Thursday, March 24, 2011

1998 DAN 2011.AKHIRNYA KEBENARAN MUNCUL.

 1998 telah dicatat dalam sejarah. reformasi dan kebangkitan rakyat hasil inisiatif anwar mempertahankan diri telah disambut dengan begitu hebat sekali oleh rakyat.

pada waktu itu sebilangan rakyat mempercayai anwar bulat-bulat. kerana apa ? kerana anwar membawa ikonik kegemaran orang melayu bijak dalam mengupas isu agama,hebat berpidato,punyai karisma sebagai the next great leader. segalanya yang hebat itu ada pada anwar.

aku yang ketika itu masih muda mendokong kuat perjuangan ini. bergolok bergadai segalanya kami lakukan demi untuk meneruskan aura anwar ibrahim.

meneruskan aura kerana pada waktu itu anwar sudah ada di dalam penjara sungai buloh.

waktu berlalu. 1998 dan hari ini 2011 sudah hampir 12 tahun sejarah ini meninggalkan kita.

sepanjang saat-saat itu pergi berlalu kita dihidangkan gambaran sebenar anwar ibrahim.

satu demi satu hijab dibuka. siapa anwar, kenapa anwar dan mengapa anwar sudah mulai menimbulkan persoalan di kepala.

lina joy anak melayu yang murtad anwar sokong. katanya ini hak asasi manusia.

pra pilihanraya 2008 anwar sudah mula menampak belang dendamnya. habis semua institusi dan hak melayu diserang. 

kenapa pembangkang sejak 1957 gagal mengambil alih kerajaan ?

kerana mereka tidak menyerang hak islam dan melayu. 1969 percubaan pertama telah dilakukan oleh kit siang. memandangkan ia dilakukan oleh sebuah parti lahanat cina dap, maka orang melayu mengambil keputusan untuk membalas biadap mereka dengan 'darah'.

anwar melihat move ini. kepada yang anti status quo mereka ternanti-nantikan munculnya 'messiah melayu' yang berani untuk ganyang hak bangsa mereka sendiri.

muncul anwar ibrahim. watak kesinambungan judas iscariot,utimutraraja,raja medeliar dan buang.

kronologi penceritaan bagaimana anwar mengganyang,mempluralisme,menghina islam dan melayu sudah ada di benak pengetahuan anda.

kes liwat antara anwar dan saiful telah menceritakan akan satu perihal bab yang penting. apa yang pernah diceritakan/dilakukan oleh dr mahathir selepas 12 tahun baru sekarang rakyat faham maksudnya.

kes video seks yang bisa memamposkan karier politik anwar telah membenarkan dakwaan dr mahathir 12 tahun yang lepas.

rakyat sudah tahu menilai siapa anwar ibrahim. lakukan perubahan itu bila tiba masanya nanti.

20 comments:

~insan~ said...

sya dh lama rasakan perkara ini...rakyat ditipu...mereka diangkat tetapi rakyat dipijak2..

~insan~ said...

sye pon ta fhm dgn mnusia nie....suami isteri sme jerk....minta belasan rakyat....mereka diangkat, rakyat dipijak..lame2 negara tergadai...ingat zaman cerita pak pandir ke ape?

Hamdan Rukun said...

AKU MINTAK MAAFLAH. KES VIDEO SEKS PADA AKU MASIH ' KELABU'.AKU JANGKA IA SEBAHAGIAN DARI KONSPIRASI NUAR BRAHIM.

BANYAK BENDA BOLEH DITANYA. TAPI AKU YAKIN KES MANI DALAM DUBUR SAIFUL AKAN JADI TITIK NOKTAH PERJUANGAN NUAR BRAHIM YANG PENUH KEPALSUAN.

Anonymous said...

1MalaysiaLuCah.. Misi Nasional, Transformasi wang negara mewahkan Najib Rosma & kroni2 UBN ......

Agenda PM umnoApco ... goreng otak rakyat dulu, kini & selamanya......

leekonyou said...

aku yang ketika itu masih muda mendokong kuat perjuangan ini. bergolok bergadai segalanya kami lakukan demi untuk meneruskan aura anwar ibrahim....ha ha nampaknya kau jugak pernah telan juga air lior basi anuwahhh tapi sebab BUKAN terdiri dari golongan JAMBU air tapi jambu batu CICAH ASAM BOI PON SEDAP JUGAK KATA abang anu TU. TAHNIAH TUAN,Semoga tuan dipanjangkan umur dimurahkan rezeki, ditetapkan iman dan sihat tubuh badan untuk berjuang DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA AMEEN

Anonymous said...

Dr M anugerah tuhan untuk rakyat malaysia....apa apa pun tima kasih gak pada anwar sekurang-kurangnya wajah Parti PAS orang melayu dah tahu...parti yang menjadikan islam perkakas semata-mata....

Anonymous said...

nak tau kat hotel mana dia buat kerja yekk....bloggers tolong siasat sikit jer tlg namakan hotel tersebut...

Anonymous said...

Tuan,
Ulasan tuan amat jelas.
DAP sedang berusaha untuk merampas kuasa politik dari tangan melayu. PAS dan PKR hanya menempek dan menjadi pak turut pada DAP. Peluang telah dibuka oleh Anwar melalui PKR, DAP cuma sambut dengan mengajak cina bersama mereka. Undi melayu dalam PAS dan PKR akan memihak pada DAP. Jadi senanglah DAP untuk menjadi kuasa politik Malaysia. Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Saya sependapat dengan saudara. Pemerhatian saya mendapati manusia seperti Anwar lah yang dinanti-nantikan oleh Parti pembangkang bukan Melayu/Islam untuk merampas kuasa.
Hanya orang-orang yang berjiwa Melayu Tulen dan Islam sebenarnya yang sedar akan hakikatnya.
`Apa yang berlaku bukanlah konspirasi. Apa yang berlaku adalah sesuatu yang ditentukan dan diizinkan ALLAH'.
Walaubagaimana hebat sokongan atau dokongan juak-juak pembangkang jika Anwar tak ditakdirkan/diizinkan ALLAH jadi PM maka dia tak akan jadi PM.
Mungkin ALLAH dah tentukan Anwar jadi penghuni penjara....

Anonymous said...

CHECKMATE!

aku said...

Tun M serta mereka yang lain yang telah difitnah secara 'jelek'....oleh si anwar n the gang...akhirnya dengan sendiri nyer terlerai suatu kebenaran....tanpa perlu dipaksa2....hanya perlu untuk berlapang dada dalam menerima...suatu KEBENARAN....buat mereka yang mahu berfikir....dan meletakkan percaya dan yakin hanya pada Allah semata.....

siapa boleh menyangka....'senjata akan makan tuan' juga....segala 'konspirasi'...'korupsi'...dll oleh si anwar n the gang ni akhirnya....makan diri sendiri....cuma kali ini yang membezakan adalah KEBENARAN...

apapun pekung yang telah terbuka....jangan sesekali memberi ruang dan peluang buat PAS....untuk terus2san 'memanipulasi'.....sedangkan perjuangan mereka hanya lah untuk dunia dan kuasa....sehingga bila2 masa saja sanggup untuk menjual kedaulatan negara....dan kesucian agama Islam....

wallahu'alam...

aku je said...

Semoga Tun Dr Mahathir dan keluarganya senantiasa berada dalam rahmat Allah. Amin..

Berapa byk solat hajat yg didirikan dari 1998 hingga la sekarang bagi dizahirkan kebenaran setelah ANjingWAR menyatakan dia difitnah dan konspirasi.

Ketika Tun dihina, dicerca, dikeji, dia ke Mekah dgn wajah yg cerah bercahaya. Dipilih Allah utk memasuki kaabah.

HAri ini, kebenaran sudah pun dizahirkan.

Akan tetapi mengapakah masih terdapatnya anjing2 milik Anwar yg masih setia pada tuannya yg terang2 mendampingi Yahudi,menghenyak bangsanya sendiri dan mendua tigakan agamanya?

CHECKMATE bagi Anwar Namrud Al-Juburi. Penakut (sumpah laknat), dayus!

Melayu Pasir Gudang said...

kahhhhh....kahhhh..kahhhh... biar perompak yang tangkap perompak,biar pencuri yang tangkap pencuri dan biar pembur** yang tangkap pe***rit...biar peliwat yang tangkap peliwat.....kena dah tu anwar kena tangkap dengan kumpulan "T" sebab sama-sama kaki main bu**t.

jo said...

Terima kasih Mr T kerana selamatkan Malaysia dari buaya itu....

jo said...

Menurut kata cikgu bard...watak pelakon tak sama dgn watak anwar...Hai bang...Pak Imam, Pak Aji, Pok Nik, pok tam...perwatakan di Masjid dan di bilik jauh berbeza...kalu diluar tunduk zuhud dan lemah lembut tapi kalu dibilik..hingga boleh jadi macam kingkong tak makan 10 hari bang!

matz.kelate said...

yang pakai kopiah tu.. sedor sedor la sikit.. jangan jadi anjing yahudi anwar tuh..

usabukata said...

saya dah tak percaya nwar ni sejak 1993 lagi.

usabukata

Anonymous said...

GOOD ARTICLE..AGREE WITH YOU

Sang Sapurba said...

pengikut nabi musa dari kalanganbani israel tidak henti-henti meminta musa tunjukkan kebenaran. tapi apabila ditunjukkan kebenaran, mereka tetap menafikan.

itulah perumpamaan sesuai utk pengikut bebal PAS, PKR yang membontot di belakang DAP.

selepas kebenaran mengenai anuwar timbul satu persatu, mereka tetap kata itu dusta sedangkan merekalah yang memohon supaya kebenaran digolekkan di depan mereka.

Anon 7:06PM, kau juga sama. sudah terang lagi bersuluh iaitu anwar selalu dapat sokongan yahudi, kau masih menafikan & mencampak Apco di atas kepala umno.

Wan Empuk bukan Wan Jijah said...

buat pengikut bebal ANU-war, mari kita kaji statement ni:

pada hari pertama video amoi cina dipertonton kpd media, anuwar panggil reporter utk buat press statement.

anuwar kata:

"saya belum tengok video tu."

dan

"perut lelaki tu lebih buncit dari perut saya."

ada nampak sesuatu yg tak kena?

BELUM TENGOK VIDEO TAPI DAH TAU BUNCIT TAK BUNCIT?

"Jam Omega ada dalam simpanan Wan Azizah."

TAPI, SAMPAI HARI NI MANA JAM TU. BOLEH JIJAH TOLONG TUNJUKKAN JAM TU KAT RAKYAT MALAYSIA?

anuwar ada berapa utas jam omega?
2 utas? 3 utas? 4 utas?

boleh tunjukkan resit pembelian setiap utas? beli kat kedai mana, atau beli kat negara mana? anuwar pelanggan tetap kedai jam tu?

kalau mcm tu..panggil tokey kedai jam tu? tanya tokey tu, berapa utas jam omega yg anuwar beli. kalau tokey tu ckp anuwar beli 2 utas.. mana lagi seutas?

bunyi mcm remeh kan? tapi tokey kedai jam tu pun boleh jadi saksi.