Tuesday, March 15, 2011

BIBLE AL KITAB : NASARUDIN MAT ISA PUN NAK JADI PELACOR ?



 nasarudin mat isa, mengesahkan persetujuan pas dengan kristus mengenai isu mendesak KDN melepaskan bible al kitab yang ditahan kerajaan.

bukan setakat itu, isu penggunaan kalimah ALLAH juga pas bidas kerajaan. katanya ini persoalan rigid (kecil).

sementara itu ABIM mendesak KDN pertahankan tindakannya.
kita bagaimana ?

umat islam di malaysia wajib pertahankan hak asasi penganutnya untuk tidak dipengaruhi dakyah pembangkang.

kenapa pas sanggup lacurkan perjuangan ?
lebih pelik kenapa nasarudin mat isa balun haron din dan taib azamudin yang pertahankan kalimah ALLAH ?
ini semuanya kerana undi.

pas mahu menang undi cina pada pilihanraya negeri di sarawak nanti.

manakala nasarudin terpaksa mengikut rentak kumpulan erdogan yang menyokong isu ini. bulan jun ini ada pemilihan jawatan tertinggi pas.

patutlah nasarudin pun nak jadi pelacor demi undi.

10 comments:

Anonymous said...

Twitter dari @Berita Malaysia News pukul 7.15 pm tadi mengesahkan kerajaan bersetuju melepaskan kitab bible - Idris Jala.

Anonymous said...

Penahanan alkitab Injil BM dh ditarik balik.. sedihnye... :(

Anonymous said...

kerana undi, sanggup khianaiti seagama sebangsa

aku je said...

Betul la kata seorang sahabat aku. Dia rakyat Sudan buat PhD kat sini. Dia kata kat Middle East, CIA buat kacau secara kasar dan terus -terang.

Kat sini, khasnya Malaysia yg dilihat sebagai negara Islam yang tidak mahu tunduk kepada kehendak negara kuasa besar itu.

Maka, secara haluslah digunakan. Kepada orang-orang Melayu yang BANGANG macam Khalid GEreja, aku suka nak bertanya;

Apabila Melayu,maka dikenali beragama Islam. Ini uniknya orang Melayu. Di mana tidak semestinya omputeh itu kristian, cina itu buddha atau india itu hindu. Tetapi berbeza dgn orang Melayu, mesti beragama Islam. Seorang Melayu yg bukan beragama Islam, adalah bersamaan mustahil bagi kita yg membesar sebagai umat Melayu.

2. Jadi apabila Bible (bukan Injil sebagaimana kitab Nabi Isa) itu berbahasa Melayu amatlah payah dan mustahil untuk orang-orang Melayu terima. Ia sebagai satu penghinaan kepada agama orang Melayu iaitu Islam. Kepada siapakah sasaran pembaca2 Bible bahasa Melayu ini? Tentunya orang-orang Melayu. Tetapi sekiranya kitab Injil asal ditulis dalam bahasa Melayu, maka saya setuju. Kitab Injil adalah kitab yg diturunkan oleh Allah utk umat Nabi Isa. Berbeza sama sekali dgn Bible yg telah dipesong dan dibelit. Bible adalah lambang konsep triniti yang mendokong Tuhan mempunyai isteri (Mary) dan anak (Jesus). SYIRIK yg terang lagi nyata.

Jadi apabila orang Melayu Islam macam Khalid Samad menyokong Bible dalam bahasa Melayu samalah dia menyokong Bible yg mendokong konsep triniti ini.

Khalid Samad, adakah kamu sedang membantu agama kristian berkembang di kalangan orang-orang Melayu??Di kala terlalu sedikit umat Islam yg benar2 mendalami dan memahami kandungan kitab suci Al-Quran, kamu membantu lagi arus yg membawa orang-orang Melayu mendekati Bible pula..

adzim said...

Bodoh punya PAS.
Ya Allah, Kau hancurkanlah PAS secepat mungkin. Tapi kalau mereka insaf dan cari kebenaran, Kau mudahkanlah jalan mereka. Jangan lah Kau biarkan kami orang melayu islam berpecah lagi Ya Allah. Memang kami lemah dari pelbagai sudut, tapi bantulah kuatkan pendirian kami supaya tidak perasan jadi orang islam contoh, tapi sebenarnya berkiblatkan nafsu.

Ampun kan kami ya Allah.

Hancurkanlah akar umbi PAS. Dengarkanlah rintihan hamba mu yang sudah sekian lama berjuang untuk agamamu.

Amin....

aidil said...

Sememangnya tujuan penerbitan Bible dalam bahasa malaysia adalah untuk kristian berdakwah kepad orang melayu. Tidak ada sebab yang lain melainkan sebab ini. Tujuan menggunakan nama Allah juga adalah kerana untuk berdakwah kepada orang melayu. Sekali lagi tidak ada sebab melainkan sebab ini. Bukan untuk mempertahankan bahasa melayu dan tidak ada sebab2 semangat nasionalisma langsung. Umat Islam harus sedar akan hal

ini. Ayuh bangkit umat islam semua. UMNO dan PAS sedang melacurkan agama untuk kepentingan politik mereka. Cuba tanyakan pada diri kita apakah dengan tahap keimanan yang ada pada umat islam dinegara kita pada masa kini, adakah mampu mereka yg imannya bagaikan lalang yg apabila dituip sahaja akan beralih arah mampu bertahan dengan dakwah orang2 kristian nanti. Ini bukan soal siap yg perintah dan berkuasa, ini soal aqidah anak cucu kita nanti. Jangan sampai satu hari nanti mereka kencing dikubur kita kerana bencikan kita sebagi umat islam.

Anonymous said...

Ini semua adalah berpunca daripada Melayu PAS dan PKR yang tunduk kepada DAP. Hancurlah Islam dan Melayu, itulah yang diperjuangkan oleh PAS, PKR dan DAP.

Anonymous said...

Hancur luluh hati, bila kerajaan terpaksa akur dengan tuntutan pihak kafir laknatulah...yang paling menyedihkan lagi ada pula golongan islam yang menyokong tuntutan tersebut....Ya ALLAH lindungilah agama Islam di Bumi Melayu ini, berdoalah dengan harapan anak cucu warisan bangsa kita tidak akan bergelar Melayu Kristian suatu hari nanti....nauzubillah

pas pasti salahkan umno namun gagal lihat apa nadi yg menjadi kekuatan bangsa agama sendiri ! said...

WAHAI AHLI2 PAS YG TULEN LIHAT LAH BEGITU PAS TELAH DILIWAT OLEH SEDARA SEBROTHER BABI ITU DUNIA AKHRAT. PARTI ISLAM PALING KUAT .! SEKUAT2 KAMU AKAN JADI SGT LEMAH JIKA MASIH BODOH UTK FAHAM BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA ROBOH..pas pasti salahkan umno namun gagal lihat apa nadi yg menjadi kekuatan bangsa agama sendiri ! pas pelacur agama kelas 1. dgn Harun2 Din sendri aku dah hilang hormat !

Anonymous said...

terus aku hilang respek ngan nasarudin mat isa..dlm byk2 pemimpin pas, aku igt die nie yg bagus,rupenye pelacor agama gak..come on pas..komen la..dlu mase tersebar kitab2 nie kt johor secara haram, bkn main korang hentam BN konon BN yg benarkan senyap2..skang nie dua paderi PAS dh halalkan secara terang2,korang snyp plak..x nak suh drang letak jawatan ke..