Saturday, August 6, 2011

KENYATAAN MEDIA GAPS : KALID GAGAP PELACOR BANGSA !

Kemana moto NEGERI KEBAJIKAN yang dilaung-laungkan oleh Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor. Adakah moto ini sekadar satu slogan kosong dan janji kosong, nampaknya begitu lah.



GAPS sangat prihatin kepada keputusan Yayasan Selangor yang akan menutup dan merobohkan Asrama Pusat Yayasan Selangor Asrama Tun Dr Ismail dan Asrama Toh Puan Norasikin Kuala Lumpur. GAPS memandang ini merupakan bukti kezaliman kerajaan PR di Selangor kepada rakyatnya sendiri.

Lebih menjolok mata bila MB buat keputusan Asrama Yayasan Selangor itu hendak dirobohkan bagi memberikan laluan kepada pembinaan HUB KOMERSIAL yang tentu nya akan memberikan laba kepada saudagar-saudagar elite kroni Pakatan Rakyat.

Apakah sebenarnya matlamat penubuhan Yayasan Selangor ? Adakah ia sebuah entiti membuat keuntungan atau sewajibnya memberikan kebajikan pendidikan kepada anak-anak Selangor ? Kebajikan pendidikan atau keuntungan wang ringgit ?

Nampaknya MB Selangor lebih mengutamakan matlamat membuat laba. Dia masih bermimpi menjadi Menteri Besar ini sama dengan menjadi CEO sebuah syarikat GLC. Malangnya rakyat Selangor mempunyai seorang MB seperti Khalid.

GAPS melihat Khalid Ibrahim tidak mempunyai  justifikasi untuk merobohkan Asrama yang telah berjasa, sedang berjasa dan akan berjasa kepada Anak Selangor dalam memberikan kebajikan pendidikan. Puluhan ribu anak Selangor yang berjaya dalam Pelajaran hasil mendiami Asrama Yayasan Selangor sejak tahun 70 an lagi. Amat tidak logik keputusan untuk merobohkan Asrama pelajar yang gemilang ini.

GAPS menentang sekeras-kerasnya keputusan MB yang semata-mata berpaksikan kebendaan laba kewangan. MB telah membunuh masa depan anak-anak Selangor yang berpotensi dalam pelajaran. 

GAPS menuntut agar keputusan merobohkan Asrama Yayasan Selangor ini dibatalkan. Alternatifnya Yayasan Selangor wajib membina di Kuala Lumpur sebuah Asrama untuk anak-anak Selangor dengan kapasiti dan kelengkapan kediaman yang serupa sebelum Asrama Yayasan Selangor Tun Dr Ismail dan Asrama Toh Puan Norasikin hendak dimusnahkan.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

6 Ogos 2011

15 comments:

A.Hayee said...

Negara kebijikan pada kerajaan PR ialah keuntungan diutamakan.

Kebajikan rakyat dipinggirkan.

Maka rakyatlah menjadi mangsa.

Rakyat sedo

Anonymous said...

Kita pangkah selain dari PR pulak. Bagi peluang segala-gala ya nak dipolitikkannya. PAS pun dah tak macam dulu....... Bangang punya PAS... Sebangan Khalid Samad (MP aku), Mahpoos dan Sabu. Bolo punya pemimpin.

Anonymous said...

Terawih dulu lepas ni belasah PR.

Anwar ejen Yahudi said...

Hadoi ai.... habis Selangor bila dapat kat tangan beruk mcm khalid gagap. Bagaikan beruk mendapat bunga. Inilah dia.

Woi sekalian keldai DAP, PASngok dan anjing kafirun..!

Jadi...inilah dia nye konsep negara berkebajikan ye??

Semoga orang yag benar2 teraniaya, orang susah, anak yatim memanjatkan doa bagi melindungi mereka dari terus dianiaya maka akan hancur leburlah pakatan khalid gagap dan ronnie liu.

Anwar bin Ibrahim laknatullah!
Azmin bin Ali laknatullah!
Nik Abdul Aziz bin Nik Mat laknatullah!
Khalid bin Ibrahim laknatullah!
Khalid bin Samad laknatullah!

Anonymous said...

manyak bagus ini MB punya otak, ini macam kita mau aaaa, otak bisnis punya olang, waa manyak suka ini olang jadi MB, waa manyak sinang cali makan, niaga pun manyak sinang, waa mau siwa bikin itu rumah ulut lagi satu biji aaa, waa sulah ala lima biji lumah ulut, waa caya sama lu kalid aaa... hati waa manyak sinang.

Anonymous said...

manyak bagus ini MB punya otak, ini macam kita mau aaaa, otak bisnis punya olang, waa manyak suka ini olang jadi MB, waa manyak sinang cali makan, niaga pun manyak sinang, waa mau siwa bikin itu rumah ulut lagi satu biji aaa, waa sulah ala lima biji lumah ulut, waa caya sama lu kalid aaa... hati waa manyak sinang.

choc-apple said...

ini ler perbezaan ketara antara umat islam n yahudi....yahudi akan
mempertahankan aper2 jer peruntukkan/akta yg dah di setujui/digubal turun temurun...tapi muslim tidak n cuba
menyekat anak yg seugama yg kurang mampu mendapat kemudahan utk belajar....mcm maner muslim nak maju ke hadapan kalo mcm nih....

usin said...

apa punya mb ni. sial betul. kerana aku anak selangor & pernah dibantu yayasan s'gor, aku sumpah ko khalid. ko perintah s'gor mcm gampang!!! aku ulangi MCM GAMPANG!!!

ANACONDA said...

TAHNIAH PD KHALID AL GAGAPI...

SORANG PEMIMPIN BERTARAF MB YG PALING BIJAK D LAHIRKAN D BUMI SELANGOR...

TAK TAU APA AKU NAK MAKI SI KHALID NI LAGI DAH...

KANG D KELUARKAN PULAK ULASAN AKU DLM KOMENTAR NI...

AKU DGN BINI AKU CELIK BIJI MATA BANGUN TIDUR NAK PERGI MENGUNDI JE DLM FIKIRAN KAMI...

APSAL LA LAMBAT SGT PRU KE 13 NI...

SEMERAH PADI said...

UNDI BN PA LEPAS NI...

MAT TUTUH said...

YA ALLAH, KALAULAH KAU NAK AMBIL NYAWA KU SEKALIPUN TUNGGULAH AKU MENGUNDI DLM PRU KE 13 INI DULU

AKU DAH TAK TAHAN HIDUP D SELANGOR NI

Anonymous said...

Hang kaki Nutoh memang tak tahan tinggal di Selangor... pindahlah ke Hatyai... tutoh puas2..

Anonymous said...

Sesiapa yg mengundi PAS maka mereka adalah penyokong murtad!

Anonymous said...

saya bkn anak selangor tp saya mengundi di dun kota anggerik... saaya rasa eloklah kita tumbangkan kerajaan selangor ni di PRU13... selepas ditumbangkan, jgn bagi muka, SIASAT KE AKAR UMBI SEGALA SALAHLAKU DAN SALAH PENTADBIRAN DAN PENGURUSAN KEWANGAN YG DILAKUKAN SEMASA KHALID BERKUASA, SEMASA PR BERKUASA. beri sprm kebebasan mutlak mencungkil urusan pendadbiran mrk ini dan heret mereka ke muka pengadilan. saya pasti penyelewengan yg dilakukan kerjaan selangor sekrg ini bukan sedikit SEBAB ITU MRK AMAT TAKUT JIKA MEREKA TUMBANG DIPRU13 NANTI. hanya dgn kekal berkuasa saja segala onar mrk tidak pecah berderai...

ingatan saya kpd khalid dan kerajaan selangor skrg ini, jika KHIR TOYO BOLEH DIHUMBAN KE MAHKAMAH JGN INGAT KALIAN TIDAK BOLEH KAMI RAKYAT BIASA HUMBAN KE SANA JUGA.

mungkin apa yg berlaku pd hassan ali ada rahmatnya di bulan mulia ini... mungkin lbh ramai umat islam kembali melihat dgn hati siapa 2 khalid dan konco2nya... TAHNIAH HASSAN ALI SEMOGA ALLAH BERKATI PERJUANGAN KAMU... DOA2 ORG YG SEDAR PASTI MENGIRINGI KAMU, INSYA-ALLAH

OtakUdang said...

Lu orang terlebih cucur udang, OTAK pun dah udang. Hahahahahaha. GAPS untuk Melayu tak berpendidikan.