Saturday, March 12, 2011

ISU BIBLE : KALID GEREJA KATA IMAN ORANG UMNO SENIPIS BAWANG.


iman orang pas sekebal jabal tariq.
iman orang umno senipis kulit bawang.

itu kata kalid gereja samad dalam twitternya semalam bila mengupas isu bible berbahasa melayu berjudul AL KITAB yang ditahan KDN.

kepada kalid samad , aku nak tanya ko la.

apa makam karamah kau sampai boleh tafsirkan tinggi rendah iman seseorang ?

ISLAM TU KEPALA BAPAK KO PUNYA KE !? 
MANA KO DAPAT SIJIL ISO UNTUK TAFSIRKAN IMAN ORANG NI ?

27 comments:

Anonymous said...

hal nie kena tanya ngan Najib dululah....dia bersekongkol ngan gerakan Kristian Mesia...dgn memberi kebenaran diedarkan BIBLE bahasa Melayu.....

Yah!!! inilah pemimpin besar UmNOK mesia a.k.a pejuang melayu yg nak memurtadkan bangsa melayu secara halus,bersetuju dgn Gerakan Kristian Mesia untuk mengedar BIBLE Bahasa Melayu dan disertakan dgn slogan yahudi-APCO iaitu
1Mesia ,1 Bangsa & 1 Agama....

Jahanamlah UmNOK dari bumi mesia......

Unknown said...

khalid gereja tu kafir harbi. jangan ambil p;ot dengan ajaran songsang tu

Anonymous said...

Wow, memamang betullah PAS ni dah kena kontrol dengan DAP. Segala-gala yg dikata oleh DAP walaupun menyentuh mertabat Islam disetujui oleh PAS. Tak pernah pun ditegur oleh PAS....segala-galalya halal dan dibolehkan.

Anonymous said...

itu yang orang shah alam bangga sangat dgn sikhalid nnt bila dia mati paderi2 tanam dia kt kubur kristian

FARHAN PAHANG said...

UNDI UMNO ATAU SOKONG UMNO TERUS IMAN JADI MACAM KULIT BAWANG? MACAMANA KALU UNDI PAS/SOKONG PAS, TAPI TINGGAL BUAT KEMUNGKARAN?

Ms Pearl said...

matlamat menghalalkan cara. terlalu nak kuasa, popularity dan pengaruh sampai sangggup gadai agama dan bangsa sendiri.

p/s: GAP pastikan orang ini tak WUJUD lagi di shah alam dan selangor

Anonymous said...

Sebenarnya Kalid Gereja terpengaruh cara mentor Tok Gurunya. Nanti salahkan media. Pak serban pun sekarang putar alam. 3 jenis tok alim iaitu ulama, ulam mak dan ulam mamak.

Anonymous said...

aku rasa iman pas lagi tipis..nampak dahi licin sikit nak balun lebih2 lagi bini orang...kih kih..pas oh pas..pegi mampusssssssss..

Anonymous said...

pandainya si kalid ni, dulu dia skolah mana sampai bole tau iman orang senipis bawah

Ibnu Sulaiman said...

Kita tidak boleh riak dengan keimanan dan ilmu yang kita ada. Hidayah itu adalah milik Allah. Allah boleh menterbalikkan iman seseorang itu jika Dia kehendaki dengan kuasaNya.

Yang penting kita mahukan khusnulkhotimah, penghujung kehidupan yang baik.

Ramai orang yg nampak byk beramal ibadat serta nampak beriman tetapi mati dlm keadaan yg tidak baik. Sebaliknya tidak kurang juga yang pada zahirnya nampak tidak beriman tetapi mati dlm keredhaan dan pengampunan Allah.

Ingatlah kita akan bangkit di akhirat nanti sebagaimana kita mati. Jika mati dalam keadaan taubat, maka kita kan bangkit dalam keadaan org yg bertaubat seumur hidup. Kalau mati dalam keadaan riak, maka akan bangkit dalam keadaan org yg riak. Wallahualam.

Oleh itu janganlah takbur dan riak dengan sesuatu yang Allah kurniakan kerana segala2nya milik Allah semata2.

Boleh jadi iman senipis kulit itu lebih dijaga rapi agar sentiasa terpelihara dlm keadaan baik, dan tidak diabaikan secara sambil lewa sehingga rosak dalam keadaan tidak sedar.

Sesungguhnya orang yg benar2 beriman akan sentiasa merendahkan diri dan tidak akan takbur dengan keimanan yg Allah berikan. Kerana takbur itu sendiri adalah tanda2 lemahnya iman seseorang..

Wallahualam.

Anonymous said...

TAK SANGKA LA PULA KAUM KELUARGA DIA LEMAH IMAN - SHAHRIR ABANGNYA YANG KUAT UMNO

usin said...

otak khalid ni dh kena virus. dia ckp terbalik sebenarnya. yg dia nk ckp ialah iman dia setebal kulit bawang disiat tujuh... kwn2 khalid dlm pas patut format semula kepala otak khalid..

Anonymous said...

Kalau cam tu suruh khalid samad subcribe porn kat rumah dia. sebab itu adalah HAK anak/bini dia. Ialah kan, nak tahu gak cam mana style bersetubuh yang anwar dah PHd dalam bidang tu.

Cakap kalau pakai otak kepala butuh ni susah nak di nasihatkan.

ajijasin said...

hehehehehe...
sekarang semueee dah sukeee amat "taglines" ni ye...
KALID GEREJA!!!
KEPALABAPAKKKKKKKKKKKK NGKOOOO LA...

YOUR ROTTEN AQIDAH'S WILL BRING YOU INCH BY INCH TO THE FIRE OF HELL..
SO... GO TO HELLLLLLLL !!!!!!!

TESLAMARIN said...

IMAN ORG DIA BOLEH NAMPAK KE?AKU PUN BOLEH CAKAP IMAN DIA SENIPIS KONDOM,

Anonymous said...

kasihan kat khalid james!!!!!sebab otaknya telah diliwat oleh anu war & rakan2 sewaktu di isa kamunting dulu!!!!!

Anonymous said...

Telah tuhan tetapkan kalid gereja, yg berguru dgn nik ajis adalah sekutu jin dan syitan yg menyerupa manusia dimuka bumi ini.

Telah diketahui jin dan syitan adalah cabaran umat manusia yg beriman, sifat jin dan syitan tak boleh berkawan dgn manusia, kerana tuhan tetapkan jin dan syitan akan menjadi penghuni neraka selama2nya.

Apapon alasan jin dan syitan tetap mencari ruang/peluang dari kealpaan manusia biar sentiasa bertelagah, menghasut, memporak puranda setiap masa dan menjadikan dunia ini menjadi huru hara.

ANDA analisa lah dari hari ke hari, dari bulan ke tahun, semua prokasi yg bertentangan umat islam banyak dari nik ajis dan kalid gereja. hamPAS tumPAS seLAMA2

Anonymous said...

Masya Allah..ada jugak org mcm khalid ni?

Anonymous said...

Anon 8:28,

klu btul NAJIB sekonkol, so ak nk DAP jwb, knape DAP mntk kerajaan tarik balik penahanan BIBLE tu? adakah KHALID N DAP sokong NAJIB sekarang?

atau ko nie da salah tmpt? mntk maaf ckp, ak rse ko phm bhsa melayu, skrng kte tgh bncng topik negara MALAYSIA, bkn MESIA...... mngkin ko keliru antara MALAYSIA dgn negara ko MESIA...........

FARHAN PAHANG said...

pasal Anon 8:28 marah sngt dan ckp NAJIB YG suruh edar, sedangkan kerajaan skrng nie menahan pengedaran BIBLE BM tu....... bkn kerajaan skrng galak atau biar je BIBLE tu diedar, dan skrng DAP da mntk suruh kerajaan tarik balik tahanan tu, KHALID PAS dgn konfiden ckp. biorlah diedar, iman kami teguh mcm gunung.................yg galak sebarkan BIBLE tu skrng adalah pmbngkang, pasal ko nk marah ckp NAJIB yg bagi kelulusan plak?

Anonymous said...

itula bukti anon 8:28pm tu bongok..
saja je nak spin cerita
klu nak tengok camne depa spin, baca tulisan anon 8:28pm kat atas ni..nampak tak cara depa spin cerita? depa yg sokong termasukla si khalid gereja, org lain pulak yg dipersalahkan..

Anonymous said...

komen yg sg bahaya dari khalid. kalau org melayu baca alkitab tu dan kemudian convert siapa nak tanggung jawab. Khalid nak tanggung dosa ke? khalid jgn cakap ikut sedap mulut je, fikirkan akibatnya.

Anonymous said...

anon tu dah biol.....yang jadi isu lain, yang dia cerita lain...tu la.....asik main bontot ye keja.....depan belakang pun dah tak bole pikir...

-anti jubur-

Anonymous said...

Bro GAP,

gua rasa lu harus sentiasa pantau dan jangan tenggelamkan isu nie di dalam dunia BLOG.

Bahaya. cukup - cukup bahaya.

Yeah, mungkin terdapat orang islam yang hanya melihat dari luar, dan terus mengatakan, Umat islam tidak harus paranoid dengan akan kewujudan bible v.BM nie.

Tapi jika itu la jalan penyelesaian diambil majoriti Umat Islam dalam isu ini, bersiap sedia la sediakan kain kapan buat diri kita.

SILAP!

Ini bukan teori konspirasi, tapi ini adalah permulaan untuk melihat Umat Islam menderita di negara sendiri.

Pernahkah sesiapa mendengar akan 1 pergerakan yang ingin mengkristiankan negara Islam?

Yeah, pergerakan itu sudah mulai tiba di negara kita.

Ingat!

Taurat dah diceroboh!
Injil yang sebenar juga telah diceroboh.

Tapi Al Quran yang suci lagi mulia tidak mampu mereka ceroboh. Tapi jangan memadang enteng, mereka sudah pun mulai ceroboh setiap pemikiran dan jiwa Umat Islam, Umat Rasulullah s.a.w


Ingat la kalimah suci yang kita ucapkan, ingatlah kalimah suci yang akan kita pegang hingga ke hari kiamat. Ingat!

Anonymous said...

Ini adalah mainan pembangkang,apabila kerajaan benarkan pengedaran kitab ini...lain la pulak di twistnya.!!Sbb apa aku kata begitu sbb nnti jika ramai org melayu Islam murtad maka isu ini akan kena pada kerajaan nnti.Dikatakan kerajaan x serius dlm menangani Isu murtad..dan kitab ini akan dijadikan modal utk fire kerajaan!!Kalo dikutkan trend skrg...semua isu dijadikan politik..malah Interlok pun dijadikan isu....padahal kasta India mmg ada pariah...tapi bila kita sebut dimarahkan kita pulak...sepatutnya dia kena marah nenek moyang mereka yg buat kasta tersebut.!!jadi kepada kerajaan diharap jgn layan macai2 pembangkang ni......haramkan terus kitab tersebut...sbb target kitab tersebut adalah org melayu,dan melayu yg ada skrg di Malaysia ni cukup senang terpengaruh dgn sesuatu yg ringkas dan mudah.

Wu Di

Anonymous said...

dah jelas la pas munafikin laknatullah

Ctunga said...

klu setakat baca bible dlm bahasa melayu org muslim boleh murtad bagus tak payah masuk muslim.. serendah itukah iman seorang muslim???