Wednesday, May 18, 2011

BIADAP ! PENYOKONG PAKATAN MINTAK TUN M CEPAT XXXX


 aku tak nak tulis. budak ni kalau dapat kita bagi penampor sebijik kat muka. tahniah bloger 153 kerana dedahkan perkara ini.KLIK SINI

175 comments:

Anonymous said...

Biasalah manusia, ada yg menyukai, ada yg membenci . Orang jahat pun ada pengikut, apa nak diherankan.

Anonymous said...

nie la yang TUN cakap MELAYU MUDAH LUPA,orang seperti TUN la yang telah membangunkan negara aman maju seperti ini,kalau tidak suka pun tak payah la kutuk maki hakim negarawan negera,ape perasaan korang bila mak bapak ko orang maki hamun mintak mati cepat?

IPOH MALAY said...

selalunya orang yang suka mendoakan orang lain mati, mereka ni la yang mati dulu dengan tiba-tiba dan tragis.. seperti mati dilenyek lori atau remuk dalam kereta yang dihempap treler.. biarkan je lah dorang ni mati

Anonymous said...

Tak apa.. ini sebahagian jenis manusia yang memang tak pernah setitik pun ada perasaan terhutang budi pada Tun M. Sepanjang Pentadbiran Tun M, diorg tak nampak Malaysia tiada pun rakyatnya yang mati berperang, kebuluran, berebut-rebut jadi buruh kasar di luar negara, rakyat Malaysia pun tak pernah rasa duduk dalam Kem Pelarian.

Biarlah diorg nak kata apa.. jutaan lain termasuk Umat Islam Bosnia terhutang nyawa dan budi, sentiasa mendoakan kesejahteraan Tun M.

pak jabit kg pisang said...

kadang2 yang berkupiah jangan di sangka baik pekertinya....selagi dia manusia dan bernafsu...selagi itulah syaitan cuba memesongkannya....jgn di salah pulak si syaitan....kerana kita di lahirkan dgn akal fikiran utk menilai yg mana baik dan yg buruk....kecualilah akalnya seperti binatang.....

Anak Jawa said...

orang2 yang marah macam tu, dengan gaya bahasa yang kurang ajar, tapi kepala lilit kain putih sekalipun, tak ada gunanya.

inilah orang yang SAKIT JIWA DAN MENTALnya. biarkan.... mereka yang sakit jiwa, tapi kita cool. malah, kita mendoakan lagi agar Tun M baik2 sahaja.

Dah mereka itu pencacai, memang itulah perangai dorang. rela bangsa sendiri mati.

di Palestine, mereka sedaya upaya melahirkan ramai anak lelaki palestine untuk berjuang, tetapi di malaysia, pencacai PR lebih suka tengok anak bangsa mati dihunus serangan psikologi DAP Laknatullah.

Allah Maha Besar... Takbir !!!

komandomelayu said...

penyokong PKR lebih teruk dari kafir lahanat,Lembu,kambing dan semua binatang!

kerana binatang pun tahu berterima kasih kpd tuannya!

HIDUP TIADA MAKNA KALAU TAK TAHU KENANG SUSAH SENANG PEJUANG BANGSA MACAM TUN M MEMBANGUNKAN BANGSA DAN AGAMA ISLAM DARI ZAMAN MUNDUR 60 AN-70 AN HINGGA MENJADIKAN BANGSA MELAYU MAJU MACAM SEKARANG!

PKR HANYA WUJUD SELEPAS 1998 ATAS PERJUANGAN MENEGAK BENANG BASAH SI JUBOR PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA!

SI JUBOR TU PUN DULU NAIK KERANA DIANGKAT OLEH TUN M!

PKR MENANGGUNG DOSA BESAR ATAS FITNAH DAN SUBAHAT KEATAS NEGARAWAN YANG BERJASA PADA NEGARA!

PENYOKONG PKR ADALAH MAKHLUK PALING BODOH YANG WUJUD ATAS MUKA BUMI INI!

Bungkarrr said...

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000979584041

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001008536555

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001855257032

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000659287596

akaun Facebook - Kiri Mie, SUhaimi Ahmad, Mie Ah, Ahmat Suhaimi adalah orang yang sama... kalau jumpa kasi bakar.. jahanam punya pengkhianat

Anonymous said...

itu semua dah ketentuan tuhan
bila dah sampai masa akan kembali juga kepadanya. Tak payahlah nak doa-doakan buat tambah doa saja. Yang jelas mereka-mereka yang mendoakan keburukan orang bukan pengikut umat muhamad kerana nabi tidak berbuat begitu kepada umatnya cuma pengikut ajaran sesat (PAS)saja yang buat begitu.

Anonymous said...

Ya Allah ya tuhan ku... Mudah2an TDM yang dikasihi cepat2 sembuh..

We all need you still, my 22YR OLD son just told me,

How truly he admire Tun, biar apa orang cakap, biar apa dia buat... terserlah dia tetap berjuang demi Agama dan Kaum Bumputra..

Najib, katanya, is just like bunga lalang.. sana sini kena tiup, dan terlalu banyak mengabaikan nasib Bumi diNegara tercinta ini..

Ya Allah.. going to vote for the first time come this GE... already can see what TDM has contributed!

ADMIRER

Anonymous said...

mamat pakai kopiah ni tgk muka pun tau bangang! bangsa jenis ni nak belajar mintak bantuan kerajaan tapi tak pasal2 nak menentang kerajaan. kerja malas, belajar malas, kang kena buang nanti mula nak salahkan org lain. dasar xde otak!!!

lu jgn tunjuk alimla brader..org mcm lu ni gua kenal sgt. pakai mengalahkan ulama saudi tapi perangai mcm haram!!join persatuan2 islam kat universiti pastu mengorat pompuan, betol tak??

Anonymous said...

Seperti Anwar, penyokong2nya tak kira dari PAS mahupun PKR memang cinta akan tingkah laku ala Israel nih. Cuma Israel maju setapak je lagi, sapa dia tak suka, dia hantar Mossad untuk bunuh.

Anak-anak yang tak reti mengenang budi nih takde squad bunuh, jadi dorang menyundal dan kurang ajar macam nih laa.

Pada anak2 sial nih, apa kata korang tak guna highway plus sebab Tun yang buat, jangan guna Internet sebab Tun yang bangunkan ICT kat Malaysia nih, jangan naik kereta nasional sebab itu idea Tun, dll.

Pi laa korang tunggang menunggang satu sama lain.. dah korang satu2 pun memang keldai kan...

-Servant of God-

karl_urban said...

mmg la takpe2..konon masing2 ade penyokong

tapi tgk la profile..suma konon2 gambar profile berjubah ketayap..siap letak konon uni al azhar..

pastu cara bercakap mcm orang tak sekolah je..

komandomelayu said...

KAMI SANGGUP MATI MEMPERTAHAN TUN M DARI ANASIR BANGSAT MCM PKR!

KERANA TUN M SATU2 PEMIMPIN ISLAM YANG BERANI HANTAR WARGA 21 KOMANDO GERAKHAS KE BOSNIA DALAM OPS***** BERJUANG BANTU UMAT ISLAM!

BUKAN SPT PEMIMPIN PKR DAN PAS YANG TAK AKAN MAMPU BERJUANG UNTUK UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN DUNIA!

Anonymous said...

HIDUP BUKAN KERANA DOA MATI BUKAN KERANA SUMPAH . YG HIDUP PASTI MENEMUI AJALNYA, CUMA MASA YG MENENTUKAN .

Anonymous said...

Bukan aja sakit hati, tp rasa nak menitis air mata..sanggup doakan org mcm Tun M smpai mcm tue sekali. Apa la busuk sangat hati...pakai kopiah tp perangai mcm org x ada agama. As someone who travelled overseas a lot, sya sgt berbangaa bila org selalu puji Malaysia and kaitkan dengan Tun M. Memang tak ada manusia yg tak pernaj buat salah & dosa tp sekurang-kurangnya beliau telah byk berjaya pada kita, rakyat malaysia.

Anonymous said...

kepada budak-budak higusan haramjadah yang seronok maki TUN M tu korang jangan mulut celupar sangat!muka sorang-sorang macam pondan tapi ada hati nak sound TUN M!korang nih sesuai jadi pelacur ANUWAR BERAHI dan pencacai NIK NAJIS TAIK saja!mulut korang memang macam pukimak!aku doakan yang koranglah mampus cepat paria pembangkang!aku doakan yang koranglah mampus mereput dibakar dalam neraka jahanam!mulut macam pukimak saja korang nih!ptuih!

komandomelayu said...

ANON 4'09

KAU NI APA JENIS OTAK BODO?

KALAU MAKBAPAK KAU SAKIT TAK PAYAH BERDOA ?
KAU MINTA BIAR MATI?

KALAU KAU TAK NAK BERDOA TAK PAYAH NAK MENYIBUK KAT SINI BUAT FATWA HARAMJADAH !

KAU NI JENIS SOMBONG RIAK PASTU BODOH NAK TUNJUK PANDAI!

Anonymous said...

sia2 pakai kopiah. ayat serupa kafir.

hamba allah said...

Alhamdulillah DR.M.Setiap cacian dan makian mereka tu akan di balas pahala oleh allah biar mereka muflis di akhiraat esok.

Anonymous said...

camni ke akhlak org2 pr...mmg teruk aa..konon2 lebh islam dr org lain..biarla rkyt nilaikn sndri..

Anonymous said...

Ada banyak lagi.

Semua apek2 dgn melayu bebal kt kopitiam LYN tu.

http://forum.lowyat.net/topic/1882472/+100

Tapi tak apa,

depa mungkin boleh katakan apa yang depa nk kata, tapi doa kita sentiasa Allah s.w.t dengar.

Moga sepuluh ribu juta orang seperti Tun dr m akan lahir kt Msia ni.

Aina Meducci said...

Tgk org melayu sekarang mengharap bangsa sendiri mati, semoga Allah melaknati dirinya.

jgn smpai pepatah kata kerana mulut badan binasa, tak kena kat dia, kena kat keluarganya...

Bukan menyumpah, hukum karna itu ada..tunggu je balasannya

Anonymous said...

Yg dok kutuk tun m tu belum tentu sampai umur macam tun! Entah2 umur 40 pun belum tentu lepas. Dasar tk kenang jasa. Elok campak je mangkuk hayun ni pegi hidup ke afganistan ke libya ke sudan ke baru tahu langit tinggi rendah!

Pakatan Bagero said...

mcm ni ke perangai penyokong pakatan haram? akhlak terpuji la sangat tu? pakai kopiah sambil maki org lain tu kira islam sangat la tu.. alim sangat la mcm tu?

perangai diorg jd mcm tu sbb pemimpin diorg yg ajar. klu mcm tu la pemimpin pakatan haram, mmg hancur la malaysia ni atas sikap bodoh penyokong bebal dungu yg tak reti pikir ikut akal waras.

org mcm tu ke yg kita nak bagi perintah malaysia ni? org mcm tu ke yg ada hati nak perintah malaysia?

ptuih...

PKR = Penjahanam Kewarasan Rakyat
DAP = Dirt And Piss
PAS = Parti Ajaran Sesat

ptuih..ptuih.. tui..

Anonymous said...

Saya mendoakan Tun Mahathir cepat2 sembuh kerana Malaysia masih perlukan perhatian dan pengawasan dari Tun Mahathir.setiap kutukan terhadap Tun Mahathir pastinya akan dibalas dengan pahala yang besar..Bagi mereka yang tidak kenang budi dan sering mengutuk/melemparkan tuduhan terhadap Tun, saya doakan anda kembali ke pangkal jalan dan bertaubatlah kerana jelas Allah S.W.T semakin menjauhi anda....

Anonymous said...

diaorang yang kutuk Tun M aperhal... aper yang diaorang buat utk negara ini supaya jadi aman makmur, ader banyak yang banyak kebuluran ke? yang ader tu pun orang yang berkopiah putih mintak derma atau pemintak sedekah... orang PASharamjadah nih tak lebih dari tu, peminta sedekah... sebut sikit ayat quran, buat tazkirah menghentam kerajaan, hulur tangan dan kemudian bagi anak2 bini2 makan dengan duit sedekah... kenang sikit lar jasa Tun M...

Awan Network said...

Lwbih baek serahkan je kepada Allah...jgn terlebih ckp,nanti kita plak terpalit.. ^_^

Jom Tengok :
Awan 10 Tahun Akan Datang!!

AzieYassin (Raveneye) said...

takleh nak buat apa la... orang buta selalu camtu. dah la buta hati, tak berterima kasih lak tu!

ape leh wat, biarkan aje mereka..........

yang mamat sorang tu nampak baik. berkopiah lagi tu. tapi mulut, haih~~ tak terkata aku.......

Anonymous said...

radzi tu aku jumpa siap aku belasah cukup2!!

Anonymous said...

Budak-budak... Inilah produk Dr. Harun Din, Dr. Hassan Ali, Ust Ismail Kamus, YB Nik Aziz dan ulamak-ulamak yang sejenis dengannya, Marilah kita berdoa agar budak-budak ni kembali kepangkal jalan.. amin

Buat malu keturunan aje ulamak ni...

Abu Garcia said...

ini semua hasil ajaran sesat tok guru n.ajis depa la ... depa boleh kata apa depa suka kat Tun tapi depa perlu ingat bahawa segala fitnah dan cacian depa tu akan disoal akhirat nanti ...

Kelopak Salak said...

kalau kat tempat aku orang macam ni kami panggil MULUT NERAKA

Anonymous said...

Kalau macam ni lah bakal ustaz, pegawai agama, hakim syarie... aje nyaya malaysia. TGNA bertaubatlah.. kalau ye pun nak berjihad berpada-padalah...

Anonymous said...

Astaghfirullahaladzim..
jahat dan busuknya akhlak hasil tarbiah PAS ini..mendoakan sesama islam mati, mendoakan org yg sgt banyak berjasa untuk umat Islam

di kepala kopiah putih tp dalam hati busuk keji dan kotor lebih dr najis khinzir..

Semoga Allah berikan kesihatan berpanjang dan umur yang panjang buat Tun Mahathir!! Sedih dgr berita beliau masuk IJN!

Melayu Perak said...

Kalau dia orang ni tinggal di kominis Cina baru tau langit tinggi rendah...

Kena penjara silap-sila hukum mati lagi...

Dot said...

kami- aku, mak aku, adik beradik aku, kaum keluarga aku, orang2 kampung aku & negeri aku, Kedah, yg mana sayangkan Tun, beratus ribu orang Kedah, mendoakan ke hadrat Allah SWT semoga Tun diberkati dunia & akhirat. mak aku sgt2 menghargai budi baik Tun Dr. Siti Hasmah yg merawat & menjaganya semasa mengandungkan kami & melahirkan kami semua dulu...

kpd budak2 biadap, kurang ajar, makbapak tak ajar, ustaz/ustazah dah ajar tp tak masuk dek ajar, yg tak pernah kenal Tun, tak pernah jumpa Tun & bercakap dgnnya mudah sgt menghina Tun. jgn begitu, Allah tak suka krn kita tidak tahu siapa yg Allah SWT akan cabut nyawa dulu. ntah2 kamu yg kena musibah, pergi terlebih dulu dr Tun. apakah anda yakin Allah SWT akan ampunkan anda sekiranya Tun tidak maafkan anda? jawablah dgn jujur!

Tun adalah seorang yg tidak tahu meninggikan suara kpd sesiapa sj...Tun masih lagi terus bercakap atas perkara2 yg baik utk mengajak kita berfikir, bukannya mmpengaruhi anda semua dgn benda2 yg berupa fitnah, tuduhan2 yg melulu spt pemimpin2 pembangkang yg lain! bandingkan percakapan Tun dgn nwar ...jauh berbeza spt langit dgn bumi. Tun sgt berhemah manakala nwar suka hentam keromo! banding & fikirlah krn akal yg Allah SWT kurniakan bukan utk ditunggangi oleh nafsu semata!!!

Anonymous said...

Cuba kita ramai2 doakan bapak atau mak si SUHAIMI/ MIE tu mampos cepat..
apa perasaan dia?

buruk sungguh akhlak..mengaku dr Al-Azhar, tp mcm ZIONIS ISRAEL merosakkan nama baik Al-Azhar!

Anonymous said...

apa jasa tun m kepada orang melayu?

apa melayu dpt sejak pemerintahan kukubesi beliau?



tolong terang sikit?

Anonymous said...

kpd sdr ANTI BOHMAU
AMINN YA ALLAH!! Saya sokong hujah tuan 100%!

Tun Mahathir manusia yg sgt banyak jasanya..suaranya tenang..tp akalnya tajam. kelebihan yg Allah berikan buatnya!

Anonymous said...

apa yg Tun buat sehingga menyakitkan hati mereka ni? Kalau banding jasa Tun dgn haprak ni...jauh sekali...dia org ni nk mencapai tahap bodoh pun x sampai..

Anonymous said...

Biasa la orang kita.... Kopiah dipakai untuk tunjuk kat orang yang dia alim konon. Pakai kopiah tapi hati busuk buat apa? Semua orang kena pergi makhamah pakai kopiah kecuali Anwar saja.

Anonymous said...

pssst...kopiah cari makan kot??

Anonymous said...

Kalau ajal dah sampai pergilah selama2nya, tiada siapa dpt menghalang.

Anonymous said...

Budak nie dah tak tahu nak membezakan antara tanggungjawab sesama saudara seislam dgn pegangan politik kotornya...

Doakan org yg sakit supaya sembuh , bukan doakan kematian..

Ini yg dianjurkan dalam ISLAM..

POLITIK POLITIK JUGA BEB!!! Jgn sampai melampau batas... ALLAH tak suka pada golongan yg melampaui Batas..

Jika betul kamu mengamalkan ajaran Islam sebenar.. takkan tergamak kamu berkata perkara SEKEJI ini..

Aku walaupun tak sebulu dgn pakatan.. tapi rasanya tak tergamak nak mendoakan yg tak baik2pada pemimipin se bangsa dan seagamab waktu diorang sedang sakit mcm nie...

POLITIK NIE KOTOR...
ISLAM AGAMA SUCI..

Jadi jgn sampai mengambil yg kotor dan membuang yg suci...

TAPI MENGAKU MENEGAKKAN SYIAR ISLAM...

KOKOK BERDEDAI DEDAI...
EKOR BERGELUMANG TAHI...

Ayuh berjuang bangsaku... Kita tentang pakatan habis habisan...

Ini bukan perjuangan sia sia..

Ini perjuangan mempertahankan agama, bangsa dan tanah air tercinta...

Ayuh kita berjuang... BERJUANG!!!!! BERJUANG!!!.... BERJUANG!!!...

-gerakan melayu berdaulat-

Anonymous said...

pukimak punya manusia.....otak letak kat kepala lutut....suka 2 doa org mati.....

Melayu Perak said...

Anon 5.17 pm....

Buat malu orang melayu aja kamu ni...

Tak guna dilahirkan jadi orang melayu...

BUTA,BANGANG,PUKIMAK buat-buat tak nampak jasa TDM...

Semoga Allah swt cepat-cepat sembuhkan TDM... KAMI SAYANG TUN DR.MAHATHIR

Anonymous said...

Terima kasih BUNGKARRR kerana tlah memberi mereka 2 pnya acct adios amigo.....

Anonymous said...

Terima kasih BUNGKARRR kerana tlah memberi mereka 2 pnya acct adios amigo.....

Anonymous said...

hidup umno selamanya....

Anonymous said...

semoga Tun cepat sembuh dan di panjang kan umur...Allah sentiasa bersama mu.....Amin... Yg di atas tu seperti nya bkn org melayu yang satu lagi Islam dari segi pakain sahaja....P.Ramlee pernah berkata orang2 seperti ini mempunyai hati yang sungguh busok!!!...betul Tun kata melayu berpecah tiga 1)PKR Abdul wahab 2)Abdul wahub 3)Abdul wahib....kita tengok sapa yang nk kene jual nanti

Anonymous said...

betapa jhtnye dan penuh hasat penyokong-penyokong fanatik pembangkang....sampai begitu doa2 diorg terhadap tun..bukan senang nk sampai 1 thp siap berserban kerana tilte diri dan pandangan org kt empunya diri berserban tu pon akan berubah...betul la kate org, org2 berserban ni mmg jht2, dan ini bukan kate2 rekaan semate2 terhadap org2 mcm ni, tp diorg sendiri telah mmbuktikan betapa diorg ni sebenarnye syaitan yg hnye mmpergunakan agama sebagai tujuan untuk mencapai ape yg diinginkan...nafsu x terkawal dan org ini juga yg menjatuhkan agama islam dimata duni mnjadikan masyarakat agama lain mmndang hina terhadap islam. agaknye masuk syurge kot biler da kate2 mcm tu n doakan kematian seseorang tu...ini ke perjuangan sebenar ajaran islam PAS dan nik ajis yg betol2 berserban/ulamak????
bertaubat la n pergi la mnta maap, selagi tun masih ade ni..klu nk jd pmbangkang n bencikan sesebuah parti politik sekalipon, benci la parti itu dan perjuangan parti itu, tp tidak mmbenci dan mndoakan seseorg dgn kematian. soal idop mati tu urusan tuhan dan seksaan kubur tu pon urusan tuhan...sape la kite sebagai manusia yg lemah dan kerdil ni nk tntukan amalan seseorg sampai tau seseorg tu masuk syurge atau neraka atau kne sekse atau x.

Anonymous said...

anon 5:17 PM

apa yg kau dah buat utk negara sepanjang hidup kau? tanya diri kau dulu seblum nak tanya org lain.

jasa tun terlalu byk utk negara terutamanya utk org2 bebal mcm kau. cuma org2 bebal mcm kau saja yg tak tau menilai.

Anonymous said...

kalau cina tulis bukan2 tak heran jugak sbb mmg kafir laknat. ni melayu islam tumpang sekaki dgn cina kafir. ni la hasil jasa2 pas selama ni kepada negara.

Anonymous said...

" apa jasa tun m kepada orang melayu?

apa melayu dpt sejak pemerintahan kukubesi beliau?



tolong terang sikit?

May 18, 2011 5:17 PM "

ko ni bodo ke ape? ke da makan babi byk sgt?

Anonymous said...

BUKAN APA MEREKA AMAT YAKIN BAHAWA MEREKA ADALAH AHLI SURGA, FATWA NIK AZIZ TELAH TERTANAM DENGAN UTUH DALAM BENAK MEREKA. SEBAGAI AHLI SURGA MEREKA BERHAK MENFITNAH MENGAIBKAN AHLI UMNO. TANPA PERLU 4SAKSI MEREKA BOLIH MENCERITAKAN KEAIBAN ORANG UMNO - ALASANNYA MUDAH - KEAIBAN PERLU DICERITAKAN AGAR RAKYAT TIDAK TERSEALAH PILIH PEMIMPIN. UNTUK MEREKA KENA ADA 4 SAKSI - KALAU TIDAK QAZAF MENANTI. SEBAB ITU KES ANWAR LIWAT DAN ZINA MEREKA TIDAK PERCAYA, TETAPI SEKIRANYA ANWAR ORANG UMNO SORY LAH. DULU ANWAR DILABEL OLEH ORANG PAS SEBAGAI ALJUBURI, SEKARANG ANWAR DAH BERSAMA MEREKA DAN MENJADI ALHUL SURGA MAKA DOSA ANWAR TELAH TERAMPUN, BERZINAKAH DIA MELIWATKAH DIA TIDAK MENJADI KESALAHAN KINI. UNTUK TUDUH ANWAR KINI KENA ADA 4 SASKI. BANDINGKAN HUJAHAN MEREKA SEMASA ANWAR DALAM UMNO DAN SEMASA ANWAR BERSAMA MEREKA. ORANG KAFIR YANG BOLIH BACA AYA ALQURAN PUN BOLIH MEMBERI TAZKIRAH DAN DISAHUT DENGAN TAKBIR, SYARATNYA MUDAH BACALAH MANA-MANA AYAT AL-QURAN DAN KAITKAN KEJAHATAN / KEHINAAN / KEKAFIRAN DAN SEGALA YANG BURUK KEPADA UMNO MAKA PERKATAAN SIKAFIR HARBI ITU MENJADI BENAR SEBENAR-BENARNYA.

Anonymous said...

agensi kerajaan nyg bg biasiswa kat mamat yg di mesir nih tak reti2nk ambil tindakan ke?? Nama penuh dh ada, belajar kt mane dh tau nk tunggu apa lg..klu dia dpt biasiswa krjaan tarik aje biasiswa tuh..biar dia mampus merempat kat sana..dasar tak kenang budi budak kurang ajar nih..

Anonymous said...

" apa jasa tun m kepada orang melayu?

apa melayu dpt sejak pemerintahan kukubesi beliau?



tolong terang sikit?

May 18, 2011 5:17 PM "

ko ni bodo ke ape? ke da makan babi byk sgt?

May 18, 2011 5:53 PM


---

mungkin kau lupa atau dah jadi pelupa..

apa yang aku dapat zaman tdm bebeza apa yang aku dapat sebelum nya..

kalau aku nak huraikan lebih tebal daripada buku yang Tun tuliskan..aku dah melajah kesenua negara asian . bila aku tengok kehidupan meraka Aku amat bersyukur jadi rakyat malaysia masa tun merintah. meraka mat menderita hingga kan anak-anak meraka yang masih kecil mendadah tangan kat aku minta duit....dalam zaman tun pernigaan mula berkembang ....kini anak-anak aku sendiri tidak kenal erti susah seperti aku dulu.....


===

Anonymous said...

Islam melalu Sunnah Nabi ajar DOAKAN suadara se-Islam kita CEPAT SEMBUH dan diringankan kesakitan apabila ia mendapat khabat sakit atau ziarah..

Tapi si SUHAIMI ini dgn imej kopiah putih, tetapi akhlak keji, ckp 'mampos2'.. dmanakah perasaan hatinya, hormantya terhadap seorang. tua.. kalaulah tidak mahu melihat jasa2nya.. tapi manakah sifat hormantnya pada Tun yang berusia lebih 80 tahun itu?? apakah dia rasa kalau datuk/ayahnya di didoakan cepat mamposmati? sungguh hitam hati budak ini!

sedihnya dihati melihat entri di atas.. saya terkenangkan ayah saya yang sudah tua.. kalau ayah saya di doakan begini..mahu saya belasah org yg ucap itu!

Anonymous said...

si naqiuddin nasution, kiri mie, radzi suhaimi

ahli syurga kot. mmg da konpom kot masuk syurge. sbb diorg bole tau org tu kne sekse ke x, siap doakan org tu mati cpt2.

bekalan kt dunia da ckp sgt ke bang oii nk doakan org lain mcm tu.

tu ha...siap berkopiah, nk komen org lain xnk insaf2...ko tu da pakai kopiah kire da insaf sgt ke siap ngate org mcm tu?

usahakan dl ko nyer bisnes kasi kaye ry, bole bela nasib diri n kuarge ko, baru ko nk sibuk2 perbetulkan org atau x ko pnye pasal.

Anonymous said...

INi sah pengikut pok nik. Bikin malu melayu je. Ya nuar moral hancur dan fatwa nik yg bukan2 tak pvlak suruh mati cepat. Org ni yg pecah org melayu dan huru hara negara. Dan bersetongkol dgn dap yg terang menentang islam dan mehancur bangsa melayu. Org ni kena mati bru aman malaysia.

Anonymous said...

" apa jasa tun m kepada orang melayu?

apa melayu dpt sejak pemerintahan kukubesi beliau?



tolong terang sikit?

May 18, 2011 5:17 PM "



KO LAH MANUSIA BUMI DAN RAKYAT MALAYSIA YG GAGAL.THATS ALL.

Anonymous said...

Yang gagal bkn Tun atau pun malaysia tapi yang menggagal akan ada individu itu sendiri Tun telah memudah kan rakyat malaysia tapi rakyat banyak meminta tunai kan tidak...dah tu lupa ....mamang melayu mudah lupa betul apa yang tun kata kan tu.....Allah sentiasa bersama orang2 yang benar....semoga Tun cepat sembuh....Amin

Kenang Jasa Tun said...

Anwar dan Azmin adalah dua org manusia yang pernah dijaga dan dibelai dengan penuh kasih sayang oleh Tun M. Sepatutnya mereka berdualah yang wajib menjaga Tun sehingga Tun sembuh. Pengorbanan dan kasih sayang Tun pada mereka berdua takkan dapat dibalas sampai bila2.

otaistillkick said...

Jika yang mentadbir dah mengajar biadap , yang di tadbir akan ikut jadi biadap . Nak salahkan siapa jika rakyat Malaysia bersikap biadap.

Anonymous said...

Aku brani berhadapan dengan celako ni...biar aku sepak terajang je mamat nie...x reti nak hormat org yang lebih berusia ke apa...bg malu bak bapak jer,,,pakaian nampak je islam konon...hati busuk ngalah babi...celako sungguh...

Anonymous said...

dulu azmin,
skrg ramai dah anak didik dia.
jenis kurang ajar!!!

Anonymous said...

kenapa sibuk nak doakan orang mati cepat? ada dia sakitkan hati korang, susahkan mak bapak korang?
menghina pulak keturunan orang? bukankah Islam itu untuk semua bangsa? tak faham dengan orang PAS yang macam sewel saja fahaman depa. Korang bandingkan jasa TDM dengan pemimpin korang yang asyik menyalak macam anjing liar.

Kenang Jasa Tun said...

Aku petik dari --> http://srikandi7.blogspot.com/2011/01/suatu-ketika-dulu-azmin-adalah-anak.html

[Kata-kata Ummi kepada Azmin]
...tun lah yg bawak kau masuk kedunia politik, ni, tak ingat ke masa kau sakit BUANG SATU BUAH PINGGANG KAU DI HOSPITAL TAWAKAL, SANGGUP TUN SERING DTG MELAWAT, WALAU PUN DIA SIBUK SEBAGAI PM KETIKA ITU, DAN AKU DGN MAK CUKUP TERHARU, SATU INSIDEN , DIMANA DIDEPAN MATA KAMI, TUN SELAKU PERDANA MENTERI MSIA SANGGUP LAPKAN BADAN KAU DGN TUALA PANAS SUAM DI SELURUH BADAN KAU SELEPAS PEMBEDAHAN, BERGENANG AIRMATA KAMI, SIFAT MULIA SEORANG DOKTOR BEGITU TERSELAH SEHINGGA TERLUPA DIA ADALAH SEORANG PERDANA MENTERI YG DIKAGUMI DI SELURUH DUNIA.

[Ummi meminta ampun kepada Tun M bagi pihak abangnya, Azmin]
AMPUN TUN,BERJUTA KEAMPUNAN DIPOHON OLEH PIHAK KELUARGA KAMI TERUTAMA IBU DAN KAKAK-KAKAK DI ATAS KEBIADAPAN,KETERLANJURAN DAN KEKASARAN AZMIN YG AMAT-AMAT MELAMPAU SEHINGGAKAN TUN SAKIT BARU NI PUN DI SUMPAHKAN OLEH SI DAYUS NI DGN PERKATAAN ORG YG TERSUNGKUR.MALU KAMI SEKELUARGA,KERANA KETIKA DIA SAKIT , TUN LAPKAN BADAN DIA, DAN TUN ARAHKAN PIHAK HOSPITAL MEMASTIKAN HANYA DOKTOR YG TERBAIK, MAKANAN YG TERBAIK, UBAT YG TERBAIK, TREATMENT YG TERBAIK UNTUK AZMIN, TAPI HARI NI BILA TUN SAKIT, DITERTAWAKANYA, DI DEPAN UMUM, DI SUMPAHNYASUPAYA CEPAT MATI, ASTARAFILULLAHHILAZIM. MALU KAMI TUN, MOGA ALLAH BALAS SETIMPAL DGN LIDAHNYA YG JAHAT, DAN PERBUATANNYA YG SEPERTI YAHUDI ITU.
Mungkin kerana dua manusia durjana inilah terbitnya sajak yang menghiris kalbu oleh Dr.M iaitu MELAYU MUDAH LUPA,KERNA TUN AMAT-AMAT KASIH , SAYANG DAN TAKSUB KEPADA KEDUA-DUA A INI. DARI SI PECACAI AKHIRNYA DI ANGKAT TUN KEPERSADA DUNIA, NAMUN AKHIRNYA APA YG TUN TERIMA,KEAIBAN MELALUI FITNAH TERANCANG YG AMAT-AMAT DAHSYAT OLEH PERENCANAAN YAHUDI UNTUK MELIHAT SEBUAH NEGARA ISLAM YG MAJU DAN DINAMIK YG TELAH DIBINA OLEH TUN JATUH KEDALAM GENGGAMAN MEREKA MELALUI BONEKA DURJANA.

Anonymous said...

kau nak tahu apa jasa DR.M.Klau hang masih ingat kegawatan ekonomi dulu.Waktu tu Aljuburin masih bermastautin dalam UMNO.Bumi malaysia hampir hampir musnah di tangan Al-Juburin yang juak juak kau dok puja puja tu anugerah tuhan konon.Klau aljuburin sempat kaut duit dari IMF bank bank di negara Malaysia akan di kuasai IMF agen Yahudi kau apa tahu.Termasuk bank negara sekali.Klau IMF dah kuasai bank-bank kat Malaysia ni.Tahu tahu sajalah.Anon 5.17

Anonymous said...

otai
mengomen juga kau yee tai... kata benci politik, gua dah kata, lu duduk diam-diam baca aje komen orang, tak faham tanya, lu kena banyak belajar tai.. komen lu tak masuk akal langsung, yang gua nampak hati lu penuh dengan kebencian. muga kamu kembali kepangkal jalan. amin.

rakyatmarhain said...

Bro GAP, itulah manusia yang terpengaruh dengan ajaran sesat, nampak warak tapi besifat syaitan. Banyak sangat dengar ceramah dan hasutan ustaz pembelit untuk mencari undi dan sokongan parti. sampai terlupa bahawa ajaran islam sebenar.Tinggalkan siapa Tun M sebelum ni. Tapi saya sedar, Tun M adalah individu yang banyak membantu Rakyat Palestin dari terus tertindas dek kelaknatan dan keangkuhan Israel. Kesimpulan bagi yang menghentam beliau samalah dengan Israel LaknatuLLah.
Ingatlah Kekuasaan Allah swt, jangan sampai segala yang kamu ucapkan terpalit semula kepada kamu..
Imam al-Tirmizi dan Ibn Majah meriwayatkan hadis daripada Abu Sa’is al-Khudri secara marfu’ (maksudnya): “Apabila kamu mendapat tahu orang sakit, maka hendaklah kamu beri harapan akan panjang umur. Kerana yang demikian itu, meskipun tidak dapat menolak takdir sedikit pun, tetapi dapat menyenangkan hatinya.” (Riwayat Ibn Majah dan al-Tirmizi)
Wallahualam.

Anonymous said...

Tak payah buang masa melayan anon2 bodoh siut yg persoalkan sumbangan Tun M. Dia org tu tk pernah keluar negara, ntah2 tak pernah keluar kampong diaorg kot. Sebab tu tak nampak segala pembangunan dan kemajuan yg telah dibuat utk rakyat malaysia. Agak2nya tak sekolah jugak kot, sbb tu bangang sangat tak tau apa2. Mcm anon 4.14, aku juga selalu keluar negara dan dapat bandingkan negara2 lain dgn pembangunan Malaysia, dan sentiasa bersyukur mempunyai pemimpin spt Tun M yg berwawasan jauh untuk membangunkan negara dan bangsa Melayu. Kalau disebut Malaysia, org2 luarnegara terutama dari negara Arab akan kata Mahathir! Great leader! Hanya sukusakat dgn bahlol saja yg tak tau nak appreciate sumbangan Tun M yg terlalu besar & tk terbayar oleh rakyat negara ni kepada beliau.

Anonymous said...

cari budak ni sampai dpt...bagi penampo jepun kaw kaw punya kat muka budak ni....kurang hajar!!!!menyirap darah aku....

komandomelayu said...

ANON 5;17 MELAYU BUTA PUKIMAK!

KAU TANYA APA JASA TUN M?

MEMANG TARAF KAU NI RENDAH DARI KETURUNAN BIAWAK!BODOH YANG TAK TERUCAP KERANA BIAWAK KALAU PANDAI CAKAP PUN DIA AKAN AKUI MALAYSIA MAJU MAKMUR DAN ISLAM BERKEMBANG PADA ZAMAN TUN M!

ZAMAN KOMUNIS,
ZAMAN KAPAL HAJI,
ZAMAN TV HITAM PUTIH,
ZAMAN MES TENTERA ADA BAR ARAK,
ZAMAN BASIKAL TUA,
ZAMAN KEDAI CINA RUNCIT,
ZAMAN TOREH GETAH,
ZAMAN POTONG &PIKUL PADI,
ZAMAN HIPPIES DI UNIVERSITI,
ZAMAN MELAYU KERJA KERAJAAN,
ZAMAN BELAJAR DALAM NEGERI,
ZAMAN LAMPU GASOLIN,
ZAMAN CURFIEW MALAM,
ZAMAN WAYANG PACAK,
ZAMAN MAKAN AYAM SETAHUN SEKALI,
ZAMAN BAJU JAHIT SENDIRI
ZAMAN SHOPPING PI SINGAPURA
ZAMAN SATU MASJID SATU DAERAH
DAN MACAM2 ZAMAN YANG BERUBAH BILA TUN MAHATHIR MEMIMPIN NEGARA!

CUMA ZAMAN KAU SAJA YANG TAK BERUBAH OTAK TETAP BEKU DAN BODOH PERANGAI PUKIMAK MCM BABI HARAMJADAH!

KUKU BESI? KALAU KUKUBESI ANWAR TU DAH JADI MAYAT LE BODO!TAK SEMPAT PKR DAN PAS PERINTAH 4 NEGERI!BODO!

KALAU AKU DAPAT JUMPA MELAYU MACAM KAU NI AKU CABUT SEMUA KUKU KAKI DAN KUKU TANGAN!!

Anonymous said...

ni lah die didikan org2 pas n aljuburit....... org mcm ni x payah la duk malaysia...

Anonymous said...

INILAH CONTOH2 BUDAK2 BANGANG IQ TAHAP AMEBA..
RASANYA MULIA LAGI AMEBA DARIPADA BUDAK2 KURANG AJAR TU.
BUANG AJE LA OPIAH KAT KEPALA TU.

Anonymous said...

budak nie sepatutnya lahir sebagai binatang bukan manusia...........sial

Anonymous said...

44 org kata sial pada budak nie.....maka sial lah budak sampai mati......sial....tiuuuuu.....

Anonymous said...

sial..tuiii

Melayu Perak said...

Pihak UMNO telah banyak kali hantar bekalan makanan,ubat-ubatan dan turut sekali dalam misi ke Palestin...

Terbaru UMNO menghantar Paip Kumbahan 7 kilometre melalui Spirit of Rachel Corrie...yang mana disekat dari laut tetapi akan meneruskan melalui jalan darat...

Mana Puak Kebajikan PAS/PKR/DAP tak nampak satu pun usaha mereka...

Apa nak jadi pada Pulau Pinang selepas DAPig memerintah...pihak polis membuat puluhan raid ke makmal memproses dadah...apa DAPig ada perniagaan jual dadah ke? Habis rosak melayu Pulau Pinang...

lelaki Y said...

ZAMAN TUN MAHATHIR
-proton
-highway utara selatan
-klcc
-klia
-f1 sepang
-kl tower
-putrajaya

ZAMAN PR
-maki org
-caci org
-baring atas jalan
-derhaka kpd sultan/raja
-fatwa tunggang terbalik
-fitnah
-kafirkan umat islam

Penang Mai said...

Anon 5:17pm

La ni hang umuq brapa...? Sepanjang kepimpinan Tun.. apa yg hg tak dapat..? Sekolah tak..? Bekerja tak..? Tidoq lena tak..? makan kenyang tak..? sendiri mau pikiaq la..!!! Apa kuku besi...? Berdikari & berdiri atas kaki sendiri... berusaha.. Kalau hang sendiri x bekerja maksudnya hang pemalas dan penyegan... balok...

botak said...

kau suhaimi adalah orang yg tidak mengenang jasa kalau nak bandingkan jasa kau pada mak bapak kau pun tak akan sama macamana tun mahathir telah membangunkan negara ,kita ni apabila berkata-kata kena lihat sekeliling dahulu baru leh kita bercakap,aku ingat sampai hari ni pun kau ni sebenarnya tak kenang jasa mak bapak kau la ni,ni bukan main main tau padahnya tinggi

Anonymous said...

suhaimi kau mmg laknat, babi, sundal.kai bontot cam anur aljuburi juga

Anonymous said...

blacklist mrek ini dri masok klcc biasiswa..

red said...

Ini semua terjadi kerana ajaran sesat PokNik yang sentiasa penuh dengan dendam kesumat....

Anonymous said...

kalau lah aku keje bahagian PTPTN or Biasiswa...mmg naya budak nie... ishhhh....anak sapa la sia2 kene panampar nie...mulut bak kata orang tua2...kurang di ajarr...nie la jadinya...

Anonymous said...

Celaka budak Kluang ni. Tak sedo diri, silap-silap tanam sayo tupun teroka tanah haram kerajaan punya. Kalau Bn tak jaga Melayu kat Kluang dah lama kandang babi duduk depan rumah. Engko buang le kopiah tu, jangan bagi malu orang Melayu dan Islam.

sungai besar mali... said...

boleh dia tak tau apa jasa tun... kimak punya budak... ko bagi alamat ko kt aku,, biar aku sekolahkan ko...
aku ingat ko dok bawah tempurung kot...pandi kutti punya orang..

Anonymous said...

nik ajis pernah jgk masuk IJN..siap PM p lawat lg..xde pon org doa buruk2 kat dia.tp ble Tun masuk IJN,puak2 pandi kutty rakyat cbuk doa yg xbaik..aku rasa sbb si azmin pondan keluarga azwan ali tu yg mengajar puak2 ni..dulu kan die pernah cakap pasal Tun tersungkur masa kat australia..
aku benci PKR selama-lamanya..

Anonymous said...

Bdk2 ni bukannya produk Uni Al-azhar tp Uni al-mangkok cap kepala lutut kiri dia orang

Anonymous said...

sial kau .....budak sial.....tuiiiii

ex mrsm said...

dalam masa manusia2 yg mendoakan keburukan ke atas Tun M... sedarkah mereka ini bahawa insan yg mereka keji dan benci itulah yg sekarang ni tgh berusaha utk hantar bantuan kepada saudara seIslam kita di Palestin. Sedarkah kapal yg bwk bahan batuan tu baru lepas kena tembak? sedarkah mereka ni siapakah yg menggerakkan usaha tersebut kalau bukan Tun M dan dibantu oleh mereka2 yg Tun M percaya utk melakukannya secara ikhlas samada mereka itu beragama Islam atau tidak. Apakah sumbangan mereka ini kepada saudara seislam yg lain? adakah kita semua ni pernah terfikir... jika Allah benar mahu menjemput Tun M, adakah Allah akan lupa tindakan Tun M membela saudara seislamnya? kalau tidak byk sedikit saya yakin pahala tetap jatuh keribaan Tun M jika beliau benar2 ikhlas dan saya yakin beliau ikhlas. Bagaimana dgn kita? Bagaimana dgn mereka yg mencaci dan mendoakan keburukan ke atas beliau? Mati itu pasti. Tapi mati meninggalkan bakti adalah lebih baik dari mati tanpa pernah berbuat apa2 utk legasi akan datang. semoga Allah rahmati Tun M dan isteri sentiasa.

Kepada manusia yg lahir dr benih MRSM... ANDA MEMALUKAN SELURUH WARGA MRSM DAN MARA. SAYA JUGA BEKAS PELAJAR MRSM. ANDA MEMALUKAN SAYA DAN RAKAN2 YG LAIN. melihat kepada pic profile anda... saya rasa jika begitulah profile yg anda letak, BEGITULAH NILAI DIRI ANDA YG SEBENARNYA. SILA BUANG NAMA MRSM DR PROFILE ANDA!

Anonymous said...

puak2 pas ni ngaku je beriman tp akhlak zero..

Anonymous said...

puak pandi kutty sibuk nak tawan putrajaya..dulu cakap bazir duit jer wat projek tuh..skang cakap x serupa bikin..ni jugak dari idea TUN..n jasa Tun..ko xleh pk lagi ke anon??
lu pikir lah sendiri!!

yang sedar diri said...

anon May 18, 2011 5:17 PM

hebatnya bertanya pasal jasa Tun M kepada Melayu...

kalau kamu Melayu jadi apa jasa kamu ni pulak kpd bangsa kamu? nak mempersoalkan jasa org lain mmg mudah. tapi cuba lihat diri kat cermin, apa jasa kamu pulak?

1. dh cukup berjasa ke pd mak ayah adik beradik tok nenek sendiri?

2. dah cukup berjasa ke pd guru2 yg dulu mendidik. pergi skolah mana kamu? kalau skolah kerajaan, tahun bila? di zaman bila? sape bg kebebasan kamu skolah? skolah swasta ke? sape yg bg skolah swasta tu bergerak? ... and the question goes on...

3. kamu dah cukup berjasa ke pun pd negara ni? apa kamu buat? ada kamu harumkan nama negara? ada kamu kudung kaki tgn sb negara ni? ada kamu di aim dek zionis sebab kamu satu2nya manusia islam yg kasik taruk ckp yahudi zalim? ada? kamu kat mana masa Tun M lawan tentang zionis? kamu kat mana bila tun M kena aim dek zionis dan usa kata dia anti-sematik? ada ke pun kamu pertahankan hak melayu mcm mana tun pertahankan?

4. kamu dah cukup berjasa ke pun pd bangsa melayu tu sendiri? apa kamu buat utk bangsa kamu? kamu dok dapat godek internet ni pun kamu rasa jasa sapa? kamu ke pun yg dok pulun suh anak bangsa bg pendidikan elok2, buat universiti sana sini kat anak bangsa?

Tu baru 4 je tu... cuba kamu jwb yg tu je dulu. sekurangnya tun m tu kalau dia dah tak ada pun org tetap akan dpt rasa jasa dia sampai bila2 termasuklah kamu, kalau kamu panjang umur la. kamu? jasa apa yg kamu sendiri bg org lain rasa. listkanlah. mempersolakan jasa org lain mmg la sedap kan? ni kalau saya tanya mcm ni, ada rasa geram tak sb saya mempersoalkan pulak jasa2 kamu? bukan apa... saja je la bg kamu rasa mcm mana kalau org dok tanya mcm tu kat kamu. nak pulak kalau kamu takde jasa kat bangsa inikan pulak negara. sekurangnya tun M tu org boleh lagi la list jasa2 dia... kamu?

Melayu insaf said...

Orang bosnia dan palestin kalau jumpa orang Malaysia dan dengar nama Malaysia dan Mahathir menangis2 sebab terhutang budi pada jasa Malaysia dan Mahathir.

Tun M tak payah sebut jihad kehulu kehilir tapi senyap2 menghantar komando2 Malaysia berjuang melawan kafir serb di bosnia sampai akhirnya bosnia bebas.

Tun tak sibuk terpekik2 nak lawan yahudi konon(depan kedutaan us aje pun),tapi rilek aje hantar kapal,hantar bantuan kemanusiaan ke palestin.

Walau di usia yg lanjut begini pun tun tak putus2 berbakti pada umat Islam sedunia selepas puas berbakti pada nusa,bangsa dan tanahairnya.

100 tahun lagi pun kita belum tentu akan jumpa lagi pemimpin sehebat tun.Jangan buat2 terkejut pulak nanti,kalau di akhirat kelak kedudukan tun jauh lebih tinggi dan mulia dr orang2 yg sibuk mencaci dan menyumpah seranah tun termasuklah yg berserban berkopiah mengaku alim ulama bagai.

anon 517 said...

aku cuma tanya aje...yg korang marah2 apasal?


betulke tun m banyak jasa kat orang melayu?

tolong bagi pencerahan......

Anonymous said...

Usia Tun akan menjangkau 86 tahun ... lama dah...

aku je said...

SEMOGA TUN DR MAHATHIR SENTIASA DALAM RAHMATNYA..

KURNIAKANLAH DIA KESIHATAN, KEBAHAGIAAN DAN KETENANGAN.PERMUDAHKANLAH URUSANNYA DUNIA AKHIRAT.AMIN..

walau beribu-ribu manusia dangkal mencacinya, menjerit pekik menyalak di anjung rumah Allah (masjid negara)namun sentiasa pula dia dalam rahmatNya.

bukankah kita telah diperlihatkan Allah yg mengangkat tinggi darjatnya ketika dialah antara yg terpilih mengunjungi (bhgn dalam)kaabah?

sesungguhnya orang-orang yg membutakan hati terhadap kekuasaan Allah adalah orang-orang yg tidak mempunyai iman.

Anonymous said...

anon 517,

Ko budak hingusan lagi,pasal tu lah ko tak tahu jasa tun M.Baiklah ko tumpukan pada pelajaran drp ko sibuk campur urusan orang dewasa.

Dah pergi main jauh2,syoh..syoh.

aku je said...

Kalau aku..

Kalau aku benci pada Mahathir Mohamad,

AKu takkan jejakkan kaki ke KLCC shopping-shopping, jalan-jalan,
Aku takkan jejakkan kaki ke litar sepang tgk F1,
Aku takkan gunakan jambatan Pulau Pinang,
Aku takkan pandu atau naik keta proton saga atau myvi atau perdana atau lotus,
Aku takkan jalan-jalan melawat Putrajaya, apatah lg nak berangan duk situ.
Aku takkan gunakan KLIA langsung.

Sebab aku bukan jenis yg suka berak lepas tu jilat balik,

Macam mereka yg kata projek2 yg tersebut di atas membazir la,
Mahligai Mahathir la,
Keta proton takkan berjaya la,
Jambatan Penang membazir la, bla..bla..

Tapi..

Apa nak heran, puak yg mengaku pandai semua, yang mengaku paling Islam, berkopiah, berserban, yg kini tersungkur dlm taik DAP.

Bawa keta nasional,
Pegi KLCC,
Guna jambatan P. Pinang, bla..bla..

pendek kata, golongan yg berak jilat balik ni.. peh..bodo nye tahap cipan..

hehe..

TokAyah said...

kasihan aku kepada emak bapa dia yang melahirkan dia ke dunia dan dibumi malaysia. Ketika dia didalam buaian Tun sudah memperjuangkan nasib bangsa Melayu,Tanah Melayu dan Islam. Budak ini adalah jenerasi yang buta sejarah........

Anonymous said...

SETELAH BANYAK MEMBACA COMMENT2DALAM BLOGGER INI.MAKA HARII INI SAAT INI NALAM INI JAM I2 MALAM INI DENGAN RENDAH DIRI AKU DAN RAKAN2 WALAU PON HANYA 6 ORANG KETIKA SEDANG MELEPAK DAN MINUM TELAH BERDEBAT MEMBERI PANDANGAN MASING2 DAH MACAM2 KAMI LAKUKAN UNTUK PAS ROKET KEADILAN KONONNYA PERJUANGAN SEBENARNYA KAMI TAK NAMPAK APA YANG D PERJUANGKAN SEDANGKAN DARI KECIL KAMI D BESARKAN HINGGA HARI INI WALAU PON KAMI HANYA BEKERJA SEBAGAI BUDAK2 PENGHANTAR SURAT KAMI BEBAS KEMANA SAJA BROO.. PEMBANGGUNAN DI KL NI BERTAMBAH2 ADALAH. MAKA RUMUSAN NYA KAMI ISTIHARKAN KELUAR DAN TINGGALKAN PATI KEADILAN RAKYAT PKR LETIH DAHH...KAMI SENTISA MENDOAKAN KESIHATAN TUN M .ANAK REMPIT AMPANG MARII

Melayu Perak said...

Anon 12.15 am...

PUKIMAK KAU...nak kata pandai...bodoh tak boleh di ajar....Dah terpercik air liur bersepah-sepah..kami terangkan..nak main-main pulak....
pergi tidur lagi baik...tak payah menyemak..

Anonymous said...

Anon 12.30: Nik Ajis pon dah lama dah...dah nyanyok dah pon..

Anonymous said...

Abang Tabek hormat lah lu orang.. walau pun mat rempit tapi ada berpendirian

Anonymous said...

Pada yg tak tahu apa jasa tun sebab mungkin kecik lagi atau besar2 dah senang,janganlah malas sangat,googlelah cari statistik profesional Melayu(doktor,jurutera,saintis,peguam dll) sebelum 1981 dan selepasnya.Juga google cari statistik peratus golongan miskin tegar sebelum 1981 dan peratusnya sekarang.Cari lagi statistik anak2 melayu yg dapat masuk ipta,berapa ramai,pakai merit ke pakai kuota,statistik ekonomi termasuklah ekuiti bumi,kontraktor blablabla

Janganlah sebab kau tak tahu kau kata orang tak ada jasa.Kalau kau besar lepas zaman tun pun,sekurang2nya kau rajin2lah mencari sendiri,bukan susah pun google aje,jangan sibuk main facebook aje 24 jam.

anaconda said...

BUDAK NI KETURUNAN TAK PAKAI BISMILLAH MASA MAK BAPAK DIA BUAT DIA DULU, SAMA MCM ANAK ZINA JUGALAH, SB ITU MULUT BDK NI LEBIH GAMPANG DARI PELACUR YG MELAHIRKAN ANAK2 GAMPANG...

SURUH BUDAK GAMPANG NI TURUN KE UTUSAN MALAYSIA JLN CHAN SIOW LIN HARI JUMAAT NI..., AKU NAK JUMPA BUDAK NI...

Anonymous said...

inilah akibatnya bila melayu dah mudah lupa ni, lupa akan makan babi itu adalah haram! perangai pun dah mcm babi dap.

Anonymous said...

Aku rasa mamat Kiri Mie ni hidung dia macam babi la... sbb tu gambar dia takat dagu je....

Anonymous said...

aku ni bukan lah peyokong tegar UMNO tapi memang BABI betul la mereka yg mendoakan Tun sebegitu rupa. Memang sial....

Anonymous said...

mamat pakai kopiah tu bukannya alim pun. sekadar nak tutup kurap kat kepala, dah kira geng uncle jubah yg rompak stesen minyak tu la. Org yg ingat kat tuhan xde le kuarkan statement mcm tu....

Anonymous said...

Yang si Nasution tu bknnya rakyat malaysia pun .... tah negara x bertamadun mana asalnya, culture shock dpt guna internet je....

Anonymous said...

susah aku nak percaya yg dia org ni org melayu yg beragama islam. tak mungkin. hanya org yg makan babi saja sanggup berperangai mcm ni, mungkin bangsa lain yg menyamar kot...

fulisiakantora said...

Wahai jiwa2 yg telah rosak, BABI yg dihukumkan najis itu pun Allah tidak halalkan perlakuan buruk keatasnya. Tergamak hati kau wahai ahli2 syurga menghina seorang manusia yg BESAR jasanya di Tanah Melayu ni. Inilah keadaan manusia bila hatinya telah dipenuhi tompok2 hitam akibat dosa2 yg lalu. Hati yg telah jelak akibat perasaan RIAK & TAKBUR. Cukup la sekadar tidak berterima kasih kepadanya, tapi jgn lah sampai mendoakan pemergiannya. Perbuatan kau ahli2 syurga ni tak ubah seperti YAHUDI LAKNATULLAH yg meraikan pengeboman tentera2 zionist keatas penduduk Gaza tidak lama dulu. Astaghfirullah.... kedatangan Nabi Isa a.s utk membawa risalah Muhammad SAW dah semakin dekat utk membetulkan semula AKIDAH umat2 Islam yg makin jauh dari tuhannya.

Anonymous said...

tak usah abik hati
budak ni belum masuk jawi lagi

Anonymous said...

Inilah akibatnya diasuh secara Islam PAS. Hidup pun tak pernah susah. Nak apa pun, sebut saja. Mak bapak sediakan. Basuh pakaian guna mesin. Nak pergi mana pun guna mesin. Kalau bukan persendirian, pengangkutan awam. Kalau ada orang betul2 susah, RTM/TV3, Bersama Mu, ada. Ahli politic pun boleh tolong. Kerajaan, Kementerian Kebajikan Masyarakat pun akan bantu. Masyarakat sekeliling takkan nak tengok saja. Jadi kita tak pernah susah macam orang Palestine atau Sudan. Selain banjir, yang disukai kanak2, tidak ada banyak malapetaka yang boleh buat kita, betul2 susah. Itu pun dapat bantuan macam rumah terbakar.

Bila tak pernah lapar dan merasai kepayahan, kita dengan sendirinya jadi orang yang tidak bersyukur dan berjimat cermat. Suka membazir. Sanggup beli kereta besar, hinggakan nak makan pun tak berapa cukup. Biar papa, asal bergaya. Tengok orang kaya, terutamanya bangsa sendiri, kita dengki. Pada hal, kita sendiri yang suka cari jalan mudah dalam segala segi. Kerja pun malas dan buat cincai dan mencuri tulang. Asyik ponteng saja, tapi gaji nak banyak.

Bila kuasa politik tidak lagi berada di tangan kita, barulah kita akan merasai kesusahan. Bila ini terjadi barulah kita akan rasa susah. Kacau-bilau akan berlaku. Barulah sedar, yang berdoa saja tak akan membantu kita.

RD

gerakan anti pembangkang said...

nampak warak jer...pakai kopiah, pakai serban...tapi inilah ulama haprak PAS. bahasa tak sesuai dgn penampilan. nampak sangat, kosong tapi mengaku bagus. ulama asuhan PAS. salah asuhan..

gerakan anti pembangkang said...

nampak warak jer...pakai kopiah, pakai serban...tapi inilah ulama haprak PAS. bahasa tak sesuai dgn penampilan. nampak sangat, kosong tapi mengaku bagus. ulama asuhan PAS. salah asuhan..

Anonymous said...

Ini lah pemuda pemuda yang tak tahu bersyukur dengan nikmat kemerdekaan dan ini jugalah product terbaru hasil tarbiah dari PAS.Mereka ini telah di tarbiah sejak dari taski lagi.Perkara ini pernah terjadi dengan anak kawan aku.Apabila ternampak gambar DR.M dia kata itu kafir.Apa lah yang budak tu tahu apa makna kafir tu pada usia 5 tahun.

Anonymous said...

Kepada Anon May 19, 2011 1:02 AM,

Tahniah kepada Saudara dan rakan-rakan. Sampai juga cahaya Allah pada hati kalian.

Aku berdoa agar cahaya kesedaran ini disusuli dengan ilmu yang berguna dan iman yang teguh, dan semoga kamu dapat memperbaikkan diri dan sukses sentiasa. Mungkin sekarang kamu penghantar surat, tapi aku memohon kepada Allah SWT supaya kamu diberi rezeki yang halal lagi muai, dan diberi kejayaan dunia akhirat, diberi jawatan yang tinggi dan dihormati semua orang.

Aku bermohon kepada Allah semua ini kamu kecapi, kerana kamu telah sedar dari kesilapan kamu selama ini.

Amin.

-Servant of God-

Anonymous said...

Sedih rasanya bila ada komen2 sebegini dari rakyat M'sia, esp org Melayu. Tun M lah yg banyak tolong kita semasa beliau jadi PM dulu. Kita ada lah mamat2 sengal yg cakap bukan2.. moga laknat ketas mereka

Anonymous said...

patutnya kita doakan yng trbaik untuk tun.M...benci skalipun pun takkan sdikit pun korang tak kesian...bukan disuruh untuk dipuja tpi atleast kenang la ckit jasa tun kn...kalau itu pun susah daripada tak da benda yng baik nak dickp bgus tak pyah ckp kn...bukan korang tak da agama...beringat la slalu takkan selamanya korang hidup...lantai yang aku pijak,batu,besi,cermin yang aku pandang kiri kanan atas,makanan yng aku makan,kereta yang aku pandu,jalan raya yng aku guna masjid untuk bribadat.. mungkin bukan semua tpi satu dari semua tu mungkin dari jasa tun.M kn...ya ALLAH berkatilah hidup tun.Mahathir

Anonymous said...

betul, benar, sahih, tepat....ulamak2 pemikiran PAS sememangnye sejahat2 umat. agama, kopiah, serban hanye hiasan semata2...islam hanye mainan politik dan di bibir sahaja. tp kelakuan dan salasilah diri sebijik mcm firaun yahudi...inilah sebenarnye pemikiran dan pemerintahan yg nk di bawa oleh PAS di Malaysia. fatwa2 yg menyeleweng bak org sewel tiga suku di jaja sana sini, fitnah, caci maki dan doakan kematian seseorg adalah prinsip, visi dan misi sebenar pemerintahan kafir PAS ini. golongan ini sememangnye termasuk didalam golongan perjuangan syaitan dan dajjal yg tidak pernah putus asa menyesatkan lagi umat islam akhir zaman. jika btl la begini skali wajah sebenar PAS/pembangkang/pengampang, jgn la kite sokong dan jauhilah perjuangan mereka. kerana kelak kita sendiri yg makin merana apetah lg nasib agama, bangse dan negare.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Kepada pengkritik Tun, terima kasih ajelah. Makin dikritik makin segar bugar ayahanda Tun.

Kepada yang pertahankan Tun, terima kasih banyak2. Itulah tanda Melayu yang kenang jasa.

Anonymous said...

kau ni gyla agaknya, ade org mcm juboq 2 kau buat idola?hahah..
patut rakyat m'sia contohi mcm tun M ni,org bangang je yg xtahu jasa2 tun M ni..

mari ramai2 pro krajaan doakan al-fatihah kepada tun M semoga cepat semboh,sehatkan tubuh badan nye jauhkan nya dari malapetake dan panjangkan umornya..

AL-FATIHAH...

To Live Again said...

Mmg dasar manusia bertopengkan SETAN!Harap kopiah je putih tp hati hitam cm bontot kuali!

Celaka manusia ape cm ni..Ade ke Islam ajar cm ni???? Org yahudi yg siang mlm caci maki Nabi s.a.w dn simbah najis pd baginda pon bila skt baginda lawt dn ziarah smpai yahudi 2 msk Islam,sape ko nk ckp cm 2???

Aku harap esok lusa mak bapak ko sakit ramai la org tulis kt FB doakan mak bapak ko mampos cepat..Time 2 kita tgk ape rs ko!!!

Anonymous said...

BUDAK SIAL...SIALAN

Anonymous said...

BUDAK SIAL...SIALAN

anon517 said...

betulke tun m sangat berjasa kepada melayu?
mesti banyak jasa tun m.....

dimana kedudukan bank bumiputra sekarang?

di mana caw bank bumiputera ... disitulah ameno akan buat cawangan...bahagian.

bank melayu tu........dah ghaib hilang tah kemana mana?


tolong bagi pencerahan......

hari nia saya tak pi sekolah....cikgu cikgi dok sambut hari guru lagi,doakan saya lulus exam tahun 4...penggal kedua.

saya tunggu abang2 kakak2 jawab soalan saya tau.

Karl said...

Anon May 18, 2011 5:01 PM:

"Budak-budak... Inilah produk Dr. Harun Din, Dr. Hassan Ali, Ust Ismail Kamus, YB Nik Aziz dan ulamak-ulamak yang sejenis dengannya, Marilah kita berdoa agar budak-budak ni kembali kepangkal jalan.. amin

Buat malu keturunan aje ulamak ni..."


Sori bro aku kurang bersetuju kalau Dr Harun Din dikaitkan dengan kekurang-ajaran budak2 bangang ni. Selama ni yang aku nampak, Dr Harun Din la yang paling low profile, jaga mulut (ingat kes hamPAS jual nama dia cakap dia haramkan baca Utusan?) dan bercakap ikut hemah. Kalau budak2 kurang ajar ni produk N.Ajis, aku setuju banget.

Kalau Dr Harun Din yang teraju hamPAS, aku rasa hamPAS mungkin jadi parti "check & balance" yang bagus. Tapi selagi "ularmak2" yang lain tu dok gila jawatan sampai mati, produk2 berkopiah tapi hati busuk ni akan bercambah mekar.

Anonymous said...

Aku teringat satu kisah zaman nabi yg mana ada seorang munafik (Abdullah bin Ubai kalau tak silap namanya)sedang sakit nak mati,nabi dtg ziarah selimutkan dia dgn jubahnya utk menenangkan si sakit tu...Nilah akhlak nabi yg patut kita ikut,bukannya mempersendakan org sakit dan mintak mati cepat....Hina sungguh manusia mcm ni.....Tapi nak buat camna,ajaran tok guru dia ckp boleh buat mcm tu,pastu gerenti boleh masuk syurga lak.....

Anonymous said...

otaistillkick said...

Jika yang mentadbir dah mengajar biadap , yang di tadbir akan ikut jadi biadap . Nak salahkan siapa jika rakyat Malaysia bersikap biadap.
May 18, 2011 6:48 P

yelah bila pentadbir PAS ajar ahlinya KURANg AJAR BIADAB.. tktau kenal mana Tuhan mana Nabi mana org tua.. inilah jadinya manusia2 yg BEBAL dan KERAS HATI.
keras2 hati busuk ini masih ada hati nak 'perbetulkan' org lain?
masih teringin nak tadbir negara?

masih muka tak malu nak lawan pemimpin berjasa besar seperti Tun Mahathir-semoga Allah berikan kesembuhan dan kesihatan buatnya.

tp klu org tu benar2 Islamik bersih hatinya, benda yg di ajar tkbetul dia tak ikut..dia uktlah mana yg baik..tp puak PAS bahlol mcm budak mak bapak tak ajar mcm Suhaimi ni..hati keras-jiwa kotor! kopiah hnya hiasan tipu daya!

cakap memang senang bro..tp kalau bapak engko nazak, tiba2 org ckp cmtu.. ape ko rase? balasan Tuhan ni cepat bor..jangan angkuh!!

Anonymous said...

Sama2 kita berdoa pada Allah moga Tun cepat sembuh.

Mamat yang pakai kopiah tu tak payah pakai kopiahlah kalau budibicara so UNISLAMIC .

Anonymous said...

Anonymous anon517 said...

betulke tun m sangat berjasa kepada melayu?
mesti banyak jasa tun m.....

dimana kedudukan bank bumiputra sekarang?

di mana caw bank bumiputera ... disitulah ameno akan buat cawangan...bahagian.

bank melayu tu........dah ghaib hilang tah kemana mana?


tolong bagi pencerahan......

hari nia saya tak pi sekolah....cikgu cikgi dok sambut hari guru lagi,doakan saya lulus exam tahun 4...penggal kedua.

saya tunggu abang2 kakak2 jawab soalan saya tau.

May 19, 2011 11:17 AM

=================

Wahh... rupanya engkau sangka diri engkau bijak ye? Keluar isu bank ye? Tanya bank bumiputera ye?

Ko tanya Bank Bumiputra ke.. bank milik bumiputera? Kalau yang first tuh, dah ada nama baru. Boss dia yang nak rebranding. Takkan tak tau nama baru bank tuh?

Pasal pegangan bumiputra dalam bank kat Malaysia nih, bab itu apa kata engkau tanya kat Anwar. Bukan Samdol tuh ke yang nak menjahanamkan ekonomi negara 1997-98 dulu? Siap nak bawak masuk IMF? Bank2 Malaysia boleh lingkup time tuh kau tak ke tidak? Kerajaan nak selamatkan keadaan terpaksa gabungkan bank2 kat Malaysia nih. Kau tau tak?

Aku rasa, engkau nih, buat2 bodoh je. Takkan mungkin engkau betul2 tak tau sumbangan Tun M. Cara engkau bertanya tu macam mak tak ajar, bapak ko lak tiap2 hari suap najis ke mulut ko sampai otak ko bengap.

Kalau kau betul tak suka ngan Tun M dan apa yang dia dah buat untuk Malaysia, tolonglah tinggalkan negara ni. Ke mana ko nak pegi, pegi la. Jangan nak kotorkan udara dan air kami dengan kekurangan ajaran kamu tuh.

By the way... learn some manners!

-Servant of God-

Anonymous said...

BUDAK BODOH, TAK BELAJAR SEJARAH AGAKNYA...

Anonymous said...

Bila ada orang mengata Sdr Anwar, ada puak-puak belah sana yang bising kata tak boleh fitnah, cakap tak baik, kutuk dan berbagai lagi. Siap bagi tarbiyah lagi. Tapi bila doakan seorang Muslim agar mati cepat, boleh pulak ye.

Matlamat menghalalkan cara. Inilah dia nye.

Anonymous said...

Yg HIDUP PASTI AKAN PI . TUA, MUDA SAMPAI MASA JALAN . YG PENTING BERSEDIA UTK MATI . APA NAK KECOH2, NABI PUN WAFAT . AJAL MAUT JODOH PERTEMUAN DITANGAN ALLAH SWT . TAKUT NERAKA BUAT YG DITUNTUT TINGGAL YG DILARANG . JANGAN MAIN JUBOG NABI TAK MENGAKU UMAT, RAJA TAK MENGAKU RAKYAT .

Anonymous said...

anon517 yang bangang...

bank bumiputra satu masa dulu bergabung dengan bank of commerce & jadi bank of commerce... masih pagangan bumiputra..

skarang bank of commerce berganbung pulak dgn bank2 lain & jadi CIMB Bank yg ada skarang ni..

apasal ko bodoh sangat

Anonymous said...

silap..jadi bumiputra commerce bank.. pastu jadi CIMB..

anon517 yg bangang... dah cerah ke?

PKR bodoh said...

anon517 yang bangang...

bank bumiputra satu masa dulu bergabung dengan bank of commerce & jadi bank bumiputra commerce... masih pegangan bumiputra..

skarang bank bumiputra commerce berganbung pulak dgn bank2 lain & jadi CIMB Bank yg ada skarang ni..

apasal ko bodoh sangat anon517 ??

klu nak ckp pasal bank.. ko kena la ikut perkembangan bank2 kat malaysia ni.. jgn main bedal cakap kosong je

Anak Kedah said...

gabungan bank bumiputra & bank of commerce yg jadi Bank Bumiputra Commerce atau BCB dibuat pada 1997/1998 masa kes Liwat Anwar Siri 1.

Keputusan gabungan bank dibuat oleh Tun M & Tun Daim utk selamatkan bank2 di malaysia masa krisis ekonomi dunia. sebelum tu, Anwar nak malaysia pinjam IMF tp Tun M ada cara sendiri yg lebih berkesan utk selamatkan bank2 di malaysia.

klu malaysia pinjam IMF mcm Anwar nak buat dulu, bank2 di malaysia akan tanggung hutang sampai kiamat pun tak habis bayar.

anon571.. nak cakap tu sila pakai otak & fakta... jasa Tun M bukan calang2 beb..

anon517.. apa jasa ko kat mak bapak ko?

Anak Kedah said...

gabungan bank bumiputra & bank of commerce yg jadi Bank Bumiputra Commerce atau BCB dibuat pada 1997/1998 masa kes Liwat Anwar Siri 1.

Keputusan gabungan bank dibuat oleh Tun M & Tun Daim utk selamatkan bank2 di malaysia masa krisis ekonomi dunia. sebelum tu, Anwar nak malaysia pinjam IMF tp Tun M ada cara sendiri yg lebih berkesan utk selamatkan bank2 di malaysia.

klu malaysia pinjam IMF mcm Anwar nak buat dulu, bank2 di malaysia akan tanggung hutang sampai kiamat pun tak habis bayar.

anon571.. nak cakap tu sila pakai otak & fakta... jasa Tun M bukan calang2 beb..

anon517.. apa jasa ko kat mak bapak ko?

True Malaysia said...

Fuck OFF to those bastards!!! Ramai celebrity in this world yg teringin sangat utk jumpe Tun Dr.M, but koring nie xde otak langsung to appreciate we have such a good leader in Malaysia. Msia di mata dunia nie pun sebab Tun M is one of the reason. Kalo Anwar jd PM, then jadi mcm kes PM Itali yg kantoi kes sex dgn bdk bw umur. I still remember Shah Rukh Khan cancelled all his appointment and shooting schdule n came to malaysia coz Tun Dr.M gave him appoinment to meet Tun. Ramai in tis world appreciate Tun M leadership and he his idol to many of key figures in industry.

Anonymous said...

pukimak anon517....kau pun nak jadi sial...bodoh.....satu keturunan bodoh....puiiii...

Anonymous said...

ANON517...ORANG FUCKATAN HARAM....BUTA HATI BUTA PERUT...

Anonymous said...

semua tu suku sakat pakatan rakyat anjing menyalak nyalak dia memang anjing.....

anon 517 said...

tima kasih kpd abang anak kedah.....baru saya tahu kebenaran.

kpa abng2 ygs suka makihamun saya...saya cuma tanya aja.....tak nak marah kot?

banyak ke jasa tun m kepada melayu?
banyak sangat ke jasenye?

ustaz dan orang kampung mati kena bunuh kat kg memali tu cerita apa?

zaman tun m kan...nampak sangat tun m tak sayang kat alim ulama.
dahlah bantuan sek agama rakyat di sekat bantuan.....

jikalau yg mati tu pengganas....mengapa sultan kedah mencemar duli menziarahi makam para syuhadah tersebut?

tolong bagi pencerahan....saya sayang abang dan kakak semua.

Anonymous said...

adakah kamu yakin mereka itu ulamak? adakah kamu yakin mereka tidak menentang kerajaan secara sulit? setiap yg berlaku itu PASTI ada sebabnya...jgn hanya melihat dai sudut yg kita mahu lihat sahaja.

lantas jika tun M itu kejam sgt dan tak fikir pasal ulamak... cuba kamu selidik siapakah yg bantu ulamak2 patani dan kemboja yg dihambat dr tanah mereka, dpt berlindung di malaysia, diberi suaka agar tidak mati dibunuh? pernah kamu selidik? ulamak dan ustaz itu siapa? mereka bukan melayu, saki baki melayu islam yg berilmu tinggi penyebar islamkah? oh lupa mereka melayu dibumi asing...MALAH MEREKA ITU TIDAK ADA SORANG PUN YG ADA PERTALIAN SAUDARA DI SINI

melayu islam di filipina... mereka bukan melayu kah yg pernah dibantu tun M, hingga kini pun negara kita masih cuba membantu menjadi org tgh demi perdamaian agar hendaknya Islam di bumi filipina tidak terkubur... agar hendaknya melayu di sana terus hidup menyebarkan islam. pernah kamu fikir?

melayu islam di s'pore yg diberi kebebasan dtg belajar agama di negara ini... adakah kamu rasa jika tun M tidak berbakti kpd negara ini dan melayu amnya, kamu rasa bolehkah melayu islam s'pore itu dtg menuntut ilmu agama di sini? bolehkah kita ini berkongsi ilmu itu dgn mereka? bolehkah para tabligh dari pelosok dunia setahun sekali berhimpun di bumi kita ini.

kamu bercakap pasal memali... kamu bangkitkan pasal mereka yg kamu angkat syuhada, saya tidak mahu mempertikaikannya, krn saya tidak tahu syuhadakah mereka. itu hak Allah... malah sultan Kedah itupun tidak diberi mukjizat utk tahu secara sahih mrk itu syuhada. jika mahu melawat kubur, mendoakan si mati... apa salahnya. apakah jika org kenamaan sanggup turun ke sana maka SAHIHLAH MEREKA ITU SYUHADA? siapa kita utk menilai? BAGAIMANA PULA DGN PIHAK POLIS YG MATI... tidakkah mrk itu syuhada? adilkah utk mereka? sdgkan mereka juga boleh berkata 'aku hanya menjalankan amanah demi Allah'... siapa kita utk menilai?

tidak ada siapa yg marahkan kamu jika kamu menyoal secara bijak. tapi solan kamu sendiri pun kamu telah ISIKAN DGN JAWAPAN YG KAMU SENDIRI MAHU PERCAYA AWAL2 LAGI...

LANTAS KENAPA PERLU KAMU BERTANYA LAGI JIKA KAMU TELAH TANAM JAWAPAN YG SEBEGITU DALAM MINDA DAN HATI KAMU? THERE'S NO POINT TO ASK IF YOU ALREADY STATED IN YOUR MIND WHAT YOU WANT TO BELIEVE...

Skrg saya mahu tanya kamu... cukup islam dan ulamak kah mereka yg mengutip wang utk tabung memali kononnya demi kebajikan waris mereka? ke mana wang itu pergi? siapakah yg mengendalikannya? siapakah mereka ini? yang mengaku lbh islam dr org lain? yg yakin masuk syurga? yg mengangkat diri sendiri jadi ulamak? ADAKAH MEREKA ITU TUN M?

komandomelayu said...

ANON 517

UTK MAKLUMAN:

TUN M TIADA DALAM NEGARA SEMASA TRAGEDI MEMALI.
ARAHAN DARI TIMBALAN MENTERI DALAM NEGERI TUN MUSA HITAM UNTUK SERANG MEMALI.

TUN M MEMBERI PERLINDUNGAN KEPADA BANYAK KUMPULAN PEJUANG ISLAM SPT MORO FILIPPINA,PATANI THAILAND,GAM ACHEH,BOSNIA,PALESTINE DLL

SEKIRANYA TUN M ANTI ULAMA SUDAH LAMA NIK AJIS DAN PAS TELAH TERKUBUR MALAH TUN M LAH YANG MEMBERI PELUANG PAS MAJU HASIL PENEKANAN PENGAJIAN ILMU AGAMA DI SAMPING MEMBANGUNKAN MASJID2 BARU DAN INSTITUSI PEMIKIRAN ISLAM SPT ISIS,IKIM DLL.

anon 517 said...

tima kasih abang 1150 ngan abangkomando....

banyak pencerahan yg saya dapat sejak memjejakan jari saya didlm blog gerakan anti pkr ni.

betulke tun m banyak jasa kepada melayu......

agung raja sultan adalah tuan kepada orang melayu....

mengapa tun m dan umno pernah menghina raja sultan orang melayu?

mana jasa tun m kepada raja dan sultan melayu?

komandomelayu said...

ANON 517

KAU NI LAKI KE POMPUAN?
KALU POMPUAN MEH SINI ABG NAK TOLONG AJAR SEJARAH DENGAN LEMAH LEMBUT! HIHI

TUN M TAK PERNAH HINA RAJA2 MELAYU MALAH MENGUKUHKAN INTERGRITI KESULTANAN MELAYU MELALUI PINDAAN UNDANG2 MELALUI PENUBUHAN MAHKAMAH KHAS UNTUK ADILI RAJA2 MELAYU DAN KERABAT SUPAYA KES RAMBO ADAM TAK BERULANG DI SAMPING UNTUK MENGELAKKAN INSTITUSI RAJA2 MELAYU PUPUS AKIBAT KEMARAHAN RAKYAT SEKIRANYA RAJA2 MELAYU TERLALU KEBAL DI SISI UNDANG2 KETIKA ITU.

KALAU TUN M DIBENCI OLEH RAJA2 MELAYU MANA MUNGKIN SEMUA RAJA2 MELAYU BERKENAN MENGANUGERAHKAN DARJAH KERABAT TERTINGGI (DK)SETIAP NEGERI!

PAHAM SAYANG?

Anonymous said...

Wei, korang jgn layan sangat si anon 517 tu, dia saja jer pancing bagi korang hot..dia ni memang orang PAS(sebab ada cerita memali)buat tak reti jer sudah, lama2 boring lah dia tu...

Anonymous said...

anon 517
nizar komunis saja yg dok hina raja perak

mat kelate said...

jgn hairan..depa ni semua dah lama jadi sesat akibat ajaran puak hamPAS !!

Anonymous said...

Karl
Ginilah bro, dulu orang pas ni kata, kalau nak cuci tong najis, kena cuci dari luar tong, jangan masuk dalam tong tu, nanti terpalitlah najis keanggotanya.
Cadangan saya, kpd. Datuk Harun Din bagus juga dengar nasihat tersebut.
Nak membetulkan pas eloklah dari luar supaya tidak terlibat dengan kemunafikkan. berat tu bro.

Anak Kedah said...

anon517..

jwpn mcm mana lagi yg ko nak?

ko nak tgk Allah tunjukkan kebenaran hanya ketika ko dpt tgk semua kebenaran tu dari celah2 bara api neraka ke?

ko tau knp PAS jadi dungu di sini DAP? cuba ko kaji sejarah kenapa UMNO terpaksa singikir PAS dari BN pada 70-an dulu?

PAS disingkir / dipecat dari BN sebab PAS tak hormat kesepakatan / etika persahabatan dalam BN. PAS cuba belakangkan BN & buat keputusan sendiri yg didalangi Nik Aziz. Akibatnya, Tun Hussein terpaksa buat keputusan pecat PAS dari BN.

Dan hari ni, kita dpt tgk DAP belajar dari langkah UMNO yg pernah pecat PAS dari BN satu masa dulu. DAP buat PAS jd dungu mcm tu sbb taknak PAS ulangi perbuatan dia semasa bersama dgn BN dulu.

sebab tu la PAS dibuat mcm tak punya kuasa apa-apa di sisi PR sebab taknak tgk PAS buat perkara yg sama mcm diorg buat kpd UMNO masa dlm BN dulu. DAP sebenarnya ambil langkah berhati-hati utk tak bagi peluang PAS tikam DAP & PKR drai belakang sepertimana PAS buat kpd UMNO dulu.

PAS ialah sebuah parti yg penuh muslihat & DAP belajar dari UMNO utk tak terima nasib yg sama sepertimana UMNO pada 1970-an dulu.

kalau ko blajar dari sejarah, ko akan tau kenapa PAS jadi sebuah parti komponen PR yg tak punya apa-apa kuasa di sisi DAP & PKR hari ni.

apa pula jasa Tun M kpd Melayu?

- Dasar Ekonomi Baru yg banyak bagi peluang kpd Melayu utk aktif dlm ekonomi supaya dpt bersaing dgn bangsa lain.
- Dasar Pendidikan Negara yg banyak bagi peluang kepada Melayu utk dapat pendidikan supaya dapat maju dalam arus kemajuan negara.
- Jurang ekonomi antara Melayu luar bandar dengan Cina bandar makin dapat dirapatkan melalui dasar-dasar pembangunan.
- Dasar pendidikan luar bandar yg bagi peluang kpd Melayu luar bandar utk dpt sekolah yg sempurna.
- Mengukuhkan institusi raja-raja Melayu melalui undang-undang.
- Mengamalkan subsidi petrol dan diesel kpd nelayan-nelayan Melayu & seluruh warganegara.
- Mewujudkan tabung-tabung bantuan perniagaan melayu melalui yayasan tekun, pinjaman Mara, amanah ikhtiar dsb.
- banyak lagi yg panjang lebar kalau nak sebut.

satu je soalan aku kat ko wahai anon517..

apa jasa ko kpd bangsa & negara wahai anon 517..

jangan persoal jasa org lain, tetapi lihatlah diri sendiri, adakah kita cukup berjasa melebihi jasa yg dibuat oleh org lain?

Melayu Ultra said...

juak2 pas sila jawab:

1. apa jasa nik ajis, hadi awang, mahfuz omar, khalid gagap, khalid gereja kepada islam, melayu & negara?

2. apa jasa anwar, wan azizah, nurul izzah kepada rakyat malaysia selama ni?

3. apa jasa kit siang, guan eng, karpal singh kepada negara?

4. di mana yg baiknya tentang pas?

5. di mana baiknya tentang dap & pkr?

6. di sudut mana yg katakan pas tu membela islam?

7. di sudut mana yg katakan dap itu menyokong islam?

8. di sudut mana yg katakan pkr itu bersama islam?

kalau nak ajak kitorang undi pakatan rakyat, sila la kempen kpd kami & jwb dulu..

sila jawab pakai akal & fakta. bukan pakai nafsu.

satu soalan paling penting... kalau pakatan rakyat tetapkan jumlah kerusi calon pilihanraya yg jumlahnya lebih kecik dari jumlah kerusi yg ditandingi DAP, adakan suara pas akan dipandang dengar oleh DAP?

jumlah kerusi calon pilihanraya PKR juga lebih kecik dari DAP. maknanya, DAP akan lebih kukuh kedudukan dalam demokrasi. maknanya juga, DAP lebih berkuasa untuk main peranan buat dasar berbanding pas & PKR.. yg ruginya islam & melayu.

fikirlah sewaras-warasnya...

pas & PKR yg majoriti melayu takkan mampu sekat kehendak DAP yg ultra kiasu & ultra chauvinist & ultra komunis meskipun pakatan rakyat memerintah.

anon 517 said...

terima kasih kepada abang2 semua....terutama sekali abang anak kedah ngan abang komoando moga hidup kita di berkati allah di pagi jumaat yg indah ini......amin.

abang melayu ultra....saya tanya...takkan saya nak jawab.tak baik ngata orang.dosa besar tau.

betulke tun m banyak jase kepada melayu?
ape jasenya.....
islam agama rasmi melayu...tapi ngapa tun m suka suki menghina islam?

nabi ada janggut...sebab x ada jilet.
nak makan sup tangan kaki sila pi kelantan
hukum hudud....tak sesuai pada zaman sekarang.
alquran...kena ikut peredaran zaman.

nampak sangat tun m tak sayang islam....

tolong bagi pencerahan......

Anonymous said...

aku tambah...bukan setakat Bosnia, malahan Palestine.dan negara2 Islam lain.....syukur pada Allah kerana memberikan pada kami insan bernama Mahathir ini...

komandomelayu said...

anon 517
BAIK KAU HATI-HATI
BILA NAK TUDUH JANGAN SESUKA HATI
KALAU BETUL SILA TUNJUK BUKTI
SEBELUM KAU AKU MAKI
KARANG MULUT KAU DIJADIKAN PUKI!!

'nabi ada janggut...sebab x ada jilet.
nak makan sup tangan kaki sila pi kelantan
hukum hudud....tak sesuai pada zaman sekarang.
alquran...kena ikut peredaran zaman.'

BILA DAN DIMANA TUN M BERUCAP SPT DIATAS?
AKU BAGI KAU MASA 2 JAM UTK TARIK BALIK KALAU TIDAK KAU TUNGGU AKU CARI KAU SAMPAI DALAM MIMPI!!

Karl said...

Anon May 20, 2011 10:42 AM:

Yup, komen ko yang ni aku setuju. Kalau Dr Harun Din tak buat apa2 untuk selamatkan hamPAS, maka hamPAS hanya akan jadi kilang produk budak2 baring atas jalanraya je.

Anonymous said...

budak kluang ni tak sekolah ke.Tak belajar ugamake.Kurang ajar sangat ni...memalukan orang kluang aje....buanglah ketayap kat kepala.belakun.....

anon 517 said...

abang komandomelayu.....
adik minta maaf kerana menyakiti hati abang.

saye cuma dengar dari ustaz2 yg memberi ceramah di surau tempat saya tinggal....
takkanlah ustaz2 yg mengajar hendak menaburkan fitnah?

banyak ustaz2 cakap..inilah punca umno hampir kalah teruk pada pru10 yg lalu.umno cuma menang dari undi orang cina india sahaja.

tolong bagi pencerahan...jng pukul saye,saye masih budak sek ren lagi...tapi saya minat politik.

abang komando mesti sudah sampai taraf makam dlm ilmu tassawuf.

Anonymous said...

Pakai jubah, pakai serban, pakai kopiah putih, pi sekolah agama.
Tapi..bahasa kesat. Nak orang yang tidak disukai MAMPUS.

Berkat ajaran PASTI.

anon517 said...

abang2 dan kakak semua....

(sudah banyak pencerahan yg saya dapat..tima kasih tun m.)

tolonglah beri pencerahan apa yg saya katakan pada 1142 am.....tolonglah.
nak tahu siapa yg benar...siapa yg salah.
adakah itu fitnah atau nyata.


banyak lagi saye nak tanya...tapi kalau abang2 kakak2 tak boleh jawab.....

memang benarlah apa yg dikatakan oleh ustaz2 di tempat tinggal saya.

abang2 kakak2 yg ajak saya berperang....bila saye nak berperang......semuanya sunyi dan sepi.

saya sayang abang2 dan kakak2 sekian..,

Anak Kedah said...

anon517...

baca apa yg aku tulis ni dgn hati yg lapang.

bayangkan bila...

melayu dah takde tanah... (boleh tengok yg tengah jadi kat penang skrg ni)

takde kuasa... (boleh tgk selangor & penang)

hilang sopan santun... (boleh tgk hampir semua pengikut pakatan rakyat & para pemimpinnya sekali yg suka maki hamun org lain)

..

kita nak ke pemimpin yg suka maki hamun?
nak ke pemimpin yg hanya tau bangkang tapi takde pernah bagi idea yg boleh bangunkan negara, bangsa & agama? ada nampak ke idea2 pakatan rakyat yg realistik? realistik ke buku jingga tu? kenapa tak pernah persoalkan semua tu? kenapa asyik persoalkan BN & Tun M?

nak ke kita kat pemimpin2 mcm pakatan rakyat tu? layak memimpin kah org2 mcm tu?

jangan hanya persoalkan BN semata-mata, Pakatan rakyat pun patut kita persoalkan segala-galanya jugak..

ramai asyik persoal BN tak adil bla bla bla... tapi pernah ke persoalkan apa yg Pakatan Rakyat buat? adil ke klu asyik berat sebelah kat pakatan rakyat je? adil ke klu tutup mata kat semua usaha yg BN dah buat demi kepentingan smua?

kita kena persoalkan smua.. setiap persoalan pasti ada jawapan klu pihak tu benar.. tapi apa jawapan yg pakatan rakyat bagi kpd kita tiap kali ada isu babitkan org & tindak tanduk diorg?

org BN pun persoalkan kerja pemimpin BN klu ada satu-satu isu.

takkan orang Pakatan Rakyat langsung tak persoalkan pemimpin diorg tiap kali ada isu?

kena pikir banyak sudut.. bukan hanya terlingkup dalam pokok persoalan nak kondem BN semata-mata.. PAS, DAP, PKR pun kena dipersoalkan sebab yg akan diperintah itu kita, yg akan terima nasibnya itu kita..

jangan sampai kita terpaksa mengemis sambil menangis mengenangkan kesilapan kita memilih pemimpin...

yg terang sudah bersuluh...

Melayu Ultra said...

quote...

anon 517 said...
terima kasih kepada abang2 semua....terutama sekali abang anak kedah ngan abang komoando moga hidup kita di berkati allah di pagi jumaat yg indah ini......amin.

abang melayu ultra....saya tanya...takkan saya nak jawab.tak baik ngata orang.dosa besar tau.

betulke tun m banyak jase kepada melayu?
ape jasenya.....
islam agama rasmi melayu...tapi ngapa tun m suka suki menghina islam?

nabi ada janggut...sebab x ada jilet.
nak makan sup tangan kaki sila pi kelantan
hukum hudud....tak sesuai pada zaman sekarang.
alquran...kena ikut peredaran zaman.

nampak sangat tun m tak sayang islam....

tolong bagi pencerahan......

May 20, 2011 11:42 AM

======

sebelum tu... nak tanya sikit...

dari sumber mana ko baca pasal Tun M caci org berjanggut? Mukhriz, anak Tun M pun ada janggut.. takkan Tun M pun caci anak dia sendiri sebab Mukhriz pun ada janggut?

dari sumber mana ko baca pasal Tun M ckp nak mkn sup kaki tangan boleh pi kelantan?

dari sumber mana ko baca pasal Tun M kondem hudud? dari sumber mana ko baca semua tu? harakah ke? ko percaya ke harakah? boleh percaya ke harakah tu? kenapa paper lain takde tulis benda2 tu semua? ko tau ke keje wartawan tu semua? ko wartawan ke? aku wartawan... aku tau semua keje kelentong harakah tu.

Tun M selalu ckp benda2 penting dlm sidang media.. klu dlm apa majlis pun yg Tun M pegi, semua wartawan akan ikut nk dgr dia cakap... tapi tak penah pulak aku dgr Tun M ckp semua tu.... peliknya, mana harakah petik semua tu yg kononnya Tun M yg cakap?

aku tak marah pun kat ko...

komandomelayu said...

anon 517

kau budak sek rendah?

KAU NAK MAKAN PELEMPANG?

JANGAN BUAT2 BANGANG!

Sang Sapurba said...

komando..

anon517 tu dah overdose ceramah pas la tu...

adik anon517... ustaz2 tu pun dgr cerita dari ketua2 pas, lepas tu ustaz2 tu citer pulak kat org pas yg lain & sampai ke telinga ko...

ustaz2 tu pun manusia jugak... bukan malaikat... takkan la ustaz2 tu pun tak buat silap... ustaz2 pun bukannya maksum...

ustaz2 ADUN PAS Perupok & Selising yg kena tangkap basah tu apa citer? bekas ketua keselamatan Nik Aziz (tak ingat nama) pernah jumpa Nik Aziz nak mintak Nik Aziz jalankan hudud kat ADUN Perupok yg kena tangkap basah masa tengah buat seks dgn bini org dlm bilik VIP dlm gerabak keretapi. bekas ketua keselamatan tu pun salah sorg daripada 4 saksi dlm operasi tangkap basah tu. tapi apa Nik Aziz cakap? ko tau? ko cari la sendiri dlm youtube... ada video pasal ceramah bekas ketua keselamatan pasal isu ADUN Perupok tu.

jangan lupa yg org pas tu pun manusia jugak...

betul kata Anak Kedah tu...

jangan asyik persoalkan UMNO-BN je... org PAS pun patut persoalkan PAS & Pakatan Rakyat...

Melayu Ultra said...

nak quote dari anon517..

"abang melayu ultra....saya tanya...takkan saya nak jawab.tak baik ngata orang.dosa besar tau."

aku jawab...

asyik ko je tanya & persoalkan org lain... apa salahnya kalau ko pulak yang kami tanya?

mempersoalkan tu senang... tapi nak jawab tu susah kan? kitorg dah bagi jawapan... so, apa pulak jawapan ko?

sama-sama tanya & sama-sama jawab la kan? baru adil kan? ko kan nakkan keadilan kan? so, kena jawab bagi adil la kan?

ko je yg tanya & kami je yg jawab... itu ke jenis keadilan yg ko maksudkan?

ko faham maksud adil kan?

Anonymous said...

anon517 tu cuma tau nak persoal je.. nak jawab jauh sekali...

mcm tu perangai juak pakatan haram...

satu sen pun takde value utk berdiri berjuang..

klu DAP dapat perintah & hancurkan hak-hak melayu, akan aku cincang semua org pas & pkr... diorg la punca DAP dapat kuasa

- samurai melayu -

Anonymous said...

bangsat anak haram sapa yang pakai kopiah tu???

aku pun tak sabar nak tengok cara anwar tu mampos macamana nanti!!!!!!!