Friday, April 22, 2011

GUAN ENG KATA MELAYU TAK SOKONG KERAJAAN.

 dalam kenyataan terbarunya, guan eng ada menyebut bukan sekadar orang cina, malah orang melayu juga tidak menyokong kerajaan. kerajaan dalam istilah mereka adalah barisan nasional.

justifikasi kenyataan guan eng ini berlandaskan pola terbaru statistik peningkatan luar biasa sokongan pengundi cina terhadap dap.

supp dijadikan contoh terbaru fakta pembentangan guan eng.

bagaimana guan eng cuba mengaitkan sokongan masyarakat cina dengan sokongan melayu aku tak pasti.

faktor mana, alasan apa, kaedah apa yang digunapakai amat meragukan.

guan eng kata orang melayu juga tidak menyokong kerajaan, sebut umno dan barisan nasional.

pembodohan ayat-ayat cinta secara sistematik ini dilakukan oleh guan eng bertujuan untuk menyejukkan hati-hati keldai penyokong pas.

guan eng membaca signal kekecewaan penyokong pas sejak kalah bertubi-tubi pada pilihanraya kecil yang lalu dan yang terbaru di sarawak.

beginilah caranya cina menyucuk jarum halus kepada pas, dengan tujuan untuk menyedapkan hati lara kekecewaan mereka.

dengan mengeluarkan kenyataan ini, pas diyakini akan terus menerus diikat dicucuk hidungnya sehinggalah matlamat cina untuk menawan malaysia tercapai.

kalau benar lah dakwaan guan eng, bahawasanya melayu juga menolak umno dan barisan nasional ;

dengan berlapang dada saya gerakan anti pkr memohon jasa baik guan eng untuk memujuk kalid ibrahim membubarkan dun selangor dan diadakan snap election !

kita tengok melayu berpihak sebelah mana. ada berani ke guan eng ?

56 comments:

McTheory said...

buto pak dia la.. ehh pak dia kan kit siang, memang buto pun.

Ular Menyusur Akar said...

Tinggal Melayu penyokong pas fanatik dan melayu pkr buta tuli. Melayu atas pagar dan cendiakiawan dan cabut lari menyokong kerajaan. Itu yang Guan Eng tersilap kira jumlah melayu dia.

Semoga pas terus bersembahyang hajat agar Allah terus tunjukkan kebenaran.

Muktahir ini, apa juga kes yang di bicarakan makin menunjokkan telur tembelang penghianatan dap ke atas orang Melayu.

Allah tidak memungkirkan janji.

Anonymous said...

guan eng jahanam, kit siang pegi mampos...

org melayu dah tau tembelang omega busuk kau..

lucutkan kerakyatan dapig....

pegi mampos mereka semua..

Anonymous said...

DAPig x layak tinggal kat MALAYSIA nie...Dah OTAK Babi..cm gitulah..

Anonymous said...

1Melayu, 1Bumiputera... kami sokong UMNO, kita akan penggal kepala DAPigs

Anonymous said...

KITA TAKAN BENARKAN KIT SIANG MENIPU ORG MELAYU SPTMANA LKY MENIPU ORG2 KITA DULU... JGN SEKALI2 Lg....!!

Anonymous said...

KITA TAKAN BENARKAN KIT SIANG MENIPU ORG MELAYU SPTMANA LKY MENIPU ORG2 KITA DULU... JGN SEKALI2 Lg....!!

Gerard Yee said...

guan eng cakap buto. Ngiam dia cakap

Gerard Yee said...

jangan susah...PKR akan niak Putra Jaya

tobeng said...

Taktik pecah dan perintah komunis.Tak abis2 komunis ni tak pecah-belahkan Melayu.Melayu2 yg terpengaruh dengan dakyah komunis ni akan jadi babi2 tunggangan dia.

Ingat ya,komunis cuma perlukan sokongan 30-40% Melayu yg sanggup jadi barua untuk menjajah Tanah Melayu ini.

1 Melayu,1 Bumi!

Anonymous said...

Apa yang g/eng komunis bangkai nie merapu kesitu pulak nie.ko cuba minta kawan baik ko kalid gagap bubar shah alam tengok.kalau nak ko tgk kami sepak2 calon pr nanti,jgn harap bole menang dikawasan Melayu lagi selepas ini.
SATU MELAYU,SATU BUMIPUTERA

Anonymous said...

Kelakar ler LGE ni ...

Kalau dah bukan Melayu siapa yang sokong BN ? Macam nana PBB boleh sapu bersih kerusi yang ditandinginya ?

Nak harap Cina ... selagi ada sekolah jenis kebangsaan jangan harap le. Tu tempat menternak kaum pembangkang sama seperti le sekolah agama rakyat.

Ms Pearl said...

wah kalau betul bubar
I orang pertama beratur untuk mengundi! heheheh gatal dah jari jemari nih GAP!

blogenstarz said...

Dasar mengidap GILA BABI tahap bocor radiasi....

Anonymous said...

ksian guan eng ni.xde modal.dato' seri sumbat je die dlm ISA.menghuru-harakan rakyat dan sistem perlmbagaan m'sia.sy cabar dato'seri.hishamudin ape lu bt??????

Anonymous said...

poootar, pooosing...itulah kerja guan eng

aku je said...

1Melayu, 1Bumi!!

Celaka betul kafir harbi komunis moden pengamal kronisme anak beranak keluarga Lim ni.

Apabila dia memecah belahkan ummah, membohongi dan mempengaruhi ummah yg buta, dengan harapannya hanyalah utk menyamaratakan dan kemudian menghenyak pijakkan Islam dan penganutnya di tanah ini, apakah sudah jatuh halal darahnya?

Anonymous said...

Baru orang melayu tambah slogan baru.. Cina laknat gelabah pulak.. apa ke hallll.

1Melayu, 1Bumiputera.... tanpa Cina..

Anonymous said...

melayu tak sokong kerajaan?
nak try ke?
1Melayu 1Bumiputera!!!

Anonymous said...

GAP sial dan para blogger penyokong UmporNO... mintak lah jam tangan OMEGA dari polis... buktikanlah jam tangan tu anwar punya...'seseorang itu tidak bersalah sehinggalah ianya dibuktikan bersalah'...sekarang aku cabar semua tunjukkan dan buktikan jam tangan itu anwar punya.
Polis dah tahulah itu bukan jam anwar...korang nak rekayasa bukti pun tak boleh hahaha...jam tangan anwar memang ada pada anwar, sekarang nak tunggu konspirator bodoh tunjuk jam omega palsu lepas tu anwar tunjuk jam tangan omega betul yang dia punya...apa macam? kantoiii

Mohd said...

Kaum Cina sedar bahawa jika kaum Melayu bersatu, Cina DAP tidak boleh merampas kuasa pemerintahan di Malaysia.
Itulah sebabnya DAP beria2 menyokong PAS dan PKR utk menentang UMNO.
Puak Erdogan dlm PAS yg disogokkan duit oleh Anwar akan cuba menumbangkan puak Ulamak dlm PAS sebab puak Ulamak spt Hadi dan Nasharuddin memang mahu berkerjasama dgn UMNO utk Kerajaan Perpaduan orang Melayu. Orang Islam sangat2lah berharap supaya pemimpin2 PAS puak Ulamak akan menumbangkan puak Erdogan dalam bulan Jun ini.
Sudah2lah PAS menyokong DAP utk berkuasa memerintah Malaysia. Lihat saja di Selangor dan di Penang, apa ADUN2 PAS boleh buat dgn ADUN2 DAP, ADUN2 PAS tidak boleh membantu dan membela kaum Melayu Islam langsung. Apa gunanya dapat jawatan ADUN dan dapat gaji utk diri sendiri jikalau ADUN PAS tak boleh memberi perkhidmatan kpd kaum Melayu Islam?
PKR boleh dihapus kira sahaja. Tunggu masa aje parti Anwar ini akan hancur setelah Anwar didapati bersalah meliwat dan berzina.
Oleh itu UMNO dan PAS mestilah bersatu utk menyelamatkan kaum Melayu di Malaysia.
Melayu mudah lupa .......???????

Anonymous said...

mama mana melayu pengkhianat bangsa dan agama yg berada didalam pas pis pus ,parti kena rogol,dapig dan sebagainya elokla keluar dan bertaubat

Anonymous said...

Anon 10.27am.
Mengapa meroyan dan "hanging" satu badan? Biar lah jam OMEGA tu disimpan dek PDRM. Nak tayangkan sekarang buat apa? bahan bukti mana boleh ditayang2 sesuka hati. Bodoh tahap cipan lah kau ni.

kau ni dah habis belajar ke belum? Kalau dah tamat belajar jangan lupa bayar hutang ptptn kau. lagi satu, kalau kau dah bekerja, kau kena pandai urus kewangan kau. Kalau bajet kau lari..kau jgn salahkan gomen pulak.

To Live Again said...

Bila kita isukan apa yg LGE ni ckp pada pencacai pas melompat2 la diaorg setuju konon kata mereka beberapa siri PRK dulu KEBETULAN berlgsg di kubu umno dan kejayaan PBB di swak x blh DI AMBIL KIRA kata mereka sbb golongan bumi/melayu di swak duduk DLAM HUTAN dn X DPT INFO YANG BETUL juga kata mereka hahhaahaahah..Lwk pencacaio pas ni..

Kalau betul umno sekrg lemah, kalau PRK di kubu kuat pon mesti BERPELUH gak nk mng..Ini tgk je diBagan Pinang,Galas,Kerdau,merlimau dll menunjukkan peningkatan majoriti yg sgt ketara.

Even di kwn yg BJN turn sebagai underdog spt di Hulu Selangor dn Gals pon BN dapat MERAMPAS dgn jayanya.Pok nik plak hmpir terkena serangan jantung melihat undi di Manek Urai merosot dgn teruk..

Kat mane asas LGE babi ni ckp cm 2!

Anonymous said...

Quote " The only straight about the chinese is the hair"

so fikir-fikirkan lah.

Anonymous said...

cina nie jenis bangsa oppotunis.kalau zaman sebelum merdeka dahulu mereka menentang kemerdekaan Semenanjung Tanah Melayu.bila dah merdeka dia mahu sapu dan pelahap semua.komedi ini untuk renungan seluruh saudaraku umat Islam diMalaysia.Ali mengayuh basikal membawa penumpang lim dan raju.masa waktu mendaki bukit yang tinggi macam nak mampos siAli dok kayuh2 basikal tu,sambil lim dan raju dok perhati saja tanpa niat mahu menolong pun.bila sudah sampai diatas hendak menuruni bukit itu lim pun berkata kepada; Ali aaa wa tengok lu sulah penat berkayuh kasi wa pulak tolong lu kayuh maa.Ali terus beri basikal itu kepada lim kerana dia sudah penat berkayuh mendaki bukit tadi.sekarang basikal itu hendak menuruni bukit,tanpa susah payah dan penat berkayuh lim pun berkata aiya Ali aaa apasai manyak laju woo...
fikir fikirkan.
SATU MELAYU SATU BUMIPUTERA

Anonymous said...

anon 10.27 tu macam Al-Jubur jugak la..

Pusing, belit, u-turn, roundabout..

Dia yg juga kata dia simpan..Tak siapa suruh dia ckp mcm tu.
Lepas tu bila org tanya mana dia? marah marah..
Lepas tu janji kosong (mcm biasa la kan)
Lepas tu larik...!!

1Melayu 1Bumi. Buy Chinese last. Boikot kedai ca ya nun alif!!

Anonymous said...

YESS..YESS..YES...KALAU BERANI SURUH DEPA BUBARKAN DULU DEWAN UNDANGAN NEGERI KEDAH DAN SELANGOR...JOM KITA TENGOK SAMADA MELAYU SOKONG KE ATAU TIDAK....UCAPAN BODOH LGE ADALH JARUM HALUS UNTYUK, MENYEDAPKAN HATI PENYOKONG PAS SAHAJA KERAN KECEWA MENGALAMI KEKALAHAN DEMI KEKALAHAN DALAM PILIHANRAYA KECIL DAN SARAWAK..AYUHHHH JAGUH PENANG BUBARKAN DEWAN...

Anonymous said...

kalau cina tinggal kat kawasan melayu, dia boleh hidup. tapi kalau melayu dok kat kawasan cina, jgn haraplah. nak buat kenduri depan rumah pun tak boleh agaknya??

begitu juga kalau dalam company. kamu melayu kerja kat company yg majoriti cina, siap2 je la nak bungkuih. depa politik gila babi punya.

kita semua org melayu, tau benda ni. bukan rekayasa saja. ini realiti. yg menafikan itu pun tau ini realiti..

Anonymous said...

Sebenarnya kita tak perlu bercakap banyak serta sumpah seranah kerana apa yg dia katakan tu ada kebenaranya...Cuba banyak banyaklah membaca kita akan dapati beberapa perkara yg akan mengusik jiwa kita...1)PRU 12..jumlah pengundi 7.6 juta UBN dapat 54% saja dari jumlah undi. 2)Dari 7.6 juta tersebut pengundi Melayu adalah 5.7 juta dan undi yg di perolehi oleh UBN dari pengundi Melayu adalah 2.3 juta iaitu 44% saja. 3)Perlu juga kita ingat bahawa ahli UMNO di M'sia adalah berjumlah 3.2 juta orang...jadi kemana perginya 900,000 orang ahli UMNO ni.Nak di katakan orang ni penyokong pembangkang tak mungkin kerana terlalu ramai.Pada hemat saya mereka itu adalah ahli UMNO yg atas pagar yg mengundi pembangkang kerana tidak berpuas hati terhadap parti,pemimpin atau tindak tanduk penyokong tegar UMNO.Kita tengok dan baca apa yg di tulis dalam bliog blog oleh penyokong Tegar UMNO..kita kan naik meluat..kerana bahasa ,caraguna perkataan,nada,perkara perkara yg di bangkitkan tidak melambangkan kita orang UMNO atau orang Islam.Cra pengunaan bahawa seperti hewan yg tidak berpendidikan atau berugama.Ini amat memalukan dan akan membuat orang meluat serta benci.Jadi cuba lah tarik orang menyokong kita dgn menggunakan perkataan yg boleh di terima oleh manusia dan bukanya bahasa hewan.Ini akan merugikan anak bangsa ,umat Islam serta Umno sendiri.Kita apabila berkata kata tak perlu mengsabotag diri sendiri kerana ini akan menunjukkan mentaliti kita sebagai manusia....Aman

Anonymous said...

Orang Melayu dan Bumiputera kena bersatu..orang cina ni dah tak boleh diharap..kita kena bangkit dengan slogan 1 Melayu 1 Bumiputera ..kita tunjukkan jalan keluar yang cantik dan kaw-kaw punya pada DAP..PKR dan PAS pada PRU 13 nanti.. Melayu dan Bumiputera kena bersatu dalam BN bukan PR ... 1 Melayu 1 Bumiputera ...

Anonymous said...

there might be some truth in LGE words..

the differences between the vote BN get and the vote that the opposition get are around 100,000 vote

that means there is some bumi supporting opposition

NOK said...

Anon107....lu merepek apa? dah lama tak kena liwat Anuar ke? kau jgn perasan le you go & fly kite...atau pun bagi sape2 blasah bontot kau..baru kau lepas gian....Anuar sah kan kena penjara punya...kau jgn dok mimpi Anuar akan lepas....kau kutuk le apa pun..meleleleh le jubur...aljuburi tetap ke S.Buluh..egkau ingat PDRM tu bodoh mcm kau ke....bukan jam Omega Anuar le...mahkamah tak putuskan lagi le...porahhhhh

hangkedee said...

Semasa 13 may1969 LGE ini tukang asah parang panjang kot sebab itu dia gian nak asah lagi!!!!!

TokAyah said...

ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................
ALALLAHHU AKHBAR.................

MARI KITA BUKTIKAN SAMA-SAMA KEPADA GUAN ENG KALAU ITU CARA POLITIK MEREKA DAP...........INSAFLAH MELAYU!!!!!!!KITA PERLU BERSATU

Anonymous said...

Sampai bila UMNO nak jadi bangang?Tak nampakkah luahan hati bangsa Melayu untuk bersatu dan menguatkan bangsa?Apa yang kami perlukan sekarang ini ialah seperti contohnya kedai handphone atau komputer.Wujudkan kedai-kedai ini,atau sediakan perkhidmatan asas supaya Melayu tidak perlu lagi menjadi pelanggan kepada Bintang Tiga ni.Kita boleh lakukan,melawan secara ekonomi,kita perlu 60% bukan 30%.Kalau ada Melayu UMNO kata tak boleh kita singkirkan dia.Kalau kita mampu buat kereta,tak kan yang lain tak boleh.Pusat komputer di Low Yatt ramai pekerja yang mahir pasal komputer adalah budak-budak Melayu.Kita kalah disebabkan termakan perang saraf cina yang meletakkan kita dalam perspektif sebagai tak berdaya maju.cina sedar Melayu semakin mahir dan maju.Itulah sebabnya mereka menyerang apa-apa sahaja institusi,syarikat dan perniagaan Melayu.Melayu yang tiada daya fikir ini pun ikut sokong kononnya itu lebih bijak.Ayuh gendang sudah dipalu,mari sama-sama kita gerakkan.Bayangkan kalau 50% Melayu membeli dari Melayu.Ini yang Perkasa kena pejuangkan.Mendesak kerajaan UMNO wujudkan segera apa-apa sahaja perkhidmatan yang diperlukan oleh bangsa Melayu yang telah sedar ini.Harga ayam di Tanah Melayu ini ditentukan oleh si bintang tiga.Apakah sukar sangat untuk kita merubahnya?Boleh tak wujudkan kedai runcit koperasi untuk kaki tangan kerajaan,supaya kita dapat membeli dengan harga yang tidak dimanipulasi oleh bintang tiga.Tidak ada maknanya kenaikan gaji kakitangan awam jika bintang tiga terus menindas Melayu di buminya sendiri.

Anonymous said...

Wei PR juak-juak nuar...ko nak tunjuk sedozen jam omega ker hapa....yang rakyat dah nampak Nuar pemecah belahkan melayu.....ko sokong lah dia nak pelingkup malaysia nie.....tak kiralah melayu UMNO ker,..melayu PAS ker....melayu PKR ker....abis kena pecah belah. Itu pun tak nampak lagi ker apa dah jadi....

Orang-orang macam ko ni patut kena ludah kat muka je.......

1 MELAYU, 1 BUMIPUTRA

AnakJatiKL said...

aku heran la ade lg melayu/Islam yg percate kat guan eng. terang terang dia ludah kencing abis depan muka diorg tu, tp dok hangguk hangguk percaye lg. bila depa kalah, dok pujuk kata melayu x sokong kerajaan. bila menang, diorg kata diorang yg kuat. diorang kata melayu x buat hapa. apa raaa~!!

psstt pd pemilik blog: minta masukkan link blog aku. thnx

Anonymous said...

aku setuju ngan Anon12:15, sebenarnya ramai melayu dah celik dalam banyak bidang industri diMalaysia nih... boss ajer cina kerana diaorang ader funds mereka... kita perlu bolot bidang borong, baru peniaga melayu yang lain boleh hidup selesa... hidup 1Melayu, 1Bumi... cantas semua cina... :)

Anonymous said...

Aku stuju apa yang di katakan oleh anon12.15,sepatutnya org melayu tidak bergantung dgn bangsa cine ni..
Dahlah kuasai ekonomi Malaysia,kuasa politik melayu pun di nak sapu..
Ingat org melayu akan jadi warga klas 3 bila bangsa cine yg tamak ini memerintah..
Kesian anak cucu kita...

Anonymous said...

cina yang bertanggungjawab membunuh melayu pada 13 mei 1969 dan dianggat menjadi tuhan oleh PAS yang semua pengikut dia beragama islam...patut sgt la pengikut PAS boleh baring atas jalan untuk menghalang penubuhan kerajaan perak hari tu.....13 mei cina celaka ni setangah mati nak bunuh melayu tapi sekarang dah tak perlu sebab melayu pas melayu islam pas dah memang sanggu pmati untuk cina yang sembelih melayu ni pada 13 mei

Anonymous said...

memang ramai yang masih sokong pakatan. mereka adalah golongan yang termakan hasutan fitnah anuar dan pas sejak dulu lagi.

headbomb said...

apa lagi cina nak ek... haram tui
http://headbomb.blogspot.com/

Anonymous said...

Yang mengundi PAS dalam PRU Sarawak adalah cina. melayu adalah sedikit kerana mereka dah taksub. Itulah yang dapat dikatakan. Jika undi cina kepada BN tentu majoritinya akan lebih banyak lagi. Begitu juga dengan peti undi yang dikuasai cina, undi BN memang merosot. Oleh itu pada PRU13 nanti BN dan DS Najib kena berhati-hati, biar cina BN bertanding di kawasan majoriti cina. UMNO di kawasan majoriti melayu. Baru tahu sokongan melayu pada siapa. Adakah kata-kata Guan Eng itu benar atau sebaliknya.

Anonymous said...

bro GAP..
wa rasa isu kerajaan membenarkan kemasukan warga cina secara besar-besaran ke negara kita ni pn perlu GAP war-warkan.
2 hari lepas diberita tv, pengambilan pelajar2 cari china untuk IPTS selain dari kemasukan sebagai pelancong yang terus tinggal di negara kita.

wa heran dengan menteri2 melayu tu..depa tu tak perasan ke yg kemasukan warga china semakin ramai..kemudian terserap dalam komuniti cina di negara kita.
ni pn strategi jangka panjang DAPig untuk meramaikan org2 cina di malaysia kerana pendatang ini mmg dengan mudah terserap dalam masyarakat cina, dan kita tahu skg ni tak susah untuk buat kad pengenalan (palsu) yang jabatan pendaftaran negara pn tak bole kesan...

menteri2 melayu...sedar la bom jangka ini amat bpotensi meledak di negara kita..
jgn la menteri2 melayu ni gila pangkat dan kejar harta aja.

w/p sukar...percayala ...PRN sarawak telah membuktikan bahawa tanpa sokongan org cina pn kita masih dapat 2/3, so...gunakan la kebangkitan melayu ini untuk mengurangkan dominasi kaum2 cina dalam ekonomi, dalam pentadbiran, dalam membuat kputusan. Jgn dilayan desakan2 dari puak cina celako ni...

orang2 melayu...
adakah kita sudah bsedia untuk 13mei ke-2.
penah ke polis memeriksa kuil2 cina di dalam perut2 gunung di ipoh misalannya...mana tau kot2 ada stok senjata dlm tu...penah tak kita terfikir semua tu...?

aku amir ///

Anonymous said...

Anon 12.15

AKU SETUJU ....

PERKASA ... tolong kembangkan idea ini. Mulakan dengan kedai koperasi kakitangan kerajaan.

Tapi jangan ada pencacai nak ambil kesempatan pula. Nak buat tu biar ikhlas.

Anonymous said...

Wahai bangsa ku..ingat la masa depan kita,ingat la masa depan anak2 kita,cucu cicit kita,jgnla sekali2 kita gadaikan hak kita pd bangsa cina bangsat,mereka hanya la pendatang yg tak dijemput..Jadi kalau dah x dijemput maka kita ada hak untuk menghalau jika perlu. Sekarang tiada masa untuk mencuba2 lagi, sampai masa kita sama2 buktikan.

Anonymous said...

Sekolah Jenis Kebangsaan mesti dihapuskan. Askar Melayu Diraja diperbesarkan, Ahli2 PESAKA diberi dana utk aktiviti persilatan dan kebatinan.Tetamu yg baik kita layan yg terbaik, yg kurang ajar kita ajar makan peluru atau parang panjang.Sabar ada batasannya , hilang sabar buruk padahnya.Dulu Datuk Harun Khalifah kita kini siapa? jangan takut sedara seagama yg kusayang, akan muncul apabila tiba waktunya, Yg penting kita ikut perintah Allah dan mencari ilmu utk berperang.Peristiwa Bukit Kepong dan 13 Mei tetap tak dilupai.Hutang Darah bayarannya darah!

NOK said...

Aku pernah bekerja dgn satu Syarikat GLC buat kapal...Syarikat BUMIPUTRA lah..kononya...setelah Syarikat tersebut di ambil alih dari ahli korperat yg telah lari keluar Negeri setelah gagal menyiapkan projek mega tersebut...x payah sebut nama rakyat boleh agak dan proxi bekas Menteri Kewangan...pun tak mahu sebut mana....setelah proses ambil alih...syarikat baru masih mengekalkan jawatan
seorg Senior GM berbangsa cina yg cukup licik permainannya yg suka memilih sub-cont dari bukan bumi...

Memang ada Bumiputra kontraktor yg tak perform...tapi bukan lah semua... banyak komplen di majukan kepihak atasan..tapi depa buat pekak aje...si SGM pun pandai berlakun...tapi belakang, Syarikat kena main...setelah komplen melalui politik di buat baru lah di tukarkan kejawatan hanya sebagai penasihat CEO sahaja...post dia sekarang di ambil oleh Pegawai Melayu..

Bukan nak cerita kan perkauman...tapi resioanlnya ada tak Syarikat Besar Cina bagi PKT begitu besar pada org melayu untuk menerajui syarikat mereka...kalau ada pun sebagai patung sahaja tapi tiada kuasa.....Bumiputra mesti selalu berdaya saing dan menentukan jawatan penting syarikat di pegang olih bumiputra.....salam

kasim said...

Kita nakar je lah DAPAS(DAP/PAS)

kasim said...

Silap bro Kita BAKARRRR je DAPAS [DAP/PAS]tu, parti dengki kianat terbesar abad ini, biar anak cucu kita tahu melayu PAS paling pengkianat keatas MELAYU, PKR pelingkup perlembagaan NEGARA

kasim said...

PKR. Parti KERA ronggeng

din said...

aku tak sojong b end,b end penipu

TESLAMARIN said...

kalau menang raya cina la dapigs ni, kit siang dan malam

DAP = PAP said...

Dia guna reverse psychology untuk buat Melayu sokong DAP.

Yang tentu dia bentuk DAP untuk Cina dan kontrol bandar serta ekonomi negara.

Dia gula-gula PKR dan PAS supaya sujud ke PAP Singapura. Mungkin satu hari Malaysia masuk Singapura.

TIADA MATLAMAT LAIN.

Pusat Rawatan Islam Tasnim said...

i hate them
Untuk Ahli Kita yag sokong kerajaan SAHAJA....SOKONG KERAJAAN SAHAJA.....
Sila lawatai :-
http://rawatanislamtasnim.blogspot.com/
Rahsia untuk parti kita