Sunday, June 12, 2011

PKR SELANGOR PERAS UGUT DUIT RAKYAT !

 Wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor diminta mendapatkan derma sekurang-kurangnya RM2 juta daripada orang ramai sebelum menjelangnya pilihan raya umum akan datang.

PKR negeri mengarahkan ahli DUN eksekutif untuk mengutip RM50,000 seorang manakala Ahli Parlimen perlu mengutip sekurang-kurangnya RM22,000 seorang.

Anggota DUN perlu mengumpulkan RM30,000 seorang dan ahli Majlis Perbandaran disyaratkan mendapatkan RM20,000 seorang.

Bendahari parti peringkat negeri telah mengemukakan lebih 1,500 "sijil-sijil penghargaan" kepada Menteri Besar, lapan Ahli Parlimen, empat DUN eksekutif, lapan DUN dan kira-kira 80 ahli Majlis Perbandaran.

Tandatangan Presiden parti, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail; Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan bendahari, Datin Paduka Dr Tan Yee Kew tertera pada sijil-sijil penghargaan atas sumbangan derma sebanyak RM500, RM1,000, RM2,000 dan RM3,000.

21 comments:

Anonymous said...

hahahahhaha.....


DUIT RAKYAT CUBA DIKAUT...DUIT PENIAGA CUBA RAGUT...

ORANG POLITIK DAPAT KUASA,PANGKAT DAN KEWANGAN....

KEMUDIAN PANDANG SEBELAH MATA PADA RAKYAT PUN TIDAK...

POLITIKING DAN PENUH PERUT SENDIRI SAHAJA....

DAH BANYAK BUKTI....HUHUHU

Tuan Tanah said...

iat..duit-duit sponsor dari yahudi dah habis ker??tulah ada duit dok pegi main ayam..kan dah x de duit

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Anonymous said...

kalau bersih menjadi kenyataan dan huru hara berlaku dana yahudi dan dana dari singapura akan masuk ke malaysia untuk PRU 13....yahudi melalui agen singapura hanya tunggu masa yang sesuai......

Anonymous said...

Tak apa la. Asal bukan curi atau songlap duit rakyat.
BN best la kalau dibandingkan dengan PKR dalam bab ni. Selalu bagi duit pada rakyat untuk undi mereka. PKR mampu bagi paling banyak sebungkus nasi lemak dan aebotol air mineral, itupun untuk pekerja kempen.Yang lain-lain pula cuma doa dan ungkapan terima kasih saja.

Anonymous said...

belum apa2 dah kena pow....sokonglah wahai pencacai pkr....

Anonymous said...

jika ada jugak nak derma, beringat la. baik duit korang tu gunakan beli minyak petrol ke, beli beras ke, beli ayam ke,masuk tabung masjid ke, bagi kat anak2 yatim ke..
toksah bazir duit nak derma camtu je kat parti politik.
yg herannye, ada pencacai bila derma utk politik ada plak duit..pastu mengeluh kos hidup tinggi..bangsat betul!

Anonymous said...

anon 11.31:
dah tau PKR tu miskin jganganlah melalak tak tentu arah..bapak PKR (nuar) dapat bejuta dr ajen luar, pekerja PKR cuma dpt nasi lemak sebungkus dgn air mineral saje?? itupun tak mahu celik mata lagi...

orang PKR mst marah saya tuduh macam ni, mst suruh saya bagi bukti, tapi time diaorang tuduh orang BN takde pulak bagi bukti..

anakmelayu63 said...

MEMANG TAIK KERBAU LAH PKR NI...
INI BUKAN KERAJAAN BERKEBAJIKAN...
PKR KERAJAAN MENYIKSAKAN...

Ayah Man said...

SILA HUBUNGI POLIS ATAU MACC JIKA TERDAPAT SEBARANG UNSUR2 URUSAN YG MERAGUKAN, MEGELIRUKAN DAN YG TAK MASUK AKAL.
KAMPEN PUNGUT DUIT CARA INI SEMEMANGNYA MENGUNDANG UNSUR2 RASUAH.
HIDUP REFOMASI DAN TOLAK RASUAH !!
--------------------------------

Anonymous said...

jual air la kat masa demo 'Bersih' (yg KOTOR tu ) MAT SABun N Penjilat2 haram jadah tu kate boleh dapat duit banyak n kayo yg berniaga bila ada demo..

Anonymous said...

pUNASIHAT KERAJAAN PKR SELANGOR PUNYA IDEA KE NI? HEBAT BETUL SI BALAU TU...

Anonymous said...

Buat apa nak collect duit lagi.. kat PKR ramai jutawan..Nuar ada,Khalid Gagap ada ,Azmin Ferrari ada...
Memang bangang punya pakatan kimak..

Anonymous said...

LAWAK HUJUNG MINGGU SEBELUM CUTI SEKOLAH HABIS..WKAKAKAKAKAKA..

CINABENG PUNYA PKR..NI BUKAN KES SPINNING NI KES PEMBELIT...!!

NAK JUSTIFY KONON SUMBER DUIT DARI DERMA, NAK HUMBLE KONO DUIT DARI SOKONGAN RAKYAT DAN MCM LAGI..

PIRAHH TIPU PUNYA KAKI.. PASAL DUIT ATAU DANA PR TAK HAL PUNYA.. 10X PILIHANRAYA DANA TAKKAN HABIS;

SUMBER DANA hmmm:-

PKR = YAHUDI AMERIKA (BNYK BOSSSS)
DAP= SINGAPORK (indon depositors)
PAS= HEHEHE..TANYA PAK N.AJIS HE..

TAPI JGN MARAH DAN JGN BERDUKACITA DAH MEMANG PUN PENYOKONG PR HARUS BERKORBAN HATTA ANAK BINI PUN BUAT KEJAYAAN PR MENAWAN PUTRAJAYA

ENGKO ORG BAYANGKAN BILA PM:-

ANWAR=LESEN PELACURAN SAHHH
LIM K S=LESEN JUDI SAHHHHH
PAK HADI TODI=WAJIB POLIGAMI(BEST)

WOW COLOURFUL BEB..KALAU:
PM=ANUGAY
TPM1= LIM SE TAN
TPM2=HADI TODI

MENTERI KEWANGAN= MAHFOSS ke...

TAK PERLU GI INDON, GI THAILAD , GI FILIPINA, GI SINGAPORK ATAU GI AUSTRALIA.. DI MALAYSIA AJA UDAH
ASYIKKKKK..

aku nak undi pr..aku nak undi pkr aku nak undi pas aku nak undi dap..

NAK UNDI UMNO.. RAMAI BAPUK, DAYUS, LEMBIK DAN PENGECUT..tak best..tak best..tak best...tak best

Anonymous said...

ada jugak anjing fuckatan kat sini.....ludah....tuiiiii...

Anonymous said...

anon 12.59 tak baca buku ni he..

sekolah darjah berap yek sampai tak faham sinikal/sindirin he..

nak sunat kali berapa baru jadi dewasa he..

INILAH LETIHNYA KITA DAPAT PENYOKONG DALAM BN YG BANGANG.. TAMBAH LETIHHH ADA PENYOKONG TALAM DUA MUKA..uwaaaa

Anonymous said...

Kan aku dah kata. Bangsat pas dan pkr penjilat bontot dapig ni nak buat negara kebajikan sebenonya utk kepentingan mrk sendiri. Ada hati nak memimpin org sedangkan diri sendiri tak mampu nak berdikari, pulak nak minta org ramai bayar utk depa nak jadi pemimpin.

Aku masih beno beno heran tengok penganut fuckatan masih ada lagi. Tak malu ke mereka.

Tapi klau diorang sanggup jilat jubur aku setiap hari lepas aku berak, aku boleh konsider bagi pinjaman.

Anonymous said...

ludah anjing pkr....

Anonymous said...

Jalan Ledang ke Kg. Gelam

ANON 12.03PM

Kat tempat saya lagi best... Dah lah penat raih undi untuk pembangkang. Last2 nak makan tengahari pun terpaksa tumpang payung UMNO.

Dapat air mineral sebotol dan nasik lemak sebungkus tu pun dah kira baik untuk ANON 11.31

Mana dana berjuta-juta dapat dari YAHUDI? Untuk diri sendiri saje ke?
Sama macam PKM yang makan sardin Chin Peng ... yang bawah2 cuma hirup air sungai je le. So PKR pun sama aje. Yang kaya raya anwar dan keluarga. Yang huru-hara dan kebulur pengikutnya. Alahai... kesian kene tipu idup2. Mati2 pencacai percaya

Alhamdulillah said...

duit sponsor yahudi selalunya tak berkat...sebab tu asyik tak cukup ja...

brad said...

abes ar cukai pintu mesti naik mencanak lg....

Anonymous said...

Sama sahaja Parti-parti Politik di MALAYSIA...(Tindas Rakyat).. Disini ingin saya perkatakan sesuatu tentang kerajaan selangor yang dipimpin oleh PKR, apa yang saya nampak terlalu banyak persamaan dengan BN yang suka menindas rakyat yang BERPENDAPATAN RENDAH.... Pada suatu hari saya kerumah abang saya di flat kg baiduri di petaling jaya, apa yang ingin saya perkatakan disini ialah tentang tarif air di flat tersebut yang dikuasai oleh syarikat penyelenggaraan dengan bayaran tarif air bergitu menindas rakyat ia itu seunit dari 0.90sen ke RM 1.20 seunit, dan penghuni2 flat tersebut yang puratanya berpendapatan rendah perlu membayar kos penyelenggaraan sebanyak RM45.00 sebulan dan cukai pintu setiap 6 bulan dari MBPJ, Setiap bulan penghuni2 flat harus membayar bil air dan penyelenggaraan dalam satu bil, bukan kah sepatutnya bil air dikeluarkan oleh syabas, tapi ini tidak terjadi ia dikuasai oleh gengter2 (syarikat penyelenggaraan) yang dilantik oleh MBPJ dengan kadar melebihi RM100.00. jika bil air diasingkan dan diberi pada SYABAS saya rasa tidak akan setinggi yang ada sekarang, lagi menyedihkan gengter2 (Syarikat Penyelenggaraan) ini tidak menjalankan tugas yang diamanahkan dimana flat2 ini terlalu kotor dengan sampah2 dilaluan penjalan kaki dari tingkat bawah hingga tingkat atas, lif yang selalu rosak dan tidak diselenggarakan dengan betul, tidak mengikut piawainya…kakak ipar saya ada menceritakan tentang kerosakan lif di flat kg baiduri, katanya pernah lif jatuh dan mencederakan penghuni2 disini. Wahai Wakil2 DUN, MP, MB dari PKR, DAP, PAS mana kamu semua, adakah kamu semua buta, bisu, pekat, tidur atau berpura-pura tak nampak akan kesusahan rakyat dari dulu kini dan selamanya. Apa yang kamu kata adakah kamu semua kotakan atau kamu semua katik2kan atau sahaja untuk menipu rakyat dan menindas rakyat, kalau bergini lah sikap kamu semua samalah kamu dengan Wakil2 BN yang terdahulunya, rakyat akan membenci dan tidak akan percaya dengan parti2 politik di MALAYSIA. Dimana wakil2nya hanya tahu membesarkan poket mereka dan kuncu-kuncu mereka sahaja. Kenapa di Selangor masih ada gengter2 (syarikat penyelenggaraan) yang tidak membuat kerja tapi kutip wang dirumah-rumah pangsa (flat) setiap bulan, apakah ini yang dikatakan membela rakyat?...Pada pandangan saya PKR adalah sebuah parti dari bayangan BN, yang amat menakutkan jika mereka memerintah NEGARA ini…. Saya tidak mengyebelahi mana-mana pihak atau parti, tapi perihatin pada rakyat berpendapatan rendah. WAHAI WAKIL2 RAKYAT TIDAK KIRA DARI PARTI MANA KAMU SEKALIPUN yang membaca keluhan hati rakyatmu ini.. BANGUN, PERGI, BERJALANLAH KAMU KEKAWASAN2 KAMU LIHAT DAN RASAILAH KEPERITAN RAKYAT KAMU YANG MELANTIK KAMU SEBAGAI WAKIL MEREKA, DAN KAMU WAHAI WAKIL2 RAKYAT HARUS INGAT KAMU DILANTIK OLEH MEREKA (RAKYAT) BUKAN KUNCU-KUNCU KAMU.. JIKALAU KAMU JUGA SEORANG PERMIMPIN YANG ZALIM SEPERTI MEREKA-MEREKA YANG TERDAHULU NERCAYA KAMU JUGA AKAN DIMUSNAHKAN DISUATU HARI KELAK….