Thursday, May 19, 2011

AKU SALUTE PARA KOMENTAR BLOG GAP !

 aku dapati ada dikalangan komentar blog gap memang berada dalam kelasnya yang tersendiri. 

aku alu-alukan para komentar blog aku untuk menjadi bloger. ayuh kita raikan pesta perang politik ni. kami memerlukan  pandangan hebat anda untuk menjayakan misi utama kita, menang pada pru ke 13 nanti.

terima kasih di atas sumbangan dan buah fikiran anda. para komentar dalam blog aku semuanya hebat dan ada ciri pemikiran radikal 'yang halal'. hahahaha.

kepada yang bakal jadi bloger, jangan lupa bgtau aku. aku salute korang ! JOM GANYANG PAKATAN SELANGOR.KLIK SINI

30 comments:

Awan Network said...

apa kata GAP buat satu artikel Bagaimana Untuk Semua Parti Politik Bersatu Diabawah Satu Kerajaan.. ^_^

Jom Tengok :
Suami Yang Tak Guna!!

Anonymous said...

ana hanya tukang baca...

Anonymous said...

Apa kata Blog Awan Fantasia takyah komen sekadar nak tumpang populariti GAP.

Anonymous said...

dan aku SALUTE GAP atas keberanian mendedahkan segala yang tersembunyi. tAHNIAH GAP.

Anonymous said...

GAP..

Teruskan perjuangan ko...

Bersusun kat belakang ko followers yg sanggup berjuang bersama sama menghapuskan kemaraan pakatan haram zade kutte....

Ayuh kita gempur...

-gerakan melayu berdaulat-

Anonymous said...

bukan selangor jer kita gempur tapi semua tempat yg fuckatan haram....
AYUH KITA GEMPUR....

Anonymous said...

DEMIALLAH AKU RELA....

Anonymous said...

Saiz Teks: A A A
Chat di Yahoo! Anwar jawab 57 soalan isu politik, ekonomi
KUALA LUMPUR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menjawab 57 soalan dari pengguna internet, secara langsung di saluran segmen interaktif Yahoo! Malaysia ’Question Time’.

Berikutan sambutan yang di luar jangkaan, sesi yang bermula jam 11.30 pagi dan dijadual berlangsung selama sejam sahaja itu, dilanjutkan sehingga satu jam 15 minit.

Terdapat lebih 2,000 pembicara (chatter) dalam talian mengikuti bual bicara langsung tersebut yang turut menyentuh isu pentadbiran negara, politik, ekonomi sehingga kepada kes fitnah terhadap Anwar.

Salah satu soalan yang ditanya kepada Anwar adalah berkenaan agenda untuk memperbaiki sistem politik di negara ini.

Anwar menjawab Pakatan Rakyat akan memfokus kepada isu urus tadbir, badan kehakiman yang bebas, dan isu rasuah untuk melaksanakan reformasi.

“Tata kelola yang baik, kehakiman yang bebas, suruhanjaya pilihanraya dan rasuah serta keadilan untuk orang yang miskin dan terpinggir,” kata Anwar.

Dalam pada itu Anwar juga ditanya suasana politik di Malaysia yang berlangsung dengan serangan terhadap isu peribadi secara berterusan dan diminta menjelaskan kenapa beliau dianggap ‘merbahaya’ oleh Umno.

Menjawab soalan itu Anwar berkata, ia kerana komitmennya terhadap reformasi, menentang rasuah dan kronisme.

Ketika ditanya samada kewujudan Umno, Pas dan KEADILAN adalah baik kepada orang Melayu, Anwar berkata, penyatuan untuk menentang rasuah adalah lebih penting.

“Perpaduan adalah untuk kebebasan dan keadilan, bukan untuk mempertahankan kezaliman dan rasuah,” kata Anwar.

Anwar juga sempat ditanya dengan soalan yang bertanyakan pendapatnya tentang mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau menjawab Mahathir adalah seorang yang mempunyai disiplin yang tinggi dan kuat bekerja namun tidak boleh menerima teguran orang lain.

“Dr. M kuat disiplin dan kerja. Sosok keras dan tidak sedia menerima kritikan,” jawab Anwar.

Dalam temuramah yang sama, Anwar turut menyifatkan Perkasa sebagai satu pertubuhan yang ‘menghina kebijaksanaan rakyat Malaysia dengan laungan perkauman mereka.

Tambahnya, Perkasa merupakan ‘kerja’ Umno untuk mencipta huru-hara dan ketegangan kaum.’

Menyentuh isu ekonomi, pembicara dalam talian bernama ‘Naim’ bertanya sama ada Anwar akan meneruskan dasar melindungi industri automotif tanah air terutamanya Proton.

Anwar menjawab, bahawa sama ada Proton terus dilindungi atau pun tidak, hak pengguna dan kepentingan rakyat akan tetap menjadi keutamaannya.

“Keutamaan: pertahan pengguna dan lindungi kepentingan warganegara,” kata Anwar.

Dalam pada itu, beliau juga ditanya tentang inisiatif Pakatan Rakyat untuk mengatasi masalah penghijrahan rakyat Malaysia ke luar negara.

Anwar menjelaskan ramai golongan profesional berhijrah kerana urustadbir yang buruk dan prestasi ekonomi yang tidak memberangsangkan.

“(Jadi) keutamaan kita sekarang adalah mempromosikan pertumbuhan ekonomi, memperbaiki tata kelola, dan menjemput semula golongan profesional untuk pulang,” kata Anwar.

Pada sesi bual bicara itu, beberapa pungutan suara dalam talian turut dijalankan.

Di antara soalan yang ditanyakan adalah “Apakah masalah terbesar yang dihadapi rakyat Malaysia sekarang ini?”.

Kira-kira 55 peratus daripada mereka bersetuju bahawa ‘politik kotor’ adalah masalah terbesar negara diikuti dengan ‘rasuah’ (22 peratus) dan ‘masalah agama dan perkauman’ (13 peratus).
Mereka yang mengikuti program itu juga turut membuat pilihan untuk mengundi Pakatan Rakyat (76 peratus) berbanding BN (17 peratus) seandainya pilihan raya umum dilangsungkan esok.

Yahoo! Malaysia turut membuat tinjauan siapa ahli politik seterusnya yang ingin ditemubual oleh orang ramai menerusi Yahoo! Malaysia ‘Question Time’.

Menduduki tangga teratas senarai itu adalah Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (55 peratus) diikuti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Mahathir 14 peratus.

Anonymous said...

Aku antara yang 'halal' ke bro? Moga-moga aku halal.. haha

Bila aku baca transcript chat si Anwar kat Yahoo tuh, aku teringat kenapa mamat nih sangat bahaya.

His replies sound so honest, so truthful. If you didn't know all the shit that he's done (or those he doesn't want to do) you'd think that God DID sent him to guide mankind.

But, in truth, he takes good, pure words, and make them dirty in his mouth.

Semoga Allah lindungi aku sekeluarga, bro GAP dan rakan2 serta rakyat Malaysia yang baik2 daripada tipu daya manusia bernama Anwar Ibrahim nih.

p/s: Aku mmg digaji untuk menulis. Kat ofis mmg keje aku nulis. Tak larat aku balik rumah nak nulis blog... aduh laa hai.. takpe, blog takde, komen aku hadiahkan pada GAP. Baru content-rich blog nih, dan naik ranking kat google.

-Servant of God-

Melayu Perak said...

PKR parti yang berpaksikan atas individu bernama Anwar Ibrahim adalah sebuah parti "öne night stand" yang mana umurnya hanya 13 tahun sudah terkubur...berlainan dengan lain parti yang berpendirian teguh yang berpaksikan atas nilai-nilai murni hidup...parti inilah yang akan menongkah zaman melawan arus...

Anonymous said...

nak jadi blogger kena ada info dan rapat dgn pemberi maklumat. baru ada benda yang nak disampaikan. jangan buat kerja bodoh dan sampaikan fitnah. biar penyokong memberi pendapat dengan bebas dan bermutu serta rasional dan relevan. jangan bantai tak tau mana kebenarannya. tulis la kerana Allah swt.

Anonymous said...

PAS?DULU OK LER.SKRG DAH JAHANAM. BERANI SESAMA SENDIRI TETAPI PENAKUT DENGAN KAPIAQ!PIIIIIIRAHHHHHHH

Anonymous said...

kepada awan fantasia:

cubalah lebih byk membaca, mengkaji dan menilai.

dalam mana2 negara tidak akan parti politik yg bersatu di bawah satu kerajaan. tak logik. kalau dah mcm tu baiklah tak payah berparti namanya. buat je la satu parti, satu kerajaan. habis cerita.

dalam sesebuah negara pembangkang itu juga penting. PEMBANGKANG YG ADA MUTU, YA. BUKAN SETAKAT PEMBANGKANG YG MEMBABI BUTA SEGALA MENDE NAK BANGKANG HATTA PERKARA YG BAIK PUN NAK BANGKANG. itu jenis pembangkang yg tidak sihat namanya.

pergi kaji negara maju yg lain di mana sesebuah negara yg ada kerajaan yg baik dan pembangkang yg baik akan menjadikan negara lebih baik. so buat apa nak kumpul semua parti bawah satu kerajaan?

jadilah pembangkang jika itu lebih dekat dgn hati TAPI jadilah pembangkang yg mendatangkan FAEDAH. Faedah utk kerajaan utk 'check & balance'... tak akan ada negara yg jika pembangkangnya terlalu kuat akan aman, dan jika kerajaannya terlalu kuat juga akan aman... KEDUA2NYA KENA BALANCE. Kerajaan Malaysia ini juga perlukan pembangkang. Pergi tanya pemimpin negara kita skrg adakah mereka tidak mahukan pembangkang? mereka perlukan pembangkang JIKA TIDAK NANTI MEREKA PUN AKAN KHAYAL BUAT KERJA SYOK SENDIRI.

Yg jadi masalahnya adalah apabila parti pembangkang menjadikan PEMBANGKANG tidak membantu dalam pertumbuhan negara dari segi 'check & balance'. Kdg2 jadi pembangkang pun ada masa kita kena setuju atas perkara2 yg betul bukannya yg betul pun kita dok ckp tak betul. payah la mcm tu kan?

kasim said...

GAP, aku sokong 500% usaha murni kau. Setiap hari aku akan melawat blog ni tidak kurang dari 10 kali dan semuanya aku akan emailkan kepada kekawan aku... tahniah bro.....

kasim said...

GAP, mangkuk ayun dua ekor ni(kat profile picture aku) adalah pengkianat bangsa dan negara.. perang habis-habisan bro Mak bapa serupa saja peranga dengan anak dia....

Anonymous said...

Mereka yang mengikuti program itu juga turut membuat pilihan untuk mengundi Pakatan Rakyat (76 peratus) berbanding BN (17 peratus) seandainya pilihan raya umum dilangsungkan esok

alah yg mengundi kat yahoo tu semua penyokong pkr tu yg dpt 76 peratus, betul tak, penyokong bn malas nak layan.

Anonymous said...

Mereka yang mengikuti program itu juga turut membuat pilihan untuk mengundi Pakatan Rakyat (76 peratus) berbanding BN (17 peratus) seandainya pilihan raya umum dilangsungkan esok

alah yg mengundi kat yahoo tu semua penyokong pkr tu yg dpt 76 peratus, betul tak, penyokong bn malas nak layan.

Anonymous said...

PERGHHHHH power la...GAP puji komentar aku lah tu..bangga seh aku...

-ZOLA-

Anonymous said...

Saya selau buat komentar di sini kerana bahagian komentar di sini amat telus dan tulisan keluar dengan segera. Saya pro PAS tapi saya suka tarbi PAS sekarang seba PAS sekarang telah lari dari objektif asal mereka.

Saya suka buat komentar tentang harga bahan api, tentang sikap rakyat Malaysia yang suka bersuap, yang terima pinjaman pelajaran tapi liat nak bayar dan lepas itu kutuk kerajaan.

Di sini juga saya bebas untuk 'menyerag' Khalid Samad (MP kawasan saya), Mahfuzz yang pada hemat saya gila glamor dan..... He he he....saya buleh 'meludah' Anwar Ibrahim (ptuiiii Anuar/ANUar).

Pegangan saya ialah berfikir secara rasional dan jangan jadi seperti katak di bawah tempurung dan tempurung pula di dalam kotak di bawah rumah. Mari kita berusaha memajukan negara dan jangan menghancurkan negara seperti si ptuiii Anwar. Saya hormat Tun M kerana beliau seorang pemimpin yang sanggat berwibawa.

Ludah Anwar: PTUIIIIII

Azraque7 said...

Aku dah lama x komen bro..banyak buat kerja luar. jarang2 boleh ngadap PC tapi tetap jadi pengikut setia blog enko. nak berblog sendiri lagi la x de masa, cari rezeki halal la bro. X nak la aku jadik macam pencacai pakatan pukimak haram jadah. X de duit dok salah kerajaan. keja malas. ari-ari nak buat demo...bodo giler. Mereka ni jenis manusia fikiran zaman paleolitik.
Melawan Fuckatan itu jihad.
Melawan Fuckatan itu jihad.
Melawan Fuckatan itu jihad.

Anonymous said...

GAP.
penulis komentar diruang ini banyak membicarakan secara resional, segelintir yg hanya sedap mulut dan guna otak tumpul. tak pa anggaplah mereka sampah hanyut tak bertempat, itulah hakikat demokerasi.

sayang, media tak diguna sebaiknya.
melayu kian layu beridola papa aljuburi bin putaralam. syaitan bertopeng manusia berazam terus menyesatkan keturunan hingga kiamat
melayu terus leka dgn hayalan sedang bangsa lain makin hari berusaha monopoli serba serbi bidang kehidupan, bangsa dan agama dipersenda sesama sendiri demi kerakusan glamur kuasa dan politik gila. bangsa lain dgn sinis berkata: lu mimang bodo, lu semua mau sumbat mulut senang2

fikir2ler

parang terbang said...

awan fantasia n stress ke?

ni kompem x dapat masuk AF la ni...

Anonymous said...

Seronok dapat meluahkan apa yang terbuku dalam kepala walupun aku pro PAS sebelum ini (sekarang rasanya di tengah-tengah). Aku rasa elok juga aku di sini sebab buleh boleh mempertajamkan minda dengan membaca komen2 membina dari saudara senegara.

Apa pun sama-samalah kita membangunkan negara kita.

Ptuiiii Anwar

Anon 9:03 pm

aku je said...

aku juga salute kat ketekunan kau menyanggah yg batil dan mengibarkan cahaya kebenaran yg semakin terang benderang dari sehari ke sehari.

bukan alasan, tapi aku tidak punya waktu utk aktif dlm dunia blog. Ada masa terluang, aku akan komen dan bg pandangan.

Sokongan aku hanya pada kebenaran yg nyata. Teruskan perjuangan suci ini. Fisabilillah..Bukankah mata pena (tulisan) lebih tajam dari mata pedang?

Abu Garcia said...

GAP,
Jadi tukang komen lagi syiookk ..... tak payah pikiaq banyak-banyak utk buat posting ... lagi pun mungkin jugak ramai yang sibuk mcm aku. Sibuk nak selamatkan dunia .... wakakakaka

kingnek said...

GAP, aku memang ada niat nak buat blog, tapi blog aku nak serang PAP di Singapura, bila aku ada masa nanti, aku sekarang betulnye sibuk, tapi inshaAllah, akan datang!

PEMBACA BLOG said...

AKU HANYA PEMBACA DAN TUKANG KOMEN DLM BLOG...
HEHE

Anak Kedah said...

susah la nak manage blog.. aku cuma suka ganyang puak bebal yg brckp takde fakta & main hentam sesah ckp ikut suka buta hati diorg je..

puak bebal tu bukan ckp pakai fakta pun.. pakai otak & akal mmg jauh sekali la..

carry on GAP

Anonymous said...

terima kasih GAP kerana memuji saya..he he!

Silent Observer said...

Saya bukan ahli UMNO, tp sy cukup
menyampah org sikit2 salahkan UMNO,
mcm gila talak! Teruskan perjuangan GAP, telanjangkan segala hipokrisi puak anwar dan yg seangkatan dengannya!