Wednesday, June 15, 2011

HARAKAH BERGOLAK, STAFF PANAS HATI !

 Salam. Saya terbaca artikel yang anda tulis yang telah di post ke Tranungkite. Nampaknya banayk benda yang rasa anda tidak tahu berkenaan harakah.
Tahukah anda apa yang ditulis sebelum ini mempunyai kebenaran yang boleh diambil. Malangnya oleh kerana tiada tindakan maka perkara itu dipendamkan begitu sahaja. Memang terdapat SMS yang dihantar kepada pimpinan baru yang menang tetapi itu adalah untuk perhatian mereka yang memang perlu di ambil tindakan bagi membetulkan keadaan di harakah.

Perasaan tidak puas hati kakitangan Harakah terutama Editorial terhadap pentadbiran memang tidak dapat disembunyikan lagi. Ini adalah kerana kelemahan daripada Pengerusi. Lembaga Pengarah dan Pengarah Urusan sendiri. Kakitangan tiada tempat untuk mengadu. Jika mengadu maka mereka akan dicop dan sukar untuk menuntut apa-apa kemudahan dikemudian hari.

Adakah anda tahu bahawa skim gaji harakah masih di takuk lama. Kekadang klim yang dibuat tidak dapat seratus peratus bahkan dipotong mengikut kehendak pentadbiran. Saya rasa anda sepatutnya datang melawat Harakah dan saksikan perbezaan Harakah di bangunan Editorial dan Pentadbiran.

Anda boleh lihat komputer yang digunakan oleh Editorial dan pentadbiran. Komputer yang dibekalkan kepada Editorial kebanyakan berusia lebih 7 tahun atau lebih tetapi berbeza dengan pentadbiran yang baru.

Begitu juga di Pejabat Agung sedangkan gaji mereka pun harakah yang bayar. Tetapi dari segi keselesaan Editorial lah yang paling teruk.

Jika mahu keluar tugas dari kawasan kakitangan selalunya hanya diberi separuh daripada belanja yang diminta, maknanya kakitangan terpaksa menggunakan duit sendiri dan terpaksa tungu lagi sebulan untuk dapat bakinya dari pengurusan Harakah.

Jika ada permintaan untuk menukar komputer atau kegunaan lain ia sering ditangguh malah mengambil masa bertahun barulah di beri.

Adakah anda sedar? Bukan saya katakan Cikgu Pa tidak baik tetapi kelemahan memberi kuasa kepada seorang pegawai di harakah iaitu PA kepada datuk KJ membuatkan perkara ini berlaku.

PA ini telah bertindak mengikut sesuka hati hingga kakadang-kadang jika ada masalahpun kakitangan terpaksa mendiamkan diri kerana malas mahu berdepan atau berjumpa dengannya.

Itu sebab ada kakitangan yang terpaksa melangkah bendul atau terpaksa berjumpa dgn Cikgu Pa minta ia diselesaikan. Tapi sampai bila kakitangan akan berbuat demikian?

Sebenarnya apa yang berlaku dalam pemilihan pucuk pimpinan PAS baru-baru membuatkan kakitangan Harakah mengimpikan sesuatu yang lebih baik pentadbiran daripada apa yang ada sekarang ini. Begitu juga Datuk KJ begitu lemah kerana hanya mengikut pandangan yang diberi oleh PA beliau dan tidak memikir langsung pandangan dan keperluan kakitangan yang lain.

Jadi harap saudara faham akan isunya. Harap Tuan faham isu ini. Itu belum hal lain yang saya rasa tiada keperluan lagi Tuan perlu tahu. Selidik dan jumpa dulu kakitangan Harakah. Selami jiwa dan permasalahan mereka, baru anda akan faham setiap masalah yang berlaku.


12 June 2011 02:25

23 comments:

Karl said...

Ni mesti umno punya konspirasi ni...

haramkah punya iklan obat kuat tak masyuk ke? Kalau letak gambar anugayrah dalam iklan kan mantop. Hahahaha!

Anonymous said...

betul...betullllll
konspirasi umno lagi ni..
hehehe

Tuan Tanah said...

eh pas mana boleh salah..bukan ke diorang sentiasa betul??..gap bohong,umno bohong,semua orang bohong..pas sentiasa betul..harap pas kekalkan pemikiran macam tu senang sikit UMNO menang next election

JOM KITA DATANG BERAMAI-RAMAI KE MAJLIS PELANCARAN GERAKAN ANTI BERSIH DI PADANG KELAB SULTAN SULAIMAN KG BARU PADA 19.6 NI PUKUL 3 PETANG..DEMO BERSIH 2.0 ANJURAN AMBIGA NI SEBENARNYA MELIBATKAN AGAMA DAN BANGSA..BUKANLAH SEBAB PILIHANRAYA YG TIDAK ADIL SPT DIUAR-UARKAN FUCKATAN..

mat kelate said...

biasalah .. surata khabar fitnah memang selalu berdepan masalah..sebab tak berkat..

Awan Network said...

Lucah3!!!

Jom Tengok :
RAHSIA YUYU ZULAIKHA DALAM DUNIA BLOG!!
PESAWAT MASA HADAPAN!!
MAYA KARIN MENJUAL TUBUH!!ISH3!!

Melayu Perak said...

kah..kah..kah

krisis kepimpinan dalam haramkah...

patut tutup ja haramkah ni...buat kerja mengarut aja...

Anonymous said...

MELAYU PERAK Maaf terkeluar tajuk . Pada Jun 14- 12.08am - Topik (Ide kontang ahli parlimen PAS Kota Raja) .... Tuan ada menulis setiap waris yg ada akaun ASB walau pun dalam akaun ada RM1 - akan dpt sumbangan utk kematian RM1800 . Tuan juga mengatakan pernah dpt sumbangan sebagai waris orang tua Tuan .... Saya dah hubungi pihak ASB ... jawapannya .... Hanya yg melabur melebuhi RM10.000 akan dpt sumbangan RM1800. Yg kurang dari itu, minimum RM10 hanya diberi RM200sahaja. ..... MOHON PENJELASAN .... !!!

Anonymous said...

editorial haramkah sebenarnya orang umno, hehehe.

Anonymous said...

jangan lah pulak nak naikkan harga harakah pulak..konon kos kertas
naik.....

korang jugak yg tak percaya harga global naik...jadi kos tak naiklah...

karang orang PAS gak naik hangin....

kalau harakah konvensional dah tak relevan kerna dah ada harakah online tapi tak leh cover kos mengurus...lebih baik tutup kedai jerlah....

apa-apapun internal problem jer..
nak untung lebih,nak senang sendiri...kakitangan bawahan jadi mangsanya...tak gitu?

Anonymous said...

kalau harga getah naik oooh itu hasil usaha orang PAS

kalau harga getah turun oooh itu kerja orang umno zalim.

kah kah kah...

Anonymous said...

PAS ...... Tak Relevan utk MELAYU!!!

nok said...

12:54....camtu le sikap mentaliti penyokong pembangkang, mesti nak tuduh UMNO.....lancauuuuu kalau dah dasar parti pembangkang...tetap pembangkang...lansung tak ada modal ,moral, pendirian,tak amanah...ngaku ajelah Pas menuju kekalahan d PRU 13...jgn nak tuduh sape2....tuhan pun tak mahu tolong Pas.....asyik dok aje...kelaemahan sendiri tak terima hakikat....jawapannya kantoi le nanti..

Melayu Perak said...

maaf anon 12.24...

saya tak perasan kalau bawah rm10,000 dapat rm 200...

sebab mak bapak saya simpanan dia rm 100,000 sorang...

Anonymous said...

Klau pejabat harakah kena potong letrik sbb tak bayar bil pun salah umno jugak mcm kat pasar di kote baru kelate. Lepas ni akan salahkan umno sbb beri lesen utk harakah buat bisnes. Nanti bila org dah tak nak baca harakah mrk akan kata umno cuba hasut dan boikot. Jijik betul org pas ni.

Anonymous said...

Huhhh...apa lagi nak ku katakan...Hramkah kan milik PAS...mcm gitu la jugak pentadbiran PAS...

Anonymous said...

balasan tuhan ler tu....akhbar takde keberkatan...fitnah jer koje nyerrr...

Anonymous said...

menurut pakar keduitan ekono'money' yg tersohor di malaya pada ini...beliau sering menasihatkan agar diturunkan harga2 barang dagangan...termasoklah yg puak juak hampeh dok peleqoh yakni harakah eh eh silap...haramkah...harga haramkah di pasaran wajar di turunkan kerana si punaisehat pakarg ekono'money' acapkali menyarankan hal-hal sedemikian...dengan menurunkan harga jualan haramkah maka akan subur lah ekono'money' puak juak hampeh...maka akan sejoklah hati staf-staf haramkah yg selalu kena peleqoh...kehkehkeh

Anonymous said...

haramkah haramjadah

Ahmad Zack said...

"Fitnah & Konspirasi UMNO" itu ajelah modal kalau kena batang hidung mereka...

Anonymous said...

Laaa..! ada lagi harakah dlm dunia ni? mati-mati aku ingat paper ni dah bungkus!!.. kalau benar laporan ni maka tak lama lagi akan bungkuslah paper haprak ni!! Takziah!!

ANACONDA said...

PERGI MAMPUS DGN KAULAH, HARAMKAH KE, PASBERG KE, PEMIMPINNYA APATAH LAGI...

AKU DOAKAN TERBAKAR & SEKALIGUS MUSNAH IBU PEJABAT PAS, PEJ2 PAS, KILANG HARAMKAH & YG SEWAKTU DGNNYA...

LAGI CEPAT LAGI AKU BERSYUKUR...

INI SEMUA PELACUR2 POLITIK YG MEROSAKKAN AKIDAH UMAT ISLAM...

HALAL SYARIE HUKUMNYA...

RAMBO said...

Ada lagi ke surat kabar HARAMKAH..
Aku nak order buat kasi sapu taik
kucing kat rumah aku...

LALAT HIJAU said...

PAS = NEGARA KEBAJIKAN

* Cadangan: letakkan surat kabar
Haramkah kat tandas2 awam...kasi kertas buat cuci taik..