Monday, August 15, 2011

BILA KERISMUDIN DAN PEGUAM NEGARA LEMBAP , MAKA ROSAKLAH SISTEM !



 pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini memberi kata dua kepada Jabatan Peguam Negara supaya mendakwa segera Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga, atau bakal berdepan dengan tindakan luar jangkaan daripada pertubuhan itu.

Pada masa sama, presidennya, Datuk Ibrahim Ali juga menuntut Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail supaya mengambil tindakan undang-undang ke atas pelaku video seks yang 99.9 peratus menyerupai Datuk Seri Anwar Ibrahim serta mendakwa pihak yang mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi.

Katanya, cubaan kumpulan paderi Kristian dengan pemimpin DAP di Pulau Pinang untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi baru-baru ini, jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan tetapi beliau pelik, kerana sehingga sekarang tiada seorang pun daripada kumpulan tersebut yang dihadap ke mahkamah.

"Kerajaan jangan cuba hendak bermain politik dalam isu ini. Jangan sampai kami hilang keyakinan terhadap kerajaan kerana lambat bertindak bagi menguatkuasakan undang-undang. Di mana terhalangnya tindakan ke atas ketiga-tiga pihak ini? Siasatan polis yang lambat atau peguam negara sengaja melengah-lengahkannya?

25 comments:

komandomelayu said...

PATUT LETUPKAN JE TELOR DUA EKOR NI! KALAU TAKUT NAK GUNA KUASA PEGI MINTA PINDAH KE KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA ATAU WANITA LA!!

haggat said...

terbaik..hehe..adiwira made in Malaysia

Entri Terhangat!! :
Muka Baby Masa Pertama Kali Makan Lemon!!
Video Kenakan Kawan..LAWAK GILER!!

ex-aspirasi said...

Ala GAP, apa nak buat..? KDN dgn Jab. Peguam tu ramai yg pembangkang. Jabatan-jabatan lain kerajaan pun bersepah yg pembangkangnya..

orang macam aku dan ramai lagi graduan yang bergolok bergadai berjuang utk kerajaan di dalam kampus tak diterima masuk kje gomen walaupun lulus 2nd class upper in engineering.

yang di ambil jadi pegawai PTD, muka yang kutuk kerajaan di dalam kampus dulu. belajar pun bukan pandai sgt, tp sebab pndi bermuka2 tu yang dpt..!

padanlah byk polisi kerajaan yang tak berjaya diterjemahkan ke realiti sebab pelaksana dasar rata2 pembangkang.

tapi bagus jugak, aku kerja swasta ni byk jalan2 tgk tempat orang dlm dunia ni..nak tolong kempen utk kerajaan lg? Sorry..I'm not interested anymore..

Anonymous said...

haduiii... cepat la sikit cik menteri oiii.. tensi gua tengok anda..

ANACONDA said...

AKU DAH CAKAP DGN KORANG DAH, DARI SEKARANG NI KORANG HARUS TANAMKAN ""GERAKAN ANTI HISHAMUDIN"" D HATI KORANG...

CUMA JGN LAKUKAN GERAKAN ANTI SEMBRONG...

KITA PERLUKAN BN MENANG D SEMBRONG...

CUMA PUKIMAK NI KITA HAPUSKAN MASA PEMILIHAN UMNO SELEPAS PRU KE 13 NANTI...

KORANG YG LAYAN BLOG GAP INI ADALAH AGEN PERUBAHAN UTK MENYELAMATKAN UMAT MELAYU & AGAMA ISLAM SERTA KESEJAHTERAAN NEGARA...

CUMA JGN SAMPAI MASA MENOLAK SI HISHAMUDIN DLM UMNO SOK, KORANG KENA PANGGIL DGN SI HISHAMUDIN NI ATAU PEGAWAI2NYA KORANG D HULUR SERIBU DUA, KORANG PANGKAH/UNDI PLAK SI HISHAMUDIN NI (MAKSUD AKU YG MANA2 JADI PERWAKILAN UMNO SOK LA YA)...

BAGI AKU KORANG MMG CIBAI LA...

Abu Garcia said...

Mudin & Gani ooiiiii,

Cuba hangpa tengok betapa cepatnya kerajaan Britain tangkap dan dakwa puak perusuh tu. Bukan mcm kita, bagi makan dan bela para perusuh, kot kot depa jadi baik. Piiiirrrah.

Kalau hang sebagai menteri dan Gani AG ada teloq, hangpa dakwa depa tu semua cepat sebelum raya. Pastikan depa ditahan dlm penjara dan tolak dulu jaminan sampailah habis raya.

Kalau tak buat jgk, hang jgn jadi menterilah. Dan Gani, hang opt awailah .... dok rumah jaga cucu.

Bab penyokong pembangkang dlm kerajaan, aku harap SPR cetak kertas undi dgn no. siri rahsia, supaya senang trace sapa sokong sapa. Bila dpt bukti senanglah transfer depa pi dok long pasia ka bakelalan ka ...

Anonymous said...

Depa lembap pasal najib lembap. Kalau tanya najib pasai apa tak tegas sikit kat depa ni? Camna nak tegas, aku sendiri pun lembik. Yang aku tau cuma nak buat press statement transformasi yg tak transform apa-apa pun!

Anonymous said...

ISU murtad DIam, ISU perkauman Diam...kalu owg melayu bangkitkan isu awal² dah kne TINDAKAN. SIal btol pemimpin macam nie.kasi turun

Anonymous said...

komandomelayu:


ckp je tak guna buat jelah. ckp berdegar2 tapi habuk pun tarak. nak lempang Lim Guan Eng lah, nak tumbuk anwarlah, nak cincang nik aziz lah tapi kau kat sini jugak.

aku cabar kau buat! kalau tak memang kau ni komando telur masin.

tungkaran hati said...

kerajaan sekarang ni dilihat kena penyakit bisu, pekak badak dan dayus diatas kes-kes tersebut...harapkan popular je!
sokongan rakyat bukan main lagi dirayu...tapi kedaulatan undang-undang dipinggirkan...mana keadilan yang dilaung-laungkan?

Anonymous said...

Jika PERKASA menjadi parti Politik aku ramalkan ramai akan sokong PERKASA...

ANACONDA said...

KEPADA ANON 1053 AM...

ADA BETUL JUGAK AYAT KAU TU...

Anonymous said...

lembab ke atau subahat

Anonymous said...

Ada sesuatu yg mereka takut..

Mungkin kemuruk mereka ditangan pembangkang,,

Berani kerana benar, tak berani kerana TAKUT RAHSIA BOCOR.

Tiada orang lainkah yg bolih menjawat jawatan ini?

KALAU MELAYU BAWA KEPALA LEMBU CEPAT2 DIDAKWA, KES BAKAR GEREJA OLIH MELAYU DGN SEGERA DIDAKWA..

MELAYU ! MELAYU !MELAYU.!.. TUNGGU APA LAGI???

Anonymous said...

PERWAKILAN2 UMNO TOLONG PASTIKAN HISHAMUDDIN TIADA DIDALAM KEPIMPINAN TERTINGGI UMNO LAGI SELEPAS INI.

ITU SAJA CARA TERBAIK UTK MENGELAKKAN DARI MELAYU TERUS DITINDAS OLIH BELIAU.

KITA BUKTIKAN TIADA LEGACY DIDALAM UMNO.. HANYA YG BENAR2 HEBAT KITA NOBATKAN SEBAGAI PM .

BELIAU SEAKAN2 YAKIN UTK JADI PM SEBAB TU TERKEMUT2 DAN TERHEGEH2 BERTINDAK, TAKUT DITIBAI PEMBANGKANG. SEKARANG KITA TIBAI,

DIA LUPA KUASA DITANGAN PERWAKILAN2 UMNO!

KAMI BERANI MENCIUM KERIS TANPA PERLU MOHON MAAF PADA SESIAPA PUN..
KAMI MELAYU BERTELOQ, BUKAN PONDAN!



APAKAH SEDARA2 SUDI MENERIMANYA SEBAGAI PM AKAN DATANG ???

komandomelayu said...

ANON 943

AKU GEGAR DALAM NI TAK SEMESTINYA AKU KENA BUAT ATAU AKU TAKUT NAK BUAT!
KAU INGAT AKU BODO MCM KAU KE?

KAU NAMA PUN TAK BERANI TULIS PASTU MENYAMAR MCM2.

Melayu Perak said...

Bab nih yang aku letih nak komen....gap macam menyiksa aku...pass komen entri nih

Esperalzi said...

Kelembapan Hishamuddin mencerminkan kelembapan Najib....

ANACONDA said...

ANON 1216 PM...

AKU SOKONG AYAT KAU 1000%%%...

SETTLEKAN SI HISHAMUDDIN DLM UMNO...

ANACONDA said...

MELAYU PERAK...

APSAL PLAK...

KAU KRONI SI HISHAMUDIN NI KE...

BERAPA DIA HULUR KAU SEBULAN...

rakab said...

Ini semua yang aku malas nih !

Memang aku fed- up dengan Hishamudin, tapi aku tak nak pulak Umno/BN yang rosak !!.

Tunggu aje lah pemilihan Umno nanti.

Anonymous said...

Komando melayu:



Hahahahahahaha.....tak tahan gelak ni.....hahahahahaha

Anonymous said...

aku dah naik menyampah nak komen 2 org sial ni. AG mcm takde fungsi langsung. Menikus manjang..Simudin ni takyah nak ckp lg lah..dia ni mmg dh dasar buat keje mcm sial..aku dh bosan tahap gaban dgn diorg nih. AG ni dipencenkan aje..org edar video sek dah didakwa..org yg terang2 menutuh pantat biar lepas bermaharajalela..sial lah AG nih..mampos cepatlah bg org lain take over..ppttuuuiihhh..

choc-apple said...

maaf ckp ler yerk...ntah2 peguam negara pun pembangkang kot....jgn slhkan sayer klo sayer slh faham sbb tingkahlaku sgt2 diragui....
segala tindakkan merimaskan rakyat
marhaein....

Wanredone said...

"komandomelayu said...ANON 943
AKU GEGAR DALAM NI TAK SEMESTINYA AKU KENA BUAT ATAU AKU TAKUT NAK BUAT! KAU INGAT AKU BODO MCM KAU KE?
KAU NAMA PUN TAK BERANI TULIS PASTU MENYAMAR MCM2.August 15, 2011 12:28 PM...."
wanredone: Aku setuju dgn Anon 943 ... Kalau gegar dalam ini, semua orang boleh buat. Anon 943 TAK kata kau BODO, kau sendiri yang kata kau BODO ... Nama: "komandomelayu" BUKAN nama kau sebenar, kan? Begitu juga "Anonymous", semuanya berlindung TAKUT diketahui orang indentiti sebenar! Bagi aku, wanredone ialah nama sebenar "WAN REDHUAN BIN WAN EMIT" ..... Salam untuk semua, jangan kotok teman dlm bulan yang mulia ini, tak elok, batal nanti posa....