Monday, May 16, 2011

ANWAR PANDIKUTI DIARAH BELA DIRI

 anwar pandikuti diperintahkan untuk membela diri atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, empat tahun lalu.

Hakim Datuk Zabidin Mohd. Diah memutuskan demikian selepas mendapati keterangan Mohd. Saiful Bukhari boleh dipercayai, kejadian liwat itu benar-benar berlaku dan tiada apa yang disoal ketika soal balas boleh menunjukkan bahawa dakwaan liwat tidak boleh dibuktikan.

29 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..

tunjukkan lah Kesaksian mu Ya Allah..
Makmurkan kembali Malaysia tanah air ku.. Tiada kemaafan untuk pemimpin yang kufur seperti hamba Allah ini dan keluarga 69nya yg sanggup mengadai maruah agama bangsa dan negara untuk kepentingan tembolok mereka ..

Alhamdulillah...

Bukit Pagar Tinggi

Awan Network said...

Harap semuanya berakhir secepat mungkin..

Jom Tengok :
Koleksi Kek Yang Menakutkan Untuk Dimakan!!

Putra Armada said...

sALAM bRO GAP..
So, keputusan yang sememangnya telah dijangkakan even oleh pemimpin DAPig dan hamPAS sendiri. Namun persoalan baru muncul iaitu kenapa 6 Jun baru mahkamah akan bersidang semula utk mndengar sesi pembelaan oleh OKT.? dan apakah OKT akan direman sehingga kes didengar semula..? Jika tidak, pasti kes ini tidak berbeza dari sebelumnya dan kesan penghakimam pd hari ini hanya mnambah kepopularitian anNujuburi.. Aku kurang arif ttg prosedur undang2 tp secara umumnya its not the end.. and still both parties in an equal side..
p/s: AMK : Angkatan Monyet Keldaian masih mngganas dengarnya.. Lapar le tu.. nasi lemak xcukup! Nk pisang anwarrr..

Putra Armada said...
This comment has been removed by the author.
PARANGkontot said...

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL Mak bapak aku MELAHIRKAN aku dan menjadi manusia yang NAMPAK berjaya TIDAK dapat menilai yang mana BETUL dan yang mana SALAH.

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL semua ini PETUNJUK yang aku POHON kerana aku RASA Islam Aku lebih baik dari orang lain.

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL, Hati aku TIDAK dapat TERDETIK petunjuk semua ini kerana aku RASA aku telah menjalankan Amal Maaruf Nahi Mungkar seperti apa yang aku RASA disaran kan oleh ISLAM.

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL semua ustaz-ustaz ku yang BERSULAM dengan ayat-ayat Allah GAGAL melihat semuanya ini adalah mainan POLITIK semata-mata.

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL ahli politik yang aku SOKONG dengan KEPETAHAN mereka berkata-kata SANGGUP menyembuyikan KEBENARAN dan melaungkan PENIPUAN.

MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

MUSTAHIL aku TERPAKSA behempas pulas MEYAKINKAN diriku bahawa :-
Semua PETUNJUK sudah semesti KONSPIRASI, KORUPSI, FITNAH peringkat tertinggi. KERANA itu saja ALASAN yang MASIH ada untuk aku MEMPERCAYAI apa yang BERLAKU di sekeliling ku.

Dan amatah MUSTAHIL aku di dalam golongan HATI yang TERHIJAB !!!..........


.
“Apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, (bukankah) mereka mempunyai HATI yang dengan itu mereka dapat MEMAHAMI, atau mempunyai TELINGA yang dengan itu mereka dapat MENDENGAR? MAKA SESUNGGUHNYA BUKANLAH MATA ITU YANG BUTA, TETAPI YANG BUTA, IALAH HATI YANG DALAM DADA.” (Surah Al Hajj Ayat 46 )

Anonymous said...

Karpal Singh happy. Banyak duit dapat bela Anwar. Kalau menang lagi banyak. Kalau kalah Anwar masuk balik Sungai Buloh, itu dia punya nasiblah. Janji wang mesti bayar.

usin said...

apa keputusanpun, kalau x memihak kpd orang yg kena tuduh, "INILAH HARI PALING MALANG DLM SISTEM KEADILAN NEGARA KITA". abis nk buat camane, asal bicara je mesti menangkan dia supaya nampak sistem kita betul2 adil. Allah akan tunjuk kt dunia ni juga sapa yg jd pengkhianat demi kuasa. pembangkang? kerajaan? petunjuk dr Allah x lama...

Anonymous said...

PARANGkontot! Kamu sebenarnya bukan saja bahlol tapi BODOH yang membabibuta, BABI DAN HARAMJADAH. Inikah sifat seorang Islam yang tulin,letakkan otak kamu dalam lubang jubur Anwar Ibrahim. Pegi mampus laaaaa..........haramjadah.

Anonymous said...

mcm ni la keputusan mahkamah kalau tak ikut hukum islam...yang x bersalah dikatakan bersalah..yakinlah saudara anwar..kebenaran pasti akan hadir..tak dunia..diakhirat sudah pasti..bersabarlah..

Anonymous said...

hahaha..ape kes?
skrg nuar kena bela diri oleh mahkamah..

jadi pencacai2 al-juboq jgn kata pula mahkamah tak betul ye? hehehe..

negara kita ada undang2 msti la kena patuh..

Anonymous said...

orang yang sesat akan terus sesat...bahasa yg saudara gunakan pun sudah diketahui saudara berada dijalan yg lurus atau sesat...

Anonymous said...

Wahai org2 PAS dan PKR, cepat2lah buat SEMBAHYANG HAJAT semoga Sungai Buloh hilang dari peta negara dan anuar tak payah ke sana.....! Bye Brother Anuar Ibrahim. C U in Bamboo River soon...

Anonymous said...

Ikut hukum PR kemenangan dipihak anuar saja yang boleh pakai dan kena ikut undang-undang. kalau anuar kalah itu adalah KONSPIRASI UMNO/BN.

Anonymous said...

“Saya nasihatkan supaya DSAI (Datuk Seri Anwar Ibrahim) banyakkan bersabar, kezaliman akan kalah jua akhirnya,” ujar Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau menyatakan demikian sebagai respons terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang memerintahkan Anwar membela diri terhadap pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Saya diberitahu tentang keputusan mahkamah yang memerintahkan DSAI membela diri dalam kes liwat II.

“Nampak sangat bahawa DSAI cuba disabitkan bersalah dalam apa jua keadaan sekalipun,” tulis Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan di laman twitter.

Anonymous said...

anon 1:53
kau yg sesat kat sini kot..
merapu tak tentu pasal..

the issue is: mahkamah dh printahkan al-juboq bela diri, maknanya anuwar ada last change untuk membuktikan diri nye xbrsalah..(tp mmg anuar brsalah pun)hahaha.. yg pasti nye di pikiran pencacai, al-juboq saja yg betul smpai menolak undang2..

rply la komen aku anon 1:53

Zek said...

Anon 1.40PM 16 Mei: Kebenaran apa yang hendak kamu cari lagi bro. Sudah terang dan nyata bahawa air mani Anwar terdapat dalam dubur Saiful. Ini telah disahkan oleh doktor pakar DNA.

Kalau Anwar yakin dia benar, kenapa tidak berani bersumpah seperti yang dilakukan oleh Saiful. Kenapa tak serah darah untuk diuji DNA. Kenapa tak saman Ummi Hafilda dan Dato Nalla dll. Kenapa tak berani nak buat ujian poligraf. Takut kerana salah kan? kan? kan?

Anonymous said...

Kalau aku ditempat Nuar, aku akan lakukan semua yang disarankan oleh Zek tu untuk membuktikan kebenaran aku. Tapi syaratnya kalau aku tak buat kerja gila tu. Kalau aku buat aku pun takut nak lakukan. Betoi! Betoi! Betoi!

Anonymous said...

saya nasihatkan nik ajis berhenti dari menipu diri sendiri, demi kepentingan politik dan sekutu sehingga sanggup mempersenda didikan agama serta landas ajaran Rasul. Takkan lebih nik ajis dari rasul s.a.w. nanti tak pasal2 hilang segala kebajikkan ditimbus dek dosa dari menyokong kemungkaran. Syafaaat dari Rasul s.a.w adalah lebih baik dari sokongan pengikut.
Nampakanya PR dan nak menepati
sepertimana peringatan dibawah..
Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah S.A.W bersabda maksudnya :
“Enam kerana enam akan dimasukkan ke neraka pada hari kiamat sebelum hisab (perhitungan amal) iaitu :
-Kerajaan atau pemerintah yang zalim (PR di 4 negeri)
-Orang yang fanatik (pengikut PR)
-Ketua/pemimpin yang angkuh/bongkak (Pemimpin PR)
-Pedagang/ahli perniagaan yang khianat(Cina DAP)
-Orang kampung yang kerana kebodohannya.(pengikut akar umbi PR)
-ahli ilmu kerana hasad dengkinya(Ulamak dalam PR)
dan lagi ada empat kelompok orang yang pada pagi dan petang hari dimurkai Allah. Para sahabat lalu bertanya, “Siapakah mereka itu, ya Rasulullah?” Beliau lalu menjawab, -Laki-laki yang menyerupai perempuan,Makanan Anwar
-perempuan yang menyerupai laki-laki,Makanan Anwar
-orang yang menyetubuhi haiwan, dan orang-orang yang homoseks.Anwar tentunya
(HR. Ahmad dan Ath-Thabrani)

Anonymous said...

jawabla pencacai al-juboq..
cakap org suroh sedar konon..tp kau sedar x ini salah satu bukti allah s.w.t memakbulkan doa2 rakyat ter anaya dan mangsa sendiri (saiful)..

nk bukti lg p tgk pendedahan nalla,ezam dan bekas ketua pemuda pkr tentang anuwar kaki kencing dan suka main prempuan

hamba allah said...

Walau pun Anu War didapati bersalah aku pasti mereka akan kata ini semua adalah konspirasi UMNO.Kalau Anu war tu masih dialam UMNO lagi merekalah yang akan melalak dulu Anu War al-juburin.Sekarang ni apabila Anu War menyebelahi mereka,jangan di tegur atau di tuduh tak masuk syurga di buatnya hebat memang hebat mainan politik mereka berpusing pusing 360 darjah 180km sejam.Ya Allah kau tunjukan lah kebenaran sesungguhnya aku dah bosan dengan semua ini ya allah.Kepada engkaulah kami memohon dan meminta ya ALLAH.Sesungguhnya kau lah yang maha mengetahui.

Anonymous said...

payah bercakap dengan puak-puak pencacai parti kian rapuh ni. ditunjukkan lah segala bukti tetap tak percaya. jangan lupa nuar pun manusia biasa. dia tak maksum. so jgan la melampau memujanya.

Anonymous said...

si kapal pusing senyap ajer hari ni? mahkamah dah putuskan anuar kene bela diri, kapal mana?

Anonymous said...

“Nampak sangat bahawa DSAI cuba disabitkan bersalah dalam apa jua keadaan sekalipun..saksi utama Mohd Saiful telah berbohong dalam laporan polis yang dibuatnya pada 28 Jun, 2008 bahawa kononnya aksi itu berlaku tanpa kerelaannya.

Anonymous said...

Nampak sangat korang ni tak tahu hukum islam..orang suruh belajo tak mau..dah la tak tau..bodoh sombong laktu..tau mengarut, mencarut & melalut je..dlm islam mana ada sumpah laknat..yg ada pun untuk psgn suami isteri je..itu pun setelah si suami/isteri tu dpt perintah mahkamah untuk bersumpah setelah pihak yang dituduh tidak mengaku berzina (ini dgn 4 orang saksi tau) kalau tak da saksi tak payah la bawa pegi mahkamah..kalau mcm saiful & eskay tu sumpah2 dlm masjid tak tau la kitab mana diaorang pakai..TAK LAIN TAK BUKAN KITAB UMNO...kalau mcm tu senang la..pakai kosong la penjara kita dek kerana semua orang bersumpah tak bersalah..sbb itu la Saudara Anwar tak layan dgn orang2 mcm korang ni..buta ilmu..lagi satu...video tidak boleh dijadikan bukti dimahkamah..hanya 4 orang saksi yang adil (bukan fasiq) boleh diterima...sekian..pesanan:- lain kali kalau nak bagi komen biar yg bernas..bukan yang melalut yang menambah dosa..

Anonymous said...

Sesungguhnya ALLAH swt. maha mengetahui akan perbuatan hamba-hambanya...

Anonymous said...

aku pergi pagi tadi peergh orang memang ramai sesak nafas tak boleh berjalan teriakan reformasi memang kuat lebih ramai orang buat reformasi dari kes liwat pertama yang pasti laungan Re4MaC macam kentut bunyi jijah....kah kah kah mana orang PAS sekok pun tak nampak....kah kah kah....

Anonymous said...

Klau nenek kau kena rogol cctv ada rakam DNA ada sah pelaku punya.Nenek kau plak tak dapat kemukakan 4 saksi.Waktu tu apa kau nak buat.Apa ko ingat Anu War tu bangang sangat ke nak sekodeng depan 4 saksi.Islam tidak menyuruh kita menyeksa orang tetapi kita disuruhmengusahakan agar orang jadi baik lebih dahulu. Seksaan hanya dibenarkan ke atas orang yang nyata sengaja merancang dan melaksanakan kejahatan setelah melalui proses dakwah dan tarbiah secara serius dan berterusan.

Anonymous said...

biase la, puak2 pembangkang xsedo diri, pemalas, nk cpt kaye, pemberontak ni klu rasul/nabi pork ajis diorg tu kuar fatwa/hukum sesuka taik gg die tu , xpe pulak. xde plak diorg menekankan/betolkan org tua nyanyuk tu ikot landasan/kitab ajaran islam...alasan nye sng je, sbb ikot peredaran zaman sbb islam mmg sesuai ngn tuntutan/peredaran zaman dr ms ke semasa...tp dlm kes anuwar pulak, boleh2 diorg nk backup, kate itu xbole, ini xbole, itu xde dlm islam, ini xde dlm islam...padahal, klu ikotkan hukum, smue fatwa2/kate2 pork ajissss tu lg xde langsung dalam hukum hakam islam. klu budak kici tadika skalipon bole pikir dgn logik akal, xpyh nk stdy2 nk mndalami ilmu agama. "undi PAS dijamin masok syurga"...ade ke dlm islam letakkan syarat2 mcm tu klu nk masok syurge? so, undi je PAS tp xpayah solat,xpayah bersedekah,xpayah g haji nsmue2 la xpyh...cumer berbekalkan ic daftar undi PAS trs msk syurga...daftar masok PAS umpamanya daftar nk masok syurga la kot...hihii...geli ht betol. tu baru pasal salah 1 fatwa, tp byk lg...so, knape fatwa2 tersebut xde plak si pak angguk2 geleng2 PAS/PKR ni sibuk nk betolkan n.ajis...sedangkan terang2 mmg xde pon dlm kitab2/hadis2 tetapi dlm kes anuwar diorg sibuk soh stdy agama dl...so nmpk la sgt btape fanatiknye perjuangan pak2 angguk2 geleng2 PKR/PAS ni mmpertahankan anuwar n nik ajis semata2 politik, semata2 kepentingan tertentu tetapi bukan sbb nk bela nasib rkyt, hak bangsa dan agame. yg sadisnye, agame plak diorg brani permain2kan. kesian...sungguh kesian...

fulisiakantora said...

A'kum anon 5:48 PM, betul sgtlah tu hujah kau tentang kes zina kena ada 4 org saksi yg soleh, aku setuju dgn kau. Tapi mcm mana pulak dgn kes liwat Saiful?? Kes ini adalah berbeza dgn zina kerana kes liwat ini mirip dgn kes rogol. Mana ada dlm dunia ni perogol nak rogol org dikhalayak ramai. Bila da jadi mcm tu, mcm mana pulak Saiful nak kemukakan 4 org saksi soleh utk jd bahan bukti kes tuduhan liwatnya. Mak kau kena rogol pehtu pergi repot polis, polis tanya mak kau, ada 4 saksi soleh tak makcik?? kalau tak makcik kena sebat 80 kali. Kamon la bro, Islam tak zalim mcm ni... kes zina mmg ye kau kena sertakan saksi2 soleh sbb kau menuduh org lain melakukan perbuatan zina. Tapi Saiful punya kes ni berbeza, jadi ada lagi pendekatan dlm Islam yg boleh kita pakai iaitu memberikan pembuktian2 yg lain atau bahasa org bijaknya QARINAH(rujuk kes fitnah Nabi Yusuf a.s). Berlapang dadalah sedara, lg pun kes ni masuk mahkamah sivil bukan mahkamah Syariah. Bila puak kau kena tuduh meliwat dgn mahkamah, melolong mintak qazaf, qazaf utk tuduhan zina bukan kes ROGOL, ada paham!! Tak tau hukum jgn kau nak memandai2, kembalikan kpd Al-Quran & Sunnah, bukan carik kat wikipedia. Apa nak takut, kau suruh Datuk yg dah tak berseri tu berdepan dgn sistem keadilan Negara, kalau kau tak bersalah...LAWAN!! berani kerana benar...takut kerana LIWAT.