Wednesday, March 9, 2011

FB GUGURKAN SAIFUDIN MAKIN PANAS !

 semalam saifudin abdullah mengakui buku jingga baik untuk negara.dia menteri umno ke atau penjilat anwar ?
ayuh join FB balun saifudin ! KLIK SINI

3 comments:

aku je said...

HISHAMUDIN , NAZRI BOTAK , KJ, SAIFUDINGOK.. 4 liabiliti besar UMNO..

Kepada PM dan TPM.. tolonglah jgn diamkan diri. Mereka berempatlah jawapan sebenar kepada kenapa berlaku tsunami politik PRU12.

Kami dah penat, benci dan letih dgn kerenah menteri (KJ ketua pemuda la kan..) mcm ni..!

Sorang cium keris mintak maap,bagi amaran tak habis2.

2 org lagi boley maafkan seorang Cina babi yg meletakkan lagu kebangsaan ditempat yg hina,

sekor lagi si saipudingok ni.. alahai..

Anonymous said...

Salam...

Sdr. Saifudin ini memang kurang bijak..dia sendiri tak faham apakah makna 'intelektualisme'
yg sebenar. Menyokong demonstrasi jalanan menjatuhkan nilai intelektualisme penghuni universiti sendiri. Sepatutnya beliau memikir dan menyumbang kearah pembangunan intelektual pelajar2.Sebagai pemimpin Melayu-ISlam adalah satu obligasi & amanah untuk beliau memikir dan menyumbang bagaimana menjadikan pelajar2 Melayu Islam di Universiti cemerlang dan berilmu!Contoh yg mudah, lihatlah di semua universiti, saban tahun pelajar2 yang cemerlang dan yang mengungguli Ijazah kelas pertama dan senarai Dekan ialah pelajar2 bukan Melayu/Islam! Patutnya sebagai org yng terlibat secara langsung di Universiti beliau memikirkan bagaimanakah caranya untuk membantu memajukan tahap intelektual dan ilmu anak bangsa agar dapat setanding dengan pelajar bukan ISlam, dan bukannya menjahanamkan lagi anak2 Melayu yang kebanyakannya cuma pelajar sederhana saja di universiti.

Beliau patutnya menjelaskan kepada siswa apakah keutamaan (prioriti) sebagai mahasiswa/penuntut ilmu. Apatah lagi prioriti dan amanah sebagai seorang pelajar Melayu Islam! Sdr Saifudin gagal menjadi pemimpin yang amanah!

Sedih sungguhlah tiap tahun, masa konvokesyen misalnya, yang dipanggil awal- kelas 1 semuanya pelajar bukan Islam..Mana siswa2 Islam? Yang Melayu Islam semuanya dapat ijazah cukup makan.. Jadi patutnya sebagai org yg bertanggungjawab terhadap siswa/siswi Melayu Islam ini, Saifudin hendaklah meransang dan memotivasi pelajar ini meningkatkan keilmuan dan tahap intelektualisme mereka melalui budaya ilmu yg sihat misalnya dengan aktif dlm wacana ilmu & penyelidikan...Malangnya Saifudin sebaliknya merendahkan nilai ilmu & intelektualisme siswa universiti dengan mempromosi budaya masyarakat rendahan yang tidak berpelajaran, berpeleseran dan berdemonstrasi di jalanan...Universiti ialah taman ilmu dan budi, pusat para cendikiawan berwacana & intelektualisme berkembang. Sejajar dengan ketinggian ilmu, maka budi dan akhlak bertambah baik dan bukannya menjadi kian ganas & tak bertamadun!.

Sdr Saifudin ingatlah bahawa tradisi ilmu tidak berkembang di jalan2 raya.. Jangan sdr Saifudin cemarkan menara ilmu dengan kerendahan budi, kebejatan moral, kedangkalan ilmu & kekeringan intelektualisme...Jangan Sdr Saifudin cemarkan kesarjanaan universiti dengan budaya 'politik Bebalisme' yang tak berkesudahan...Tunaikan amanah saudara dengan berusaha mengangkat kecemerlangan pelajar Islam...Ingatlah, sdr akan ditanya kelak diakhirat AMANAH sdr sebagai pemimpin!

Penghuni Universiti..

vulcan933 said...

hahahahaa...saifuddin, your days are numbered.so pack your things now rather than later