Tuesday, March 1, 2011

PRK KERDAU : SIAPA ORANG TUA MISTERI BERKOPIAH INI ?

 kelibat dia ada dimana-mana. 

aku nampak dia masa penamaan calon. cukup mesra dan lebih banyak menghabiskan masa dengan barisan pimpinan BN berbanding dengan pakatan.

asalnya aku ingat dia ni yang dipertua pas kawasan. tapi tak dia sebenarnya adun pas kuala semantan.

semalam aku nampak dia lagi sewaktu majlis maulidurasul di masjid kuala tekal. walaupun calon pas hadir, dia buat tak tau je. dia lebih banyak melayan ustaz ibra.

check punya check, dia pakcik kepada calon BN. patutlah. tu sebab aku kata kami boring kat kerdau ni pasal adun pas sendiri berkempen untuk calon BN.

7 comments:

Anonymous said...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti Majlis Agama Islam, Mufti, Kadhi, JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

aku je said...

macam ni le bagus. Masing-masing ada pendapat dan masing-masing menghormati satu sama lain. Mcm dlm family aku, ahli/YB PAS ada, ahli UMNO dgn ketua UMNO bahagian ada, tapi OK je.

Takde nak gaduh2. Kenduri semua datang. Takde plak caci maki, carut mencarut, haram makan sembelihan org UMNO le, kapir la..bla..bla..bla..

Kan ke bagus kalau harmoni bersatu padu macam ni.

Mmg le wali selipar N.ajis laknatullah. Dia le yg byk mengelirukan umat Islam negara ini.

Anonymous said...

semua gambar dlm ni x boleh load.apsal? kena guna imagehost

Pewaris Melayu said...

wahahhahahhaahahaha

abesla pas!

Ms Pearl said...

GAP,

walaupun berbeza genre 'blood thicker than water' - good la kan? :D

Anonymous said...

nanti pacik ustaz ibra pun masuk umno

Anonymous said...

fahaman politik msg2 bersaudara tetap tak putus...baru profesional...