Tuesday, April 5, 2011

KONSPIRASI LAGI : GAP JAWAP FAKTA PALSU WAN AZIZAH !



wan azizah bertindak macam biasa, skrip yang telah dikatam sejak 1998. isu video seks ini adalah konspirasi katanya.

rakyat harus faham game politik mereka. mengalihkan isu adalah mainan utama. salah diri sendiri dikalihkan kepada orang lain.

teori konspirasi sudah basi. dulu rakyat boleh tertipu dengan psikologi politikal war oleh anwar. tetapi tidak hari ini.

perhatikan teori konspirasi ciptaan anwar sejak 12 tahun kebelakangan ini.

KONSPIRASI ANWAR DIPECAT

anwar dipecat pada 2 september 1998.
anwar ditahan pada 10 september 1998.

aku bekas orang pkr. pada ketika itu kami kerap turun naik jalan setiamurni 1, bukit damansara. bukan setakat selepas anwar dipecat, malah sampai ke tahap anwar dihantar ke munich pun kami berkonvoi ke KLIA.

minggu lepas tun daim zainudin bekas menteri kewangan muncul.

ada beberapa perenggan yang dijawap oleh tun daim akhirnya membenarkan cerita panas selepas pemecatan anwar.

harus kamu faham pada ketika itu kami di pihak reformasi, maka segala teori/misteri akan kami bersikap bias.

sebagai contoh tun daim memberitahu tak sampai 10 tahun sahaja anwar menuju ke puncak kejayaan.

ia bermula dengan kerusi ketua pemuda umno,naib presiden umno dan akhir sekali timbalan presiden umno.

jelas umno itu sendiri mengulangi kaedah stereotype yang sama apabila berhadapan dengan pesalah dalaman umno.

sebagai contoh, datok haron pernah disumbatkan ke penjara kerana salah laku rasuah.

dr mahathir telah memujuk kerajaan pada waktu itu untuk membuat rayuan diminimakan hukuman terhadap datok haron.akhirnya datok haron bebas selepas beberapa tahun berada dalam tahanan.pernahkah kita mendengar datok haron menyebut punca kejatuhannya adalah kerana konspirasi ?

datok haron cuba membuat comeback ke dalam umno, namun dinasihati oleh dr mahathir agar rileks terlebih dahulu. berdasarkan pengamatan dr mahathir, datok haron namanya akan jatuh mendadak sekiranya dia cuba bertanding di peringkat tertinggi umno. namun nasihat dr mahathir tidak diterima oleh datok haron. kesannya datok haron kalah teruk dalam pemilihan.

rahim tamby chik pernah diarah meletakkan jawatan ketua pemuda umno walaupun mahkamah dan peguam negara mendapati beliau tidak bersalah. pernahkah rakyat mendengar perkataan konspirasi terpancul dari mulut beliau ?

berdasarkan kepada situasi semasa seingat aku anwar pernah berceramah mengaitkan nama daim zainudin dalam teori konspirasinya.

katanya (selepas dipecat) dr mahathir telah menghantar 3 wakil (antaranya daim zainudin) untuk cool down kan anwar.

bukan sekadar itu, contoh-contoh salahlaku pemimpin umno yang pernah dikaitkan dengan kesalahan lalu membuat comeback selepas beberapa tahun wajar dicontohi oleh anwar.

namun usaha ini ditolak oleh anwar. malah bukan sekadar itu, usaha ini anwar telah salahgunakan maksudnya lalu  anwar melakukan spin cerita kononnya dr mahathir mengaku kalah. munculnya daim dalam isu memujuk dianggap sebagai konspirasi peringkat tertinggi.

disinilah anwar menekan/menitikberatkan pemahaman perkataan konspirasi kepada penyokongnya. dengan cara ini maka anwar dapat melarikan pemikiran penyokongnya sebab musabab beliau dipecat.

konspirasi 98 dan konspirasi 2011 tajaan anwar sudah tak lut, tak laku dan merupakan barang lusuhan. tiada nilai. 

konspirasi 2011 adalah mengenai kelakukan anwar yang gian untuk melakukan hubungan seks. moral of the story yang terletak pada isu ini, bukan siapa yang mendedahkan tetapi adakah anwar melakukan ? sampai sekarang menuding jari ke arah semua orang tapi diri sendiri bagaimana...

 daim ada menyebut ;
Tanpa Tun Dr. Mahathir dan jentera UMNO di belakangnya, Anwar tak mungkin menjadi Timbalan Presiden parti. Apa yang berlaku sehingga beliau dipecat daripada UMNO bukan satu konspirasi politik. Teori konspirasi politik itu sengaja dicipta Anwar kerana mahu dirinya dilihat sebagai 'The Fall Guy, iaitu insan yang dianiayai guna meraih simpati serta sokongan bagi menutup hakikat kecacatan peribadi sendiri.

KONSPIRASI SUNTIKAN HIV
pada tahun 1999 wan azizah memberitahu seluruh dunia anwar telah disuntik dengan darah HIV. kecoh satu malaysia. wan azizah menuduh umno yang melakukan konspirasi ini.
tapi sampai sekarang kebenaran teori konspirasi ciptaan wan azizah tidak menemui kebenaran. kalau anwar disuntik darah HIV, sudah pasti dia dah lama mati.

ISU ARSENIK
isu arsenik muncul pada tahun 2001. anwar melalui agen propagandanya memberitahu rakyat bahawasanya umno telah memberikan racun arsenik kepada anwar.

bukan sekadar itu, isu konspirasi arsenik ini cuba disamakan pula dengan pembunuhan napoleon bonaparte. rakyat tertipu lagi. 

jika benarlah anwar kena racun arsenik, dah lama dia mati.
bagaimana pula dengan video ini ? 

JELAS ANWAR BERJAYA MEMBOHONGI RAKYAT DENGAN FITNAH KONSPIRASINYA..






ternyata konspirasi ciptaan keluarga puaka ini adalah rekayasa fitnah sahaja.

sudah-sudahlah wan azizah. jangan alihkan segala kebejatan salahlaku moral anwar dengan menuduh orang lain yang salah.

31 comments:

Anonymous said...

Wan Azizah tu memang pembaca skrip DSAI dan penyokong setianya...dia pun takut di singkirkan,Wan Azizah cuma robot untuk kepentingan DSAI..Aljuburi pun dia tahu..dah berpuluh tahun kahwin..tak kan sikit punya hal pun wan azizah nak protest DSAI.
Jadi biarlah dia dgn supporternya terjun dgn labu2nya...cuma kesian wan azazah bila DSAI tinggal di S.buluh..nanti kesepian lah dia..tak lama lagi...

Anonymous said...

Anwar - pelakon terbaik abad ini.

rumi said...

Siapa yg pernah jadi geng reformasi dulu2 dan dah insaf macam gap(aku pun)mesti dah boleh baca perangai dan permainan anak beranak ultra hipo ni.

Nak termuntah pun ada.Sebab cara dia spin dan divert issue dari dulu sampai sekarang sama aje,tak berubah.

Wan jijah mengamuk masa reporter tanya jam omega apa pasal?Wan jijah wan jijah,renti2kanlah jadi hipokrit tahap gaban.

Anonymous said...

hahaha geram sangat2 nampak... tapi memang itu lah perangai anwar. dia memang bijak... bijak menipu rakyat. aku harap sangat2 orang yang menyokong nye sekarang ini. buka la pintu hati... adakah orang seperti ini yg hendak dijadikan perdana menteri malaysia? tolongggg lah. sedar lah perangai burok nye. tengok la lakunan nye

zero tu hero said...

Syabas GAP! Kronologi "Konspirasi Anwar" ni mmg patut disebar2kan supaya golongan muda dpt faham situasi dan rentetan peristiwa yg berlaku 13 tahun yg lepas. Kebanyakan golongan muda kini hanya mengambil bulat2 apa yg dikatakan oleh pemimpin Pakatan Reput tanpa mengambil tahu tentang apa yg sebenarnya yg terjadi. Disebabkan pakatan haram ni, DAP kini semakin menjadi2 utk menuntut itu dan ini yg bertentangan dgn perlembagaan. DAP berjaya mengambil kesempatan yg ada utk menaikkan 'political mileage' mereka dan dilihat sbg ancaman utama kpd UMNO/BN. Ingatlah, DAP adalah serpihan drp PAP yg mahukan Melayu/Islam hancur di bumi bertuah ini.

Bantuan Kewangan Penjawat Awam?

Anonymous said...

Org Singapura,
Very very good article.Tahnia tuan dah dapat menunjukan kebenaran.Utk wan azizah katakan kepada anwar SAFE YOUR LAST DANCE FOR ME

headbomb said...

terbaik fakta ni bro... tumpang share.... best...

Anonymous said...

aku baru lepas tengok pc wan azizah .. betul gak kata nurul izah .. anwar dah repot pasal video seks ni kat polis tapi polis belum tangkap lagi dato' t ni... jadi aku rasa doto t ni harus di sumbat dalam penjara dulu.. sbb menyebarkan video lucah ini adalah salah disisi undang2 malaysia..

lagi pun dato t dah pun mengaku mmg diaorang yagn buat.. jd tiada kompromi.. kena tangkap mereka ni,

kalau aku pun bengang.. repot tapi polis tak ambil tindakan.. kalau korang rasa camne?

lagi pun mesti dato t ni puas hati sbb apa yang diaorang perjuangkan dah pun selesai.. ( untuk menunjukan siapa anwar sebenar)

tapi ... video lucah tu pun mesti dinilai juga adakah mmg anwar adalah orangnya dalam video seks tu .. (aku tengok mmg macam anwar)

jika kita adil dalam menilai pasti kebenaran akan muncul..

jangan buyers.. jadi blogger, jalankan kerja anda dengan amanah..

:D..

tangkap dato T..
tubuhkan suruhanjaya bebas nilai video seks untuk kaji perut anwar..

kah kah kah

ketawa cam isamudi rais

Anonymous said...

apa HAK kamu untuk menggelarkan keluarga mereka ni KELUARGA PUAKA?!!...bagaimana kalau aku panggil keluarga engkau sebagai KELUARGA PUAKA!?..apa perasaan engkau?...InsyaAllah di akhirat kelak kita akan tau jua sama ada anwar salah ataupun tidak. tugas kita yg masih hidup ini adalah untuk BERFIKIR SECARA LOGIK & BERASASKAN BUKTI DAN FAKTA!!

- krikke -

Anonymous said...

Jatuh kuda - check!
Suntik HIV - check!
Di Arsenik - check!
Di pukul - check!
Di fitnah, konspirasi & aniaya - check! check! check!
Di videokan - check, check, check, check!!!

aku rasa anwar ni dewataraya la..dia bukan makhluk2 biasa macam kita!

jo said...

Tule ada bini yg. sibuk ke hulu ke helior nak belakan orang...laki tak dipedulikan...kami orang jantan ni lain sikit..bini x nak layan tak pe...tapi perasaan???..oleh itu aku ingatkan bini2 menteri ke..jangan sibuk sangat...hal negara berikan pada laki...jadi macam Dr mahadir...itu le contoh yg. baik...

moyuha said...

konfius sket...kenapa tarikh antara 2 lokasi tu jauh sangat bezanya.. masa kat kubur tu 4.4.2011 tapi kat hospital dan masuk bulan 5.2011. sebulan beza..mestilah ada perubahan status kesihatanya..jgn2 video ni dibuat untuk mengelirukan rakyat jer...

Anonymous said...

MOYUHA

ALO BODOH..MAK ANWAR MENINGGAL MEMANGLAH BULAN 4.

ANWAR MASUK PENJARA SEBELUM TU, KAT KUBUR DTG MELAWAT..

KEPALA JUBOQ MEMANGLAH KONPIUS.

Anonymous said...

gempar besan anwar ibrahim tak mengaku berbesan kan anwar kah kah....sah tahun ni nurul tak beraya dengan mentua

Anonymous said...

Dari Utara...
Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah
kah kah kah kah kah kah kah kah
ada lagi orang dok bela orang

Yang salah tetap salah...
Yang betoi tetap betoi...

Anonymous said...

to Anon 7:41PM

lepas tu mesti checkmate!

hahaha ...

Anonymous said...

lu manyak lansi ar nuar..
lancau la lu..

Anonymous said...

@moyuha alo bai...skarang ni lu paham x anwar punya crita? anwar kata dia bukan demam sesema la bai..dia klaim kata sakit tulang blakang..agak serius la penyakit tulang belakang..agak2 lu kalu lu sakit tulang blakang, seminggu ka mau sembuh?

pk la bai sebelum nak komen..xpon diam suda.

Anonymous said...

Boleh upload kat 1tube.my. Malaysian based YouTube version.

Anonymous said...

deme ni,
dari aku kecik, sampai aku besar,
sket2 konspirasi..sket2 konspirasi..

cam baik bebenor deme tu, semua orang nak berkonspirasi nak jatuhkan deme...

sembang gagah..padahal, habuk pun tarak....

Anonymous said...

engkau faham ke tak dgn masaalah ni.walaupun kau kata engkau bekas orang PKR tapi nampak mcm engkau tak paham.1. Mahathir tak suka anuar kerana anuar guna orang lain bangkit soal kronisma dlm perhimpunan agung UMNIO.2. Akhir tahun 90an ekonomi Malaysia mengalami kemelesetan kerana sibuk nak buat persediaan untuk sukan Komenwelth jadi masing2 berebut le mcm kucing sebelum ni makanan banyak masing2 tak kisah tapi bila makanan kurang mula le bergaduh.

Anonymous said...

Mana la puak2 PKR, PAS dan DAP ni.. apsal tak bagi comment ttg entry GAP ni.. Woi!... jawap la DENGAN FAKTA2....xkan senyap jer!

tinta said...

nampak sangat menipu..video tentang DSAI slalu kabur..saje je nk fitnah anwar..dahla video seks pn hitam putih..oklakan kalau knon CCTV..tp ni hidden cam pn nk hitam putih..adoi..nampk sgt menipu supaya rakyat xnmpk muka anwar clear n buat pelbagai andaian

tinta said...

nampak sangat video ni penipu..Kenapa ek,kalau video yang fitnah DSAI selalu kabur kan..Video seks kabur n video ni pun kabur..Kalau video seks 2 tahan la sbb konon CCTV..tp hidden camera pn nk hitam putih jgk ke???come on la..kami xkan tertipu dengan fitnah murahan ni..konon mintak pertolongan dr Allah utk balas perbuatan DSAI tp sebenarnya kamu yg munafik..Allah xkan menolong kaum munafik cam GAP ni

tinta said...

Tapi sy dh agak yg GAP xkan approved comment sy sbb kamu penakut..Kalau kamu approve Alhamdulillah..tp kalau kamu btol2 tegakkan hak kebebesan bersuara, pttnya kamu approve semua komen baik dr yg sokong kamu atau menentang kamu..wassalam

charlieD said...

saya nak explain drp segi teknikal bila bercerita pasal camera dan video ni. Hidden camera biasanya sangat kecil(lens nya mungkin sebesar duit 5 sen atu lebih kecil) dan menggunakan bateri jadi ia tidak berkeupayaan utk merakam dlm resolusi tinggi mcm 1920x1080 Full HD. jadi imejnya adalah hitam putih dan biasanya menggunakan wide angle lens serta fix focus/tiada auto focus atau zoom. Itu adalah ciri-ciri hidden camera yg mana jika ciri-ciri sebaliknya,ia adalah CCTV camera (ccd/cmos besar,visual dlm warna,resolusi lebih tinggi dan mungkin juga mempunyai fungsi nightvision.. pun dlm hitam putih atau imej kehijaun). Dan apabila merakam menggunakan hidden camera/spy camera selalunya imej kan kelihatan terherot atau distort terutama di tepi imej. Contohnya pintu lurus menjadi melengkung,wajah atau fizikal manusia akan melengkung atau mengembang. Itu adalah kesan sekiranya menggunakan extreme wide angle lens. Siapa pengguna SLR berpengalaman pasti faham apa yang saya sedang saya cakapkan ini. saya harap kepada mereka yg tiada pengetahuan tetapi nak juga megulas isu yg sedang panas ini dapat sedikit ilmu yg tak seberapa ini.

Anonymous said...

semuanya dikatakan konspirasi....
konspirasi oleh kerajaan....
konspirasi oleh UMNO.....
konspirasi oleh BN .......

tak terfikir ke oleh mereka mungkin kah ia juga

konspirasi oleh PR sendiri....
konspirasi oleh PKR sendiri....
konspirasi oleh DAP sendiri....
konspirasi oleh PAS .... , atau konspirasi oleh pihak dalaman sendiri .........

CUBA PAKAT PIKIR

nonbal said...

Hoi Tinta, sukahati la orang nak pakai hitam putih ka warna ka, asal dpt gambar mangkok hayon tu sudah la. Yang kau nak pertikai tu memang kerja kau yang tak mau terima kebenaran @ sombong. Orang sombong adalah saudara kepada bekas guru malaikat.

Politicalamity9 said...

adakah cerita suntikan HIV tu adalah sebagai reverse psychology apabila dia di diagnose mengidap HIV? kita tau yang rata rata pengidap HIV pada asalnya adalah golongan homoseksual.

Anonymous said...

juak2 pr yg muda2 ni nak kena rodok dgn nwar barulah nak melaung panggil mak! pak! tok! nenek! bodo nak mampus!

Anonymous said...

TINTA and MOYUHA : support you 101% :)