Friday, March 4, 2011

SEJARAH HITAM ANWAR DI KERDAU : BAHAGIAN AKHIR.

 giliran umi berucap. tonasi suara umi agak luar biasa malam tadi. manakan tidak ? inilah buat pertama kalinya umi berhadapan dan berentap dengan anwar setelah 13 tahun menunggu.
aku cukup respek crowd malam tadi. ternyata bukan sekadar penyokong BN dan rakyat kerdau hadir, malah kami melihat berpuluh ahli pas juga tekun mendengar serangan umi terhadap anwar.
korang bayangkan, lepas habis umin berucap orang pas siap tepuk tangan lagi.. ini tandanya apa ? ini tandanya mereka akhirnya paham siapa sebenarnya anwar..

back to the story.

setengah jam selepas umi balun , crowd makin penuh. crowd pas melimpah kat ceramah umno. aku yakin penganjur ceramah pakatan ni konpem kena balun dengan anwar pasal ia telah merosakkan nama anwar dimata pas !


anwar mula tiba di tapak ceramah. aku yakin anwar tahu umi ada di situ.

ramai di kalangan hadirin agak kaget apabila anwar terus masuk gear 5 balun..entah apa yang dibalunnya agak menggelikan hati. mesir la,libya la...itu la inilah..
lepas 10 minit keadaan mula tidak memihak pada anwar.
setiap kali anwar cakap, umi berhenti.
berhenti pasal nak dengar anwar cakap apa.

lepas tu umi balun anwar.. umi berjaya saiko anwar sampai bloger yang ada kat are situ bagitau muka anwar merah padam.

suara makin serak.tonasi suara makin meracau. 

keadaan provokasi ni berlaku hampir 5 kali. anwar cakap umi berhenti. umi rileks 30 saat lepas tu balun apa yang anwar cakap !

anwar tak keruan. crowd makin penuh kat ceramah umno.
korang nak tahu kenapa aku kata ini malam jahanam paling malang untuk anwar ?

umi berucap jam 9.30 malam.
anwar berucap jam 10.20 malam.

umi habis jam 11 malam.
anwar cabut lari jam 10.45 malam !

anwar berucap tak sampai 30 minit.
anwar tak tahan kena provok dengan umi.
malam tadi mengesahkan...anwar lari lintang pukang !

24 comments:

pemerhati said...

hahahahaha..padan muka ko nuar..aku mmg tunggu saat2 ni..igt lagi time 1999 tu..time aku skolah form 5..wah seronok ko tabur fitnah mcm2..menipu dgn penuh x bersalah..hari dah lebih 10 tahun..baru nampak balasan!

Lelaki Y said...

terima kasih GAP kerana meriwayatkan peristiwa ni..
mintak upload video kalau ada...

Sepandai-pandai tupai melompat,
akhirnya jatuh ke tanah juga,
Sepandai-pandai Anwar meliwat,
Akhirnya DNA tertinggal juga.

kabuspagi said...

salam.. saya baca juga malaysiakini.. tapi laporannya agak berbeza dan berpihak kepada pakatan.. so .. kalau boleh tuan ulas sikit laporan malaysiakini tu.. k

Anonymous said...

aku rasa kita kena kalahkan fuck-khatan dalam bab ceramah2 ni... rakyat suka sgt dgr ceramah kan?? ok, fine, kita bg ceramah!

Aur Tebing.. said...

Islam adalah semua dalam kesederhanaan. Yang kurang pandai mesti menuntut, yang berilmu kena turunkan kepada yang kurang ilmu. Tapi bukan cara untuk menghambur fitnah kepada rakan apatah lagi sesama Islam...

Anonymous said...

gap..kalau ada video ni tolong post..

Anonymous said...

Korang ni, jangan le dimalukan bakal PM kita sampai mcm tu skali!!!... Mane dia nk letak muka nnt, nak sorok dlm bontot Kak Jijah pun tak muat punye. Bg le dia can utk menguatkan hujah dia, tu tgh nk berlatih berdebat ngan Najib nnt. Ni korang dh buat dia malu nk jejakkan kaki ke bumi Pahang dah, nnt tak boleh dpt peruntukan khas dari Israel/IMF, korang juga yg susah. Rakan2 bakal PM kita tu mesti tak mahu beri duit juta2 pd Pahang akan datang, jd la mcm negeri Kelantan, negeri 'maju' yg paling mundur kat Malaysia ni....

Korang punye pasal, bakal PM kita tu yg pernah berucap 5 jam tanpa henti (pecah rekod dunia tu!!!) terpaksa berucap setengah jam je... Tak kesian ke tengok???

Tolong ye, jgn buat begitu pada bakal PM kita ni, tak lama lagi dia nk check-in hotel kat Sungai Bamboo.. Kalu korang buat cmni lagi, mesti bakal PM tu tak mau bwk korang skaliiii, nasib korang la....

Keh keh keh

Peristiwa Review said...

blogger GAP,

tolong link kan blog saya dalam blog tuan:

http://perkarareview.blogspot.com/

thanks...

hangkedee said...

Kasihan Mamo Peneng ni awat cek tak pi pekena ayaq ketum dulu baru tibai pungkoq

NAN TIKUS JENGKA said...

PENYOKONG UMNOAPCO HANGPA KALAU NAK BOOKING SI UMMI INI LAH MASANYA KALAU X ADE PRK MURAH SIKIT MUSIM PRK INI DIA PUN DEMAND.... ORG YG CERDIK TAK LAYAN POMPUAN NI BUKN ADE MARUAH PUN... MELAYU BERJIWA HAMBA AJE SOKONG UMNOAPCO... DIA RESERVE KE 2 PADA EZAM SESUMPAH...

NAN TIKUS JENGKA said...

PENYOKONG UMNOAPCO HANGPA KALAU NAK BOOKING SI UMMI INI LAH MASANYA KALAU X ADE PRK MURAH SIKIT MUSIM PRK INI DIA PUN DEMAND.... ORG YG CERDIK TAK LAYAN POMPUAN NI BUKN ADE MARUAH PUN... MELAYU BERJIWA HAMBA AJE SOKONG UMNOAPCO... DIA RESERVE KE 2 PADA EZAM SESUMPAH...

Anonymous said...

blog ni byk adu domba....agen pemecah masyarakat....

Anonymous said...

khaaaaakkk phutuiiii nak muntah aku dengar komen yang merapu dan penuh penipuan nih!!! berapa sen dapat nih!!!
kalau nak menipu pun berpada pada la weiiii!!!!
memang ramai orang bodoh tapi tak semua orang bodoh!!!
pegi tipu makcik felda ok la....

Anonymous said...

bukti yg jelas anwar mmg bacul..haha

Anonymous said...

tu dia, tikus sudah mari

heran pro PR pakai nama haiwan yang bawak "kerosakan"

Anonymous said...

Ye ke cite ni?...

Macam tipu aje...

Nenek Kebayan tu yg kena bantai atau DSAI...

Mana Video nya kalau betul...

DSAI ni bukan jenis bebal macam Nenek Kebayan tu...dia pun malas nak layan...cakap kotor, mencarut, takde harga diri, betina murahan...itulah yg korang puja dan puji selama ini...

Patutlah menang PRU selalu...penipu.

TUIHHH...

Anonymous said...

Aku nak video... mana unit video nie... aku dah tak sabau nak nengok CIFUT BABI tu kena panggang.

Anonymous said...

Bro GAP, ternyata anjing kurap belaan PR tak dapat terima kenyataan bahawa dewa mereka lari lintang pukang sebab takut dengan wanita biasa.

Ahahahaha..

Menyalak la korang anjing kurap belaan PR oi.. menyalak lagi..

Korang kata, rakyat makin percaya pada Anwar.. korang kata rakyat makin percaya pada PR.. itu korang yang kata... ahahahaha..

Ternyata, makin lama makin terlihat akan kebodohan/kehodohan/kebebalan dan kejahilan Pemimpin2 PR serta anjing kurap belaan mereka khusus si Dajjal Melayu.

Anonymous said...

tudia org pr da sakit pungkoq.. gap... minta ulas sikit.. pasai kes peguam anwar nk dptkn perintah utk discharge barang2 bukti baru yg diambil dari lokap 2.. hahah.. itu ja da nmpak bukti.. anwar mmg confirm layan pungkoq..

Anonymous said...

nak kata adu domba dak jugak.kalau dulu bn kena hentam punya le teruk tak da sapa yang nak defence tapi lani baru bertemu buku dengan ruas pembohong sangat laani biar rakyat yang tentukan. mat sabu pun laani bukan main lagi masa ditenang dulu siap dudok sebelah dengan aljuburi dia yang gelar tuu laani jadi best friene pula........piiiiirah ......

Anonymous said...

Anjing & Tikus PKR memang lancau, macam tak ada akal. Kau orang fikirlah dalam dalam siapa Nuar tu, apa yg dia telah buat lakukan atau berjasa sangat sehingga kau orang tinggalkan cara berfikiran waras, siapa DSAI (Datuk Setan Anak Iblis).

Tapi paling kesian bila tengok mat mat ABIM, JIM, PAS & mereka sewaktu denganya selama ni diperdayakan, macan alim aje, tunjuk alim aje & dia orang je betul & hebat. Kesian selama ni kena kencing.

Gabriel KL

maarof chan said...

cam gebang lebih je brader.

dsai malas nak layan fitnah kot.

dah 13 tahun dah bro,hari2 fitnah (kalau itu fitnah) sama je.

nak layan pun dah jenuh.

kalau nak debat betul2,silakan jemput tuan anda, dato' najib berdialog dgn anwar.

biar tertegak kebenaran dgn kebenaran,bukan dengan fitnah.

-aku rasa je la,ape yang aku fikir,"janganlah marah saya"..

Anonymous said...

pintu neraka jahanam semakin menjemput datuk dajal

Fadly Taqris said...

alhamdulillah..aku pun dh dengar dgn jelas ummi berucap..mmg padat dan terserlah kewibawaan dia menceritakan apa sebenarnya berlaku..aku org Pahang..aku bangge tgk YB Ustaz menang di Kerdau ari tu..ANWAR KAU MMG XLAYAK JADI PEMIMPIN...KAU BANYAK MASALAH...KAU CKP XSERUPA BIKIN..ISI KANDUNGAN KAU BERUCAP MCM APA APA NTAH...ALLAH Maha berkuasa di atas segalanya..