IKLAN BERBAYAR

Saturday, July 30, 2011

RAHMAN PALIL BERJIWA BESAR.

syabas kami ucapkan kepada adun sementa (parlimen kapar) yb rahman palil.

desas desus mengatakan bahawa beliau tidak mahu lagi bertanding pada pru ke 13 nanti merupakan satu pengorbanan terbesar rahman palil kepada parti.

rahman palil sudah 4 penggal menjadi adun. jika dinilaikan pada prestasi , yb rahman memang teruja dalam memberikan sumbangan kepada rakyat.

namun atas dasar semangat mahu memenangkan parti umno, kabar yang mengatakan rahman palil tidak lagi mahu bertanding merupakan satu contoh terbaik untuk kesemua pimpinan umno.

najib mahukan winnable candidate. rahman palil pulak memberikan laluan kepada muka baru.

kalau macamnilah gayanya jiwa pemimpin umno seperti yang ditunjukkan oleh rahman palil, insyaallah selangor akan kembali pulang ke gagang.SYABAS YB !

43 comments:

Anonymous said...

takut kalah lagi la tue.. hahahahaha

Anonymous said...

bukan takut kalah tetapi bagi peluang muka2 baru amik alih.. wakil rakyat PR boleh ker buat macam dia nie..carik calon2 yg benar2 komited buat kerja barulah rakyat gembira...ramai lain wakil2 rakyat BN yg harus digantikan dgn generasi muda...

Anonymous said...

ramai ke yg nak berkhidmat untuk rakyat???

ramai ke yg nak bagi air percuma?? - nk naikkan tariff air ade kot..

ramai ke yg nk bagi rm2500 kalu ade warga emas yg meninggal or mati?

ramai ke yg nk bagi rm1000 kalau ade anak selangor yang masuk universiti?

ramai ke yg nk bagi rm100 bagi setiap anak yang dilahirkan di selangor??

50 thn asik duit masuk poket sendiri jek.. so nk jadi yb sbb nk kaut untung bkn nk bantu rakyat...

boleh buat banglo 3.5 juta sorang satu... hahaha

Anonymous said...

Anonymous said...

takut kalah lagi la tue.. hahahahaha

--------------------------------------

kalau menang pun mcm majoriti wakil PR tapi tak tahu buat kerja nak buat apa. tak payah pegi jauh la tu... si nurul izzah tu... menang besar juga tapi apa jadi pantai dalam? dtg melawat kg setinggan pakai keta mewah.. geli ke? jgn berlagak la... selama ni pilahbraya dun2 kecil yg dibubar... kamu buta ke sape yg menang? ke kamu yg takut kalah sb mmg hakikat tgk wakil kamu semua x blh harap tau nk kuasa je?... ckp kat diri sendiri la ayat tu!

SS said...

DATO,DATIN,TUAN,PUAN, SAUDARA DAN SAUDARI,JEMPUTLAH DATANG BERAMAI-RAMAI KE MAJLIS CERAMAH CIK UMI HAFILDA PADA HARI SABTU 30 JULAI, 2011 JAM 8.30 MALAM DIPADANG RIADAH, BUKIT RESIDEN KUALA KANGSAR. T.KASIH.

Daripada: Safiah Salleh, K.Pen.Bah.Kuala Kangsar

Anonymous said...

Anonymous said...

ramai ke yg nak berkhidmat untuk rakyat???

ramai ke yg nak bagi air percuma?? - nk naikkan tariff air ade kot..

ramai ke yg nk bagi rm2500 kalu ade warga emas yg meninggal or mati?

ramai ke yg nk bagi rm1000 kalau ade anak selangor yang masuk universiti?

ramai ke yg nk bagi rm100 bagi setiap anak yang dilahirkan di selangor??

50 thn asik duit masuk poket sendiri jek.. so nk jadi yb sbb nk kaut untung bkn nk bantu rakyat...

boleh buat banglo 3.5 juta sorang satu... hahaha

--------------------------------------

ramai la kut selama pr memerintah yg bg semua tu sampai songlap pkns, sampai kaput Yayasan selangor... kaput semua duit negeri... tak cukup duit kaput semua pasir negeri sama. tu baru sepenggal blom 50 tahun. kiralah sendiri apa jadi kalau 50 thn... tahniah le

Anonymous said...

orang2 pr ni masih tak sedar. dulu kami undi protes kepada pak lah. bukannya sebab korang bagus sangat.. tak caya tengok prk era najib. galas kubu kuat pas pun hancur beb

Zek said...

Anon 12:00 PM

Jangan buruk sangka. Kita tidak tahu apa yang ada dalam hatinya. Bersangka baiklah terhadap orang walaupun ia musuh politik kamu.

Anonymous said...

Sebagai rakyat biasa memang kita mesti berhati-hati untok memileh calon bagi mewakili kita. Soalan yang harus kita rujok ia lah>>>
1. Boleh kah calon yang kita pileh itu boleh membuat kerja untok kebaikan kita (rakyat)
2. Bagaimana akhlak calon yang akan kita pileh??
3. Bagaimana dengan kelayakan (kepintaran/bijak). Cara menyelesaikan sesuatu masaalah????

Dan lain2 lagi....faktor2 yang di atas tidak mengikut sususan dalam sesuatu kepentingan (priority).

Anonymous said...

Pemimpin Pemimpin Pemimpin...yang nak dilihat BAIK segalanya, habis yang RAKYAT macam mana pula???????Apa pengorbanan rakyat buat negera? Tak kan semuanya Pemimpin je???

Kebulor sangat dengan offer DAP tu..patutlah Melayu senang kena Beli.

Anonymous said...

mimpi punya GAP... nak dapat selangor... hehehe... by bye... krjn skrg ni dah ok..

amno tu rehat lah dulu ye... tunggu 50 tahun lagi

Anonymous said...

Banyak kes sangat kut sampai tak dapat jawab-jawab.

Kes beli tanah kerajaan, PKFZ, Suspek Sosilawati, Rufuqa, Arqam dll.

Dah tau sendiri memang akan tersangkut suatu hari dan UMNO turut terkena, jadi elok kata awal-awal tarik diri untuk orang-orang muda.

Dan GAP serta penjilatnya ni macam buta dan kata demi "Agama, Bangsa dan Tanah Air"

Apa? Ingat rakyat bodoh ke?

Anonymous said...

GAP memang kempen nak selangor balik..Negeri maju dalam malaysia beb..Banyak hasil, tu yang pemimpin2 umno galat bila selangor terlepas..bila kalah kata undi protes..padahal nak laksanakan sistem undi yang adil pun x berani nak buat..Buat isu rahman, aku yakin beliau di cucuk oleh org2 sekeliling untuk melepaskan jawatan..Di abad 20 an ni baru aku tengok UMNO ni buat macam2..Itu tandanya dah nak bungkus..

infomeru said...

baguslah tu...... tapi jangan sampai masa nanti jilat ludah sendiri.....

bagi pulak pada orang baru untuk memimpin..

Fiz said...

hahaha..setuju...asal nak suruh buat undi guna dakwat kekal pun goyang?

Terhangat Dari Microwave :
Preview Filem SENARIO Ops Pocot!!
Preview Filem Hantu Bonceng!!

Anonymous said...

aku nak tengok gap jadi katak atau pejuang sejati bila UMNO dikuburkan satu hari nanti

Anonymous said...

anon 12:47 said ....

ramai la kut selama pr memerintah yg bg semua tu sampai songlap pkns, sampai kaput Yayasan selangor... kaput semua duit negeri... tak cukup duit kaput semua pasir negeri sama. tu baru sepenggal blom 50 tahun. kiralah sendiri apa jadi kalau 50 thn... tahniah le

---------------

aku said....

kalu betul ade penyelewengan, kenapa belum ade lagi pendakwaan oleh pihak sprm??? kn korang control sprm.. apasal x bleh sangkut sorang - dua? tulah bukti kerajaan pr telus... korang main isu korang gak kene balik, mcm kat penang. korang ckp dap x bagi kontrak kat melayu.. hal sebenar kontraktor umno yg x dpt carik mkn...

Anonymous said...

Aku pernah jadi cikgu sandaran dan diminta mengajar subjek Bahasa Melayu. Aku mengajar dua kelas pandai (aliran sains) dan dua kelas kurang pandai (aliran MPV).

Sepanjang penelitian aku ketika mengajar rumusan karangan, pelajar sains agak sukar memberi isi-isi tersirat berdasarkan isu petikan berbanding pelajar aliran MPV.

Begitu juga soalan-soalan kefahaman yang meminta pendapat pelajar.

Jika diteliti daripada pengalaman di atas, samalah seperti sebahagian besar orang Melayu profesional menyokong PR sebab mereka gagal menilai maksud tersirat daripada tindakan-tindakan pemimpin PR.

Contoh tindakan 1; memberi pajakan 999 tahun kepada Kg. Baru Cina tetapi Kg. Tersusun Melayu cuma 99 tahun.

Contoh tindakan 2; biasiswa diberi kepada mereka yang pandai. 80% daripada keluarga orang Cina di Malaysia berpendapatan 10K ke atas dan mampu memberi pendidikan tambahan kepada anak mereka, pastinya mereka lebih pandai. Tetapi 80% keluarga Melayu berpendapatan kurang 6K. Jadi perbelanjaan untuk pendidikan begitu terhad. Jadi siapa yang akan dapat biasiswa? Dah lah kaya, dapat biasiswa, orang miskin dapat pinjaman PTPTN.

Contoh tindakan 3; menyokong perjuangan komunis. Bayangkan PR menang, pastinya Chin Peng dibenarkan balik Malaysia, pastinya cina-cina komunis lain akan balik ke Malaysia juga. Parti Komunis Malaysia akan diluluskan oleg ROS atas desakan DAP sebab DAP pada ketika itu parti kerajaan. PKM akan bergabung denagn DAP. Secara tak langsung, pasti Ching Peng dari PKM akan jadi menteri pertahanan.

Contoh tindakan 4; PAS sering mengikut telunjuk DAP, daripada isu penjualan arak di Shah Alam, isu babi di Kedah sampailah isu judi, dan isu pusat hiburan. Sedangkan PAS mewakili suara orang Melayu yang kononnya menggantikan UMNO.

Sebenarnya, banyak lagi isu lain yang boleh kita fikirkan secara tersirat.

Kesimpulannya, fikir secara tersirat berkenaan isu-isu di atas atau apa-apa isu yang timbul.

Anonymous said...

Kontraktor UMNO pun org Islam juga...Tak mcm PR, projek kelas 'F' pun dah dimonopoli Dap....Bodoh punya penyokong PR, sakit hati tgk org Islam berjaya sampai sanggup bagi kat org kafir hak2 org Islam sendiri.....Itu je la yg korang pandai...menipu,memfitnah,malas nak berusaha....Ckp berapi2 pasal kesusahan rakyat, tapi masih isap rokok,rumah nak ada astro,ekon dsb....Kalau takat air free tu aku pun tak kisah la kalau takde,lebih baik benda tu bagi pada yg betul2 miskin....

rakab said...

Anon 12:13,

Secara jujur cuba kau senaraikan pulak apa yang dah BN buat di Selangor selama 50 tahun ni....

Tapi tak apalah , sebab aku yakin kau takkan jujur !!.

rakab said...

Anon 3:48,

Fakta yang padat dan tepat.

SYABAS !!

rakab said...

Anon 2:58,

Memang banyak penyelewengan cuma saksi takut tampil ke depan kerana diugut oleh kongsi gelap peliharaan Adun DAP.

Kerajaan Selangor pun tidak memberikan kerjasama baik kepada SPRM.

Kes Teo Beng Hock satu daripada buktinya.

Anonymous said...

Anon 3:48 said...

Aku pernah jadi cikgu sandaran dan diminta mengajar subjek Bahasa Melayu. Aku mengajar dua kelas pandai (aliran sains) dan dua kelas kurang pandai (aliran MPV).

Sepanjang penelitian aku ketika mengajar rumusan karangan, pelajar sains agak sukar memberi isi-isi tersirat berdasarkan isu petikan berbanding pelajar aliran MPV.

Begitu juga soalan-soalan kefahaman yang meminta pendapat pelajar.

Jika diteliti daripada pengalaman di atas, samalah seperti sebahagian besar orang Melayu profesional menyokong PR sebab mereka gagal menilai maksud tersirat daripada tindakan-tindakan pemimpin PR.

---------------------------

secara tersirat beliau mengajak org melayu supaya tidak menjadi profesional, kerana profesional akan menyokong pr...

same2 lah kita belajar untuk jadi cikgu bahasa melayu sahaja supaya lebih mudah kita memahami ape2 perkara yang tersirat... hahahaha

Anonymous said...

Biarlah si luncai terjun dengan labu2nya....yg penting semua org Melayu hendaklah bersatu agar Tanah Melayu ini tidak tergadai......alahai Pak Kaduk, ayam ko menang kampung pulak tergadai, kena halau dari kampung sendiri.....

Melayu Perak said...

anon 12.13 pm...

berapa ramai rakyat yang dapat air percuma di selangor...???cuba senaraikan...

berapa ramai orang dapat rm 2500 tiap-tiap kematian...cuba senaraikan...

berapa ramai orang dapat rm 1000 masuk universiti...cuba senaraikan

berapa ramai yang dapat rm 100 untuk anak lahir...cuba senaraikan

jangan cakap bermodalkan air liur ...sesiapa pun boleh...bagi bukti orang yang dah terima kemudahan tersebut...????

labun aja boleh lah....

Anonymous said...

bace lah kat sini Melayu Yang Merampas Perak:

http://mes.selangor.gov.my/index.php

Melayu Perak said...

HOIII BANGANG...SESIAPA BOLEH CLAIM DIA BUAT ITU BUAT INI...AKU NAK SENARAI ORANG YANG DAPAT KEMUDAHAN KO CAKAPKAN TUH....

Melayu Perak said...

AKU NAK TAHU SEJAUH MANA BETUL CLAIM KALID GAGAP TUH...ADA KE RAKYAT YANG DAPAT KEMUDAHAN ITU...?????

Anonymous said...

ref: anon3.59
ish ish ish budak PR ni nampak sgt mengalami masalah kebodohan yg amat berlebihan.. (ckp belapik)
boleh kau tanya apa BN buat kat selangor? pasal BN la selangor maju tanpa BN mana mungkin wujudnya perindustrian terbesar di lembahklang di PJ atau kewujudan bandar cerdik pandai Shah Alam kalau tak kerana BN.. PR hanya menumpang kemajuan

mohamed said...

Anon July 30, 2011 4:36 PM apa yang dimaksudkan oleh Anon 3:48

ialah penyokong professioal pr cetek fikiran..

Ia tak pernah "mengajak org melayu supaya tidak menjadi profesional"

Anonymous said...

PR pegang Selangor... buat ceramah politik jer kerjanya....

kebulur betullah kantung tu kalau tak berisi!!!

Anonymous said...

Anon 348 // anon 350 ... aku sokong ngko ....
rakab said .... aku orang selangor jati .... dari dulu sampai sekarang aku melihat perkembanagn negri selangor aku .... dr zaman setinggan di kuala lumpur sebelum jadi ibu negeri malaysia ....aku melihat daerah daerah dalam selangor yg membangun satu persatu dalam 50 tahun ini .... contohnya ... dengan idea kjaan bn laaah tanah tanah kg dan kebon kebon kopi , getah , klapa sawit di sekitar daerah kuala langat ... dengkil ... sepang ...kelang menjadi mahal setiap sekaki ... kenapa ...???? dgn kewujudan klia dan permodenan daerah sepang yg pada mulanya tempat jin bertendang ....???? ko tau tak sebelum ada F1 .... malaysia mmg sudah lama jadi host lumba kereta peringkat dunia .... tau tracknya dimana ...???? dalam hutan klapa sawit kat bukit pelandok ... tempat JE tu .... bila naik aje putrajaya dan cyberjaya ... apa dah jadi ... melompat lah rakyat selangor terutama d kawasan tu .... seronok harta dorang sume naik harga...??? tapi ada yg tak sedo di untung ....menyokong pembangkang ... berlagak ... sombong ... angkuh bila dah kaya ... selangor .. terutama dikg kg ... udah lama ada lampu letrik dan water supply ...seingat aku seawal tahun 1969 ...umah nenek aku kat kg tu ... dah pakai tv ...umah aku kat ampang ... membangun ... dr rumah setinggan di beri penempatan semula ... dan di beri diskaun utk rumah mampu milik ...begitu juga kwsan kg pandan dan sekitarnya ... ko pegi masuk kwasan tu ... dah tengok ...???? nak parking kete kat kwsan desa pandan tu ... berlapis lapis ... rakyat ramai ... cari rezeki ... tapi ada yg mengutuk dan tak tau bersyukur ...soalan ko yang menunjukkan ko tu buta bijik mata ... rakyat selango pada masa itu terutama studen ... sudah sedia ada yayasan selangor ...asrama nya di asrama tun dr ismail dan toh puan norashikin kat kg pandan tu ..sekolahnya di VI .. Aminuddin baki ... ... St john .. ramai yg pegi belajo tinggi tinggi ... dan ada yg belajo tinggi tapi bodoh befikir nak bagi melingkup bangsa .... bukan nak kekalkekalkan lagi utk anak cucu ..sebenornya RAKAB ... ade banyak lagi ... ko pikir laa sendiri ....apakah ko sanggup mencaturkan politik yg mmg sudah stabil dan berjaya ....tapi ko butakan mata ..pekakkan telingeee... demi memenuhi kesakitan fikiran ko yg tak pasal pasal tu ...

Anonymous said...

Sdr Anon 10:55,

sebenarnya rakab menyindir Anon 12:13 kerana menyenaraikan dua-tiga perkara yg dijanjikan pkR Selangor. Dan menuduh wakil rakyat BN makan duit sejak 50 thn sampai buat rumah 3.5 juta sorang.

Anonymous said...

Anon July 30, 2011 4:36 PM

secara tersirat beliau mengajak org melayu supaya tidak menjadi profesional, kerana profesional akan menyokong pr...

same2 lah kita belajar untuk jadi cikgu bahasa melayu sahaja supaya lebih mudah kita memahami ape2 perkara yang tersirat... hahahaha

---------------------------------

Jawapan di atas samalah jawapan yang diberi oleh pelajar saya dari tingkatan 4Sc3 apabila saya bertanya;
Pada pendapat anda, bagaimanakah langkah-langkah mengurangkan kemalangan jalan raya?

Jawapan yang diberikan, menaiki helikopter atau kapal terbang.

Ada seorang pelajar wanita jawab, jangan beli kenderaan sebaliknya jalan kaki.

(dalam hati saya berkata, kalau pegi jamban di belakang rumah nenek kau bolehlah jalan kaki, tapi kalau nak pergi bandar yang jauhnya 100 km perlu naik kereta atau bas)

hehehe....

Anonymous said...

Anon 4:36 PM said...

Aku percaya kau ni mesti jenis orang Melayu yang suka Chin Peng jadi Menteri Pertahanan Malaysia sebab pengalaman 60 tahun bertempur dengan ATM.

Aku percaya kau ni jenis orang yang suka melihat orang Melayu yang masih memerlukan bantuan kerajaan tidak mendapat bantuan kerana kau sokong meritokrasi.

Aku percaya kau jenis orang Melayu yang suka melihat Perdana Menteri Malaysia bernama Lim Guan Eng.

Anonymous said...

Sumbangan terbesar UMNO untuk orang Melayu.

Apabila berlaku rusuhan kaum pada 16 Mei 1969, pemimpin UMNO melihat orang Melayu perlu tinggal di bandar dan memiliki aset di bandar. Pada ketika itu, didapati hanya 20% orang Melayu tinggal di bandar dan 90% daripadanya tinggal di setinggan.

Justeru, pemimpin UMNO Selangor yang dipimpin Dato' Haron Idris (kalau tak silap) melaksanakan pembandaran Melayu. Maka lahirlah bandar Shah Alam, Bangi dan Damansara. Namun begitu, penduduk di bandar-bandar ini lupa daratan dengan mengundi pembangkang. Jika bukan kerana UMNO, tidak lahir bandar-bandar berkenaan. Aku percaya mereka masih terus menetap di kg-kg setinggan sekitar bandar.

Pemimpin UMNO juga sedar, orang Melayu perlu memiliki tanah yang luas di Tanah Melayu. Maka lahirlah FELDA. Sekarang, hampir seramai 100 ribu Melayu memiliki tanah seluas 10 ekar kebun dan suku ekar tapak rumah. Keseluruhan aset orang Melayu atas ehsan pemimpin UMNO ialah lebih 1 juta ekar yang mungkin berharga lebih RM82 bilion milik peneroka. Tidak termasuk ladang milik syarikat FELDA sendiri.

Pemimpin UMNO juga sedar, tokey-tokey Cina begitu kiasu. Mereka tidak akan memberi pekerjaaan kepada anak-anak Melayu yang berpendidikan tinggi. Jika adapun, sekadar ingin mengelabui mata karajaan dan mendapatkan tander daripada kerajaan.

Justeru, GLC ditubuhkan. Kelahiran Proton, Produa, Petronas, Bank Bumiputera (sekarang CIMB), Khazanah Holding, Sime Darby dan lain-lain memberi ruang kepada profesional Melayu mendapat pekerjaan.

Pemimpin UMNO juga sedar dasar kouta untuk ke IPTA suatu hari nanti akan dipertikaikan. Justeru ITM ditubuhkan khas untuk pelajar Melayu/bumiputera yang cemerlang tetapi tidak mendapat tempat di IPTA.

Banyak lagi sumbangan UMNO untuk Melayu/Islam/Bumiputera khasnya dan rakyat Malaysia umumnya.

Bagaimana pula sumbangan PAS di Kelantan yang memerintah 20 tahun?

Bandar-bandar baru untuk orang Islam?
Peluang pekerjaan untuk orang Islam?
Peluang pelajaran untuk orang Islam?
Menaik taraf sosioekonomi untuk orang Islam?

Bagaimana pula perkembangan Ladang Rakyat yang diuar-uarkan setanding dengan FELDA?

Adakah sesiapa boleh bagi penjelasan?

Anonymous said...

kira bro man ni bg muka dan peluang pd org muda yg penuh idea utk kemajuan.syabas bro....jgn jd mcm nik ajis.dah tua nyanyuk,bongkak,bodoh sombong,bangang still nk jd menteri besar.BESAR PUNYA HARAM JADAH....

ANACONDA said...

TAHNIAHLAH TOK MAN PALIL...

AKU HRP KAU KOTAKAN AYAT KAU TU YA...

AKU FIKIR POSITIF JE, KLU BENARLAH TOK MAN NI SEORG PEMIMPIN BERJIWA BESAR...

TANYA JE, MCM MANA PULA DGN TOK SATIM & TOK ISMAIL KIJO...

MUDAH2AN ALLAH TAALA IZINKAN UMNO/BN AMBIL ALIH SELANGOR NI SEMULA...

paktua said...

Ibu saya tinggal di Selangor
Adek saya tinggal di Selangor...
Tak dapat pun apa yang dinyatakan oleh Anonymous 12:13PM?....

amnitpg said...

Sebalik nya di PERAK masih ramai YB sekarang berkata ' jika aku calun pasti menang besar' betul tak Pak Ngah

Melayu Perak said...

paktua....

itu yang saya cakapkan tuh....kalid gagap nih hanya boleh berjanji tak ditunaikan....

saya minta ramai lagi rakyat selangor tampil...samaada kalid gagap cakap dalam mes.selangor.gov.my itu benar-benar dinikmati oleh rakyat selangor sekarang....

Anonymous said...

kah..kah..kah...

ingat kan baru 1 penggal, rupa2nya dah 4 penggal.... patut laaaa.. dah kenyang beb.... lg pn takut kalah plak pas ni ... hahahahahahaha

Anonymous said...

Anonymous said...

ramai ke yg nak berkhidmat untuk rakyat???

ramai ke yg nak bagi air percuma?? - nk naikkan tariff air ade kot..

ramai ke yg nk bagi rm2500 kalu ade warga emas yg meninggal or mati?

ramai ke yg nk bagi rm1000 kalau ade anak selangor yang masuk universiti?

ramai ke yg nk bagi rm100 bagi setiap anak yang dilahirkan di selangor??

50 thn asik duit masuk poket sendiri jek.. so nk jadi yb sbb nk kaut untung bkn nk bantu rakyat...

boleh buat banglo 3.5 juta sorang satu... hahaha

***************************
sepenggal je bolehlah, itupun dah nak melingkop harta kerajaan negeri selangor dikerjakannya.

cakap macam orang tak ada perasaan!