Thursday, May 12, 2011

KALAU UMNO MAHU DIHORMATI ?

 rakyat akan melihat umno dengan lebih rasa hormat jika naib presiden umno, iaitu hishamudin hussein ditukarkan portfolionya dari menteri KDN kepada yang lain.

hisham adalah naib presiden umno maka dengan pangkat ini hisham seterusnya menjadi menteri KDN.

dek kerana kelemahan dan kegagalan melampau hishamudin lah,  masalah mengenai isu sensitif telah berbangkit.

ia bukan sahaja berbangkit, malah terus merebak tanpa ada had.

rakyat umumnya gusar melihatkan senario panas sebegini, ia umpama api dalam sekam. core utama pada permaslahan ini akan kerana hisham lembik.

rakyat tertanya-tanya, adakah hisham  ini lebih mementingkan undi sembrong berbanding dengan  menjaga rakyat secara makro.

selamatkan malaysia !
jom ubah hishamudin hussein !
tak boleh tahan !

24 comments:

Anonymous said...

Be the first......

Tangkap susah, tak tangkap pun payah. Last2 buat org menyampah... Sendiri mau ingat!!!!

Anonymous said...

Bro GAP, sila rujuk pada artikel http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/senior-lawyer-throws-down-gauntlet-to-ibrahim-ali/.
Komen-komen pada artikel ni semua memperkecilkan kebolehan Ibrahim Ali utk berdebat dgn Tommy Thomas drpd Majlis Peguam. Saya harap Ibrahim Ali sahut cabaran Majlis Peguam utk berdebat didalam bahasa rasmi kita iaitu Bahasa Malaysia. Kalau betul Maklis Peguam tak rasis, kenapa dicabar keistimewaan hak melayu, hal murtad, dan instituisi diraja jika mereka betul-betul mempertahankan perlembagaan.

Putra Melayu:: said...

To Bro GAP..
Kebaculan dan kekurang- jantanan sang gishamudin adalah kerana dia adalah ketua pemuda yg paling lemah dalam sejarah Umno. Kerana apa? Kerana dia sbnarnya terlalu bergantung kepada kaum cina utl terus mnjadi menteri.. Beliau telah dibela oleh beberapa taukehcina yg ada kaitan rapat dgn projek Danga Bay dan bwberapa peojel mega yg lain.Dia cuba mnjadi sehebat Tun M ttapi sbnarnya dia xmmpu mndahului kaumnya sndiri bila melayu dperbodohkn krn pengaruh kuat tauke cina dlm hayat politiknya.. Dan dgn hanya bersembunyi disebalik bayangan darah keluarga dgn Najib, dia cuba mngintai kedudukan timbalan presiden.. Melantik Hishamudin sbg PM samalah spt meminta Pak Lah kmbali mnjadi PM..

pak jabit kg pisang said...

laa ni naib presiden....mesti menteri KDN ni berangan nak jadi Timbalan presiden...pastu mesti letak angan2 nak jadi presiden...... tak dapat aku bayangkan betapa lembeknya timbalan pendana menteri atau perdana menteri akan datang jika mamat ni yg naik...

Anonymous said...

aku sokong 200%.keris mudin mmang mdn paling lembik,lembab.ini x pernah berlaku semasa syed akhbar jadi mdn.

zsk69 said...

terimakasih bro GAP utarakan perkara ini. Sudah terlalu banyak hal si Shamdol nie diperkatakan. Tapi adakah DS Najib dengar? Adakah ambil tahu? Kalau DS Najib tidak aware komplen rakyat pasal si Shamdol ini, bagaimanakah caranya utk sampaikan isu ini kepada DS Najib? KITA MESTI BUAT KEMPEN TUKAR (BUANG LAGI ELOK) SI SHAMDOL NI. TAK BOLEH TAHANNNNNN!!!!!!

Anonymous said...

LEEEEMMMMMMMMBBBBBBBBEEEEEEEEKKKKKKKKK.........alah hisham2...duit pny pasal kaum sendiri jd mangsa......sibuk nk jaga ati cina kapir..

otaistillkick said...

yang ko dok kalut nape. kan tak tau ... semua tunggu arahan najib. ko orang je asyik kene mainkan dgn najib.

Anonymous said...

elok lah tuh....hishammudin nie pun bersaudara ngan Najib.... sorang lembab & lembam, sorang lagi penakut & double barrel...memang elok pun kita turunkan kedua-duanya sekali dari tampuk pentadbiran Negara.....beri tugas mentadbir negara kpd org2 yg boleh menjalankan AMANAH RAKYAT.. Ingat, semua AMANAH nie akan ditanya depan ALLAH dipadang Masyar kelak.....

Anonymous said...

Bro GAP..
sikap tu dah jadi tabiat, dan sememangnya dah jadi dasar perjuangan beliau sejak dulu, dalam pemilihan parti pun sama...PLAY SAFE..nak wat camne..

Melayu Perak said...

.

Anonymous said...

Hantar pada DS Najib "Memorandum Raayat".mintak tukarkan menteri KDN ni ke Jabatan Lain...lembut sangat Auw..........Cer cer cuba tukor jer.

komandomelayu said...

YAB MENTERI TUKAR PORTFOLIO!

KDN TUKAR KPD KESIHATAN!

ASYIK NAK "PLAY SAFE"

TAKUT NAK TEMBAK KELILING?

MENTERI PAKAI KONDOM KE NAK SELAMATKAN KAFIR DAN LAHANAT BANGSA DAN AGAMA?

Anonymous said...

kita bakor je

Reza aljunaid Post said...

pantang aku dengar ada menteri melayu mengkhianati perjuangan melayu Islam....tajuk utusan agama kristian agama rasmi ada tanda soal...maknanya utusan meminta kerajaan mencari maklumat tersebut. sebagai lidah melayu amat wajar sekali utusan membangkit soal tersebt supaya masyarakat bukan melayu khususnya DAP tidak bermain kasar dnegan melayu...apa pun..cara KDN itu betul dari segi amaran dan etika cetak namun dari sudut persepsi politik ia memberi persepsi buruk kepada melayu tehadap kemampuan menteri umno ...

Anonymous said...

setuju yg amat.tkasih blogger.sy juga prnah meninggalkan komen d bbrp blog sblm ini ttg kpimpinan mntri kdn ini.maaf bckp,tp pemilihan bliau bukn kerna kredibilti ttp hanyalah kerna utk mngenang jasa arwah ayahandanya shj.usahlah para pmimpin umno terikat dgn dasar legacy lg.kite melayu baka baik punya bnyk lg calon yg bpindidkan tinggi dan brmaruah yg berani mmprjuangkan hak bgsa,rkyat dan negara dan bukannya utk kroninya shj.sekian.

Anonymous said...

sy rase dato'seri najib sedia mklum ttg klemahan hishamudin ini.ape guna bela cina sekandang,tp melayu sekampung dipinggirkan.sy juga pelik knp bliau mndpt undian ttinggi dlm naib prsiden umno.tntu ade reason dsblknya.pdahal,sy xnmpk ape yg dperjuangkan ttg isu kselamatan ngara yg semakin mghantui kaum melayu n bumiputra sndiri.xprlu lah lntik die lg dato'seri.bzair duet krajaan je.sgt x berbaloi.memalukan.

n@$! L3mAK said...

harap GAP cite psl isu air & cukai@rebat kt uum.. puas da aq sebagai student uum berdebat pasal isu ni.. mane r taw GAP ade info2 yg aq xtaw lagi kn..

Anonymous said...

Korang masih sokong UM porNo lagi... Ekonomi diri dah smakin truk, duit poket makin susut, hrga barng melambung, minyak petrol, gula naik senyap2, masalh buang/bunuh anak /bayi mnjadi2, maksiat berleluasa, mat rempit pulak bnyak dah bunuh diri, bapak/datuk rogol anak/cucu, daging babi dicampur ngan daging lembu, masalah disiplin pelajar sudah tak trbndung, jenayah juvana belambak2 dan mcm2 lagi masalh sosial. Tapi org UMNO memag suka anak2 depa jadi mcm ni..kan? Apa kerajaan BN yg korg syg tu buat? Sibuk ngan politik dan jaga harta, jawtan dan kpntigan diri mereka je.. Ahli UMNO apa korag dapat? cuma kain batik, tshirt bodoh dan duit sikit, itu pun 5 tahun sekali... Sampai bila la korg ni akan dprbodohkan...

Saya Anwar Pundekuti said...

Mamat ni memang dari dulu lembik. Pegang keris pun tak convincing. Tukar!

Anonymous said...

Shhhhhhhheeeeeh...... Jangan kata apa2, Najid tak akan dengan punya, lagi pulak siapa Hisham tu???

Saudara sepupu didahukan...rakyat dikemudiankan.

Tak akan berubah selagi tak rebah.

Anonymous said...

Saya sokong cadangan ini. Tolong ubah kepada Jamil Khir Baharom, nampak dia strict sikit. Very punctual, ye le... askar le katakan.. memang kena dusyum keling pkr dan kena terajang cina babi dap ke mca ke gerakan yang tak bergerak tuuuuuuuu

zsk69 said...

Berita ShamDol saman Anwar Pandikutty...
Kalau setakat saman, apa yang hebatnya. Saman tu biasa saja, makan tahun nak settle. By that time, mungkin negara kita ni dah huru hara dan hancur. Mungkin kerajaan pun dah jadi kerajaan DAPig.

KALAU SI SHAM NI ANAK JANTAN DAN PEMIMPIN MELAYU YANG BOLEH DIHARAP, SILA AMBIL TINDAKAN PREVENTIVE, TEGAS DAN KERAS TERHADAP ANWAR, LKS,LGE DAN NIZAR BINTANG 3 YG SELALU PROVOKE SENTIMEN AGAMA DAN TUDUHAN PALSU.

KALAU SI SHAM MASIH LAGI TAKUT, LU BOLEH BLAH!!! TAKDE SAPA RESPECT LU SEKARANG NIE. JADI MENTERI PUN ATAS DASAR SEPUPU DS NAJIB. KUALITY ZEROOOOOOOOOO!!!!!!!!

Anonymous said...

Kerismudin ni cuma melalak kat Melayu je... kalau cina n india dia buat tak kisah je... suruh dia baca akhbar cina...