Monday, August 15, 2011

12 MELAYU DI GEREJA : ADAKAH INI FOTO INA REIMA ??








setakat ini 5 wajah melayu yang berada di dalam gereja sudah didedahkan di dalam blog. (rujuk foto di atas)

benarkah di bawah ini foto peserta ke 6  yang dinamakan sebagai  ina reima fitriza binti mahadzir ( ic 85xxxx-71-5018 ) ??

kabarnya dia bekas pelajar universiti awam tempatan. pergi belajar naik toyota vios.

banyak detail mengenainya yang kami perolehi, namun biar kami simpan dulu.

jika benarlah maklumat dan foto di bawah ada kaitan dengan ina reima fitriza, maka kami menyeru agar beliau kembalilah ke pangkal jalan.

bertaubatlah ina.

ALLAH SWT akan mengampunkan dosa hambaNya yang mahu kembali ke pangkal jalan.

jika ina membaca artikel ini, mohon hubungi kami ok. kami sedia membantu ina. seluruh umat islam juga sedia membantu dan menerima ina dan adik beradik semula.

ina boleh hubungi gap.
gapkembali@yahoo.com

60 comments:

Anonymous said...

kah kah kah...pas koplo!
Hasrat mahu menjadi hero pakatan rakyat hancur berkecai apabila Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang dijadualkan hari ini berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja di Petaling Jaya terpaksa dibatalkan atas arahan Sultan Selangor.

Baginda bertitah kepada JAIS agar tidak bertemu dengan mana-mana pihak lebih-lebih lagi parti politik kerana mereka bukan hendak meredakan keadaan dan dikhuatiri maklumat siasatan daripada terlepas.

PAS yang diketuai oleh Mat Sabu sepatutnya bertemu dengan pihak JAIS petang ini bagi mendengar taklimat mengenai pemeriksaan terhadap kes murtad yang menjadi kecaman oleh beberapa pemimpin PAS

Dan atas arahan Tuanku Sultan, JAIS tidak akan bertemu dengan mana-mana parti politik walau apa alasan sekalipun.

Anonymous said...

daulat tuanku!

- darul naim blogger

Anonymous said...

aku tak buat lawak.aku offer diri aku untuk membimbing saudari reima fitriza binti mahadzir kerana ALLAh TAAlA,mudah-mudahan sama2 selamat dunia akhirat.sebagai pasangan pun aku rela demi menyelamatkan imam aku dan imannya,amin

Anonymous said...

apasal lu delete wa punya komen bro

Anonymous said...

aku pun....rela ...kalu sanggup jadi bermadu..

Anonymous said...

Apabila ada di kalangan Melayu yg dimurtadkan oleh agama Kristian, Hindu, Buddha dll di bumi Malay itu adalah tanda jelas yang agama asing di bumi Malay secara langsung menyerang Majlis Raja-Raja Melayu sebagai Ketua Agama Islam ( Melayu ) berdasarkan perlembagaan negara.

Sebenarnya Majlis Raja-Raja Melayu perlu proaktif dan tidak boleh lepaskan tangan kepada pihak politik kerana sekiranya mengharapkan kerajaan BN/UMNO mereka tertaluk kepada "demokrasi" kononnya.

Hal kemurtadan di bumi di mana Islam sebagai agama persekutuan di bawah naugan YDP Agong di bawah tanggung jawab YDP Agong secara khususnya dan BUKAN parti politik yg menerajui pentadbiran negara.

Adakah Majlis Raja-Raja Melayu masih leka dan alpa kerana mereka di sogok dengan kemewahan sebagai Raja-Raja Melayu di mana harta yg di milikki ada unsur haram/zalim ? Dan sekiranya darah di kotori dengan harta demikian akan hilanglah nur iman dalam hati dan akhirnya YDP Agong/Majlis Raja-Raja Melayu hanya tinggal sebagai BONEKA ISLAM..

Sekiranya demikian, Allah SWT akan menzahirkan KEMURKAAN di bumi Malay ini secara CASH !

Adakah akan berakhir Raja-Raja Melayu yg bertuankan Perlembagaan Negara ciptaan manusia ?

Nilai sebenar Majlis Raja-Raja Melayu terletak kepada tanggung jawab keatas Islam.

Kerja dan Usaha sebenar Majlis Raja-Raja Melayu adalah Aladdin ( Atas Agama Islam ) demi memastikan umat Islam bumi Malay yg berbangsa Malay kukuh iman/ilmu/amal dan bukannya di murtadkan agama asing saperti kristian, hindu, buddha dll.

Kemurtadan dikalangan Melayu (Islam ) adalah bukti jelas yg agama yg mereka tukar itu telah dengan sengaja menceroboh perlembagaan negara serta Raja-Raja Melayu dan tindakan paling ringan adalah ISA dan paling keras hukuman bunuh.

Pendek kata, Kemurtadan adalah cabaran untuk YDP Agong serta Majlis Raja-Raja Melayu untuk laksanakan tugas yang di amanahkan Allah SWT. Dan sekiranya masih pasif dalam kes itu bermakna akan BINASA INSTITIUSI RAJA_RAJA MELAYU di bawah perlembagaan kini.


Rakyat YDP Agong.


note: Apabila Melayu ( Islam )diMURTADKAN ianya perlu di atasi dengan tindakan dan bukan retorik/bersuara. Tindakan tertinggi perlu dilaksanakan oleh YDP Agong/Majlis Raja-Raja Melayu.

Sekiranya YDP Agong/Majlis Raja-Raja Melayu masih membelakangi Hukum Allah dalam bab KEMURTADAN itu tandanya mereka TIDAK LAGI layak sebagai Ketua Agama Islam di bumi Malay ini.

Full Stop !

Anonymous said...

sebenarnya kes2 murtad ni dr thn 90an sy dh dengar.. time tu sy masih bersekolah menengah.. saya percaya ramai yg telah murtad.. namun bilangannye saya tidak pasti... petaling jaya adalah paling aktif missionary nya.. harap kerajaan dpt mengambil pendekatan untuk mengekang gejala ini.. ianya amat serius..

dlm islam jika murtad seseorang, haruslah dibunuh tak silap saya.. dan pihak politik janganlah mengambil kesempatan ke atas perkara yg amat serius ini.. bantulah umat ISLAM di negara ini...

Wanredone said...

KALAU BENAR BETAPA AZAB & SEKSANYA HUKUM ALLAH DIAKHIRAT NANTI KEATAS MEREKA YANG MURTAD ...BIARKAN MEREKA TERJUN DENGAN LABU-LABU MEREKA! ISLAM ITU BUKAN MELAYU .... ISLAM ITU AGAMA!

Anonymous said...

bosan la topik ni. kalau tak murtad pun banyak sangat dah org melayu yang dah macam melayu dan dah tak macam Islam. Jadi bayangkan lah anak anak diorang bila besar jadi apa?

Anonymous said...

sayangnya cantik-cantik boleh terjebak.. pastu lepas murtad sure kahwin dengan cina atau india plak.. untung la kafir harbi tu, dah la menang 'perang salib', dapat habuan 'perang' cantik sokmo plak tu..

Wanredone said...

aNON: "...Jadi bayangkan lah anak anak diorang bila besar jadi apa?"
August 15, 2011 3:17 PM

wanredone: Jadi "MELAYU KARPAL SELAM"

Anonymous said...

Satu taktik yang paling selalu diguna oleh agen-agen mubaligh kristian ke atas anak-anak dara melayu ialah strategi 'CINTA'. Mereka target anak-anak dara yang dah putus asa, banyak masalah peribadi dan tengah putus cinta. Lagi berkesan kalau perempuan melayu tu dah ditebuk tupai, maka datanglah diorang menawarkan diri sebagai calon suami.

Oleh itu saya cadangkan agar mana-mana kaum adam yang berkemampuan tu segera menawarkan diri menjadi penyelamat kepada gadis-gadis melayu sebegini.

Daripada dioarang akhirnya murtad sbb nak kawen dengan kafir harbi, lebih baik kawin dengan orang UMNO yang Islam dan cukup syarat. Tak kiralah kalau dah tak perawan ye tak?

JOM BERPOLIGAMI demi menyelamatkan saudari-saudari kita dari cengkaman katolik.

Anonymous said...

Anon 2.58
Masa tu UMNO/BN masih kuat. So tak ambik pot hal2 murtad ni. Rujuk di bawah;
Tun Dr. Mahathir ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun apabila tiga orang gadis Melayu dan beragama Islam iaitu Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 telah ditangkap oleh lima pegawai JAIS.

Lanjutan daripada gesaan Dr Mahathirlah maka Sahibus Samahah Dato’ Ishak Baharom ditamatkan perkhidmatan beliau sebagai Mufti Selangor hanya kerana bertegas agar pelaksanaan hukuman syariah dilaksanakan dan juga kerana menyebabkan tiga orang ratu cantik Melayu-Islam didakwa di Mahkamah Syariah. Sedangkan mufti baru beberapa bulan disambung kontraknya.


"Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya". - Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, Jun 2001

2. “Apabila undang-undang ini dikuatkuasakan, saya percaya masalah seperti ini akan berkurangan dan dapat diketepikan. Walaupun undang-undang ini akan dikuatkuasakan, kita mesti terus berhati-hati juga tentang sistem penangkapan dan penguatkuasaan supaya persepsi orang ramai terhadap kuasa yang ada tidak bercanggah, konon sewenang-wenang dilakukan tangkapan dan sebagainya,” - Dato’ Rais Yatim, Jun 2001

Anonymous said...

Abang GAP, apa pasal firma guaman Lee Hishamuddin yang wakili 10 orang itu? Komen sikit.

Anonymous said...

Ada satu gereja jalan gasing PJ khas untuk melayu kristian!!!

Gereja ni dah lama pun beroperasinya

Takda apa2pun tindakan yang dibuat oleh pihak berwajib.

Dot said...

anon 4:16 PM,

biar betol? jgnn nanti semuanya pihak gereja nafikan plak? peksa, cari & kumpul bukti2 terlebih dulu sblm membuat dakwaan! baru ada kes!!!

Anonymous said...

xde alasan la masuk kritian kerna kemiskinan...tu pergi kelas pon dah pakai vios..miskin ape tu. jadi takde sebabla nak salahkan zakat, baitumal etc. tak pasal2 institusi kewangan islam kena hentam. bonggok punya melayu.

to anon 3:55
ni lagi satu malayu islam bonggok sebonggok2 nye. ni la jenis malayu minum air kaki nik ajis. org duk cari bagaimana nak selesaikan masalah murtad n kukuhkan islam dikalangan org2 islam..yg dia ni duk p cari salah org tu..tuding cari org ni. itu la yg kamu pandai..tau nak cari salah org jer. BODOH!!!

Anonymous said...

Mata2 sepet macam Mat Minah celop ajer ni. Kekadang Mak masuk Islam pasai kawin dgn orang Islam untuk duit, dah diceraikan, apa lagi le.

Yang Ina ni macam celop Indon ajer, ramai Indon kat kawasan saya, siang kerja kedai makan, bertudung..

Siap petang ajer, tokey2 tunggu dgn kereta besar PICKUP belakang tempat kerja, tudung terbang, pakai rantai bersalib pulak, baju kurung melayang, guna skirt ajer..

Masaalah Malaysia sekarang ramai sangat PATI2 yang pura2 konon mereka rakyat sini.. beli dokumen palsu dan sebagainya..

Siasat keturunan mereka sebenar..Kalau kat Sabah ramai pergi Gereja baju kebaya.. asal usul keluarga Christian dari Indonesia.

kamarudin2u said...

ade kes broker dpt RM1k kalau dpt tarik org islam join kristian..

Anonymous said...

PAS = PALAT ADA SEKILO ..

Woi Beruk Matyeh PAS, Parti Hangpa busuk!

Anonymous said...

TEMA 'PAS' TERBARU

1 KG 1 GEREJA...HAAHAA

BERTEPUK LGE LKS PADERI2 PASTOR2..

Anonymous said...

daulat tuanku

Anonymous said...

anon355 kimak pas....sial kosatu keturunan

Anonymous said...

anon 355 bodoh punya olang....lu murtad punya olang

Anonymous said...

anon 355 anjing fuckatan

Anonymous said...

KUALA TERENGGANU, 15 Ogos: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menyeru pemimpin dan ahli PAS supaya tidak terperangkap atau terjebak dengan ‘perangkap’ Umno dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan gereja.

“Saya dapat maklumat ‘dalaman’ Jais semalam (14 Ogos), berkait dengan operasi Jais pada 3 Ogos 2011 lalu bahawa ada eleman dan peranan Umno dalam operasi Jais terhadap majlis yang diadakan di kawasan Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya itu,” ujarnya pada sidang media di pejabat PAS Terengganu, di sini hari ini.

Turut sama ialah Pesuruhjaya dan Setiausaha PAS negeri, Mohd Abdul Wahid Endut dan Yahaya Ali

Beliau berkata, oleh kerana maklumat ‘dalaman’ itu tersangat boleh dipercayai, maka mendedahkannya ekoran timbul pelbagai tafsiran tentang operasi yang dilakukan Jais itu.

Mustafa bersedia mendedahkan maklumat itu kepada Pengarah Jais dalam pertemuan yang akan diadakan nanti.

Anonymous said...

ckp terus terang, aku geli dgn PAS...

dah terang lagi bersuluh, majlis ini nak umpan org islam ke kristian..

tapi PAS masih nak nafi kan...

laknatullah pada pemimpin2 PAS yg sembunyikan kebenaran...

Anonymous said...

anon 5.56

Banyaknya!
siapa punya yg banyak sampai sekilo tu?

Anonymous said...

mahfuz kat tv tadi.kata

puak jais kata x serbu

puak gereja kata serbu

tu sebab kita nak jumpa

cit..dah berapa lama??

PODAHhhhhh

HASSSAN ALI SECARA UNDANG2 Wakil sah kerajaan negeri. ada kuasa. serta ahli pas.pesuruhjaya pas selngor plak tu..

mamfuz ni sapa. dr hassan ali sapa??
kalu ibrahim ali masuk tanya gereja ada kena ka??

Anonymous said...

7.13..aku anggap ko pro BN LA..

SEBAB PAS KALU DIA YG TERSEPET

CARA DIA NAK KLUAR UMNO JUGA SALAH...

XMALUKAH WAHAI PAS..KITA PROBN DAH TERLALU MUAL UTK BGTAU..PAS..NI BODOH DIA

JIKA DIA JATUH LONGKANG PUN ...UMNO MANA PASANG LONGKANG NI...

SO BELAJAR2 La MALU SKET...
ISU GEREJA NI ADLAH TANDA ..DEPA BG KEBENARAN GEREJA GUNA KALIMAH 'ALLAH DULU ADLLAH BERMOTIFKAN POLITIK SEMATA..BUKAN NIAT NAK MEMENANGKAN ISLAM (hina sungguh parti ini)

PATUTLAH
NOW ALLAH BAGI CASH..!!!

rakab said...

Anon 3.55,

Datuk Ishak Baharum ditamatkan kontrak sebagai mufti bukan kerana beliau hendak melaksanakan hukuman sariah , tetapi adalah kerana beliau mengeluarkan kenyataan berbunyi..'sesiapa yang menentang hukum sariah, maka dia menjadi murtad' sebagai mengulas kritikan Dr.Mahathir terhadap cara tangkapan tiga orang gadis itu dilakukan.

Anonymous said...

TQ la mustafa kerana mengesahkan UMNO buat kerja amal makruf nahi mungkar.

PAS jilat buntot DAP...

Anonymous said...

comel lah si ina ni. bagi satu orang melayu islam kawin dengan dia ni yang berada skit. boleh selamatkannya dari murtad kesempitan duit. paling kurang pun bagi lah kerja mana2 tokey islam yang nak cari pekerja tu, si ina ni kan bekas siswi.

Anonymous said...

BETINA INA NI ADA RUPA,BLEH KATA CERDIK SKIT LA SAMPAI BLAJA KAT U.TAPI SAYANG KERA BERTUHANKAN DUIT DIA JADI BODOH.SAMA BODOH DGN PUAK PAS.

SEKARANG NI AKU JADI KETAGIH NAK MAKI PAS SEBAB PUAK LAKHANAT NI BANGANG DAN BANGSAT KEPADA ORG ISLAM SENDIRI.

NIKKY AJIS,ANAK AWANG,MAHPOS AL MAMPOS,AJIJAN DAN PEMIMPIN ATASAN PAS...
LU ORANG BANGSAT LA...
SAMPAH MASYARAKATTTTT......

Anonymous said...

Kerana WANG manusia sanggup :-
Berhutang, menipu, mencuri, merompak, menjual dadah, makan rasuah, pecah amanah, memutuskan silaturahim sesama sedara seibu sebapa, melacur, menonggeg jubur, merakam cctv kawan mengentot, berjanji palsu, membunoh dan bermacam2 lagi..

Yang paling dahsyat sanggup menjadi MURTAD kerana WANG !

Kesimpulannya RAMAI yg telah MATI dan akan MATI akan MEMASUKI NERAKA kerana WANG WANG dan WANG !

Saya mengingatkan diri saya dan sedara2 seagama yg dikasihi dan disayangi, Biarlah kita miskin, susah dan tak berharta dari kita senang lenang dan berharta dgn cara yg ditegah ALLAH SWT..





ikhlas dari hamba ALLAH.

klarmyarmtongteng.
Bangkok.

ANACONDA said...

KAU NI ADA UDANG D SEBALIK MEE YA GAP...

DAHLAH IMAN BUDAK NI LEBIH TIPIS DARI KULIT BAWANG...

KAU PUN NAK MASUK LINE JUGAK KE...

UKU FOLLOW KAU YA GAP BILA KAU JUMPA AWEK NI...

KAU KATA AWEK NI PAKAI TOYOTA VIOS KAN, HEHEHE MCM AKU TAHU JE KALER VIOS TU...

MUAHAHAHAHAHAHA...

ANACONDA said...

SYUKUR ALHAMDULILAH SULTAN SELANGOR TAK PERKENANKAN/TAK IZINKAN PEGAWAI JAIS JUMPA HAMPAS...

JELAS MENUNJUKKAN SULTAN SELANGOR CUKUP MELUAT DGN PAS WAIMA HASSAN ALI...

BUAT KERJA AUTA SHJLAH NAK PERJUANGKAN ISLAM, BILA NAK TERGOLEK KARIER POLITIK, BILA PENGUNDI2 MELAYU NAK TOLAK PAS TIBA2 JE HASSAN ALI KELUAR MCM CACING KEPANASAN, LANCAU KORANGLAH PAS, KERJA TAK KONSISTEN, MAKAN GAJI BUTA, HANYA BERPOLITIK 24 JAM...

PAS AKAN HANCOR GILER BABI DLM PRU PRU KE 13...

LETAKLAH SIAPA PUN CALON KORANG BERTANDING...

SELAGI PAS JADI ANJING SURUHAN DAP SELAGI ITULAH ALLAH TAALA AKAN MENGHANCURKAN KORANG...

KUASA RAKYAT D TANGAN RAKYAT...

""AKU MENGUNDI BUKAN KERANA NAMA"" REGISTERED BY ANACONDA 2011...

DAULAT TUANKU !!!

ANACONDA said...

KPD RAKAB 833 PM...

AKU SETUJU DGN AYAT KAU TTG DATO ISHAK BAHAROM BERKENAAN...

ITU FAKTA SEJARAH...

ANACONDA said...

ANON 355 PM...

MCM AKU CKP TADILAH KAN, SELAGI KORANG BERPERANGAI MCM PUKIMAK, JADI ANJING SURUHAN DAP, JADI PELACOR AGAMA, JADI SUNDAL GEREJA MAKA KORANG HANCUR LEBUR DLM PRU KE 13 D TANGAN PENGUNDI2 MELAYU BERAGAMA ISLAM...

MMG KEPALA PANTAT PENGANUT AJARAN SESAT NI, ASYIK CARI SALAH ORG LAIN JE...

AKU DOAKAN SEBELUM RAYA NI TAK SI NIK AZIZ, HADI AWANG KHUSUSNYA MAT SABU ATAU SI MAHMPOS SEELOK2NYA MAMPOS D LANGGAR LORI KONTENALAH HENDAKNYA...

DASAR PELACOR AGAMA...

Wanredone said...

Murtad...... MURTAD..... murtad.....
biarkan mereka MURTAD ..... esok lusa undi PAS, masuk SYURGAlah mereka! UMNO jangan jelous .... undi PAS tetap masuk syurga, walaupun MURTAD hari ini! So tak ada masalahkan orang ISLAM murtad??????

Anonymous said...

inilah perempuan melayu yg bercita cita nak kahwin dgn kafir cina ,kafir hindu atau up sikit si kafir serani ke atau pun sure boom mat saleh ke ,pemikira bodoh macam puak pas dan pkr juga,pada hal si kafir tu anggap melayu tu sama macam sakai aje

Anonymous said...

Last recorded, after Ina left Maybank, she joined Singapore Airlines. mmg masyuk la keja situ. batch dia ada jgk yg join jd stewardess. keta masing2, jgn ckp la kan...maybe salah kwn dia ni. dia ni dr dulu kuat berahsia. so agaknya skrg kalau tanya dia pun, dia takkan bercerita jgk.

semoga akidah dia dapat dilindungi oleh Allah. Allah itu Maha Memberi, kepada siapa yang dia kehendaki. Dan dia boleh ambil bila2 masa yang dia mahu...jadi jangan leka.

komandomelayu said...

ada 3 kategori utk hukum org murtad

1 murtad secara berahsia-tiada org lain yg tahu maka apabila mati sebagai kafir dan kekallah dia dalam neraka selama-lamanya.

2 murtad secara terang-terangan dan mengisytiharkan kepada umum-
wajib jatuh hukum bunuh setelah dipujuk bertaubat dahulu dan sekiranya dia mengucap,mendirikan solat dan membayar zakat bebaskan dia.

3 murtad secara terang-terangan dan bertindak memerangi agama islam dan umat islam dengan berpakat dengan golongan kafir-
wajib bunuh serta merta tanpa sebarang tempoh untuk bertaubat diberi.

HUKUM ISLAM AMAT JELAS BUKAN BOLEH KITA MEMANDAI MEMBIARKAN UMAT UNTUK MURTAD!

Anonymous said...

aku kenal budak ina ni... satu opis dgn aku dulu... tak sangka boleh jadi camni... semoga hatinya terbuka utk bertaubat...

Anonymous said...

komamdomelayu..
Murtad terang2an bolih dibunoh..
Bagaimana dgn orang2 yg memurtadkan orang2 Islam ?

APA MEREKA JUGA BOLIH DIBUNUH ????????

Anonymous said...

Apa lagi yg kau cari Ina ?
kau tak mungkin dpt meraba langit!
suka dan duka dimaya ini hanya sementara,
Nyatakan apa sebenarnya niat kau disana(gereja) dan mengapa?

Anonymous said...

ni kalo tak betul sia2 je pencacai UMNO puasa wat pitnah...dlm bln ramdan lak tu...wakakakaka

komandomelayu said...

ANON 1255

KALAU AKU MEMANG AKU BUNUH KERANA JELAS NIAT MEREKA UNTUK MENGHASUT UMAT ISLAM BERPALING DARI AGAMA ALLAH!

KAU NI AGAMA APA?

komandomelayu said...

ANON 134

KAU NI PERANGAI JAHIL AGAMA TAPI NAK TUNJUK PANDAI? KAU NAK MAKAN PELEMPANG?

Anonymous said...

umno puase2 tolong org susah, student london tu ditimpa musibah, ramai org umno tulung, org PAS? hamprak, gedebeeee...petuuiiiihhh!!!

Anonymous said...

yes, tu mmg ina.fyi, ina ni mak dier indonesian. mungkin agama asal kristian. ayah dier navy officer (atau mungkin kerja shipping;pegawai beruniform putih), bukan nelayan seperti yg dilaporkan. ayahnya jarang dirumah, berbulan2 di laut. dibesarkan oleh ibu mereka. jadi kemungkinan besar mereka adik beradik dibesarkan sebagai kristian oleh ibu.dilahirkan islam tak bermakna mereka ni islam jika mempraktikkan agama lain

Anonymous said...

Junior masa kat sekolah ni...SBP utara tanah air...dulu kat sekolah mmg pakai tudung...student pandai...masuk top IPTA kat lembah klang...semoga kembali mendapat hidayah sebagaimana seorang lagi junior cina yang telah memeluk islam...

Anonymous said...

tengok muak2 aso yg nak mampos... lagi berbohong ni mengambarkan penganut2 Kristian semuanya sesat dalam kemewahan,,,

dia ingat mcm otak LGE yg jenis Typical cian komunis jual barlang kat pasar..

jaman2 dulu olang sekolah darjah 6 bole la lu kencing Asoo..talak melayu dalam..kah..kah..kah..

Kristian mengajar berpura2 berbohong dgn Melayu..oh dlm bible ada kata tuhan menyesal & telah menipu..kah..kah..kah..

Anonymous said...

http://www.mail-archive.com/hira@alumni-hira.org/msg01839.html

Unknown said...

sedih sgt bila dpt tau kawan lame sy jd camni..semoga ina dan adik2 kembali ke pangkal jalan..

Anonymous said...

Ya Allah..selamatkan lah hamba-hamba mu yang pandai berkata-kata dalam blog ni..nama saja berpuasa pada bulan mulia tapi masing-masing hati busuk mengata satu sama lain..amin..

semua hati busuk....tuuuith..

Anonymous said...

i pun kenal INA ni masa belajar di Boarding Skool di utara.Budak pandai.I ni kakak angkat dier dulu.Mmg selalu pegi rumah dier(sbb mak dier ajak).Sedih laaa.Mana mak dan ayah dier???Semoga Allah buka pintu hati Ina dan yang lain2...Insya Allah.

Anonymous said...

kalau jais cawangan klang buka rekod 3-4 tahun lepas dah ada dah rekod ina dalam tu....kalau betul nak menolong buat cara kita nak tolong....bukan sembang jer...kalau sekadar tahu die pakai vios jer pon x gune...kalau nak berpolitik g mati jangan kecoh pas ker bn ker aku x peduli saudara sendiri terpesong yg korang tau cume cakap...

Anonymous said...

salam...

sekadar mahu mengesahkan.. mmg benar dia ina reima fitriza.. dia junior saya di sekolah dulu.. sedihnye.. baru ari ni baca senarai nama tu, bila terpandang je nama dia, nauzubillah.. mengalir air mata ni.. tolonglah.. bantulah dia apa yang patut... mereka bertiga.. adik beradik terlibat sekali...

Anonymous said...

Aku gelak tengok korang mencarut cam dah hilang akal..
Weih kalau nak berdebat tak perlu nak mencarut..
Dengan mulut yang keluar kata kata mencarut awak bawa pergi sembahyang..
Taubat la brader..
Selamatlah tu orang yang tunjuk fakta dan tak mencart, dan jahanamlah dia yang komen dia mencarut saja tanpa apa apa makna..