Monday, June 13, 2011

UMU JAH: AKIBAT PUTUS WAYAR DIA MAKIN MELALOT !


GAP KATA..AKU YAKIN PUAK MUNAFIK DAN GERAKAN LIBERALISME AKAN PERTAHANKAN MINAH NI. SALAH SATU CARA NAK ROSAKKAN AKIDAH ISLAM MELALUI JENAMA HAK ASASI DAN KEBEBASAN BERSUARA.


Kenapakah di waktu ini kita semua diminta bertawassul kepada RSA (Rasulullah, Saiyidi dan Abuya) sedangkan sebelum ini kita bertawassul kepada Abuya.

Ummu Jah: 
Mengapakah Abuya ghaib? Kita semua sama-sama kehilangan Abuya sekarang. Sebelum Abuya pergi, apakah pesanan-pesanan Abuya kepada kita? Atau siapakah yang dapat menghubungi Abuya di alam ghaib untuk menerima panduan kepimpinannya? Bahkan kalau ada yang dapat pun, bila dikhabarkan ” ini dari Abuya”, masalahnya ada yang kata apa jaminan perkataan itu bukan syaitan.

Sebenarnya, sebelum perginya Abuya ke alam ghaib, Abuya selalu melatih saya untuk berhubung dengan Rasulullah SAW. 

Caranya diberi salam kepada baginda Rasul macam dalam sembahyang, dalam tahiyyat ” Assalamualaika ya ayyuhannabiyyu “. 

Maka dengan izin Allah, Rasulullah hadir dalam bentuk cahaya. Jadi saya pun berdialog dengan hati ke hati dengannya, dan itu BUKAN SYAITAN!

Ashaari tak mati katanya!
Semua orang tahu bila ada pengakuan ” Saya Rasulullah” itu tidak mungkin syaitan. Jadi dari sumber inilah, dari sumber yang Abuya tinggalkan kepada kita ini saya difahamkan bahawa ghaibnya Abuya bermakna bergabung dengan Rasulullah dan Saiyidi.

Kenyataan bergabungnya adalah sudah diberitahu kepada kita sebelum ini, semua orang pernah dengar Abuya kata di belakang saya Saiyidi, di belakang saya Rasulullah.


Jadi, bila itu berlaku kita berkata ” Oh, begini ke caranya, Abuya tak cerita pula. Rupanya gabungan itu berlaku di alam roh kerana nabi itu berada di sana. Dan pemergian Abuya, selain bergabung ialah menyerahkan jemaahnya ini kepada nabi akhir zaman Rasulullah SAW. 
 
Kita bangga kerana pemimpin kita satu-satunya yang telah mencipta kenyataan bahawa dia telah menyerahkan atau menghubungkan orang-orangnya dengan nabi akhir zaman. Belum pernah dengar cerita ni.

Belum ada pemimpin yang mampu melakukan dan kita terkejut ” Eh! Ya Allah, aku memanglah tertanya-tanya selama ini, macamana kita ada nabi, tetapi tak ada hubungan, jadi bila ini berlaku, bila kenyataan ini datang pada kita, kita memang terkejut, tapi kita banggalah.”
” Eh! Ya Allah, nabi akhir zaman telah ditemui!”

Maka sepanjang ghaibnya, Rasulullah SAW yang mengetuai kepimpinan. Jadi apa yang saya dapat itulah semuanya dari Rasulullah. Di antaranya adalah tawassul kepada RSA [ Rasulullah, Saiyidi ( Sheikh Muhammad bin Abdullah AsSuhaimi atau Imam Mahdi dalam kepercayaan Al Arqam: Pengarang ) dan Abuya . 

Memang Abuya nak begitu. Yakni bila terjadi serahan kuasa jemaah secara ghaib, pengikut tidak lagi hanya ada Abuya, tetapi Rasulullah dan Saiyidi juga. Bukankah Abuya sudah ceritakan hal ini selama ini?

Kenapa kita tidak berkata di akhir zaman, di mana zaman sudah lebih jahiliyyah dari jahiliyyah pertama, kepimpinan Abuya seorang tentu tidak cukup untuk mengempayarkan Islam semula. 
Gabungan ketiga-tiganya amat diperlukan. Dan kalau kita setuju itu maka tidakkah bertuahnya kita, boleh, dibenarkan , diziinkan  sesuatu yang belum diizinkan sebelum ini iaitu memanggil atau bertawassul kepada RSA.lagi temubual biol,KLIK SINI.

23 comments:

Melayu Perak said...

dah tersesat jauh minah ni...

pulak abuya tak mati tapi ghaib macam nabi isa a.h. pulak...

konsep tiga dalam satu dah macam triniti dalam kristian....

jangan ikut ajaran ni..murtad jawab nya...

Melayu Perak said...

satu kepujian untuk arqam ni semasa abuya hidup lagi adalah program ekonomi mereka...mereka menjalankan perniagaan runcit dan berbagai agenda ekonomi...kalau lah pas boleh mencipta program ekonomi untuk orang melayu tak kah bertuah nya pas...

Melayu Perak said...

satu kepujian untuk arqam ni semasa abuya hidup lagi adalah program ekonomi mereka...mereka menjalankan perniagaan runcit dan berbagai agenda ekonomi...kalau lah pas boleh mencipta program ekonomi untuk orang melayu tak kah bertuah nya pas...

Anonymous said...

Pas tau bising ja...ekonomi pon xda..ekonomi individu ada la..

Anonymous said...

Salam !

Mengikut ilmu yg teman belajor. Pompuan ni udah kena sampuk 'jin mati bini'! Susah ngubatnye..! Apa2pun, cuba rendam 7 biji buah pinang muda, campurkan 3 kilo carbide, suruh dia minum 7 hari berturut-turut, waktu tgh hari !! Mudah-mudahan selamatlah akan dianye !!

Anonymous said...

Untuk menutup mulut Makcik Jah senang je. Dapatkan perintah mahkamah, gi gali kubur arwah suaminya.

Suruh tengok dengan mata kepala sendiri keadaan jasad arwah jika ada lagi?

Bawa CSI segala untuk mengesahkan bahawa jasad yang mungkin sudah tinggal rangka itu soheh jasad arwah suaminya.

Jika ghaib atau tak dimakan tanah, maka lain pula ceritanya.

Ada berani?

Anonymous said...

Abuya, Aljuburi dan Alkhalwati adalah konsep triniti yang digunapakai oleh ramai melayu yg jumud dan tak berilmu.

Bak terdesak nak membersih jiwa tapi kesian kena jadi ghaib akal mrk.

Abuya ni mcm paderi jones tapi versi melayu. Ahli mrk boleh bertukar bini macam tukar baju aje.

Spt kes pas, pkr dan ayah pin, yg aku heran ialah ada aje melayu yg mudah kena tipu.

Anonymous said...

BARU-BARU NI ALJUB MAI BAGI CERAMAH DI PUSAT PAS PERLIS, JALAN STADIUM, KANGAR, PERLIS DAN DIA ADALAH PERCERAMAH YANG TERAKHIR, AKU NAMPAK ADA LA 3 RIBU ORANG YANG HADIR, AHLI-AHLI PAS TIME TONG BERGERAK TU PUN DEPA HULUR DERMA UNTUK PRU13. APA PUNYA TAKSUB KE PARTI DEPA PUN AKU TAK TAU LA NAK KATA PA. BILA AL JUB BAGI SYARAHAN SEOLAH-OLAH TIDAK ADA PA YANG BERLAKU KAT DIA. KOTE PUNYA PANJANG TERPAMPANG DALAM INTERNET 24 JAM PUN DIA BOLEH BUAT TAK TAU. MANUSIA JENIS PA PUN AKU TAK TAU LA ALJUB NI. MACAM UMMU JAH NI ORANG PAS SUKA LA. AGAMA SESAT LAGI MENYESATKAN

Anonymous said...

Yang sebenornye...dia nie da lama tak bersumbat puki die !!!
Nak main @ ngongkek...takde yg naklayan. Pas tu jolok puki sendiri mane ada eempph !! Tu yg merapu tu...
meh sini biak aku henjut puki dia,,
tak kirelah...liat pun liat laa...
hi hi hi...dasar jalang !!!

Anonymous said...

Yang sebenornye...dia nie da lama tak bersumbat puki die !!!
Nak main @ ngongkek...takde yg naklayan. Pas tu jolok puki sendiri mane ada eempph !! Tu yg merapu tu...
meh sini biak aku henjut puki dia,,
tak kirelah...liat pun liat laa...
hi hi hi...dasar jalang !!!

Anonymous said...

bab ekonomi ummu jah lebih bijak dari pas piss puss tapi sayang kedua dua mereka ni dah terpesong jauh dari landasan islam.

Awan Network said...

dah tobat jadi balik?

Jom Tengok :
RAHSIA YUYU ZULAIKHA DALAM DUNIA BLOG!!
SAMBUNGAN ISU MAKCIK HAJJAH HINA ISLAM!!
MAYA KARIN MENJUAL TUBUH!!ISH3!!

Anonymous said...

anon 9.09 Hang ni memang sex maniac...... Mak cik tua yg dah beropol lebam ni pun hang teringin... apa punya ko.e....

Anonymous said...

aku tak paham..entry ko ni..nk komen pun reti..

yg akutahu aku still xpuas hati dgn 'aljubri' dendangan tim. presiden PAS .. AKU RASA MAT SABU NI ADA BENDA YG TAHU (iner cycle dia ke)

Tu pasal dia bantai semcm....padahal DAP siAp rai harijadi ANWAR dgn kek kat luar penjara dulu...

someting fishy...

Anonymous said...

sebenarnya umu jah ni tiap2 malam "berzikir" utk dapat mimpi basah dengan abuya. hahaha

Bingai @ Bangang said...

GAP,
Wayar mana yang putus tu? Wayar kentut ke atau wayar haid? hehehehe

Jebon Tua said...

Ni semua DUIT punya pasal. Kang kata laki dia ABUAYA dah mati, poket nanti kosong dah, dah biasa mewah kelentong orang, berpuluh tahun makan HASIL duit pengikut.

Mcm PAS jugak, derma jihad. Jihad kepala hangguk apa. Senang betul orang guna perkataan JIHAD ni untuk untung. Macam ARQAM ni, bab pompuan la paling best, nak memantat lebih dari satu masuk la ARQAM. Nak2 ko orang ada duit, ARQAM bagi muda2 skit, kalau biasa je, dapat janda tua je la, lobos hahahaha.

Anonymous said...

anon jun 13 7.46,
bkn tak berani nak gali balik kubur tu tapi dalam kubur tu sendiri kami yakin jasad abuya tak ada. semasa kebumi dulu selain pengikut abuya, diharamkan turut sama. semua upacara dibuat oleh kaum mereka sendiri. mereka dipercayai tidak menanam jasad abuya, helah mereka bila kubur mungkin digali semula, mereka akan dapat membuktikan bahawa abuya benar benar ghaib kerana jasad abuya tiada disitu. atas sebab inilah tiada pihak berkuasa memberi kebenaran untuk mengali semula kubur abuya dan mengambil usaha lain untuk mentarbiyahkan semula pengikut sesat ini.
jasad abuya dipercayai berada ditempat lain hanya minah putus wayar ini dan pengikut setianya saja yang tahu.

Anonymous said...

ANOn 9.09,

Ko memang hati kental ker...makcik monopous tue pun ko nak balik...releks2..... kang geng pulak ngan anwar kang...semua nak sesahhhh...hahaha...

Anonymous said...

baca-baca dan buka minda

http://wasiatpejuang.blogspot.com/2011/05/pastikan-kisah-mereka-ini-berada-di.html

Melayu Perak said...

macam pukimak anon 10.11 am ni...

regimen 10 pkm adalah kumpulan melayu yang bodoh dimainkan oleh pkm....

ini musuh negara musuh orang melayu sebenarnya....tak kira kalau depa ni melayu jugak...

adeng kozi said...

aku x phm la dgn kau melayu perak n anonymous...ntah ape2 la,klu korang x suke dgn umu jah pun..x pyh la kau kutuk2 diam dah la..kan kau dah berdosa skrg,klu owg lain bc komen2 korang mkn bnyk dosa korang..aku pun x phm cra umu jah ni..mmg x logik la ape yg die katakn..tp aku x la kutuk2 mcm korang..diam je la,klu korang smyg 5 wktu n smyg korang d terime tuhan x pe la..aku x backup korang 2 n umu jah..apa yang pasti imam mahdi akan muncul..amin

Anonymous said...

Kalau mengutuk makcik putus wayar nih sepuluh guni pon xde mendtgkn paedah.. Aku rase pihak berkuase tolonglah bergerak cergas sikit.. Ambil tindakan secepat mungkin.. Bkn ape.. Kang pompuan nih jadi lebih gila kang lagi parak! Masyarakat nampak, tahu, tapi we all bknnye pulis sesuke hanun nak tangkap makcik meroyan nih.. So.. Pigak berkuase plzzz la bergerak.. Jgn jadi pahat, dah kene hentam sane sini baru nak gerak..