Monday, August 22, 2011

AZMIL MUSTAPA KATA MELAYU BODOH!


aku nonton video ceramah si ali setan. Dia kata melayu bodoh pasal hantar anak pi belajar dengan universiti kapir,guru kapir,ilmu kapir dan kitab kapir.

Tengok foto kat atas. Dia ceramah pakai laptop macbook apple yang kapir buat.  bukankah itu tandanya dia jugak dalam kategori melayu bodoh ?
Published with Blogger-droid v1.7.2

146 comments:

Unknown said...

Kenapa lah ada orang bangang mcm Azmil ni?. Sial punya Ali Setan...!!!!!!

Anwar Ibrahim said...

Dia bukan tahap bodoh. Tapi dunggu, bodoh tak ada akal macam binatang!

Unknown said...

aku kata memang peragainya bodoh jugak.tak sedar ker dari mana dia datang asalnya.cakap tak serupa bikin?bulan puasa ni cakap lah yang elok elok.masyallah apa nak jadi orang Islam kita hari Ini.

Unknown said...

Dia tak ada TELOR..lari sb takut mati kerana pergolakkan di Syria, terhegeh hegeh balik ke MALAYSIA ....tup tup dia kata MELAYU tak ada telor.......ADA AKAI KAAA.....!!!!. Memang hamPAS la lu....SETANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!

kingnek said...

pemikiran macam gini lah yang buat orang Islam mundur, Islam tak ajar suruh duduk diam jadi bodoh, disuruh kita menimba ilmu. kalau kita kuasai sains dan teknologi, bukankah ia memanfaatkan ummah? susah nak cakap kat si ali setan ni!

amieiezam said...

dia kata sekolah kebangsaan bawa ilmu kapir tapi dia sendiri bagi kebenaran anak dia balik ke malaysia daripada syria untuk amik spm....dia pun tolak ajaran ALLAH ke...dia kata sapa hantar anak ke sekolah kebangsaan@sekular kapir!!!!

dia kata orang melayu tolak undang2 islam...dia kata orang melayu sembah lord reid.....dan kafir....mudahnya dapat status kafir

Anonymous said...

Dia masa bagi ceramah kat mesjid Bandar Sri Damansara sebelum bulan puasa....dah lah datang lambat...dekat nak Isyak. lepas tu berceramah lebih 1 jam. Ceramah pun terang2 ceramah PAS. jemaah semua dah resah...bila nak sembayyang Isyak, sampai ada yang sembahyang jemaah sendiri kat luar ruang sembahyang.

Tak tahu prioriti langsung si bangang ni....dia ingat ceramah penuk kutukkan dia lebih penting dari sembahyang Isyak kut.

Anonymous said...

Banyak juga perkara yang boleh dijadikan peringatan, tapi yang paling ketara adalah pasal Perlembagaan Lord Reid. Sama lah dengan issue yang di mainkan PAS (terutama Hadi)satu ketika dulu sehingga mengafirkan UMNO. Tapi sekarang menjilat jilat PAS nak menegak kan Perlembangan Lord Reid ini, kafir harbi pun sanggup PAS jilat malah kalau ikut Nik Ajis setan pun OK. Moga Allah beri dia taufik & hidayah. Silap dia balik Malaya ini, patut singgah di Baghdad atau Kandahar.

ANACONDA said...

APA YG NAK D HERANKAN, KALAU DAH NAMA SI KIMAK NI PUN ADA GELARAN SETAN MAKA TUJUH KETURUNAN SAMPAI MAMPOS PUN ITULAH GELARANNYA...

NILAH BAKA2 PAS - PENGANUT AJARAN SETAN...

BABI LU AZMIL MUSTAPA...

Esperalzi said...

Si Setan ni mmg suka kutuk kerajaan pun, dah bertahun dia kutuk kerajaan, sejak dah jd "ustaz" freelance, mmg wajib bagi ustaz2 pukimak ni kutuk kerajaan. Dia pernah "bertazkirah" di surau kawasan aku lepas isya', mmg belum apa2 lagi dia dah kutuk kerajaan..yg masjid tu pi jemput ustaz dud, ustaz bogus, ustaz palsu mcm Ali Setan buat apa? Carilah ustaz2 yg ori. Dan jgn ambik "ustaz2" PAS, tu pun uztaz palsu..

Anonymous said...

tuntutlah ilmu sampai ke negeri cina.

Anonymous said...

tred sekarang,,semua orang rasa dia alim,,nak ikut jalan yang benar,,dah rasa alim rasa nak bg ceramah.kadang2 terover sikit,,pastu over banyak...manusia zaman sekarang.politikan semua hal,,mati politik,makan politik,masjid politik,anak masuk sekolah pun politik.....manusia zaman sekarang.

Anonymous said...

Kereta saya Peugeot , dibuat oleh orang kapir . Nampak nya raya ni terpaksa lah saya ni balik kampong jalan kaki . Thank You Azmil kerana menyedar kan saya .


.

Anonymous said...

pergh macbook tuuu... aku klau menabung setahun pun tak mampu nak beli lagi...

Anonymous said...

YANG NI KATE SETAN YANG NI KATE PUKIMAK BABI.BGS2 UMAT AKHIR ZAMAN NI SMP XTAU BULAN RAMADHAN.SUDAH2LA SAUDARA.BAIKLA KITA MEMPERBANYAKKAN AMALAN SEMPENA 10 MLM TERKAHIR NI WAT QIAMULAI


Justeru itu, marilah sama-sama kita mempertingkatkan lagi amal ibadah menjelang penghujung ramadhan ini kerana di dalamnya ada satu malam yang sangat istimewa iaitu malam lailatul qadar dan ianya menjadi rebutan para hamba-hamba Allah yang beriman dan bertaqwa.
Firman Allah SWT: Maksudnya:
” Sesungguhnya kami Telah menurunkannya (Al Quran) pada malam kemuliaan, Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan “. (al-Qadr: 1-3)
Malam al-Qadr sengaja dirahsiakan oleh Allah Taala sebagai satu ujian kepada umat Islam di dalam mencari rahmat dan kasih-Nya. Bagi mereka yang benar-benar beriman keghairahan mencari reda Allah menjadikan mereka begitu teruja meningkatkan pencarian ganjaran berlipatganda yang dijanjikan oleh Allah SWT.
Sebaliknya bagi mereka yang alpa dan lupa, saat-saat ini seringkali dipenuhi dengan aktiviti persiapan hari raya yang menyibukkan mereka hingga terlupa untuk beribadah dan promosi istimewa pelepasan azab neraka yang dijanjikan oleh Allah di penghujung Ramadan

mohamed said...

memang dia Melayu bodoh.

Aku pernah dengar Nabi kita Muhamad SAW mengalakan orang islam pergi keNegri China jika perlu untuk mencari ilmu.

Ilmu yang dimaksudkan ialah ilmu dunia, ilmu science dan technology.

Sekarang ilmu ini menular di negri barat. Jadi apa salahnya.

BTW kalau computer dia rosak siapa diupah untuk membaikinya?

Orang macam dia akan membuat melayu ketingalan...

Tauke Ikan said...

aku paling menyirap bila dia cakap "highway tak lalu kelantan sebab tu negari islam". kepala bapak dia. abis tu kat negeri lain ni negeri kafir ke?

Anonymous said...

MACBOOK TU MADE IN USA (YAHUDI) BOLEH LAK DIA PAKAI..

CAKAP TAK SUPE BIKIN.. LEBIH SUDU DARI KUAH MELAYU NI..

Anonymous said...

dimana ada pas disitu ada fitnah

Anonymous said...

azmil ni mesti jadi pujaan pengikut ajaran syaitan (PAS) lepas ni....maklumlah dia kan ustaz ali setan....dia saja islam habis orang lain semua KAPIR! KAPIR!

Anonymous said...

dok menjerit KAPIR! KAPIR! pakai laptop KAPIR! munafik sungguh!

Anonymous said...

dia ckp tak guna hukum allah .. aku rasa lagi pedas puak PAS , kita utamakan negara kebajikan..

Anonymous said...

Suatu ketika saya bersyukur artis ini memilih jalan untuk mendekati Illahi.
Tetapi orang2 tua selalu mengingati kita, apabila memberi nama atau gelaran kepada sesiapa, berilah nama dan gelaran yg baik sifatnya.
Oleh kerana si artis ini sendiri membenarkan gelaran SETAN pada diri demi mengejar glamour ketika itu, maka dengan sendiri sifat2 setan melekat pada dirinya.
Begitulah dunia hiburan hari ini, tidak mengenal mana yg baik mana yg buruk apabila mengelar diri seseorang.
ALI SETAN hanya sebagai iktibar kepada artis2 yang lain.

Anonymous said...

Memang banyak Melayu Bodoh, Melayu PAS & PKR lah tu.

Anonymous said...

orang yang paling BODOH dalam dunia adalah rang yang mengaku bangsa nya BODOH sedang kan dia TIDAK membantu apa2 pun melainkan mengabiskan AIR LIUR je..dia sekolah mana dulu? bukan sekolah yg dia kata KAFIR tu ke? agak2 la wahai pakcik setonnnn!

komandomelayu said...

BAGUS DAN TAHNIAH BUAT AZMIL MUSTAFA!

INILAH TOKOH SETAN TERBARU YANG MEMBUKTIKAN PENYOKONG PAS HAMPIR SEMUANYA ORANG YANG BODOH,SOMBONG,
RIAK,TAKBUR DAN DUNGU.

KAU LAH BODOH KERANA KALAU PAS PANDAI SANGAT APHAL TAK BUAT HIGHWAY SENDIRI?

PAS YANG BODOH!

YANG PANDAI BUAT CERAMAH GILA BABI MAKI ORANG!

MAKA SIA-SIA SAJALAH AMAL IBADAT ALI SETAN NI JATUH SAMA TARAF DGN KAMBING KERANA DUA2 ADA JANGGUT TAPI TAK BERAKAL!

Anonymous said...

ekekekekekeke..... lawak la ko GAP.

dia nak kata melayu boddo... tapi dia sendiri 10X lg boddo.....

cian aku tgk bilamana masyarakat angkat org yg bukan ahli agama beri tunjukajar agama...

mcm ni la jadiknya...

ingin mencari syorga akhirat akhirnya dpt syorga nik aziz....

nampak sgnt hati dah rosakk... ni salah satu cth typikal PAS , berkat ajaran harakah...

mintak selisih malaikat 44 anak2 aku atau keluarga aku jadi mcm ni...

ni dinamakan sampah agama .... kene berguru dgn guru musrid baru boleh betulkan otak dia ni..

bykk fius dah terbako....

Anonymous said...

Harap Melayu PAS & PKR lepas ni (lepas dengar ceramah Azmil) bawalah bertaubat, tak faham faham ke? jangan jadi penjilat kafir.

Elok kalau Ustaz Azmil bagi tau kat Nik Ajis & Hadi supaya kembali memperjuangkan Negara Islam, itu pun kalau Ustaz Azmil berani lah takut takut Ustaz Azmil pulak yang akan di bodoh kan oleh mereka.

Anonymous said...

Azmil ni dia ada sakit jantung. Nak bg ceramah pun, anak dia pimpin sampai ke meja ceramah. dia takleh jalan sendiri. Tapi start dia bg ceramah, semua anti kerajaan dari:

1)Dia kata buat apa antar anak ke universiti English spoken country, hanta negara kapir, balik, anak terus jadi kapir.
2) Dia kata DEB dasar ekonomi bodoh.

Haishhh.....Bila nak insaf taktau.

Anonymous said...

Sam, apa dah jadi dgn lu punya kawan?

Anonymous said...

Ustaz Azmil memang betul, Melayu PAS & PKR konpem Bodoh punya Melayu.

Anonymous said...

Di dalam zaman Rasulullah S.A.W, berlakunya perang dan ada di antara orang2 kafir yang terselamat ditawan.

Apabila diketahui oleh baginda ada diantara orang2 kafir tersebut merupakan cerdik pandai, baginda memerintahkan bahawa tawanan tersebut ditahan untuk mengajar ilmu-ilmu yang ada padanya kepada salah seorang orang islam sehingga pandai, baharulah baginda memerintahkan orang kafir tersebut dilepaskan.

Bila bab ilmu yang bermanfaat, tuhan TAK pernah melarang, malah nabi pun menggalakkan agar kita sama2 pandai malahan lebih hendaknya dari orang2 kafir ini.

Penimbaan ilmu terutamanya SAINS dan TEKNOLOGI TIADA batasan, samada datangnya dari kafir atau orang islam sendiri.

Tanggapan inilah yang menyebabkan islam semakin mundur, bukan ke depan.

TUNTUTLAH ILMU SEHINGGA NEGERI CHINA..

Anonymous said...

Camna pun Ustaz Azmil baik sikit dari Melayu Bodoh PAS & PKR, dia langak juga kafir kafir harbi tu. PAS happy hour betul dgn semua kafir asalkan UMNO salah OK lah.

Anonymous said...

SI SIAL AZMIL SETAN NI DIA TAK INGAT KER ZAMAN DIA DULU BERAPA BANYAK ANAK DARA ORG DIA BELASAH ? KO KALAU NAK DAKWAH MINTAK AMPUN DGN TUHAN DULU...MINTAK AMPUN DGN ANAK2 DARA YG KO BALUN DULU, MINTAK AMPUN DGN MAK BAPAK DIAORG...USTAZ KONON...BARU TUMBUH JANGGUT MACAM KAMBING GURUN SIKIT DAH JADI USTAZ...USTAZ PAS KE NI ? PATUT PUN...

Anonymous said...

"""Penimbaan ilmu terutamanya SAINS dan TEKNOLOGI TIADA batasan, samada datangnya dari kafir atau orang islam sendiri.""
''''''''''''''''''''''''''''''''''"""
KAT SINI ADE PEMBETULAN..

WALAUPN AKU BENCI AZMIL..TP KOMEN NI ADE PEMBETULAN..

SAINS SKANG BYK DIPENGARUHI OLEH BARAT DAN YAHUDI TERUTAMA DLM BIDANG PERUBATAN...DLM BIDANG TERSEBUT BYK TELAH DIPUTARBELITKAN YAHUDI.CONTOHNYA..

APA YANG DIMAKAN DIMINUM OLEH NABI SUMENYA DIUBAH OLEH YAHUDI(PERKARA YANG BAIK KEPADA PERKARA BURUK)

CONTOHNYA:

1)NABI SUKA MINUM KOPI,SUSU,DAN MADU TAPI BARAT TELAH MENGELUARKAN KENYATAAN KOPI BAHAYA SEDANGKAN DI YAHUDI ITULA MINUMAN SEHARIAN MEREKA

2)HATI ADALAH BAIK UTK KESIHATAN TP NABI SABDA HATILA CONTOHNYA HATI AYAM ADALAH BAHAYA UTK KESIHATAN KERANA HATI ADALAH TEMPAT TERKUMPULNYA TOKSIN

Anonymous said...

Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu tidak menjalankan (dasar bantu-membantu), nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakkan yang besar. (Surah Al-Anfaal, ayat 73)

Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agamamu, dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang yang berlaku adil. (Surah Al-Mumtahanah, ayat 8)

jejakazman said...

dia melayu...maknanya dia pun bodoh jugak....dia pun takde telur jugak.....

jejakazman said...

nape dia balik sini kalau dia kata syria bagus sangat....entah2 dah buat hal kat sana kot...prgi balik syria la....buat tambah kacau malaysia jee

Anonymous said...

sangat setuju dgn anon 4.48am. marilah kita sama-sama mencari keredhoan Illahi di bulan ramadhan yg berkat ini.

Anonymous said...

Ilmu tak seberapa, belajar tak habis dah nak jadi ustad, nak jadi penceramah. Inilah jadinya. Tahap bahlol....

Anonymous said...

AKU JOIN BLOG2 NI...ADELA SATU MAMAT TU NAMENYA "KOMANDERMELAYU" DAN "ANACONDA"...

TIAP KALI DIA KOMEN MESTI DARI MULUTNYA "BABI" DAN "PUKIMAK"..

DH X KIRE KE POSE KE X SEDARE2?

ORG BULAN BAIK NI SEMPENA 10 TERAKHIR BYKKAN BERZIKIR SEBUT "ALLAH" OR MENDE2 BAIK OR "SELAWAT"

TP MULUT KORG BERDUA ZIKIR SEBUT "BABI" DAN "PUKIMAK"...

NASIHAT AKU KO CKP MCM2 TU LAME2...TAKUT MKN DIRI SEDARE2

kedai transformer said...

Barangan 1Malaysia di semua kedai Tukar NAJIB Tun Razak menunjukkan beras yang terdapat di Kedai Rakyat 1Malaysia di Pusat Komuniti Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur, semalam.

Turut hadir, Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Berhad, Datuk Ameer Ali Mydin (kiri). KUALA LUMPUR 21 Ogos -Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bercadang untuk menjual barangan keperluan 1Malaysia di kedai-kedai yang terlibat dengan Projek Transformasi Kedai Runcit (Tukar) di seluruh negara.

Menurut Perdana Menteri, ia bagi membolehkan lebih ramai rakyat berpeluang menikmati harga barangan keperluan 1Malaysia yang ditawarkan jauh lebih rendah berbanding di kedai-kedai biasa. ''Ketika ini terdapat kira-kira 200 kedai Tukar di seluruh negara dengan 300 lagi akan dibuka menjelang akhir tahun ini menjadikan keseluruhannya sebanyak 500 buah," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Kedai Rakyat 1Malaysia di Pusat Komuniti Bandar Tun Razak, di sini hari ini.

Kedai Rakyat 1Malaysia di Bandar Tun Razak itu merupakan cawangan kedua kedai 1Malaysia selain di Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Kelana Jaya yang dibuka pada 22 Jun lalu. Program Tukar pula merupakan Projek-Projek Permulaan (EPP) yang bertujuan memodenkan operasi kedai runcit tradisional bagi meningkatkan daya saingan dalam persekitaran perniagaan peruncitan yang kompetitif.

Najib menambah, kerajaan dalam masa sama komited untuk memperluaskan rangkaian Kedai Rakyat 1Malaysia dengan cawangan ketiganya yang dijangka dibuka minggu depan di kawasan Pantai Dalam di sini. ''Saya juga mengucapkan terima kasih kepada pasar raya Mydin (Mydin Mohamed Holdings Bhd.) atas kerjasama yang sangat positif dengan kerajaan bagi memastikan program ini dapat dilaksanakan secara menyeluruh.

''Saya percaya sebahagian besar rakyat akan mendapat kepuasan dan manfaat daripada pembukaan Kedai Rakyat 1Malaysia ini," katanya. Dalam masa sama, Najib sekali lagi menekankan bahawa Kedai Rakyat 1Malaysia adalah satu konsep yang begitu menguntungkan rakyat kerana harga barangan yang dijual jauh lebih rendah berbanding kedai biasa.

Sebagai contoh kata beliau, satu kampit beras super tempatan lima peratus hancur seberat 10 kilogram hanya berharga RM21.99 berbanding RM25.80 di kedai lain. Dalam perkembangan lain, Najib sekali lagi menegaskan pendirian kerajaan bahawa Jawatankuasa Terpilih Parlimen yang dicadangkan penubuhannya bagi reformasi pilihan raya bukan bermakna sistem sedia ada tidak baik.

TOTOK2 Pas , Pkr MARILAH DTG..JGN MALU2...

JGN TAKUT HARAKAH DA BSIAP UTJ BUAT LIPUTAN NEGATIF TTG KEDAI 1 MLSIA... SO KORANG2 AKAN TERASA BENCI SGT DTG KEDAI NI... DIA AKAN LEBEL KEDAI NAJIB TUYA.. KEDAI RUSMAH CINCIN..


SO GET READY DGN APA JE KMUNGKINAN..


'.

Mael Hashim said...

Cakap tercungap-cungap tapi masih tak sedar lagi.

Anonymous said...

AKU PN PENYOKONG KERAJAAN GAK TP JGNLA KITA NI MELAMPAU SGT SMP X HORMAT BULAN NI.BERSIKAP PROFESIONAL LA CKIT BRO.KALO KITA NGAKU DIRI KITA NI PRO2 BN..SO JGNLA KITA TAKAT PRO DI MULUT DAN NAFSU AMARAH JE.

KALO LA MMG BENAR PIHAK PEMBANGKANG X PND JG HATI SENSITIVI MASYARAKAT KITA DOK SAH LA TIRU DORG.BAB KATA PEPATAH "ORG LAIN TERJUN XKNLA KITA NK IKUT SKALI" DAN"ORG LAIN BERKASAR BIARLA KITA BERLEMBUT"

Anonymous said...

KITA CKP KE ORG "BODOH" "BABI" "BAHLOL" "PUKIMAK"...TP TAUKAH KALIAN ALLAH MEYEBUT ORG2 YANG BODOH SEBENARYA IALAH SEPERTI FIRMANNYA YANG BERBUNYI....


” Sesungguhnya kami Telah menurunkannya (Al Quran) pada malam kemuliaan, Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan “. (al-Qadr: 1-3)
Malam al-Qadr sengaja dirahsiakan oleh Allah Taala sebagai satu ujian kepada umat Islam di dalam mencari rahmat dan kasih-Nya. Bagi mereka yang benar-benar beriman keghairahan mencari reda Allah menjadikan mereka begitu teruja meningkatkan pencarian ganjaran berlipatganda yang dijanjikan oleh Allah SWT.
Sebaliknya bagi mereka yang alpa dan lupa, saat-saat ini seringkali dipenuhi dengan aktiviti persiapan hari raya,kutuk mengutuk,caci mencaci,dan perkara yang menyibukkan mereka hingga terlupa untuk beribadah dan promosi istimewa pelepasan azab neraka yang dijanjikan oleh Allah di penghujung Ramadan

Anonymous said...

yang aku peliknya dlm blog lain bukan main haru biru korg laknat org2 kafir tp dlm blog ni bkn main defense lg org2 kafir2...

adoi2...pelik sungguh pd org2 pnd didunia tp jahil tentang akhirat

siap kuar hadis lg dlm blog ni..sebelom ni pnd ngat kutuk jgn gunakan hadis dlm politik or hadis jgn dibuat mainan

ni 1st time aku bc komen org2 mcm korg ni kuarkan hadis.ke tgh2 sgt genting br nk kuarkan sume tu??

sbb tu aku berani ckp korg ni pnd kat dunia tp jahil bab akhirat
org mcm korg sume ni pnd ke bc hadis or tau ke terjemahan dari hadis tersebut ni...or just know "copy" and "paste"....THATS IT

Anonymous said...

PAS BUKAN JILAT KAFIR HARBI JER!!

TAPI PAS JILAT LEPASTU TIDOR SEKATIL, SEBANTAL DAN SEKAIN PELIKAT DGN KAFIR2 TU SKALI!!!

Anonymous said...

betui tu...cuba karang baca bwah ni''

ko ni MEMANG BAB la...

haramjada ko. ko NI PUKMAK BETUL

dan sebagainya


otak automatik add missing LETTERword...otak bertambah cekap BENDA LUCA....

KITA NAK KE OTAK KITA JD CAMTU

kalau dln bab neural network..otak di 'train' hingga jadi auto program..

Anonymous said...

tuntutlah ilmu sampai ke negeri cina.

August 22, 2011 3:29 AM
_____________________________________________

NI LAH NASIHAT YANG PAS GUNA PAKAI SKARANG NI!!

PAS TUNTUT ILMU SAMPAI KA NEGERI CHINA DAN DIA JILAT SKALI CHINA TU, TAPI SALAH CHINA SBB CHINA2 TU CHINA DAPIG.

HARAM JADAH BETUL PAS PIS PUS MAMPUS!!

Anonymous said...

bukan pe dorg ni suem budak2 yang baru nk berkemcimpung dlm politik kot..or

masing2 mengaku pro bn plak tu....org profesional baru btl2 pro wahai2 saudara...aku berani ckp mcm ni SBB..

melalui"KATA2LA KITA KENAL IDENTITI SESEORANG TU"

Anonymous said...

silap tu bro...

"melalui kata2la menggambarkan identiti dan perangai seseorang tu"

baik pas maupun umno

Anonymous said...

7.46 ...ko ni apahal...kita tgh menasihat org2 kita sendiri pun xbuleh...

apa salahnya..

pas dgn cara tersendirinya...autuk2 umno lantak dia la..

kita ikhlas nasihat melayu2 yg memang berani luar biasa thd pakata riot ni..

Anonymous said...

bukan lap top apple je,cermin mata,pembesar suara kapir wat.slamber beruk je AliSetan gunapakai.

Anonymous said...

anon 8:01 AM..

bukan pe...mcm aku ckp tdla kite duk ngate orgjgn gune hadis wta mainanla...

tp dorg ni btl2 phm ke dlm hadis yg kuarkan tu...jgn la kite pn nk wat main..jgnla takat main copy paste je..

sbb pe aku ckp camtu...sedangkan dari mulut sniri pn kuar perkataan xelok ni pastu main2 hadis plak..

tp terpulangla...

same2la kita doakan

Anonymous said...

xpela..kite same2 nasihat budak2 ni supaya bersikap profesional ckit..

jgnla pro dimulut je..or jgn kita sniri letak otak kita ni kepale lutut..

pihak pembangkang lantak pi la nk kutuk ke ape...

kita dok sahla ikut langkah dorg..

sekurngnya bersbrla...ni ramadhan...so jgn la kita cerdik kat dunia tp bab hakikat kita fail..
kalau kita xleh trime sume skurangnya hargai dan hormati ramadhan ni

Anonymous said...

aku paling suka posting " Kat mana ada PAS di situ ada fitnah" hahahaha...memang tepat. PAS (Pengikut Ambiga Sreevanasan). tahniah..pasal azmil tu..tak payah gaduh la. resmi orang angkuh dan sombong. perasan diri hebat. Quran cakap dah..diakhir zaman nanti mmg banyak fitnah..so azmil mustapha ni salah seorang wakil yajuj makjuj

Anonymous said...

aku cadangkan bannedkn je blog ni dari merosakkan akidah2 golongan belia ni...

org yang bt blog ni dosanya akan ditanggungnya sniri sbb membuatkan org lain mengelusrkan perkataan x elok dan caci memaki...

bygkan kalo 10 org yang rosak akidah,kutuk mengutuk,caci memaki...dosa 10 org tu jgakla yg akn ditanggungnya..

same juga org yang anjurkan program maksiat dan hiburan...sume dosa org2 yang mengikuti program tersebut juga akan ditanggung oleh pengajur tersebut

Anonymous said...

Anonymous said...
aku paling suka posting " Kat mana ada PAS di situ ada fitnah" hahahaha...memang tepat. PAS (Pengikut Ambiga Sreevanasan). tahniah..pasal azmil tu..tak payah gaduh la. resmi orang angkuh dan sombong. perasan diri hebat. Quran cakap dah..diakhir zaman nanti mmg banyak fitnah..so azmil mustapha ni salah seorang wakil yajuj makjuj

August 22, 2011 8:16 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ko pn jgn lupe ko duk fitnah org sebagai wakil yakjujla apela diri ko camne?terjamin ke?ko tau ke x ayat yang ko kuarkan tu pn berunsur fitnah?

jgnla otak duk kat lutut la bro...jadila cerdik pnd ckit

ko dh lupe ke fitnah org or melebelkan seseorg tu pe hukumnya?

ko dh lupe ke hukum mengaibkan seseorg yang lain walaupn benar dia melakukan kesalahan?

Anonymous said...

Anonymous said..

aku paling suka posting " Kat mana ada PAS di situ ada fitnah" hahahaha...memang tepat. PAS (Pengikut Ambiga Sreevanasan). tahniah..pasal azmil tu..tak payah gaduh la. resmi orang angkuh dan sombong. perasan diri hebat. Quran cakap dah..diakhir zaman nanti mmg banyak fitnah..so azmil mustapha ni salah seorang wakil yajuj makjuj

August 22, 2011 8:16 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ko gelakla sepuas ati ko kat ni melebalkan org lain..

ko tgk camne org gelak kat ko kat akhirat nnt

Anonymous said...

INGATAN KEPADA AZMIL DAN YANG LAIN: JANGAN MUDAH BERMAIN DENGAN KATA2 KAFIR KERANA BOLEH MEROSAK STATUS KEIMANAN. DARI HADIS NABI KALAU YANG DITUDUH TAK KAFIR PENUDUH PULA YANG BOLEH JADI KAFIR. SANGAT MERBAHAYA! LEBIH BAIK KATA YANG BERDOSA/BERSALAH/BERMAKSIAT DAN LAIN2 LEBIH SELAMAT.

Anonymous said...

ingatan juga pd lu dari lu mengadap mende ni ...baik lu memperigt diri sniri pe harus bt sempena 10 hari terakhir ni

Anonymous said...

inilah hasil dari belajar ilmu agama dari ustaz & ulamak PAS

Anonymous said...

yang ko g tuduh ulamak tu pehal..

skurangnya dorg ade ilmu agama yang boleh diguna pakai bile nk mampus nnt daripada org lain yg tau ilmu dunia je tp bile dh nk mampus br terkial kial cari ilmu agama.....terlambatle kalo dh nk mampus nnt gigi masih tergagap bace al fatihah

Pensyarah Sains Makanan said...

"""Penimbaan ilmu terutamanya SAINS dan TEKNOLOGI TIADA batasan, samada datangnya dari kafir atau orang islam sendiri.""
''''''''''''''''''''''''''''''''''"""
KAT SINI ADE PEMBETULAN..

WALAUPN AKU BENCI AZMIL..TP KOMEN NI ADE PEMBETULAN..

SAINS SKANG BYK DIPENGARUHI OLEH BARAT DAN YAHUDI TERUTAMA DLM BIDANG PERUBATAN...DLM BIDANG TERSEBUT BYK TELAH DIPUTARBELITKAN YAHUDI.CONTOHNYA..

APA YANG DIMAKAN DIMINUM OLEH NABI SUMENYA DIUBAH OLEH YAHUDI(PERKARA YANG BAIK KEPADA PERKARA BURUK)

CONTOHNYA:

1)NABI SUKA MINUM KOPI,SUSU,DAN MADU TAPI BARAT TELAH MENGELUARKAN KENYATAAN KOPI BAHAYA SEDANGKAN DI YAHUDI ITULA MINUMAN SEHARIAN MEREKA

2)HATI ADALAH BAIK UTK KESIHATAN TP NABI SABDA HATILA CONTOHNYA HATI AYAM ADALAH BAHAYA UTK KESIHATAN KERANA HATI ADALAH TEMPAT TERKUMPULNYA TOKSIN


-----------------------------------
Orang yang buat komen pasal anon lagi satu tu memangla baghal

Aku percaya maksud anon yang lagi satu tu tuntutla ilmu, tak kirala dari kafir ke atau islam ke..dan JANGAN ambik satu guru sahaja, cuba bandingkan.. TAPI yang paling penting penimbaan ilmu tu mesti ada.

Lama2 KEBENARAN akan terbukti... lagipun hujah2 yang anon ni bagi pasal hati dengan kopi tu tak boleh pakai.. saintis mana yang kata? ada paperwork ke?Journal mana ambik?Ada argument dari saintis lain tak pasal dakwaan tersebut.

Makan apa2 pun tapi berlebihan adalah mudarat.

Mai datang kat UPM aku bagi ceramah sikit pasal makanan.

Komen2 macam tapi tak ikut fakta.

Anonymous said...

kimak kau ali setan

Anonymous said...

kimak kau ali setan

Anonymous said...

dgrnya dia nafikan...

siap ada video ni GAP dgr nih...

uploadkan lah video tu GAP..

ish..nafi tapi ada video..

ooo..kan haji hadi kata video tu besi xleh jadi bukti...

:)

Anonymous said...

boleh lihat video nie http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=73BzLQ_reWE#!

Anonymous said...

Orang yang buat komen pasal anon lagi satu tu memangla baghal

Aku percaya maksud anon yang lagi satu tu tuntutla ilmu, tak kirala dari kafir ke atau islam ke..dan JANGAN ambik satu guru sahaja, cuba bandingkan.. TAPI yang paling penting penimbaan ilmu tu mesti ada.

Lama2 KEBENARAN akan terbukti... lagipun hujah2 yang anon ni bagi pasal hati dengan kopi tu tak boleh pakai.. saintis mana yang kata? ada paperwork ke?Journal mana ambik?Ada argument dari saintis lain tak pasal dakwaan tersebut.

Makan apa2 pun tapi berlebihan adalah mudarat.

Mai datang kat UPM aku bagi ceramah sikit pasal makanan.

Komen2 macam tapi tak ikut fakta.

August 22, 2011 9:01 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

YANG KO NI CKP BAGHAL TU KENAPA??

NI BUKAN FAKTA LA BODOH!!

NI DARI HADIS YANG SOHEH!!!

KE KO NK AKU KUARKAN DALIL TU???

KALAU AKU COPY PASTE KAT SINI KO MESTI CKP AKU HNYE TAU COPY DAN PASTE

SO AKU KAN BGTAU HADIS MANE SIAP MUKE SURAT BRAPE LG NK KE X??

SBB TU AKU BERANI CKP KO NI CERDIK PASAL ILMU SAINS TP JAHIL PASAL ILMU ALLAH YANG DIBAWA NABI

SO KO NK IKOT SAINS KAPIR BARAT KE NK IKOT TELUNJUK DARI SUNNAH NABI??

Anonymous said...

Suka ayat ni:

"JANGAN ambik satu guru sahaja, cuba bandingkan.. TAPI yang paling penting penimbaan ilmu tu mesti ada..."

hehhe.. Betul2 tu. Jangan salah guru pulak.

Nak2 kalau berguru dengan ustaz ali setan, ustaz mat sabu takpun ustaz cina DAP..

Semua yang cakap betul aje..

Angguk jangan tak angguk

Anonymous said...

OH LUPE NK BGTAU...KALO KO NAK AKU BOLEH BG HADIS MANE DAN DARI IMAM MANE DAN CIAP MUKE SURAT BERAPE LG AKU BOLEH BGTAU GAK...KEJE KO G BELI JE BUKU TU....OK X???

KO IGT KO TULIS NICK KO "PENSYARAH MAKANAN DARI UMP" ORG PEDULIK???

KALO ILMUU DUNIA JE YANG KO TAU TP HADIS KO X BACE....TU PN BUKAN CERDIKLA.....BAGHAL

Anonymous said...

Aduss.. saya bukanle kata pasal hadis tu.. Saya kata dakwaan yang orang kafir kata Hati tu bagus kopi tu tak bagus tu ambik dari Journal mana.. paperwork mana? Setakat dari laman web tak pasti kesahihan dakwaan tersebut.

Bak kata saya, makan apa pun tapi kalau berlebihan adalah mudharat.

Lagipun kalau ada dakwaan dari sesetengah saintis mesti ada countercheck/ argument dari saintis lain punya.

Bukan ambik satu statement terus stick dalam otak pakai terus.

Anda cakap terlalu beremosi sampai tak baca dan tak paham apa yang saya argue.Saya tak kisah, sebenarnya ilmu semuanya datang dari tuhan.. cuma bagaimana dan ada caranya utk extract ilmu2 tersebut.

Saya jarang baca blog, inilah kali pertama saya beri komen.

Sedih terlalu banyak manusia berotak sempit.

Jika anda menolak ilmu dari kafir, hatta janganla pakai komputer kerana operating system sampaila laman web- hyperlink text adalah hasil ciptaan orang kafir.

Saya tidak menolak kedua2 ilmu dunia dan akhirat, jika ianya baik dan bermanfaat.

Dan penimbaan ilmu hendaklah berterusan, dan jangan berguru hanya pada yang satu, buat bandingan dan sebagainya untuk ketahui kesahihan.

Selamat berpuasa.

Anonymous said...

bangsat betol la kau azmil! kau yg bodoh, bukan org lain tau tak!!

apahal la trend skrg sebelum terawih bagi ceramah. kalau ceramah agama takpe, ni ceramah politik. apa ingt yg gi sejid tu org PAS ke?? puak2 tu makan moreh boleh la!!

Anonymous said...

anon 9.29 am tu memang bodoh dan bebal la..

Lecturer tu argue pasal dakwaan orang kafir, BUKANNYA hadis.

Apa mata kat lutut kot?.

Ayat baca tak abis.

Eleh.. kalau ikut sunah sangat takde la maki hamun melenting.

Nabi kena baling najis pun tak melenting.. inikan setakat komen2 dalam blog ni.

Anonymous said...

Anonymous said...
Aduss.. saya bukanle kata pasal hadis tu.. Saya kata dakwaan yang orang kafir kata Hati tu bagus kopi tu tak bagus tu ambik dari Journal mana.. paperwork mana? Setakat dari laman web tak pasti kesahihan dakwaan tersebut.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

SBB TU AKU CKP TD KALO AKU TAKAT COPY PASTEKAT SINI MESTI KO CKP AKU HANYE TAU COPY PASTE DAN AMIK DAKWAAN DARI INTERNET

DAN SBB TU AKU TANYE KO JUGAK...KALO KO BTL2 NK TAU DARI MANE AKU DAPAT...AKU AKAN BGTAU DARI HADIS MANE,,IMAM MANE DAN CIAP MUKE SURAT BERAPE LG...CUME KO G BELI JE BUKU TU KAT KEDAI BUKU AGAMA TP KO BODOH SOMBONG

DAN AKU XCKP PN BOLEH TOLAK ILMU DARI KAPIR....AKU CKP "ADE SEBAHAGIANNYA DAN PERLU KITA JUGA ATI2"...ADOI...TLGLA PHM MY WORD OK LECTURE UPM?

SELAMAT BERPUASE JUGA

Anonymous said...

Anon 9.34 nilah manusia2 yg belajar ilmu salah orang..

Orang suruh tuntut ilmu ke negara China, dia tuntut ilmu mengayat Cinadoll.. songsang.

Eh, dah dia pensyarah.. aku rasa dia layakla komen pasal dakwaan ko tu.

MEMANG BAGHAL.

Anonymous said...

Eleh.. kalau ikut sunah sangat takde la maki hamun melenting.

Nabi kena baling najis pun tak melenting.. inikan setakat komen2 dalam blog ni.

August 22, 2011 9:44 AM
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''

WAHAI SAUDARA "CUBE CHECK CKIT SAPE YG MULAKAN CKP BAGHAL DULU?

KALO KO BLEH CKP NABI KENE BALING TAHI PN X MELENTING AKU PN BLEH CKP NABI KENE MAKI HAMUN PN DIAM JE

MAKSUD AKU KAT SITU SEORANG LACTURE BLEH KATE BAGHAL KAT ORG LAIN?

AKU CABAR KO BELI HADIS ITU DAN BACE DAN KITE TGK SAPE YANG BAGHAL

DAN LG SATU AKU MMG MENGAKU X SUMENYA AKU IKUT SUNNAH TP SEKURANGNYA AKU X BERANI MENOLAKNYA DAN ADE JUGA PENGETAHUAN AKU TENTANG HADIS TU(OPS SORRY BUKAN NK BANGGA DIRI OK)

Anonymous said...

Apa lagi anon 9.34 am..?

COPY and PASTE la..

Tengok kesahihan ada ke tak.

Hehe.. puasla ko nak kena cari dalam SCIENCE Direct.

Lecturer tu suruh ambik dari Journal tu atau paperwork tu. Laman web tak main la. Aku pun bole buat statement tulis dalam web.

Aku sokong lecturer tu. Kalau kita buat journal, selalunya ada presentation and ada sesi soal jawab. Then ada lab confirmation dan segala bagai.

Semua orang boleh buat dakwaan. Nak tau jugak kafir mana yang buat dakwaan hati bagus, kopi tak bagus.

Hatta, makan apa pun kalau berlebihan boleh jadi racun dalam badan.

Orang 2 macam ko lah yang buat org islam semakin bodoh.

Anonymous said...

Anonymous said...
Anon 9.34 nilah manusia2 yg belajar ilmu salah orang..

Orang suruh tuntut ilmu ke negara China, dia tuntut ilmu mengayat Cinadoll.. songsang.

Eh, dah dia pensyarah.. aku rasa dia layakla komen pasal dakwaan ko tu.

MEMANG BAGHAL.

August 22, 2011 9:48 AM
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

NI SORG LG NK TUNJUK HERO


DIA LECTURE KE APE KE PM KE XSALAHKAN ADE ORG LAIN YANG BTLKAN AKIDAH DIA?

KE KO NK SKALI NAME HADIS TU DAN G BELI?..DHLE XYAHLA JADI BODOH SOMBONG KALO NK BELAJAR AGAMA

3 LWN 1 DH TENTULA AKU KALAH...BAIK AKU BERAMBUS...SEBB AKU XNK JD BAGHAL CAM KORANG...MAKSUD AKU"ORG LAIN TERJUN LUBANG AKU PN TERJUN LUBANG SKALI"

SALAM AL MUBARAK AND SALAM LEBARAN

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anonymous said...
Apa lagi anon 9.34 am..?

COPY and PASTE la..

Tengok kesahihan ada ke tak.

Hehe.. puasla ko nak kena cari dalam SCIENCE Direct.

Lecturer tu suruh ambik dari Journal tu atau paperwork tu. Laman web tak main la. Aku pun bole buat statement tulis dalam web.

Aku sokong lecturer tu. Kalau kita buat journal, selalunya ada presentation and ada sesi soal jawab. Then ada lab confirmation dan segala bagai.

Semua orang boleh buat dakwaan. Nak tau jugak kafir mana yang buat dakwaan hati bagus, kopi tak bagus.

Hatta, makan apa pun kalau berlebihan boleh jadi racun dalam badan.

Orang 2 macam ko lah yang buat org islam semakin bodoh.

August 22, 2011 9:54 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
LAST NK REPLY YANG NI..

HEHE NI SORG LG BAGHAL

CUBE KO BACE APE SMULE APE AKU TULIS TU

KAN AKU DH KATE TD AKU X KN "COPY" DAN "PASTE" KN HADIS TU SBB AKU DH TAU JAWAPAN KORG...

XYAH LA CKP KO SETUJU KALO AKU JADI KO PN AKU SETUJU KALO AKU PN JAHIL BAB AGAMA NI.....BAGHAL....^^(OPS JGN TERASE)

Anonymous said...

Anon 9.47,9.52 am..

Memang baghal.. bodoh mangkuk bertingkat.

Lecturer tu argue pasal dakwaan kafir tu bukannya hadis tu. Cuma dia nak tau dakwaan yang ko kata barat kata kopi tak bagus, hati bagus tu je.

Kalau ko beli buku hadis tu buat apa.. bukannya dia pertikaikan hadis tu pun.

Lecturer ni pun tak jawab apa2. Malas nak layan ko kot.

Aku tunggu gak Journal, Paperwork ko tu.

Asik2 pusing. Boring.

P/s: SCIENCE DIRECT tu apa mende ek.?

Anonymous said...

lor same angkatan pn berperang?

aku rase anon tu pas punye olang la!dok sah layan die.

tp bab hati dan kopi tu mmg btl ade dlm hadis.mmg xleh nafi la bab tu.sbb is dalam hadis yang soheh.jap ye kalo nk hadis tu aku try cari dlm hadis dalam kitab lame aku beli li.mkn mase la ckit aku kene cari.harap bersabar

Anonymous said...

Aku Hensem

BTOLKE DIA BNUK BLASAH ANAK DARA ORANG?
CUBE STORI SIKIT
NK TAU GAK

Anonymous said...

Anon 10.01

MANUSIA BAGHAL, BODOH SOMBONG TAK MAU DIAJAR.BODOH MANGKUK AYUN.

FULLSTOP

Kamarul said...

dia naik kapal terbang, sape buat? negara islam mana buat kapal terbang?

Anonymous said...

anon 10.04..

Aku rasa pensyarah tu cuma argue komen mamat tu pasal dia kata kafir cakap hati bagus, kopi tak bagus..Jangan belaja ilmu kafir. Itu pasal pensyarah tu tanya dakwaan dari siapa, itu sahaja. Tapi ada mangkuk baghal (memang betul) pergi pusing benda lain pulak.

Bukannya pasal hadis.

Makan apa kalau dah banyak sangat boleh jadi bahaya.
Belajar ilmu dari kafir tak salah, kalau ragu2 cuba cari kesahihan dengan guru dengan orang lain pulak, buat research ke, lab ke dan sebagainya.

Anonymous said...

anon 10:01 am

Aku tunggu gak Journal, Paperwork ko tu.

Asik2 pusing. Boring.

P/s: SCIENCE DIRECT tu apa mende ek.?

August 22, 2011 10:01 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ko nk tau journal,paperwork dari mamat yang nk betolkan akidah lu tp lu sniri xphm ape tu "SCIENE DIRECT"

jadi aku mmg stujula anon 10:06 AM ckp ko


MANUSIA BAGHAL, BODOH SOMBONG TAK MAU DIAJAR.BODOH MANGKUK AYUN.

FULLSTOP

Anonymous said...

aik ni isu pe plak ni..

Anonymous said...

anon 10:01 am

Aku tunggu gak Journal, Paperwork ko tu.

Asik2 pusing. Boring.

P/s: SCIENCE DIRECT tu apa mende ek.?

August 22, 2011 10:01 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ko nk tau journal,paperwork dari mamat yang nk betolkan akidah lu tp lu sniri xphm ape tu "SCIENE DIRECT"

jadi aku mmg stujula anon 10:06 AM ckp ko


MANUSIA BAGHAL, BODOH SOMBONG TAK MAU DIAJAR.BODOH MANGKUK AYUN.

FULLSTOP

August 22, 2011 10:13 AM
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

em yang ni tak bleh nafila hehe

kalo dh sciene direct tu bleh tnye org lain pe mende tu...hadis lgla xphm agaknye.silap hari bulan lwn lg hadis tu

Anon 10.01 am said...

Anon 10.13 am

Hehe aku tau SCIENCE Direct tu apa sebenarnya. Saja je nak perli anon yang rasa dirinya pandai sangat tu.

SCIENCE DIRECT tu himpunan journal yang lecturer student2 publish utk tatapan pelajar U lain (kalau under U boleh dapat free tapi kena key -in from U library.. kalau tak kena bayar)

Anon 10.01 am said...

Eh dah pusing kat aku pulak..

Hoi anon yang aku komen tu jawab le komen aku tu.
Anon 9.47,9.52 am..

Memang baghal.. bodoh mangkuk bertingkat.

Lecturer tu argue pasal dakwaan kafir tu bukannya hadis tu. Cuma dia nak tau dakwaan yang ko kata barat kata kopi tak bagus, hati bagus tu je.

Kalau ko beli buku hadis tu buat apa.. bukannya dia pertikaikan hadis tu pun.

Lecturer ni pun tak jawab apa2. Malas nak layan ko kot.

Aku tunggu gak Journal, Paperwork ko tu.

Asik2 pusing. Boring.

Ayat aku yang P/s tu pulak jadi isu.. Itu pun aku perli anon bukannya sebab aku tak tau.

Anonymous said...

Inilah ulama ciptaan. Nik Aziz dah kata sesiapa yang menyokong PAS adalah ulama. Justeru bukan azmil saja ulama Karpal Sighn pun ulama, DAP semua ulama dan dah pandai baca al-Quran dan hadis.

Karl said...

Anon August 22, 2011 10:01 AM:

Ko ni ada masalah membaca ke? Lecturer tu cerita pasal ilmu, takda pulak dia bangkang hadis ke, apa ke. Yang ko nak memandai2 cerita macam akidah dia dah sesat kenapa? Betul la dia cakap kalau nak menuntut ilmu kena banyak sumber. Yang ko emosi lepas tu nak takbur sangat dengan kehafalan hadis2 ko kenapa? Haduh. Lecturer tu tulis dalam bahasa melayu pun ko tak faham. Lepas tu melalut2 cerita pasal akidah orang, orang lain lawan hadis la, lawan agama la. Apabarang? Itu taktik lama dol. Jangan judge orang, ko baca betul2 apa orang tulis, nanti ko malu sendiri. ok?

Anonymous said...

.
Anon 10.20 am

Hehe aku tau SCIENCE Direct tu apa sebenarnya. Saja je nak perli anon yang rasa dirinya pandai sangat tu.

SCIENCE DIRECT tu himpunan journal yang lecturer student2 publish utk tatapan pelajar U lain (kalau under U boleh dapat free tapi kena key -in from U library.. kalau tak kena bayar)

August 22, 2011 10:20 AM
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

hehehe kali ni lawak ko menjadi

sbb ko "umpama pelawak yang dh perbetulkan lawaknya selepas ditegur juri"

aku tau ko dh dpt cover pe lps hujah ko td yang pertame td tewas.

tp kalo mamat tu truskan hujahnya tadi guna hadis ko tetap tewas...sbb sains DARI hujah ko tu kalo lwn hadis smp qiamat pn ko x kn menang.sbb tu janji ALLAH..YANG BERBUNYI "BARANG SIAPA HAMBA KU YANG MENGGUNAKAN AYAT2KU DAN HADIS DARI KEKASIHKU(NABI S.A.W) SEBAGAI RUJUKAN NESCAYA AKU TETAP MEMELIHARANYA DAN MEMENANGINYA

dhla mls lyn budak U mcm ko ni..bye boring

Anonymous said...

Setelah aku membaca komen anon 10.01 yang terakhir maka aku mengandaikan:

Anon 10.13 ialah

MANUSIA BAGHAL, BODOH SOMBONG TAK MAU DIAJAR.BODOH MANGKUK AYUN.---> ini ayat aku

FULLSTOP



Sorry anon 10.01

Anonymous said...

em biasela tu bro...lecture ke ape ke kalo lemah agama ni gitula jadinya.pastu memanipulasikan blk

org yg defense dia tu xyh hairanla sbb dorg pn same je jahilnya.

so tak payahla kita ikut dorg terjun bangunan same2

Anonymous said...

Ya Allah..

Dah kaki pusing tu kaki pusing jugaklah..

Sebenarnya isu mula dari komen dibawah:

"""Penimbaan ilmu terutamanya SAINS dan TEKNOLOGI TIADA batasan, samada datangnya dari kafir atau orang islam sendiri.""
''''''''''''''''''''''''''''''''''"""
KAT SINI ADE PEMBETULAN..

WALAUPN AKU BENCI AZMIL..TP KOMEN NI ADE PEMBETULAN..

SAINS SKANG BYK DIPENGARUHI OLEH BARAT DAN YAHUDI TERUTAMA DLM BIDANG PERUBATAN...DLM BIDANG TERSEBUT BYK TELAH DIPUTARBELITKAN YAHUDI.CONTOHNYA..

APA YANG DIMAKAN DIMINUM OLEH NABI SUMENYA DIUBAH OLEH YAHUDI(PERKARA YANG BAIK KEPADA PERKARA BURUK)

CONTOHNYA:

1)NABI SUKA MINUM KOPI,SUSU,DAN MADU TAPI BARAT TELAH MENGELUARKAN KENYATAAN KOPI BAHAYA SEDANGKAN DI YAHUDI ITULA MINUMAN SEHARIAN MEREKA

2)HATI ADALAH BAIK UTK KESIHATAN TP NABI SABDA HATILA CONTOHNYA HATI AYAM ADALAH BAHAYA UTK KESIHATAN KERANA HATI ADALAH TEMPAT TERKUMPULNYA TOKSIN

August 22, 2011 6:50 AM


Isu bermula apabila anon ni kata pasal kafir dakwa hati bagus, kopi tak bagus.. lecturer tu cuma tanya dari kafir manakah dakwaan ni, bukannya hadis tu.

Dia cuma nak tau ilmu kafir mana yang bagi ajaran salah.. mana tau boleh dia pertikaikan ke, atau buat counter journal utk sangkal dakwaan tu.. bukannya pertikaikan hadis.

Lecturer tu mintak anon mangkuk tunjukkan journal mana , paperwork mana.

Itu sahaja

Lain kali nak masuk isu tolong baca dari awal.

Sekian

Anonymous said...

Hai.. pening aku tengok..

kesimpulan ilmu itu bagus.. Tuntut lah ilmu, dua2 dunia dan akhirat.

DAH..

Buat bikin pening je

Isu Ustaz Ali Setan dah jadi Isu lain pulak

JANGANLAH ENGKAU BERGADUH MELAMPAUI BATASAN KERANA ITU IALAH CIRI2 ORANG MUNAFIK

Karl said...

Anon August 22, 2011 10:34 AM:

Kira ko cakap orang lain jahil, aku kena panggil ko ustaz la sekarang? Peh. Tinggi karamah ko boleh hukum orang lain jahil. Lepas ni boleh la ko tabur sikit berapa banyak jumlah jilid buku2 hadis yang ko pulak hafal.

Anonymous said...

MELAYU KATA AZMIL SETAN BODOH

Anonymous said...

Isu bermula apabila anon ni kata pasal kafir dakwa hati bagus, kopi tak bagus.. lecturer tu cuma tanya dari kafir manakah dakwaan ni, bukannya hadis tu.

Dia cuma nak tau ilmu kafir mana yang bagi ajaran salah.. mana tau boleh dia pertikaikan ke, atau buat counter journal utk sangkal dakwaan tu.. bukannya pertikaikan hadis.

Lecturer tu mintak anon mangkuk tunjukkan journal mana , paperwork mana.

Itu sahaja

Lain kali nak masuk isu tolong baca dari awal.

Sekian

August 22, 2011 10:35 AM
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

aku rase yg xphmnye ko...

sbb ia dh nabi hanye kate"KAFIR SAHAJA"...BKNNYE NABI KATE KAFIR DARI GOLONGAN YAHUDI,NASRANI KE APE KE

budak tu pulak kan dh ckp td "kafir"..die x kate kafir golongan mane

aku pn pro bn gak tp aku phmla ayat si budak tu

korg yang dewase ni yang xphm sbb dh terlalu hanyut ngan dunia smp tertingal hadis

wat malu bn je sbb korg tewas dtgn seorg BUDAK.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Karl said...
Anon August 22, 2011 10:34 AM:

Kira ko cakap orang lain jahil, aku kena panggil ko ustaz la sekarang? Peh. Tinggi karamah ko boleh hukum orang lain jahil. Lepas ni boleh la ko tabur sikit berapa banyak jumlah jilid buku2 hadis yang ko pulak hafal.

August 22, 2011 10:37 AM
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

yg ko si "karl" plak ko ckp budak tu pnd ckp org lain jahil tp ko plak kuar perkataan "mangkuk" apehal?

dh tau die xpnd jg sensitiviti org lain yang ko pergi terjun bangunan sekali watpe

amikla kate org"org lain berkasar kite berbahasa"...mudahkan?

ke ko pn same budak kecik?

Anonymous said...

August 22, 2011 10:41 AM

TAK PAYAH NAK MENGAKU BN KAT SINI

Aku rasa kau yg tak paham.

Komen budak cuma kata "Barat .. tapi barat mana? Ke dakwaan dia sendiri?"

Hei.. benda simple pun nak pening.

Hmm

sudahla.
Komen Ustaz Ali Setan jadi menda lain pulak.

Anonymous said...

mmg sekarang ni ustaz tak bertauliah banyak sgt..bersepah... asal pandai baca hadis macam DAP dh kira ustaz la ye? nauzubillah.. Moga Allah lindungi kita semua dari orang2 yg mengaku cerdik pandai dalam agama padahal berlakon semata-mata utk kepentingan diri sendiri...

Anonymous said...

heheh aku dh bc isu ni.masalahnya budak tu bile tnye kat depa ni nk ke x dari hadis mane,imam mane dan die ciap nk bg muke surat brape lg dan die suh depa ni g beli je buku hadis...depa ni plak budus sombong.

btlla akhir zaman ni islam sniri bile ditegur tentang agama....kite paling ke arah lain..pelik,,,pelik..dan....duit....duit...itu je

Anonymous said...

mmg sekarang ni ustaz tak bertauliah banyak sgt..bersepah... asal pandai baca hadis macam DAP dh kira ustaz la ye? nauzubillah.. Moga Allah lindungi kita semua dari orang2 yg mengaku cerdik pandai dalam agama padahal berlakon semata-mata utk kepentingan diri sendiri...

August 22, 2011 10:59 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

hebat dan tinggi ilmu khasiaf ko ckp masalahnye skang ustaz asal pnd je hadis dh bleh btlkan akidah org

mane tau ape yang disampaikan oleh budak tu btl dan ikhlas dari hatinya

hebat tol ko bleh bc isi atinya

cube ko bc smule ape yang ko tulis tu...ayat ko tu berunsur fitnah tau

jadi nauzubllah kat btg idung ko sniri je la.x pn ko pn kene beli hadis tu dan bc ok bro

Anonymous said...

bosanla...melayu and politik melayu mmg haprak x kirela dari politik mane skalipn!!

sbb tu org melayu ni berkurun kurun masih x maju2!!
pttla org kafir cina dari mca ka mic ka dap ka keling industan ka apa gelakkan org melayu ni

sbb org melayu ni dh la ketinggalan bab sains,teknologi,ekonomi...bab agam sniri pn boleh berkelahi

pttla TUN MAHATHIR PENAH KATE MELAYU MUDAH LUPA...AKU SAMBUNG PLAK DAN MELAYU HAPRAK

Karl said...

Anon August 22, 2011 10:48 AM:

Heh. Aku betul me"mangkuk"kan orang lagi dalam posting ni. Jadi, aku mintak sangat ko carik dan pastekan mana komen yang aku "mangkuk"kan orang kat sini. Bila aku cakap ko ada masalah membaca, ko marah. Tapi aku tengok ada kebenarannya. Sila reply. Ko tau hukum fitnah kan? Ko agak2 ko tulis aku "mangkuk"kan orang tu apa? Bila ko nak grow up dan minta maaf? Aku tunggu.

Karl said...

betul = belum. Silap taip.

Anonymous said...

Maka melekat la geleran SETAN pd lahabau ni

ANACONDA said...

ANON 448 AM...

KAU SHJLAH YG ALIM...

KAU SJLAH YG TERUS KE SYURGA CIPTAAN PAS...

PUNDEK LU LAH BANGSAT, KALAU KENA PD KAU DGN JUAK2 KAU NAK MAIN RIVERSE SAIKO PLAK...

KLU BAB MAKI2 NI KETURUNAN AHLUL PAS KAULAH JUARANYA CIBAI...

Anonymous said...

contoh terbaik melayu bodoh = anaksepuluh

Anonymous said...

Karl said...
Anon August 22, 2011 10:48 AM:

Heh. Aku betul me"mangkuk"kan orang lagi dalam posting ni. Jadi, aku mintak sangat ko carik dan pastekan mana komen yang aku "mangkuk"kan orang kat sini. Bila aku cakap ko ada masalah membaca, ko marah. Tapi aku tengok ada kebenarannya. Sila reply. Ko tau hukum fitnah kan? Ko agak2 ko tulis aku "mangkuk"kan orang tu apa? Bila ko nak grow up dan minta maaf? Aku tunggu.

August 22, 2011 11:20 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

XSUSAH PN SEDARE NK PASTE KAN SMULE UTK ORG SPEASIES PEMBELIT MCM LU

Isu bermula apabila anon ni kata pasal kafir dakwa hati bagus, kopi tak bagus.. lecturer tu cuma tanya dari kafir manakah dakwaan ni, bukannya hadis tu.

Dia cuma nak tau ilmu kafir mana yang bagi ajaran salah.. mana tau boleh dia pertikaikan ke, atau buat counter journal utk sangkal dakwaan tu.. bukannya pertikaikan hadis.

Lecturer tu mintak anon"""" mangkuk""" tunjukkan journal mana , paperwork mana.

Itu sahaja

Lain kali nak masuk isu tolong baca dari awal.

Sekian

August 22, 2011 10:35 AM

BYE SAUDARE PEMBELIT LIDAH BERCABANG...AKU CAU LU NK BERANGKAT PI BLK KAMPUNG

HARAP KO DAN LECTURE KWN BAIK KO TU TUNTUT ILMU SEMOGA DAPAT BAHAS HUJAH SI BUDAK TU...KESIAN KO

ANACONDA said...

ANON SELIPAR 731 AM...

TK JE LA DGN GEBANG KAU TU...

KALAU KAU DH KEMBALI KE PANGKAL JALAN BAGUSLAH...

KAU BARU CIUM TANGAN HARON DIN KE DOL...

SELAMA NI KAU CIUM TANGAN MAT SABU KAN...

BAGUSLAH TU...

CIBAI LA LU...

Anonymous said...

ANACONDA said...
ANON 448 AM...

KAU SHJLAH YG ALIM...

KAU SJLAH YG TERUS KE SYURGA CIPTAAN PAS...

PUNDEK LU LAH BANGSAT, KALAU KENA PD KAU DGN JUAK2 KAU NAK MAIN RIVERSE SAIKO PLAK...

KLU BAB MAKI2 NI KETURUNAN AHLUL PAS KAULAH JUARANYA CIBAI...

August 22, 2011 11:42 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ni dia manusia hanya pose thn perut je

baik ko g minum kopi jantan jela...xyah pose bro ^^

sbb ko pose pn xdpt ape pn

ANACONDA said...

ANON 736 AM...

BANYAKLAH KAU PUNYA BERLEMBUT...

LAGI BERLEMBUT LAGI KURANG AJAR LA DOL...

Karl said...

Anon August 22, 2011 11:47 AM:

Itu ko kata paste? Ko baca tak sapa yang tulis komen tu? Bila masa pulak aku pakai Anonymous ni? Ko nak menipu pun agak2 la dol. Lepas tu ko kata aku pulak pembelit. Sori la samdol, budak kecik boleh la ko kelepet. Ko dah termalu, dan2 pulak ko nak balik kampung. Lain kali baca betul2. Kitorang kat sini semua tulis bahasa melayu. Takkan itu pun nak paham. Aku pun tak kenal sapa lecturer tu tapi bila baca komen2 ko yang over, budak kecik pun boleh paham. Tak perlu jadi lecturer pun kalau nak paham. Ok?

Anonymous said...

ANON 736 AM...

BANYAKLAH KAU PUNYA BERLEMBUT...

LAGI BERLEMBUT LAGI KURANG AJAR LA DOL...

August 22, 2011 11:51 AM
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

kopi jantan tetap kopi jantanla dol...baik ko g teguk jap skuangnye sejuk ckit ati ko yg dh berkarat tu(PENUH NGAN LUCAH)

dari ko join blog ni baik ko join kelab pemulihan akhlak dulu sbb dlm bn kami perlukan akhlak bersih dan sihat hahahahahah

ANACONDA said...

ANON SELIPAR 821 AM...

CIBAI LA LU PUNYA AYAT...

LU NAK BANNED ORG PUNYA BLOG PA HAL...

NAK GUA PECAHKAN LU PUNYA MUKA...

CIBAI LU...

Anonymous said...

ANACONDA said...
ANON SELIPAR 821 AM...

CIBAI LA LU PUNYA AYAT...

LU NAK BANNED ORG PUNYA BLOG PA HAL...

NAK GUA PECAHKAN LU PUNYA MUKA...

CIBAI LU...

August 22, 2011 11:57 AM
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

heheh sikit gua x tkt dengan org mulut tempayan mcm lu ni hehehe lawaknye la

samseng sekolah mcm lu baik masuk kelab pemulihanla adik.....kesiannye...ni nk jadi por2 bn?jgn harapla....jadi kuli yang suke menyalak sebut babi cibai blehla hehehehehehehehehehe(wa ske ati lu pns...semakin pns semakin lu teguk kopi jantan mcm org kat ats tu ckp )hhahahaha

ANACONDA said...

ANON SEWEL 1149 & 1154...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

BUDAK PUKIMAK BARU LEPAS SALAM HARON DIN TAKPUN BARU LEPAS SALAM HASAN ALI...

KAU SURUH AKU AKU MINUM KOPI JANTAN ???...

AKU DAH LAMA JANTAN LA SIAL...

LAIN LAH MCM KAU KETURUNAN LEMBUT AKA DAYUS...

SB TU KAU TONGGENGKAN JUBO KAU KAT NUAR YA TAK...

AMACAM DOL, TOTEY NUAR KAU PUAS HATI TAK...

Anonymous said...

lg satu kalo org bn terime lu jd pro2nye pn...

lu ibarat askar wataniah yang duduk didepan sekali di medan perang utk meletupkan periuk2 api(berani mati) hahahahhahaahahahhaahah

Anonymous said...

ANON SEWEL 1149 & 1154...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

BUDAK PUKIMAK BARU LEPAS SALAM HARON DIN TAKPUN BARU LEPAS SALAM HASAN ALI...

KAU SURUH AKU AKU MINUM KOPI JANTAN ???...

AKU DAH LAMA JANTAN LA SIAL...

LAIN LAH MCM KAU KETURUNAN LEMBUT AKA DAYUS...

SB TU KAU TONGGENGKAN JUBO KAU KAT NUAR YA TAK...

AMACAM DOL, TOTEY NUAR KAU PUAS HATI TAK...

August 22, 2011 12:06 PM
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

ehehheh gua dh tau jawapan ko mesti mcm org xlulus periksanya

sbb tu ko ni jadi samseng sekolah heheheh.pusat pemulihan masih ade ruang utk ko baiki dik oi heheh

besla lyn ko...ilang boring ^^

Anonymous said...

alahai lambatnye mamat anaconda ni reply...


ko menaip ke merangkap tu?hehehehe

ke ko join blog lain hnye kuarkan model caci ko je...lol

nmpak lu ni org x berpelajaran hehe

dhla lemah jahil agama smp x pose(heheheh)lemah plak dlm akademik pastu de ati nk jadi penghujah plak tu haha

Anonymous said...

Kau kena faham bahasa orang seni, suka berkias. Yang dimaksudkan keseluruhan nya adalah melayu bodoh adalah melayu yang kaya dan berkuasa tapi tau mau bantu orang melayu lain yang susah. kalau bangsa lain, cepat mereka hulur bantuan.
Highway tak masuk kelantan sebab itu negeri islam, maksudnya kemajuan tak seberapa kat kelantan sebab infrastuktur kurang baik dan mundur, lebih baik jangan hubungkan atau melawat ke negeri itu yang juga menggunakan nama islam untuk mengelirukan orang.
Bahasa yang digunakan adalah bahasa perli.
Kita pun patut guna bahasa perli sekarang ni kerana kalau cakap terus terang, orang kata kita rasis, tak tau bersyukur dsbnya. Kalau tak percaya, cuba singkap kembali apa yang tak diperjuangkan oleh orang melayu umno, perkasa, ngo islam, zul4kulim dan lain lain berbanding dengan Bersih, NGO kafir, SIS, Malaysiakini dsbnya. Perjuangan siapa kah yang nampak lebih impak. Siapakah yang mempunyai kuasa tetapi kuasa itu digunakan untuk memudahkan perjuangan kumpulan kedua atau tidak menggunakan kuasa mereka untuk menghalang perjuangan kumpulan tersebut. Jawapan nya kuasa itu ada kat orang melayu juga tetapi digunakan untuk menyusahkan orang melayu. Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai kepangkal lenggan. Alang-alang marahkan nyamuk, bukan saja kelambu dibakar bahkan satu rumah dirobohkan. Puas hati. Siapa kah lagi orang yang sanggup gadaikan nama Allah, melayu dan islam kepada kafir kalau bukan orang melayu.
Azmil bercakap tentang orang melayu bukannya parti.Kalau nak cerita pasal parti, ambil bahagian melayu yang baik dari UMNO,PAS,PKR. Maka itulah melayu yang pandai dan ikhlas. lain-lain tu memang melayu yang bodoh-ada hak sendiri tak tau nak jaga atau melayu yang khianat, ada hak sendiri didagangkan kepada orang lain, ada kepercayaan sendiri, dikompromikan dengan orang lain. Siapa paling pandai dan siapa paling bodoh dalam hal berikut;
1. Orang Melayu/islam yang pegang lilin dan tunduk dimajlis pengebumian bukan islam.
2. Orang kafir yang dibenarkan berceramah dalam masjid
3.Orang melayu/islam yang membenarkan penggunaan nama Allah dalam ugama lain dan buat-buat tak ingat firman Allah "innaddin na'in dallah hil islam'
4. Orang melayu/islam yang suka membincangkan hal-hal yang wajib diyakini yang tak perlu diperbincangkan seperti bila kemuliaan nabi muhammad SAW bermula.
5. Orang kafir yang menyebarkan buku ugama kafir dalam bahasa melayu dibiarkan tanpa sebarang tentangan jihad.
6. Orang-orang melayu yang menerajui GLC tetapi jawatan-jawatan penting diberikan kepada bangsa lain.

alamak dah letih lah pulak. lain kali saja lah !!!!

Anonymous said...

ini orang sakit luar dan dalam semunya sakit.sepatutnya dia berzikir banyak2 untuk buang segala penyakit yg ada di dalam batinnya.itupun kalau dia hanya berzikir taraf lisan(kauli) tak ada kesan juga,macam mamat2 lain tu,serban besar,jubah,janggut...kambing pun ada janggut!zikir ada 4 class: lisan(kauli),zikir hati(qalbi),zikir roh(ruhi) dan zikir sirr (sirri) dan Islam juga ada 4 pemahaman: Syariat,Tarekat,Hakikat dan Makrifat.mana ilmu yg dia dah faham.setakat baca Quran dan Hadis?Nabi2 juga 4 yg hebat:Daud as,Musa as,Isa as,dan Muhamad SAW.Imam2 ada 4 juga yg menjadi mazhab:Maliki,Hanbali,As Shffie dan Hanafi.Kaabah juga ada 4 penjuru.Sahabat2 nabi juga 4 yg tersohor:Abu Bakar as siddik,Umar Khatab,Usman affan dan Ali.Kitab2 juga ada 4: Zabur,Taurat,Injil dan Quran.so ilmu mana yg si setan ini dah milik sebelum terjun jadi pendakwah????

Anonymous said...

YG BODOH TU AWK...DARIPDA AWK WAT LETIH OTAK PIKIRKAN HAL TU BAIK AWK PIKIRKAN DAN TNYE SOLAN2 BAB RAMADHAN KAT TEMPAT AWK.
SBB PE AKU BERANI CKP MCM NI?

SBB:


” Sesungguhnya kami Telah menurunkannya (Al Quran) pada malam kemuliaan, Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan “. (al-Qadr: 1-3)
Malam al-Qadr sengaja dirahsiakan oleh Allah Taala sebagai satu ujian kepada umat Islam di dalam mencari rahmat dan kasih-Nya. Bagi mereka yang benar-benar beriman keghairahan mencari reda Allah menjadikan mereka begitu teruja meningkatkan pencarian ganjaran berlipatganda yang dijanjikan oleh Allah SWT.
Sebaliknya bagi mereka yang alpa dan lupa, saat-saat ini seringkali dipenuhi dengan aktiviti persiapan hari raya,kutuk mengutuk,caci mencaci,dan perkara yang menyibukkan mereka hingga terlupa untuk beribadah dan promosi istimewa pelepasan azab neraka yang dijanjikan oleh Allah di penghujung Ramadan

August 22, 2011 7:40 AM

Anonymous said...

Aku rasa dia nak cari buyer produk kambing dia kot. Aku tengok yangoat dia pun macam kambing dah.

Anonymous said...

Awas, (Ali)setan akan menyesatkan manusia

Anonymous said...

Dalam ceramah dia merendahkan kereta Malaysia dan memuji kereta barat. Dia juga memuja kafir. Dia tak sedar ilmu yang diajar di negeri kafir tu berasal dari ilmu Islam (perubatan dsb.)

Anonymous said...

Anonymous said...
ini orang sakit luar dan dalam semunya sakit.sepatutnya dia berzikir banyak2 untuk buang segala penyakit yg ada di dalam batinnya.itupun kalau dia hanya berzikir taraf lisan(kauli) tak ada kesan juga,macam mamat2 lain tu,serban besar,jubah,janggut...kambing pun ada janggut!zikir ada 4 class: lisan(kauli),zikir hati(qalbi),zikir roh(ruhi) dan zikir sirr (sirri) dan Islam juga ada 4 pemahaman: Syariat,Tarekat,Hakikat dan Makrifat.mana ilmu yg dia dah faham.setakat baca Quran dan Hadis?Nabi2 juga 4 yg hebat:Daud as,Musa as,Isa as,dan Muhamad SAW.Imam2 ada 4 juga yg menjadi mazhab:Maliki,Hanbali,As Shffie dan Hanafi.Kaabah juga ada 4 penjuru.Sahabat2 nabi juga 4 yg tersohor:Abu Bakar as siddik,Umar Khatab,Usman affan dan Ali.Kitab2 juga ada 4: Zabur,Taurat,Injil dan Quran.so ilmu mana yg si setan ini dah milik sebelum terjun jadi pendakwah????

August 22, 2011 12:29 PM
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

SKUANGNYE JGNLA TUNUJUK JAHIL NGAT KAT BULAN NI SEBUT PERKATAAN "BAIK" PNYE

CUBE LU PANDANG KAT ATS PALE JAP..ADE TANDUK KA?KALO ADASAME LA NGAN KWN KO ANACONDA TU...HAHA

WAH SI ANACONDA SEDANG CARI KOMPRONI DIE UTK BERHUJAH.DIE TGH MASUK KELAB PEMULIHAN KA SKANG NI?BAGUIH BAGUIH HAHAHAHAHA.....


IDUPLA DENGAN KEJAHILAN KORG SUME NI.SBB PE AKU BERANI CKP JAHIL?

DLM BULAN NI PN LU BERANI KUAR PEKATAAN X ELOK.BKN KE JAHIL KE NAMENYE TU???KUI KUI KUI

"PERKATAAN MENCERMINKAN PERIBADI SESEORANG TU"

JGN LA TANG TU


BYE2 AKU NK BLK JOHOR DULU.NK XNK2 PAS RAYE AKU BC RELPY U ALL HEHEHEHHEHE


SALAM LEBARAN PADA KOMPRONI2 HAPRAK BN SEKALIAN...TABUK TABUK DUIT RAKYAT ^^

AKU SKE MEMASTIKAN ATI ORG BN CAM KO SBB ORG BN CAM KO LA TERJUN LUBANG SEKALI HAHAH

Melayu Perak said...

òoiii anon tak bernama....

heheh sikit gua x tkt dengan org mulut tempayan mcm lu ni hehehe lawaknye la

samseng sekolah mcm lu baik masuk kelab pemulihanla adik.....kesiannye...ni nk jadi por2 bn?jgn harapla....jadi kuli yang suke menyalak sebut babi cibai blehla hehehehehehehehehehe(wa ske ati lu pns...semakin pns semakin lu teguk kopi jantan mcm org kat ats tu ckp )hhahahaha
August 22, 2011 12:03 PM

ko nak jadi batu api nih apasal...apa yang ko dapat bulan posa nih api-apikan orang...

ke ko nih pencacai pkr/pas tak...????

Anonymous said...

1 PAKATAN : SYURGA DIDAHULUKAN, FATWA NIK AJIZ DIUTAMAKAN

Anonymous said...

salam warga gap semua..
xpayah la nk gaduh2.cuba dngr betul2 pe yg azmil ckpkan.aku fikir xde apa2 pun yg patut jd kontroversi kalau dinilai ikut logik akal.dia brckp ikut ilmu yg dia ada.lihat point psal DEB tu..mmmg la dasar bodoh,ada ke org melayu mintak kouta 30 % kuasa ekonomi..bngsa melayu ada 65%..so skrg baru dpt 18%..mmg la merempat melayu dibumi sndiri sbb kita nk berebut hak yg sikit tu.yang kaya mmg la bngsa kapir sbb dpt pegang 70%.itu la point dia.Lagi satu dia suruh melayu gunakan kuasa undi yg ada utk kebaikan bngsa melayu sndiri..so org umno dan pas kena la amik iktibar.kalau bergabung dh tentu menang sbb bngsa melayu 65% kt m'sia,jadi senang la nk pinda undang2 ikut islam.masalahnya org melayu la susah nk berubah..sbb tu la dia ckp org melayu bodoh xkira apa parti sekalipun.

Anonymous said...

Melayu mmg tak ada apa pun.. negara sendiri pun tergadai.. melayu adalah bangsa! yg penting adalah agama.. Islam! Islam & Allah..

Anonymous said...

Agaknya kita gelar dia Ali Setan, perangai diapun dah macam setan. Oleh sebab perangainya macam setan, dia layak berkawan dengan orang PAS. Orang PAS lebih rela kawan dengan setan daripada orang Islam yang sokong UMNO. hehehe...

Anonymous said...

Dia tak sedar ke yang dia pergi Mekah tempoh hari naik kapal terbang yang orang kapir buat.

Anonymous said...

mengaji tak abis pastu nak jadi ostat

Anonymous said...

Dah nama ali setan...beserban berjubah pn blom tentu ko tu Azmil mask surga..nak ckp itu kapir tpi guna laptop apple..bengong betullah ....

debab said...

melayu tak bodoh .... tapi dia yang bodoh ...

Anonymous said...

azmil otak udang,cakap macam cibai

Pak Aq said...

baru belajar kat syria 5 tahun,dah mula kutuk bangsa sendiri...pada hal sblum ni dia sndiri bergelumang dgn maksiat berbelas2 thn...sepatutnya makin bnyk ilmu kita dpt,kita kena semakin warak..ini tidak,semakin berlagak pulak..

Anonymous said...

bertaubatlah azmil..jangan jadi munafik!

choc-apple said...

haku bkn nak ngata sesaper cuma nk hingatkan diri sendiri....klo kta dah bertaubat jgn lah memandang org lain terlalu berdosa..klo kita ader kelemahan org lain pn ader..
kita ader kebaikkan org lain pn ader gak....
p/s sajer nak bikin kecoh...
azmil biz aper ek...