Sunday, July 24, 2011

PERMINTAAN KHAS KEPADA DATOK K RAJAGOPAL,JURULATIH MALAYSIA.

malaysia 3 singapura 5.

adat bertanding, ada kalah ada menang. dalam kejuaraan copa america, pasukan bintang bolasepak ternama seperti argentina dan brazil pun boleh tersingkir di pusingan suku akhir.

kehadiran superstar seperti lionel messi,tevez dan neymar tidak dapat memberikan sebarang impak kepada pasukan sendiri.

2 hari lepas, dalam perlawanan ragbi sedunia yang berlangsung di australia, pasukan tuan rumah tumbang dan kalah teruk kepada pasukan samoa. aku tengok badan sorang2 player ragbi samoa dah macam mark henry, pemain wrestling wwe yang gempal.

hulk hogan pernah tewas ditangan ultimate warrior.
stone cold steve austin pernah tewas di tangan bret hart.
triple h pernah tewas ditangan undertaker.

di atas contoh game. adat bertanding.
kalah menang itu wajar diterima.

namun kekalahan pasukan bolasepak malaysia malam tadi  di tangan singapura wajar diberi perhatian.

kritikan tidak akan kita lemparkan. jangan bersikap sebegitu. dikala mereka tewas sewajarnya seluruh rakyat malaysia bangkit dan terus  memberikan sokongan moral yang cukup padu untuk team malaysia.

kepada jurulatih skuad bolasepak malaysia, ini pandangan aku dan mungkin juga ia mewakili pandangan hampir jutaan peminat bolasepak malaysia.

penjaga gol harus ditukarkan. sarbani alawi agak berat untuk 'melayangkan' badannya ke sana dan kemari. kami tak salahkan kamu wahai sarbani alawi, tapi changes di posisi golkeeper wajar diberi perhatian. penjaga gol kebangsaan farizal wajar diberi peluang menjaga gawang gol. dia cukup perform masa lawan chelsea.
pertahanan malaysia berjersi nombor 2, mahali jasuli tidak perlu diturunkan pada perlawan khamis depan. dia nampak longlai pada game malam tadi. 

begitu juga dengan prestasi fadhli shas.

alternatif kepada kebocoran berkali-kali pertahanan negara, maka nama di bawah ini wajib dipanggil segera.

s subramaniam pemain pertahanan kelantan telah menunjukkan aksi yang baik dalam mengekang kemaraan didier drogba pada perlawanan persahabatan dengan chelsea 3 hari lepas.

nur hafiz zamani misbah masih berbisa di benteng pertahanan.
datok k, tolong panggil mereka masuk first eleven.

amirul hadi sepatutnya menjadi player dalam kesebelasan utama skuad negara pada perlawanan minggu depan.

hadi yahya dan safee sali wajib digandingkan pada perlawanan timbal balik minggu depan. pada game minggu depan, ketajaman striker ditagih sepenuhnya untuk kita mendapatkan gol !

kepada seluruh pemain pasukan bolasepak malaysia. ini nota penting untuk kamu.

walaupun kamu tewas di singapura ia tidak akan sesekali membuatkan seluruh rakyat malaysia membenci kamu.

saat senang kami bersamamu dan pada saat susah ini pun jutaan peminat bolasepak malaysia tetap akan setia bersamamu.

menang kamu pada perlawanan khamis ini bakal menjanjikan laluan ke pusingan ke 3 kelayakan piala dunia zon asia. pusingan ke 3 ini akan meletakkan kamu dalam perlawan kumpulan.

ini masanya untuk kamu gapai cita-cita dan harapan jutaan rakyat malaysia !

bangkitlah wahai harimau malaya !
tunjukkan pada kami semangat tidak mengaku kalahmu !
lupakan luka semalam !

ia sebenarnya tonik yang cukup kuat untuk membuatkan kamu bangkit dan menang semula pada perlawanan  di stadium keramat bukit jalil pada khamis depan !

aku akan pastikan kempen membakar semangat kamu berlaku hingga saat tiupan wisel bermula !

percayalah, stadium keramat bukit jalil bakal menyaksikan lautan 85 ribu penyokong bolasepak malaysia !

GO MALAYSIA !
GO HARIMAU MALAYA !

KLIK SINI untuk membaca kupasan menarik bloger medan info kita.

47 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Adam Azra said...

aku paling suka kalau amirul hadi masuk awal. dia la player maker yg boleh bantu skuad negara buat gol. aku tngok bnyak game malaysia, dan aku perhatikan, kalau amirul hadi ada, game malaysia jadi lebih teratur.

ini pandangan aku je. mungkin ada yang tak bersetuju.. hehehe ^___^

Anonymous said...

Kah...kah..kak...team bola UMNGOK/BEEND kalah teruk....kikiki.

Go Singapore....we in PR support you!!!!!

BTW, LKY...Nik Aziz kirim salam.

Anonymous said...

Tu la org PKR , takpe kita tunggu di stadium nasional ye. Aku setuju dengan GAP coach datuk rajagopal kena rombak pertahanan. Muslim ahmad, fazli shas dan mahali jasuli hsrus digugurkan dsn digantikan dengan pertahanan yang lebih berpengalaman. Dorang ni mudah sangat melakukan kesilapan2 mudah. Sejak lawan taiwan mereka telah loloskan 19 gol. Coach raja apa nk tunggu lagi . Biarkan mereka bermaim dgn harimau muda aja. Ada ramai lagi defender yg bagus2.

Anonymous said...

Tu la org PKR , takpe kita tunggu di stadium nasional ye. Aku setuju dengan GAP coach datuk rajagopal kena rombak pertahanan. Muslim ahmad, fazli shas dan mahali jasuli hsrus digugurkan dsn digantikan dengan pertahanan yang lebih berpengalaman. Dorang ni mudah sangat melakukan kesilapan2 mudah. Sejak lawan taiwan mereka telah loloskan 19 gol. Coach raja apa nk tunggu lagi . Biarkan mereka bermaim dgn harimau muda aja. Ada ramai lagi defender yg bagus2.

Anonymous said...

ni pendapat aku..
Rajagobal perlu cari player dari kalangan bangsa cina, singh dan lain2, india dan melayu dah ada. Aku rasa kalau lebih majmuk lebih baik, kekuatan setiap bangsa adalah berlainan dari segi mental dan fizikal. Kita Malaysia, ada advantage ni sebab kita berbilang bangsa. Carilah..carilah..carilah percayalah kita pasti berjaya...inilah formula yang terbaik.

NasrulSafiq said...

Salam,

Mohon Rajagobal letak jawatan, terlalu banyak bolos.... 10 gol dlam 3 perlawanan.

Ganti dengan Mr Wan Jamak

Anonymous said...

Setuju!

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, alahai... bab ni yg aku malas nak komen ni. Tapi sbb GAP dah bukak cerita ni, jadi aku terpaksalah respon. Petama2 sekali aku nak ucap tahniah kpd pasukan HARIMAU MALAYA kerana berjuang berhabis2an mlm tadi walaupun kita tewas kpd negara komunis didikan israel. Negara komunis berjaya menghidu lalu menghukum diatas kelemahan pasukan kita dgn bongkak sekali... tapi bukan itu yg aku nak borakkan. Setiap perancangan yg Datuk K buat bukannya semata2 keputusan beliau, beliau juga mendapatkan pelbagai pendapat dari para jurulatih, pysio, psycologist, termasuklah 'waterboy'(ini saja je aku tambah) dlm pasukan sebelum menurunkan pemain utk berjuang. Beliau lebih mengenali LUAR & DALAM sikap & peel pemain. Adilkah kita utk mempertikaikan keputusan2 beliau utk LETAK atau TIDAK seseorang pemain??? Adakah boleh kita menilai seseorang pemain hanya dgn menyaksikan aksinya di perlawanan PERTUNJUKAN yg tak berapa nak kompetitif tu?? Tahukah kita tahap KECERDASAN seseorang pemain??? Tidakkah tuan2 pernah dgr perkataan CALCULATED GAMBLE dlm membuat keputusan??? Datuk K membuat sedikit GAMBLE dgn meletakkan striker no.9(alamak aku pun tau nama dia) tu, ternyata tidak menjadi. Namun dgn sedikit perubahan di separuh masa kedua barulah Harimau Malaya menunjukkan taringnya. Itulah kerja Datuk K... CUBA, CONGAK, RANGKA, BUAT KEPUTUSAN & kalau menjadi kita NGAP!!! Barisan pertahanan mmg tampak goyah tetapi ketika & waktu ini barisan (pemain2 yg dah serasi dgn Datuk K) ni je yg kita ada. Rentikanlah sikap BILA PUJI MELAMBUNG, BILA KRITIK MELOLONG ni, kita belum lagi kalah...mlm tadi baru HALFTIME, 2nd half 28 hb ni, dah kita kondem mcm2 Datuk K. Dia ada LESEN mengajar, kita apa ada???? sokong pun team luar negara penjajah(TERMASUKLAH AKU). Harap maaf & MAJULAH SUKAN UTK MALAYA.

Anonymous said...

Kan ELOK kalau masa dia jatuh tu MALAIKAT MAUT yang langgar dia dan terus MAMPUS??????????Kurang sikit DOSA HAPRAK PAS.

Anonymous said...

aku sokong GAP....harap aidil zafuan & mat yo smpat sembuh utk bg pilihan byk cket kp0d Dato K 2nd leg nnt...

Anonymous said...

Gap, agak2 cina Dap sokong msia atau singapork?

gap2 said...

skolah2, cina perasan tak...rasa xda padang bola... ygada basket ball la...itulah dap...xmengikut acuan negara....

gap aku rindu crita matsabu la... kena betui dgn airmuka dan watak dia...

mustaqim said...

jgn politikkan sukan...jgn jadi cam pkr dan pas...dioranng sume haram boleh sbb bukti video x ley pakai.,..

congrats to rbf...tapi saya rasa mentaliti org kita terlalu cpt puas hati....terlalu byk ruang boleh dibaiki oleh stiap pemain tapi coach ckp,...saya puji, saya puas hati cara anak2 buah saya main...bengoongg...cam tgk AF lak aku dgr komen raja...

player pun main lebih kurang cam keeper tu pun dipuji bertindak cemerlang...pala otak dia bolos 4 gol....pastu ayat komentator sukan pun xley belah...aksi cemerlang....huhuh..kalau menang cemerlang....tu je satu mental block yg kita kena ramai2 alihkan...baru tembok depan mata kita leh gol

Burung Merbok said...

Anon 3.58 am : Gilakah kau untuk mengheret acara sukan ke gelanggang politik ? Kenyataan kamu bukan sahaja jijik, jumud dan kebudak-budakan ; tapi ia lebih datang dari minda yang terpesong dari realiti. Apa ke jadahnya mengaitkan parti politik dengan kekalahan semalam ? Lebih dari itu, apa ke jadahnya mengaitkan nama seorang Menteri Besar dengan LKY, mantan Ketua Menteri negara asing ? Apa ke jadahnya dikaitkan UMNO dengan prestasi permainan semalam ?

Itulah sebenarnya mentaliti rakyat Malaysia yang amat BODOH dan SIMPLISTIK dalam melihat dan menilai sesuatu hal di negara kita ? Jika TIDAK CERDIK untuk memberi ulasan yang matang dan membina tentang sesuatu acara sukan, janganlah menunjukkan KEBODOHAN anda dengan memasukkan unsur POLITIK ke dalamnya !

Terasa amat malu melihat generasi sekarang ini begitu mudah dan terlalu cepat dipengaruhi oleh anasir yang sengaja mahu melihat negara ini hancur ! Seolah-olah sudah hilang akal budi untuk membeza antara betul dan salah , antara fitnah dan fakta !!!

tuahjebat88 said...

wahai harimau malaya ku
Teruslah padu menghadapi musuh,
Kalah menang bukan ukuran,
Yg penting usaha dan
Nokota(pengakhirannya)
Kalau menang harum bergayalah jalur gemilang kita
Kalau kalah pun biarlah kita kalah melawan hingga bertongkatkan kuku dan bermaruah,
Harimau malaya ingatlah sebenarnya kaulah raja rimba bolasepak.Amin.

Razmi R said...

atrikel hebat dari GAP...semoga rajagopal membacanya,..

Anonymous said...

AIK.. AKU HERAN BIN AJAIB BETUL.PASUKAN MALAYSIA KALAH, PARTI PEMBANGKANG KENA MAKI,SINGAPORE DI MAKI KATA ISRAEL LAH DAN TAH APE APE LAGILAH..PLS LAH DAH KALAH TU ,BANGKIT DAN CARI KELEMAHAN DIRI SENDIRI BUKAN MENGAMUK TAK TENTU PASAL.INI SUKAN BUKAN POLITIK BODOH.....TULAH MALAYSIA TAKLEH KENA SIKIT,MENGAMUK LEBIH DARI MEMPERBAIKI DIRI TAK KIRA DARI SEGI APA PUN MAUPUN POLITIK ATAU SUKAN..COME ON MEN..BE RATIONAL..MANA SPORTSMANSHIP KAMU HA?

WAK KARTO said...

singapork ke malingsial yang menang aku peduli ape.HIDUP INDON!!!

Anonymous said...

aku tak boleh terima kekalahan yg mudah malam tadi, pertahanan kita masa lawan vietkong dan indon masa AFF terbukti terbaik di asia. tapi malam tadi hancusss....

sarbini mmg tak boleh main, cukupppp lah tu rajagopal, jgn diberi peluang lagi pada sarbini...

cukuplahhh, dulu masa kalah dgn indon 5-1 pun angkara dia jugakk...cukup2 la tuu...

bagi aku mahali juzali, fazli shah dan azmi muslim masih terbaekk, cuma sblum perlawanan tu bagi penampo seko2 ke muka supaya jgn tido...

kita masih byk pemain pilihan, badrul baktiar, kairul muhaimin, patut diturunkan utk midfield sepenuh masa.

disamping mat yo, safiee sali dan hadi.

spork pasti akan gigit jari khamis ni, ...

aku pasti turunnnnnn di bkt jalilll.....

ayohhh masiaaa, this is the time to create history....

Anonymous said...

utk second match kalau nak menang Datuk K Rajagopal kena ambil anu war jadi striker. Biar dia kasi masuk dia punya kote bengkok dalam lubang kunyit player s'pore. Biar player s'pore lari kengkang nak kejar bola. Jgn lupa ambil tok guru sesat n.ajis sbg goalkeeper, suruh dia jampi ajaran sesat dia tu, biar player s'pore pecah perut @ tak nampak gol.

rakab said...

Celaka betul budak PKR ni. Bolasepak pun nak kaitkan dengan politik parti. .Jahanam ler engkau hendaknya.

Padang karpet tu banyak mempengaruhi corak permainan pasukan Malaysia. Barisan pertahanan kelihatan lemah. Di Bkt Jalil nanti kita serang, serang, serangggggg.

rakab said...

Aku maksudkan budak PKR 3:58am, sebab dia yg mula dulu.

RAJAGAY said...

AKU RASA SEMUA TEAM BOLA KITA TU KENA ROMBAK.....ASYIK MASUK GOL JER.....KALI NI BIOR ANUwar CINADOLL YG MAIN.....DIA PAKAR SUMBAT GOL KUNYIT...!! SEBAGAI PELAKON NO.1
ANUGERAH TUHAN PLAK....SENANG2 JER BOLEH DAPAT FINALTY KICK...MASA BUAT PURA2 REBAH KAT DEPAN GOL...SIAP AIR JUBUR MELELEH KELUAR...LEPAS KELUAR PADANG TERIMA RAWATAN..MASUK BALIK SIAP PAKAI PENDAKAP LEHER LAGI.....SETAKAT NAK SUMBAT 2 GOL TU...SEMUDAH MENANDUK BOLA DENGAN KEPALA KOTE ANUwar YG BENGKOK TU JER...

Anwar ejen Yahudi said...

BEtul GAP. Aku setuju Amirulhadi key player. First half, sudahlah Safiq Rahim main posisi bawah, amirul hadi takde. Semua serba tak menjadi. Serangan harapkan Safee sorang. Pertahanan, dgn goal keeper boleh tgk je bola bergolek masuk.

Tak patut bagi pihak lawan hadiah gol. Semuanya mudah mudah belaka.

anon 3.58am tu mcm biasa akan tumpang glamer kibar bendera PASngok kalau harimau malaya menang. Padahal menumpang. Peh...muka tembok betul..

anon 3.58am. Terima kasih sbb declare Harimau Malaya adalah team bola hasil usaha UMNO/BN. Hehehehe

Oh, stadium nasional bukit jalil tu pun idea BN/UMNO ye. Setiap kali PASngok dan geng Pakatan Harami masuk ke stadium tu setiap kali itu jugaklah kau hirup kahak sendiri ye....

heh.

anti hipokrit said...

La....org PAKATAN HARAMI... Dah di katanya team bola sepak milik BN/UMNO, lepas tu dia marah-marah lak bila Pakatan Harami kena bantai.

Sendiri ludah sendiri jilat. Apa ke benda le diorang ni..PASngok..PASngok..

Anonymous said...

Anon 3.58, inilah akibatnya apabila oranng bodoh dipimpin oleh pemimpin yang bodoh. Itulah PAS dan konco2nya. Tak ada cerita lain asyik nak kutuk orang semata-mata. Suruhlah N.ajis jadi coach, mat sabu down sindrom jadi pengurus, Hadi manias jadi phisiotherapist, anuwar jadi tukang urut, elok sangat lah tu. Biar diaorang berjubur sesama sendiri.

Anuwar ejen Yahudi said...

Woi..! Woi..! Woi..!

Akhirnya orang PAKATAN HARAMI mengaku bahawasanya pasukan bolasepak kita hasil usaha dan milik BN/UMNO!!

Bagus..! Dan terima kasih. Fuh, first time aku ckp terima kasih kat puak PAKATAN.

Aku tambah lagi. Tolong bukak sikit mata, siapa di belakang FAM? ORANG UMNO..!!!!

hahahahahaha....!!!

kali ni, kalau korang pegi jugak stadium bukit jalil terhegeh hegeh bwk bendera PASngok..hehehe..sorry to say la...hirup kahak hijau sendirik..

wakakakakakaka...!!!

Anonymous said...

Jgn le libatkn bola sepak dgn politik. Cukup le org politik hancurkn byk sukan kat malaysia ni. Aku walaupun bkn sealiran ideologi politik dgn gap tapi satu artikel ni aku setuju dgn die. Fakri shaarani, ismail faruqi n izaq faris patut digugurkn terus dr skuad senior sbb diorang blom layak utk sarung jersi negara.

Sarbinee utk game kat bkt jalil perlu digantikn dgn keeper lain yg tgh perfome skrg, farizal. Pertahanan perlu dirombak. Subramaniam n norhafiz perlu gnti fadli sas n muslim. Mahali pun sama perlu digntikn dgn fandi othman dr skuad olimpik. Perlu ade org lama dkt pertahanan negara. Sbb boleh bntu pemain yg mude2 tu.

Utk mntapkn tengah. Amirul hadi boleh main gnti tempat safiq rahim. Kunanlan biar bergerak sblh kiri. Belah knn boleh pggil wan zack haikal dr skuad olimpik. Tengah brthn ade opsyen sama ada kekalkn amar rohidan atau gntikn dgn shakir. X pun pggil gary steven robert dr skuad olimpik.

Bhgn serangn dh mantap. Klau mat yo x injured boleh ganding dgn safee sali. Klau x masuk abd hadi.

Singapore lemah bhgn kanan. Tiga2 gol malaysia smlm punca dr kelemahan bek knn diorang. So, main kat bkt jalil nnt pastikn cari peluang dr belah knn singapore. Harimau malaya mesti boleh!

Anwar ejen Yahudi said...

aku kalau boleh memang le tak nak libatkan sukan dgn politik. Sukan tu sukan..politik tu politik. PAKATAN HARAMI semua sapu rata. POLITIK, AGAMA, dan sekarang ni sukan. semua pukul rata.

Kalau dah kayu kayu PAKATAN HARAMI rakyat Malaysia yg sokong Singapork sbb depa kata bola sepak Malaysia milik BN/UMNO. Apalagi..kasi bantai...

Meluat tahap cipan tgk org PASngok melompat2 kibar bendera PASngok dlm stadium.

Anonymous said...

MALAYSIA HARUS MAIN SHORT PASS DAN MANTAPKAN PERTAHANAN..KALAU ASYIK BOLOS GOL MUDAH JER, STRIKER PUN BOLEH LEMAH SEMANGAT DATUK RAJA....NAMA2 YG ANON 12.37 CADANGKAN HARUS DIPERTIMBANGKAN..MALAYSIA HARUS MAIN LEBIH LAJU COZ PLAYER SINGAPORE CEPAT PANCIT...MAN TO MAN MARKING HARUS DIGUNAKAN TERUTAMA STRIKER CHINA DGN MAT SALLEH TUE...

komandomelayu said...

MINTA IMIGRESEN SEKAT PLAYER ANAK HARAM IMPOT SINGAPURA KAT KLIA!!

Anonymous said...

pada aku muslim ahmad ngan fazli sas sebagai CB bukan tak bagus cuma dia orang ni cepat melatah .. nampak takut .. tak cam subra main ngan chelsea hari nampak relek je .. ya

aku sokong jika dua oarng tunggak tu dimasukan dalm skuad kebangsaan semula

safiq rahim juga ada sikit masalah dia gagal kawal permainan .. dia bagus tapi bukan sebagai ketua pasukan .. :D

Anonymous said...

Ya betul, Datuk RajaGopal patut baca artikal ini...Saya setuju..ini lah yang harus di buat segera!

Melayu Perak said...

atas padang sintetik tuh aku nampak singapork macam main futsal laju...aku harap kat padang ori bukit jalil baru singapork tahu keadaan sebenar...

Anonymous said...

Petama kali aku menyokong penulis blog ni he.he

misnadi_hamzah said...

salam semua...melihat kepada kekalahn semalam bagi aku terlalu awal untuk kita melatah. SABAR WAHAI ORANG MUDA...sekurang2nya kita tidak tewas dengan defisit 3 gol yang bagi aku memang mustahil.kekalahan 5-3 semalam mash boleh diimbangi.2 gol tak lah terlalu jauh.itu defisit biasa.

soal padang dan pemain import singapura bukanlah menjadi alasan.itu semua alasan melayu!!!! itu semua hanya permulaan andaikata kita berpeluang utk ke peringkat piala dunia (KALAU ADA REZEKI ),memang 100% 'pemain import' kita akan jumpa.

PERSONALLY, aku tak mintak pun malaysia masuk piala dunia.masih tertalu awal.biarlah skuad olimpik bimbingan Coach Ong Kim Swee yng akan menggalas tugas tu untuk kempen piala dunia 2018 @ 2022. buat masa ni target aku untuk pasukan harimau malaya ni cukup untuk menembusi peringkat asia.bila dah setaraf tu,pasukan2 negeri yang bertanding dalam super league akan berpeluang untuk merebut tempat dalam AFC Champions League. itu je target wat masa ni.

kepada mereka yang terlalu taksub dengan singapore seperti ANON 3:58...kalau xde apa nak komen duduk diam2 pegang telur atas katl..jangan nak bagi pnas kami kat sini.post yang admin highlight kan ni bagi aku sebagai public post.xde kena mengena ngan politik.semua pihak xkira ideologi politik pun boleh komen kat sini asalkan membina.sekali sekala kita kenalah rehat dari berbicara tentang politik.hal bola cerita lah hal bola....tk tau cerita,tak der cerita...duduk diam.

admin, aku mintak maaf andai post aku ni terlalu panjang n nampak meleret.memang panas dgn orang yg mabuk tak tentu pasal.

ayuh kita gegarkan stadium bukit jalil khamis ni.jgn kira berapa harga tiket,yang peting misi menebus maruah berjaya....doakan permainan pasukan kita setanding pasukan ternama lain...itu je yang aku mintak.

jom gegar bukit jalil!!!!
tanah tumpah darahku!!!!
go malaysia go!!!!!!

Anonymous said...

Mazuki jusoh kuda tua patut dapat tempat

Melayu Perak said...

masukkan balik indra putra mahyuddin...dia boleh jadi supplier untuk safee sali dapatkan gol...

Anonymous said...

barisan pertahanan yg muda tak mampu baca gerakan lawan.. perlu ada pemain yg berpengalaman untuk atur jentera.

ANACONDA said...

AKU DENGAR CERITA ORG LA, TAK TAU IA ATAU TIDAK, SEKADAR BERKONGSI SHJ & AKU RASA AKU TIDAK ADA NIAT UTK FITNAH SESIAPA DLM ISU TEAM BOLA HARIMAU MALAYA NI...

AKU DENGAR CERITA SEMENJAK SI RAJAGOPAL DAPAT ANUGERAH DATO NI DIA PUNYA LAGAK DAH SATU MCM, TAK MAHU DENGAR NASIHAT ORG LAIN...

MMG DIA BERHAK TURUNKAN SENARAI 11 ORG PLAYER UTAMA...

CUMA GOALKEPER TU ADA YG TAK SETUJU MASA SI GOPAL NI SENARAIKAN...

AKU HARAP SI GOPAL NI MASIH INGAT YG DIRINYA KELING TTP KELING...

SO, JGN BERLAGAK SGT YA GOPAL...

ANACONDA said...

ANON 358 AM...

MMG KAU NI KETURUNAN SUNDAL BELAKANG MATI...

PUKIMAK KAU SIAL...

MAMPUS CEPATLAH KAU NI HENDAKNYA BABI...

ANACONDA said...

ANON 917 AM...

PANTAT KAU LAH PUKIMAK...

MCM BAGUS2 AYAT KAU...

MMG FUCKATAN HARAM D MALAYSIA NI MMG MCM PUKIMAK...

SO WHAT ???

ANACONDA said...

WAK KARTO 921 AM...

KAU LAGI SORANG BANGSA INDONESIAL PUKIMAK KETURUNAN PELACUR...

BABI LU PENDATANG...

Anonymous said...

anon 3:58 ni apa hal?
kalau dah bodoh jgan simpan la sikit jgn tunjukkan awak tu bodoh.kenapa kaitkan politik dengan sukan. kalau dah tak suka kerajaan berambus la kenegara lain.menyampah betul la

bukan cucu tok bahaman said...

sorry to say.. aku sokong team negara kita...tpi aku cukup benci cara team kita "bersuara".. nengok jer akhbar2 mse sebelum match haritu... kuat sangat "ngaum" suaranya.. bila game bru kuo taring.. melekat da "taji kt kepala".. bukankah rendah diri itu lebih elok dan mulia..

apapun bangkitlah harimau melayu..

org gelakkan siharimau luka..
tpi jangan sampai terlupa..
tiada taring kukunya tetap ada..
jika terkena msih dalam parutnya..

joe42 said...

Aku buat analisa, mungkin ada 3 orang pemain yang menerima rasuah pada malam tersebut.SPRM dan FAM sila siasat.