Sunday, June 12, 2011

PANCUNG : HASAN ALI DIPECAT JAWATAN PESURUHJAYA PAS SELANGOR.


 Sebentar tadi Jawatankuasa PAS Pusat telah membuat pengumuman Jawatankuasa lantikan yang telah dipersetujui melalui Majlis Syura jam 3 petang tadi. Pengumuman tersebut telah diumumkan melalui Sidang Akhbar bersama Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang.
Berikut merupakan Jawatankuasa Lantikan yang telah diputuskan : -

Setiausaha   Dato' Mustafa Ali
Bendahari    Datuk Abdul Halim Abdul Rahman
Ketua Penerangan    Tuan Ibrahim Tuan Man

AJK Lantikan: -
Ustaz Nasharuddin Mat Isa
Ustaz Idris Ahmad
Datuk Sri Nizar Jamaluddin
Hj. Zulkifli Mohd Omar
Abang Ahmad Abang Mad Agus (Wakil Sarawak)

Pesuruhjaya PAS Negeri : -
Selangor     Dr. Abdul Rani Osman
Terengganu    Abdul Yahid Endon
Negeri Sembilan      YB. Taufek
Perak     Ustaz Abu Bakar Husen
Pulau Pinang     YB. Ustaz Salleh Man
Perlis    YB. Haji Hashim Jasin 
Wilayah Persekutuan     Haji Mohd Noor Mohd
Sabah     Haji Aminuddin Alim
Melaka     Adly Zahari
Johor     Datuk Mahfidz
Sarawak     Hadi Adam Akhir
SUMBER KLPOST !

35 comments:

Anonymous said...

Mat nijar tu ada gak ka... tak sedar diri sungguh....

Anonymous said...

Dr. Hasaan Ali depa buang kat mana? Kesian dia, berapi-rapi berkhutbah politik semasa solat jumaat di PRK Hulu Selangor tempoh hari akhirnya di kuis keluar juga.

Dr. Hassan Ali, baiklah hang keluar PAS dan buka balik syarikat motivasi seperti dulu. Apa yang hang dapat bermati-matian dengan PAS selama ini. Setakat nak jadi ADUN, tak jadi hal punya.

Anonymous said...

Politik, politik hamPAS... Ada guna, kaulah pemimpin hebat. Tak ada guna kaulah musibat. Selamat tinggal Hassan Ali. Akhirnya golongan anwarinas menang jua.

usin said...

dr hasan ali menjadi pembangkang kerana anwar ibrahim (beliaulah penyokong setia anwar sewaktu reformasi). tidak masuk pkr kerana pkr bukan parti berteraskan agama, jd memilih pas kerana sejalan. ttp kerana pengarus anwarinas terlalu kuat di s'gor, maka kumpulan ulama telah akhirnya terkuis keluar. apa akan jadi kpd pas akan datang? adakah semakin sekular? lebih sekular dpd apa yg mereka tuduh umno dahulu? Allah maha mengetahui hala tuju pas yang sebenar. semoga keikhlasan dalam perjuangan agama akan memusnahkan ketamakan dalam pengaruh dan kuasa. PAS PERLUKAN REFORMASI!!!!

Anonymous said...

Ubahsuai rumah RM6.5 juta, gaji MB lapan tahun pun belum mampu- Shuhaimi
KUALA LUMPUR: Belanja RM6.5 juta yang digunakan mantan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo untuk mengubahsuai kediaman mewahnya, tidak akan mampu ditanggung meskipun beliau menjawat jawatan itu lapan tahun berturut-turut.

Ketua Penerangan KEADILAN Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, pendedahan itu menunjukkan kekayaan dan jumlah aset melampau yang dimiliki Khir, sekaligus mengambarkan pentadbiran Umno yang korup.

“Kalau ikutkan gaji yang diterima oleh Menteri Besar lebih kurang RM35, 000 sebulan, walaupun beliau memegang jawatan itu tujuh hingga lapan tahun, namun dengan jumlah sebanyak RM6.5 juta yang dikeluarkan secara tunai meragukan kita.

“Ini gambaran bahawa pentadbiran Umno selama ini berlaku kebobrokan,” ujarnya yang juga Adun Seri Muda.

Dalam pada itu, Shuhaimi berkata, beliau percaya Khir Toyo menjadi mangsa kambing hitam pimpinan Umno Selangor sendiri, iaitu Datuk Noh Omar yang kini menjadi Timbalan Pengerusi Umno Selangor.

“Ini semua satu perangkap yang dipasang Noh serta rakan pimpinan Umno Selangor dan mangsa yang dikambing hitam ialah Khir,” kata Shuhaimi ketika dihubungi Keadilandaily.com.

Dalam perbicaraan kes rasuah membabitkan Khir semalam, mahkamah didedahkan bahawa beliau membelanjakan RM6.5 juta bagi mengubahsuai rumahnya seperti diberitahu pereka lanskap yang membuat kerja pengubahsuaian berkenaan.

Bayaran itu dibuat secara ansuran sebanyak lima kali dan dibayar dengan tunai.

Khir dihadapkan ke mahkamah pada 6 Disember tahun lalu atas tuduhan rasuah kerana membeli harta berupa tanah dan rumah banglo di Seksyen 7, Shah Alam di bawah harga pasaran daripada Pengarah Ditamas, Shamsudin Haryoni.

Bagaimanapun, Shamsuddin dibebaskan mahkamah atas tuduhan bersubahat dengan Khir awal bulan ini.

Dalam pada itu, Shuhaimi menyuarakan kesangsiannya sekiranya Khir akan disabitkan bersalah, berdasarkan kes-kes rasuah sebelum ini yang ditutup dengan pelbagai alasan.

“Kes ini kemungkinan besar akhirnya ditutup seperti contoh kes melibatkan Tan Sri Eric Chia, Datuk Seri Rafidah Aziz, Tan Sri Kasitah Gaddam dan ramai lagi terlepas dengan alasan mengaitkan kesilapan teknikal dan sebagainya.

“Sebab itu kita menyarankan supaya memperkasakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk diletakkan fungsinya dan diberi tanggungjawab kepada Parlimen,” kata beliau.

Sementara itu, beliau menyeru rakyat supaya bijak memilih kerajaan yang menolak amalan rasuah.

“Rakyat boleh menilai dengan melihat apa yang berlaku dan selagi kes-kes rasuah ditutup dan disembunyikan, maka lagi bertambah keraguan rakyat kepada pemerintah.

“Oleh itu, rakyat perlu bangkit sokong usaha Pakatan Rakyat untuk menangani gejala rasuah dan penyelewengan oleh pemimpin Umno

Anonymous said...

anon 922... Mau jugak Khir Toyo bicara dengan mahkmah.. tak takut pun dia. pemimpin UMNO gentle. Bukan mcm sesetengah pemimpin anugerah tuhan kita tu.. Berapa kali tangguh, lepas tangguh, tangguh,.. itu la, ini la. Lagi satu pemimpin2 kita tu belum bicara dah tuduh UMNO konspirasi la, apa la.

-Cakap tak serupa bikin-

Anonymous said...

Anon 0922 _ Nah aku perturunkan kepada mu betapa ikhlas dan tidak menyelewengnya Parti Khianat Rakyat (PKR) - Membujur lalu melintang pukang.

ARKIB Utusan On Line : 20/02/2011

Salah guna wang rakyat, pelengkap penyelewengan PKR

KUALA LUMPUR 19 Feb. – Dakwaan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menyalahgunakan wang rakyat berjumlah RM80,500 bagi membiayai penginapan kira-kira 500 perwakilan pada kongres PKR tahun lalu disifatkan sebagai pelengkap kepada skandal penyelewengan parti tersebut di Selangor.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin (gambar) berkata, sebelum ini negeri itu telah pun dicemari dengan pelbagai kes salah laku seperti korupsi kuasa, penipuan dan kepincangan pemilihan PKR di samping tindakan keluar beramai-ramai ahli parti itu.

“GAPS juga mempunyai bukti yang jelas mengenai penyelewengan ini dan akan membuat laporan kepada pihak berkuasa dalam tempoh yang terdekat,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Kelmarin, Utusan Malaysia melaporkan Kerajaan PKR Selangor didakwa menyalahgunakan wang rakyat apabila membiayai penginapan kira-kira 500 perwakilan pada Kongres PKR tahun lalu yang kesemuanya berjumlah RM80,500.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar ketika mendedahkan perkara itu berkata, perbelanjaan itu dikeluarkan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) bagi membayar tempahan 100 bilik di sebuah hotel di Petaling Jaya ketika kongres itu diadakan.

Jelas Hamidzun, pencurian dan rompakan harta rakyat di Selangor bukan lagi dilakukan secara tersorok seperti kes curi pasir di negeri itu dahulu, ia kini dilakukan secara terang-terangan tanpa rasa bersalah oleh kerajaan negeri.

Ujarnya, pembiayaan penginapan perwakilan pada Kongres PKR ketujuh tahun lepas merupakan satu jenayah penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah oleh PKR Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tambahnya, tempahan dan pembayaran 100 bilik hotel di Petaling Jaya oleh MBI pada 25 hingga 29 November tahun lalu merupakan bukti jelas terhadap salah guna kuasa dan penyelewengan oleh Menteri Besar.

-Cakap Tak Serupa Bikin-

Anonymous said...

Anon 0922. Nah lagi aku perturunkan kepada mu betapa maksum dan baiknya kerajaan selangor yg baru memerintah..

30 FAKTA PENYELEWENGAN PAKATAN SELANGOR!

1. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat apabila membeli hutang syarikat korporat Talam Corp. bernilai RM392 juta menggunakan wang rakyat.

2. Kerajaan Negeri telah gagal untuk mengeluarkan kertas putih mengenai kedudukan hutang Talam Corp seperti yang dijanjikan oleh Menteri Besar dalam sidang DUN

3. Kerajaan Negeri membatalkan pebinaan UITM Selangor di Serendah , Hulu Selangor

4. Kerajaan Negeri merampas tanah rakyat yang diamanahkan kepada YBK di Hulu Selangor

5. Kerajaan Negeri menutup institusi latihan kemahiran untuk bumiputera Institut kemahiran Yayasan Selangor (IKYS)

6. Kerajaan negeri menyita , mendenda dan menyewa tanah tanah untuk projek terusan dan kolam takungan padi di Tanjung Karang

7. Kerajaan Negeri gagal mentadbir Universiti Selangordengan baik sehinggan ia mengalami kerugian yang besar dan pengurangan kemasukan pelajar baru amat ketara.

8. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengfan membelanjakan RM 800 000 dalam program sambutan hari jadi Yayasan selangor

9. Kerajaan Negeri gagal mengurus perlombongan yang mengakibatkan kecurian pasir dan kerosakan alam sekitar

10. kerajaan negeri menipu DYMM Tuanku sultan Selangor dan rakyat apabila gagal mengutip RM 150 juta hasil pasir di engeri selangor

11. Kerajaan Negeri gagal mengurus kewangan Kumpulan Semesta Sdn Bhd dengan cermat dengan memberi bonus yang tidak munasabah kepada kakitangan syarikat tersebut

12. kerajaan negeri gagal mengurusa Institusi Pejabat menteri besar dengan baik senhingga ada intipan kamera litar dalam bilik Menteri Besar

13. Kerajaan negeri gagagl mengurus kontrak bekalan kerajaan tempatabn dengan baik sehingga berlaku Surat Sokongan oleh Ahli Majlis dan pengerusi JKKK Kampung Baru untuk
mendapatkan kerja kontark

14. Kerajaan Negeri menyeleweng bila mana Exco dari pandamaran di biar lepas bebas walaupun dia menggunakan kepadala surat dan Cop beliau untujk melobi kerja kontrak

15. Kerajaan Negeri gagal mentadbir PKNS dengan Baik Sehingga ia telah mengadaikan semua hartanah PKNS kepada REIT, yang mengakibatkan PKNS sekarang tidak punya premis sendiri dan terpaksa menyewa bangunan untuk beroperasi

-cakap tak serupa bikin-

Anonymous said...

Nah anon 0922 sambungannya ....


16. PKNS telah membelanjakan dengan boros jumlah perbelanjaan perpindahan ke pejabat baru yang tidak munasabah

17. PKNS telah membazirkan wang rakyat dengan membiayai sebanyak RM520000 majlis perkahwinan angkasawan negara seperti yang disebut dalam sidang DUN

18. PKNS telah membazir wang rakyat dengan membayar RM731000 kepada sebuah syarikat yang melaksanakan perkhidmatan tele marketing

19. PKNS telah membazir wang rakyat sebanyak RM935000 kepada konsultan untuk berkhidmat selama 6 bulan

20. kerajaan negeri gagal mengurus air diselangordengan baik sehingga menyekat pembinaan projek saliran air sungai dari pahang yang boleh menyebabkan Selangor akan mengalami krisis
air menjelang 2014

21. Kerajaan Negeri juga gagal memberikan air percuma seperti yang disebut dalam manifesto mereka dalam pilihanraya2008. Mereka sebaliknya menipu rakyat dengan memutarbelitkan dan mempolitikan isu air yang akhirnya rakyat akan jadik mangsa apabila berlaku krisis air pada tahun 2014

22. Kerajaan Negeri menipu rakyat apabila membentangkan pakej rangsangan ekonomi bernilai RM50 billlion pada tahun lalu namun sehingga sekarang ia belum dilaksanakan

23. Kerajaan Negeri selangor melalui Exconya dari DUN Pandamaran telah menghalang penguatkuasaaan sekatan jualan arak MBSA di Shah Alam

24. Kerajaan negeri selangor talh mebiarkan institusi masjid menjadi gelanggan gpolitik

25. Kerajaan Negeri mengurus Sumber kewanghan dengan bain pada tahun 2008 deefisit belanjawan menjadi RM 49 juta, kemudiaa 2009 defisit menjaqdi RM66 juta dan meningkat lagi 2010 menjadi lebih RM144 juta ni berbanding dengan pemerintahan BN pada tahun 2006-RM72.5 juta dan 2007-surplus belanjawan RM131.8 juta

26. Kerajaan Negeri tidak cekap dalam merancang dan mengurus kewangan negeri apabila telah memohon 3 kali perbelanjaan tambahan bagi tahun 2010 iaitu pada mac 2010 sebanyak RM69 juta, Julai RM117 juta dan november 2010 sebanayak 8 juta

27. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM330367.96 kos rawatan YB Dr Cheah Wing Yin di pusat Perubatan Sunway akibat kemalangan . kenapakah perlu beliau meneria rawatan di pusat perubatan swasta yang sudah diketahui perbelanjaannya berbanding dengan pusat perubatan kerajaan. ini merupakan dasar bermewah-mewahan yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri

28. kerajaan negeri lebih pro mengutip hasil cikai pusat hiburan yang kini terdapat lebih dari 4000 premis hiburan,spa, pusat urut dan judi di negeri selangor

29. Kerajaan negeri menyalahgunakan kepada surat pejabat menteri besar untuk mengutip dana parti sewaktu 1000 hari pentadbiran kerajaan negeri

30. Kerajaan Negeri telah engkar kepada pelbagai titah DYMM Sulatan Selangor yang amat dukacita dengan pelbagai kelemahan pentadbiran di Negeri Selangor


sumber : GAP @ GAPS-Gabungan Anti Penyelewengan Selangor

-cakap tak serupa bikin-

Cakap boleh la, jadi pembangkang memang mudah semua benda nak dibangkang. kenapa tak dibangkang mcam mana mak lu melahirkan lu...

Anonymous said...

kesian hassan ali terus disula oleh Hadi kerana beliau pro perpaduan,hassan baik depa keluar pas masuk UMNO jer,berjuang bersama kami,depa dah disula oleh khalid gereja gila kuasa diselangor tu...para pengikut pas marilah bermuasabah diri menilai perjuangan sebenar pas parti yg tidak konsisten perjuangannya sekarang,mungkin suatu hari nanti PAS bgabung dengan DAP

Anonymous said...

Jangan berlagak pemimpin Melayu Selangor sebab yg berkuasa adalah DAP. Apa Khalid Gagap boleh buat kerana pemimpin DAP yg korup sampai bunuh diri pun dia tak tahu. Melayu Selangor tak sedar diri. Baru berkuasa dah tunjuk korup. Kalau lama, Selangor akan dijual pada Cina atas nama usaha sama. Pemimpin hanya pandai bercakap saja termasuk Ketua Umumnya sekali. Yg pandai hanya demontrasi. Minta Ketua Umum membela diri di mahkamah untuk cuci nama & kote.

Anonymous said...

Sudah tiba ketika yang baik, Dr Hasan Ali patut menjadi Sarjan Hasan. Balun cukup2 DAP kafir laknat dan melayu belot macam si Buang tu...

Amacam ada berani, hehe

Reza aljunaid Post said...

Hasan ali jangn putus asa. mahathir dulu pun kerana prinsipnya turut dipancung. tapi dia ikhlas. masih ada orang ikhlas. prinsip ikhlas akan membuatkan perjuangan jadi evergreen. jika Hasan ali ikhlas jom masuk UMNO. jadikan sebagai pentas. UMNO ikhlas bela agama, bangsa dan negara. PAS jelas tidak ikhlas. Islam jadi macam bola. DAP gertak PAS. Kalau nak teruskan game..tukar bola! akhirnya PAS tukar bola. Apa pun...stadium PAS telah diboikot oleh penyokongnya kerana tak puas hati cara PAS main bola baru. Stadium DAP semakin ramai penyokong kerana nak tengok bola baru PAS. Stadium PAS nak jemput penyokong DAP masuk...

Islamist said...

Knape gambar khalid smad?

nok said...

Lancau K'jaan negeri Selangor..MB dia dah le gagap,penipu pulak lagi...suruh Warga emas isi borang untuk dapat imbuhan...maka berebut2 mereka mengisi borang...dah berapa tahun lancau sampai hari habuk pun tak ada..yg di tipu warga emas...ini lah parti haramjadah dasar penipu ..

Itu pun masih ada barua2 mangkok ayun yg bodoh dan terikut2 parti pembangkang yg haprak....MB gagap....tergagap....sekali lancau kalau hangpa boleh menang PRU13....

Anonymous said...

KHALID SAMAD MEMANG BABI.
ANAK SIAL.
ANAK JAHANAM.

PELACOR KELAS BAWAHAN DI KALANGAN ORANG PAS.\

PTTTUUUIIII!!!!!!!!!!!

TUNGGU PRU 13! KAMI ORANG SHAH ALAM AKAN AJAR KAU JAHANAM!!!

amieiezam said...

meru pun ghoplah!!!!

Anonymous said...

TAHniah semua yang telah dilantik. SELAmat berjuang, HAPus UMNo, kuranglah Rasuah & Video Lucah.

Hasan Ali adala daei n pejuang ... jawatan tak penting... hasan ali masuk PAS dulu pun kerana nak lawan UMno..... kecuali hati berubah macam Nakhaei, Noor Idris, Ezam matnoq, ruslankasim, zul nordin, dll..... sangup jilat balik perjuangan sekular UMNO- agama suku, politik suku..

Anonymous said...

PAS DALAM KENANGAN ........ KENANGAN YG MENGUSIK JIWA.... SAYU NYA HATI .. SEBAk SEBAk DAN TERUS SEBAK!!! TERKENANG PAS DIMASA SILAM.... KINI SEGALANYA HANCUR MUSNAH ....... KERANA DUNIAWI PERJUANGAN SUCI DINODAI ......

Melayu Perak said...

khir toyo mana ada rasuah...????

dia beli hartanah yang harga rm6.5 juta pada rm 3 juta apa salahnya kalau dia dapat diskaun...???

kalau rasuah kita dapat free...ataupun dapat duit untuk laksanakan sesuatu kerja...

disini mana ada rasuah...????

Anonymous said...

anon 0922...kaw2 kenabalun anjing nie...... hahahha...terus diam...pencacai fuckatan haram jadah

Anonymous said...

Pakatan kna ingat.. dlm sumer komen2 ni bukan sumer org umno je, tmasuk la sy, sy bolela dianggap atas pagar.. sy sedih melayu masih lemah serba serbi, jelas kt takde alternative lain selain bersatu.. PKR/DAP/PAS bukan pilihan terbaik rakyat sy benci golongan gile kuase dan sy taknak diperintah oleh pemimpin rendah moral, bodoh, malas dan hanya pandai ckp je.

Anonymous said...

Esok Kitab UMPORNO dan Perkosa iaitu UtuSEX Meloya mesti akan mempelawa Hassan Ali sertai UMNO..

Anonymous said...

PAS dah tak relevan utk perjuangan Islam dan Melayu...... Pada etnik2 Melayu/Pribumi....... Hanya UMNO (BN) terbaik utk semua rakyat.... !!!

Anonymous said...

PAS ? PAS dah hancur, dah tak relevan utk Islam / Melayu /Pribumi ...... Hanya BN(UMNO) TERBAIK dari dulu dan selamalamanya !!!

Anonymous said...

pas parti munafik....bertaubatlah wahai pencacai pas...masih belum terlambat...aku dah baca komen2 dan hujahan2 pencacai fuckatan haram jadah..semuanya hampeh dan hancuss...kalau macam nie hujahan dan komen pasti pengundi ats pagar sokong umno/bn......

Anonymous said...

Kita tgk Dr. Rani ada berani tak nak settlekan kes arak kat S.Alam.....Ckp dlm kuliah mmg hebat...Skrang aku nak tgk dia kotakan ckp2 'hebat' dia kat dlm kerajaan Selangor.....Aku takut jadik tikus jer nanti.....

Anonymous said...

BALASAN ALLAH SWT PADA PAS YG MENGKAFIRKAN ORANG2 UMNO DAHULU..... MEREKA TERLEBIH KAFIR DARI UMNO SEKARANG..... PADAN MUKA PUAK2 PAS YG MEMANG BAHALOL......

Karl said...

Ada puak anon penjilat pakatan riot cerita pasal sekular konon. Alahai tahap penjilat2 pakatan riot ni memang bangang dibangangkan lagi. Setelah merapu cerita takda negara isle dalam Al-Quran, puak2 bangangnya pulak nak cerita sekular. puak2 yang sama nak mempolitikkan masjid/surau. puak2 yang sama menjaja plurarisme (menyekutukan Allah). puak2 yang sama junjung kapir dan samakan dengan khalifah. bangang.

Hasan Ali, jangan buat2 lupa janji angkuh ko dulu ye. 2-3botol arak pun ko terkincit2 pulangkan lepas kene jegil dengan ronnie liu tuan besar ko. Lain kali nak cakap, pakai otak ye Hasan Ali. Setakat nak cerita melantun2, upip boleh la ko kencing.

ANACONDA said...

HASSAN ALI D BUANG...

MAT SABU D PILIH...

NASIB KAULAH PAS...

SYUKUR ALHAMDULILAH...

JALAN MUDAH UMNO KE SYURGA...

ANACONDA said...

KPD ANON 922PM...

BUTOKAULAH...

SURUH SI NUAR RENTAP DLM COURT LA...

BABI KAU NUAR...

SIAL KAU NUAR...

Anonymous said...

Anon June 12, 2011 11:38 PM,

Jom kita orang Shah Alam pakat undi yang lain pula. Dulu aku dan bini pangkah PAS tapi bila im tayar kereta aku bengkok termasuk lobang sana sini di Saha Alam aku rasa Khalid Samad pandai cakap saja. Profesional konon..... Pro tahik la.... Memang dasar orang PAS bila dapat kuasa peluang dan duit dikejar dahulu. Tak caya? Tengok wakil rakyat PAS di Kelantan. Sebelum jadi wakil rakyat ada yang kerja ntah apa-apa (macam Mahfuzzz) tapi bila dah jadi wakil rakyat, tetiba jadi kaya raya.... Kaya mengalibaba konsesi balak ke Latok?

Bangang chap ayam la........ Khalid boleh jalan la di Shah Alam. Ayoh golongan ada otak kita undi orang berotak geliga... jangan pilih wakil rakyat pandai ceramah sahaja sampai mulut jadi busuk sebab kehabisan air liur. Ptuiiiiii

Anonymous said...

tengok video ingat besi, tengok besi ingat hj hadi, tengok hj hadi ingat pas, ingat pas ingat monyet, ingat monyet ingat kera, ingat kera ingat PKR. Tapi ingat! PKR diterajui oleh peliwat, dan kemungkinan anda juga diliwat adalah besar.

Anonymous said...

yg salah tu salah la....benar itu benar....

sy kesian gak ngan pyokongUMNO ni.....rmai yg celik IT, pndai cari mklumat yg sahih tp bab politik...(o0,).....buta ngat ke hati korg????(kasar ngat kot...sory)

tp ak xsalahkn korg gak...mgkn nilah kesan hasil ddikan UMNO slame ni....

point utama sini,'ADAKAH UMNO ADIL TERHADAP LAWAN???'
klu btol mreka benar,lawanla dgn adil....media krjaan(TV3,METRO n byak ag) tu kne adil,jgn berat sbelah...

klu korg celik IT sngat, tgok camne negara luar buat supaya politik lbih adil(walau mreka bkn islam)...pmbangkng n krjaan dberi hak same dlm berkempen...

dah korg cari sniri lah....ak cakap ko xcaye lak...CARI SNIRI !!!

Anonymous said...

kalu nak kaji pasal politik,,berlaku adillah....

contoh: jangan bace metro, utusan, mingguan yang pro BN....jujurlah pd diri sniri....beli gak harakah n kaitkan isu2 yg berkaitan....kalu korg xjujur pd diri sniri,,sape lg nak jujur kat korg???
pah,,korg nak caye kat sape kalu diri sniri pun xjujur....

jgan sedap2 ngata...UMNO ke,,PAS ke...smua org ad hati n prsaan...adab kne jage....biarlah org xjage adab asalkn kite beradab,,ckuplah utk jd hujah hdpn ALLAH SWT kelak....