kawan2 saya.. kami berhijrah dari PAS dan PKR menuju KEBENARAN di seberang sana..

Saya percaya ramai org Melayu spt saya. Makanya ceramah2 PAS hari ini sangat sepi tak macam dulu. Sebaliknya ceramah2 UMNO kini lah yg paling meriah walaupun sudah tak ada imej MEWAH mcm dulu..saya masih dgn tikar rumput di celah ketiak saya.. tp dgn se edisi UTUSAN MALAYSIA, bukan lagi HARAKAH dan menuju ke ceramah2 UMNO, bukan lagi ke ceramah2 PAS..

AJAI62 said...

Assalam Bro

Oklah tu Bro ,nanti ramai sangat syurga Nik Aziz tak cukup nak tampung. Payah juga bila janji tak ditepati nanti hilang sokongan orang Melayu pulak, silap-silap kena baling dengan kasut.