Tuesday, August 9, 2011

KEJUTAN ESOK DAN MINGGU INI !

isu 12 melayu dalam gereja.
bukti yang pasti membikin gereja kantoi.
nantikan kejutannya esok,minggu ini !

40 comments:

Anonymous said...

Tetapkan Iman...

Anonymous said...

isu ini kenapa pas dan pr nak disalahkan.sapa yg memerentah hingga ibu2 tunggal ini daif,benda ni berlaku dah lama.kalau kerajaan perihatin masaalah ini tak timbul.bila mogon bantuan banyak birokrasi.bila datuk2 buat pinjaman berjuta tutup mata,pr pas yg salah ke.mana shahrizat,mana big mama.

Anonymous said...

Aku rasa skrg aku dah beralih arah..bukan bengang ngan gereja.. tak puak PAS nie...langsung tak nak bersuara pun.... dok sibuk la hal SPR diorang dok isukan...Siallllllllll

Anonymous said...

KEPADA ANON 726PM

BUAT LA PERHIMPUNAN DESAK KERAJAAN TOLONG KEPADA SESIAPA YG MEMERLUKAN.AKU SANGGUP JADI PENGANJUR.KITA BUAT PERKARA BAIK INSYAALLAH AKAN DIBERI PERTOLONGAN DARI ALLAH TAALA.

YG PUAK LAKHANAT BT PERHIMPUNAN BERSHIT TU TAK DA FAEDAH SEMUA LAKNAT2 NI PI SERBU SAMPAI ADA YG GOL MATI.

BILA DAH JADI MACAM NI AKU HARAP PIHAK KERAJAAN AKAN MENJADI LEBIH IKHLAS DAN SANGGUP BERSUSAH PAYAH MENOLONG ORG

Anonymous said...

isu murtad yg dah lama kerajaan tak urus ditimbulkan semula agar isu spr yg semakin bobrok terlindung,hassan ali ni bukan bolih percaya,berlagak mcm hero,kalau betul ikhlas nak benteras kenapa tak buat lapuran pada kerajaan,siapkan butir2 lengkap.isu murtad dahlama,yg islam atas nama berapa ramai,nama islam tetapi tak sembahyang dan buat perkara mungkar,isu2 ini dah lama kerajaan bn tutup mata,

jo said...

JOM belah dari PAS...tak guna!...Agama dijual beli...tak takut Neraka allah ke?

izad12 said...

anon 7.26pm,isu zakat dan baitumal di dalam bidang kuasa kerajaan negeri. dalam isu ini tiada pihak yang mengaitkannya dengan pr tetapi pendirian pr yang menyebelahi kristian yang memudaratkan mereka. itu salah umno juga ke?

Anonymous said...

Hakikat sebenarnya, PAS parti orang2 Melayu terbaik di Malysia jika difahami betul2 asas perjuangannya..Bertukar mengikut edaran masa.. UMNO ternyata gagal membela nasib melayu.. ayuh melayu .. sokonglah PAS tanpa was was..

Anonymous said...

jom kita keluar dari pas beramai2....hancur pas...

Komen Ust. Zaharuddin said...

Bacalah komen Ust. Zaharuddin...

Anonymous said...

Anon 8.40

PAS berjaya kah membela nasib Melayu ? Apa jadi Melayu di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor..? Apa sumbangan PAS dalam kerajaan PR .. ?

Anonymous said...

anon 8.40pm.. PAS parti terbaik org Melayu.. mmg la terbaik, dri segi melacurkan agama, jd pak turut DAP, maslahnya PAS dh xda asa perjuangan, pengikut bawahan je yg trjerit negara islam, pemerintahan islam, tp Haji Hadi dh ubah perjuangan ke berkebajikan, xkn la xtau o.. Skrg perjuangan PAS adalah mempertahankan DAP.

wa pikir pakai akal said...

Salaam..yang salah dalam isu ini ialah AKU :

1. aku mengeluarkan zakat dan fitrah kpd Baitul mal yang bnyk birokrasi menyebabkan duit zakat dan fitrah aku tak sampai kpd golongan yang memerlukan. Lepas ni aku beri direct..baitul mal?...poodah!

2. aku sebagai muslim masih bertelingkah sesama sendiri atas isu2 remeh ie: politik bangang gila kuasa, menyalahkan muslim lain yang tak sependapat dgn aku dsb. Lepas ni aku hanya akan merujuk pd alQuran dan sunnah Rasullullah.

3. aku membiarkan pemimpin2 aku baik dari kerajaan atau pembangkang memutarkan belitkan fakta hingga aku keliru dan tak dpt berfikir dgn waras. Lepas ni aku akan hanya undi muslim atau muslimah yang hampir kepada Allah.

4. aku memilih pemimpin di kalangan muslim yang mementingkan diri sendiri dan tidak mempunyai sifat kepimpinan spt khairy j., mat sabu, sabri ismail, anwar ibrahim, nik aziz, hj hadi dan beberapa lagi 'tokoh'. Lepas ni kalau takde wakil yang layak jadi pemimpin..aku tak akan undi sesaper.

5. aku terlalu berlembut dengan segelintir puak kafir harbi yang terang2 menghina dan mencabar kesucian agama aku. Lepas ni aku tak akan berdiam diri...u get what u asked for

6. aku tak dpt mempengaruhi semua muslim untuk sependapat dgn aku tetapi aku boleh mulakan dgn keluargaku sendiri

WasSalaam

AnakMalaysia said...

Salam Pejuang Pejuang Melayu sekalian. Cuba tengok video ni. ANAK MELAYU kita dirompak dan dipukul di tengah kekecohan LONDON. Jom pi berjihad kat sana. Jangan duk belakang monitor komputer je. Mana PERKASA dan PEKIDA?

http://youtu.be/XYuMPw6Yi3k

Anonymous said...

ANON 7.26

kejadian ini berlaku di SELANGOR..siapa yang memerintah selangor? kutipan ZAKAT selangor pegi mana? jangan nk tuding jari kat orang lain seolah-olah PAKATAN KHALIB tu sempurna sangat, ini isu agama...x payah nk bela2 PR ko tu kalau dh terang2 memang SALAH.

komandomelayu said...

BILA KORANG PEJUANG TEGAR PAS NAK BERGULING DEPAN GEREJA????

KE DAH GULING JADI TENGGILING!!!

Anonymous said...

WEI ANAK MALAYSIA 915PM.

HANG NI LA BANGANG.SORANG MELAYU KENA PUKUL KAT LONDON KO BISING MENYALAK.YG JADI KAT PALESTINE KO DIAM JA.BARUAA PUNYA ORG...

KALAU HANG RASA HANG KUAT JOM KITA TRY MASUK KAT PALESTIN MCM DALAM MOVIE THE VALLEY OF WOLVES PALESTINE.

PERJANJIAN HIDUP AKU IALAH MATI.KALAU STAKAT MEMEKAK TUNDING JARI SANA SINI BUDAK TADIKA LAGI PANDAI

KEBANGKITAN PEJUANG HAMAS...
PERJUANGAN AKHIR ZAMAN...

AnakMalaysia said...

Alarr kalau berani dengan Melayu sendiri kat Malaysia je apa guna. Kata pejuang, kalau pejuang betul betul pi seludup masuk London tu bela anak anak Melayu kita dari diserang MAT SALLEH. Ke takut kat MAT SALLEH? Hahahaha BACUL.COM

Anonymous said...

WEI LAKNAT ANAK MALAYSIA,

AKU TAK PERANG LA DENGAN SAUDARA SEKIBLAT DGN AKU.KALAU KO NI KAFIR LAKNAT CONFIRM KASI HENTAM SAMPAI PADAM.

BAIK KO LYN GAMBAR BUDAK KENA TIBAI KAT LONDON PASTU GO AND CRY TO YOUR MAMA.

Anonymous said...

Aku nak tengok macam mana kerajaan PR di Selangor uruskan hal nie???? Interesting!!

Anonymous said...

KERAJAAN PR SELANGOR KUAT KENCING.DIORANG MMG KAKI KENCING.POINT KES MURTAD NI YG AKAN BUAT MEREKA TERKENCING...

Esperalzi said...

Orang Kristian tidak pernah berhenti walau sesaat pun di dalampercubaan mengKristiankan seluruh manusia di dunia yg belum menganut agama Kristian..saat saya menulis ini pun ada saja gerakan Kristian di mana2 pelosok dunia yg berusaha mengKristiankan penganutt agama lain..

Kristianisasi (gerakan mengKristiankan orang bukan Kristian) tidak tertumpu kepada orang2 Islaqm saja tetapi kepada semua orang2 yang bukan beragama Kristian, termasuk tumpuan terhadap penganut2 Hindu, Buddha, Yahudi, Jainisme, Sikhisme, Atheisme, Bahai'sme dan siapa saja yg masih belum beragama Kristian..

Sebab itu di INDIA dan NEPAL yg merupa negara majoriti HINDU, sering berlaku kes orang1 Hindu mneyerang dan membakar gereja2 Kristian, bahkan membunuh mubaligh2 Kristian (http://www.usatoday.com/news/world/2008-08-27-India-clashes_N.htm). Orang2 Hindu di India sangat marah terhadap percubaan gerakan Kristian mengKristiankan org2 Hindu yg miskin..

Keadaan juga sama di SRI LANKA, negara majoriti BUDDHA di mana penganut2 Buddha, termasuk sami2 Buddha, menyerang gereja dan penganut2 Kristian atas alasan yg sama, ia itu mereka marah akan gerakan Kristian yg cuba mengKristiankan orang2 BUDDHA di Sri Lanka, hinggakan ada penganut2 Buddha Sri Lanka meminta Parlimen negara itu meluluskan undang2 anti-penukaran agama bagi menghalang Kristianisasu orang2 Buddha di Sri Lanka (http://www.christianpost.com/news/buddhist-monks-destroy-church-in-sri-lanka-attack-pastor-33458/)

Of course, gerakan Kristianisasi juga berlaku di negara2 Islam, misalnya di Indonesia. Maka di Indonesia juga, org2 Islam memyerang gereja Kristian, bahkan turut membunuh org2 Kristian, seperti halnya di India dan Sri Lanka (http://www.asianews.it/news-en/Radical-Muslims-threaten-to-kill-Christian-man-in-Bekasi-18839.html)

Jelas sekali, di mana2 mereka pergi di pelosok dunia, org2 Kristian SENTIASA cuba mengKRISTIANkan sesiapa saja yg belum anut agama Kristian, tak kira samada "calon' Kristianisasi itu beragama Islam, Hindu, Buddha atau apa saja, hinggakan menimbulkan konflik.

Agama Kr5istian sgt berbeza dgn agama lain. Agama lain menunggu calon penganut datang mencarinya tapi agama Kristian sangat aggressif mencari penganut, hingga mereka akaln lakukan apa saja utk memujuk org lain masuk Kristian termasuk rasuah wang ringgit, perempuan, dan macama2 lagi.

Apakah Malaysia selamat dari Kristianisasi? Jawapannya ialah: TIDAK! Kita juga tak selamat! Gerakan Kristianisasi berada di negara kita doi mana saja Malaysia, bertongkos lomos siang malam utk Kristianisasikan umat Islam/Melayu. Maka tak hairan jika kes terdapat Melayu pergi ke gereja di Malaysia.

Kenapa org2 Kristian begitu agresif mau Kristiankan org lain? Baca tulisan saya seterusnya..

Anonymous said...

parti LiPAS sudah tx relevan dalam politik malaysia..semacam serangga perosak...dulu aku masih lagi menghormati perjuangan PAS..sekarang tidak lagi dgn pemimpin hampas seperti mat sabun n hadi bawang...perjuangan LiPAS adalah mentaati tuan besar DAPig..marilah pengikut PAS yg masih waras tinggalkan bahtera yang hampir tenggelam (PR)..kita sertai UMNO dan Barisan Nasional yang berjuang memartabatkan Agama ISLAM dan kemajuan Malaysia...

rakab said...

Anon 8.20,

Kamu terlalu buruk sangka.
Kamu mempersoalkan tindakan Hasan Ali, pemimpin kamu sendiri.Mungkin kamu puak Anwarinas.

Tujuan serbuan tentulah kerana hendak mengumpul bukti dan maklumat. Apabila data-data yang diperolehi sudah lengkap serta kukuh, barulah dibawa kepada pihak kerajaan untuk tindakan.

Isu murtad bukan untuk menutup masalah SPR, kerana ia bukan dibongkar oleh BN tetapi oleh JAIS dan Hasan Ali,..exco agama PAS Selangor sendiri.

Anonymous said...

PAS sentiasa dipandang serong oloh orang2 Melayu, terutama Melayu keturunan UMNO.. mungkin mata mereka dah terbalik atau hati dah gelap gelemat! Berilah peluang pada PAS utk mentadbir negara..Insyaallah nasib bangsa Melayu akan terus terbela..

komandomelayu said...

anon 1156

nak muntah baca hujah bodoh kau!
kat kelantan melayu terbela?

cuba senaraikan apa yg dibela?

tembeleng said...

Adat la puak bingai ni. Esok kalau ditakdirkan depa pegang Malaysia dan ada orang Melayu yang murtad, maka Pas akan salahkan puak Kristian sebab masuk ke negara ni dan murtadkan anak-anak Melayu.

Orang yang lemah akan sentiasa menyalahkan orang lain. Itu fakta.

tembeleng said...

Bagi Pas peluang tadbir negara? Tadbir 2 negeri pun tak settle lagi, macamana ni bang? Arak dah rapas pun kena kasi balik. UMNO yang mintak balik ke, bang? Eh, bukan! Member kamceng ko DAP yang mintak balik tuuuuuu.

Bagi can kat Pas perintah negara? Hahahahaha. Kenapa? Supaya boleh DAP perintah negara ni secara proksi? Hahahahaha. Bodoh pun hujah, puak Pas ni. Nak perintah negara. Hahahaha.

Anonymous said...

When the murtad deserts Islam, all of his good deeds are wiped off and he stays in Hell everlastingly: "If any of you turn back from their faith and die in unbelief, their works will bear no fruit in this life and in the Hereafter; they will be Companions of the Fire and will abide therein." (al-Baqara, 2/217).

Anonymous said...

komandomelayu & 12.55am

Ketawalah puas2 sebelum hangpa menangis selepas PRU13.

Aku tak mau cakap banyak, sekadar nak berpesan BN(UMNO) bakal dikapankan selepas PRU13.

Hangpa beralihlah kpd PAS(PR), jgn jadi bodo menjadi barua2 bos2 UMNO yg perkudakan hangpa.. Dihulur RM5oo utk raya, besar sgt ke nilai tu.. Kalau PR berkuasa lebih dari itu bolih diberi Bonus.

Beri undi pada PR utk kemewahan sebenar sebagai rakyat negara maju, kalau BN hanya yg atas2 yg maju, yg bawah tetap papa kedana. Angkara siapa???

JAWABLAH sendiri!

ireman aziz said...

August 10, 2011 2:51 AM

mat... nak duit usahalah... asyik nak harap gomen je hulur... kalu ko rasa yang atas tu makan banyak, comfirm ke tukar yg baru tue tak makan... silap haribulan lagi banyak dia makan... kalu rasa nak makan sekali, usahalah nak dok kat atas sana...

ANACONDA said...

ANON 726 PM...

BUTOKAU LA...

ANACONDA said...

ANON 840 PM...

""SOKONGLAH PAS TANPA WAS-WAS""...

CUBA KAU MENGUCAP...

AKU ULANG, CUBA KAU MENGUCAP...

BODOHHHHHH !!!...

ANACONDA said...

ANON 1156 PM...

PANTAT MAK KAU LA...

komandomelayu said...

ANON 231

HA HA HA
KAU TUNGGU AKU SEWEL DAN NYANYUK
PUN AKU TAKKAN UNDI PAKATAN RAKYAT BODOH NI!

PR BAGI BONUS RAYA KAT NEGERI PAKATAN BERAPA BULAN GAJI?

ADA SEBULAN ATAU DUA ATAU TIGA BULAN?

KAU TU SAH2 BODOH PASTU BANGANG TAK ABIS2 NAK JADI BARUA KPD CINA!

KAU BAGI AKU 5 JASA PR KAT NEGARA NI!

ANACONDA said...

ANON 251 AM...

PANTAT MAK KAULAH...

KAU LAGI SORANG ANAK SUNDAL BELAKANG MATI YG MENYEMAK DLM KOMENTAR NI...

ANJING KAU, BAGI TAHU AKU KAT MANA AKU BOLEH JUMPA KAU BANGSAT...

AKU NAK PECAHKAN MUKA KAU NI...

SIAL PUNYA KETURUNAN

Anonymous said...

BUNUH saje owg yg cube menentang ISLAM....

Anonymous said...

anaconda 8.02

Sesungguhnya aku sedang menjalani ibadah puasa..

Anonymous said...

anon August 9, 2011 8:40 PM

Jgnlah mudah menuding jari kpd pihak lain. Sumbangan PAS pd org melayu tak nampak pun. teman pernah tulis surat pd wakil rakyat pas tempat teman, langsung tak di hiraukannya. mcm makan gaji buta. bila nak ngundi terhegeh2 datang, tapi bila dah menang batang hudung pun tak nampak. piiii lah mabuk

Anonymous said...

Kalau bagi Pas memerintah dan masaalah tak selesai mereka akan menyalahkan BN.Apa saja masaalah salahkan BN.Kalau bontot mereka dimasuki lintah pun mereka akan menyalahkan BN.

Kuasa tak dapat menyelesaikan masaalah malah mejadi masaalah kalau kita sendiri sebahagian daripada masaalah itu.