Sunday, June 26, 2011

SIAPA AMBABIGA ?

  KUALA LUMPUR 25 Jun — Rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu diminta meneliti siapa sebenarnya Datuk Ambiga Sreenevasan sebelum mengikut telunjuknya yang meminta rakyat mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Penganalisis politik berpendapat orang Melayu harus melihat kembali sejarah tindak tanduk Ambiga yang pernah menimbulkan kemarahan umat Islam terutamanya orang Melayu di negara ini sebelum secara membuta tuli mengikut kehendak dan telunjuknya.

Bekas Presiden Majlis Peguam itu adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam telah menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dalam kes Lina Joy yang murtad, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam.

Beliau turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Majlis Peguam yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut.

Justeru penganalisis politik berpendapat tindak tanduk Ambiga memperlihatkan diri beliau sebagai seorang yang tidak menghormati undang-undang dan perlembagaan dan dengan itu orang Melayu terutamanya harus memikirkan semula hasrat untuk menyertai perhimpunan haram 9 Julai yang diketuai oleh Ambiga.

Penganalisis politik bebas dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Datin Paduka Prof. Dr. Ramlah Adam berkata sebagai seorang peguam, Ambiga sudah tentu arif mengenai undang-undang dan perlembagaan negara.

"Ambiga tahu sekiranya penganjuran sesuatu perhimpunan tidak mendapat permit daripada pihak polis maka perhimpunan itu tidak boleh dilakukan. Kita tidak faham kenapa dia tetap juga mahu meneruskan perhimpunan haram itu walaupun mendapat bantahan daripada pelbagai pihak," katanya kepada Bernama.

Tegasnya, keperluan menganjurkan perhimpunan haram itu juga tidak jelas kerana jika penganjur ingin menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), mereka boleh menggunakan saluran yang betul seperti membuat kenyataan di surat khabar dan media elektronik dan bukannya mengadakan demonstrasi haram.

Pemerhati politik dari Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) Prof Datuk Dr. Zainal Kling pula menyifatkan golongan yang terlibat dalam penganjuran perhimpunan haram itu tidak layak dan tidak patut menjadi pemimpin termasuk Ambiga.

Katanya, mereka terlampau mengikut parti tertentu yang memperjuangkan ideologi politik masing-masing.

"Lebih baik buat tunjuk perasaan sebagai parti politik dan bukan NGO. Jadi orang akan faham maksud dan matlamat mereka (pemimpin politik) terutama orang awam tentang kacau bilau dalam parti seperti PKR yang tidak bersih, DAP yang selalu bermaharajalela atau autokratik dan PAS yang tidak mengikut atau sudah lari daripada perjuangan asal mereka," katanya.

Zainal menyifatkan tujuan perhimpunan haram itu adalah semata-mata untuk melindungi "kekotoran" dalam parti pembangkang.

"Mereka sedang cuba melahirkan keadaan kacau bilau, huru hara dan anarki yang semua ini berniat memberi isyarat buruk di mata dunia dan meniru taktik yang sedang dilakukan oleh negara yang menghadapi huru-hara," katanya. — BERNAMA

37 comments:

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

DAH CONFIRM 99.9% BILA LAGI HANG NAK SERENDER WAHAI ALJUB, NAK BERSIH MACAM MANA LAGI DIRI HANG SENDIRI PUN KOTOQ TAK BOLEH BASUH LAGI, BOH CLOROX PUN TAK KELUAR DAH KOTORAN TU KECUALI BAKAR JE BARU SELESAI, BARU BERSIH.

Anonymous said...

Dah hampir sepenggal pembangkang memerintah 4 buah negeri baru nak komplen tidak puas hati dgn SPR.. WEII AMBIGA PARIA MALAYALAM!!! lu bikin gua panassssssssssss

Melayu Perak said...

aku hairan puak-puak fuckatan yang komplen barang naik dan nak salahkan kerajaan pulak...

kerajaan dah buat harga barang kawalan dan kalau naik harga ni boleh dihukum...

lagi satu kenapa tak komplen CINA yang naikkan harga barang...bukankah mereka jadi pembekal,pembuat,pemborong dan peruncit...bukankah mereka kalau tak naik harga sorokkan barang...sehingga barang tak ada dalam pasaran...

kalau depa naikkan sewenang-wenangnya maka BOIKOT mereka ni

buat demonstrasi terhadap CINA BABI jangan buat terhadap kerajaan

Anonymous said...

rasa2nya anwar pun da nak cabut da...

ambiga ni plak berdegil...jk ambiga berdegil..anwar terpaksa join jugak..

mat sabu..ni bukan bodoh sombong..tp lebih kpd degil sombong kot?.. dia nak nama kot... dah jd tim presiden..mesti tunjuk power...adakah beliau buta lansung agenda barat....

GAP HARAPAN BANGSA ...KITA BERHARAP AMBIGA NI DPT DIKETAHUI SBLUM 9 jully ni.. kalu buleh gambar 2 ...susah jugak kan dia xglamour pun sebelum ni..mana nak carik gambar dia

Melayu Perak said...

மலையாளம் விலக்கப்பட்ட Ambiga .....

நான் wormy நீ என் ... நீ இளம் பசுக்களிலிருந்து பிறந்த

அம்மா நீ ஃபக் மற்றும் நரகத்திற்கு போக

pemerhati said...

salam bro..off topic sket..ada satu forum email based nama dia "sim" ..saya tgk pakatan haram gunakan forum ni dgn sekehendak hati..diorg pon gunakan forum ni utk ajak org2 join BERSHIT diorg tu.saya rasa bagus klau bro and the gang active kat forum ni so boleh berdebat and memberi maklumat yg tepat kat forum ni sbb ahlinya sgt ramai..dan x semetinya diorg ni tau blog2 kerajaan..so adanya forum ni lebih senang kerana terus masuk email..lagipon sy perhatikan ramai juga penjilat2 nuar kat situ contoh id yg saya tahu = keduak abu..tu mmg penjilat tegar..

kalau bro nak tgk sim forum tu ada kat taiping mali
http://taipingmali.blogspot.com/2011/06/fw-sim-perlu-info-kes-murtad-lina-joy.html

Melayu Perak said...

komen ni menarik tentang lina joy dan bershit...saksikan


--- On Thu, 23/6/11, M. Zahid B. Md Yasin -- wrote:

From: M. Zahid B. Md Yasin --
Subject: Re: [sim] PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih
To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com
Date: Thursday, 23 June, 2011, 10:55 AM





Telah hampir kepada tarikh hari Perhimpunan Bersih, Ketua Dewan Ulama PAS kata Wajib dan Ulama' Muda UMNO kata haram. Pertentangan dua berlebel ulama' adalah berbeza, seorang kata wajib kerana di nisbahkan kepada AMAN dan seorang kata HARAM nisbah kepada menyusahkan. Orang yang taksub kepada ULAMA' PAS tidak kata apa2 terus ikut dan kata wajib, seorang yang taasub kepada ULAMA' UMNO pun terus kata haram. Saya tidak ingin masuk campur dengan kenyataan dua2 ulama' ni. Pada kita yang benar itu benarlah dan yang salah itu salahlah. Cuma saya nak kasi tahu sahabat2 penganjurnya ialah AMBIGA SREENEVASAN merupakan orang yang menuntut penggunaan nama Allah di dalam akhbar Kristian. Jumhur Ulama' sunni dan pengikut Sunni mengharamkannya dan mempertahankan yang haram itu murtad. Ramai dikalangan Ulama' PAS bertelagah mengenai perkara ini, Mursyidul Am Pas kata boleh manakala Timbalannya kata Haram. kecacatan ilmu yang membawa manusia kepada haram dan memertahankan yang haram itu MURTAD merupakan kecelakaan yang amat besar dilakukan oleh manusia. Apatah lagi dikuatkan pula Hujah Oleh Presiden PAS di dalam Harakah mengsamawikan agama Kristian dan Yahudi. AMBIGA SREENEVASAN juga merupakan peguam kepada Kemenangan Lina Joy mempertahankan kemurtadannya setelah murtad. Akhirnya PAS yang disokong kuat Mohamad sabu telah bersetuju dengan pimpinan AMBIGA SREENEVASAN mengadakan himpunan BERSIH. Apakah kita umat islam bersetuju dengan perhimpunan BERSIH di atas pimpinan AMBIGA SREENEVASAN ini? Setelah membawa umat Islam di malaysia kepada lembah Murtad dan mempertahankan murtadnya Lina Joy? Dimanakah bijaknya kita berpidato di atas pentas sehingga memukau jutaan manusia tiba2 terikut2 dengan kafir yang memurtadkan dan mempertahankan murtad?...cerdikkah kita bergelar ulama' sehingga terleka dalam hal seperti ini?

DISEBALIK TABIR NGO YANG MEMPERTAHANKAN MURTADNYA LINA JOY:-

§ Malaysian Bar Council
§ All Women's Action Society (AWAM)
§ Sisters in Islam (SIS)
§ Catholic Lawyers Society
§ Interfaith Spiritual Fellowship
§ Malaysian Civil Liberties Society (MCLS)
§ Malaysian Consultative Council of Buddhism,
Christianity, Hinduism and Sikhism (MCCBCHS)
§ National Human Rights Society (HAKAM)
§ Pure Life Society
§ Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
§ Vivekananda Youth Movement, Seremban
§ Women's Aid Organization (WAO)
§ Women's Development Collective (WDC)

Inilah yang berlaku, juga merupakan penasihat2 DAP yang berhubung dengan Singapore yang Bapaknya Lebih Bapak daripada APCO. Malah seluruh pimpinan DAP meletakkan bahu dan tengkuk masing2 di bawah Gugusan ini.
From: selasa rabu
To: SIM
Sent: Wednesday, 22 June 2011 22:18:40
Subject: [sim] PANDANGAN : BERSIH 2.0 wajib berjalan dengan bersih

Anonymous said...

ini demo ngo ke demo parti politik?

anda jawab la sendiri...

Kalu jwbnya adalah tgn2 kotor pakatan ...mereka wajib dibelasah cukup2..kita tak buta politik asia dan antarabangsa..la...

pembangkang party ambil kesempatan menjadi pembangkang! (jgn lupa bawa kemera dan upload utube cepat ).. bukan mudah jd parti pemerintah tahu..

itulah SEBAB demo NI kena disampahkan cukup2... kalu nak buat..haa buat kat penang..kerajaan dap pun sokong sgt..WHY NOT?

Anonymous said...

navy melayu..ada soalan utkmu dlm pas terima dana politik dari dingpura...

munskil..

Anonymous said...

nak jadi srikandi konon. srikandi taik

Melayu Perak said...

sesiapa nak buat duit dalam blog atau boleh buat survey sila link...

http://www.surveyspaid.com/?hop=compteur

bekas penyokong PAS said...

mudah.
Ambabiga adalah individu yg menyokong muslim bebas utk murtad.

Ambabiga adalah individu yg mendesak azan tidak berkumandang (kpd keldai DAP yg nak ckp azan tak wajib tu, tahukah anda bahawa dajjal tidak dapat keluar kerana azan masih lagi berkumandang?)

Ambabiga adalah individu yg mempertikaikan bukan Islam memeluk Islam

Jadi, soalan aku pada keldai DAP terutamanya penganut PAS, mana perginya perjuangan Islam?
Hilang.
Ditelan dalam kebencian yg amat terhadap UMNO.
Dan ketamakan utk memegang Putrajaya walau hanya bagai melukut di tepi gantang.

Selamat menjawab dengan Allah di alam akhirat kelak.

Melayu Perak said...

lagi kerja kerajaan negeri pulau pinang menggadai tanah wakaf mesjid lantas membangkitkan kemarahan orang melayu.....

Melayu Perak said...

bersambung sila link...

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2011/06/tanah-wakaf-umat-islam-digadai-kerajaan.html

Anonymous said...

suruh dia ni pi balik India, pi basuh pungkuq orang sana yang tak bersih

insaflah para pejuang.. said...

YA BETULL SOALAN KPD NIK AZIZ (haruss)
di padang mashar..(harus)

1.kenapa kamu cuba jatuhkan kerajaan islam sedangkan kamu tahu kuasa kamu tak seberapa lebih rendah dari 1/3 . kerana dap menguasai pakatan itu..

2. kenapa kamu sanggup mensyirikan namaKu kerana politik..sedangkan kamu lebih mengetahui syirik itu tidak Kuampunkan.

3. Mengapakah kamu menyokong aMbiga sedang kamu tahu dia perjuang murtad..berdampingan dgn golongan kalfirin anti islam di bara yg memusuhi nabimu muhamad sallallahiwsalam..

4. Mengapakah kamu pilih itu..adakah kamu fikir kamu boleh menundukan mereka sedang kamu tahu dengan kuasa mu adlah paling kerdil...

5.Kenapa kamu rela berkawan dan meminta pertolongan syaitan sedang kamu tahu syaitan itu misuhmu yg nyata..

jawab nik aziz..tanggalkan sarbanmu..kerana Aku jijik melihat sarban itu..


wallahualam..

Servant of God said...

bekas penyokong PAS,

Sungguh benar kata2 mu.

Kepada yang masih menyokong PAS, sudah2 laa tu. Kalau kamu tak suka UMNO pun, paling tidak tinggalkan PAS.

PAS bukan lagi parti Islam. PAS taksub dengan orang2 yang menyebarkan kekufuran!

Tinggalkan PAS!

Anonymous said...

Tak kira makruh ke haram kita bakoo kita bakooo kita bakoo semua

bekas penyokong PAS said...

Sungguh simpati aku pada mayat mayat pejuang yang memikirkan mereka benar-benar berjuang demi agama Islam yg suci.

Mereka mati di Memali dengan yakin bahawa mati mereka adalah syahid.

Mereka mati di Memali dengan yakin roh mereka akan terus ke syurga kerana mati mereka adalah syahid.

Maka mayat-mayat mereka tidak dimandikan ataupun dikapankan. Mereka di masukkan ke lahat dengan pakaian yang berlumuran darah.

Apa jadi dengan mayat dan roh mereka ini apabila sebenarnya mereka dibohongi. PAS bukanlah parti yang memperjuangkan Islam, agama suci yang menjadi agamaku.

Haji Hadi, selamat berdepan dengan roh roh ini yang kamu perdaya utk perjuangan yang palsu.

Anonymous said...

MACAI2..FANATIK UMNO, TAKSUB MADEY, PEMBODEK NAJIBUL.... TENGAH GILA MEROYAN ... "BERSIH----> bersihkan DARI LANUN2 melayu UMNO"

RAMBO said...

SIAPA AMBIGA ?????
Tak lebih seekor PARIAH india yg lahir kat estet getah keturunan penjaga lembu.......sinonim dgn minat dan bakat semulajdi jaga lembu....kini ambiga sekali lagi cuba mengcungkil kembali bakatnya untk mengumpul dan mengiringi para lembu2nya dari kalangan melayu hamPAS dan PKeRa ke padang2 ragut sekitar KL..... Berjayakah beliau ?? Kita saksikan nanti pd 9 Julai ini......Adakah beliau dapat mengawal para lembu-lembunya yg pelbgai ragam ? Ada yg liar rempuh sana sini..... Ada yg asyik mengebooo je...bising hangit...Ada yg kaki berak.....masyaallah...habis taik merata KL....Ambiga sanggup cuci ka ? YG paling meluatnya ada sekor lembu jantan ni duk kat barisan depan.....jalan punya la belagak...galak sakan lak tu....perutnya tak la buncit sangat pasal selau je buat eksesais kat kandang lamanya....tapi cukup miang....belalai koteinya selalu je keluar....mungkin terangsang pasal banyak sangat lembu2 betina baka muslimah hamPAS kat sana......
Walaupun KL dipenuhi dgn lembu2 9 Julai ini....tapi ada juga terselit seekor babi baka LGE...kabarnya dari ladang Penang... WAAAHHHH...nampaknya KL akan berpesta lembu pd 9 Julai ini... ADA satu BERITA BAIK.....dengar ceritanya lembu2 ini akan desembelih oleh PERKASA...nampaknya bermandi darah lembu la KL nanti.....so...sapa-sapa yg berminat nak join perkasa sembelih lembu...turunlah KL pada 9 Julai nanti..... Aku dah siap dah parang golok nak kerjakan cukup2 lembu2 hamPAS dan PKeRa ni......kalu dapat tangkap babi LGE itu satu bonus

Anonymous said...

Kita kutuk Ambiga dan bermacam lagi. Namun heran nya kerajaan yang sama menganugerahkan beliau dengan gelaran Datuk ? Apa sebenarnya keriteria melayakkan gelaran itu di anugerahkan ? Kerajaan nak memperbodohkan rakyat ke ???

Anonymous said...

umno mana berani buat apa2, tambah2 menteri KDNnya, dah tahap bacul, kalau dalam islam, pancung je kepala, simpan pun tak guna. Tak ada pun tak rugi, ada menyemak je.

Anonymous said...

BOIKOT PEGUAM2 INDIA... GUNA KHIDMAT PEGUAM2 MELAYU ISLAM... BERKAT DIDUNIA & AKHIRAT!!!

Servant of God said...

Anonymous said...

umno mana berani buat apa2, tambah2 menteri KDNnya, dah tahap bacul, kalau dalam islam, pancung je kepala, simpan pun tak guna. Tak ada pun tak rugi, ada menyemak je.

June 26, 2011 2:29 PM

---------------

Pancung?

Mazhab mana ajar macam tu? Tolong citer sikit.

Anonymous said...

sebenarnya BN MASIH KUAT

2008 Bolehlah paklah dikelentongkan!

2011 najib oooo.... dia jenis under dog

1. anwar main 16sep. najib balas rampas kerajaan perak... rampas itu penoh makna.. mematikan terus corak Penipuan Anwar..nak esok la lusa la minggu dpn la.thn dpn la

2. Anwar nak mengumpan gereja ..Anwar terkantul kalimah Allah..dgn pas2 sekali terpalit.. hingga lahirnya baby khalid gereja..

3.semua prk pakatan menang...then semua BN MENANG

4. Begitu jugakla 9jully ni.pakatan akan dilihat mcm menang...lepas tu siapla...

5. yg penting PERKASA, GAP. NGO DLL MESTI GASAK MRK SEKARANG.. MRK ADA WEAKNESS KETARA...AMBIGA TU PENYOKONG MURTAD ..THAT THE KEY..!

Anonymous said...

Sekali lagi aku nak cabar Ampiga, pada hari demonstrasi nanti....YOU DAN KELING KELING PARIAH YANG LAIN BERADA DI BARISAN HADAPAN SEKALI. ULANG...BARISAN HADAPAN.... NAK TENGOK PERJUANGAN YOU IKHLAS ATAU SENGAJA HENDAK MENYABUNG ORANG MELAYU.

Anonymous said...

ambabigashittaragunacibai

Servant of God said...

Anon June 26, 2011 3:16 PM,

Aku cukup setuju dengan poin2 kau!

Cantek!

navy melayu said...

munskil ! soalan kurang jelas ,tak faham maksud .

Anonymous said...

kalau perkasa atau anjing2 GAP buat perhimunan besar mana pun adake pakatan sibuk2 nak halang..panggilah rakyat seramai mana, pakan buat dek je.tak da risau2 nak buat lapuran polis ada permit ke takda bolih buat je.betul tak wahai anjing2 GAP

Anonymous said...

Pemimpin2 UMNO disemua peringkat... Pastikan memberi segala bantuan yg perlu utk penyokong2 dan ahli2 UMNO serta yg atas pagar... Jauhkan dari membantu ahli2 PKR dan PAS.. Biarkan mereka mampus!!!

komandomelayu said...

TANGKAP AMBABIGA DAN SEMUA AHLI BERSIH HANTAR PORT KLANG SUMBAT DALAM KAPAL ARANG HANTAR BALIK INDIA!!

Anonymous said...

wahai keldai DAP,

Perkasa/pendokong kedamaian seperti kami tak de pernah bakar kereta, pecahkan kedai-kedai perniagaan seperti perhimpunan keldai DAP dan anjing Ambabiga..

betul tak wahai keldai DAP serta anjing Ambabiga..

Anonymous said...

YA ALAH SEMOGA ENGKAU LAKNATILLAH PERHIMPUNAN BERSIN 2 pada 9 JULAI NANTI!! KAU HANCURKANLAH KESATUAN JAHAT MEREKA YA ALLAH..KAU HANCURKAN KUMPULAN AMBIGA DAN LEMAHKANLAH PARTI PAS YANG MENJADI PUNCA KEPADA PERPECAHAN UMAT ISLAM!! AMINN YA ROBB

Anonymous said...

Anon 12.38 dajjal sungguh kamu...

Servant of God said...

Anonymous said...

Anon 12.38 dajjal sungguh kamu...

June 27, 2011 2:05 PM

-------------

Nik Aziz menyesatkan orang Islam tak dajjal ke?