IKLAN BERBAYAR

Saturday, April 30, 2011

KARTUNIS ZUNAR : KALIMAH ALLAH DAN MUHAMMAD PUN JADI BAHAN LAWAK !

zunar dan isteri
 dalam lakaran nya , zunar telah melukis gambar 2 ulamak yang mewakili ulamak (pas) dan umno.
di belakang lakaran foto ulamak (pas), tertera kalimah ALLAH dan MUHAMMAD.

manakala untuk mensensasikan lakaran tersebut, di belakang lakaran wajah ulamak umno pula zunar telah menambahkan perkataan MAHATHIR 'MUHAMMAD' dan ABDUL 'LAH' BADAWI sebagai bahan lucuan.

skrin ini aku ambil daripada laman web pas, tranungkite.
 masyaallah inilah perangai manusia desperate bernama zunar. 

kalimah ALLAH dan MUHAMMAD pun sanggup dia gunakan sebagai bahan lucuan politik.

melampau sungguh. 

apa zunar fikir orang umno ni tak ada agama ke ?
bukan orang islam ke ?

bertaubatlah zunar. melampau sungguh kau jadikan kalimah sebagai bahan lawak politik kamu !

89 comments:

Anonymous said...

zunar kaki lancau..laki bini dah kena juboq dengan ANUar

samadlelong said...

No. 1.
Anak haram jadah punya kartunis ayat-ayat Allah pun hang buat bahan kartun dan kelucuan hang. Pukimak punya kartunis.

Anonymous said...

dah melampau kaki sokong anwar ni. jangan korang semua fikir korang wakil suara rakyat sebab rakyat sudah tahu mana yang benar dan mana yng salah. pkr mmg parti khianat rakyat.

Anonymous said...

inilah binatang haramjadah namanya yang mempermainkan agama untuk kepentingan politik.

Anonymous said...

Suruh Nik Aziz komen... mesti dia keluar fatwa baru plak lepas ni.

Anonymous said...

darah dap,pkr,pas dan pengkianat adalah halal

Anonymous said...

sensitif ghupenya Gap nie.....nak tanya sikit le...kenapa bila Presiden porno MCA hina ajaran Islam dlm PRK yg lalu, semua pendokong2 UmNOk & pemimpin UmNOK senyap tak bersuara??... termasuklah NGO gagah Perkasam@perkasa....

telor takde kee??? atau memang merestui Cina porno MCA tu menghina Islam sesuak hati....

Anonymous said...

cakap saja buat apa wei, buat laporan polis lah, biar masuk TV3, biar rakyat tengok!

Anonymous said...

ini konspirasi....mereka tak takut dosa sebab mereka dah diyakinkan bahawa nik aziz boleh bagi tiket sorga dan ampunkan dosa mereka...

anwar kaki liwat dan kongkek pelacur pun tak takut....esok lusa nik aziz boleh ampunkan...apa ada hal...


ini adalah konspirasi....pi mampuslah pkr pas dap...

dap itu kapir said...

ulama parti setan macam mana pulak? jadi barua pencacai daPIG kapir haramjadah? ulama pkr ? mana pkr ada ulamak? bospun kaki zina, peliwat..

sokong daPIG kapir harbi HARAM, sokong yg bersubahat dgn daPIG pun HARAM!

Anonymous said...

Depa ni memang pemikiran kartun, tapi cita-cita nak perintah negara. Kalau depa perintah Malaysia akan jadi darul kartun. Semuanya nak dikartunkan. Cuba suruh dia lukih kartun orang tgh sondol dan sodomi, tentu cantik...

Anonymous said...

Kenapa dalam carta organisasi Allah tak terdapat anak Allah. Dia terlupa tu, Allah dah ada anak sekarang ni, Nauzubillah hi minzalik

Anonymous said...

Cilaka lu Zunar!
Laknatullah!!!!

Anonymous said...

Celaka sungguh kartunis Zunar ni !!! Guna nama Allah dan Muhammad untuk dibuat lawak, celaka sungguh...mana pi pemimpin PAS yang terlebih islam ?? ada teloqkah...awat diam saja???

Anonymous said...

Apo agoknyo komey Nik Ajis pasal Zunar mempersendakan Allah/Muhammad dlm lawak katunnya dan bini Zunar yang bogelkan aurat?

TAMING said...

Tak apa dia orang maksum dah di janjikan syurga oleh Nik Ajis.Buat apa pun tak dosa punya.Klau dosa sikit sikit tu kaw tim sama Nik Ajis saja.Terus masuk syurga tak ada soal jawab kat liang lahad dah terus masuk syurga tanpa hisab.

Anonymous said...

Anon 12.45,

DAP tentang negara islam yg PAS nak tubuh apasal tak komen. Sebaliknya terus jilat dan sanggup jadi pencacai.

Anonymous said...

Nama yg sesuai ZooNaraka.

Anonymous said...

wahai pencacai jubuq, kalau MCA hina Islam, marah ya?
apa hal dengan DAP yang hina Islam, boleh pula hangpa dok tepuk tangan. la ni fikir pi mai pi mai Melayu Islam saja yang dok kena. Sebab memang hangpa semua pencacai bangang belaka. bila DAP menang, bukan main suka. Lee Kuan Yew tu mentor hangpa. Bodoh sampai tak boleh nak tegur.

Anonymous said...

jauhilah PAS kerana PAS itu sesat dan menyesatkan. Mereka telah tertipu dengan rasuah syurga syaitan yang bertopengkan agama. Jauhilah mereka jika mahu aman dunia dan akhirat.

Anonymous said...

aku kesian betul kat zunar, tengok je la bini dia, foto pasangan islamik ala kartun... jika hasil kreatif kartun aje menonjolkan persepsi seolah dia tu fanatik islam, tp praktikal..hampeh. jika bini pun xleh di dakwah,watpe nak mendakwahkan insan lain...tak payahla..janggal rasanya.
Wallahualam.

Anonymous said...

pas asyik kata rosmah isteri najib tak pakai tudung
tu hah, isteri ahli pas tak paki tudung jugak..

Anonymous said...

kartunis zunar dan isteri di restoren, bermakna ditempat awam. Tapi bini dia tu terlalu menonjolkan dada, sampai nampak lurah. Nak tayang supaya anwar berkenan ke...

penarik rantai said...

kartun 2 lawak ke?
aku tgk xlawak pun...

ko fhamkan betul2 ape zunar nk sampaikan 2...

Anonymous said...

porno tokoh MCA orang islam xhingak sebab mungkin dia xmasuk jawi,tapi porno dalam pemimpin pkr pastinya yang dah masuk jawi

Anonymous said...

wei..takkan Umno tak dak teloq pulak kasi settle ini kes??? kasi henjut sikit itu mamat...tak dak orang ka?? aparaa...

Anonymous said...

woi anon 12:45 kalau MCA dikatakan hina Islam sbb dia tu kapir..si Zunar ni kan Islam itu la beza dia, lagi pun lu punya TokGaru ada kata org kapir hina Islam tak pa sebab depa tu tak tau..binawe lu!!

Anonymous said...

haram jadah punya ZUNAR..otak dah berPINAR dibrainwash dek PasNgok! ptuih!!

penarik rantai said...

Ko nk citer pasal hina islam eh???
ko citer pasal ape ketua ko ni ckp... lg dh hina, lg ko pilih dia tok jd pemimpin ko, ape citer?

ketua ko kene mengucap blik dan bertaubat nasuha...

Kenyataan Najib Razak pada 20 April 1992 kepada para wartawan). Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu

Taming said...

Penarik rantai,Kelantan ada buat ke hukum hudud sekarang setahu aku dah 20 tahun lebih dah kelantan di tad bir oleh PAS.Korang semua dah langkah mayat karpal singh ke?Kalau setakat nak cakap saja lupakan saja.Apa hukum hudud yang kau buat kat sana haaaa?Kejut telur kau di grtak karpal pusing tu.Cakap saja lebih.Kokok berderai derai ekor bergelumang najis juga.Kau ni tak layak punn jadi penarik rantai cuma layak jadi penarik tong taik si Lim kit siang tu saja.

Anonymous said...

Ala zunar ni bukan bleh pakai pon...jual kartun gila- gila tak laku, baru nak main politik...kalau dah kartun, kartun la jugak

Anonymous said...

KALAU BETUI LA BINI DIA DALAM GAMBAQ TU...SEDIHNYA...SIBUK PASAI ORANG...BINI SENDIRI TAK TERDIDIK...APA KOMEN ORANG PAS YA..TAPI DAH TAU DAH..PAS NI KALAU SOKONG DEPA MENUTUH PELACUR PUN TAK PA...TAPI KALAU TAK SOKONG DEPA...BINA MASJID PUN DIKUTUKNYA...

Anonymous said...

Selama ni kita lihat bagaimana kartunis barat menghina junjungan kita Nabi Muhammad ,sekarang ni apa dah jadi dengan katunis Islam Malaysia? Jangan sesekali politikan Allah dan Muhammad. Nik Aziz please give your comment. Kalau kafir tentunya Pas dan penyokong2nya berpiket dan melalak. Zunar ni patut ditaubatkan.

Anonymous said...

Zunar... aku suka kat dia...

Masa dia jadi kartunis gila gila dulu...

TAPI itu dulu... skrg dah mcm org hilang akal aku tgk..

Lukisan dia ni baru betul2 fitnah kat org alim ulama.. ni lah satu fitnah tanpa bukti...

Lebih dasyat pulak tue gunakan kalimah ALLAH dan MUHAMMAD.. mempermain mainkan...

ZUNAR harus BERTAUBAT bersama ANWAR yg hanya TAUBUAT...

-GERAKAN MELAYU BERDAULAT-

Anonymous said...

nama lagi kartunis...kehidupan pun macam kartun la...bukan orang tu..kartun. jom gelakkan dia..hahahahahaha

Anonymous said...

Buat katun nacam org sewel zunar nie.celako celako celako.

penarik rantai said...

kn aku dh ckp td, fhamkan betul2 ape zunar nk sampaikn... xpasal2 menyalak je ko sume ni apehal....

taming...
Pas nk buat dh hudud dulu, tp kene persetujuan drpd KERAjaan pusat... masalahnye sekarang, KERAjaan pusat xluluskan, ko mesti thukan sape KERAjaan pusat 2 yg aku maksudkan???
kau bersekongkol dgn org yg terang2 menghina islam... dan yg menghina islam 2 sendiri mengaku diri dia islam... ko jgn la buat2 bodo K...

aku bg lg ucapan yg menghina hukum ALLAH ni tok ko gn geng2 ko fahamkn betul2... supaya ko sama2 berjuang untuk menegakkn islam di malaysia.. islam mengikut Al-Quran dn Sunnah Nabi...

Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.

TAMING said...

Mahathir dah tak ada sekarang buatla atau korang takut dengan si Karpal Pusing tu.Islam yang kau perjuangkan sekarang ada ikut sunah dengan Al-Quran ke?Ada ke Alquran suruh bekerjasama dengan syaitan,ada ke quran suruh pangkah PAS masuk syurga,ada ke quran cakap kalu tak pangkah pas jahilliah,ada ke quran cakap sembelihan umno tak sah,Kau tolong bagi tau aku.Penarik rantai

Anonymous said...

dah tukar jadi zaman badawi ..hingga la ni..habuk hudud pun tak tadak...cakap berdekah-dekah ,pirahhhh...macam-macam alasann...tulah ni lah..ekonomi tak menizinkan lah!..perlu kajian teliti le...harrrkketuiii...PENIPU besaq..hrrkketuiii..kalau nak buat tak kira apa jua yg datang ,boleh pulak hukum ni dok tunggu time.
Sebab anggap diri tu lebih mulia dari lain tu yg dok maki org merata tu.(fitnah pulak mainan di bibir).

Anonymous said...

bodoh nye Taming......akal pakai kepala lutut....

nak gubal atau laksanakan sesuatu undang2 mesti mendapat kuasa dari KERAjaan Pusat....sekarang nie Pusar sape yg pegang??? UmnOk kan, kalau berani, berilah kuasa Pusat tuh pd PR....kita tgk sape yg meroyan mcm UmNok selangor meroyan nak selangor....

kenapa pemimpin UmNOK takde hati nak membenarkan hudud dilaksanakan dikelantan tuh..dulu sape yg halang..tu hah ayahanda korang, si tua kutuk Mader kutty haprak...Nabi pon situa nie kutuk... ape lagi kalau org biasa....fikir-fikirkan lahhh...

TAMING said...

Bodoh bodoh aku tak sebodoh kau orang.Jadi pecacai Dap di sergah karpal singh dah kecut perut.Cakap saja pandai kerja tak jadi.Apa yang Pas buat untuk islam,selain dari anjur ceramah maki orng.

Pengikut Nabi Muhamad said...

Jangan sesekali mempermainkan kalimah Allah dan Muhamad!! wahai zunar tunggulah balasan Allah

Anonymous said...

Orang PAS tidak dialu-alukan di sini kerana anda semua sesat. Nauzubillah.

Anonymous said...

engko mati nanti -- aku nak ludah je mayat ko...

Anonymous said...

Zunar... Ko jangan ingat ko hebat sangat... Aku kenal sang at Dan tau tembelang ko semenjak kat creative ent di bangsar lagi... Lama tu kawan... Tapi hari ni Lu sudah lebeh beb... Bila utang aku yg dah 20 tahun tu ko nak bayar... Ingat baik2... Lu sudah lebeh beb...

ZUNA IS BABI said...

hukum hudud ala pas kat kelantan tahap bodoh cipan. memangla kerajaan pusat tak luluskan. cuba korang cari draf cadangan undang2 hudud yg pas bagi kat kerajaan pusat.

ada ke patut kalo pompuan kena rogol pastu mengandung dianggap berzina dan akan dikenakan hukum hudud kalo tak dapat kemukakan 4 orang saksi yang baik2.

mana ada orang nak merogol depan orang baik2. kalo ada 4 orang baik2 nampak kejadian rogol tu tapi tak nak tolong tu bukan baik. tu babi namanya.nampak pompuan kena rogol depan mata tapi tengok jer.

otak ada ka.Parti Ajaran Sesat ni memang bingai tongong konyol.

Anonymous said...

zunai mesti bertaubat kerana menghina sesama islam menggambarkan sifat buruk hatinya.

Anonymous said...

penarik rantaini nama aja penarik rantai.kalau hudud tak jadi kat kelantan asyik2 salahkan kerajaan pusat.selama nie korang ada pedulik ke.korang saja nak lepas tangan.usah banyak berdolak dalih.dah tau dap tu sapa masih nak sekongkol.kata nak dakwah dap,berapa ramaikah pengikut dap dah pelik islam.sungguh sedih sama Islam bukan main kutuk tuduh kapirlah, sekali di gertak oleh kaprul pusing hilang telur.Aku rasa nama paling baik unutk cow adalah penarik telor.Kau rasa kau lebih Islam dari orang lain.cerminlah di dulu baru boleh kata orang.renung2lah.

shahoma0 said...
This comment has been removed by the author.
Zulkarnain said...

Penarik Rantai sudah kembali dengan kebebalan dan kemalasan nak mengkaji dia.

Oi bebal. Ko tau ke tak tau kenapa Tun reject draf "hudud" ala hamPAS? Ko pernah baca draf "hudud" ala hamPAS ko tu? Pernah? Tolong kasi link.

Tun gitau draf "hudud" hamPAS tu untuk orang islam je. Apa kebangangannya hudud untuk orang islam je? Hudud untuk semua orang la samdol. Kalau orang islam mencuri, potong tangan, kalau kapir mencuri, denda/penjara je. Hukum Allah tu adil UNTUK SEMUA.

Nabi dapat islamkan Mekah dan Madinah pun tak pergi ke hudud dulu, Baginda pastikan iman muslim dah mantap baru la pergi ke hudud. Ini setakat kutuk2 kerajaan, lepas tu dapat title "ustaz", tak payah la.

Sekali lagi, tolong kasi link draf "hudud" hamPAS yang kene reject dulu dol.

Anonymous said...

babi cibai lu zunar

Anonymous said...

Anon 7.11

Nak salahkan kejaraan pusat apasal pulak. Pernah ke PAS bawa usul di parlimen untuk laksana undang2 hudud. ADA? Mana berani sebab abang karpal singh tak kasi.

Lesen arak masih dikeluarkan di Kelantan nape tak bising. Pelacurpun ada di bandaraya isle camne?

Kalau takleh nak tunjuk pandai jangan tunjuk bodoh pulak!

Tukang Komen.

Anonymous said...

dia ni memang haramjadah....celako....mcm dah takde benda lain pulak nak lukis...lukis la gambar si anwar tengah berjubuq ke!!!!lurah bini dia ke!!!!! tah2 dia ni bukan islam.....bangsat...tak sedar diri...dah la bini dia kerja kerajaan....lepas tu hentam kerajaan mcm babi je ......mcm makan duit haram. baik jangan kerja gomen...duduk rumah lukis la gambar dapig ke.....sesuai dengan dia ni...

matz said...

akun tgk muka zunbar pun takde seri langsung.. patut la sanggup buat lawak nama allah dan nabi muhammad.. tak ubah macam kartunis kapir kat eropah sana nu..

Anonymous said...

"tukang komen" pon bodoh piang gak.....bagi komen pon pakai otak kepala lutut.....

ape ke bengap sgt kau nie wahai "tukang komen"...arak & segala keuntungan cukainya terletak dibawah naungan KDRM...KDRM plak dibawah sape??? fikir sendiri......

kerajaan negeri hanya boleh kekang penjualan arak dgn tidak memberi lesen2 perniagaan dipremis2perniagaan milik kerajaan negeri, melalui Majlis perbandaran.....lain kali matang sikit bila bagi komen...jgn nak caci maki ajeee....rakyat pon nyampah la ngan cara penyokong2 UmNOk......otak dangkal!!!!

Anonymous said...

Aku suka dgn komen penarik beca.Ko bagitahu Murshidul Am Pas minta dia keluarkan kenyataan jikalau PR ambil alih Putrajaya pada PRU 13 maka hukum hudud akan dijalankan di malaysia.

PAS dok canang hukum hudud ini pada tahun 80an lagi,Dok cop org UMNO kafir kerana kongsi kerajaan dgn bukan islam.Sekarang adakah Lim Guan Eng,Karpa Sing,Lim Kit Siam tu Islam.So sekarang ko ludah ko jilat.

Anonymous said...

Kartunis Zunar ni sudah melampau! Ini berkaitan akidah, sy mohon sesiapa tolong buat laporan Polis,
supaya tindakan diambil ke atas Kartunis ni biar dia sedar sikit..
Kartun ni memberi mesej seolah-olah puak UMNO mempunyai Tuhan selain Allah dan Nabi selain nabi Muhamad.
Allahu Akbar!

Anonymous said...

Ya ALLAH, ya tuhan ku..Kau berikanlah petunjuk dan hidayah kepada mereka2 ini. tak kira siapapun samada di pihak yang benar atau sebaliknya.

Esperalzi said...

Alah..Zunar ni mmg anak haramjadah pun. Org PAS mana tau hal2 agama Islam, mereka cuma pandai putarbelitkan agama Islam saja..

Cuba kau tengok bini Zunar, tak pakai tudung, tak tutup aurad, lurah tetek bini zunar nampak jelas, kalau letak telor ayam kat lurah tu, menetaqs telur tu selepas 14 hari..tp Zunar ni dikatakan kartunis PAS..

Anonymous said...

Itulah sebok hal orang bini sendiri tak terjaga.Sebok jaga tepi kain orang dalam baju sendiri dah teerbuka.

Esperalzi said...

Kartun dari Zunar ni benar2 satu fitnah..tak semua orang UMNO mau pun ulama UMNO yg memuja Abdullah Badawi dan Dr Mahathir.

Aku sendiri, walau pun pro-UMNO, langsung bukan pemuja Abdullah Badawai maupun Dr Mahathir, I am not a fan of these two ex-{Ms of Malaysia..dan aku percaya ada org2 pro-UMNO lain, termasuk ulama, yg juga langsung bukan peminta, apatah lagi pemuja Abdu

Yg lebih kartun ttg si Zunar ini, apa dia tak perasan ke Abdullah Badawai dan Dr Mahathir pun tak minat satu sama lain. Dr Mahathir kerap hantam Dolah, jd takkan lah semua ulama UMNO nak puja dua orang ini sekali gus? Bodoh punya kartunis PAS ni..

Zunar cuma assume dan assumption ni pun satu fitnah, apatah lagi memfitnah konon ulama UMNO letak nama Abdullah Badawi dan Dr mahathir di dinding pejabat atau rumah mereka. Dalam dia nak sampaikan mesej pembangkang, jelas Zunar ini melakukan fitnah dajjal..

..aku hatap Zunar mati secepat mungkin dan dihantar ke neraka jahannam..kalau tak mati pun, aku doa agar dia lumpuh kaki tangan supaya tangan sial dia tak lagi boleh buat fitnah melalui lukisan kartunnya. Ya Allah, kau makbulkan doa aku..

Anonymous said...

ahli pas bodoh piangg

warisantmk said...

Yang jelasnya, PAS gagal membuktikan dari sudut mana UMNO dikatakan menentang Islam.

Anonymous said...

MECCA COLA SAID,
AKU TAK MINAT POLITIK LA,BUKAN APA U ORANG RAMAI PANDAI MAKI TERUTAMA HAMPA YANG BERKUASA SEKARANG BN(BODO NI)ADA KUASA TAK BERANI KATUK NIK AZIZ,KIT SIANG DAN DSAI...MENYESAI AKU UNDI HAMPA,BERKUASA TAPI BODO PIANG NAK GUNA KUASA TERUTAMA JANTANA JANTAN KAT CINI...CIT PORAHH...BANYAK CAKAP...NI HAMPA SEMUA NAK BELA MELAYU....MELAYU SEMBANG BOLEH...CRITA KEDAI KOPI ,TIADA HAKIM ,TIADA SAKSI TAPI PENAKUTT...KERIS TANGAN NGAN KERIS TENGAH...SIMPANLAAA...ITU BAHAGIAN UMNO...NI BAHAGIAN PAS PULA...DULU TAK MENANG PERINTAH..TAK DA JKKR...AD PILIHANRAYA SEMUA PI SAMPAI...BILA ADA JAWATAN...I SIBUK LA,TAK PA ORANG LAIN PI...BIZZI SLALU....INI ORANG MESTI KASI TUKAR....RUPA SAMA MACAM UMNO...PANTANG LEPA NGAP...LAGI 1 POLITIK DAN AGAMA MESTI SEKALI...ITU QURAN KATA LA...UMNO PULA PLITIK AGAMA PISAH...LAAA APA PUNYA BANGANG...HAMPA RUJUK BIBLE MATTIUS KA....CUBA BUKA INJIL HAMPA KAN JUMPA AYAT ORANG MELAYU YANG KATA POLITIK AGAMA DIPISAHKAN...HOI AKIDAH KENA JAGA...JANGAN DOK MAIN CAKAP ....KAPIAQ TAU...C U AGAIN...SALAM..

Anonymous said...

Nik aziz setuju ni. Tu yang zunar berani tu.
Bolih senyum dengan bini dia. Betul betul laknat punya maknusia.
Aku harap ada keluarga dia baca komen komen ni.
Dan kalau ada kawan kawan dia yang baca..sampaikan semua komen ni kepada zunar laknat tu.

Anonymous said...

Zunar kalau sebelah tu bini kau....nampak belah tetek dia.
Apa saja nak tunjuk tetek bini kau besar ke.
Memmang pun perangai kau macam binatang. Sebiji macam perangai anwar ibrahim tu..

Anonymous said...

Kenapa?...tekena batang hidung ke?

Memang betul pun...ulamak UMNgOk ni kebanyakan nya kaki pengampu dan bisu...

Tengok aje Jamil Khir...apa yg Najib cakap fasal video tu...dia ulang balik...macam tape...

Dulu sebelum jadi menteri...selalu muncul dlm Forum Perdana Ehwal Islam diTV1...hebat masa tu...segala perkara dibicangkan tanpa takut2, tanpa ragu2...terus terang...

Sekarang ni...entahlah...

He he

Anonymous said...

Ulamak UMNO Bisu? Ulamak PAS pulak apa? BISU, PEKAK dan BANGANG takut untuk membatah cakap ulamak tok guru terompah takut-takut tidak di endos untuk masuk kedalam syurga ciptaan ulamak tok guru nik aziz PAS.
Zunar nak berdakwah tetapi bini sendiri tak boleh didawah dengan tidak bertudung menunjuk-nunjuk dua biji payu dara besar.
Gunakanlah kalimah ALLAH selalu Zunar untuk jenaka kau satu hari ALLAH akan turunkan pula jenaka kat kau, bini kau dan keluarga kau, Insyallah!

Anonymous said...

Zunar patut lebih sensitif pada hal2 macam ni..walaupun mungkin apa yang disampaikan dr kartun itu bertentangan dengan apa yang kita fikir. Kalau ikut sejarah Zunar, pandai betul dia kondem org sana sini macam awak tahu semua, sedangkan org lain juga mungkin bercakap, melukis, menulis dengan niat dan maksud yg lain.Zunar putarbelitkan semua,skrg taik dah terpalit kemuka sendiri,cmne nak jawab !!!
Zunar dan kroni2 patut dicantas kerana memburukkan industri ini,buku yang diterbitkan tanpa nama itu,(sedangkan pada pembangkang, jelas mengaku dia yang buat) patut dibawa kepengadilan oleh pihak tertentu kerana isu itu telah jelas kini fitnah..
Zunar dan kroni2 patut dipertanggungjawabkan kerana penyebaran fitnah ini...Hasil jualan ko bagi anak bini makan..APA HUKUMNYA???? Zunar dan kroninya terutama JONOS patu dicantas !!!

Anonymous said...

jangan marahkan zunar yang bodoh tu. dia hanyalah mangsa, macam kebanyakan rakyat malaysia. di sekelilking kita sejak aku kecil selalu dah dok dengar ceritera pas, fitnah terhadap ulama yang menyokong UMNO. bagi depa hanya ulamak penyokong pas saja yang betul lagi maksum.sekarang ni pula ditambah dengan fitnah besar anuar. lAGILAH RAKYAT BERTAMBAH BANGANG.

Anonymous said...

lukisan zunar merupakan satu tindakan yang kurang ajar kerana mempermainkan nama tuhan dan rasul junjungan kita. perangai orang-oarang macam ini lah yang memberi muka serta keberanian kepada orang-orang kafir untuk mempermainkan nama tuhan dan rasul kita. pesan saya pada zunar dalam mencari rezeki, jangan mempermainkan nama tuhan yang memberi anda rezeki. itu biadap dan tidak bersyukur namanya. muhasabah diri sendiri, apakah kita benar-benar orang islam jika kita mempermainkan nama tuhan sendiri.kalau tiada perasaam mahu kepada tuhanpun, tolonglah malu kepada diri sendiri atas kreatif yang kurang ajar itu.

Anonymous said...

Aku harap zunar atau pun croninya bacalah apa komen dari kami ni. Biar dia paham perasaan kita.
Sesiapa yang baiok dengan laknat ni dan baca pulak apa yang orang kritik sampaikan lah kepadanya.
Terima kasih.

Anonymous said...

Alahai.. Zunar, Zunar...

Aku ingat lagi katun2 dia kat Gila-Gila dulu. Time tuh pun nak kata dia ni lawak sangat, pun tidak jugak.

Sekarang nampaknya dia masih cuba buat lawak halus (subtle). Kononnya orang UMNO nih menyembah Tun Dr. Mahathir dah Pak Dolah tuh.

Dalam erti kata lain, si Zunar nih membuat public statement yang penyokong2 UMNO nih kafir kerana menyembah selain daripada Allah dah memuliakan selain dpd Rasulullah S.A.W.

Mesti Zunar rasa bangga mesejnya begitu halus.

Tapi, apa hukum kamu mengkafirkan orang yang masih setiap hari mengucap dua kalimah shadah setiap kali solat? Nampaknya, bagi puak ini, apa dorang peduli.

Wahai sahabat2 anti PR, inilah bukti terbaru yang confirm. Bagi PAS, matlamat menghalalkan cara. The next time dorang tuduh kita spin sana spin sini, ingatkan mereka bahawa mereka adalah puak yang sanggup mempermainkan nama Allah dan Rasulullah untuk mengkafirkan orang Islam yang masih syahadah dan masih sembahyang.

Oh, dan lagi satu... Tak payahlah nak membangga diri konon orang PAS lebih mulia dari orang bukan PAS. Dalam 20 tahun, berapa buah masjid dibina di Kota Bharu? Takde pertumbuhan umat Islam di Kota Bharu dalam 20 tahun ye?

-Servant of God-

usin said...

kesiannya zunar ni. nmpak x bahawa idea lawak dia dh sedikit demi sdikit Allah tarik. sampai nama nabi & Allah dijadikan bahan lawak. sesat sikit cepat2 patah balik zunar. bila dh jauh nanti x upaya kau nk patah balik.. aku nasihat saja. ikut kaulah nk ikut @ tidak. kau dah besar & dh berbini (bini kau x pakai tudung? nik aziz x marah ke?)

usin said...

penarik rantai ni selalu buat alasan bodoh. apa cerita kisah zaman mahadzir ni. zaman tu dh berlalu. masih belum bangun lg ke ngok? kalau nk buat buat la hulum hudud! hukum tu adalah suruhan Allah, nape takut nk laksanakan? lebih takutkan kerajaan pusat dr Allah? cakap banyak daleh, sebenarnya bukan sebab kerajaan pusat sgt, sbb x mampu nk laksanakan. cakap di pentas ceramah memang mudah, nk laksanakan kalau tanpa azam & ketaatan kpd Allah, mcm2 helah yg kuar. PIGIDAH!!!!
2x5. ..

Anonymous said...

ORANG ORANG PAS ATAU YANG SEANGKATAN DENGANNYA, DALAM HENDAK MENEGAKKAN SYIAR ISLAM, RUPA RUPANYA MEREKA TERLUPA PADA ALLAH SEBENARNYA ,

ISLAM KATA JANGAN MENGUMPAT KERANA MENGUMPAT ITU SATU DOSA YANG SUKAR DIAMPUNI KECUALI ORANG YANG DIUMPAT,, NI TERANG TERANG MENGUMPAT , SIAP LUKIS LAGI, INIKAH YANG DIKATAKAN ISLAM,

BAB HUDUD

JANGAN JADIKAN KERAJAAN PUSAT SEBAGAI KAMBING HITAM UNTUK TIDAK MELAKSANAKANNYA. KUASA DAH PUN DIBERI SELAMA 20 TAHUN , BUATLAH APA LU NAK BUAT. Kalau kerajaan pusat menghalang juga barulah tuduh, ni belum buat dah kata kerajaan menghalang, yang punya kuasa di negeri kan PAS

CUBA LIHAT DAP DI PP, MEREKA BUAT APA MEREKA RASA NAK BUAT TANPA MEMPEDULIKAN APA PIHAK LAIN CAKAP WAIMA PENYOKONG SENDIRI. ITU MENUNJUKKAN MEREKA ADA GUTS DEMI KEPENTINGAN KAUM CINA , PAS SEBALIKNYA MENYOKONG PULA APA YANG KAFIR BUAT SEBALIKNYA MENGKAFIRKAN APA YANG ISLAM DAH BUAT.

DIACEH, SEBAHAGIAN HUKUM HUDUD TELAHPUN DILAKSANAKAN KERANA MEREKA BENAR BENAR MAHU MELAKSANAKAN

AKHIR SEKALI , BACA SEPENUHNYA ,HAYATI DAN PELAJARI BETUL BETUL HUKUM MENTAATI PEMERINTAH @ ULIL AMRI,.... KERANA AKHIRNYA YANG TANGGUNG DOSA NANTI ADALAH MEREKA JIGA GAGALMENUNAIKAN TANGGUNG JAWAB ... TUGAS KAMU JAGA IMAN KAMU

Anonymous said...

ANAN 7.11PM...

NABI PUN SITUA NI KUTUK......

TOK GURU KETUA KAU LAGI TERUK, KATA...ALLAH PUN MENCARUT

Anonymous said...

ceh nak kutuk org. ko tu zunar jaga bini ko dulu!

bangang!!

Abu Garcia said...

Zunar percaya dia akan masuk surga n.ajis dgn bertindak macam tu .... dia rasa dia tak perlu taubat nasuha kot?

Abu Garcia said...

YB (Yang Bangang) Penarik Rantai cuba justify dosa-dosa zunar dgn bersekongkol mengiyakan kekufuran ... kesian ... semata-mata politik sanggup tangggung dosa orang lain.

Anonymous said...

Zunar... zunar.... macam dah takde otak!!

Anonymous said...

aku malu betul laaa dengan orang kampung kilang kecil pendang kedah...dulu arwah ayah dia orang kuat umno..mai ke anak jadi mcm ni..malunya

Anonymous said...

Sebagai seorang yang pernah bersama melibatkan diri dalam apa yang dia buat, aku sekarang amat menyesal...
aku sendiri dah bukak mata...aku seru kawan-kawan lain yang masih bersamanya, tolong fikir semula,apa yang korang buat sekarang amatlah tak berbaloi.. terima kasih !!

rejabhad said...

Dia ni dulu keje kat Gila Gila tapi kena buang sebab nak jadi ketua pelukis nak ganti zainal buang hussien pastu UJANG lak jadi boss dia. Dia pun meroyan terus masuk PKR konon dia boleh jadi tokey GILA GILA..pundek laa ZUNAR

Anonymous said...

sekarang ni siapa yg tuhan dok cakap kena itu ini kita tunggu dan lihat saja kebenaran pasti akan tiba yang salah tetap kena juga di dunia lagi tak kira siapa..jika si zunar itu salah mari kita berjumpa dgn dia kita tegur dgn elok berbincang suruh di kembali ke pangkal jln mana tahu dengar teguran saudara yg beriman dia akan tersedar,Hanya Tuhan saja dapat membalas jasa baik saudaraku sekalian

Anonymous said...

hurmmm... bila rosmah melagakan fesyen bertulis kalimah ALLAH n MUHAMMAD .. fuhhhh buan men depa memaki hamun.. abis menda tok nek mak bapak adik abg kite depa kata... tp bila tang depa lak.. naper senyapp.. naper????? takut ngan LGE... perghhhh sampai camtuh sekali depa jual AGAMA demi reta.. gitu gak ngan nurul... cam harammmmmmmmmjadahhhh

Pejuang Rakyat said...

Aku tak paham masalah si Zunar nie..dulu aku minat la jugak katun2 die tapi sejak dua menjak nie aku makin meluat dengan dia..makin menjadi-jadi pulak! Nasib baik la negara nie bebas bersuara, kalau kat tempat lain dah mampus kena tembak si Zunar nie...dah2 la tuh, hentikanlah mendewa-dewakan si peliwat!

Khairul Are-Zlan said...

aku pelik korang,kita semua orang melayu agama islam tapi disebabkan politik kita bargaduh !lu pikirlar sendiri!nabi muhammad pon berbaik ngn org kafir~dan memafkan umatnya.sedangkan kita bergaduh-bergaduh ,pikirlarh esok ,lusa,tulat,,aq rse komfem org melayu semua hancur bab politik!

Anonymous said...

Zunar ni sapa nak tahu, masa muda dullu kaki melancap.tiap-tiap hari melancap. bapak dia India jual Kari kat pasar malam kat Kedah..aku burukan dia sebab dia pun suka burukkan pemimpin. Tak sedar dire punya kaki jilat bontot AlJuburi..selalu lukis hiding Mahathir besar, tapi dia tak tengok vermin hiding dia lagi besar macam telur lembu!