Sunday, August 7, 2011

KRISIS AKIDAH : INILAH PUAKA BESAR !

36 comments:

Anonymous said...

kalau tak silap aku, ambiga adalah penyokong kuat lina joy murtad masa tu.

Anonymous said...

Lina Joy yg MURTAD mengapa nak salahkan org lain? dah dia tak percaya dgn ISLAM.. Lantak dia lah.. diakhirat beliau akan menyesal yg tak berguna lagi!

Anonymous said...

kita xbole biarkan ja org yg murtad..
kena tlg dia utk bertaubat.

Anonymous said...

kalau kat arab saudi lina joy dah kena pancung depan orang ramai. itu barulah hudud. bukannya hudud geng hampas bawak nih

Anonymous said...

2.42 . hang pi la tolong .. cakap senang beb!

Anonymous said...

puak2 akan kata melayu lemah iman..biarlah sukati dia...

jangan lupa Aishah Bukhari anak imam pun boleh dimurtadkan inikan pula anak2 anda nti... hehehe

HAJI MOHAMAD BIN JUSOH said...

Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda:

مَنْ بَدَّلَ دِينَهُ فَاقْتُلُوهُ

"Siapa yang merubah agamanya, maka bunuhlah." (HR. Bukhari)

Anonymous said...

bagaimana pulak kenyataan si bahalol Jamil Khir Baharom (menteri Agaman UmNGOK) yg mengatakan seramai 125 org melayu sudah murtad semasa UmNGOK memerintah Malaysia??? ini cakap dlm Parlimen yeee...belum campur dgn beribu2 permohonan keluar Islam yg tersadai kat Jawi tuh.....takkan si bahalol Khir nie tak tahu???? kalau nak disibukkankan hal Lina Joy yg mana DSAI sokong, patutnya SIS(sister In Islam-yg mana pemimpin mereka dari kalangan anak2 elit umNGOK LEMBU) jugak patut dipersalahkan... mereka (SIS) juga menyokong Lina Joy atas nama hak asasi.... manusia bangkai yg pegang Institusi agama yg patut dipertanggungjawabkan dulu....

lagi satu, kemana perginya WANG ZAKAT yg patut digunakan untuk membantu org miskin??? dah dipakai UmNGOK untuk PRU13 keee???
Ingat pepatah nie sampai mati:-
DIMANA UmNOk KUAT, DISITULAH RAMAI BANGSA MELAYU MEREMPAT.

Anonymous said...

Malu la sket 3.36

Walau pun ko ni cina laknatullah.

Tapi dlm amalan agama cina pun menfitnah dan mereka2 cerita fitnah pun berdosa juga. Nanti roh atok lu sumpah sama lu.

Anonymous said...

Nur tiada pilihan
Oleh SURAYA ROSLAN
surayaroslan@hmetro.com.my

SEREMBAN: “Saya tiada pilihan melainkan menerima bantuan makanan dan wang daripada pihak gereja,” kata seorang wanita mahu dikenali sebagai Nur, 40, yang mendakwa sering mendapat cemuhan segelintir pihak kerana mendapat bantuan daripada gereja untuk menyara kehidupannya sekeluarga.

Menurut ibu kepada empat cahaya mata itu, dia kini tidak dapat bekerja kerana menghidap pelbagai penyakit, terutama asma, kencing manis, darah tinggi dan buasir.

dari kisah diatas, pertanyaan aku pd UmNGOK, kemana perginya wang ZAKAT yg seharusnya digunakan untuk membantu fakir miskin?? takkan buat beli Cincin Berlian yg berjota-jota harganya untuk laki Najib??? tak mungkin....dan adakah kerejaan memerintah mesia ini adalah kerajaan Islam???? sila jawab..........

Anonymous said...

anon 3:36,

Aik, kata pas lagi islam daripada umno, lagi bagus daripada umno, sekarang dah sama dengan umno?

kalau nak perjuangkan islam, buat la betul betul, jangan kata orang lain buat kenapa aku tak boleh buat?

kalau setakat nak buat sama macam umno buat apa aku undi korang yang takde pengalaman memerintah negara? baik aku undi BN je kalau PR tak boleh bawa apa apa perubahan?

kalau nak tukar pemerintah, aku nak tukarkan kepada yang lebih baik, kalau sama atau lebih teruk, buat apa aku tukar, kan ke bodoh namanya..

- pengundi atas pagar

Anonymous said...

Kalau dulu rasa pelik anwar sokong lina joy. Tapi bila video pelir bengkok anwar dpt dilihat satu malaya maka sudah tak hairan anwar sokong murtad, sokong gay dan sokong freesex amoi.

Sumbat anwar dlm sg buloh sama dgn nik aziz.

Anonymous said...

wang zakat selangor puak puak ko la yang sebat. lagi mau tanya..

Melayu Perak said...

Sunday, August 7, 2011
Tangguh! : Anwar Sentiasa Elak Bela Diri

AIDCNews – Sejak Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim membela diri pada 16 Mei hingga ke hari ini, Ketua Umum PKR itu dilihat berusaha mengelakkan dirinya daripada tampil ke mahkamah untuk memberikan keterangan.

Sudah dua kali mahkamah telah menetapkan tarikh untuk Anwar membela diri namun kedua-duanya dirombak oleh pihak Anwar dengan permohonan-permohonan baru supaya akan wujud bicara dalam bicara sehingga berjaya mengelakkan Anwar tampil beri keterangan bela diri.


Video URL: http://youtu.be/ai6k2VX24K8

Kali pertama, mahkamah tetapkan pada 6 Jun hingga 30 Jun, namun empat hari menjelang tarikh membela diri, pada 2 Jun, Anwar membuat permohonan baru untuk menggugurkan hakim. Klik di sini

Pada 6 Jun, hakim membuat keputusan tidak akan mengundurkan diri kerana tiada merit dan ini merupakan percubaan ketiga Anwar mahu menggugurkan hakim.

Bagaimanapun, Hakim Mohd Zabidin membenarkan permohonan barisan pembelaan untuk menangguhkan perbicaraan kes tersebut selama 37 hari sementara menunggu rayuan di Mahkamah Rayuan.

Mahkamah menetapkan pada 13 Julai untuk prosiding bermula semula.
Klik di sini dan di sini

Pada 6 Julai, Mahkamah Rayuan menolak rayuan Anwar terhadap keengganan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah supaya menarik diri daripada mendengar perbicaraan liwatnya.

Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Hasan Lah membuat keputusan tersebut setelah menimbangkan hujah-hujah pihak peguam bela dan pendakwa raya.

“Kami berpendapat tidak ada sebab kami tidak bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi pada 6 Jun lalu,” katanya.

Susulan keputusan mahkamah menolak rayuan itu, peguam bela Anwar, Karpal Singh memohon mahkamah menangguhkan sebutan pada 13 Julai ini.

Bagaimanapun, Hasan tidak membenarkan permohonan Karpal tersebut. Klik di sini, sini dan di sini
Anwar berjaya menangguhkan diri daripada membela diri dengan permohonan menggugurkan hakim selama 40 hari iaitu dari 2 Jun hingga 13 Julai.

Pada 13 Julai, mahkamah sekali lagi menetapkan tarikh baru untuk Ketua Umum PKR itu membela diri iaitu dari 8 Ogos hingga 26 Ogos.

Namun 14 hari sebelum tarikh Anwar membela diri pada pada 26 Julai dan 1 Ogos Ketua Umum PKR itu membuat dua lagi permohonan baru untuk menemu bual 15 saksi terlebih dahulu, sebelum beliau membela diri. Klik di sini dan sini

Nampaknya Anwar kembali mengulangi taktik lama seperti yang pernah dilakukan pada 6 Jun lalu iaitu membuat permohonan baru untuk mengelakkan dirinya memberi keterangan.

Bermakna pada 8 Ogos, sepertimana yang ditetapkan Anwar membela diri terpaksa ditangguhkan kerana mahkamah terpaksa membicarakan kedua-dua permohonan Anwar untuk mendapatkan 15 saksi tersebut.

Persoalannya kenapa Anwar kelihatan keberatan untuk membela diri ?

Kenapa beliau sentiasa mengelak dan sentiasa mencari helah untuk menangguh-nanguhkan kes ?

Sebab yang paling besar adalah Anwar Ibrahim tidak ada alibi untuk mempertahankan dirinya. Klik di sini dan sini

Kita tunggu apa langkah Anwar seterusnya…

sumber AIDC

Anonymous said...

3.36 & 3.50

Mana duit zakat slgor??? Sampai 15 org murtad di gereja?? Jawab laa...

Dulu ko kata esok perintah sebelom ayam kokok dah hudud...

Perintah slgor tutup kilang calsberg...

Stakat sembang beruk may yeh pun bleh ulang kata2 nik aziz.. Hehehehehe.....

Anonymous said...

aik, ada lagi isu cincin? memang tak tau baca lah puak puak bahlol nih...
banyak sangat kena kencing dengan malaysiakini.
berita pasal cincin tu dah sah fitnah, udah udah ler tu bulan puasa ni..

Anonymous said...

Anak2 cina dan keling dap mana tau malu bebb. Kang dtg sini lagi beradu domba. Pegi mampus la semua cina dan keling. Lagi diaorg beradu domba lagi bagus. Sentimen benci cina dan keling makin naik mengila. Aku tumpang semangkok je pijak pala cina dan keling.

Anonymous said...

Kat bandar baru salak tinggi 2 minggu lpas hampir nak jadi mcm kg medan. Keling dgn melayu nak rentap. Tapi bila org melayu dah mula kumpul. Keling tak jadi nak tunjuk kurang hajar.

Anonymous said...

Diaorg ingat rosmah nak layan pasal isu cincin dan nak saman mereka. Kalau rosmah saman diaorg dah siap sedia nak keluarkan segala fitnah dan delay sampai pilihanraya. Diaorg ingat dgn isu cincin boleh menang praya. Sudah la woii org dah tgk video konek bengkok anwar laa...

Anonymous said...

apa yg DSAI kata adalah betul. itu hak lina joy. dia dah tak nak menganut islam... apa kita nak buat... lagi pun dalam islam kan tak de paksaan.

kalau apa yang dia buat tu salah dan berdosa.. itu hak dia dan dia ada hak utk berbuat demikian. dan Tuhan juga ada hak ke atas setiap makhluq di alam ini. Tuhan maha mengetahui dan menguasai sekalian alam. jadi ini kita serahkan kepada Tuhan. kita manusia ni jgn pula nak ambil alih kerja Tuhan. kalau kamu betul betul dan benar benar percaya kepada Tuhan, serahkan lah hak menghukum itu kepada penciptanya.

jadi, kita nak merepek buat apa... kalau dia islam pon tapi tak praktis cara islam... apa beza... disini jg ramai yg islam tapi... tanya diri sendiri sikit... Islam apa kamu... sekadar nama?

Anonymous said...

HUDUD? .. MANA PAS BERANI SEBUT SEKARANG NI... KALAU MEREKA KELUAR DARI PR, AKAN BERGEMA KEMBALI..AKU BERANI BERSUNAT LAGI SEKALI JIKA MEREKA BERANI BERCAKAP TENTANG NAK MELAKSANAKAN HUDUD!.. NABI MEREKA KAPALApusing.. maklihampot punya PASngor..

Anwar ejen Yahudi said...

anon 3.36 dan anon 3.50
apa komen ko plak pasal wang zakat negeri selangor nak digunakan oleh kerajaan selangor bagi kegunaan kafir??

suka la ko agama lain mahu di samatarafkan oleh kafir?? siap ada majlis antara agama lak. Pluralisme jadi pegangan. Apakah Islam sama level nya dgn agama lain??

cakap pusing sana sini mcm radio rosak boley la..

bila orang tanya balik diam..

pakatan haram kat selangor ni cuma BONEKA kafirun. Kafir harbi pulak tu..

Baru ronnie liu dgn teresa cock berdehem dah gigil lutut takut.

Bacul.

Anwar ejen Yahudi said...

hahahaha

isu cincin timbul bila pakatan dan sekalian pencacai kafirun sudah habis modal nak attack najib.

maka di attack pulak bini najib. Tak dapat najib, bini dia pun jadiklah..

adoi ai..kah kah kah kah kah..takde modal ..kesian...

Anonymous said...

dah pendek akal nak wat camna

Anonymous said...

SIS-sister In Islam yg didokong oleh anak2 pemimpin elit UmNO pon sokong Lina Joy jugak.....so, sape yg lagi Puaka Besar.....

Anonymous said...

akal je pendek tapi, *tuuuuuut* panjang...bengkok pulak.

Anonymous said...

SIS tak de kena mengena dgn Umno woot! tak kiralah dia anak sapa pun, kita ttp lawan, bukan mcm org pas, kena anak sendiri, pemimpin sendiri, menipu pun tak pe, munafik!

ijok said...

Aiyakk!! suma orang marah!
sekarang tak boleh masuk.

wo... chow!!.

OTAIROCK said...

Anon 3.36... Gua rasa lu ni memang bangang tahap tak bley nak di ajar. Jgn main sedap mulut jer kalau tak tahu kisah sebenar. Orang jenis macam lu lah yang patut di humban ke laut. Sama juga macam DSAI. Baru aman Malaysia.

Anonymous said...

jangan layan bebal 3:36 PM. semalam aku dah explain dah kat dia tapi dia yang tak paham. alih2 ari ni dia tanya balik soalan sama

Anonymous said...

kalau nak murtad kaa ... nak pantat kaaa .... jangan dok kata kjaan yang salah .... !!!! kjaan dah siap siapkkan sume fasilitis utuk rakyat yg islam .. nak blajo agama ...kemana..? nak pegi haji ... nak masok islam pon ada tempat dan salurannya...ini tidak ... ada satu kes plajar melayu mati kemalangan .. bila di selak kain tudung .. dia dok pakai rantai salib .... orang marah kat kjaan kata ..kjaan yg buat budak tu murtad ... pelik aku .... tanya laaa mak bapak dia ...!!!! mak bapak dia pon tak tau dan tak sedar .... nak salahkan kjaan ... giler apee kee....????

Hj. Yahudi said...

Anon 3.36 memang bodoh tak boleh diajar!!.

Anonymous said...

baru aku tau yg ijok paria laknat ni penakot.batang bengkok dia trus masuk kulup.aku paling syok maki ijok.dah bodo,nk perang maki pun tak da idea.

apa pn aku dah tengok kebebalan puak pas.takut pada dap dan pkr sampai jual agama.

Anonymous said...

sapa tau hotel mana yang anwar kantoi sex video hari tu?

studio jalan amPAS said...

SUATU HARI….MENJELANG RAMADHAN DI KEDAH..!


USTAQ JIJAN :

KITA DAH BUAT KEPUTUSAN MUKTAMAD….!!
KITA AKAN PASTIKAN SEMUA PREMIS
HIBURAN KAT KEDAH AKAN DITUTUP
SEPANJANG BULAN RAMADHAN INI…….!!
TIADA KOMPROMI……TIADA TOLAK ANSUR…
TIADA RAYUAN……FULL STOP!!



MR. KEPARAT SING:

EHHEMMM!!!


USTAQ JIJAN:

OPP…EH! ….ER..ER…KEPUTUSAN TADI TU…
BELUM MUKTAMAD LAGI…..MAKLUMLAH
MASIH DALAM KAJIAN…. ERR….MUNGKIN MASIH
ADA RUANG UNTUK KITA BERHIBUR DI BULAN
RAMADHAN NI …..TAK KE GITU MR . KEPARAT SING ?!!


( BEGITULAH….KECUR TELUR PEMIMPIN HAMPAS BILA DENGAR SUARA KEPARAT SING BERDEHEM…!!)

RAMBO said...

ANON 4:11

ENGKO JANGAN MEMPERLEKEHKAN ISU MURTAD SEPERTI MANA NUAR ALJUBURI MENGANGGAP ISU MURTAD NI SEBAGAI HAK PERIBADI SESEORANG...! KALAU HENDAK DIRUJUK KEPADA KEHENDAK ALLAH UTK MENGHUKUM SI MURTAD..BUKANKAH DALAM ALQURAN TELAH MENJELASKAN BOLEH 'DIBUNUH' KEPADA PEMURTAD...! MALAH DI ZAMAN SELEPAS KEWAFATAN RASULULLAH...GOLONGAN MRTAD TELAH DIPERANGI HABIS-HABISAN...DARAH MEREKA HALAL UTK DIBUNUH !! JADI ENGKO SILAP JIKA MENGNGGAP ISU INI REMEH..MELIBATKAN TUAN PUNYA DIRI DGN TUHAN...! KITA DI SEKELILING HANYA PANDANG SEBELAH MATA JER...APA GUNA TUHAN MELANTIK KITA SEBAGAI KHALIFAH?! JIKA SEMUA KEROSAKKAN DI DUNIA INI DISERAH KPD ALLAH UTK MENGHUKUMNYA...APA AKAN JADI KPD KEHIDUPAN KITA..?!! SEMUA ORG BEBAS MELAKUKAN PERSUNDALAN...!!! JADI ...AKU NAK NASIHATKAN ANON 4:11 AGAR BERHATI2 DLM MEMBERI PENDAPAT...TAKUT NANTI ANDA JUGA BERSUBAHAT DAN MENYOKONG ORG ISLAM MURTAD!!!