Tuesday, June 21, 2011

BERSIH ? BERSIH PALA HOTAK HANG !



 ada komen menarik dalam artikel aku semalam. tak sempat nak print-skrin namun komentar tersebut telah mendesak agar kerakyatan ambiga-shit dilucutkan kerana menjadi dalang penghasut rusuhan ber-shit.

aku bersetuju dengan cadangan ini. malaysia tak rugi kalau ambiga-shit ni takde kat dalam malaysia. 

mungkin korang ada cadangan lain untuk diberi.
apa jugak cadangan sila lontarkan.

42 comments:

Anonymous said...

x payah kutuk sgt india ni..sbab yg ramai nanti ialah kuda2 pas yg boleh baring depan track fru nanti....

nanti xpasal2 hindraf naik angin
cubit peha kana peha kiri terasa jugak..yetak

baik kita belasah bebudak pas budak tadika dari kelantan nanti..nik aziz bukan kira tu...

Anonymous said...

aku setuju benar kalau kerakyatan dia di lucutkan bahkan pada sesiapa saja yang berani mengusik serta mempertikai hak melayu dan bumiputera.............

Anonymous said...

dakwa si india ni sebagai mana ketua al maunah dulu....pasti takder org berani bt lagi.....

paktua said...

ISA adalah kaedah paling sesuai unuk mencegah si petualang negara dari bermaharajalela.

Anonymous said...

AKU KESIAN DENGAN KAWAN2 AKU YANG SOKONG PARTI SYAITAN DEPA CAT RUMAH DEPA COLOR HIJAU TUA, DEPA NI TAKTAU KA YANG PAS DAH TAK PERJUANG NEGARA ISLAM LAGI, PAS PERJUANG NEGARA KEBAJIKAN PULA DAN DAH LONDEH ISLAM UNTUK KEPUASAN DAP, DAH TAK PERJUANG ISLAM LAGI DAH. DALAM PERHIMPUNAN BERSIH YANG LEPAS JUAK2 PAS NI LA YANG LEBIH JADI BARAU KEPADA PKR DAN DAPIG. KESIAN ORANG2 PAS DIPERKUDAKAN OLEH ORANG YANG PANDAI. ORANG BODO MAKANAN ORG CERDIK.

Anonymous said...

Kalau kau nak buat demo,amik permit.Polis boleh bagi permit.Bersyarat..iaitu kau demo hari-hari dgn minimum penunjuk perasaan 10,000 org.Aku nak tengok dia larat tak buat demo hari-hari.Kalau hari-hari buat maknanya sah,dia org ni memang tak de kerja atau penganggur.Buat semak duduk KL ni.Yg bangsatnya semuanya Melayu.Ada muka cina,india dll.Ala berapa kerat sangat...

Melayu Perak said...

आप भारतीयों कमीने ... घर जाना ... बकवास आपके
मां go fuck yourself ambiga shit

Anonymous said...

aku cadangkan kita benarkan bersih ni berdemo..cuma mintak jasa baik diorang tukar lokasi.Bagi diorang pilihan sama ada nak pilih jalanraya kat bandar kota Bharu, Alor Setar, Butterworth atau Shah Alam. Tengok camne reaksi rakyat...celaka punya bershit!!!

Anonymous said...

harap Yang DiPertuan Agong, Raja2 dan Sultan2 setiap negeri dapat memberi pandangan, arahan, kecaman atau apa2 la untuk menjamin keharmonian negara...

kepada Ambiga dipersilakan bermastautin di mana2 negara yg BERSIH dan sempurna dr segala segi..senang skit kerja ko...x payah nak berkokok, mengilai ntah apa jadah...

buang je IC n surat beranak ko tu Ambiga...ptuiiihhh!!!

TokAyah said...

Pasal tu nuar tak percaya sistem kehakiman malaysia. Lawyer dia semua lawyer buruk. Kalau setakat nak menang kes atas sebab teknikal boleh blah. Lawyer ni species karpal karam dan nair. Kata no strong kes. Cepatlah settle kes. Lawyer bodoh

navy melayu said...

bersih..oh bersih.. nama mu memang enak di dengar , namun sekadar enak saja lah didalam penuh dgn kekotoran yang tak mampu lagi di bersihkan oleh ketua kamu dalam pemilihan parti sendiri. hoi dai..sana kuman duduk ada nampak sini gajah berak talak nampak . pandy kutty.

Anonymous said...

bro semua...

nak lucutkan kerakyatan?
nak guna ISA pn takut...
wa tak fikir menteri sotong kita tu cukup berani nak lucutkan kerakyatan betina tu...

ntah la..
makin hari...makin benci tengok muka menteri sotong tu..
tambah2 tengok muka dia dok gelak sakan tu..

jenis menteri tak buat keja...
makan gaji buta kot...
hampeh....

cikgusenam said...

cakap orang bukan dia orang nak dengar,dia ingat dia hebat buat ikut akal dia sahaja.yang pasti dia,partinya dan semuanya yang bersangkut dengan dia tak betul.tangkap sahaja kerana kita berkuasa dia tak ada kuasapun macam beruk inikan kalau berkuasa.

Anonymous said...

kita bakor je GAP kita bakor...tapi muka dia pun dah mcm kena bakor...

Anonymous said...

SPEED is No 1 killer ! ... so drive carefully .


.

Anonymous said...

Bawa truck taik dan sembur ajer kat rumah keluarga anak cucu dia. Biar bertahun2 bau tahi tak hilang.

Bagi sedar sikit asal usul keturunan sweepers, penyapu tahi.

ULARSENDUK.

Anonymous said...

Sudah resminya pariah. Genetik pariah masih ada. Sbb tu dia ni bangsa yg tak tahu bersyukur dapat kerakyatan Malaysia. Hantar je dia balik New Delhi. Baru dia tau langit tinggi ke rendah.

Alahai menteri amaran aku. Haih..letih dibuatnya..

Penonton Siaran Langsung said...

Dia orang ni berdemo sebab nak perhatian je.. nak kan coverage. Apa kata cadangkan agar diaorang ni diberi coverage media live semasa nak serah memorandum tu. tak payah nak buat demo. kita bagi jer coverage live biar semua stesen tv termasuk radio buat liputan khas sepanjang sesi serah memorandum tu. Biar satu malaysia tahu apa kebenda isi memorandum diaorang tu.

Tapi dengan syarat diaorang ni tak payah buat demo. ini diaorang kena setuju. kalau nak buat juga demo, no choice kena sumbat diorang ni dalam I.S.A. Government kena bagi option kat diaorang ni la. kita bagi coverage special punya live media selama satu hari. masa serah memo tak payah ramai-ramai. cukup 10 orang je. pemuda umno, perkasa pun boleh join. lepas serah memorandum tu, buat pula sesi khas supaya dia orang boleh jelaskan apa isi memorandum yang dioarang serahkan tu. kalau nak buat sesi debat pun boleh.

Lagi elok apa cadangan ni. Tak payah susah-susah turun dari jauh semata-mata nak berdemo, lepas tu kena sembor air, kena sepak dengan FRU dan masuk lokap. Orang lain pun tak susah. Jimat Budget lagi. Sabah & Sarawak pun boleh tengok live dah tahu apa cerita sebenarnya.

Government harus pikir cadangan aku ni. Kena lantik event management untuk setting plan kasi berjalan cantik.

Selama ni rakyat dah dengar banyak liputan berita tentang orang ni serah memorandum tu, orang tu serah memorandum ni., tapi isi memorandum sebenar berapa kerat je yang tahu? Sudah tiba masanya edisi live upacara penyampaian memorandum ditayangkan untuk seluruh rakyat malaysia

doncin cai said...

datang naik tongkang... itu sebab macam binatang !!!!!

Anonymous said...

Di tahun 60an, bila demo pelajar di Thailand berjaya menukar kerajaan di Thailand, Anwar Ibrahim dan pelajar di UM pun berdemo ala-Thailand. Sedangkan Kerajaan Thailand pada masa itu rejim tentera, sedangkan Kerajaan Malaysia di pilih secara demokrasi.

Pada pertengahan 90an, rakyat Indonesia berdemonstrasi menuntut hak asasi rakyat, termasuk sistem pilihanraya bebas. Atas nama 'reformasi', ratusan ribu berdemonstrasi menuntut Suharto berundur. Anwar Ibrahim pun menggunakan slogan yang sama, 'reformasi' bila dia dipecat dari jawatan kerajaan dan parti.

Sekarang rakyat di negara-negara Timur tengah sebok berdemonstrasi bagi menjatuhkan Kerajaan Diktator yang tidak mendapat mandat dari rakyat. Anwar Ibrahim sekali lagi terikut-ikut dengan trend negara lain. Dari sinilah dayang idea BERSIH2.

Anwar, Ambiga, PKR, DAP dan PAS tidak faham bahawa tindakan rakyat Timur tengah ialah untuk mendapat hak sistem demokrasi.

Sedangkan Malaysia ialah sebuah negara demokrasi yang boleh dijadikan contoh, setanding dengan Britain dan Amerika.

Hanya manusia yang BAHALUL yang gagal membezakan situasi-situasi tersebut di atas dan hanya terikut-ikut membuta tuli perkembangan di negara-negara lain.

ANACONDA said...

APAPUN, KORANG JGN LUPA PLAK TURUN 8 HB MALAM KITA DAH BERKAMPUNG D KL...

JGN LUPA PAKAI T SHIRT MERAH & BAWA BENDERA MALAYSIA YG MANA ADA K, JGNLAH TANYA DUIT MINYAK, DUIT ITU & DUIT INI...

LUPA PLAK, KLU TAK ADA TRANSPORT, CUBA KORANG HBGI PERKASA D DAERAH MASING2, INSYA'ALLAH BAS D ATURKAN RASANYA...

KORANG SAMPAI JE KL, TERUS KE DEPAN ISTANA NEGARA, PARK KENDERAAN KORANG ELOK2 PASTU TIDUR SEKEJAP KAT SITU, LEPAS SUBUH, KORANG BERSIAP TUNGGU JE ARAHAN PEJUANG2 MARHAEN NI K...

AKU DOAKAN KORANG SELAMAT SEMUANYA KE KL...

KLU TERPAKSA BERTEMPUR, HADAPI DGN TENANG & SMGT WIRA K...

Anonymous said...

ingin dimaklumkan kepada pembaca2 GAP..

GAP adalah produk amngok yang semakin kehilangan jati diri. hasil produk yang merasa diri terlalu kerdil, terancam, tergugat, dan macam macam penyakit mental akibat sogokan amngok dari zaman merdeka hingga sekarang yang akan tamat riwayatnya.

jadi lah rakyat malaysia yang sejati tanpa kehilangan nilai2 manusiawi. berkokok, terpekik pekik, melalak-lalak, terjerit jerit anak anak malaysia dan melayu ni.

konon perjuang melayu, tapi tiap hari dok bantai melayu... ape punya GAP... terlalu rendah IQ kamu!

Anonymous said...

Penyokong Al-Juburit dan nik aziz babi sahaja yang ada IQ.

Anonymous said...

Love you Ambiga... Srikandi negara... Cun melecun...!!!

Anonymous said...

ingin dimaklumkan kepada pembaca2 GAP..

anon 1:39 AM adalah produk hamPAS yang semakin kehilangan jati diri. hasil produk yang merasa diri terlalu kerdil, terancam, tergugat, dan macam macam penyakit mental akibat pembongan hamPAS dari zaman merdeka hingga sekarang yang akan tamat riwayatnya.

jadi lah rakyat malaysia yang sejati tanpa kehilangan nilai2 manusiawi. berkokok, terpekik pekik, melalak-lalak, terjerit jerit anak anak malaysia dan islam ni.

konon perjuang islam, tapi tiap hari dok jual islam... ape punya anon 1.39 AM... terlalu rendah IQ kamu!

Anonymous said...

Nak tanya sikit?

Bangsa apa yang bunuh Susilawati..????
ada sesiapa boleh jelaskan..????

Anonymous said...

1.39 nak ingatkan saja
DAP=12
Pkr=2
pas=0....keh keh

dap betul sgt tu
DAP GANTI PAS
walaumacamana ko berjuang ko berdemo
ko bekerja bagi pihak DAP..jgn malu plak k..

Anonymous said...

setuju...
lucut semua yg berdemo haram tuh..
pandai2 la cari tanah lain nak duduk..
bio dorang rase...best ke x jadik orang xde negara nih..
hahahahah..
oh lupa...jangan masuk penjara..buat tambah kos makan free jee..
tangkap...bagi hukuman sebat lpas tu buang...
hahahahah..

Anonymous said...

sy cadangkan semua india2 dan cina2 di malaysia dilucutkan kerakyatan dan dihantar pulang ke negara asal masing2... dan seterusnya cadangan di tutup sebulat suara

Anonymous said...

kelmarin ada sekor melayu yang perjuangkan bersih. menyalak macam anjing dalam komennya, tapi aku panggil dia MELAYU BABI sebab melayu sekor ni bodoh tahap cipan. hanya BERSIH & fuckatan saja yang betul, tak nak dengar dah kata nasihat orang hanya dengar dari mulut babi aje semua betul.

melayu jahanamkan tanah melayu = MELAYU BABI.

Anonymous said...

Saya rasa kalau bloger UMNO bincang soal bagaimana nak bangunkan insan2 yg kelaparan dengan per kapita dan sekat kerajaan tarik balik subsidi barang2 keperluan asas. Baru lah rakyat semua kaum akan kembali sokong UMNO. Saya rasa sesak nafas bila banyak kalangan bercakap mengenai saat kehancuran UMNO/BN untuk PRU13. Perkara mcm ni belum pernah kita dengar dlm tempoh PRU sebelumnya. Dikedai makan, di IPTA, di padang bola, bahkan dlm kedai gunting rambut pun org perkatakan tentang saat kejatuhan UMNO/BN. Kadang2 kita kagum mendengar alasan dan analisa spontan mereka2 yg berbicara ditempat2 yg saya sebutkan tadi. Tidak lagi secara sembunyi. Maka bagi mengelak ianya menjadi kenyataan, harap bloger2 yg nakkan UMNO/BN kekal perlulah merlakukan sesuatu yg menyukai rakyat. Soal moral, mentajuhkan individu, memburukkan kumpulan2 tertentu jauhkanlah. Rakyat menganggap UMNO/BN lagi teruk moralnya. Kenapa nak bercakap soal moral. Itulah antara perbualan2 yg kita dengar. Mereka benci bercakap soal2, benci kepada TV, benci kepada surat khabar, sebab mereka malu dengan anak2 ketika menghadap berita TV. Anda bloger perlu juga menyusup dicelah2 masyarakat, pastinya anda juga terkejut dan sekurang2nya anda tahu bagaimana dan apa yg mereka mahu. Tapi kalau anda hanya berkeliling dengan kumpulan pelobi projek kerajaan atau kumpulan puteri dan putera UMNO, memang hanya akan merasa syok sendiri dengan alunan keyakinan. Tapi anda pergilah dalam kumpulan lain seperti yg saya sebutkan tadi pastinya anda akan mendapat reaksi yg jauh berbeza dan anda akan risau mendengarnya. Kerajaan akan ditentukan oleh rakyat, maka hati rakyatlah perlu dijaga, bukan kumpulan dan pemimpin yg bimbang kehilangan kuasa dan segala-galanya. Mereka takut akan jadi seperti Khir Toyo, jatuh dan tak akan bangun akibat khidmatnya 'dibalik tabirnya'.

Anonymous said...

rasanya kita termakan dengar degar degur media yg menggambarkan himpunan ini akan merosakkan harta benda. mungkin kalau yg berhimpun itu kumpulan Perkasa yg tak ramai mungkin akan rosakkan harta supaya nampak mereka ramai.
Terlebih dahulu kerajaan yg masih ada majoroti ini, gubal semula perlembagaan dengan mengkaji semula serta membatalkan "hak2 berhimpun" sbagaimana yg dibenarkan dalam perlembagaan Malaysia. Mengapa kita perlu membelakangi hak yg dibenarkan dalam perlembagaan, sedangkan yg tidak dibenarkan pun kita akan lakukan sepertimana isteri kepada anggota keselamatan diletakkan sebagai pengundi pos contohnya.

Anonymous said...

June 22, 2.39AM. LUV U AMBIGA you must be AMBIGAS'makan sireh punya ACHI2 . I want to vomit BLOOD when you said AMBIGA CUN MELECUN...?

SRIKANDI NEGARA you must be out of your mind PANDIKUTTY NEGARA adalah...just watch out..

AMBIGA NI MENOPAUS....tak ada kerja emotionally unstable...itu yang suka buat kerja2 bodoh.A good lawyer does not behave like her...she is DISGRACE to her profession.

sgray said...

Haramjad berdua atas ni 9:11/9:16 tahuke dan faham ke apa yang diorg komen tu.Cakap cam org pandai macam je..

Fahamke ke di keamanan dan mengikut saluran...cam yg mereka perkatakan.

Dalam demo apa yg jelas , diperlukan hanya kutu2 sorang dua je buat org panik ....huru hara jadinya..[apa lagi kalau motif demo "BERSHit' aka BERNAJIS nie dibiarkan..memecahkan dan memperkudakan bangsa}

janganlah terpedaya dgn dakyah 'demo aman nie...[mungkin ramai bertujuan demikian tapi utk yg menyertai demo nie tahu ke ada samseng2 dan dajal2 yang akan menyertai mereka dan memetikakn api kekecohan...}

Niat baik kalau cara salah akhirnya jadilah HAMPAS...parti ISLE yang TAKEBEER selalu...

Tang pengkianat Negara tu..Kerajaan sedar tapi janganlah kerana takutkan cemuhan asing kita biarkan Negara sendiri hancur..

Kalau perlu buat je cam negeri China ...sejarah Tian square dlu..bawa je tentera dan kereta kebal /perisai ....

kebar..booomm sama diorang..!!!

Anonymous said...

ambabigashit

Anonymous said...

Halau je ambiga ni dari malaysia...sial punya orang..

Melayu Perak said...

tiba masanya tubuhkan gerhana singkatan bagi gerakan hapuskan cina...

dan gempar singkatan gerakan menghapuskan pariah...

Anonymous said...

contoh kpd Libya ,sapa yg panggil Nato masuk, akhir nya kanakkanak ,ibu bapa ,bayi yang jadi mangsa bom sesat, atas alasan kesilapan teknik , mudah sgt beri alasan. tetapi siapa perlu disalahkan ? org yang anjurkan demo mcm BERSIH patut disalahkan. Tak cukup diberi peluang di parlimen ,buat pulak di jln raya.

Mangsa said...

Sepatut ambiga buat usul mengurangkan bayarn untuk guna khidmat guaman , bukan saja harga barang kena turun tetapi upah guaman pun kena turunkan.

Anonymous said...

Woi! yang nak halau cina dan india keluar.... Lu sapa?... Lu orang bolih balik Batam, Riau atau masuk hutan... Ini negara cina dan india punya!!!... Melayu pendatang... majoriti dari Indon... Harap Lu orang bolih faham... Jangan mau sombong. nanti gua tendang sama Lu...

Melayu Perak said...

中国人是混蛋
中国人可以去地狱

Melayu Perak said...

इंडियंस कमीनों हैं
इंडियंस को नरक जा सकते हैं