Wednesday, June 8, 2011

PILIHANRAYA MASJID DI PENANG : DAP LAKNATULLAH !

 Saya amat terkejut dengan perkembangan terbaru di Pulau Pinang bahawa mereka akan mengadakan pilihanraya Masjid di setiap negeri itu dengan proses dan prosedur yang menyerupai pilihanraya, siap dengan kempen dan sebagainya.

Saya ingin memberitahu bahawa memang kerajaan negeri mempunyai kuasa untuk berbuat demikian, walaupun Yang Dipertuan Agong merupakan ketua agama Islam di negeri itu. Saya akan nyatakan sebabnya di sini.

Walaupun Artikel 3 Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan YDPA sebagai ketua agama Islam di negeri-negeri tidak beraja seperti Melaka, Penang, Sabah dan Sarawak, itu tidak memberi sebarang kuasa eksklusif kepada Baginda kerana Agong 'act on advise'. Bermaksud Agong harus bertindak atas nasihat ketua kerajaan.

Ini merupakan tradisi yang telah diamalkan sekian lama dan diwarisi oleh sistem pemerintahan British lagi. Artikel 40(1) Perlembagaan Persekutuan mengesahkan posisi ini.

Jika dirujuk Artikel 5(3) Perlembagaan Pulau Pinang, ia menyebut 'the legislature shall by law make provision for regulating Islamic religious affairs and for constituting a Council to advise the YDPA in matters relating to the religion of Islam'.

Perkataan 'advise' yang terdapat di situ menunjukkan YDPA harus bertindak atas nasihat kerajaan. Ini bermakna jika MAIPP dan Exco Agama Pulau Pinang mahu cadangan ini diteruskan, ia akan memaksa baginda YDPA tiada pilihan tetapi bertindak atas nasihat mereka.

Bagaimanapun YDPA mempunyai cara untuk melewatkan permintaan mereka dengan mengarahkan perkara ini dirujuk kembali selepas perbentangan dilakukan terhadap Baginda. Namun, 30 hari selepas itu, perkara ini akan secara automatic menjadi undang-undang. Dengan kata lain, Agong hanya mempunyai kuasa untuk melewatkan namun tidak untuk membatalkan cadangan tersebut.

Saya ingin tegaskan jika cadangan ini diteruskan, ia akan menyebabkan orang Melayu terus berpecah dan mengukuhkan kuasa DAP di Pulau Pinang. Melayu masih majoriti di Pulau Pinang dengan 43%, Cina 41% dan India 10%. Jika ini diteruskan, Melayu pulau Pinang akan berpecah dan DAP dapat mengukuhkan lagi kuasa mereka menjelang pilihanraya umum ke-13.

Yang kedua, ini salah satu lagi usaha DAP untuk 'mendemokrasikan' lagi masjid dan surau dalam usaha menyerapkan lagi agenda kepartian dan asobiyah di kalangan orang Islam di Pulau Pinang.

Saya amat kecewa MAIPP dan exco agama Pulau Pinang sendiri yang menjadi dalang kepada agenda jahat ini.

'Jangan Melayu lawan Melayu'
Siddiq Azani

38 comments:

Anonymous said...

Usaha DIAPIG tu hanya "wayang demokrasi". Usaha dia lebih kepada memecah belahkan umat ISLAM yg bersatu didalam MASJID.Teknik & taktik yg sama digunakan untuk pecahbelahkan org melayu di singaporenggey!!! tapi, GELAP HATI lagi ke org2 penjilat & pencacai PR ni!!!

Karl said...

Macamana dengan pesta daging salai yang dirasmikan dengan gilang-gemilang tu? macam tu la pakatan berkebajikan. Heh.

umaraziz said...

kesian melayu islam p. pinang ... pas tak boleh diharap ... walaupun pakatan mereka yang memerintah ... pas hanya ikut telunjuk dap ... nak harapkan umno ... sorilah ... bukan barisan yang memerintah p. pinang ... tapi ... pakatan ... ini pengajaran yang sangat berguna kepada pengundi2 melayu islam ... jangan sampai malaysia pula diperintah oleh pakatan ini ...

Anonymous said...

kenapa tak buat pilihanraya di kuil, tokong dan gereja

aku je said...

satu lagi usaha DAP bagi memecahbelahkan umat Islam yang sudah pun berpecah belah.

DAP mahu umat Islam dicincang lumat dan dicebis-cebis agar tiada lagi kebangkitan kesatuan umat Islam dan penyatuan Melayuraya.

Jika ini dapat diteruskan sampai bila-bila, maka DAP akan terus berkuasa di Pulau Pinang.

DAP laknatullah! 1 Melayu 1 Bumi. Buy Chinese Last!

Anonymous said...

MELAYU PULAU PINANG PENGECUT ..... CAKAP JE LEBIH .... PENAKUT DGN CINA DAP ...... PADAN MUKA!!! ....

azrul said...

babi tul melayu yang sokong DAP

Anonymous said...

Bila nak demokrasi kat Melaka, Sabah, Sarawak?
Bagi lah penduduk kat kawasan masjid masing-masing memilih AJK masjid. Apa masalahnya?

Tuan Tanah said...

WAHAI BANGSA MELAYU SEDARLAH DAN BELAJARLAH DARI APA YANG JADI KAT PENANG NI..KADANG2 ORANG2 MELAYU NI SUKA BELAJAR DARI PENGALAMAN YANG MENYAKITKAN DARI BELAJAR DARI PENGALAMAN ORANG LAIN..

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Karl said...

Anon June 8, 2011 11:10 AM:

demokrasi pala lutut ko. Ni soal masjid dan surau. AJK patut dipilih atas dasar ilmu, bukan atas dasar sapa gebang lagi power, atau sapa lagi popular. Kalau nak sibuk mempolitikkan masjid/surau, maka akan jadi macam muktamar hamPAS la, politik wang, diakui sendiri oleh orang2 dalam hamPAS, plurarisme betul la ko ni. lepas ni nak buat apa pulak? undi sms? cabutan bertuah untuk jadi imam? bangang tul.

Tuan Tanah said...

@anon11.10..woi SIAL kau jangan nak pandai2 plak minta demokrasi kat melaka..orang2 melaka x pernah ada masalah untuk pilih ajk masjid..kalau ada pun kami boleh selesaikan sendiri dengan cara kami..kau jangan nak pandai2 plak cilaka woi..DASAR BARUAH DAP SUNDAL

PAS = Parti Ajaran Sesat
DAP = Dasar Anak Pendatang
PKR = Parti Kelentong Rakyat
BABI = Bapak Anwar Bin Ibrahim


MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Anonymous said...

PAS akan tercatat dlm SEJARAH sebagai:

* yg menolong DAP hapuskan ketuanan melayu

* yg membantu DAP memecahkan bangsa melayu

* yg membantu DAP menghapuskan raja2 melayu

* yg membantu DAP memiinggirkan orang melayu

* yg membantu DAP merampas tanah2 melayu

* yg membantu DAP menghapuskan ISLAM sebagai agama RASMI

* yg membantu DAP menaikkan bangsa CINA itu sendiri di TANAH MELAYU..

kesian sungguh PEJUANG melayu, kesian sungguh PERAJURIT melayu, kesian sungguh PERWIRA melayu yg memerdekakan kita

ada CINA berjuang utk TANAH kita?

dari dulu hingga sekarang..TIDAK PERNAH!!!

Anonymous said...

PKR dan PAS parti tunggang BODOH...

Dulu pernah respek PKR atas dasar keadilan,....atas simpati dengan anuar(ternyata tertipu)...tetapi bila dah lepas dari jail. Sepatutnya dah dapat keadilan untuk anuar. dan takde PKR lagi. Tapi sayang Nuar rakus dengan kuasa. Sebenarnya Nuar masih bernafsu besar akan kuasa....terdesak sangat nak jadi PM. Allah maha berkuasa, satu persatu kebenaran terbuka. Nau'zubillahminzalik pemimpin ini rakus serba serbi. Terang-terang kena tolak sebagai pemimpin. henjut sana sini sesuka hati.

Persoalannya adakah PAS menyokong kaki henjut?...sebenarnya PAS dan DAP hanya merebut peluang dari anuar.....atas sebab yang tetap sama inginkan kuasa...."mau power"...sampaikan dia pedulik hapa mamat nie kaki henjut ke apa...gadai prinsip Islam atau rosakkan kepentingan melayu.

Jika DAP sinonim dengan perjuangan pork.

PAS pula pelacur agama, sebab sanggup bergelumang dengan Tahi.

Anonymous said...

Demi KUASA....

Anonymous said...

buang kerakyatan bangsat2 nih... mengkhianat negara dan bangsa ajer... kalu Karpal tu orang Islam, dia akan memutar belit sistem perundangan ini...

Anonymous said...

anon 11.10am

ko phm tak agenda DAP disebalik pilihanraya masjid?

bila buat pilihanraya masjid, melayu akan berpecah mengikut CALON..dan calon-calon nya dh pasti bangsa MELAYU sendiri

ko jgn asyik pikir adil la, demokrasi la, bijak la..ko pikir bangsa ko dh la

napa kita ikut telunjuk KAFIR? kita KHALIFAH di bumi MELAYU la sengal!!!

Anonymous said...

mahu election utk rumah urut,along, kedai nombor ekor,kedai arak,pub,tokong,kuil gereja...............amacam dapig.

Anonymous said...

Mau undi hak miliki shop lot di bandar-bandar, hak dapat jadi pengedar sesuatu kilang, mau hak unit saham syarikat berprestij, mau hak undi jadi pengedar bagi produk antarabangsa, undi juga hak milikan tanah satu satu kawasan(jika dah lebih kouta, tak boleh pindah nama tanah kepada cher), mau undi patut ke ada sekolah kebangsaan, mau undi hak pengiklanan dan tatacara berbahasa melayu.

aku said...

salam semua,
bagi aku..kita bersatu dengan calon tersebut menang tanpa bertanding..habis cerita..bagi DAP bodoh sikit..org Islam bersatu tanpa mengira fahaman..

TQ

Servant of God said...

Anonymous said...

Bila nak demokrasi kat Melaka, Sabah, Sarawak?
Bagi lah penduduk kat kawasan masjid masing-masing memilih AJK masjid. Apa masalahnya?

June 8, 2011 11:10 AM

------------

Wahai anon,

Kalau dah ahli jawatankuasa masjid tak bertegur sapa antara satu sama lain sebab berebut jawatan, macam mana?

Engkau mahu masjid surau dikunci sebab politik?

Hoi! Sedarlah diri!

Kau memang kena tipu ke, memang nak jual agama???

Anonymous said...

YANG BERKORBAN NYAWA IALAH PERWIRA2 MELAYU YG GUGUR DEMI NEGARA TERCINTA MALAYSIA . YG MENYERANG BALAI POLIS BUKIT KEPONG BERBANGSA APA???? INGAT MELAYU2 SEDARA2 YG MASIH WARAS, KITA MESTI BERSATU DIBAWAH . BIAR YG DIATAS BERPECAH .....

navy melayu said...

ini satu cerita camna singapura dapat nama. pada masa pemerintahan sang nila utama pulau itu nama nya temasik semasa baginda memerintah ramai pedagang pdagang cina yang membawa dagangan ke india akan singgah di pulau temasik sementara menunggu perubahan angin momsun barat daya bertiup untuk menbolehkan mereka belayar india . dalam masa menunggu tersebut tanpa disangka pedagang cina tersebut tersebut ternampak kapal dagang india sedang melalui pulau temasik yang dalam perjalananke cina . apa lagi pedagang cina pun berfikir baik aku berurus niaga dengan pedagang india di pulau temasik saja tak perlu lah ke india .maka pedagang cina tersebut terus memekik kearah kapal india dengan kata kata SINGGAH...SINGGAH .sambil melambai lambai tangan meminta kapal itu singgah di pulau temasik . arakian nakhoda kapal india tersebut terus menbalas sahutan tersebut dgn kata kata POORRAII. sementelahan orang orang sang nila utama juga mendengar dua perkataan tersebut SINGGAH -POORRAII maka di bawa nya hal tersebut ke pengetahuan sang nila utama , maka semenjak hari itu sang nila utama terus mengistiharkan nama baru pulau temasik kepada singapura iaitu singkatan dua patah perkataan SINGGAH dan POORRAAII. begitu lah alkisah nya.

ANACONDA said...

BILA ADA ISU MEMBABITKAN BANGSA & AGAMA, KEBANYAKKAN PEMIMPIN BERKETURUNAN MELAYU INI AKAN SEBUT ""SAYA TERKEJUT"", ""SAYA TAK TAHU"", ""SAYA TAK D MAKLUMKAN"", ""SAYA KESAL""...

PANTAT KORANGLAH BAGI STATEMENT MCM NI...

NEGERI DLM SUASANA TEGANG PUN BERI AYAT MCM PUKIMAK...

Anonymous said...

sape yg x paham lagi maksud cina lakhnat ni mmg bodoh tolol...

PakPusPakMustapo said...

Suatu ketika; ada cerita penglipurlara pernah berkata, orang bukan islam akan hormat kepada islam jika jemaah sembahnyang subuhnya, zuhurnya, asarnya, maghribnya dan isyaknya seumpama solat jumaat. wallahualam....

tapi hari ini kita sedih; kerana dah la nak dapat jamaah solat fardhu biasa mcm solat jenazah pun susah, ini kan nak dipecah, dicincang, dirobek ummah islam di Malaysia yang majoritinya MELAYU.

Masjid, surau, madrasah bukan tmpt mainan politik sampai nak buat pilihanraya. Kalau nak buat menda lain rasanya tidak menimbulkan isu.

Harap2 MELAYU bukak kepala hotak dan pikir dalam2. Kenapa lahanat2 ni ada idea nak buat macam tu. Hangpa jangan lupa, busuk2 melayu islam pun, setahun sekali akan p semayang raya kat masjid. maksudnya masjid bukan untuk orang alim saja. Masjid ni untuk semua orang islam. Dan ditekankan MELAYU.

Hangpa tengok sejarah pun dah lebih 1500 thn islam ni, apa peranan masjid kat kita? masjid ni bak kata aku yg kurang pandai, dari hang lahir celik mata - sampai mati pun kita tak lekang hubungan dengan masjid. Hang lahir - buat aqiqah + korban kat masjid, hang nikah pun kat masjid, hang nak p kuboq pun depa bwk hang semayang kat surau @ masjid.

kepada MELAYU2 silambam dan lembam duk sokong idea ni, hangpa mampuih ... kito baakkoor je yoopp!!!

Anonymous said...

Zalam,Bro GAP...
Demokrasi adalah bagus jika diimplement secara betul dan sesuai dengan tempat dah kehendak ramai...
tapi jika sedikit je melayu yang berkhairiah kat masjid, itu pun hanya ketara jika waktu solat jumaat.
kemuadian dalam situasi melayu yang berkeceramuk dengan pelbagai situasi serta tanggungjawab kehidupan. Maka jika benar apa yang akan dilaksana di Penang..jawabnyer DAP menggunakansatu kaedah lama yang telah membuktikan berjaya memecah belahkan melayu.

Sejarah membuktikan, PAS wujud akibat pertandingan dalam UMNO. BERJASA wujud akibat pertandingan dalam PAS. AKIM (sekarang KITA) wujud akibat perbecahan dalam BERJASA. Semua diatas adalah contoh perpecahan bangsa melayu melalui pertandingan sesama sendiri je.

Dan jika institusi masjid sebagai rumah ibadah yang dilabelkan sebagai pertahanan terakhir umat islam,rumah Allah serta mercu tanda kekuatan Islam, tu pun nampak bersatu beribadat pada solat jumaat je... jugak nak dipolitik kan.

Nampaknyer ia adalah langkah awal DAP untuk memasuki pentadbiran Islam peringkat kampung. Jika itu benar berlaku,maka DAP ada platfom untuk meracuni fikiran agar melayu sebagai penganut Islam hancur akibat percanggahan pendapat dan perlahan-lahan membunuh nilai murni dan kesucian Islam dimata dunia.

Kita bukan saja perlu marah dan meradang, malah perlu juga menanam rasa takut jika perkara seperti ini berjaya mengaburi mata jemaah dan warga Islam di Pulau Pinang. Perlu rasa takut adalah ianya pasti akan merebak melalui pengaruh DAP yang akan menghasut semua negeri kerajaan PR mengamalkan perkara sama.

Faham je la, PAS tak mampu nak membendung gelagat rakan sepasukan yang nyata tidak mahu menerima Islam. Jelas diterjemah dengan PAS mengubah dasar politik hanya kerana mengikut telunjuk DAP.

Apa yang perlu, semua melayu ISLAM PERLU BERSATU. BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH. INI ADALAH TENTANG KEBAJIKAN DAN KEBAIKAN ISLAM SEBAGAI AD-DIN.

AYUH BANGKITLAH...
KDYMM SPB YANG DI PERTUAN AGONG
KDYMM AL-SULTAN MELALUI MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU...
KETUA EKSEKUTIF NEGARA..DS NAJIB
YAB MENTERI-MENTERI BESAR
MUFTI-MUFTI NEGERI
YDP MAJLIS AGAMA ISLAM
PENGARAH JHEAI NEGERI-NEGERI...
aduhhhh..
SIAPA SAJA YANG SAYANGKAN
BANGSA, AGAMA dan TANAH AIR.
Wallahualam,
-niknordin_p21

rumi said...

Komunis lahanat tu dah nampak cara yg paling ampuh memecah-belahkan umat Islam adalah melalui politik demokrasi yahudi.Mereka telah berjaya melakukannya dalam politik kepartian,nah sekarang mereka mahu melakukannya dengan lebih berkesan lagi supaya tiada ruang langsung untuk orang Melayu dan umat Islam bersatu waima di masjid sekalipun!

Mereka melakukannya atas nama 'demokrasi'.Demokrasi tak semestinya baik untuk semua perkara dan untuk setiap masa.Ada masanya,malah selalu demokrasi mengundang lebih banyak perpecahan dan pecah-belah.Siapa kata dalam Islam ada 'demokrasi tulen'?Demokrasi ini cuma propaganda yahudi untuk agenda pecah dan perintah mereka.

Mereka yg mempertuhankan demokrasi ini bolehlah mengikut tuan2 yahudi kalian ke tempat yg dijanjikan di 'sana' nanti.

Anonymous said...

PATUT JUGALAH DIADAKAN PILIHANRAYA JAWATANKUASA MASJID SEBAB SELAMA INI AJK YG DILANTIK KERAJAAN NEGERA SAMA ADA DIBAWAH PEMBANGKANG ATAU BN KURANG BERFUNGSI MALAH TERDAPAT MAJID DAN SURAU2 YANG DIMAKMURKAN OLEH AHLI BIASA SEDANGKAN AK YANG DIKANTIK ENTAH KEMANA. TERDAPAT JUGA AJK MASJID YANG DILANTIK TU BUKANNYA KAKI MASJID MALAH BANYAK JUGA AKI KARAOKE, KALAU HADIR KE MASJID PUN PADA HARI JUMAAT SAJA........ RENUNGLAH KLAU BUAT PILIHAN RAYA MASJID SUDAH PASI YANG DILANTIK ADALAH MEREKA YANG SENTIASA MENDAMPINGI MASJID SAHAJA YANG AKAN TERLANTIK ATAU TERPILIH. TIDAK TIMBUL SOAL PECAH BELAH UMAT ISLAM MALAH MENGUATKAN LAGI KEKUATAN UMMAH. APA NAK DITAKUTKAN KALAU ORANG UMNO RAJIN KE MASJID PASTI ORANG UMNO KER ATAU ORANG PARTI MANA PUN AKAN TERPILIH JUGA KAN.......

Anonymous said...

anon 10.56, jangan dok buat kenyataan yang membawa maksud orang UMNO tak pi ke mesjid. selagi orang umno tu masih mengaku Islam dan mengerjakan syariat, hang tak payah cakap pandai. syurga neraka bukan dalam tangan orang pas. hang pernah nampak ka orang umno masuk neraka? hang pernah nampak ka orang pas masuk syurga? jangan jadi macam kodok bawah tempurung, hanya memikirkan Islam di malaysia dan pas baguih saja. fikir tentang Islam sedunia dan umat Islam sedunia. Hang tak rasa ka kedudukan Islam dan Melayu terancam? apa yang Pas buat untuk menguatkan agama? selain dari memecah belah orang Islam? selain mengajar ahli dia mendabik dada konon mereka islamik sangat, konon mereka bakal ahli syurga, konon hanya mereka saja diterima Allah? mendabik dada konon hanya mereka orang suci, pemimpin mereka paling berwibawa? dulu tak pandang sebelah mata pun terhadap artis, tapi sekarang dah nak tarik pulak.
hang tak nampak keangkuhan orang alim penyokong pas yang sesama dia akan bercakap bahawa mereka saja orang terpilih.

Anonymous said...

PENGERUSI DAN AJK MESTI BERAKHLAK BAIK DAN BOLIH JADI IDOLA..... AMANAH(TAK SONGLAP DUIT MASJID ATAU SURAu_/ BUKAN KAKI PI SIAM ATAU MEDAN. TAK BICARA TENTANG POLITIK DIMASJId . DAN LAIN2 SIFAT2 TERPUJI YG DITUNTUT AGAMA ......

Anonymous said...

MELAYU PENANG TERGODA DGN PEMBERIAN UTK WARGa EMAS RM100 SETAHUN dan KEMATIAN RM1000 . MURAH SUNGGUH NILAINYA MELAYU! ....... MACAM TAK PERNAh TENGOK WANg ...... KEBULUR SGT ... KESIAN!!! ... YG KERAJAAN BN DOK HARIA MACAM2, DEPA BUAT2 LUPA DAN TAK TAu ........ MELAYU MUDAH CAIR DGn WANG . AKIBAT MISKIN ANGKARA MALAS ATAU ADA yg DULUNYA KAYA SEKARANg DAH TUA PAPA KEDANA..... MANUSIA2 BEGINILAH YG MUDAH DIBELI...... AKU MALU TERAMAT SGT DGN MINDA MELAYU2 PENANG YG TAK NDAK MUHASSABAH DIRI DAN SAYANGI BUMI TERCINTA INI ........ INGATLAH PAKCIK. MAKCIK. ...... KALAU TIDAK ADA ADa .... MASAKAN TEMPUA BERSARANG RENDAH ...... INGAT DAP PEMURAH SANGAT KA NAK BERI SAGU HATi??? ... NAK PELEMAH HANGPA LA.... AWAT SIGHON SANGAT??? . HANGPA INGAT DAP SAYANG SANGAT KAT MELAYU??? ,, ATAU ISLAm???? ... APA YG DEPA BUAT SELAMA 3 TAHUN JADI KERAJAAn DIPULAU PINANG..... DEPa JAGA KAWASAN2 CINa SAJA..... KAWASAN MELAYU???? NAK BUAT LONGKANg? MINI TAR? LAMPU JALAN KAMPUNG? DAN LAIN2...... ADA KA?????? AKU RAMAI KAWAN2 DLM JKKK(N)..... SEMUA DOK MENGELUH ..... ... MUNGKIN MEREKA AKAn BUAT MASA DEKAT PRU UTK PEKENA ORG2 MELAYU LAGI.....INGATLAH SEDARA2KU DI PULAU PINANG TIADA APA LAGI YG NAK DIREBUTKAN SESAMA KITa!!!.... KUASA DITANGAN SIAPA SEKARANG!!!!.... DOK BERGADUH LAGI MELAYU?.... KESIAN LA SIKIT KAT ANAK2. CUCU CICIT YG TAK BERDOSA DAn BERSALAH!.... KITA TINGGALKAn BABI PADA MEREKA...... INSAFLAH HAMBA2 ALLAH DIPULAU PINANG... JUGA SELURUH MALAYSIA . DENGAR CAKAP PEMBANGKANG ABIS MELAYU JATUh TERKANGKANG!!!!

mosry said...

SALAM PARA AHLI UMNO BAHLOL- PEMILIHAN SECARA PILIHANRAYA ADALAH YANG TERBAIK. SAPA YANG JADI CALON TENTUNYA KAKI MASJID. LAMA DAH, PENGERUSI ATAU KETUA UMNO JADI PENGERUSI KARIAH YANG DILANTIK OLEH PIHAK BERKUASA NEGERI. SEMUA NAK BERPOLITIK- LAWANLAH UNTUK MENGIMARAHKAN MASJID, PUAK UMNO DAN PUAK PAS. YANG TERBAIK AKAN MENJADI IKUTAN ORANG ATAS PAGAR. KAT PENANG SEMUA LASAN DAP PUNYA KERJA. AKU INGAT DAP KAT PENANG LEBIH BAGUD DARIPADA GERAKAN. HAMPA MANA TAU, AKU DOK PENANG , AKU TAU LER... BODOH PUNYA ORANG UMNO

mosry said...

ni maklumat ysng terbaru aku dapat, puak umno kat penang akan mengerah semua ahli kariah yang pro umno supaya sentiasa pergi masjid. Ini dah bagus, tak ramai ahli umno yang kaki masjid di mana-mana jua, orang pas yang banyak berjamaah di masjid.Harap jangan hangat-hangat tahi ayam sudah ler... lepas dapat jawatan malas nak pi masjid pula

Karl said...

mosry,

bangang ko ni. dulu hamPAS cakap demokrasi tak islamik tapi disebabkan negara ni demokrasi, terpaksa la hamPAS ikut pilihanraya. Sekarang ko nak politikkan masjid dan surau pulak? lepas tu ko nak gebang yang selalu pegi masjid tu orang hamPAS je? tak payah nak kencing la dol. kalau kawasan ko memang kawasan hamPAS, memang la surau/masjid tempat ko ramai orang hamPAS, tapi jangan expect la satu Malaysia ni masjid dan surau semua dalam tu orang hamPAS je. Ko ingat orang yang baca blog ni budak2?

puak2 ni ceramah maki hamun dalam masjid pandai la. lepas tu mintak derma. duit yang dapat ntah kemana. buat tabung "negara isle", dah sakau duit banyak2, sekarang dah takda "negara isle". tak payah buat lawak. masjid/surau tempat beribadat, bukan tempat nak layan nafsu dunia ko dol. bawak2 la berubah. kad ahli parti assobiyah ko tu tak menjamin syurga la. heh

Anonymous said...

masa kedah dulu diperintah BN (sblm pas) masjid kat tempat aku dilantik dr kalangan ahli pas. aku tau lh sebab kat kg aku tu majoriti pas. rasanya BN x pilih bulu.. cuma yg aku tgk dulu.. khutbah jumaat byk memberi info yg baik.. namun selepas PRU12.. pas pegang.. terkejut aku.. khutbah siap selit lagi unsur2 utk menghina kerajaan serta mempelekehkan kerajaan.. rasa mcm nk langkah keluar jer.. tp apakan daya.. aku xnk sangat pikir pasal politik... biar lah khatib tu.. apa yg penting niat aku kerana allah..
baik sangat ker pas tadbir kelantan? serambi mekah ker? sampai suatu ketika tersebar video seorg perempuan dirogol atas tong ikan/ais warna oren.. dgr loghat mcm kelantan jer.. xkn budak2 tu diupah oleh bN plak? (mungkin itu kata2 org pas lah kot..) semua salah umno.. x kena sket umno.. elok sangat ker mereka? sempurna sangat ke mereka?

Anonymous said...

Silap kita juga dah tau majoriti melayu tapi sebelum DAP memerintah, si Cina juga yang menguasai Penang ni melalui Gerakan...nasib melayu tak terbela juga waluapun ramai wakil rakyat melayu yang entah apa yang di juangkan...yang pasti Cina tetap bersatu walaupun berlainan parti kalau tak percaya pergilah survey sendiri...orang melayu kita dah tertekan pun masih nak perjuangkan ideologi masing2...nak tanya ada dengar tak Cina Gerakan duk berjuang mati-matian nak rampas Penang dari Cina DAP??? tapi biasa dengar yang duk berkelahi bermati-matian Melayu UMNO, Melayu PKR dan Melayu PAS...

Anak Perelih said...

Awat yang UMNO takut sangat pilihanraya masjid ni..? Kalau AJK masjid dipilih dari kalangan JKKK.. maka org PAS/PKR je la yang kontrol, macam yang berlaku di negeri UMNO perintah... Tapi kalau ada pilihanraya.. boleh la orang UMNO jadi AJK masjid sama kalau ahli kariah nak.. terutama di kawasan UMNO kuat... atau UMNO ni dah yakin ke tiada ahli UMNO yang layak utk dipilih jadi AJK masjid kerana tak penah pi imarah masjid...???

Anak Perelih said...

kalau dah ramai orang UMNO pi imarah masjid... apa nak ditakutkan... patutnya UMNO lebih gembira la.. sebab kalau AJK lantikan.. mesti kerajaan DAP lantik org PKR/PAS jadi AJK (sebab jadi pengerusi JKKK - kuasa agama dibawah negeri - dan dipantau Agong)... tapi bila ada pilihanraya masjid, org UMNO boleh jadi AJK.. tambah tambah lagi kawasan UMNO kuat...

Bodoh betul la UMNO ni.... tak nak ambik kesempatan....