Monday, April 25, 2011

MCA SUDAH MEMBERI PETUNJUK KE 2.

 mca bercakap bagi pihak dap ?
mca bercakap laksana parti dap ?
mca tangan kanan dap ?

mca sudah memberi hint ke 2 untuk keluar barisan. baca petunjuk ini.

PETUNJUK PERTAMA

dibuat pada 18/8/2010. isunya mengenai pendirian chua soi lek untuk tidak takut berdiri di atas pendirian yang sama dengan dap. detailnya KLIK SINI

PETUNJUK KEDUA

dilakukan pada 21/4/2011. antara petikan yang dikeluarkan oleh pimpinan mca.

Bersetuju dengan kenyataan Chua itu, ketua penerangan MCA, Heng Seai Kie berkata parti itu akan dianggap tidak relevan lagi jika ia tidak mencapai kemenangan di peringkat negeri dan pusat dan tidak lagi akan dapat mewakili masyarakat Cina.

"Jika masyarakat Cina menolak MCA untuk mewakili mereka, maka MCA tidak ada pilihan tetapi menyemak semula kedudukannya dalam arus politik nasional," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"MCA tidak pernah berganjak daripada prinsip ini. Dengan kata lain, jika MCA hilang sokongan majoriti rakyat Cina Malaysia, MCA akan kehilangan tempat berpijak dalam arus politik perdana Malaysia.

"Jika ini berlaku, MCA mesti menjalankan satu kajian semula yang komprehensif mengenai peranan dan kedudukan parti kita, dalam kerajaan negeri dan pusat," kata Kong. 

detail KLIK SINI.

32 comments:

Anonymous said...

Salam,

Masih ku tidak faham mengapa pemimpin UMNO masih bersifat ‘MENGEMIS’ di kaki Cina kafir?
Laporan UTUSAN hari ini bertajuk :

“UMNO yakin masyarakat Cina kembali sokong BN”

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan, berkata walaupun sokongan daripada masyarakat cina ketika ini merosot, beliau yakin perkara itu tidak akan berpanjangan.

“Saya percaya orang Cina adalah kumpulan masyarakat yang menghargai apa yang dibuat kerajaan dan mereka juga antara yang menerima kemudahan kelas pertama kerana tinggal di bandar.
“Justeru saya yakin dan positif terhadap orang Cina serta percaya mereka akan kembali menyokong BN kerana pandangan serta pemikiran mereka akan berubah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Jamuan 1Malaysia anjuran UMNO Bahagian Batu Kawan di Juru di sini malam tadi.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, kerajaan sentiasa memberi kemudahan dan
bantuan yang sama rata kepada semua kaum di negara ini. – BERNAMA

(dipetik dari UTUSAN MALAYSIA hari ini)

bilakah pemimpin UMNO akan mula menggunakan rentak lebih tegas terhadap Cina?
bagaimana kah status si bedebah negara NAMEWEE??
bagaimanakah kesalahan besar beruk jantan Cina ini boleh di’sepi’kan dgn selesanya oleh kerajaan?
sentimen apakah yg cuba dibentuk oleh kepimpinan UMNO yg menguasai Pentadbiran negara sehingga benih2 CINA laknatullah yg menghina Islam, melayu, Negara dibiarkan tanpa melalui proses perundangan yang JELAS?-MOHON PENJELASAN

Seterusnya..dalam sibuk2 gedebuk gedebak kami orang biasa yg tidak berkepentingan apa2 ini dlm UMNO ataupun kerajaan ini bercakapa hal ketuanan Islam dan Melayu, bersemangat juang untuk semua ini, tiba2 pemimpin UMNO buat WAYANG di belakang? lembik, tidak berani meletakkan HAK yg sebenar (bukan untuk pertumpahan darah, tetapi ketegasan dalam tindakan yang bersesuai dgn provokasi racist Cina ini) atau ada DEAL lain yg masih menjadikan MELAYu sbg HAMBA SAHYA dlm BN??-MOHON PENJELASAN

bayangkanlah jika Cina masih beri sokongan pd BN tetapi dgn ugutan di belakang pengetahuan rakyat? Inikah punca bagaimana tanah2 Melayu, hak Kuota Universiti, Biasiswa JPA dilepaskan begitu mudah oleh kepimpinan UMNO? ada hikmahnya bila Allah takdirkan Cina tidak menyokong BN walaupun pelbagai CANDU telah diberikan..
Jangan sampai org Melayu naik muak, mula buat tindakan sendiri, berlaku sentimen perkauman dahsyat dan seterusnya melenyapkan UMNO dr muka bumi Malaysia ini jika masih tidak faham denyut nadi Peribumi..

MOHON PENJELASAN DARIPA PIHAK YANG ADA KABEL BESAR DENGAN PEMIMPIN BESAR UMNO ATASAN, APAKAH SEBENARNYA YANG DITUNGGU MEREKA?
BILAKAH TINDAKAN BERKESAN UNTUK MEMPROSES SIGNAL PENOLAKAN CINA SECARA KUMULATIF INI AKAN DIMULAKAN? APAKAH PULA TINDAKAN KERAS TERHADAP PERLAKUAN SONGSANG KOMPONEN BN-CINA YANG RACIST-PERKAUMAN TERHADAP MELAYU SAM SEPERTI DAP? MEMBOIKOT UTUSAN?
ATAU PEMIMPIN UMNO MASIH TERLALU SAYANG PADA CINA WALAU APAPUN TERJADI WALAUPUN CINA MELUDAH DI MUKA UMNO, TETAP AKAN DI PUJUK2 SEHINGGA MEREKA SOKONG??

MOHON PENJELASAN!

AKU MUAK SGT DGN KETIDAK SEIMBANGAN POLITIK NEGARA! PAS XBOLEH DIHARAP LANGSUNG SBB SUDAH LINGKUP..DILACORKAN DAP.. SO UMNO MASIH ADA HARAPAN KOT??

Anonymous said...

aku pun tak faham ! kenapa pemimpin umno akalnya tak panjang macam pemimpin dap, cina buatlah apa pun mereka tetap kata “UMNO yakin masyarakat Cina kembali sokong BN”, teringatkan dialog cerita anaku sazali - "kalau dari dulu bapa tak ikut kemahuan sazali mungkin sazali tak jadi macam ni tapi semuanya sudah terlambat semuanya salah bapa, bapa beri semua kemahuan sazali dan akhirnya.....".

(cuba kita tukar bapa=umno dan sazali=mca)

Anonymous said...

dalam memupuk perpaduan rakyat yang berbilang kaum, hubungan baik antara rakyat diperlukan. kita tak boleh syok sendiri dengan kaum kita jer. bezanya pemimpin umno ialah tolenrasinya yang kuat. sampai lembik tengkuk dengan kaum lain. bagi mereka kepentingan keharmonian, kemakmuran , keamanan itu keutamaan.
bagi pembangkang pulak, apa yang penting ialah kuasa dan ingin mengaut keuntungan. mereka tidak peduli sama sekali dengan negara, bangsa dan negara.hancur negara pun tak apa. yang penting kuasa dan untung. dap pun tau dia tak dapat perintah jika cina je yang pilih dan mungkin berlaku huru hara. tapi dap fikir, huru hara itu untuk tugas kerajaan yang tenteramkanya. ada dia peduli tentang ekonomi rakyat keseluruhannya ?

GAP said...

UMNO / BN masih memerlukan sokongan bangsa Cina dan juga India kerana negara kita ini merupakan negara berbilang kaum, kalau sekadar mengharapkan bangsa Melayu, maka rosaklah negara ini...

Sememangnya mereka[India dan Cina] akan meminta macam2 tetapi BN harus pandai menolak pemintaan yang melanggar Perlembagaan Persekutuan dan cuba untuk mempertahankan keistimewaan2 yang ada pada Bangsa Melayu, tetapi BN/UMNO juga perlu bertolak ansur terhadap bangsa Cina dan Bangsa India,cuma jangan terlalu melampau..

hal ini demikian untuk menjaga keamanan dan kedamaian antara kaum di Malaysia , tetapi segala perkara yang dibuat haruslah adil dan saksama terhadap semua pihak.

Belajarlah dari kepimpinan Rasulullah S.A.W di Madinah dan Mekah..

semoga BN kekakl maju !

mabong said...

aku nampak MCA kata untuk berkira2 berperanan "dalam kerajaan" bukannya dalam BN.

"Dalam Kerajaan" bermaksud bertindak menjadi Eksekutif, mungkin menjadi menteri atau timbalan menteri.

tak nampak pulak MCA kata nak semak kedudukan dalam BN

Ms Pearl said...

hmmmm apa rasanya kalau Malaysia ni semua Melayu/bumiputera je ya? :D -

di suatu pagi kita bangun hanya kulit sesama kita - weird but sesuatu kan...sesuatu yang membahagiakan...?

penarik rantai said...

sbb umno dulu, kini dan selamenye bangang!!! pemimpin2 umno sumenye dgr ckp cine, ko je sume yg menyalak bagai pejuang kononnya.. padahal kene kencing gn pemimpin umno hidup2... kahakahkahakah... pemimpin kaya raya jahanam kan harta rakyat, ada plak pencacai mcm ko bleh menyalak lg sokong...

Anonymous said...

Cina DAP kita kutuk,cina MCA kita kutuk dan cina Gerakan kita kutuk jangan salahkan sesiapa kalau mereka tidak menyokong BN. Lepas ini kutuk pulak kaum india. Dengan demikian Umno terkonteng2 takde kawan. Melayu dah memang berpecah. Apa nak jadi. Hasut memang mudah nak jadikan baik senang ke? GAP betul ke anti PKR? Isu yg dimainkan disini macam nak rosakan BN je.

Tukang Komen.

aku je said...

Terlalu bertolak ansur.
Terlalu sopan santun.
Terlalu budi bahasa.

Apa lagi la yg diaorang ni nak tunggu?? Kenapa mereka masih lagi percaya pada Cina di saat signal yg ditunjukkan sangat jelas?

Kenapa masih nak mengemis? Apa merudumnya sokongan terhadap PAS dan meningkatnya sokongan umat Melayu terhadap UMNO masih tidak cukup bg mereka??

Apa lagi yg nak disopan santunkan, berbudi bahasa ..
tolak ansur.. ketika mereka sudah berani dgn jelasnya melaungkan mahu memijak agama dan hak kita?

Ini ketikanya untung nasib agama Islam dan anak bangsa seharusnya menjadi satu tempikan yang paling lantang dari UMNO

Persetan dgn KJ, Nazri Aziz dan Hishamudin. Pemimpin UMNO di atas sana yg terlalu bertolak ansur. yg menjadi si kitol pun ada.

Sampai bila??

Nak harapkan PAS? Dulu boleh la..sekarang dah jadi anjing kurap DAP..ke mana lagi hala tuju orang2 Melayu? PKR??lagi hancur..

aku je said...

penarik rantai anjing DAP

Dalam pakatan haram, parti dominan DAP.

Dalam BN, parti dominan UMNO

Itulah sahaja sbbnya PAS jadi barua (sebut anjing kurap) DAP..

hehe

NOK said...

10:35, aku sebagai pejuagan bngsa melayu ,memnag setuju sgt dgn komen bro...aku pun kadang2 kurang faham dgn peminpin UMNO msih x konsisten dlm menangani isu rakan komponen BN MCA / GERAKAN...tikam dari belakang ni memang berlaku...MCA / GERAKAN BERITERAKSI di sebalik tabir dgn DAP...PM tahu perkara ni...UMNO sudah banyak berlembut...dgn mereka ni...bersengketa dan bergadoh bukan lah jln yg kita pilih.semua rakyat harus menghargai keamanan...

tetapi kalau itu yg mereka pilh...terpulang lah...kerana di akhir2 ni banyak sgt isu yg mencabar intergriti BN....dari isu intelok....sampai le mengunakan nama allah .... zaman Tun Mahathir x banyak isu????saya rasa PM terlalu berlembut.....hinggakan kartun di melaysiakuno pun permainkan beliau....dia masih relax lagi......

Media pembangkang dah di beri muka lebih sgt oleh gomen....kalau di S'pore media ni dah tutup...dan ada yg kena tahanan ISA......

PM kena tengok balik struktur menteri di kebinet...mana2 menteri yg tak ada output tukarkan ke kementerian yg x penting....ada 2 kementerian yg harus di tukar 1. Kementrian undang2 2.KDN...menterinya harus di tukar...rakyat memerhatikan tindak tanduk mereka tidak begitu bijak..dlm menyelesaikan masalah rakyat...ingat rakyat ada kuasa untuk menentukan hala tuju negara...rakyat di dahulukan mesti seiring dgn perbuatan...jangan main- main dgn rakyat isu saman ekor boleh mengakibatkan ada yg pangkah pembangkang...sebab dia kira zalim dan menyusahkan rakyat......Menteri juga ada KPI.....ISU MCA/GERAKAN harus di tangani secara bijak dan jgn terlalu banyak kompromise mcm PM sebelum ni.....make it pushtop...

otaistillkick said...

ko orang cakap macam x pernah kesekolah... MCA DAP UMNO PKR PAS semua berdaftar dan sah untuk bergerak. Pandai- pandai lah tunjukan kewibawaan . Jangan asyik cerita sex je... seperti PARTI yang ketagihan sex ....

rakyat said...

Saya rasa tak patut kita buat demo depan Pejabat MCA ... dah laa MCA dalam keadaan tenat sekarang ... kia buat pulak demo depan pejabat dia ...bertambah tenat laa kawan tuu ... biasa laa tuu MCA buat kenyataan untuk meraih semula sokongan pengundi cina . Saya yakin MCA tak kan keluar BN punya sebab dia tahu hanya BN aje yang dapat mengekal kan keamanan dan kemakmuran negara ini . Kalau negara ini aman , dah tentu orang cina dapat menjalankan perniagaan dengan lebih baik lagi .Kalau pun berhajat nak buat demo , buat laa depan pejabat DAP ...

.

Megat Alam Gempita said...

MCA menghadapi krisis identiti sekarang, macam Gerakan dan SUPP. Sekarang ni LDP Sabah pula berjangkit setelah SAPP bawah Yong Teck Li teruja dengan janji lobang besar oleh Nuar berahi.Mereka ni dah lemah semangat dan kurang sokongan kununnya sebabnya bergabung dengan Melayu UMNO.

Dah tiba masa "Parti Merah dan Parti Hijau bergabung agar warna coklat menyerlah". Tumpukan perhatian kepada pembangunan luar bandar, Felda, kampung dan estate kerana disitu kekuatan Melayu, Bumiputera dan India yg masih dan tetap setia pada BN.

Cukup-cukuplah Tok Jib dan Tok Din menyuap kepada bangsa opportunis rasis cauvinist yg tamak haloba tu bagi pun tak pandai nak terima kasih, tak bagi lagi melalak kunun terpinggir!, Teman pun tak sio, molek bebenor kita bako je dan tokak je lehio demer tu.

Kita bakor je Nuar Berahi tu, kerana dia bangsa Melayu terpinggio sekarang, PAS kena tipu dek DAP, UMNO pun kena main dek MCA, Gerakan, SUPP, LDP. pikio-pikio lah demer

NOK said...

penarik rantai ni aku dok perati dia gila asyik meroyan aje...ko memang sewel aje...tak ada fakta...ko anak ke haram ke ..bapak kau main mak kau tak nikah....atau ko kena jubur dgn Anuar????mungkin juga kau anak sundal, kalau pun ko keldai sundal parti pas yg pukimak tu atau PKR yg main jubur tu...bagi le komen yg membena....ini sama aje mcm puak2 kau...Pas sah bungkus PRU 13...kau jgn dok melalak le dah le satu pun tak menang kat Serawak.....piii dah tanya kau punya barua Dato' mustaffa ada telor dak....pastu rasa jubur kau meleleh tak....bodoh lama tak habis.......

Anonymous said...

penarik rantai tu maksudnya peragut ke? ye la, tarik rantai seerti dengan ragut rantai kan? hehe

Anonymous said...

anon 11.15 dan 11.03

aku rasa kita org Melayu ni suka salah faham dan salah fokus..
org Melayu mmg suka bertolak ansur tp cepat MELATAH..
isu skrg bukan suruh kita berperang atau bergaduh menumpahkan darah. Itu mmg kerja bodoh dan dilarang pun dalam Islam..
TOLONG FAHAM dan JANGAN TWIST..
isu sekarang ialah MENGAPA UMNO TERLALU MELAYAN KEHENDAK CINA RACIST INI??
ADA FAHAM KE? TAKKAN HENDAK KEKALKAN KEAMANAN KITA MESTI JILAT JUBOR CINA MCM Si BODOH PAS ITU BUAT??

ATAU ATS NAMA PEMBANGUNAN DAN KEAMANAN NEGARA HANYA MELAYU SAHAJA KENA DIAM..JANGAN CKP ISU BANGSA, JANGAN SAKITKAN HATI BANGSA LAIN..BIAR CINA PIJAK KITA UGUT KITA PUN KITA TERIMA?
ATAU SEMATA2 UNTUK KEKAL MAKMUR DAN BOLEH DI CERITAKAN PADA ORG PUTIH KITA MAJMUK YG HARMONI..BERLAKON LAH KAN?
PDHAL KITA SEDANG MEMENDAM PERASAAN TIDAK PUAS HATI??

Isu sebenar ialah pemimpin UMNO sejak Tun M sendiri cukup banyak korbankan hak Melayu untuk KESEJAHTERAAN Cina..
smpai sekarang pun Tun M masih takut dgn Cina, bila gerakan 1Melayu 1 Bumi nk digerakkan Tun kata itu bahaya?
DS Najib pun turut mengikuti rentak yang sama..
kita bukan suruh Najib kutuk Cina..
tetapi gunakan kebijaksanaan sbg pemimpin untuk membela Melayu apabila di tindas dan di hina, supaya Cina jadi bangsa tidak melampui batas.

Contoh..bila MCA suruh boikot UTUSAN..DS Najib langsung tidak buat statement balas untuk melawan sentimen anti-Melayu. Malah DS Najib ckp pendapat UTUSAN itu pandangan peribadi.. apalah kecut sgt pemimpin Melayu?

Terongpipit said...

Apa? Mahu meraih sokongan kaum Cina maka MCA pun kena bersikap saperti DAP ke?
Kalau tak reti nak reform parti lebih baik tutu MCA dan ramai2 ahli MCA pi jadi ahli DAP, senang cerita dan tak payah jadi musuh dalam selimut!

Anonymous said...

Anon @ 11:15 AM....tepuk dada tanya akal ...

Jangan kerana marahkan nyamok orang Melayu bakar rumah sendiri.Akhirnya merempat.

Pastikan nyamok tidak membiak.....siapa NYAMOK ? DAP dan juak2nya PR serta Melayu2 yang mudah diperalatkan. Berhati2...iblis dimana2.

Terongpipit said...

Kalau BN/UMNO nak sangat undi kaum Cina... pastikan dulu UMNO boleh mendapat 100% undi Melayu/Muslim/Bumiputra. Maka dengan sendiri undi Cina akan datang. Pemimpin2 UMNO tak percayakan bangsa sendiri ke?

Anonymous said...

JANGAN SOMBONG SANGAT, KALAU TIADA SOKONGAN KAUM CINA, BN dan UMNO PITAM LA ABANG.

Anonymous said...

Apa2 pun kita perlu pada pengkongsian kuasa. Melayu, cina dan india perlu bersatu demi masa depan yang gemilang. Masa depan anak2 kita, bangsa kita terletak di tangan kita.

rumi said...

MCA patutnya boleh saja cakap terang2 pada komuniti cina Malaysia.Contohnya,'Kalau masyarakat cina terus menolak MCA,kemungkinan besar kita tidak akan ada wakil dalam kerajaan pada masa akan datang'.Kan senang.Tapi MCA sengaja memilih ayat yg kelabu asap,yg double atau multi meaning yg ditujukan pada cina atau mungkin juga pada BN atau pada umno?

Kenapa dia pula yg nak kaji kedudukan dia dalam kerajaan negeri dan pusat?Bukan tugas dia yg kaji,yg kaji kedudukan dia adalah BN berdasarkan prestasi atau kuota.

Dulu masa MCA kuat UMNO lemah pada 1999,dia minta tambah kuota dia dalam kerajaan,dia minta jawatan menteri lagi.Bila dia lemah selemah2nya sekarang ni,BN tak ada pula kata nak kurangkan kuota dia.MCA dan Gerakan dengan muka tak malunya terus mendapat jawatan2 penting dalam kerajaan/kabinet walaupun terpaksa dilantik senator.

Sekarang dia kata nak kaji?Ok,mungkin kita boleh bersangka baik,MCA rasa tak layak dia berada dalam kerajaan kerana bukan mewakili majoriti cina lagi.Jadi dia akan mengundur diri dan menyerahkan kuasa pada yg lebih layak.Yg layak daplah maksudnya kan?Sebab dap pilihan majoriti cina.

Jadi apa maksud dia,nak bubarkan MCA,nak tutup kedai?Atau biar dap take over?

Apa pula respons masyarakat cina nanti dengan statement ini?Buat u turn sebab MCA 'merajuk'?Entahlah aku ingat semua orang pun blur.Kalau ikut pendapat aku MCA sebenarnya hantar signal/msg pada cina suruh undi dap.

Semua cina sepakat(termasuk MCA)untuk serahkan tugas memerintah pada dap kalau kita tengok trend semasa.Sebab itu baik MCA mahupun Gerakan rilek2 saja tak buat apa2 untuk menarik balik sokongan yg sepatutnya semua parti buat bila dalam keadaan lemah.Mereka seolah2 sengaja bagi laluan pada dap,seolah2 sudah ada persepakatan tak bertulis kalau satu pihak kuat pihak yg satu lagi harus jangan menentang bersungguh2.

Cuma pada aku kita bukan nak menentang MCA sebab MCA sudah sedia lemah.Cuma kita perlu bertegas dan jgn bagi muka pada cina baik Dap mahupun MCA.Lagipun suara MCA dan Dap sama saja sekarang,berlumba2 nak menunjukkan siapa lebih rasis.

Sebenarnya aku mengharapkan MCA dan Gerakan sama2 cuba 'meneutralkan' senario politik cina yg semakin rasis dr hari ke hari.Tapi sebaliknya mereka sengaja memilih untuk tidak melawan arus dan mengikut kata hati kaum mereka begitu saja sambil membiarkan umno terkial2 menyelamatkan BN berseorangan.

Aku rasa semua orang nampak sejak PRU12 yg merudum cuma umno saja yg bekerja bersungguh2 untuk menaikkan semula BN seolah BN hanya tanggungjawab umno seorang,yg lain2 terutama MCA,Gerakan dan MIC buat bodoh aje goyang kaki tunggu sampai 'kapal' siap diperbaiki umno.Sambil tu sekali-sekala 'penumpang2' kapal yg pemalas ni sudahlah tidak membantu boleh pulak melemparkan kapal dengan batu untuk melepaskan geram.Mau kapten tak angin satu badan?

Anonymous said...

anon 2.02, 2.06..

kamu dua org ni bg statement mcm teks buku sekolah tahun 2.. ayat skema.. conceptual, fantasi.. dreaming..
kongsi kuasa itu kalau Cina dan India MAHU RASA BERKONGSI?
Sekarang Cina buat hal mereka tkmau kongsi..mereka mau SEMUA..POWER TO RULE? da faham tak?

SOMBONG? ello bro..engko ni Melayu ke atau Cina?
UMNO terlebaih pemurah malah sudah jadi GILA TALAK dgn CINA..
disebabkan KEDAYUSAN UMNO control Cina dan India lah Melayu generasi muda mcm aku ni pening kepala.

Nk mewarisi sistem politik yg RAPUH! Silap sket spark..api kluar sbb sistem yg dibentuk pada awal2 dahulu tidak sustainable.. jadi bala buat generasi baru?

CIna makin berkembang, mereka paling kaya, jd formula PERIKATAN 1956 dulu masa mereka tu masih berjiwa pendatang..skrg ni mereka sudah kaya.. boleh beli MELAYU dgn WANG, BETINA dan PELACOR..

So skrg bukan isu SOMBONG atau tidak..skrg UMNO dan PAS sedang berkrisis indentiti bila bertembung dgn CINA..xkisahlah DAP ke MCA/ GERAKAN..

apa yg ditakuti, jika SISTEM FORMAL, iaitu fungsi UMNO sbg pembela dan pengukuh kuasa ISLAM dan MELAYU, tidak mustahil akan berlaku pergeseran perkauman yg dahsyat. NAJIB MUAST ALERT WITH THIS VOICES.. API PERKAUMAN TELAH LAMA DITIUPKAN OLEH CINA dan INDIA, CUMA UMNO masih DAYUS tidak menyekat api yg ditiupkan oleh bukan MELAYU..

UMNO mahu MElayu ni sabar, toleransi, tenang wpun sampai ek hari kiamat..sedangkan bangsa Melayu buakn sesantun dahulu lagi..

awaslah..api ini tidak akan terpadam jika bangsa lain giat MENCUCUH, pemimpin UMNO LEMBIK-SOPAN TOLERANSI TAK KENA TEMPAT, dayus pada Cina, pada masa yang sama menyekat Melayu dr menuntut keseimbangan kuasa dan MARUAH!!

*pada balaci PR, xusah campur tangan..awal2 lg PAS dan PKR sudah jadi bahlol, hamba pencacai najis DAP laknat!

Anonymous said...

lagi satu lah aku nk pesan.. sesiapa yg rasa ia adalah berakidah Islam dan berdarah percent Melayu..tolong kasi komen yg REALITI, MEMBINA dan MENYATUKAN SEMANGAT..BUKAN ANTIKLIMAKS DGN HUJAH2 STEREOTAIP
SAMA DENGAN BUDAK SEKOLAH DARJAH 2 YANG SEDANG MENGIKUTI KELAS BAHASA MALAYSIA..YG IKUT SKEMA SILIBUS KEMENTERIAN PELAJARAN-KEMENTERIAN YG PENUH DENGAN EKSPERIMEN!!
TAK HABIS2 DENGAN PERUBAHAN DASAR PENDIDIKAN YANG HANYA MELAHIRKAN RAKYAT YG BEROTAK DUIT DAN MATERIALISTIK!..TAPI PENAKUT PULA UNTUK UBAH DASAR YANG PALING SONGSANG dan AMAT BAHAYA-SEKOLAH VERNAKULAR CINA + INDIA!

untuk pengetahuan kabel2 besar pemimpin UMNO atas2..hari2 aku di pejabat sudah dengar bunyi2 rungutan kebencian terhadap Cina yg dahulunya tkpernah didengar..
so awas..signal cmni xelok sbnrya..
SPRM pun CINA boleh londeh..

so kalau Pak JIB nak teruskan WAYANG KULIT TUN MAHATHIR atau nk TIDO LENA MCM PAKLAH.. jangan salahkan rakyat jika berlaku rusuhan kaum!
Dlu2 bolehlah harap maklumat SB..skrg ni SB pun maklumat bukan tepat lagi bro..zaman IT lah katakan..

wassalam..

hangkedee said...

Nasi telah menjadi bubur.Bermula dari era TUN DOL BODOHWI.Yang suka barang cina

Anonymous said...

pilihan terbaik MCA...jgn tunggu lama-lama..hehe

Anonymous said...

mao tze tung pernah cakap, musnahkan semua kmd bina semula mengikut acuan kita...paham ke maksudnya tu????

Anonymous said...

AKU PENGUNDI DI PARLIMEN LUMUT.. PARLIMEN KONG CHOR HA.. PRU 2008.. DATO' KONG LEBIH SEKITAR 200+ UNDI SAJA.. DAN 200+ UNDI ITU 100% ADALAH UNDI MELAYU!

zethro said...

JUST BUY CHINESE LAST!!!

Sekian.

awazangi said...

saya sebagai pemuda melayu amat kecewa dengan situasi sekarang.
tidak dapat kelihatan pemimpin melayu yang lantang bersuara mempertahankan maruah bangsa melayu.
sepatutnya pemuda Umno patut bersuara dalam hal begini.
nampak jelas kelihatan semua play safe..atau pendek kata telor takde.

lain kali jangan sembang lebat sebelum buat kerja.biar buat kerja dan orang bercakap pasal kita.
lain kali jangan sembang tentang kehebatan kita,biar orang lain yang menceritakan tentang kehebatan kita.

Anonymous said...

Sorry to say..UMNO bukan jantan lagi..
PM pulak asyik2 1 Malaysia..
bila situasi skrg xtak stabil.. hentikanlah retorik 1 Malaysia..
method kena UBAH!!
kita tkmau berlaku pertumpahan darah akibat KELEMBIKAN PM2 UMNO..
Macam mana pemimpin UMNO telah jual Singapura.. sampai kiamat generasi Melayu akan ingat kesilapan bodoh ini..
wpun ia takdir Tuhan, tp kesilapan perlukan muhasabah untuk tidak ulang dan lebih baik dr itu..
tp skrg pemimpin UMNO masih nk guna rentak Tun Mahathir?
Tun pun ada kesilapan banyak..iaitu mengkayakan CINA dgn cepat!!

skrg Najib menanggung masalah dua generasi PM..Pak Dollah dgn Tun..

paling perit.. generasi muda mcm kami ini belum tahu apa formula terbaik untuk hadapi situasi ini..

Tolonglah pemimpin UMNO lantang dan ubah strategi..WAYANG KULIT lama sudah tk releven lagi DS NAJIB!