IKLAN BERBAYAR

Sunday, July 17, 2011

WAJIB TARIK BALIK BIASISWA KAT PELAJAR OTAK UDANG DI MESIR !





inilah sebahagian daripada wajah puaka di mesir
yang menyokong bershit.
apa punya baral kepala otak dorang.
bershit tu ambiga yang ketuai.
belajar di mesir tapi saiz otak macam udang.


kepada pemberi biasiswa kepada pelajar otak udang ni,
batalkan sahaja lah biasiswa kat dorang ni.


ada ramai lagi pelajar bijak yang perlukan bantuan
tak perlulah bagi lagi biasiswa kat puaka ni.


aku mohon agar ketegasan dilaksanakan.
TARIK BALIK BANTUA BIASISWA KAT DORANG NI.

169 comments:

Anonymous said...

Wajah2 bakal haram kejadah Ulanyak dan Bustadz!

Anonymous said...

x de duit, merayu2 dgn kerajaan untuk biasiswa dan pinjaman..balik malaysia..merayu2 lagi dengan kerajaan mintak tangguh bayar hutang pinjaman, bila x de keja mintak kerajaan bantu jgk..TAPI bila orang suh wat demo, ikut semacam...orang berbudi kita berbahasa la wahai golongan cerdik pandai sekelian weiiii!

Anonymous said...

Beri kepada mereka yang memerlukan. 24hentikan perjanjian dan bayar balik yang sudah dibayar..

Mr Ganu said...

ni la bakal2 ulamak JI yg niki ajis sarankan kt sekolah pondok tu.tgk muker sekor2 pon x BERSIH tp BERSHIT !!!...thnks pembangkang, jase mu bukan la menaikkan name negare tp memburukkan negare lg.

jgn kate tarik pinjaman, alang2 kt luar negare tu, tarik sekali kewargenegaraan diorg. baru puas ht diorg, nk sgt aman kan, hah, dok sn baru tau aman ke x !!!!!

BegCD said...

hari tu merengek rengek mintak kerajaan bawak malaysia masa revolusi kat mesir

dasar anak asuhan pukeymak

kingnek said...

UMNO ni, kadangkala kesian aku tengok. susah payah bergaduh dengan masyarakat cina dan india untuk beri biasiswa pada orang melayu, tapi orang melayu yang mendapat hasil usaha UMNO tu, menggigit tangan yang memberi, memaki hamun, mencaci, memfitnah kerajaan Melayu Islam yang sanggup hilang undi cina dan india untuk membantu mereka. apa lah nasib badan, melayu mudah lupa, aku rasa, UMNO hentikan lah biasiswa pelajar-pelajar tersebut, tapi mengetahui UMNO, mereka ada kalanya terlalu lembut, aku baru baca sejarah Khalid Al Waleed, tahu kenapa Islam sangat maju menentang Byzantine dan Persian Empire walaupun dengan bilangan yang sedikit? Antara satu sebabnya, Khalid ni, masa berperang, takde bagi chance, bila perang, dia serang habis-habisan, hanya bila ada damai baru Islam menjaga dengan baik.
Umpamanya, Hishamudin ni. Bila nak serang Bersih setelah mereka ishtihar perang, patut serang habis-habisan, hentikan bank akaun Ambiga dan Bersih, tangkap mereka yang bersalah, hentikan biasiswa dan dibuang sekolah pelajar yang ikut serta, charge mereka kerana sedition kerana melanggar janji pada Agong dan sebagainya, masa perang TAK BOLEH berlemah lembut, hanya ketika mereka mahu berdamai, baru kita berdamai dengan mereka. Kita tak ikut cara Nabi dan sahabat-sahabatnya, memang boleh berlemah lembut, tapi tengok pada tempatnya!

mohamed said...

Gap aku setuju. "WAJIB TARIK BALIK BIASISWA KAT PELAJAR OTAK UDANG DI MESIR !"

Mereka ini menusia yang berakal binatang. Ambik saja....tak mahu berterima kasih...

Tidakkah mereka terfikir teguhnya kerajaan sekarang, teguh lah Melayu.

Kerajaan macam ni aku mahu memeritah bagi pihak Raja2 kita seribu tahun lagi.

mohamed said...

kingnek, kalaulah engkau abil tempat sidayus amaran tu.......

Aman negara tercinta.

Anonymous said...

ni la pelajar tidak kenang budi kerajaan,masa rusuhan di mesir dulu mereka dan keluarga mereka minta kerajaan bawa balik ke tanahair,masa itu kerajaan guna wang kerajaan berjuta2 bawa pulang dan bila pulang ke mesir kerajaan negeri pulak yang tanggung tetapi sekarang mereka lah yang menentang kerajaan jadi kerajaan patut tuntut semula kos kepulangan mereka ke tanahair kerana pelajar nie adalah pelajar tidak kenang budi,pinjaman pun patut disekat biar anwar dan konco2 mereka kasi duit

Anonymous said...

diberitakan
sekor budak mesir dah kena kick out u...

guna duit kerajaan belajar...nak malukan negara...

hari tu mesir huru hara tau plak nak balik pakai kapal terbang malaysia...

PADAN MUKA...

LEPAS NI ADA LA SEKOR DUA KAT BRITAIN TU KENA BUANG U... BELANJA DUIT BELAJAR SINI ANRARA PALING TINGGI DI DUNIA...

KORANG2 Pun habih belajar..curahkan bakti pastu nak balun ..balun lah kerjaaan...hutang budi dibayar budi..naik dap nanti mampuih la korang belum tentu korang dpt belajar begini . duit nanti dap yg jaga...malaysian malaysia..

cakap kinknet tu byk betulnya...masalah budak2 ni otak dia fresh.. dan di obersea xdak sapa2 nak bimbing... harapkan duta..mrk buat mcm oficial je selalu..xmasuk dlm sanubari...kena usrah jelah...dgn puak2 pas..

Anonymous said...

Lepas ni kalau ada huru-hara lagi kt Mesir, aku minta Kerajaaan Malaysia hantar pelampung ja kt diaorang nih...BIAR DIAORANG BERENANG BALIK MALAYSIA !!! Dasar tak kenang budi...haaakk puiiiii!!!!

Anonymous said...

pasni suh abang Anwar je bwak balik kalau ada rusuhan kt mesir...tapi yg jambu2 je la, yg muka ala2 pecah umah tinggal je, kena tembak pemberontak..dorang kn suka ala2 pemberontakan ni

Anonymous said...

Aku setuju sangat dengan cadangan tu, tarik balik saja biasiswa yang di beri. Biar mak bapak depa merasa sikit. Ini tidak, bila anak nak pi belajar merayu kepada kerajaan minta bantuan dan juga bila pergolakkan di Mesir tempoh hari minta bantuan kerajaan suruh bawa balik anak depa dengan segera. Bila keadaan pulih seperti biasa mulalah lupa jasa kerajaan, dah tu hentam kerajaan. Macamni nak jadi "Hafiz", "Imam", "Ustaz", diri sendiri pun tak betoi. Eloklah mak bapak dok berangan kat rumah dan bertau jiran-jiran yang anak depa belajar overseas....megah konon....tapi tak berhati perut.

Harap batalkan biasiswa depa sekarang juga.

Anonymous said...

kalau pun betul dpt biasiswa,biasiswa duit kerajaan,duit kerajaan adalah duit dari kutipan cukai rakyat,jadi duit kerajaan bukan duit umno.kene faham.hasil kerajaan bukan dari umno bn.pemimpin2 kerajaan hanya diamanahkan menjaga dan mengurus duit rakyat dengan adil dan telus.pelajar mmg wajib mendapat biasiswa jika dia ada kelayakan yg mencukupi.cukai bukan diwajibkan org umno bn.tetapi cukai dikenakan olih rakyat yg bukan selain umno bn.disini adalah tidak demokerasi bila wakil rakyat pembangkang dinafikan peruntukan.maafla jika tulisan saya tak betul.tetapi inilah hakikat yg sebenar.olih itu tiada sesiapa yg mengaku duit kerajaan umno bn yg berhak.amanah ALLAH semua pemimpin2 yg dilantik olih rakyat.kene faham bloger pro umno sekelian.rakyat tak bodoh yg disangka.

hangkedee said...

Dah liat tegar Habis rebus pun tak empuk kalau Ubi boleh juga gigit ini Hampas betul kecik tak nak mampos dah besar jadi BARUA dapig

Anonymous said...

anon 4.3o

x de pun org ckp rakyat bodo, sbb cerdik sangat la semua benda nk DEMO..ingat Demo leh selesai masalah ke, yg anjur kn demo pun bermasalah sbb sokong murtad

Anonymous said...

kalau nk ikut kan..berapa banyak sgt la kita kt malaysia ni kena bayar cukai..

Anonymous said...

Tuan,
Inilah bentuk tarbiah dan pengajaran dari kepimpinan besar PAS. Menderhaka pun tak mengapa asalkaan tercapai cita. Matlamat menghalalkan cara. Mereka lebih mengutamakan parti PAS dari suruhan Allah. Mungkin amal ibadat mereka pun kerana PAS bukan kerana Allah, Wallahhualam. Nauzubillah. Bertaubatlah.

Anonymous said...

Tuan,
Inilah bentuk tarbiah dan pengajaran dari kepimpinan besar PAS. Menderhaka pun tak mengapa asalkaan tercapai cita. Matlamat menghalalkan cara. Mereka lebih mengutamakan parti PAS dari suruhan Allah. Mungkin amal ibadat mereka pun kerana PAS bukan kerana Allah, Wallahhualam. Nauzubillah. Bertaubatlah.

BERSIH sokong MURTAD said...

APABILA BELAJAR AGAMA ISLAM SECARA MENDALAM SEHINGGA KE UNIVERSITI TETAPI MENYOKONG PENDOKONG GERAKAN MURTAD..

Melayu Perak said...

2005
2006
2007
2008
2009
GNP (in 2000 factor)Ringgit Malaysia in Million
424,294
454,625
482,239
496,077
504,864
Private consumption
216,247
230,222
255,028
276,527
286,205
Private investment
50,841
54,643
59,996
60,896
50,118
Public consumption
58,395
61,258
65,299
72,880
78,187
Public investment
48,425
52,473
57,378
57,775
57,378
Exports of goods & services
554,261
592,89
617,628
626,824
522,913
Imports of goods & services
475,838
516,412
544,059
556,015
473,102

LEMAU TAKDAK SEMANGAT 12.3.0 said...

4.30 korang ingat DAP NAK SGT KE TAJA BUDAK MELAYU BELAJAR AGAMA KAT OBERSEA....

UMNO TAK BERKIRA SGT 9o% classmate aku dpt biassiswa ..semua sokong pembangkang 90s..

semua lulus..malah ada dah kaya tu jadi calon lawan bn lagi...

umno sejahat2 depa beesekang mulut dgn cina india..nakkan melayu dpt lebih..

aku terasa jugaalah..adik beradik aku lg smua dpt kerajaan tulong.. korang ingat korang KUAT SGT KA NAK LAWAN DAP NAK DEFENCE BANGSA SENDIRI NANTI..damm la..taik dap pun korang akan jilat nanti- terpaksa!!!! tunggulah Allah nak tunjuk..nanti..

LEMAU TAKDAK SEMANGAT 12.3.0

gentingsena said...

kalu sekali jeling memang aku marah tapi ceklah dulu dapat biasiswa mana, kerjaan Mesir ke, bapa dia punyake, derma2 org. pas ke, tauke dap ke atau dia kerja sendiri kat mesir tu. Duta Malaysia kat Mesir tu,tengok2 lah mungkin kjn Malaysia bagi biasiswa, tapi budak2 tu bukanlah matang sangat bab negara tu, bila pas masuk provok jahanamlah mereka. org. DS. NAJIB agap mereka semua cerdik tapi cikgu yang cerdik pun boleh ditipu. ataupun pakai baju bershit dapat RM200. sempena gotongroyong cuci dewan kuliah.

Anonymous said...

anon 4.30pm,

aku suka utk berkongsi bahawa hanya 7% sahaja rakyat yg betul betul bayar cukai. Yg tak wajib bayar adalah golongan berpendapatan bawah RM2500. Aku yakin yg terpekik terlolong gula naik 20sen walhal baru beli Ipod2 adalah dalam golongan ini. Gaji kecik tapi nak bergaya.

Yg wajib bayar walau pun gaji RM7-RM10 ribu biasanya lepas tolak belanja sekolah anak, tolak insurans, tolak beli buku, beli broadband, tolak itu ini, kerajaan bayar balik pulak kat orang tersebut.

DUIT KERAJAAN DUIT UMNO. Kenapa? Jawapannya GLC. Kerajaan BN meng'idea'kan GLC. Kau tau berapa byk GLC? Kau tau berapa byk cukai GLC kena bayar pada kerajaan??

Kau tau tak kalau GLC ini tiada, cukkai daripadanya tiada, negara ini akan muflis??

Nak ikut kepala Anwar Jubur tu? Mintak tolong IMF?? Alamatnya jadi miskin lah mcm majoriti negara Islam lain YANG TAK KAYA DGN SUMBER MINYAK mcm negara Arab.

Melayu Perak said...

anon 4.30 pm...

sila tengok public consumption dan public investment...

tax rakyat hanya rm 15.64 juta dan rm 11.48 juta pada tahun 2009.

jangan cakap perbendaharaan ni duit rakyat...ko buta mata ke....tax rakyat hanya segelintir dari GNP negara...

Melayu Perak said...

ralat rm 15.64 billion dan rm 11.48 billion

Anonymous said...

Dan aku tambah lagi,nak harapkan peniaga-peniaga terutamanya si mata sepet bayar tax? Selalunya akan cuba sedaya mungkin utk MENIPU pendapatan sebenar mereka. Maklum la...mereka berniaga bukan makan gaji..

Dari kena bayar RM100,000 tapi bayar RM5000 je. Padahal sudah kaya raya jutawan bilionwan anak cucu tak habis makan. Berapa sen RM5000 dgn jutaan untung yg diperolehi.

Aku mengaku aku tak keje bahagian income tax tapi housemate aku jadi auditor bahagian hasil. Inilah realitinya..

Anonymous said...

kalau hangpa baca blog mahasiswa dari mesir yang berdemo di sana lagi hampeh comment depa.katenya pas til now mencelik depa dari umno yang langsng tak kenal islam.nampaknya depa taksub tul noo ngn parti tu.hangpa layan sendiri la.

http://adamhawa-adam.blogspot.com

Anonymous said...

anon 4.30pm

mcm sial je komen bab cukai pendaptan.

Berkebajikan atau tidaknya kerajaan malaysia ni, pegi la menetap barang 2-3tahun kat aussie atau US nun. Asal ada pendapatan walaupun gaji super kecik kena bayor juga.

Kalau kau tak pernah merasa duk negara org, tgk tak cite pursuit of happiness?? Kerajaan dia boleh kaut duit simpanan akaun perseorangan sampai licin utk bayar kalau income tax belum dibayar. Nak macam tu???

MELAYU ISLAM MALAYSIA SAID said...

melayu sudah bodoh..diperbodohkan oleh DAPig pun x sedar2. angkara anwar dan PAS yang bersekongkol dengan kafir dan penyokong murtad dan maksiat melayu islam di malaysia berpecah belah ke arah kehancuran, manakala yang kafir DAPig itu bertepuk tangan gembira dengan kebodohan dan kehancuran kita..nak dapatkan semula hak hak istimewa bumi kalau DAPig kafir ni memerintah..menangis AIR MATA DARAH sekalipun keamanan dan hak itu tidak akan dapat kita nikmat semula..fikir fikirkanlah siapakah yang benar benar memperjuangkan islam dan mempertahankan hak bangsa kita melayu selama ini..

Anonymous said...

khas untuk pendemo bersih di MESIR .bersihkan hati dari sifat2 mazmumah dulu : -
1 riyak
2 ujub
3 sum’ah
4 takabur atau sombong
5 hasad dengki
6 pemarah
7 dendam
8 bakhil
9 penakut
10 cinta dunia
11 gila pangkat
11 gila puji
12 jahat sangka
13 putus asa
14 tamak

kalau rasa hati tak bersih dari sifat2 ini. jgn sibuk la nak bersihkan orang..

Anonymous said...

Kerajaan susah2 hantar belajar di Mesir tak pula berterima-kasih. Jgnlah terlampau terpengaruh apa yg teradi di Mesir. Itu suatu yg patut. Hosni Mubarrak perintah berpuluh tahun tapi kebanyakan rakyat tetap menderita.Dan jgn terlampau terpengarug oleh propasganda pihak pembangkang. Mereka ni bukan apa tapi NAK BERKUASA di PUTRAJAYA dgn apa cara sekali pun. Tak apa tunggulah PR13 yg pastinya disaksikan oleh pemerhati2 dari luar agar tidak berlaku kecurangan.

Anonymous said...

menyokong ambiga bermakna menyokong perjuangan ambiga..

senang jer nak pham..anak aku umur 13 tahun pun tahu..

cuba tanya pelajar2 ni ..apa perjuangan dan mission ambiga..sah mesti garu kepala..garu telor..dan jawab..err..tak tau laa...

manap bangui said...

salam.pendidikan dan perubatan serta lain2 keperluan asas adalah perkara wajib yang harus diberikan kepada rakyat tanpa mengira kaum.sekiranya saya bekerja sebagai penjawat awam adakah wajib saya menyokong umno?saya bekerja kepada kerajaan bukan parti politik.

Melayu Perak said...

dr.lo lo ap titiwangsa disahkan meninggal dunia....al-fatihah

GhaplahJIngga said...

kesal dengan laporan Pengerusi MARA bahawa tiada pelajar tajaannya di UK yang terlibat dengan BERSIH tempoh hari. Kalau nak kami boleh bagi nama, siap dengan gambaq yang depa tag lagi dalam FB. Kat Glasgow ni ada 4-5 ekoq yang terlibat. Kelab UMNO kat UK buta perut ka????

anti hipokrit said...

salam manap,

kau keje dgn kerajaan tidak bermakna kau wajib sokong UMNO. Kerajaan yg didokongi UMNO tidak mengamalkan dasar taksub terhadap ahli-ahlinya dan penyokong-penyokongnya.

Kalau ada menteri dalam kerajaan yg dalam UMNO mcm Hisham mcm Pak Lah dan mcm KJ, kami bersuara menegur secara bebas dan jelas.

Kau bebas utk menyokong atau anuti apa-apa yg kau suka...

Tapi kalau sudah sampai melebihkan kafirun mcm DAP dan AMBIGA yg jelas memusuhi Islam.. menyokong murtad, mempertikai mahkamah syariah,...

Itu sudah jatuh wajib diperangi.

Dan lagi bekerja dalam kerajaan, lepas tu anti kerajaan, kerja sambil lewa, melambat-lambatkan kerja yg mengundang ke'menyampah'an rakyat mcm aku pada jabatan kerajaan..mereka ini juga perlu diketuk, Kalau tak suka jangan buat taik.

Anonymous said...

Ghaplah,

AKu dah naik letih dengan tahap 'tak apa' dan ke'releks'an orang dalam UMNO ni.

HOI BANGUN LAAAA!!!!!!!!!!

Anonymous said...

daripada bagi biasiswa kat depa baik beli cincin 24juta.dah tentu cantik/puas pakai.

Anonymous said...

Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong menyeru umat Islam kembali mengambil Al-Quran dan Al-Hadis sebagai sumber penyelesai masalah yang timbul dalam masyarakat.

Tuanku Mizan Zainal Abidin bertitah jika ada perselisihan pendapat dan sukar untuk mencari keputusan, Allah menggariskan agar al-Quran dan al-Sunnah dijadikan tempat rujukan seperti Firman-Nya di dalam Surah An-Nisa.

Anonymous said...

DUIT KERA..JAAN MALAYSIA KE DUIT RAKYAT..

Anonymous said...

Pendedahan siri pemborosan yang dilakukan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyaksikan beliau menghabiskan wang rakyat sebanyak RM24.4 juta hanya untuk sebentuk cincin.

Menurut pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin, bukti pembelian cincin itu didapatinya melalui skrin sistem maklumat Kastam Diraja Malayasia (KDRM), yang tertera nama Rosmah sebagai pengimport daripada syarikat beralamat di New York.


Rosmah dikatakan membelanjakan RM24.4 juta hanya untuk membeli sebentuk cincin (Gambar Hiasan)
“Kita dapat maklumat daripada skrin KDRM yang ada nama Rosmah pembeli, justeru itu Rosmah kena jawab kerana hanya satu bentuk mutiara di cincin itu dengan RM24.4 juta.

“Cincin berkenaan jelas tertera butirannya, natural fancy blue gray cushion CV7 diamond ring daripada Jacob &

Melayu Perak said...

orang dah habis berdebat keluar anak tekak...ko ni anon...tertinggal keretapi...

Anonymous said...

ekoran pendedahan terbaru itu, beliau yakin Rosmah akan mengerahkan KDRM menghapuskan kesemua data mengenai urusan pembeliannya.

“Isnin ini akan ada arahan daripada Rosmah untuk siasat KDRM hapus data-data mengenai cincin, baju mewah dan pelbagai lagi,” kata beliau.

Sebelum ini, Rosmah yang digelar ‘Imelda Marcos Malaysia’ membelanjakan sebanyak RM4,498,0949.99 juta wang rakyat untuk mengadakaan Sidang Kemuncak Wanita Pertama di Ibu negara Oktober tahun lalu, selain suaminya sendiri Najib Razak membelanjakan RM8.7 juta untuk mengadakan lawatan ke 42 negara seluruh dunia.

Dalam rangka lawatan ke Arab Saudi, Oman dan bangladesh, Rosmah Mansor membelanjakan sebanyak RM134,317.76.

Malah, Rosmah turut berbelanja mewah dengan menghabiskan lebih RM100,000 bagi penginapan hotel mewah, Atlantis di Dubai hanya untuk semalaman.

Anonymous said...

5.04...aku dah belasah dah'..
bebudak mesir tu

yg lain bg sama..pulas telinga depa korang2


belajar tinggi2.. sokong murtad... bodoh punya student

Melayu Perak said...

lebih baik dengor ustaz fathul bari cakap pasai haram demonstrasi dan qiyas demonstrasi tak boleh disamakan dengan solat dan haji....

http://kedahkekl.blogspot.com/2011/07/kasi-panas-mai-kita-dengaq-ustaz-fathul.html

baiklah renti dulu gua nak demonstrasi asar dulu....

Anonymous said...

haiya, kerajaan sepatutnya jangan biarkan pelajar ni bersendirian kat luar negara, tengok tu dah habis pas hasut dari sekolah rendah agama hingga ke U plak tu, dah boleh jadi pengebom berani mati extreme dah tu, saya nasihatkan GAP membuat saranan pada kerajaan supaya melindungi atau kerajaan pun harus hasut gak pelajar hehhehehhehehe

Anonymous said...

Memang patut sangat. Mereka mereka ini gigit tangan yang memberi mereka makan. Apalah gunanya membantu mereka ini. Inikan duit pembayar cukai rakyat Malaysia.... tarik saja biasiswa mereka. Bagi mak bapak mereka sendiri tanggung. Atau mintaklah biasiswa dengan AMBIGA atau Anusexgay. Yahudi banyak bagi depa wang untuk BERSHIT.

Anonymous said...

TARK BALIK BIASISWA!!!!

TARIK BALIK BIASISWA!!!!

PELAJAR YG TERLIBAT DGN KEGIATAN HARAM GANTONG MEREKA DARI PUSAT2 PENGAJIAN KERAJAAN!!!

Kalau korang nak tau, yg di dlm gambar tu adalah SYAITAN2 yang pandai memakai songkok!!

Di suroh belajar tapi menyertai kegiatan HARAM!!

Memang HARAM JADAH DIORANG TU!!

Outsider.

Melayu Pasir Gudang said...

oooiii manap punquq...hang jangan dok jadi macam nabi hang Hadi Awang...dulu kata PAS pejuang negara Islam, la nie dok kata tak dok dalam al-quran negara islam. la nie hang nak habaq kononnya "wajib pendidikan dan perubatan serta lain2 keperluan asas adalah perkara wajib yang harus diberikan kepada rakyat tanpa mengira kaum".Dalil mana hang ceduk nie?.

Nizam Aziz said...

Woi!!
aku nk cakap skit..bukan semua duit kerajaan tu dtg dari cukai rakyat!
Ada yang dtg dari invesment hasil peningkatan ekonomi yang mampan...

Barua ar kata duit kerajaan dtg dr rakyat...yang rakyat dpt dah lebih dr apa rakyat bayar....

Anonymous said...

bro

menyesal dan jijik aku tengok pelajar2 kita yg bangang berotak udang pakai baju bersih......

belajar agama tinggi2 tapi memberi ketua kafir jadi ketua bersih....

aku haramkan korang makan duit biasiswa atau pinjaman belajar dari pihak kami rakyat yg bekerja.....

korang ni tak syukur ke dgn negara sendiri punya pencapaian yg jauh lebih baik dari banyak segi..... even di mesir undang2 dia pon berterabur dan antara negara yg paling banyak masalah, compare dgn uae.....

tuihhhh

mampos lebih baik pada mangkok2 ni

Anonymous said...

bodoh punya budak...gila babi bodohnya..nak buat demontrasi konon..bukak lah mata tu ckit..
kerajaan kena bertindak tegas tarik balik biasiswa budk2 jahanam ni

Nak Sgt Komunis said...

http://adamhawa-adam.blogspot.com/

INI BUDAK MESIR PUNYA BLOG

WAHAI ASKAR2 Semua...

ROTAN SKET BEBUDAK NI
NAK LENTUR BULUH WAKTU KIRA2 REBUNG MACAM NI...LA...

Anonymous said...

Aaah.. pukimak la diorang ni

Time revolusi kat Mesir semua merengek nak balik.

Pastu sokong lak utk ada 'revolusi' kat Malaysia.

Macam haram!

Anonymous said...

anak haramjadah tak sadar di untung

Kisah Bro said...

Adoi tak cukup yang dalam negara, yang kat luar tu pun nak memburukkan nama Malaysia.

Bengang plak aku, dah la yang lead benda nih Ambiga, a well known pro-murtad.

Anonymous said...

Aku boring kerana asyik2 amaran, budak2 ni tak takut la amaran, alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Tarik balik biasiswa!!!

tuahjebat88 said...

manap bangui memang la kau x keje ngan parti politik,pikir la pakai otak bangui kau tu betapa manja umno bg org mcm dlm kerajaan berbanding dgn kami di sektor swasta ni
Kalau kt indon cth nya penjawat awam hanya dpt gaji purata 200 @ 300 sebulan pikir lah saudaraku manap bangui.

Anonymous said...

Bakal bakal ULARMAK !..

Anonymous said...

mak pak hantar ke mesir suruh belajar agama pulang nanti jadi orang alim tapi lihatlah apa yang berlaku....menyedihkan

Anonymous said...

memang patut pun puak2 bengong ni di tarik biasiswa mereka. Biar mak bapak mereka tanggung belanja mereka di sana. Dasar tak sedar diri.kalau nak diikutkan mereka ini tidak layak langsung untuk jadi pemimpin di masa akan datang kerana dalam hati perut mereka langsung tidak ada rasa berterima kasih seperti yg disuruh oleh Allah. Inilah orang2 yg akan merosakkan negara di masa akan datang.

mohamed said...

Anon, July 17, 2011 4:30 PM
Menulis "maafla jika tulisan saya tak betu"

Memang tak betul, bodoh

Anonymous said...

Masa kerajaan bawa balik semasa kecoh diMesir nak pulak....masa tu tak pun kedengaran tak bersih kerajaan ni....

Anonymous said...

Sebab tu lee Melayu tak pandai-pandai, kerajaan bagi biasiswa untuk menuntut ilmu supaya kaum lain terutamanya Cina tak pandang rendah pada kita, tapi dia orang nie sibuk nak berpolitik! Otak udang punya orang!!!!

Anonymous said...

Kalau korang nak tau.. ramai yg buat taktik kotor utk belajar kat mesir. Ini KENYATAAN.. jangan ada cuba nak nafikan. Yg paling terdekat jiran sebelah rumah aku.

Kalau korang nak tau, ada pelajar yg belajar kat sana redah je belajar.. tanpa biasiswa, tapi sebab nak sangat nak belajar kat mesir mak bapak ada yg siap jual tanah. Pastu bangga cakap kat org keliling anak belajar kat mesir.

Taktik diorang- sem pertama pakai duit sendiri dulu, bila dah lepas sem satu pergi terpekik terlolong mintak biasiswa atau pinjaman dengan kerajaan.

Pastu bila takdapat, tak lepas.. ngamuk kata kerajaan zalim. Kurang asam. Kalau macam tu semua org boleh buat taktik macam ni, belajar pakai duit sendiri dulu, pastu terpekik terlolong sana-sini.

Sedangkan yg ikut cara biasa dgn kerajaan, kena ambik exam, pastu kena interview dan macam2 tapisan nak masuk blajar kat mesir.

Nak tahu org negeri mana yg suka buat taktik ni.. yg pastinya org negeri Nik Ajis. Cilakak... lain kali pergi mintak dgn Nik Ajis nun. Nak balik masa riot kat mesir pun terpekik terlolong mintak kerajaan tolong.

Pastu bila dah balik, wah bukan main sombong kata" Dah tanggungjawab kerajaan kena bantu rakyat.. rakyat bayar cukai"

Lain kali, manusia takbur ni jangan berterima kasih pada ibu bapa sendiri.. sebab DAH tanggungjawab ibubapa korang bela korang.

Nasib baik ko ada ibu bapa yg bela kau, tak buang dalam tong sampah (sbb tu kau kena berterima kasih). Sama macam kerajaan, nasib baik kerajaan ambil peduli, kalau diorang ni mati kena bom ke,padan muka.Memang diorang ni semua kufur nikmat.

Masa revolusi kat mesir menangis 2 suruh ambik balik. Pastu nak pulak revolusi kat Malaysia.

Ohh.. tanggung jawab kerajaan sebab rakyat bayar cukai.. Berapa banyak sen mak bapak kau bayar cukai?

AKU HARAMKAN DUIT CUKAI AKU BAYAR DIBERI KAT BUDAK2 YG JENIS MACAM NI SEMUA.

PELAJAR MESIR BALAS..le.. said...

PELAJAR MESIR BALAS..le..


bahawasanya amat mendukacitakan bagi pelajar malaysia mesir terhadap tindakan pihak2 terbabit diaats tindakan yg dikenakan pada MOHD FIRDAUS BIN MADZLAN selaku preseden SUARA disebabkan penganjuran sokongan penuh terhadap BERSIH2.0./

kami amat tidak berpuas hati diatas pihak terbabit yg mana dibelakangi oleh pihak KEDUTAAN DIATAS tindakan yg terlalu drastik bagi seorang pelajar. ini amat memalukan bagi pegawai kdutan yg sepatutnya mencari jalan bagaimana untuk mencari penyelesaian bagi perkara diatas namun ianya tidak berlaku dan membuat satu perbuatan licik bagi memenuhi tuntutan nafsu jahanam pegawai yg hanya bertugas untuk kerajaan dan bukan untuk pelajar./

selaku pelajar mesir KAMI tidak akan berdiam diri dan tidak akan takut dengan tindakan yg akan dikenakan tapi percayalah kami mahasiswa berintegriti mampu untuk melakukan apa sahaja demi menegakkan kezaliman./ persoalannya apa salah kami sedangkan ianya aman? kenapa mesir mendapat tentangan yg hebat? atau PEGAWAI DIMESIR yg bertugas disini hanya cebisan sampah yg tidak mampu dikutip oleh PENGUTIP SAMPAH ITU SENDIRI. jika yg hina datang kesini pastinya mereka mahukan pulangan yg baik. beginilah cebisan2 sampah yg mahukan dirinya dipandangan mulia hanya melakukan apa sahaja demi kelangsungan nafsu politik./ jika mereka2 berani untuk melakukan tindakan dengan menggugut menarik zakat atau jpa,,kami dengan rela hati untuk turun dihadapan kedutaan untuk sama2 protes TINDAKAN tersebut. tunggu saat itu dan kami bersedia untuk saat itu. / '

kami pelajar rela dihukum jika ianya bersesuain dgn apa yg dilakukan tapi sekiranya melampau batas tiada maaf bagimu./ teringat satu petikan kata dari seorang pelawak " nampaknya pakcik ni songkok lagi tinggi dari otak" p/s: Baru dapat maklumat Ustaz Mohd Firdaus Madzlan dibuang dari Universiti kerana BERSIH... semakin jelas kejahatannya puak-puak nih, sama-sama doakan kepada yang dizalimi dan menzalimi..

Ustaz Firdauz ada beberapa hari sahaja lagi untuk menamatkan pengajian.. Posted by adam

Anonymous said...

TARIK JER BIASISWA.

BEKAS PELAJAR YG TELAH HABIS BELAJAR said...

Kepada Pelajar Mesir Balas Le..


LAINKALI BILA BERBUAT SESUATU PIKIR BAIK BURUK DAHULU.BEGITU JUG ADGN SAHABAT ANDA YG DIBUANG U.

LEBIH BAIK ANDA BELAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH, CARI PEKERJAAN, BALAS JASA IBU BAPA SEBELUM MEMBUAT PERKARA- PERKARA YG TAK BERFAEDAH.

SOAL POLITIK LETAK TEPI. SBG PELAJAR ANDA PERLU BELAJAR BERSUNGGUH2.

KEMUDIAN MEMASUKI ALAM PEKERJAAN dan TERJEMAHKAN IDEA POLITIK ANDA DGN MENGUNDI. BUKAN BERDEMO.

UNDI TIDAK ADIL? BAGAIMANA DGN KELANTAN? BAGAIMANA DGN PULAU PINANG, SELANGOR, KEDAH?

JIKA ANDA DI NEGARA JIRAN SINGAPURA, MEMENANGI KAWASAN PUN BELUM TENTU.

MANA2 AHLI POLITIK YG BERPOTENSI MENJATUHKAN KERAJAAN DI SAMAN SEHINGGA MUFLIS, HIDUP SEMULA PUN BELUM TENTU DAPAT BAYAR SAMAN.

JIKA ANDA SALAH SEORANG YG TERGOLONG SEBAGAI PELAJAR YG DISEBUT OLEH TUAN PUNYA BLOGGER, MAKA SAYA HARAMKAN DUIT CUKAI DAN ZAKAT SAYA DIBERI KEPADA ORG SEPERTI ANDA. AMAT MEMBAZIR SEKALI. MEMBAZIR ADALAH AMALAN SYAITAN.NIAT ANDA SUDAH SALAH. ANDA TELAH HILANG FOKUS.

LEBIH BAIK DIBERI OLEH ORG YG BENAR2 MAHU MENDALAMI ILMU TUHAN.

Anonymous said...

Disokong 900% ditarik balik biasiswa yg diberikan dan tiada tempat didalam jawatan KERAJAAN BN utk pelajar2 TAIK KUNING ni.. BIARKAN MEREKA MAMPUS dgn memakan taik2 PAS dan PKR juga TAIK2 CINA DAp... HARAM JADAH punya anak2 pembangkang SIAL!..

Anonymous said...

Salah satu tujuan Bersih adalah untuk mendapat perhatian media asing agar Malaysia ni negara tak aman. So kalau dah terang mereka berdemo kat luar negara tu, apa lagi tarik jer biasiswa mereka tu. bnyk lagi pihak yang memerlukan

Malaysia Bumi Bertuah said...

Kepada Pelajar Mesir Balas Le..

Kerajaan zalim? Apa yg kerajaan lakukan pada anda? Bunuh keluarga anda?Kenakan cukai tinggi kepada keluarga anda sehingga anda sekeluarga hidup miskin?

Saya sokong BEKAS PELAJAR YANG TELAH HABIS BELAJAR.

Anda hilang fokus. Berpolitik lebih menarik minat anda. Jika anda minat belajar, anda tidak akan berdemo kerana anda tahu impaknya kepada pelajaran dan biayaan anda.

Saya, walaupun bukan belajar di mesir, tapi saya juga belajar di luar negara, dimana kos sara hidup sgt tinggi. Alangkah bertuahnya menjadi warga negara malaysia yg tercinta.

Anda seorang yg tak tahu bersyukur.

Seperti BEKAS PELAJAR, saya juga ingin menyatakan bahawa setiap wang yg saya bayar atas nama cukai dan zakat saya HARAM diberi kepada org golongan macam anda. Saya ialah ahli perniagaan, maka cukai dan zakat yg dibayar agak tinggi.

Tapi demi kemajuan anak bangsa, saya rela.. tetapi BUKAN kepada org2 jenis macam anda.

Sekian.

Anonymous said...

sekor2 muka bodoh..tak da otak, bingai,bahlol!!! tak tau diuntung, durhaka!!

Anonymous said...

Satu sahaja ayat yg sesuai..

TARIK AJE BIASISWA.. SOKONG 1000%!!!

Anonymous said...

Satu sahaja ayat yg sesuai..

TARIK AJE BIASISWA.. SOKONG 1000%!!!

Cucu Mat Kilau said...

Berburu di tanah datar...dapat rusa berbelang kaki...berguru kepalang ajar...laksana bunga kembang tak jadi.

Melayu Perak said...

pelajar mesir balas le....

siapa yang tamatkan pengajian ketua ko tuh....tanya lah pihak universiti...kerajaan malaysia tak ada hak nak campur urusan universiti mesir....memang mereka tak ada hak...

Melayu Perak said...

itu lah.... tengok orang mesir tumbangkan kerajaan nak ikut sama...
orang makan taik kita pun ikut sama makan taik...

Melayu Perak said...

orang mesir ada sebab nak tumbangkan kerajaan sebab pengangguran tahap gila babi...makanan dah tak ada...begitu juga libya,bahrain,yemen,...yang engkorang sibuk nak jatuhkan malaysia nih kenapa....dah hidup mewah,aman damai,ekonomi bertambah kuat tiap-tiap hari...tak ke gila nama nya...nak pulak keadaan jadi lebih teruk dari sekarang...

Anonymous said...

Bakal bakal ULARMAK ! sama mcm pemimpin
dia org...Isle tu Pah ! Pah tuu Isle !...ish ish ishh

Anonymous said...

ni semua bukannya ada masa depan, bakal penjual DVD maki hamun dan kitab bidaah di pasar2 malam. buangg sajaaa.... suruh balik mintak keje dgn nik aziz.

Anonymous said...

INGATKAN PENUNTUT YG CAPAI MENARA GADING BIJAK DAN PANDAI...TAPI RUPANYA BODOH,BAGHAL...

SEGELINTIR YG BODOH DAN BAGHAL NIE..TAK RETI BERSYUKUR AKAN NIKMAT
YG DIBERI PELUANG MENIMBA ILMU YG
DIBIAYAI DENGAN DUIT BIASISWA KERAJAAN BERI...

RENTIKANLAH...JANGAN JADI SEPERTI ANJING YG TERSEPIT...

Esperalzi said...

Mereka ni semua penganut agama sesat yg dipanggil PAS. Apa nak dihairankan. Tarik balik biasiswa saja. PAS pun dah cabar supaya kerajaan tarik balik biasiswa kalau berani..

Anonymous said...

bahawasanya amat mendukacitakan bagi pelajar malaysia mesir terhadap tindakan pihak2 terbabit diaats tindakan yg dikenakan pada MOHD FIRDAUS BIN MADZLAN selaku preseden SUARA disebabkan penganjuran sokongan penuh terhadap BERSIH2.0./
9.39.PM
-----------------------------------
memang bodoh dan bangang la ko ni. memang patut pun si firdaus ni kena tindakan mcm tu. dasar tak kenang budi.

aku rasa puak2 pelampau ni pun g blajar kat mesir ikut jalan blakang. kelayakan tak cukup, tapi pakai cable.

kerajaan pun satu gak, yg bubuh ramai sgt orang kelantan kat post2 penting di kementerian apahal. skrg tanggung la, atas faktor kenegerian, ni lah jadinya.
walau pun tak semua pegawai kerajaan kelantan mcm ni, sebab setitik nila rosak susu sebelanga. pak menteri pantau-pantau lah sikit perangai pegawai kerajaan kelantan ni. jgn sampai diaorang ni pengkhianat.

Anonymous said...

ANON 430....

ko ingat orang bayar income tax nie utk bagi biasiswa kpd pelajar
yg melawan balik atau gigit tuan
yg bagi makan ker?..takkan kerajaan
yg diberi amanah nak panggil orang yg tak reti bersyukur... sindrom ambabiga kot...

Anonymous said...

Aku tak pernah percaya pada tahap pemikiran aliran agama ni,kebanyakkannya tidak mampu berfikir.Macamana nak memimpin ummah?Al-Quran dihafal untuk kepentingan DAP dan musuh Islam.

Anonymous said...

Inilah hasil produk N,ajis dan hadi yang berjaya disesatkan.

Anonymous said...

''''baik ko bunuh jer bapak ko tu selepas bapak ko bagi duit atau tulis wasiat atas nama ko'''''

ayat atas tu bagi orang yg tak reti balas budi kepada kerajaan
Malaysia yg beri zakat dan biasiswa
pergi balajar menimba ilmu...

lepas tu...jangan balik Malaysia jadilah puak taliban atau alqaeda...
Kerajaan beri terrorist name list biar US army
buru ko....huhu

anti pas said...

lnl pelajar2 yg haramjadah

Anonymous said...

kepada PELAJAR MESIR BALAS..le..

aku dulu pernah ditawarkan belajar di dublin ireland. aku terima offer tu. biasiswa bawah mara. last2 tak jadi pegi sebab ekonomi gawat. bajet banyak kena potong. yang berjaya pegi 2 orang je. aku terima je la takdir. dah takde rezeki nak buat camna?

2 orang tu sorang lelaki sorang pompuan. yang lelaki tu last2 kena buang sebab kantoi exam. kerajaan siasat rupa2nya mangkok ni fanatik politik pas kat ireland.

ini ke yang dikatakan kerajaan zalim? sendiri tak lepas nak salahkan orang lain? aku oenyokong kerajaan tapi tak dapat pegi pun. apsal budak pas bodoh ni dapat pegi? ini namanya kerajaan zalim bagi korang?

memang patut buang je bangsat2 ni. tak pun buat style singapore, nak belaja pakai duit sendiri, duit kerajaan buat prasarana lagi bagus..

Anonymous said...

HANYA ORANG BODOH JER SURUH KERAJAAN MALAYSIA TARIK BIASISWA.... AKU DUDUK TIGA TAHUN KAT MESIR SATU SEN HABUK PON TAK PERNAH DAPAT DUIT DARIPADA KERAJAAN....KAMI BUDAK@ AL AZHAR HIDUP PAKAI DUIT SENDIRI... YANG MERENGEK BAWA BALIK TU BUDAK@ PERUBATAN.. ADA BUDAK YANG TAK NAK BALIK TAPI SEOLAH - OLAH DIBERI AMARAN KERAJAAN BAHAWA LEPAS NI TIADA BANTUAN...TU SEBABNYA 2/3...lepas seminggu ramai yab berduyun-duyun balik....dah tugas kerajaan...klu x nak tolong baik x payah suruh rakyat bayar cukai BANGANG....Bodoh punya ahli UMNO

Anonymous said...

bodohnye pemikiran orang UMNO.. duit kerajaan duit rakyat.. bukan semua rakyat sokong UMNO..biasiswa adalah tanggungjawab kebajikan.. itu pon xtau nak fikir..


pelajar yg dibuang di Mesir ni pelajar cemerlang.. korang yg kutuk2 ni ntah2 belaja pon tahap SPM je.. tu la..hantar lagi pegawai yg totok UMNO utk jadi pegawai di jabatan penuntut.. same je pemikiran dia macam korang. kalau yg ni pon korang x boleh nak fikir..jangan nak mengaku la korang pertahan bangsa Melayu

Anonymous said...

anon..7.24am
Pelajar cemerlang apekebende nyerrr...!!

Anonymous said...

ko je xtau dia pelajar cemerlang..xknal jgn fitnah bodoh!

Anonymous said...

ko ingat pelajar mesir tu nak sangat ke balik naik kapal terbang free..kalo masa tu kerajaan tak suruh , kami tak balik pon...cerita je lebih..datang sini dulu baru tau..


dah laa tak kenal dengan pelajar ni..yang otak udang tu GAP ni...rasanya dia ni pon baru SPM macam PAPANGOMPOL..haha

Anonymous said...

kawan2 Mesir diminta bersabar.. UMNO makin menggelabah bila puak2 UMNO Mesir bagi laporan kepada juak2 UMNO mengatakan 90 percent pelajar di Mesir sokong PAS.. biar UMNO rasakan orang2 yg pertahankan agama ni balik mmg akan perjuangkan Islam bersama PAS

Anonymous said...

muka macam berok, tolong jgn balik m'sia. duduk sana terus. penyokong2 kat m'sia dipersilakan ke sana seberapa cepat, tolong jgn mengaku anda adalah warganegara m,sia. tolong, tolong, tolong jgn balik, yg ada kat m'sia, tolong, tolong, tolong pegi berambus ke sana, bawa semua anak bini, mak bapak, ayam itik, kerbau lembu. kalau anda tak ikut seruan ini maknanya manusia yg aku sebut di atas adalah muka yg tak tahu malu sbb kote/pelir/butuh kau orang semua letak kat dahi. wahai beruk2 semua pi berambus. lagi cepat lagi bagus.

Anonymous said...

oooo..pelajar2 di mesir mempertahankan agama, tapi pemimpin pas di m'sia meruntuhkan agama? kalau tak bodoh bukan pas namanya. Sentiasa diperbodohkan dan sedia diperbodohkan adalah motto pas utk PRU 13.

Anonymous said...

anon 7.55 ...Sekolah Tinggi tingkap beribu...mentaliti Zero

Anonymous said...

Bila masing2 rasa diri tu bijak sangat..sampai pelajar agama pun korang sumpah seranah..saper yang sokong Murtad hah?..bila diri dah jahil tu jahil jugak...Seluruh DUNIA pelajar Malaysia yang cerdik pandai buat demo..menuntut hak demokrasi bersih...
Bab Cukai ko tak yah nak bohong la bai..bukan cukai pendapatan jer kena bayar woi..macam2 cukai kena bayar..sampai Top4 pun dicadangkan untuk dicukai perkhidmatankan..tak baca paper erk?isk2..orang UMNO nie memang jahil murakkab la..
P/s: opts..Orang UMNO tu tau x JAHIL MURAKKAB tu menda per?

Anonymous said...

Barua punya budak Mesir.. haram jadah.. otak letak lutut..

sial lagi menyialkan..
sesat lagi menyesatkan..

Anonymous said...

anon 7:55, & anon 7:58,

kerajaan tak pernah memaksa pelajar dr mesir naik k/terbang free utk balik, tak ada seorang pun yg dipenjara kerana tak nak balik tempoh hari. Anda berdua tidak akan dipenjara atas alasan tak nak balik m,sia kecuali anda ada problem lain.

Oleh itu, anda berdua tak payahlah balik, kat sana lebih bersih.

Anonymous said...

WOII hamPAS MESIA..

ckap DIRI SENDIRI pandai.. itulAh tanda org RIAK..

SIA SIA JE BELAJAR AGAMA..

TAK DE SIFAT DAN BUDPEKERTI SESUAI DGN ILMUNYA..

ITULAH TANDA BELAJAR X BERKAT..

MENGANUT AGAMA hamPAS..

Anonymous said...

ANON 8:27, AWAK PUN RASA SERONOK JUGAK KE BILA SI AMBABIGA BABI BETINA TU PANJAT BELAKANG AWAK? JGN RISAU, BUKAN AWAK SORANG JE YG SERONOK, MAT SABU, HJ HADI, PENDEKAR KOTE BENGKOK & BEBERAPA EKOR LAGI LEMBU PUN TURUT SERONOK BILA BABI BETINA TU PANJAT BELAKANG. KATANYA YG PALING SERONOK IALAH BILA PUKI BABI BETINA TU TERSENTUH BELAKANG, PANAS... MENCARUT? NIK AJIS KATA TUHE PUN MENCARUT! APA? TOK GURU CAKAP BAHASA KIASAN? KIASAN KEPALA BAPAK HANG...AKU PUN BELAJAR MENCARUT DARI MAT SABU LAH NI, TIMBALAN PRESIDEN PAS MASA AKU JADI TALI BERUK MAT SABU DULU.

Anonymous said...

Anon 8:27 - jahil murakkab mengikut syeikh m sabu dlm kitabnya AKULAH LEMBU AMBABIGA, bermaksud, suasana bersukaria apabila orangramai bersorak riang melihat babi betina memanjat belakang pendekar kote bengkok.

Anonymous said...

PAS membela ISLAM..
chesttttt baru2 nie aku lepak kat Kelantan seminggu beb aku duduk area Bandar kota bharu.. aku tgk pakaian budak2 pompuan dia serupa cam kat KL..

apa hal cakap dan mendabik dada konon PAS perjuangkan ISLAM
negeri di tadbir pun mcm tu..


nie terbaru FENOMENA PAS tarik balik larangan tutup operasi pusat hiburan disebabkan oleh TEGURAN DAP..

kalau PAS tu jujur nak PERJUANGKAN ISLAM, mari kita keluar dari Pakatan Rakyat, rasanya kat MALAYSIA nie ahli-ahli PAS lagi TEGAR dan SETIA dgn perjuangan kan..

Tentang Demo dan niat Revolusi oleh Anwar rakan sekutu PAS apa cerita? sila lah komen sikit..

Semalam ada ceramah kat surau..
dah arr cakap berapi2 tentng DEMO BERSIH.. ingtkan ceramah AGAMA rupanya nak angkat perjuangan BERSIH.. dan di akhiri dgn lagu Popular Ramli Sarip..last2 di akhir ceramah ada tabung kutipan..

cehsssstt dah arr memekak je smpi 11 mlm.. cam ne nak majukan negara.. asyik ceramah kutuk sana fitnah sini.. alih2 minta kutipan..
tah dana tuk apa tah..

ni katakan negara ZALIM ??? rasanya kalau Malaysia nie Kerajaan Zalim, takde arr korang dapat peluang CERAMAH POLITIK tu setiap minggu..

bosan arrr
ganggu tdo org je..

jejakazman said...

student kat sini dah ramai kene buang dah....pegi la mintak tolong kat ambigoes tu , apa lagi pegi la ngadu kat hadi tu........nasib baik dapat jadi ulama pentas macam bob

jejakazman said...

aku nak cadang polis guna khinzir je utk halau pendemo nie , lepaskan aje kat kl tu bertabur la lari semua , jadi takdela kekerasan dari polis , polis pakat tengok je ramai ramai , kalau nak kick lagi sembur asap kat khinzir tu , lagila laju dia kejo pendemo tu .....amacam ok tak

Anonymous said...

Kepada Anon 8.03,
Jangan bangga sangat sebagai penyokong PAS. Cuba kaji dasar perjuangan PAS dengan hukum Islam adalah bertentangan atau pun tidak. Adakah PAS berpegang pada landasan Islam sebenar atau hanya parti politik untuk mengejar tempat dan kedudukan. Atau pun PAS hanya peralatkan Islam untuk kepentingan politik. Jawab dulu didunia sebelum jawab dihadapan Allah di Akhirat.

Anonymous said...

Kepada Anon 8.03,
Jangan bangga sangat sebagai penyokong PAS. Cuba kaji dasar perjuangan PAS dengan hukum Islam adalah bertentangan atau pun tidak. Adakah PAS berpegang pada landasan Islam sebenar atau hanya parti politik untuk mengejar tempat dan kedudukan. Atau pun PAS hanya peralatkan Islam untuk kepentingan politik. Jawab dulu didunia sebelum jawab dihadapan Allah di Akhirat.

pak jabit kg pisang said...

tak semestinya belajar kat universiti tu cerdik....

Anonymous said...

Kepada Anon 8.03,
Jangan bangga sangat sebagai penyokong PAS. Cuba kaji dasar perjuangan PAS dengan hukum Islam adalah bertentangan atau pun tidak. Adakah PAS berpegang pada landasan Islam sebenar atau hanya parti politik untuk mengejar tempat dan kedudukan. Atau pun PAS hanya peralatkan Islam untuk kepentingan politik. Jawab dulu didunia sebelum jawab dihadapan Allah di Akhirat.

brad said...

bekas pelajar yg telah habis belajar
sy sokong kenyataan awk, sy pun x halalkan cukai & zakat sy pd mangkuk-2 nie...baik beri pd org yg lebih memerlukan, berapa kerat je org yg bayar cukai? ckp je lebih kebanyakan cukai dtg dr company besar or pelabur & GLC... lain le kalo company besar-2 nie bapak dorang punye....baik belaja bg habis pastu kumpul duit anta mak bapak ke mak bapak mentua ke g haji or umrah lg bagus, akai ada ka...

Anonymous said...

dap komunis tp mca?
kelakar lah kau orang sume komen macam dap tu bapak komunis tp tak sedar duk bersekongkol ngn mca.

Anonymous said...

tanggungjawab kerajaan membantu pelajar yg layak utk mendapat biasiswa dan kebebasan mahasiswa utk memelih mana2 parti utk disokong..

apa bodo la admin ni, jika suatu hari nnti bn tumbang apa korg x antr ank2 korg kt sekolah kerajaan ke?antar gakkan? bodo la korg ni ek..

Anonymous said...

kepada pendemo Mesir,
lihat diri riak melambung, balik nanti semakin sombong, konon gi belajar sebenarnya omong kosong.
Bila perut x berisi, baru tau langit tu tinggi, balik nanti dah xde negeri, kafir perintah menyesal sendiri

Anonymous said...

MCA/MIC Akan Neutralkan PERANAN UMNO

DAN DAP/PKR - NEUTRALKAN PAS

yang rugi org ISLAM dan MELAYU hehehe

agenda zionis diorg tak nak kita bersatu. itu je tujuan dia heheh

jgn percaya PAS nak PERJUANGKAN ISLAM sekiranya PAS masih dalam PR.

UMNO plak patutnya KENA TEGAS dgn MCA & MIC nie.. kalau tak next PRU
jgn harap nak menang kerusi 2/3

undi boikot akan undi rosak pasti akan meningkat.

PAS sebenarnya 2x5 dgn UMNO.

cuma UMNO still fikir pasal keamanan NEGARA ...

Anonymous said...

Pengikut Penyembah syaitan semakin ramai, Freemason gelak terbahak. Ramai yg tak sedar skrip dunia siapa yg reka, Melayu menang sorak kampung tergadai. Islam hanya tinggal nama.

Anonymous said...

anon 10:57

btul kau kata, nak pilih prti mana itu lantaklah, ini negara dmkrasi, ttp cara yg kau org buat tidak melambangkan m'sia neg. demokrasi, memalukan, apa kena mengena bersih dgn demokrasi? demokrasi tulen ada di amerika (kononnya), pegi sanalah. m'sia ada cara sendiri dlm mengamalkan demokrasi. bila ada PR nak sokong mana pun lantaklah, jgn nak tunjuk hero tak bertempat, pejuang demokrasi kononnn... hj hadi/nik ajis tak pernah kalah DUN, tak ada pulak kata tak telus, undi hantu. entah2 puak2 mu ni yg sebenarnya hantu atau keturunan hantu sbb tu muka sorang2 aku tgok mcm hantu.

Anonymous said...

hantu yg bersekongkol dgn pendekar kote bengkok dan ambabiga babi betina kafir harbi.

Anonymous said...

kawan2 Mesir diminta bersabar.. UMNO makin menggelabah bila puak2 UMNO Mesir bagi laporan kepada juak2 UMNO mengatakan 90 percent pelajar di Mesir sokong PAS.. biar UMNO rasakan orang2 yg pertahankan agama ni balik mmg akan perjuangkan Islam bersama PAS
Anon July 18, 2011 8:03 AM
----------------------------------
Welcome back to Malaysia . dipersilakan join parti Pasberg atau Parti Anak-anak Syaitan .

Jadikan Ambabiga sebagai idola korang dan korang pun jadilah Pak Turut kepada DaPIG dan lepas tu pelajari lah macamana nak projek macam Aljuburi.
Lembu2 BERSHIT kan banyak dah lepas kandang, korang balik dari mesir dan tunggang lembu ni dari BELAKANG nak bagus lagi kasi isap sikit. Ini ubat batuk yang terbaik untuk lembu-lembu BERSHIT khas di impot dari Mesir.

Anonymous said...

bodoh~
2 orang pling bwh tu member aku la..
dorang x penah dpt biasiswa ngan pinjaman pon..
umngok~

Kelopak Salak said...

Ni, chek nak habaq pi kat hangpa, ANJING PUN TAU KODEK EKOQ bila orang bagi makan kat dia, ini kan pula orang yang mengaji agama tinggi......

Cakap takbur, ingat... kita nak mati...

MasyaALlah......

Anonymous said...

hentikan segera bantuan kepada student2 yang sokong pembangkang.
orang suruh mengaji,bagi bantuan,dan lain2 kemudahan bukannya untuk tumbangkan kerajaan.
ni semua kepala sial student.
mintak lah wang dari pkr,pas kalu nak belajar.mau ke puak tu bagi..
kerajaan jangan lagi lembut dan kesian kat student otak cipan ni..

Anonymous said...

Anak rusa dari Kedah.. terlompat2 atas jalan .. memang budak2 ni haram jadah .. baka kelebog lagi sialan..

Anonymous said...

Brapa ramai Dan brapa banyak org Melayu bayar cukai????... Jgn dok berlagak la, kata duet rakyat, duit pembayar cukai... Ini diberi kerana mereka Melayu Bumiputra... Kenapa orang Melayu Islam terus mempertikaikan kebaikan kerajaan Dan mengajar org yg "belajar agama" untuk menjadi petualang Dan tidak menghargai jasa... Begini ke kualiti pemimpin agama negara di masa hadapan nanti.... Puas hati agaknya pembangkang menghasilkan org org begin... Aku tidak Akan sekali menghormati mereka... Dan haram duit cukai aku kalau digunakan utk mereka...

Anonymous said...

Cincin rosmah??.. Bukti salinan dari internet... Tidak boleh diguna... Fitnah Dan tidak Ada saksi... Kacang je buat mende ni.... Klau Ada video macam aksi raja liwat tu aku Akan percaya....


Anuar Tokoh Liwat Dan Zina negara...

Anonymous said...

kesian............kesian...kesian.....

Anonymous said...

Tambah lagi biasiswa diorang kalau berlaku apa apa di sana jangan hantar chalie C130 hantar Executive Jet,

Inilah produk masa depan pada menteri2 umno.Anak org umno tak dapat bayar yuran sekolah tiada siapa peduli.

Anonymous said...

Anon 11:42

member kau rupanya 2 ekor tu, patutlah bodoh macam kau. kalau dia tak de ambik pinjaman/tajaan dr krjaan m'sia, eloklah dia tak payah balik m'sia. duduk sana terus. jgn menyusahkan org lain yg nak hidup aman di m'sia. kau tolong smpaikan pd 2 ekor tu.

Anonymous said...

wajah puaka yg akn menghuru-harakan Malaysia..patutnye mereka2 nie ditarik biasiswanye dan campakkan ke negara yahudi..barua penjilat buntut ambiga.

paan30 said...

nape la bahasa korang ni mcm x beradap...andai kata korang ni pi blajar tinggi2 mesti ade diajar cara percakapan yg sopan....xperlu memaki hamun sesama islam..kite perlu same2 memperbaiki ape yg rosak utk kepentingan org melayu..jgn kerana perdebatan ini..org cina bertepuk tangan...RENUNGkan..bersama

Anonymous said...

paan30,

kalau hang nak tau, ayat2 'cantik' yg diguna pakai sekarang adalah hasil garapan & ajaran timb. presiden pas mat sabu, saudara perlukan bukti?

Anonymous said...

keluarkan gambaq gambaq ni semua dlm TV3 ke or news paper.....tulis kat situ...anak siapakah ini....siapa tanggung Biasiswa mereka belajar di luar negara.....

Servant of God said...

Hmm.. pi belajar sampai ke Mesir. Tapi kepala memang penuh taik.

Kalau yang berdemo tuh jurusan perubatan, memang sedih.

Tapi kalau yang berdemo tuh belajar Islam, lagi laaa sedih.

Tak payah cakap banyak. Ada budak buta hati kata orang UMNO jahil murakkab.

PAS sokong Ambiga yang mahu anak2 Melayu membesar tanpa agama, bagaimana? Terpelajarkah kamu?

PAS sokong Anwar yang mencintai pluralisme (menyekutukan Allah SWT), terpelajarkah kamu?

Cuba budak2 yang perasan cerdik pandai tetapi sebenarnya jahiliyyah al-kepalatahikun tuh share ngan kami, mana dalil yang boleh menyekutukan Allah SWT.

Budak2 jahiliyyah al-kepalatahikun wal sokong Bersih munafikun, aku tunggu kau punya dalil.

Anonymous said...

Bangang punya blog!

Ingat kerajaan ke yg bayar duit budak2 tu blajar?

Makbapak dorang la yg bagi. Susah senang makbapak dorang yg tanggung tau!! Kalau makbapak dorang yg suruh pi BERSIH tu, apa ko nak kata? Kerajaan tak bagi? Stupidla kamu!! Kerajaan apa tau, dia hanya tau pikir yg boleh untung dia. Tula nama politik. Dahla PM pon jahil bab agama, presiden UMNO plak tuh!

Bodo laaa sapa yg sokong UMNO ni!!

Anonymous said...

Aku nak sambung sikit lagi.

AMBIGA tu hnya jadi ketua la ngok! Bincang sama2 dgn org lain. Kalau takleh ikut, so takyahla ikut menteri2 yg tak ISLAM tuh, sebab dia pon tak ISLAM macam AMBIGA. Bodohla blog nih!!

Anonymous said...

Anon 6.42 pm

Org yang tak dapat biasiswa takde kaitan dgn post blog ni. Yg kita duk bertekak macam nak mampus ni ialah utk org2 yg dapat loan/ biasiswa kerajaan.

Pembayar cukai dan zakat seperti aku tak kan HALAL duit aku diberikan kepada org2 yg tak mengenang budi.

Kepada yg guna duit mak bapak sendiri utk belajar, kenapa guna duit mak bapak sendiri? Nak tau sbb apa? Sbb sebenarnya TAK LAYAK dgn keputusan peperiksaan yg ada. Org2 yang layak ialah org yg berkeputusan bagus dan bila hantar application, diambil interview dan segala macam tapisan akhirnya mendapat biasiswa.

Tapi golongan2 tertentu ni, disebabkan TERINGIN sangat nak anak2 study di Mesir, sanggup bergolok gadai, ada yg jual tanah seperti org kampung aku buat. Sedangkan di Malaysia ni pun ada kalau setakat nak belajar agama contohnya di UIA.

Hatta jika mak bapak tanggung sekalipun, jika itu juga yg ada di fikiran manuasia-manusia jenis ini, silalah bawa mak bapak sekali duduk di sana ... JANGAN BALIK2. Kerana disana lebih bersih berbanding Malaysia. MAJORITI rakyat Malaysia tak memerlukan org2 seperti kamu. Silalah duduk dinegara yg dirasakan lebih baik.

Jangan pikir org PAS saja yg g masjid, org lain takde g masjid? Bagaimana kamu tahu? Adakah setiap kali di masjid kamu membuat survey menyuruh semua yg hadir isi borang? Kumpul data? Ada statistik?
Bagaimana org macam aku yg bukan ahli mana2 politik?Bagaimana kamu tahu amalan seseorang?Jahil ke tidak? Bukankah syurga neraka itu milik ALLAH, bukan milik kamu. Mengucap banyak2, kerana iman boleh terbatal.

Anon 6.42 pm

Cuma berketuakan Ambiga Si Penyokong murtad? Dalam Islam pun dah kata yg kafir itu musuh yg NYATA.

Tak perlulah menegakkan benang yg basah.

Cukup2 lah..

Anonymous said...

Sungguh musykil, macamana baju bersih ada di Mesir, sapa yang hantar ke sana? Ada cawangan PAS ke di sana, bukan kerajaan hantar sana suruh belajar, hangpa semua ponteng kuliah ke, assignment dah siap ke, macamana nak score first class honours kalau macam ni punya mentaliti? Kau orang semua jangan derhaka pada ibubapa.

Anonymous said...

anon 4.30
mcm ni le..mmg le duit rakyat..majoriti rakyat sokong kerajaan sekarang..kalau nak harap duit cukai je x cukup..so pemimpin kena ke hulu ke hilir cr pelaburan untuk tambah pendapatan...so kerajaan ada hak tarik blk biasiswa dr org2 yg x pnh bersyukur dgn pe yg dia org dpat..SETUJU...TARIK BLK BIASISWA BUDAK2 X KENANG BUDI..SURUH DIA ORG BLAJAR KAT PONDOK PAS...

Anonymous said...

Aku dtg skali lagi ..haha

Wei kome, beri kemudahan kpd rakyat adalah tanggjwab kerajaan. Sesape yg menang dlm p/raya dia layak mentadbir kerajaan. Kerajaan mesti mentadbir dlm adil dan saksama, bukan pilih bulu.

Tak kiralah bagi loan ke, bagi ape ke, dah iyu mmg tugas kerajaan. Kalau kerajaan PAS pegang pun camtula tugasnye. KOme mcm tak sekolah plak. Ape, kerajaan tu milik umno ke? haha... umno buat kerajaan mcm harta pak dia punya!

Nih, wa kasi tau sama lu olang sumua. Aku keluarga umno maaaaaaa.Tapi dulu la, skrg dah murtad UMNO,,haha. Kenapa? umno byk korupsi/rasuah/penyalagunaan kuasa dll. Ramai sbnarnya org2 dlm umno yg sedar umno ni salah, tp dorang pun takut nak keluar sbb dorang pernah korupsi dulu, kes perlu tutup maaa, jgn kasi pecah, so, nak kluar pon xbley ooo, nanti rahsia bocor! Sebab tula mcm2 terjadi pd DSAI. Tp aku pon xstuju mana DSAI ni. Lebih tn gru hj hadi lg boleh jd PM.

camnilah, aku ni jenis tak ikut buta0tuli mcm korang. Sbnarnya bagi aku, kita mesti berterima kasih kpd kerajaan yg mmbantu rkyt dlm kesusahan, TETAPI tak semestinya kita 'anggukangguk geleng-geleng' je ape betul dan salah kerajaan??? Ce kome pikior, benda tak elok depan mata, kita ni rakyat nak jaga jg dari negara BERSIH adil, sbb tulah kita suarakan apa yg kerajaan perlu buat.

Perhimpunan aman derrr, mintak kerajaan trima cdangan. Ape susah sgt SPR nak buat, dia ade rugi pape ke??? Takde kan ?? haaaa,,,kalau umno rugi mungkin yelah kan...hahaha

Soal zakat yg kome bagi pd budak2 mesir sana bukan hak kome derrrrrrr... Kome kluarkan zakat tu adalah HAK Allah. Kalau kome simpan duit zkt tu bagi anak bini makan, bedose tauuuuuuu. Hak Allah kamu amik. Allah suh bagi pd org2 yg berhak dpt. Cuma, menjadi pilihan utk kome, kpd sapa yg kome nak bagi, tu jelah, takde timbul soal tak redho lah, tak halal lah, amende nih? Jgnlah ckp bagi nampak bodoh tuh!

Blog yg bodoh...hahaha

Anonymous said...

org kafir musuh yg nyata? Sapa kata? Amik dalil mana? Sedap tekak kome je ckap islam cakap!

Derrr, nak citer sikit, islam tak declare pon kafir tu musuh islam. Tetapi jika kafir tu jahat, serang islam, serang ummat islam, baru islam suh bertindak lawan. Apa raaa...rujuk surah2 awal 3juz pertama alquran.

1. Kome kata kerajaan perlu disokong sbb dia bagi loan. Telahpun dijawab : Tu memang tugas kerajaan. KALAH DAH KOME!

2. Bab zakat kome tak halal. Jawapan aku : Zakat bukan hak kome. KALAH LAGI SIAL..haha

3. Ambiga kafir sbb tu takleh ikut. KOme dipatahkan oleh hujah akal aku jerr, menteri2 yg kafir tu jgn ikutlah yerrr?? Lagi KALAH, KALAH,,KALAH..

Tula...ikut butatuli apa org ckp. Len kali celek mata sket, tahu menahu ttg politik nih. Timbang politik ni dgn neraca ilmu, bukan neraca bangang kome tuh...hahaha

Blog ni bodoh lagi!!!

Kelopak Salak said...

Kalau dah bodoh, hangpa yang cerdik tu masuk dan baca buat apa? Dah tu ajak lawan dengan orang bodoh buat hapa? Makna kata, hangpa pun tumpang bodoh sama la...

Sama macam kes demonstrasi hari tu, kata polis tu macam anjing, tapi pakat sapu makan jugak makanan 'anjing'....

Bro, sebelum kita nak kata apa2, gunakanlah kurniaan Allah Taala tu baik2, iaitu akal dan fikiran.

Anonymous said...

Anon 5.04 dgn 5.28 aku pasti org yg sama

MANGKUK ANON BODOH BERTINGKAT, BODOH SOMBONG TAPI BERLAGAK PANDAI.

Hujah dangkal yg boleh jentik je.

1. Ambiga ialah KAFIR yg WAJIB diperangi.FULLSTOP> Penyokong murtad. Bayangkan jika dia berkuasa,tuntutan IFC yg diperjuangkan akan berleluasa dibumi Malaysia.

2. Ya, zakat dibayar atas suruhan Allah. Dan org yg dapat mesti guna dgn amanah. Belajar bersungguh2.Kalau gagal disebabkan perkara yg lagha, maka org yg dipertanggungjawab amanah dia mungkiri. Dah sah sifat MUNAFIK.

3.Setiap kali diberi biasiswa, satu perjanjian perlu ditandatangan utk mengatakan TIDAK boleh terlibat dgn kegiatan politik, apatah lg berdemo. (aku dpt biasiswa dulu, ada clause ni). Maka jika tak boleh ikut apa yg termaktub, SILALAH pakai duit sendiri.

Ni tak, dah janji, duit ambik pastu mungkir janji. SIFAT ORG YG MUNAFIK juga.

3. Bab cukai.. yg ni memang kau tak boleh spin. Maka ini aku isytiharkan duit cukai yg aku bayar kepada kerajaan DIHARAMKAN ke atas pelajar2 yg macam dlm blog ni. Aku buat bisnes.

Apa kau ingat kerajaan DAP akan bagi biasiswa, especially bidang agama ke? Tgk je la kat abg DAP kat SINGAPORE, bak kata sepupu aku kat woodlands, kena duit sendiri atau ambik insuran pendidikan baru bole study.

Soal rasuah bukan berdasarkan parti, tapi atas manusia tu sendiri.

Apa jenis lambang sekalipun, kalau dah berkuasa, rasuah boleh berlaku.

Duk Kelantan boleh tau. Balak habis kena tarah. Cuba naik helikopter, boleh nampak botak bak kata sepupu aku.

Pastu yg tukang kutip duit time ceramah pulak tak tau duit pergi mana. Berbini byk, anak bnersepah, tak abis sekolah pun. Kerja takde selain KUTIP DUIT. Pastu nak gak ada kete rumah macam org lain. Duit yg dikutip, ada audited financial statement ke? Tak pernah bentangkan pun?

Aaaah.. sudahlah. Kalau beri biasiswa/ loan ialah tanggungjawab kerajaan, maka tak perlu lah kau berterima kasih kat IBU BAPA kau sendiri. Tak payah doa hari2, dah tanggungjawab diorang

P/s: nasib baik mak bapak korang tak buang korang dlm tong sampah.

KEPADA KERAJAAN, KALAU ADA REVOLUSI KAT MESIR JANGAN AMBIK DIORANG BALIK... SEBAB DISANA LEBIH BERSIH.

Lagi satu.. kalau rasa blog ni bodoh JANGAN MASUK menyalak sana- sini

Anonymous said...

Hadits Nabi Muhammad SAW Tentang Orang-Orang Munafik :
“Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya”.(Hadist Riwayat Bukhari dan Muslim).

Anonymous said...

“Sesungguhnya orang-orang kafir itu adalah musuh yang nyata bagimu.”(Surah An-Nisaa’: 101)

Servant of God said...

Anon July 19, 2011 8:17 AM,

Bagus! Memang betul kata2 kau. Cantik sekali cara kau kupas.

Kepada Anon 5:28,

Lap hingus kau tu, budak. Dada takde isi, nak terus bongkak. "Kalah! Kalah!" Hai... camne laa kau masih idup yer?

Hoi keldai.

1. Kau tgk surah A-li'Imraan, ayat 28. Bahagian awal ayat bermaksud "Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman." Kami kalah ye?

2. Pungut cukai memang tanggungjawab kerajaan. Soalnya bagaimana kerajaan menggunakan duit yang telah diamanahkan kepadanya. Selama 20 tahun PAS perintah Kelantan, berapa buah masjid telah dibina dengan duit rakyat yang telah diamanahkan kepada Nik Aziz? Berapa buah jambatan? Amanah sangat laa PAS tu? Kami kalah ye?

3. MCA dan MIC memang seteru Islam ke? Tuan Guru Hj Abdullah Annajmi dari Madrasah An-Najmiyyah sendiri mengatakan bahawa Ambiga itu tergolong di antara seteru Muslimin, iaitu kafir harbi. Ini golongan yang cuba mencari jalan mengatasi orang Islam. Ingat, ini kata-kata Ulama'. Kami kalah ye?

Kenapa kau sokong orang yang nyata2 mahu merosakkan Islam? Jika kau kata yang kau boleh memisahkan perjuangan Bersih dengan perjuangan IFC Ambiga, sememangnya kau terlalu cetek pemikiran.

Kau makilah aku sebanyak mana, tetapi nampak benar kamu belum kenal dunia, wahai budak hingusan.

Kau suruh orang celek mata pasal politik? Ini bukan setakat politik, wahai budak hingusan. Ini tentang soal akidah dan iman. Ini tentang bagaimana anak2 kita boleh membesar di tanah air ini.

Kau tuduh blog ni bodoh. Tetapi pemikiran kau terlalu sempit.

Kau tanya dalil mana? Itu tadi aku dah bagi dalil.

Kau punya dalil pulak mana? Di mana Firman Allah SWT yang membolehkan kita menyokong orang2 kafir harbi yang mahu memurtadkan orang2 Islam?

Mana?

Servant of God said...

Anon 5:28 AM yang hingusan,

Kau tahu sangat dalil2 kan? Siap kata

"rujuk surah2 awal 3juz pertama alquran."

Ooo.. 3 juz pertama ye? Surah mana ayat mana?

Begini laa wahai budak hingusan, kau macam suka ilmu. Ini aku share sikit ilmu dengan kau, wahai budak hingusan, dari sumber yang terbaik, iaitu Al-Quran al-Karim.

Cuba beri perhatian yer, wahai budak hingusan. Ini dari Surah Al-Mumtahanah, ayat 1 hingga 2:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu.

(Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu.

(Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan.

Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul. (Al-Mumtahanah 60:1)"

"Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu, dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka). (Al-Mumtahanah 60:2)"

Kami kalah ye? Kamu menang ye?

Kamu telah dikuasai oleh orang kafir, wahai budak hingusan. Tak sedar ke? Kau rasa Allah SWT masih redha kat kamu ke?

Kamu masih menang ye?

Servant of God said...

Lagi satu, anon 5:28 yang hingusan,

Kalau perhimpunan tuh aman, kenapa perlu dibuat di jalanan sehingga menyusahkan rakyat dan menutup periuk nasi peniaga, wahai budak hingusan?

Kalau betul nak serah memorandum pada YDPA, kenapa Ambiga tak beri je masa mengadap Tuanku, wahai budak hingusan?

Kenapa masih nak guna dakwat kekal yang kuno lagi ketinggalan zaman lagi senang ditipu, wahai budak hingusan? Malaysia nih banyak sumber IT, kenapa tak guna sistem biometrik yang siap boleh print log yang boleh disahkan oleh pemerhati bebas, wahai budak hingusan?

Kalau sistem pilihanraya tak bersih dan betul dikuasai UMNO, kenapa boleh terlepas lima buah negeri kepada PR, wahai budak hingusan?

Apa lagi, wahai budak hingusan? Jawab laa. Kau kan pandai. Siap petik dalil "dalam 3 juz pertama" lagi tuh.

Aku tunggu kau jawab, wahai budak hingusan.

Anonymous said...

Yaaaa... 'Budak hingusan' kome menjelma lagi..haha

Terlebih dahulu aku ucapkan terima kasih atas budibicara kalian yg sudi berhujjah dgnku. Sorylah eh, aku ckp mcm kuang ajo je ngan kome2 seme sblm ni. Biasalah 'Budak hingusan' manepon akan panas kalau ayat selambak badak die jer ckp mcm2 dlm blog nih, sepatah haram pon tak betoi.

1.Aku tak sokong akidah Ambiga, yg aku sokong kebersamaan dia dlm menuntut BERSIH dlm pilihanraya di Mesia. KOme takut ke kalau dia tuntut IFC nanti? Haha. Baru skrg aku nampak umno nak jaga org islam, akidah org islam!! Kita ada undang2, dan undang2 hari ini perlu diperkuatkan dgn tuntutan syarak. Terserlah lagi satu lagi bahana puak2 umno nih, masih kekalkan lagi sistem undang2 barat. Kenapa kita tak gunakan saja undang2 islam? Org tak boleh kluar agama sesuka hati slps dia masuk islam. Tiada paksaan dlm agama, tetapi bila dah masuk agama ISlam isytihar bunuh dari arahan hakim slps pertimbngn syarak.

2.Soal zkt smlm, aku hnya nak membalas hujjah kome tak halalkan zakat kome. So, sape yg guna tu mesti guna dgn amanah adalah hal kedua. Kome tak sesuai kot ckp tak halalkan duit zakat yg kome bagi tu? kan..hehe

3.Hari ni aku pakai uslub sempoi sikit. Ckp mcm org yg berpelajaran. Haha

4.Biasiswa diberi ada perjanjian. Aku yakin perjanjian tersebut hyna utk mnguntungkan pemberi pinjaman dan membisukan org pinjam tu. Itu takpelah, hak dorang utk buat perjanjian. itu just pndangan aku jer.Tapi, Yg aku tak sokongnya ialah terlibat dlm kegiatan politik pembangkang je tak boleh. Kalau terlibat dlm POLITIK sokong umno yg jd pembangkang di kedah/kelantan/selangor/peneng/perak tu TAKPE PLAK??? Tu yg hakikatnye. KOme takyah pusingla. Berapa byk kampus2 univ yg kene tindakan atas sbb join sleian dr umno? Oh, org yg sokong umno , budak2 univ yg sokong umno tak pula kene tindakan? Ape adeperjanjian lain plak ke? hahaha. Cuba kome selidik betul2, betul tak yg aku ckp nih! Bole la aku stuju dgn perjanjian tu, sapa yg tak bole ikut, so bayar balik. Yg aku pertikaikan, kenapa ada double-standard??? Di mesir, siap ada kelab umno lagi. terang2 jelas ikut parti politik, dorang tak dikenakan tindakan pon? kome tak menyalak pon? dah lama dah ada, malah mejoriti negara2 luar yg ada pljar mlysia ada kelab umno luar negara. Ade penah dgr dorang kene salak mcm kome nih tarik balik loan dorang> Ade ke? Takde kan... Biar adillah derrrrrrrr...

Anonymous said...

5.Bab cukai pon sama derrrr..KOme wajib bagi cukai pd kerajaan, so atas kerajaan pula nak bagi kat sapa2 dgn adil, kome takde hak nak tuntut balik dan nak haramkan cukai yg kome bayar tu. Aku pon bayar cukai ma, kalau aku tak redho dan haramkan kome sume pakai jalan raya camna? huii, tak masuk akai ooo....haha. So, takde timbul isu ini k.

6.Aku nak bgtahu kome2. Perlu berjaga2 dlm perancangan Musuh Islam. DAP ialah bukan parti cina, dia disertai oleh mana2 sahaja org yg ingin nak masuk. Kita org islam boleh bersama dgn bukan islam dlm isu kebersamaan. Sbg contoh, sifat keadilan dituntut oleh semua kaum. Apa salahnya kita bersama?? Manakala soal perancangan rahsia mereka yg lain, yg boleh menggugat islam, itu yg perlu pertahankan. Berapa byk ketegasan TGHj Hadi atau PAS kpd mereka yg mengganggu gugat agama, hatta kpd umno skalipon? Tindakan PAS hanya bertahalug siasi iaitu Kerjasama politik shaja, bukan masuk sembah tokong juga. Ini semua adalah ijtihad dan hasil musyawarah para cendiakawan ilmu dlm PAS, Mereka telahpun menimbang Fiqh Muwazanat, Aulawiyat, waki' dan lain2. Cuba tengok setiap tindakan dan kputusan yg diambil oleh PAS, semuanya ada dalil dan diceritakan kpd umum kenapa diambil pendekatan itu dan ini. Pernah ke nabi buat dulu, ade ke disebut dlm quran. Aku tahu, pemimpin politik najib tupon tak sebut pon dr mane dia amik pendekatan satu Malaysia tu? Ade dia sebut dalil dari mane? Ini bukan brmksd aku tak stuju Satu Malaysia. Pakailah, bukan rosak akidahpon. Tapi yg aku nak bgtahunya ialah, itulah bezanya antara PAS dan umno dlm berpolitik. Klu kOme sokong islam mesti akan tertarik pendekatan yg PAS bawak.Sbb tu aku sokong PAS. Appon aku mengaku, semua parti politik ada kelemahan dan kekurangannya. Yg penting kita bijak memilih, yg mana lebih baik dr sudut agama. Bole faham tak? (hehe, baik giler uslub aku ni..)

7.Ayat Surah Annisa :101. Mari kita tegok terjemahannya. "Dan apabila kamu bepergian dibumi, maka tidak mengapa atas kamu bahawa kamu mengqasarkan sembahyang, jika kamu takut bahawa orang-orang yang kafir itu akan MENGGANGGU kamu, kerana sesungguhnya KAFIR-KAFIR itu adalah bagi kamu musuh yg nyata". Melihat pd ayat ini, semestinya kita perlu carik tafsiran yg dibuat oleh ulmak. Aku plak takde kitab tafsir, ade terjemahan je. So, melihat kpd terjemahan ayat ini KAFIR itu musuh jika dia mengganggu kamu, dalam erti kata lain merompak dijalananlah, menyakiti kita. so itu yg dinamakan musuh. Tetapi jika org kafir berada ditengah jalan kita, tetapi dia tak kacau pon kita, tak ganggu kita, tak rompak kita, adakah juga dikatakan sbg musuh yg wajib kita perangi dia>? Jumpa mana2 kafir, katok dia, pukul dia takde sebarang sebab, begitu???? Appon, jgn amik ayat sekerat derrr, nanti faham kita pon sekerat jerr, otak pon jadi skerat,haha. OPs, sory2 over plak, guna uslub terbaik k.

Anonymous said...

8.Aku tgh lap hingus aku nih, kebetulan rini selsema plak, yelah budak hingusan..haha. OK, Surah aliImran ayat 28.ayat itu menceritakan ""Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman.". Abis kenapa umno amik MCA dan MIC dalam BN?? Kalau kome nak gunakan ayat ni, so betullah tindakan umno tu eh??? haha. Adoiii, ginilah, meh sni aku bgtahu kome semua. Ayat ini sbnarnya ape yg korang fhm tu salah. Sbnarnye ayat ni nak sbut "Sesape yg amik org kafir jd sahabat, pastu dia tinggalkan org mukmin dari bershbt dgn dia", dia lebih percaya kafir lg dari percaya org mukmin sndri. Dia tolak terus mukmin tuh. Takleh guna ayat ni jika kita nak maksdkan semata-mata tak boleh langsung bersahabat dgn org kafir, SEMATA-MATA bershbt dgn org kafir..nk ulang skali lagi?.. Faham kot???

9. Surah Mumtahanah, ayat 1 hingga 2 yg kome sebut:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu.

Aku juga beriman dgn dalil ini. Tetapi jika kome amik dalil ini nak berhujjah org islam tidak boleh bersama dgn org kafir dlm masa yg sama menjaga rahsia org mukmin dr terbocor kepada mereka, itu adlah salah!!! Ayat in sebut, jika berkwan kemudian membocorkan rhsia. So, jika kita tak bocor rhsia, adakah ayat ni melarang dr kira berkwn dgn bukan islam? Kome2 sekelian, jgn sampai berkawan kita dipijak oleh mereka. Sebagaimana umno skrg ni byk berkwan dgn bukan islam jg tapi menggadaikan prinsip islam. PAS wpon berkwn dgn bukan islam tetapi prinsip Islam PAS tak gadai. Jelaskan hujjah2 nih? Jadi soryla, aku tak datangkan dalil lain pon, hnya dari dalil yg kome2 semua sebutkan jgk, tapi kome dah tersembam. Tapi takpe,jgn malu, kita bincang ilmiahlah yer. Kalau ade dalil sebutlah lagi. Aku tak kesah. aku pon bleh bukak kitab yg mgkn dah lama tak bukak tu.

Anonymous said...

10.HUkum perhimpunan aman yg dsebut dlm bhs arab "Muzaharaat assilmiah" adalah terbahagi kepda dua hukum. Ada ulamak yg mengatakan haram, ada ulamak yg mengatakan harus. Bagaimana nak menilai sesuatu demontrasi aman itu halal atau haram, maka perlulah dinilai dari sudut cara perlaksanaannya. Sepakat para ulamak jika demontrasi aman itu bertujuan utk menjaga Agama, harta, nyawa, maruah, akal. Kalau demontrasi tersebut ATAS TUJUAN utk merosakkan perkara yg 5 tadi, maka hukumnya haram. Dlm perhimpunan bersih, sebutkanlah kenapa haram? Mane tujuan2 dia yg mmbolehkan demontrasi itu haram? Ok, kome tgok tak satu debat us fathu bari dgn us albakistani?? dorang debat tentang boleh atau tidak rakyat keluar menyatakan rasa kurang puashati mereka kepada pemimpin secara terang-terangan. Nak bgtahu kome semua, hujjah sama. Dua-dua pihak ada dalilnya. Sama-sama kuat. Maka mana yg kita nak amik? So, ini berbalik kepada IJTIHAD. PAS berijtihad utk keluar beramai-ramai secara terang-terangan menyatakan rasa kurang puashati mereka kpd pemerintah. Soal dijalan atau dimana sekalipon itu terpulang kpd ijtihad dan perbincangan, janji ijtihad dan perbincangan itu tidak merosakkan 5perkara tadi. Mana yg haramnye? Dan lagi dlm perlembagaan pon ade sebut hak bersuara perkara 20 (1) (a) dan perkara 10 (1) perlembagaan yg lain. So mane yg haramnye? OOOO, takut ke diketahui semua rkyt? Patutlah dimanipulasikan habis-habisan dlm tv3 dan kunco-kunconya. Hm, agaknya umno lebih rela rakyat bodoh dan tahu menahu ttg politik dr mereka. Yelah negara ni umno punya....(sedihla ayat ni).

11. Utk pengetahuan, kl ditutup oleh polis dan peniaga dilarang utk berniaga. Ada juga peniaga yg buka, kedai dia untung berganda sbb adanya perhimpunan tu. Polis yg suruh tutup, perhimpunan takkan kacau peniaga. Yg menjadi persoalannya ialah kenapa polis suruh tutup? Oh, mungkin mudah utk polis nak sembur watercanon dan gas pemedih mata kpd perhimpunan, yeke? Tak tahulah kenapa. Demontrasi dgn cara aman, pakai pon baju kuning lambang perlembagaan, sbb tu agong pakai kuning adat istiadat perlembagaan diaraja. Perkasa dtg dgn baju merah, ape ingat nak turun perang ke pakai baju merah? Akai ada??

12. Kita serah kpd kerajaan yg mewakili SPR yg tidak menyebelahi mana-mana pihak(eh yeke?). KIta cuba berikan cdangan kita kpd kerajaan, yg selebihnya kerajaan perlu pertimbangkan utk lebih adil dlm p/ry nanti. Buatla boimetrik ke ape ke, JANJI pilihanraya tak berlaku penipuan. Tahun 2008 tu mmg 5negeri pembangkang dpt, tapi jika takde langsung tipuhelah politik (ubah pengundi hantu/pengkawasan semula daerah/gula-gula pilihanraya) , mungkin pembangkang dah duduk diputrajaya skrg tau!! Bagi aku, PAS bukan nak sebok2 sgt nak jadi pemimpin, klu umno perintah cara elok, ikut syarak, jaga prinsip agama, rasanya PAS dibubarkan pon xde masalaah. Sistem p/ry tak bersih dan tak betul dikuasai oleh UMNO, jika bersih PASti dpt 10negeri berbanding 5tadi.

Amacam? ok tak hujjah2 aku?

Anonymous said...

Waaa.... aku baca balik hujjah2 aku kat atas, best giler!! Mau tersembam kome2 semua ..haha

Kebenaran dah terserlah derrr. Taknak swing ker??? Jom Sertai PAS! PAS utk semua!!

Anonymous said...

Hahaha..

Hujah Anon "Budak Hingusan" ni sungguhla kelakar. Cakap macam budak2. Especially komen 1.03 dgn 1.04.

Servant of God,
Mari kita jawab satu persatu (aku dah tak tahan nak tergelak2):

1. Apakah bila bila PR naik dapat dikawal manusia macam suku sakat Ambiga ni? Penyokong murtad?

Jangan berangan- Lim Kit Sial dgn Ronnie Liu sergah, habis semua arak pulang balik. Yg terbaru kes PAS Kedah si Ostat Azizan.

Itu sebabnya kerajaan kena kawal diorang ni siang2 lagi. Tak boleh diberi muka.

2. Sapa kata soal amanah adalah hak KEDUA. Memang dasar munafik. Zakat perlu diutilisasi dgn penuh amanah, bukan sambil lewa. Bagi org yg lebih berhak kalau suka mensia-siakan amanah yg org bg.

Zakat ni kalau jatuh kat tgn PR lagi teruk, nak bagi kat org bukan Islam lak tu, sedangkan satu sen pun diorang tak sumbangkan. Nasib Sultan tak benarkan.

4.Kalau hanya menguntungkan sepemberi pinjaman? Dalam kes ni, cuma yg untung cumalah org yg dapat biasiswa sbb dapat duit. Kalau tak mahu ikut perjanjian, tak perlu lah tanda tangan.

Cari sumber biayaan lain seperti Yayasan Selangor ke, atau badan2 pembangkang yg boleh ikut selera penerima. Lim Kit Siang ke.. buat apa minta dgn kerajaan?

Betul2 munafik, dah janji, dapat duit pastu mungkir janji... Ingat tuhan sediakan org2 munafik neraka paling bawah.

Ini sama muka manusia yg kata Polis anjing, pastu makan makanan yg 'anjing' sediakan.

Double standard? Politik sampai berdemo? Aku tau budak PAS PKR je yg suka buat macam tu.... hahaha

Ala.. kalau macam tu, pihak pembangkang pun jangan double standard.Apa jadi dekat agenda penutupan Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS)yg sedia maklum penuh anak2 org UMNO disitu. Lepas tu penutupan TABIKA KEMAS tu apa menda lak... Adoi.... cakap tak serupa bikin la.

5.Bayar cukai.. aku nak tanya BETUL2 ke ko bayar cukai? Berapa banyak? Ribu2 ke? Ntah2 isi borang online pun tak tahu kot. Borang EA pun tak pernah tgk kot.

Ya, cukai dibayar ke kerajaan. Utk diutilisasikan oleh rakyat. Ada yg dapat biasiswa, ada yg dapat kemudahan jalanraya dan pelbagai lagi.

Tapi kalau kau nak haramkan kat kitaorg ni, ko boleh elak bayar cukai dgn derma ke Yayasan Pembangkang ke, untuk elak cukai.

Macam Cina2 suka buat, pergi derma kat tokong, beli kereta atau rumah byk2 utk elak cukai.Sanggup buat macam tu dari bagi kerajaan. Bukan susah sgt. Kalau tak mahu dibayar ke kerajaan, yg pastinya akan menggunakannya ikut agenda kerajaan.

Kalau setakat berapa sen ko nak haramkan, tak payahla.. sebab berjuta lagi org yg haramkan duit yg ko pakai dari hasil cukai org lain. Nak2 org macam aku ni yg bayar ribu2 tiap tahun. Tapi untuk bangsa, aku tak kisah. Tapi bukan org2 macam kau.

5. Yang komen ni langsung aku nak gelak. Penyokong PAS rupanya..

Tarbiah kat DAP pun tak abis. Janji kilang arak kat Shah Alam tak robohkan pun? Rampas arak kat 7E pun kena pulang balik.Bagi org bukan islam tak pakai tudung ke ruang solat? Byk janji PRU12 tak tunai pun.. auta je.

Ketegasan Haji HAdi? Adui.. Servant of God.. tolong aku.. aku nak ketawa sampai nak terkucil ni.

Anonymous said...

Satu je jawapan aku.. PAS tunggangan DAP. Pelacur agama.Setiap keputusan PAS kena appproval dari DAP. Aiseh!

Komen 7,8 dan 9 tu boleh gabung sekali.. panjang berjela pun balik2 benda yg sama je- pasal kafirun

7.8.9:

Adalah utk makluman kafir ni ada berbagai2 kafir yg macam mana... Mari kita tgk

i- Kafir yg tidak mengganggu hal ehwal islam (agama aku, agama aku- agamamu adalah agamamu):

Kafir ini dibolehkan bergaul, tetapi tidaklah sampai melampaui batasan.

Mengenai kerjasama UMNO- MIC-MCA, aku belum pernah dgr lagi sampai mereka masuk campur hal agama sampai nak buat sesuatu kena harap keputusan mereka macam PAS-DAP-PKR, dimana DAP dominan terhadap semua keputusan pakatan.

ii- Kafir yang digelar kafir HARBI

Kafir yg patut diperangi- yg mengganggu agama Islam. Tak kira lah jenis bentuk apa sekalipun. Senjata, psikologi dan sebagainya.

Ambiga ialah penyokong murtad. Hatta DAP sekalipun tak mampu dikawal, inikan pula si Ambiga.Nauzubillah minzallik.

DAP semakin galak campur hal ehwal Islam. Renungkanlah ayat berikut:

Kalau berniat ikhlas, jadilah macam Saidina Umar, ambil air sembahyang, berguru. Ini baca hadis, AL-Quran pun ayat tak betul- memang benar PAS pelacur agama: tidak menegah rakannya.

Bacalah surah ayat Kafirun

“Wahai orang-orang kafir,
QS. al-Kafirun (109) : 1

Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah.
QS. al-Kafirun (109) : 2

Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
QS. al-Kafirun (109) : 3

Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
QS. al-Kafirun (109) : 4

dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
QS. al-Kafirun (109) : 5

Untukmulah agamamu, dan untukkulah, agamaku”.
QS. al-Kafirun (109) : 6

10. Perhimpunan?Oo.. perhimpunan BERSIH.

Sebenarnya perhimpunan itu tidak perlu pun jika tujuan nak bagi memorandum ke Sultan.

Pastu suruh buat kt stadium tak mau.

Niat dah memang nak huru harakan negara. Niat tak baik.

Yg kelakar, bos2 besar semua duk kat hotel ,ada pun jengah kejap2 je. Pastu buat auta naik wheelchair dgn pendakap leher...hehe

Yg teruk kena gas penyokong yg bangang

Tak payahla.

Jika negara ini UMNO punya takde la KJ kena tangkap.. hahha

11. Untung berganda? Ada statistik ke main sedap cakap.
Haha.. tahukah yg Ambiga sekarang ni berhadapan saman daripada peniaga? Hmm ohya aku org bisnes, member2 aku cakap semua mengeluh org tak dtg.. yg ada semua sibuk nak demo, bukan nak tujuan beli barang. Pastu nyorok dalam kedai takut kena tangkap.. hihi.

Belum lagi bab makcik nak tumbuk anuar sbb rosakkan hari perkhawinan anak tunggal dia.

12. SPR?

Hmm tak cukup2 ke lagi... kalau macam tu Selangor menang, Kedah menang, tak telus le.. aah. Belahlah.

Abis tu Kelantan yg BN dah bertahun tu apa menda. Adoi. Mangkuk sungguh.

Nak putrajaya??.. Hhaha.. Masa TDM ilham putrajaya kata membazir duit rakyat.. sekarang nak tawan putrajaya pulak. Ini ibarat jilat ludah sendiri.

Sistem Pilihanraya kita lebih baik dari sekeliling negara jiran kita.

Singapura? .. Mati hidup balik tak nampak gaya pembangkang menang. Kalau yg ada potensi kena saman sampai muflis.

P/s:Sevant of God.. tolong sambung. Kasi hingus dia tak berenti meleleh.

BETUL2 budak berhingus. Pergi beli tisu berkotak2 lap hingus yg dah meleleh tu.. haha

Anonymous said...

Oh.. ya satu lagi.

PRU 12 aku pangkah pakatan sebab nak sedarkan UMNO (aku anti KJ dgn Pak Lah)Bukan nak sokong PR pun

Tapi PRU akan datang aku tahu nak buat apa

Aku akan pastikan sampah2 dibuang di PRU akan datang

Anonymous said...

Dan aku dah pesan kat semua, sedara- mara , kawan2 yang turut sependapat dgn aku.

TOLAK Pakatan Mangkuk pada PRU yg akan datang

Anonymous said...

Waaa... bestla sembang dgn lu bro! Mmg cantik punya ayat, tapi haqam tak betoi pun!! haha

Ni 'budak hingusan' menjelma lagi. haha.

1. Sepatutnya UMNO yg dah tadbir malaysia lebih 50tahun ni perlu takut keadaan IFC ni berlaku.Umno kedah dulu, enekmen tu dah ada, langsung tak laksanakan pon, bila PAS perintah nak buat, umno plak menyalak,,,haha. Ape ni derrr, tak sebulu dgn kome ke.

2. KO silap phm nih. Isu disini ialah bole ke tak ko cakap tak halal duit zkt yg ko bagi, bukannye soal amanah dpt zakat ni, soal amanah atau tidak itu perkara kedua iaitu perkara lain dari isu yg kita bincangkan. Jgn ngok sgt. Tula nak bangkang je, bacalah bg faham.

3. KO jelah yg bayar cukai eh, org len tak bayar beribu-ribu mcm ko? Cakap ikut sedap tekak je.. Relax derrr...haha

4.Aku tak bestla hujjah dgn ko nih. Sbbnye,ko takde disiplin dlm berhujjah. Bile aku jawab hujjah ko, ko dah takleh jawab, ko bukak isu len pulak. Apa yg aku ckp tu semonye betul, fakta bukan aota tau. Jadi nak kata aku menang pon, boley la.. Bagi jelah kl tu kat aku,,,haha

5. 5negeri menang bukan soal tidak cukup atau tidak, yg penting perintah cara Adil, tu jer. Kalau ko mangkuk sgt nak berbisnes pon, jgnla ape saje pemerintah buat ko anggung-angguk geleng-geleng je trus. Ini nasihat berguna der. Ingat duit ko blnja utk anak2 tu. Tp klu ko dpt bisnes yg baik punye, xder haram,haram,haram, main sogok2 pd pemimpin, aku tabik spring la derrr, ko memang best.

6.Aku byk menilai dr sudut hukum, yg ko menilai dr sudut politik samada PAS atau umno same je kalau memerintah nanti. Aku nak bghu ko. Dalam byk2 perundangan, ape yg ko sokong? Perundangan islam ke ataupon perundangan yg ada skrg? Ko berpuas hati dgn perundangan skrg dimesia nih? Kemonla derrr, inilah sbnrnya isu pokok yg kita bincag. Umno ada kekuatan utk buat perundangan islam skrg ni, tetapi kenapa dia tak buat? BUkan berdolak dalih bagi jawapan negara kita msyrkat majmuk tak boleh buat, umno buatla perundangan islam utk org islam, org kafir amikla perundangan lain, ape masalahnyer??? Skrg ni yg byk rosak sape? melayu, islam kan? Kalau ko sanyangkan anak bangsa dan agama ko, mesti ko akan pilih islam punyalah. Kenapa budak2 yg ditangkap, juvana, pusat serenti byk didedahkan tentang agama?? Jadi maslah baru nak pegi carik agama. Agama itu cara hidup derrr. Dalam sistem pemerintahan pon ISlam ade jugak. So, ape salahnye buat betul2 laksana agama ni. Islam sebagai penyelesaian derr.

Anonymous said...

ha ni satu lagi,,baru teringat...

KO ni aku nmpak mcm sokong ikut suka suki jer, sokong ikut isu ke?

Sorry to say derr,ini nasihat berguna utk ko, dan jg nasihat utk family2 ko. Kalau nak memilih, tengoklah pada dasarnya dan adakah dasar itu sedaya upaya utk dilaksanakan. Jgn ikut isu, nanti ko jadi mcm Ibrahim ali, ko nak? Kejap sana kejap sini, tak bestla derrr. Ko kene ader prinsip! Itu yg melambangkan kemuliaan ko! Anugerah akal yg Allah bagi, nilailah dgn ilmu. Jgn suke suki jer. Satu hari org aniaya keluarga ko dgn zalim, tahun depan plak org yg sama bagi ko duit, takkan ko nak cium tapak kaki die? KO dah lupe ape 'jasa' dia pd kluarga ko dlu? Sorry to saylah bro, Prinsip derrr, prinsip!

Ok bro. Wa respek lu bro, ikut ilmu jgn ikut isu.

Garuda said...

Nie p'tama kali aku masuk blog ni. Yang aku "confuse" lambang GAP sama dengan lambang AMERIKA ( Helang Botak ). ( Lambang pd jata negara Malaysia adalah "Harimau"). Korang nie ejen Amerika ke??? Apasal tak pakai lambang kebangsaan Malaysia? Semua comment dgn maki hamun tu reality ke? Ke setakat sendiwara korang yang tak tahu apa kepentingan yg nak d'ungkapkan. Kemungkinan Ambiga tu sekutu Amerika juga. Mungkin korang pun sama.

Anonymous said...

Budak hingusan..

Adoi tak abis2 rupanya. Ada lagi.

1. UMNO perlu takut IFC? Abis tu dgn Ambiga tak takut lak? Jadikan pemimpin demo BERSIH lak tu. Adoi pusing2 balik mangkuk ni.

PAS Kedah perintah pun tak boleh buat apa2.

Poracit!

2. Adoi pusing lagi. Itu ayat kau juga- amanah soal KEDUA. Sekarang pusing pulak.

Zakat ialah amanah yg diberi kpd penerima.Kalau guna utk tujuan lain dah tak amanah la namanya. Tak halal digunakan oleh org yg tak amanah.

Pelajar diamanahkan utk belajar.

3. Isu 3 ni, aku haramkan cukai aku diguna oleh budak2 macam blog ni dan kau haramkan cukai ko bayar utk diguna oleh org2 macam aku.

Sekarang dah takde modal pusing balik.

Nak tanya balik- cukai ko bayar berapa banyak. Kalau setakat 20 sen tak payah nak melalak.

Lagi satu, kalau tak nak bayar cukai kat kerajaan, boleh elak bayar cukai macam cara2 yg aku sebutkan kat komen aku dulu. Senang cerita.

Aku? Aku memang rela bayar cukai dekat kerajaan, tapi bukan utk budak2 mangkuk ni. Memang patut kerajaan tarik balik.

4. No 4 takde ayat nak dihujahkan. Ni ayat org yg dah kalah.

KL? KL kan banyak tempat dah dpt ke pembangkang termasuklah Anak SI Nuar.. apa yg dia dah buat selama 3 tahun ni? Habuk taruk.

5. La..? Ini bukan sebab SPR pulak. Cakap macam keling. OO.. cara pemerintahan... Banyak maju betul Kelantan. Bertahun memerintah habuk pun tarak. Yg banyak patung2 berhala, yang baring, duduk segala bagai pun ada.
Tak perlu kelentong le.

Ni Selangor, dah bankrupkan Yayasan. Pulau Pinang.. tindas org melayu.

Perak, masa PR perintah bg pegangan 999 tahun ke Ca Ya Nun Alif...

Terlalu banyak kepincangan.


Insya-Allah, perniagaan yg aku jalankan HALAL dan tak perlu utk ako sogok pemimpin. Aku bukan kejar tender gomen pun. Berusaha cari rezeki halal.

Bagaimana dgn kau? Aku tgk dari pukul 5 pagi sampai sekarang duk layan komen kat sini... ko kerja ke tak. Jangan weh.. nanti gaji yang dapat TAK BERKAT. Aku ni bisnes, kerja sendiri.

6.Sudut hukum? Hukum saja kalau tak ikut buat apa. Pastu pusing sana sini.

Lagi satu, kalau PAS menang pun.. TAKKAN ada negara perundangan Islam. Langkah mayat aku dulu bab kata Karpal Singh.


Aku tak sokong membuta tuli.Aku tak sokong ikut parti. Aku tengok calon dan aku timbang2kan dengan dasar2 parti tu sendiri.

Prinsip aku, aku takkan menyokong sesiapa atau parti yg tak datangkan keuntungan pada Islam, bangsa dan masyarakat.

Dan aku TAKKAN sokong pemimpin yang aku rasa tak layak mengikut kriteria yg aku tetapkan, contohnya :

1. Mat Sabu
2. Anuwar
3. KJ
4. Hishamuddin menteri KDN
5. Pak Lah
6. Lim Kit Sial
7. Nik Ajis

Masalah penyokong PAS totok ni semua angguk .. yang tak betul pun angguk.


Hmm suruh org pakai ilmu... hmm insya-Allah... walaupun aku berkelulusan PHD.. insya-Allah aku akan timba ilmu2 lagi khususnya agama pulak..

(Aku konpius kau ni, nak kata student pun bukan, kerja pun bukan... dari tadi asik duk komen dari pagi buta sampai petang. Kalau ada pekerja aku macam ni dah lama aku buang. Kalau jadi student sure boleh lingkup tak study sbb asik duk layan blog dari pagi sampai petang. Hahaha... kantoi)

Aaahh.. penatlah. Dah lama tak cuci mata tgk blog2 ni.

SEVANT OF GOD... mana kau. Aku kasi bola tanggung ni. Penat la wei. Esok aku kena fly ke Sabah.Baik rehat..

APALAH NAK JADI PADA ANAK BANGSA AKU NI..

Ohh ye.. anak2 aku, sedara2 mara, jiran aku dah sepakat tolak PR pada pilihanraya akan datang.

Jika PRU dahulu kami bagi peluang.. tapi PR sia2 kan peluang.

Sebagai penyokong PAS, baik ko pesan kat pemimpin ko buat sesuatu yg membina, dari buat demo bersih sana-sini.. cuba pikir apa nak buat utk kemajuan rakyat, bukan kemajuan poket. Atau huru-harakan negara. Buat manifesto yg boleh diapplikasi, bukan janji air liur. Dasar2 PAS dan manifesto pas pada PRU yang lepas boleh buang dalam tong sampah. Tak guna buat berjela2 macam buku JINGGAY.

Kilang CARLSBERG BILA PEMIMPIN KAU NAK ROBOHKAN?

-AKU PENGUNDI ATAS PAGAR-

Anonymous said...

Ohhye lagi satu.. aku takkan minta duit pada org yg zalim kat keluarga aku. Dan aku akan cuba berusaha dari meminta menadah sana sini.. Berniaga ke. Bagaimana dgn kau pulak "Budak Hingusan"

SERVANT OF GOD.. Nah bola tanggung

Anonymous said...

Lambang PKR: lambang free mason, agen yahudi

Servant of God said...

Wahai Budak Hingusan,

Seperti Anon July 19, 2011 2:19 PM, aku nak gelak sampai semput sebenarnya. Bukan macam tengok maharaja lawak lagi. Macam apa ek...

Aku umpamakan macam ni tau. Aku umpama melihat kau, budak hingusan, menyerang kami dengan belon2 yang penuh sarat dengan tahi. Tapi, tatkala kau melontar belon2 tuh ke arah kami, pecah lah setiap satu dan terperciklah tahi ke muka kau, lalu melelehlah hingus kuning-hijau dan segala najis masuk ke mulut kau yang tak henti2 gelak.

Pendek kata, kau yakin serangan kau jitu, tapi tak sedar betapa lemahnya hujah2 kau. Dan, walaupun kau banyak hujah, tetapi setiap satu hujah sama ada lemah atau sama sekali kontradik apa yang kau katakan pada awalnya.

Mari kita lihat satu dua isu, kalau kau boleh jawab sampai aku puas hati, baru kita cakap pasal benda lain. Dah kau pun kata ikut ilmu bukan ikut isu kan?

Pertama sekali, kau kata (dalam beberapa post berlainan) betapa pentingnya perundangan yang memelihara agama, bagaimana agama tu cara hidup, dan banyak lagi lah.

Oleh itu, mari kita establish beberapa point utama. Kita terus gantikan 'agama' dengan Islam.

P1. Islam itu penting.
P2. Islam itu cara hidup.
P3. Undang-undang dan polisi itu penting.
P4. Islam perlu dipertahankan.

Setuju?

Kedua, kau kata yang kau tidak mengikuti akidah si Ambiga. Kau cuma sokong Bersih sahaja lah, sokongan kau pada Ambiga tidak lebih daripada itu lah, kau tak sokong IFC lah. Benar atau tidak dakwaan kau ni, aku tak tahulah. Tapi aku bersangka baik lah, dan anggap kau bercakap benar.

Ada beberapa Elemen di sini. Cuba ikut ye.

E1. Aku pasti Ambiga akan cuba implemen tuntutan IFC diikuti kerajaan. Kalau PR yang memerintah Malaysia (Nauzubillah), maka dia akan mahu tuntutan2 IFC ini menjadi undang2.

Mati hidup balik pun aku tak percaya yang satu hari nanti si Ambiga takkan cuba menggubal undang2 yang membolehkan orang Islam murtad.

Ertinya, Ambiga n gang akan cuba mengganyang Islam. Ingat ye, Islam tu penting. Islam perlu dipertahankan.

... disambung ...

Servant of God said...

... bersambung ...

E2. Apabila ini terjadi, akan terpulang kepada orang2 Islam untuk menentang penggubalan undang2 ni. Siapa orang Islam dalam PR? Tak lain tak bukan PAS laa. PAS boleh halang ke? Dalam hal nak suruh pusat2 hiburan tutup masa bulan Ramadhan, baru DAP berdehem dah kata "ohhh tak jadi!"

PAS nak mempertahankan Islam? Negara Islam dah jadi Negara Kebajikan. Hudud tak sampai satu peratus pun kata Hadi. Dalam 20 tahun PAS pegang Kelantan, berapa buah masjid dibina? Patung berhala terbesar di Malaysia terletak di mana?

Nyata sekali PAS memang tak mampu buat apa pun.

Ini membawa aku kepada Elemen terakhir aku.

E3. Aku kerja dalam Marketing/PR. Ada tiga konsep yang digunapakai oleh orang2 marketing. Satu dinamakan The Law of Social Proof, satu lagi Law of Authority dan last sekali Usage of Shortcuts to Simplify Decision Making.

Kalau PAS sokong Ambiga (walaupun sokong separuh isu saja), persepsi orang ramai ialah "PAS sokong Ambiga dalam semua hal." Maka bila ada budak2 Melayu yang lemah iman dan terumbang-ambing antara murtad atau tidak, mereka akan gabungkan ketiga-tiga konsep dan berkata "Eh, PAS parti Islam. Dorang sokong IFC. Ertinya murtad ni takpe." Maka murtadlah dorang.

Wahai budak hingusan. Jangan kau berani berkata ini khayalan aku sahaja. Aku buat duit sara hidup gunakan kombinasi tiga2 konsep nih. Bukan untuk jual agama, tapi untuk jual skill aku. Taktik ni memang berkesan dari dulu sampai sekarang. Sahih terbukti.

Kau nak sangkal ke apa aku kata ni? Kau kata ikut ilmu bukan ikut isu, bukan?

Aku tak kisah kau tak nak sokong UMNO. Suka hati kau.

Tetapi kenapa kamu memberi sokongan kepada orang yang mahu menghancurkan Islam? Sokongan kamu pada Ambiga akan membawa kepada kerosakan Islam! Jangan fikir apa yang nampak waktu ni saja. Fikir untuk 10 tahun ke hadapan!

Kenapa kau sokong PAS? PAS tidak akan mampu mempertahankan Islam daripada Ambiga.

UMNO dan BN tak pernah sebut nak tubuhkan negara Islam. Takde sebut pasal hudud. Tetapi dasar2 kerajaan rata2 memertabatkan Islam. Compare dengan UMNO/BN, PAS memang GAGAL!

Kau betul percaya Ambiga takkan cuba ranapkan Islam? Kau masih sokong dia? Kau masih sokong PAS?

Servant of God said...

Anon July 19, 2011 4:42 PM,

Sori lambat bro.. kerje kene settle gak.. kang tak berkat lak kang.. hehe

Kotor said...

PKR asalnya drpd Umno juga. Idealogi sama ( Free Mason ). Keluar dr Umno sbb tak dapat jawatan. Tapi perangai tu masih sama. Sebab tu kalau nak cakap ni p'himpunan Free Mason boleh jugak.

tembeleng said...

Tak payah komenlah "hujah" budak hingusan - sekali imbas tnegok pun dah nampak dangkal. Bak kata Nik Aziz, kalau bergaduh dengan orang bodoh, maka kita jadi bodoh.

Beza antara antara PAS-DAP dan UMNO-MCA ialah:

1. MCA tunduk kepada UMNO, presiden UMNO adalah presiden gabungan tersebut. DAP pula tidak tunduk pada PAS dan berkali-kali berkata mereka setara dengan PAS.

2. DAP terang-terangan menyebut mereka berprinsip sosialis yang menjurus kepada aliran komunis. MCA tidak ada fahaman sebegitu.

Jadi sila jangan samakan kerjasama UMNO-MCA dengan pakatan PAS-DAP. Yang satu tu Islam di atas, yang lagi satu tu Islam sama tara dengan sosialisme.