Sunday, March 20, 2011

SARAWAK BERSATU : PEHIN SERI BERJIWA BESAR (BAHAGIAN 4)

 dua pengumuman besar telah dilakukan. sarawak akan dibubarkan DUN nya hari isnin dan pengumuman pehin seri taib mahmud untuk 'melepaskan' jawatan ketua menteri telah diduga.

rakyat sarawak telah disatukan hasil kerja keras pehin seri.
sarawak maju hasil kudrat taib mahmud.

dalam keadaan terbaik akhirnya pehin seri bersedia melepaskan jawatannya. legasi ini bakal diteruskan oleh pemimpin di kalangan anak jati sarawak.

rakyat sarawak menerima pakai budaya politik mengikut acuan mereka. mereka boleh berbeza pendapat namun itu tidak sesekali untuk 'membenarkan' segelintir pemimpin mereka untuk menikam belakang.

pilihanraya negeri sarawak adalah unik. namun keunikan ini akan sekali lagi 'dicabar' utuhnya dengan kehadiran pkr,pas dan dap yang cukup terkenal di semenanjung sebagai paksi huru hara.

jika pehin seri selama berpuluh tahun berjaya mengekalkan keharmonian rakyat sarawak, perlukah mereka (rakyat sarawak) mengimpot atau mahu cuba-cuba memilih parti yang ternyata sanggup berbuat apa sahaja demi kuasa ?

pertahankan sarawak dari tangan mereka.
TOLAK BUDAYA FITNAH PAKATAN YANG CUBA DIBAWA KE SARAWAK !

ngap sayot !

1 comment:

Anonymous said...

Kita perhatikan salah satu strategi yang sering digunakan oleh pembangkang khususnya PKR ialah politik pecah & perintah...mereka akan gunakan apa saja termasuklah fitnah yang melampau, serangan peribadi,provokasi perkauman, agama dan sebagainya untuk memecahbelahkan masyarakat Malaysia. Apabila rakyat berpecah maka mudahlah mereka menjalankan jarum untuk propaganda rakus demi merebut kuasa. Contohnya, dulu org Islam & bukan Islam amat hormat menghormati antara satu dgn yg lain. Kita boleh duduk sekampung & sekolah bersama! Tetapi sekarang, orang bukan Islam seperti orang Kristian dan umat Islam, dilaga-lagakan oleh parti pembangkang dlm isu Bible & nama Allah. Mcm2 isu mereka timbulkan dan hasut..satu demi satu..begitu juga dgn isu perpaduan kaum..satu demi satu diprovokasi & dihasut. Contohnya dlm isu Interlok..hal yg kecil, dibesar2kan, dibakar & dihasut..maka org India menjadi marah, org Melayu menjadi bengang..org India salahkan kerajaan, org Melayu juga salahkan kerajaan. Akhirnya, kerajaan hilang sokongan India & Melayu! Inilah kerja jahat parti pembangkang di Malaysia terutama sekali yg paling gila kuasa..Anwar Ibrahim. Dulu, kita pelbagai bangsa boleh hidup aman & damai, bertoleransi dan bermuhibbah..tetapi sejak adanya kempen politik jahat pembangkang & keldai suruhan mrk spt Malaysiakini,kita kian bercakaran..

Jadi, sebagai rakyat yg cintakan perdamaian dan muhibbah, marilah kita pertahankan negara ini dari anasir2 jahat yg cuba menghancurkan Malaysia dgn taktik politik mrk yg paling kotor dlm sejarah negara ini..Sampaikan mesej jelas tuan2 kepada parti pembangkang bhw kita rakyat Malaysia berbilang kaum cintakan perpaduan, perdamaian & muhibbah dengan menolak mereka dlm pilihanraya..Jangan diberikan walau 1 undi sekalipun..SELAMATKAN MALAYSIA!