Sunday, June 26, 2011

KDN ; MENTERI DAN KSU NAK SABOTAJ UMNO KE ?

 Ketua Setiausahanya, Tan Sri Mahmood Adam berkata, pihaknya pada masa yang sama akan mengambil kira pandangan semua pihak termasuk mereka yang mahu tindakan tegas diambil ke atas Bersih.

''NGO dan rakyat bebas untuk memberi pandangan supaya tindakan tegas diambil, kita akan mengambil kira semua pandangan dan laporan polis yang dibuat," katanya.

Dalam pada itu, Mahmood berkata, polis tidak akan membuat penangkapan secara sewenang-wenangnya berhubung penganjuran perhimpunan haram Bersih kerana tindakan tersebut tidak akan membawa jalan penyelesaian yang kekal.

''Saya sebaliknya lebih percaya kepada cara berbincang dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengadakan perbincangan dengan pihak yang berkenaan.

''Biarlah perbincangan ini dijalankan, kita masih ada masa untuk berbuat demikian," katanya.

gap cakap : baik menteri KDN dan KSU nya, dua-dua takde telor,bangang,pondan,bapok, biol,otak jumud..

kenyataan macam gampang kat atas pernah keluar pada tahun 2007. lihat apa jadi lepas tu !

bangang lah kau hisham dan KSU !

45 comments:

anak melayu said...

hisham memang bangang...

komenter menarik blog mim said...

Yang konsisten dalam perjuangan adalah DAP dan UMNO.

Tapi aku cuma berminat nak cakap pasal UMNO je, kerana aku dah tak yakin dengan parti parti Melayu lain. Masalahnya orang Melayu cepat kecewa mempertahankan Partinya. Kecewa sikit keluar parti dan join pembangkang. Yang ditukar seharusnya pemimpin bukan parti . Kalau dah semua merajuk lari meninggalkan UMNO, yang tinggal yang adalah, samada mereka tukang "I scratch your back,you scratch mine" adalah kerana kita gagal menjatuhkan mereka. Itu bermakna mereka lebih hebat bermain. Adakah dengan menjatuhkan Parti, kita akan menjadi lebih hebat?

Ramai yang berpendidikan tinggi tetapi gagal dalam untuk menjadi pemimpin waima diperingkat cawangan sekalipun. Jangan salahkan orang lain tetapi tanya kenapa kita ditolak. Muhasabah diri banyak banyak.

Ya! Pemimpin harus ditukar, tetapi Parti harus dipertahankan, kerana sudah jelas UMNO konsisten dalam perjuangannya dari dulu sampai sekarang

anon June 26, 2011 2:27 PM

BETUL PENDAPAT DIA...HISYAM DAN KJ TU SAMA JE...

DAN MMG BETUL UMNO DAN DAP JE YG ISTIQAMAH PUNYA PARTI.. DUA2 Ni JADI TONGGAK GABUNGAN TAK KIRA BN ATAU PR...

TERIMALAH HAKIKAT...

otaistillkick said...

Berita tengahhari tadi pemuda ampang pun buat demo semasa laporan bantahan di balai polis. Tak de pulak kecoh itu haram. Pelik juga aku fikirkan bila permit nak luluskan pastikan tiada ucapan DSAI. Ini berlaku tempat aku.Depan aku anggota SB bercakap. BN /UMNO sekarang memang kalut dengan kridebility meraka.

Anonymous said...

Aku dah kata, banyak orang dah kata.. dia tu hanya ada kuasa setakat beri amaran sahaja.. UMNO akan lingkop.. tak percaya???? tunggu PRU 13, Kita harap menteri amaran akan buat sesuatu mirikal pada last minit semoga tindakan menteri itu dapat mengembalikan keyakinan Melayu.Harap2 sebelum PRU 13 ini.
Aminnnn.

Anonymous said...

kalau polis tak bertindak rakyat akan bertindak ,jangan marahkan dan salahkan rakyat,, rakyat dah tak sabar ngan puak anak haram jadah ni.HANG FAHAM KE TIDAK HISHAM.

Anonymous said...

Dato Najib, sila tukar sepupu bapok anda ni ke Kementerian lain. Jika tidak, tolong tukar nama kementerian ni kepada Kementerian Beri Amaran Dalam Negeri. SILA BERTINDAK SEGERA!!!!

Terima kasih
-Rakyat Malaysia-

Servant of God said...

Aku rasa PM wajib lakukan sesuata pasal Hisham.

Tak pasal2 nanti kerja kuat Najib all for nothing kerana dek penakut sorang nih.

Dah nyata Bersih 2.0 tuh kotor dan perosak, masih tanak ambik tindakan. Chisss!

Anonymous said...

Macam nak ambil tindakan sekiranya belum melakukan kesalahan, mereka hanya baru merancang, jadi polis pula mengambil tindakan dengan merancang untuk tidak membenarkan ianya terjadi, tapi untuk membuat tangkapan adalah sesuatu yang salah dari segi undang-undang, itulah perangkap mereka dan kerajaan sedar akan perangkap itu. jadi biarlah polis dan KDN yang membuat kerja mereka, yang kat luar tu diam jela, kalau ikutkan sakit hati macam tuan-tuan semua dah haru-biru negara ini jadinye..

Anonymous said...

rasanya ada yang dah gatal tangan nak tangkap mereka ini.

Anonymous said...

SPEED is No 1 killer ! ... so drive carefully .


.

DR AMISHARIFF said...

pihak polis tiada pilihan kali ini, polis wajib membenteras demo haram pembangkang pada 9 julai jika mereka berdegil. puak pembangkang jgn salahkan puak lain yang ikut berdemo, mereka berdemo kerana menentang demonstasi kotor kamu. ambiga yg jadi tali barut dan kuda anwar adalah manusia kotor, tidak bersih yg menyembah air kotor kpd ketemteraman awam.

Cheguman said...

Apa pulak sabotaj UMNO..? tu nak sabotaj negara namanya.

Anonymous said...

Pencacai pkr menipu lag di atas tu!! Polis tak letak syarat yg DSAI tak boleh berucap sebab permohonan pun bersih tak buat!! pencacai ni mcm ketua umum dia jugak, belit dan tipu!!

Kenapa ambiga tak ajak penduduk sekitar rumahnya utk berdemo di kawasan perumahan mereka??

Anonymous said...

aku harap Hisham ni kalah dlm PRU13.. senang sikit Najib nak ganti dgn org lain..

Anonymous said...

Saya yakin pihak polis dan kdn sedang bertindak. Bawa bertenanglah. Bukti nya dah ada dua tiga penangkapan dibuat. Ramai SB berkeliaran sekarang. Betul kata 6.35 tu..macam mana nak ambil tindakan kalau buat pun tak lagi. Geng2 gila pembangkang ni cari peluang je. Kalau benar polis dan kdn tidak ambil tindakan..makna nya dia orang nak serahkan kat pemuda umno dan perkasa tolong selesaikan. Takde masalah. Harap2 GAP promosi kan gerombolan Melayu bertempur Ambiga giler ni. Percayalah Melayu masih kuat..masih gagah..semangat Hang Tuah, dato' Bahaman tak pernah pudar. Tahun 1995 bolehlah...le ni mohon maaflah...orang Melayu dah sedar..lebih2 lagi bila ada banyak ngo dan perkasa yang bangun. Ayuh kita bangun bersama perkasa.....kita ganyang Ambiga giler...itupun kalau polis dan kdn tak bertindak. Namun saya yakin yang amat...pihak polis lagi cerdik..apa-apapun bolehlah nak koho2 asah senjata....

Anonymous said...

Kalau mereka pandai nak buat perangkap, kita pula jangan jadi bodoh. Gunakan undang2 yang ada untuk memerangkap mereka pulak. Tunggu apa lagi.

Kita tahu polis kena hati-hati menengani episod ini. Tetapi polis jangan biarkan semangat berapi-api orang Melayu membakar negara. Bila dah jadi baru nak menyesal.

Anonymous said...

kalau perkasa atau anjing2 GAP buat perhimunan besar mana pun adake pakatan sibuk2 nak halang..panggilah rakyat seramai mana, pakan buat dek je.tak da risau2 nak buat lapuran polis ada permit ke takda bolih buat je.betul tak wahai anjing2 GAP

Anonymous said...

gap ni sama taraf macam anjing,kerja nak menyalak,panggil kawan2 menyalak sekali.sikit2 nak menyalak supaya tuan nya tau yg anjing2 ini nak habuan tulang atau daging.

Hai kawan l said...

June 26, 2011 5:39 PM otaistillkick said... Berita tengahhari tadi pemuda ampang pun buat demo semasa laporan bantahan di balai polis. Tak de pulak kecoh itu haram. Pelik juga aku fikirkan bila permit nak luluskan pastikan tiada ucapan DSAI. Ini berlaku tempat aku.Depan aku anggota SB bercakap. BN /UMNO sekarang memang kalut dengan kridebility meraka. June 26, 2011 5:42 PM
.......
salam...
anda xbelajar apa2 ke dr pristiwa 16sep2008

WALAU MACAMANA DIA MENIPU..RAKYAT PERCAYA

BEKAS PRESIDEM PRANCIS KSLU XSALAH
ADA CKP ..AHLI POLITIK HAIRAN bgmana rakyat boleh percaya...sedang mrk pun xpercaya ckp sendri...

ANWAR DAH LEVEL2 Nilah...dendam kesumat lg..nafsu nak jd pm berkobar2...

ko xheranke?.. aku dah masak dah..

Anonymous said...

Anonymous said...
kalau perkasa atau anjing2 GAP buat perhimunan besar mana pun adake pakatan sibuk2 nak halang..panggilah rakyat seramai mana, pakan buat dek je.tak da risau2 nak buat lapuran polis ada permit ke takda bolih buat je.betul tak wahai anjing2 GAP
June 26, 2011 7:02 PM


HOI...BUAT KAT TEMPAT SENDIRI BOLEH TAK?
SAMBUTLAH CABARAN TU ..MAKNANYA KITA REDA KORANG BUAT KAT JAMBATAN PENANG..

DATANG TEMPAT ORANG SIAPLAH KORANG

atleast 2 budak kg dulu2 belajar silat nak joint aku... so TRIO jugak la..kali ni..

Anonymous said...

DAHULUNYA ORG KITA IAITU UMNO/BN GAH DGN MAJORITI MELAYU..DAN DGN MAJORITI TERSEBUT KONONNYA KITA ADA KUASA MENAWAR!!

TETAPI..!

PADA HARI INI DGN POLA TINGKAH LAKU MELAYU YG RAMAI LUPA DIRI DAN LULUH JATI DIRI MENGABAIKAN KESINAMBUNGAN PERJUANGAN i.e TIDAK MENDAFTAR MENJADI PENGUNDI DLL.

SO..APA YG BOLEH DITAWARKAN LAGI BILA KUASA UNDI MEJORITI MELAYU MERUNDUM..PODAHHH!

PEMIMPIN KITA MAJORITINYA BERMAIN "PLAY SAFE" (mcm jenama kondom) TAKUT BERKATA BENAR SBB NAK JAGA HATI "KAWAN PARIA DAN APEK"..CHITT

ADA KEBERANIAN TAK SEKIRANYA ORG MELAYU SECARA PUKAL DAN KESELURUHAN JADI PEMBANGKANG DI TANAH AIR SENDIRI???

TAK BERANI??? PERBUATAN TAK SAMA DGN MULUT ITU MUNAFIK NAMANYA

KALAU TAKUT ITU TERJADI..MAKA,
KITA RAMAI2 SINGKIR PEMIMPIN BACUL,PONDAN,KORUP,NEPOTISME,KRONI DAN PENTING DIRI DARI PARTI KERAMAT KITA UMNO..

BERTINDAK SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT

Anonymous said...

Cerita sebenar penahanan anggota PSM di Penang...

REMAND ORDER FOR 30 PEOPLE IN PENANG
1. The PDRM is seeking a remand order for 30 people to facilitate investigation into alleged involvement into reviving subversive elements. The people have been remanded under Section 122 of the Penal Code for “waging the war against the Yang Di Pertuan Agong.”
2. The group, travelling on the bus, was arrested at a roadblock near Kepala Batas, Seberang Perai Utara, on 25 June 2011.
3. According to the police, they found printed materials and T-shirts bearing the images of former CMP leaders including Chin Peng, Abdullah CD and Rashid Maidin.
4. Police believe that this could be part of a larger scheme of thing by certain groups to destabilize the nation.
5. The police have reason to believe that these findings by the police have raised their concerns that the July 9 illegal gathering may have been infiltrated by subversive elements out to create chaos and disorder.
6. The police has reasonable ground to believe that these group of people has engage in activities detrimental to national security and enhance they been remanded under Section 122 to facilitate police investigations.

-Semua rakyat Malaysia perlu tau cerita sebenar. Harap blogger patriotik boleh buat posting mengenainya segera.

Jeepers Creepers said...

hisham ni suka main playsafe..tapi dia x tahu kalau umno tumbang diapun kena tendang.

aku pelik kenapa orang lembik macam ni diangkat menjadi menteri?

Gerakan Timur said...

kehkehkehkeh...

Gurau kasar nampak?..

kehkehkehkeh....

apa nak buat bro... gay n pondan pun lebih berani dari dia...

kehkehkehkeh....

Anonymous said...

Selangor tak jamin tanggung kos guaman peserta perhimpunan haram

2011/06/26

SHAH ALAM: Kerajaan Selangor tidak dapat memberi jaminan sama ada akan menanggung kos perundangan bagi penduduk negeri itu yang ditahan pihak berkuasa kerana menyertai perhimpunan haram 9 Julai ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata beliau tidak berani menjanjikan apa-apa berhubung perkara itu kerana bimbang tidak dapat melaksanakannya.
"Kita tidak boleh janji, nanti tidak mampu bantu orang (yang ditahan dalam perhimpunan itu nanti)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Ilmu dan Pesta Buku Negeri Selangor 2011 di Pusat Konvensyen Shah Alam hari ini.
Beliau berkata, pihaknya sedang mencari jalan bagi menghulurkan bantuan lain kepada penduduk Selangor yang ditahan pada perhimpunan itu nanti. - BERNAMA

-----------------------------------
Alahai, ade jugak yg sanggup jd balaci pemimpin Fuckatan, tapi pemimpin Fuckatan bukan kesah korang sangat pun. Demi kuasa korang nak mampus pun lantak la!!! TAK PAHAM BAHASA LAGIK???

komandomelayu said...

ANON 707

GAP SAMA TARAF ANJING?

ANJING GUNANYA KEJAR BABI MCM KAU!

KAU SAMA TARAF DENGAN BABI LAGI TERUK! SOKONG PARIA DENGAN KAKI BURIT DAN KAKI JUBOR!

TiS said...

Jom kempen....tukar menteri KDN.

Anonymous said...

memang bapok pun hisham ni, siap bagi laluan mudah kepada penghianat negara. aku malu sangat sangat dapat menteri macam ini. kalau dah menteri KDN dah buat kenyataan macam tu, macam mana pihak polis nak bertindak? itu hari kata menteri tidak mahu masuk campur atas alasan bimbang dituduh campurtangan politik, sepatunya diam sahajalah dan biarkan polis buat kerja..susah...susah dapat menteri bapok ni.

Anonymous said...

navy melayu

soalanya ko nak kata cina ni yahudi asia ke

melayu islam yahudi asia..

sebab ko tertype 'melayu islam yg yahudi asia..dua kali plak tu .tu yg munskilnya...

salah type oklah nnti kinknet marah nanti..

...munskil

Anonymous said...

Tumpang Lalu...
Pohon Maaf...
Sabar ye...
Ha..ha...ha...
Berani jap masa hunus keris di perhimpunan, dah kenan tegur ke pemimpin DAP/PKR/PAS terus jadi lembik. Kenapa ye? itulah sebenarnya
akibat tak ikhlas dan tak ada semangat semasa menghunus keris keramat pusaka bangsa. Dan mengalah bila diherdik lawan. Dari nak jadi Pahlawan bertukar jadi sawan nan rupawan....
-GELAK DENGAN PUNUH SEMANGAT.

Anonymous said...

Sudah-sudah le.

Hisham tu keturunan bangsawan dan pelajaran tinggi serta mempunyai jawatan tinggi kat UMNO dan kerajaan.

Gap dan semua kaki ampunya tu keturunan bangsat dan tak lulus pun darjah 6. Macam mana nak jadi pemimpin? Ni, pulak nak ajar orang.
Balik ajar anak-anak sendiri adat resam dan budaya Melayu dulu.

Anonymous said...

bagi saya yg bebas ni kita turun siokong BERSIH...sebab se;lagi berdolak dalaik dan ada agenda kepentingan Politik...biar kacau KL...biar jadi Thailand.. Polis letak aja senjata.. ambil cuti...Abis cite...Semua da tak ada TELOR....ayuh sokong BERSIH...

HAMDAN HASSAN said...

WALAU PUN ADA YANG MARAH2 KAT HISHAM TAPI JANGANLAH SAMPAI NAK BOIKOT UMNO DAN BN. SABAR. JANGAN GOPOH. UMNO DAN BN YANG TELAH BANYAK BERJASA KEPADA RAKYAT SEMENJAK MERDEKA. SOKONGLAH UMNO DAN BN AGAR MELAYU DAN BUMIPUTERA DAPAT BERKUASA SETERUSNYA. KALAU PKR/DAP/PAS BOLEH BERKUASA MELAYU AKAN JADI LAYU JE DI TANAH TUMPAH DARAH. DAP PULAK KALAU BOLEH NAK HALAU MELAYU KELUAR DARI NEGARA INI. RENUNG2KANLAH. MELAYU MESTI BERSATU DI BAWAH UMNO DAN BN.

Anonymous said...

ANON 8.48PM

DARI CARA LENGGOK BAHASA, HUJAHAN MENCELA, DOKONGAN MENYOKONG DAN CARA SINIKAL NYA..

SAH DAN SEKALI DISAHKAN..

ADALAH INDIVIDU BAHLOL, BENGAP DAN KAKI BODEK!!!

AKU DAN RAMAI LAGI YG DAPAT MENYUDAHKAN AKEDEMI/PENGAJIAN DAN MENJADI KEBANGAAN ORG TUA.. TAK KEMPUNAN HARTA ORG APATAH LAGI NAK JADI PENGAMPU BAPOK!!

SEDANGKAN AKU DAN KEKAWAN SEANGKATAN BOLEH SESAK NAFAS MENGENANG MASA DEPAN.. ADA JUGA SPESIS YG SEMUDAH ITU JATI DIRI DAN SIFATNYA..

SAH DAN DISAHKAN SEKALI LAGI..

ANAK CUCU ANON 8.48PM SUSAH PAYAH CARI KUBUR ATUK DIA PASAL NAK DIKENCINGKAN KERANA JADI BANGSA PENGAMPU!!!

PIRAHHHHH

navy melayu said...

munskil! ingat umat melayu islam , ayat ini adalah sebagai ingatan kepada melayu islam malaysia! maaf jika salah penerimaan.

Servant of God said...

Anonymous said...

Sudah-sudah le.

Hisham tu keturunan bangsawan dan pelajaran tinggi serta mempunyai jawatan tinggi kat UMNO dan kerajaan.

Gap dan semua kaki ampunya tu keturunan bangsat dan tak lulus pun darjah 6. Macam mana nak jadi pemimpin? Ni, pulak nak ajar orang.
Balik ajar anak-anak sendiri adat resam dan budaya Melayu dulu.

June 26, 2011 8:48 PM

-----------------

Bila aku lihat komen kau yang sangat terpelajar nih, aku teringat kenapa BN boleh hilang 5 negeri.

Apa kau ingat kebijaksanaan bapak tuh boleh keluar ikut sperma? Confirm ke anak tuh sebijak bapa dan keluarga?

Kalau itu benar, kita dah lama sampai kat Alpha Centauri laa mamat.

Tolonglah. Kami bukan bodoh. Tak payah kamu nak jual keturunan kat sini, dah tak laku. Biarlah menteri yang kau cium bontot tuh ada sepuluh ijazah sekali pun aku tak yakin dengan dia.

Kenapa?

Sebab bukti dia tak mampu menggunakan ilmu dia tuh sungguh nyata!

kingnek said...

Puak yahudi ada plan B, kalau puak anti-Illuminati hendak hapuskan anasir jahat ini, perlu bergerak bijak dan cepat. jika bertindak, bertindak dengan efektif, jangan separuh jalan. Cekalkan semangat, negara-negara Illuminati sudah semakin lemah, tidak cukup tentera untuk bertindak, lihat di Libya, tentera di Afghanistan dan Iraq sudah memakan terlalu banyak tenaga dan askar, puak Islam boleh menang di Malaysia, terus berjuang saudaraku yang anti-illuminati di dalam UMNO, PAS, PKR dan Perkasa, teruskan, Allahuakbar!

Anonymous said...

dah terang lagi bersuluh bule tangkap isa kan aje mengancam keselamatan apa la perangkap mmg sah dah kecuali bapok or playsafe (kondom bolehlah) nak tunggu dah jd pe jadah, respek tul cara Tun Mahadhir dulu, polis2 pun brani masa tu mintri2 lain pun mmg brani bersuara pertahankan tindakan Tun skrg ntah la ada konek ka atau bulu ja yg ada, nuar kompem ada konek..

Anonymous said...

Melayu2 tersayang.. tak kira apa fahaman parti politik.. bertenang!.. mohonlah petunjuk dari ALLAH SWT.. kenalilah siapa sedara2 mu!.. siapa pula musuh2mu yg sepatutnya diperangi!.. Kita menganut agama yg sama.. ALLAH SWT tuhan kita.. NABI MUHAMMAD Rasul kita.. KAABAH QIBLAT KITA!.. QURAN kitab suci kita.. tidak yakinkah dgn ajaran2 dari alquran dan hadis2 Nabi?..apa yg membezakan kita? fahaman politik?.. ini hanya Duniawi sedara2ku..yg tak bolih menolong kita diakhirat kelak!.. Ubahlah cara kita berpolitik!.. Mengapa harus bersengketa?.. Buang yg keruh ambil yg jernih!.. seandai kita bersatu didalam satu SAF.. sampai kiamat .. INSYAALLAH MELAYU ISLAM akan berkuasa dibumi bertuah ini selama2nya.. Kita perlu BERSIHKAN MUSUH2 ISLAM secara bersama.. SELAMAT BERJUANG SEMUA SEDARA2 MELAYU ISLAM MALAYSIA YG KU SAYANGI.. !.. Kasihanilah pewaris2 yg akan kita tinggalkan utk mereka meneruskan kehidupan dgn segala kesempurnaan....

Esperalzi said...

Kan aku dah komen pasal ini GAP! Aku dah pun suruh KSU dan Menteri KDN berbibir tebal dan bermulut besar tu resign..both men are low quality brains..

ANACONDA said...

APA YG SI KSU TU CKP MAKNANYA SI KERIMUDIN TU LA YG CKP...

TAK PE, KORANG IKUT AKU 8 HB MLM KITA BERKAMPUNG D KL NANTI, 9 HB PAGI KITA AMUK SI BERSHIT...

PRU KE 13 PASTIKAN UMNO/BN MENANG DGN GEMILANG...

PASTU PEMILIHAN UMNO PLAK, KITA LANCARKAN GERAKAN ANTI HISHAMUDN...

navy melayu said...

anom 2.01am. aku setuju dgn kamu 100%. aku tidak menyertai mana mana parti politik dan aku rasa umat melayu islam majoriti harus sedar mainan pihak pihak yang hendak menghancurkan dominasi umat islam di malaysia , niat mereka wajib disekat dengan apa harga sekali pun walau nyawa menjadi galang ganti.

navy melayu said...

anom 2.01am. aku setuju dgn kamu 100%. aku tidak menyertai mana mana parti politik dan aku rasa umat melayu islam majoriti harus sedar mainan pihak pihak yang hendak menghancurkan dominasi umat islam di malaysia , niat mereka wajib disekat dengan apa harga sekali pun walau nyawa menjadi galang ganti.

Anonymous said...

KSU KDN MEMANG BANGANG, PATOT DAH PENCEN TAPI SAMBONG LAGI SETAHUN

Anonymous said...

satu pemilihan yang salah dan akan menjahanamkan kerajaan sedia ada jika tidak diambil tindakan secepat mgkn utk menyingkirkan mereka......