Friday, August 26, 2011

SALAM AIDILFITRI DARI GAP.

hari ni last day bekerja, ramai akan pulang ke kampung berhari raya.

sesudah sebulan berpuasa, kita akan menyambut hari raya. aku ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada semua pembaca blog aku.

tak lupa juga kepada pengkomen-pengkomen tegar blog gap, baik penyokong atau penentang mahupun atas pagar. pengkomen blog aku ramai yang hebat-hebat, tak mampu aku nak sebut kan satu persatu. apa pun, jasa kamu dalam menghurai dan mematah hujah merupakan pengorbanan mulia dalam usaha kita menghancurkan pakatan.. 

kepada rakan FB kelab penyokong gap juga aku ucapkan salam yang sama. jasa anda melanyak pakatan dalam FB adalah perjuangan.

kepada seluruh rakan blogers, aku ucapkan salam aidilfitri untuk korang. maaf kalau ada salah dan silap ya.


pesanan aku. balik raya ni kita wajib bagitau seluruh keluarga untuk menolak pakatan pada pru ke 13 nanti. pas dan pkr tidak menguntungkan perjuangan islam dan melayu.

berhati-hati di jalan raya sahabat.
maaf zahir dan batin.


ps:- blog gap tetap akan dikemaskini sepanjang cuti hari raya ni.

154 comments:

Anonymous said...

Salam syawal buat GAP, apapun, kerja kita tak selesai selagi anwarnirrajim masih bermaharajalela....

Anonymous said...

assalamualaikum...

ana tetap pertahankan perjuangan pas untuk menuju syurga allah.

agama allah mestilah dipertahankan!

- darul naim blogger

Anonymous said...

tok guru selalu pesan jangan ragu2 dengan islam yg dibawa pas kerana ia bertunjangkan syariah islamiah.

ramadan kali ini telah membuka banyak kebenaran bagi melenyapkan kebatilan.

kami mahu menuju syurga allah yg dijanjikan.

- darul naim blogger

Anonymous said...

kerana pas lah islam di negara ini kekal hingga ke hari ini.

pas tidak rugi bersama umno ketika dahulu kerana ketika ini terserlah kebenaran.

umno/bn hanya perjuangkan materialistik, bukan imanistik.

- darul naim blogger

Anonymous said...

selama ini pas tidak pernah terlepas dari mulut untuk bersama islam.

umno/bn hanya berjuang atas dasar perkauman, melayu.

- darul naim blogger

Anonymous said...

selamat hari raya aidilfitri kepada gap dan semua penyokong umno dan penyokong pembangkang.

pejuang hamas...

Anonymous said...

apa ko mrepek ni darul naim.sudah2 la.amik la mood raya ni sebaik mungkin.anyway slamat ari raya kat ko jugak.

pejuang hamas...

Anonymous said...

pejuang hamas:

sambut saya sehingga melelaikan adalah haram.

ini adalah amalan umno/bn selama ini.

- darul naim blogger

Anonymous said...

bodo punye umno selagi kebenaran walaupn mcm bukti tu belum menujukkan die btl2 bersalah depa yang bodo tetap fitnah padanya!

depa yng kaki penjilat2 ni dpt pe sibuk sgt nk menjatuhkan org lain?dpt tulang agaknya sempena aidilfitri ni

PENYOKONG BN said...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFIRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN KEPADA SEMUA. TAK KIRALAH UMNO KE, PAS KE, PKR KE, JIKA ANDA MUSLIM, KITA TETAP SAUDARA SEAGAMA :-)

Anonymous said...

darul naim

ko ckp pe pn kat org2 umno dorg ni bkn reti bahase mkn saman.dorg bkn tau ape tu haram ke halal

yang depa tau janji duit masyuk udah perut kenyang harta terjamin tu aja

haram halal tolak ketepi.dh jadi amalan dorg sume

Anonymous said...

Aku Hensem

Peduli apa aku
Raya tk raya
Aku nk wish

FUCK U DARUL NAIM BLOGGER

Ingat NIk Najis jugak yg bagi kebenaran mencarut.

Anonymous said...

aku hensem:

beristigfarlah...

ana maafkan saudara..

sifat beginilah yg diamalkan tok guru yg kami kagumi..

syariat didahulukan, sunnah diamalkan..

- darul naim blogger

Anonymous said...

undi umno dapt saham

saham pe? phm2 jela

Anonymous said...

dorg yang bodo agama dan bahase kiasan mmg xkn phm selamneye

dorg xtau ape kegunaan disbalik kate2 tu

begitu juga penggunaan perkataan ALLAH "samseng".org yang buta agama je yang kate org tu btl2 kate ALLAH tu samseng

Anonymous said...

Ini menunjukan UMNO tu makin hebat,itu pasal UMNO banyak musuh.pasal(CEMBURU).
selamat hari raya maaf-maaf lah sesama kita

Anonymous said...

kerajaan telah meluluskan klang2 arak berluluase(membenarkan) dan pusat2 judi

2 amalan ini adalah amalan syaitan.jadi org yang menyokong amalan syaitan islah tentera2 syaitan

dan org yang menyokong kerajaan juga akan mendapat SAHAM

sbb tu SOKONG umno dapat dosa

Anonymous said...

Anonymous said...
Ini menunjukan UMNO tu makin hebat,itu pasal UMNO banyak musuh.pasal(CEMBURU).
selamat hari raya maaf-maaf lah sesama kita
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

mmgla umno makin hebat.HEBAT DALAM KEJE HARAM..MAKIN MEMBIAK ITULA HEBATNYA.SBB RAMAI ORG CEMBURU(BENCI)

Anonymous said...

alahmdulillah, semakin yg datang pertahankan agama allah..

- darul naim blogger

rakab said...

Anon 2.44,

Kau nih bercakap langsung tak beralaskan ilmu !!

Emosi dan buruk sangka semata-mata !!!.

Anonymous said...

Yo bro GAP..aku da lame follow blog hang..tp ni first time bg komen.. aku pun nk ucap Slamat Hari Raya pada bro GAP dan semua Muslimin Muslimat..

The Stranger said...

sblm tu aku nak tanya..
NIK AJIS WHO? SIAPA NIK AJIS?

Salam Syawal buat GAP

Otak Geliga said...

Selamat Hari Raya Bro GAP.....maaf Zahir & Batin kalau ada tersinggung perasaan.

x lupa juga kepada semua pengomen2 baik yg pro BN atau pro PR selamat berhari raya, maaf zahir & batin sbb terkasar bahasa & ada yg terasa.

balik kg bawa kenderaan hati2....semoga selamat sampai ke destinasi.

Insyaallah lepas cuti raya boleh sembang lagi.

Salam Lebaran

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

darul naim blogger

...mari kita bersama-sama menegakkan agama Allah yang syumul dgn ikhlas tanpa ada prasangka sesama saudara semuslim.

...dan sama2 kita menentang orang yang menggunakan agama untuk kepentingan peribadi/politik sempit

...dan sama2 kita jahanamkan sekutu2 kafir harbi DAPigs yang tidak habis2 suka melihat sesama saudara Islam bersatu

...dan sama2 kita ranapkan perjuangan puak2 PAS (terutama kalid gereja yg menghentam Hassan ali mempertahankan tindakan JAIS/ISLAM dlm isu permurtadan)yang rela bersekongkol dgn harbi semata2 nak menjaga undi demi kuasa sementara.

insyaallah PAS akan ke longkang idak lama lagi!

-kassim baba-

*tok guru bila nak bersara?...nak jadi firaun ke menongkat langit jadi MB?* kehkehkehkeh

Anonymous said...

hello olang PAS lu ada pistol ka? Kasi kluar tembak mana mau tembak..sini ka..sini ka...he he lu kata UMNO gila kahkah..kikikik...pegi mampuiee laa...

Anonymous said...

pas itu islam

islam itu pas

undi pas masuk surga

undi umno masuk neraka


-naim blogger darul

Anonymous said...

CKP CAMNE PN KAT2 UMNO NI XKN MASUK TELINGENYE SBB DH JADI TULI

AKHIR ZAMAN MMG DH TAKDIR ORG YANG PERJUANG AGAMA ALLAH AKAN JAD MANUSIA PELIK KEPADA GOLONGAN2 JAHIL DAN AKAN DITENTANG ABIS ABISAN OLEH GOLONGAN INI

MENANG ATAU KALAH TETAP DUDUK BERSMA PARA ULAMAK KERANA ITULA JALAN YANG LURUS

BG ORG2 UMNO DUDUK NGAN PARA ULAMAK X DPT PE..ITULA PETANDA GOLONGAN2 INI AKAN MENENTANG ABIS ABISAN PEJUANG AGAMA

TAKBIR

Anonymous said...

gua balik cuti raya gua akn braiwash kwn2 gua kt kampung supaya tolak united malay national organization, gua brainwash bukan main cakap tolak umno je, gua akn brainwash guna fakta yg gua ada dari dunia hujung jari, sorry la beb gua nk suh kwn2 gua sokong united malay national organization, sekarang je kawan2 gua yg kt bandar tolak united malay national organization..pelaburan jangka masa panjang ni beb..

kah kah kah kah kah

-anak muda-

Admin said...

Post anda dipaparkan di Page FB berikut:-

http://www.facebook.com/pages/Malaysia-Politics-Blogger-Page-ProOpposition/211246465595305?sk=wall

Jika anda setuju, sila semak dan Like page tersebut, sebaliknya sila email kepada Admin untuk remove feed blog anda daripada Page tersebut.

Terima kasih.

To Live Again said...

Salam GAP..

Raya 2 raya jugak GAP tp perjuangan dn jihad kita menghapuskan kemunafikan puak PR x boleh berhenti GAP..

Aapa pon selamat hari raya GAP..Jasamu akn ku kenang dlm menelanjangkan wajah sebenar pakatan haram ni..

PAS Baghal said...

Macam pukimak je naim bloger ni. Aku nampak sekarang ajaran pas dengan ajaran ayah pin x jau beza dah. Puak puak ni kalau disuruhnya minum air basuh kaki najiz Mungollazoh nik mat pun x teragak agak depa minum

Anonymous said...

sape yg suka hentam tok guru meh luang masa baca ni jap..

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=8382

aku ni xde la perfect sgt dan masih muda tapi aku boleh bezakan kaca dengan permata..

-anak muda-

Anonymous said...

Aku dah tua, dah puas aku tgk tua kutuk ko tu merosakkan sillaturrahim umat islam di msia...

Dah jemu jelak aku tgk tua kutuk tak sedar diri ko tu mencarut memaki hamun sesama islam..

Pada bdak2 yg ingguih leleh mukin terfana dgn jubah dan serban tua kutuk...

Tapi pada aku sorry laaa....

Terima kasih pada gap yg sediakan ruang utk pendukung2 kebenaran semua mencari kebenaran...

Kalau tak kita akan selamanya ditipu tua kutuk dan nuar jubo...

Nak masuk syurga kene ikhlas, syurga bukan tmpt org bongkak dan takabur mcm puak2 pas...

Dah npk video nuar kote bengkok pun masih nak membohong ummat islam lagi...astagfirullah.

Semoga ramadhan ini jadi ramadhan yg terakhir bagi anwar yg zalim utk bebas.

Semoga ramadhan ini juga ramadhan yg terakhir bagi tua kutuk berkuasa. Cukup2 la membodohkan rakyat klantan 21thn.

Selamat hari raya maaf zahir batin pada gap dan family.

Anonymous said...

selamat hari raya gap dari rafi sekeluarga...saya dari ipoh perak...selama ini saya anon jer....bye2

Anonymous said...

.


SPEED is No 1 killer ! ... so drive carefully .



.

Anonymous said...

kepada para pencacai tegar, jgn cuba tegakkn benang yg basah. dekati islam insyallah terbuka hati tu..

PAS Baghal said...

x yah la nak promote si tua kutuk giler kuasa tu. aku tengok muka die pun nak muntah apatah lagi muka mat Sapu hotel 121. baik aku mengaji quran dari dengar ceramah entah apa apa

Anonymous said...

Undi PAS masuk neraka

Undi UMNO pun masuk neraka

Masuk syurga kepada yang tak pergi mengundi je .


.

Anonymous said...

Saya cemburu betol orang balik kampong jauh-jauh seperti di utara , di selatan dan pantai timur . Tentu seronok balik kampong kan . Saya tak pi mana-mana sebab kampong saya di KL .

.

nok said...

Darul naim kepala butuh ko...apa yg pas buat untuk umah????soalan yg gap kemuka kan satu pu puak2 ko tak jawab...keje ko org asyik nak mendoakan supaya UMNO mampos...niat busuk ko org tuhan tak kan izinkan...dgn perangai munafikkan ko org asyik nak fitnah aje ,puak ko tak malu ke?? lepas tu nak mengaku memperjuangkan islam lancauuuu anon darul naim...nasib baik pas tak berkempen kat tempat aku ...kalau tak aku baling dengan telur busuk....perjuagan menuju ke sorga ,kalau depan aku ...aku tunggeng kan bontot dekat...tapi dekat aljuburi aku takut...tak pasal2 pulak nanti...

jgn dok harap sgt le PRU 13 PR boleh menang kempunan le koarang...belum PRU boleh le anggan macam2...tengok aje serawak telor...jgn kata tuhan konspirasi dah....aku memng tak suka dgn puak pas pis pus ni kirim salam....pada mat sabun yg dok halwat dgn bini....

Otak Geliga said...

"Jika tak besar gengsi, pemimpin di Indonesia patut meniru Nik Aziz. Dan andai saja Nik Aziz Gubernur Aceh sekarang, maka majulah Aceh"

Bila nak N.Aziz nak berhijrah?

Otak Geliga said...

ingat nak REHAT jap...tp mcm mustahil je....makin galak pulak org yg BERTOPENGkan Islam menyebarkan dakwah PALSU....heh

nak menentukan org mana masuk Syurga mana masuk Neraka....kau sapa???....TUHAN PENCIPTA SEKALIAN ALAM KE???....kalau nak sgt ganti tpt Allah tolong dampingi semua manusia 24jam 7hari tanpa JEMU, REHAT, TIDUR etc.

silakan kalau dah TERLAMPAU SGT nak BERLAGAK mcm Allah.

mohamed said...

SELAMAT HARI RAYA GAP. Anjing2 PAS seperti DNB tak henti2 mengeluar kekotoran dari otaknya.

Hati busuknya tak ada kesudahan.
Memang jenis haiwan....

Otak Geliga said...

To anak muda:

akupun muda juga. jgn kau pk kwn2 kau je, akupun ada kawan jugak....kawan akupun berlambak kat bandar/kampung yg sokong UMNO/BN.

kau ingat pilih PR/PAS tu hati dah suci???...pandai pilih antara kaca dan permata????...heh JIJIK aku dgr perumpaan yg kau cuba kau kaitkan semata2 kau pilih PR/PAS???

kalau setakat nama parti je Islam tp perangai segelintir pemimpin parti n ahli mcm PELIK masalah namanya tu.

Otak Geliga said...

To dnb:

x da sape ragu2 dgn Islam yg syumul yg diturunkan Allah dan disebarkan oleh Nabi2 terdahulu sehinggalah Nabi Muhammad.

tp yg MERAGUKAN adalah Islam plastik yg cuba diketengahkan oleh PAS n penganut fahamannya.

kau je yg buruk sangka dgn penganut Islam yg x menganut agama baru ciptaan PAS.

Otak Geliga said...

To anak muda:

tu hanya sisi baik N. Aziz je....sisi peliknya org x nampak. mana nak nampaknya sbb org2 Aceh yg dtg tu dtg x lamapun kat Kelantan.

sbb dia bg komen baik dr citer2 org n pengalaman x seberapa kau nak kata N.Aziz tu SEMPURNA la???...heh

Otak Geliga said...

To dnb:

kerana PAS Islam kekal di Malaysia????...hahahaha...jgn buat lawak sesuka hati.

Islam kekal kerana pemerintah yg diberi kuasa oleh Allah x pernah halang penyebaran, praktis, n bantuan pd penganut agama Allah ni.

Islam kekal di Malaysia kerana berkat USAHA PEMERINTAH & RAHMAT dr Allah bukan sbb PAS.

kau dah terlalu TAKSUB dgn parti sendiri.

Anonymous said...

.




DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH




.

Otak Geliga said...

To dnb:

sambut raya sehingga melalaikan adalah haram....ini amalan UMNO selama ini.

kau je la yg perasan diri tu BAGUS sgt. teruskanlah dgn sikap BONGKAK tu sampai rasa puas.

semoga berbahagia dgn sikap MAZMUMAH tu...istiqamah la ya.

PAS Baghal said...

mereka bawak cerita dongeng kononnya Najis Moghollazoh bin Nik Mat tu sufi la yek. he he he gelak aku sesorang. Bila islam dah hancur lebur kat malaysia ni barulah korang berkira nak kencing atas kubur tua kutuk tu

Otak Geliga said...

To Anon 2.40PM

dorg yang bodo agama dan bahase kiasan mmg xkn phm selamneye

dorg xtau ape kegunaan disbalik kate2 tu

begitu juga penggunaan perkataan ALLAH "samseng".org yang buta agama je yang kate org tu btl2 kate ALLAH tu samseng
-------------------------------------------------

kau ni BODOH, BANGANG, TOLOL, BENGONG, SENGAL, SAMSENG, MAFIA, BONGKAK, ANGKUH.....bla..bla..bla

aku sekadar berkias je. kalau kau TINGGI sgt Ilmu Agama n bahasa kiasan kau mesti paham apa yg aku maksudkan.

kau mmg "CERDIK"

Che Sue said...

darul naim, awak tahu ke sapa akan masuk syurga dan sapa akan masuk neraka? Dibulan mulia ni jangan merepek. Kita manusia biasa, Allah yang menentukan segala. Tak ada nas pun yang mengatakan begitu. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin pada semua.

Otak Geliga said...

To Anon 3.15PM
CKP CAMNE PN KAT2 UMNO NI XKN MASUK TELINGENYE SBB DH JADI TULI

AKHIR ZAMAN MMG DH TAKDIR ORG YANG PERJUANG AGAMA ALLAH AKAN JAD MANUSIA PELIK KEPADA GOLONGAN2 JAHIL DAN AKAN DITENTANG ABIS ABISAN OLEH GOLONGAN INI

MENANG ATAU KALAH TETAP DUDUK BERSMA PARA ULAMAK KERANA ITULA JALAN YANG LURUS

BG ORG2 UMNO DUDUK NGAN PARA ULAMAK X DPT PE..ITULA PETANDA GOLONGAN2 INI AKAN MENENTANG ABIS ABISAN PEJUANG AGAMA

TAKBIR
-------------------------------------------------

ait?...putus asa dah nak tarbiah org2 yg SENGKEK n REndah agama serta kering akidah dr kau ke???....kalau dah BUTA HATI mmg akan anggap diri tuje yg TERBAIK.

kami pelik dgn org yg MEMPERMAINKAN AGAMA ALLAH....tp kami SGT HORMAT pd yg BETUL2 berjuang menegakkan Agama Allah....kau tu je yg TERASA.

aku sokong, tp kena betul2 Ulama' agama n ilmu Allah yg betul2 berjuang dijalanNYA la.

mmg kami cuba jauhkan diri manusia ANEH yg cuba BERTOPENGKAN ULAMA'melalu pakaian tp TERSUNGKUR bab2 lain.

Wallahualam

SAMADLELONG said...

AKU MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI BUAT GAP DAN PENGKOMEN2 DI BLOG INI. MAAF ZAHIR DAN BATHIN SEKIRANYA AKU SELALU MENYEBUT ANAK HARAM JADAH DAN SEBAGAINYA LAGI, SEKALI LAGI AKU MOHON MAAF ZAHIR DAN BATHIN.

SEMOGA KITA BERTEMU LAGI DAN TERUSKAN KOMEN ANDA SAMADA PRO UMNO/BN KA ATAU PR.

IKHLAS DARI SAMADLELONG

Otak Geliga said...

To Anon 2.44PM
kerajaan telah meluluskan klang2 arak berluluase(membenarkan) dan pusat2 judi

2 amalan ini adalah amalan syaitan.jadi org yang menyokong amalan syaitan islah tentera2 syaitan

dan org yang menyokong kerajaan juga akan mendapat SAHAM

sbb tu SOKONG umno dapat dosa
--------------------------------------------------

aku cuma harap kau sedar apa hujah yg kau cuba bwk.

kau kalau nak PERLI/BERKIAS dgn pemimpin kaupun agak2 la.

Anonymous said...

Anonymous said...
pas itu islam

islam itu pas

undi pas masuk surga

undi umno masuk neraka


-naim blogger darul

August 26, 2011 3:07 PM

...................................

BERTAUBATLAH...KAMU MACAM DAH TAHU SIAPA NERAKA DAN SIAPA SYURGA....

Otak Geliga said...

To naim blogger daru????

pas itu islam
islam itu pas
undi pas masuk surga
undi umno masuk neraka
---------------------------------------------------
Islam itu Agama Allah
Agama Allah itu Islam
PAS itu Parti bertopeng Islam
Parti bertopeng Islam itu PAS

Undi mana masuk Syurga atau Neraka itu HAK MUTLAK ALLAH. Malaikat n Nabipun x berhak apalagi manusia biasa mcm kita semua.

Jgn memandai2 nak melebihi HAK ALLAH.

Otak Geliga said...

To Anon 2.34PM
ko ckp pe pn kat org2 umno dorg ni bkn reti bahase mkn saman.dorg bkn tau ape tu haram ke halal

yang depa tau janji duit masyuk udah perut kenyang harta terjamin tu aja

haram halal tolak ketepi.dh jadi amalan dorg sume
------------------------------------------------
dah PUTUS ASA ke apa? ckp berdegar2 nak pertahankan Agama Islam celup bawaan Parti kau tu.

sebab kami dibukakan mata hatilah kami dpt bezakan, mana perjuangan Islam TULEN mana perjuangan Islam PALSU.

Halal & Haram kami ambil....jgn kau salah tafsir.

Haram kami ambil jd panduan supaya x terpesong

Halal kami ambil jd pegangan suoaya berada di jalan yg lurus.

sebab buang HALAL & HARAM la menyebabkan penganut parti kau keliru bilamana bertembung antara Halal n Haram. lastly LENJAN semua. yg Halal jd Haram, yg Haram jd Halal.

Anonymous said...

*tok guru bila nak bersara? dulu masa Tun M jadi kemain lagi digelarkan mahafiraun....ke tok guru nak jadi firaun juga smpai menongkat langit mati dgn jawatan MB?* kehkehkehkeh

-kassim baba-

Anonymous said...

*tok guru bila nak bersara? dulu masa Tun M jadi kemain lagi digelarkan mahafiraun....ke tok guru nak jadi firaun juga smpai menongkat langit mati dgn jawatan MB?* kehkehkehkeh

-kassim baba-

Otak Geliga said...

To dnb:
tok guru selalu pesan jangan ragu2 dengan islam yg dibawa pas kerana ia bertunjangkan syariah islamiah.

ramadan kali ini telah membuka banyak kebenaran bagi melenyapkan kebatilan.

kami mahu menuju syurga allah yg dijanjikan.
---------------------------------------------------
Ajaran Islam yg dibawa PAS???? jgn buat lawak bulan Ramadhan ni. Ajaran Islam apa yg dibawa kalau cara penyebaran n dakwahpun melalut n merosakkan akidah.

mmg Ramadhan kali ini membuka kembali sinar KEBENARAN & menenggelamkan KEBATHILAN di dalam kegelapan spt isu Lynas. Alhamdulillah...segala puji bg Allah..Allahuakbar.

semoga kita semua berjaya menuju Syurga Allah dgn melalui jalan yg diredhaiNYA...Insyallah.

Anonymous said...

ALLAH TAALA suh kita meraikan hari raya kerana kejayaan kita menentang nafsu...kalau darul naim dan kekawan2 tak nak beraya kira puak ni tak berjaya menentang nafsu la.kita diseru bermaaf-maafan.bukan kutuk sana sini.contohi la aku yg mmg kuat maki hamun tapi bila nak sambut hari yg mulia ni dgn rendah diri aku minta maaf kat semua org.harap aku juga dimaafkan oleh semua org.moga2 raya kali ni dapatlah kita bersatu menegakkan syiar islam.puak kuffar takut kalau penyokong dan pembangkang bermaafan dan bersatu sebagai 1 ummah...

pejuang hamas...

Otak Geliga said...

To dnb:
selama ini pas tidak pernah terlepas dari mulut untuk bersama islam.

umno/bn hanya berjuang atas dasar perkauman, melayu
------------------------------------------------------
Maaf...sayang seribu kali sayang, Hj Hadi dah khatamkan PERJUANGAN ISLAM Palsu Parti yg kau AGONGkan tu.

Tp, sblm Hj Hadi, Nizar sendiri dgn BANGGAnya dah mendahului pengkhataman PERJUANGAN ISLAM PALSU parti kau tu.

dan sekarang.....PAS cuba bergelumang dlm perjuangan DEMI BANGSA MELAYU yg dipandang HINA dulu.

apa lawaknya tindakan Parti kau ni wahai BIJAK PANDAI dnb???....mereng ke apa?

Mereng itu hanyalah kiasan semata2. aku harap kau paham apa aku cuba sampaikan.

Otak Geliga said...

To Pejuang Hamas 6.00PM

aku sokong kerana itulah yg sebaik2nya.

tp aku terpaksa taip juga buat masa ini utk clearkan balik keadaan.

rakab said...

Otak geliga, pejuang hamas ,kassim baba ,....

pecacai pas dah lari tak tahan kena bedal dengan kau orang !!!.

usin said...

SOALAN CEPUMAS.
APAKAH YG TELAH DILAKSANAKAN OLEH PARTI ISLAM SEMALAYSIA UNTUK MENJADIKAN MALAYSIA INI BENAR BENAR BERDIRI SEBAGAI NEGARA ISLAM?
A. MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD DI
KELANTAN
B. MENUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR
C. MEMBINA BANYAK MASJID DI KELANTAN
D. TIADA SATUPUN DI ATAS

soalan ini ditujukan khas utk darul naim blogger, anak muda dan rakan sekutunya. yg lain2 propembangkang serta proumno juga layak menjawab.
maaf zahir batin dari usin.

Anonymous said...

insafi lah diri kita dgn apa kemakmuran yg dikecapi sekarang.jangan la takbur bila berpolitik.kita hidup dimalaysia ni kira bleh dengar bunyi mercun tetapi sahabat2 kita di palestin hanya dengar bunyi bom yang dilancarkan oleh puak yahudi laknatullah.

soalan kepada kawan2 pembangkang;

1)adakah anda tidak gembira tinggal dimalaysia?

2)adakah anda sanggup melalui kehidupan sekarang ni seperti yg dilalui oleh penduduk palestina?

jaga lah kemakmuran yg diberi oleh ALLAH TAALA.

wariskan lah malaysia yg aman utk anak cucu kita dimasa hadapan.

sesal dulu pendapatan,
sesal kemudian tak guna.
marilah kita bersatu dihari lebaran kali ini.

buang yg keruh ambil yg jernih...

insyaALLAH malaysia kita akan aman dan kita dapat beraya dengan aman dan damai...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Darul naim blogger,

Tok wokil PAS dok sibuk godea balok...... Kerjo dok panda make gaji buto. Napok pitis kelabu butir mato. Set PAS pulok belagok alim...... Napok tino comel bbalik butir mato.

Acu cuba tra aja ore Kelatea jago kebersihan etek gal baru buleh pikir nok perintoh negara. Kelik raya semua jambe di surau kotor.

- Kawe bekas penyokong PAS totok

Anonymous said...

jaga lah kemakmuran yg diberi oleh ALLAH TAALA.

wariskan lah malaysia yg aman utk anak cucu kita dimasa hadapan.

sesal dulu pendapatan,
sesal kemudian tak guna.
marilah kita bersatu dihari lebaran kali ini.

buang yg keruh ambil yg jernih...

insyaALLAH malaysia kita akan aman dan kita dapat beraya dengan aman dan damai...

pejuang hamas...
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

NK SUH BERSATU NGAN PUAK2 RASUAH?GILO KE APE

UNDI UMNO DPT DOSA KERANA UMNO(KERAJAAN) MEMBENARKAN JUDI DAN ARAK BERLELUASE.BAB KATE NABI KEDUA DUA AMALAN TERSEBUT AMALAN PALING "KEJI" SYAITAN.

JADI AKU XNK DAPAT SAHAM SEKALI UNDI2 PUAK2 PENCACAI UMNO

Anonymous said...

sesal dulu pendapatan,
sesal kemudian tak guna.
marilah kita bersatu dihari lebaran kali ini.

buang yg keruh ambil yg jernih...

insyaALLAH malaysia kita akan aman dan kita dapat beraya dengan aman dan damai...
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

KALO BTL NK BERSATU MARI IKUT PERJUANGAN ISLAM YANG SEBENAR

AMAN DAMAI KAT DUNIA JE PUAK2 UMNO NI

IKUT PARA ULAMAK AMAN DMAI DUNIA DAN AKHIRAT

Otak Geliga said...

To rakab:

aku x boleh tahan bro....diorang berjaya bahangkan aku...kiasan je ni.

diorang dah melampau nak MEMPERMMAINKAN HAK MUTLAK ALLAH yg mentadbir sekalian alam...mana aku boleh tahan

merendah2kan akidah org lain, mempersoalkan keIslaman org lain seolah2 diorang PASTI PAS yang berhak menjanjikan Syurga n Neraka pd org Islam.

apa nak jadilah....

Anonymous said...

adakah anda pasti yg pihak anda betul2 memperjuangkan islam?

pejuang hamas...

Anonymous said...

anon 652
adakah anda pasti yg pihak anda betul2 memperjuangkan islam?

pejuang hamas...

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Otak Geliga said...

To Anon 6.49PM
NK SUH BERSATU NGAN PUAK2 RASUAH?GILO KE APE

UNDI UMNO DPT DOSA KERANA UMNO(KERAJAAN) MEMBENARKAN JUDI DAN ARAK BERLELUASE.BAB KATE NABI KEDUA DUA AMALAN TERSEBUT AMALAN PALING "KEJI" SYAITAN.

JADI AKU XNK DAPAT SAHAM SEKALI UNDI2 PUAK2 PENCACAI UMNO
-------------------------------------------------
aku x kan nafikan ada rasuah dlm kerajaan....BETUL....tp bukan semua.

kau ingat semua pemimpin parti kau BERSIH???

UMNO mmbnrkan judi n arak berleluasa???...sekali lagi kau cuba BERGURAU dgn KIASAN MANIS utk memperingatkan Parti kau.

TERPULANG kau nak mengundi mana2 parti hatta DAP sekalipun. ini negara demokrasi

tax perlu kau nak merintih di sini bg tau kau nak undi apa.

Anonymous said...

656
soalan awak sangat mudah.nak jawab mungkin susah.

Anonymous said...

DORG NI BELUM BEANR2 BERSEMUKA DENGAN TOK GURU

KALAU DORG BERSEMUKA NESCAYA CIUM TGNLA DORG PADA TOK GURU MELIHAT KEWIBAWAAN DAN DARJAT YANG TINGGI YANG DIANUGERHKAN ALLAH PADANYA SEBAGAI ULAMAK

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Otak Geliga said...

To Anon 6.52PM
KALO BTL NK BERSATU MARI IKUT PERJUANGAN ISLAM YANG SEBENAR

AMAN DAMAI KAT DUNIA JE PUAK2 UMNO NI

IKUT PARA ULAMAK AMAN DMAI DUNIA DAN AKHIRAT
-------------------------------------------------
Perjuangan Islam sbnr bkn dlm PAS...jgn salah paham n buat org salah paham.

aman damai di dunia amatlah penting utk menepah aman damai n kedamaian di akhirat....ke kau rasa SUSAH nak buat amal ibadat kat Malaysia. ada org serbu masa kau beribadat ke???

ikut ulama' agama n ilmu Allah yg lain mmg manjamin jalan yg BENAR di dunia n akhirat....cuma kita kena pandai pilih.

pssstttt....ramai sgt org biasa2 yg menyamar Ulama' sekarang ni....tu yg kena hati2

Anonymous said...

to anak 10,

selamat hari raya aidilfitri.
aku minta maaf kat lu bro atas segala maki hamun aku dan cara melawak aku yg mungkin membuat ko terasa.

pejuang hamas...

Otak Geliga said...

aku sokong si 10.....selamat hari raya, maaf zahir batin.

hang suh depa mai umah, tp x dak alamat...hang saja nak pekena depa.....:p

Anonymous said...

anon 700pm
ulamak ka ularmak?

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Masuk utube search nik aziz gaduh boleh nampak yang nik aziz manusia biasa yang tidak maksum dan sama macam orang lain juga.

Anonymous said...

aku x kan nafikan ada rasuah dlm kerajaan....BETUL....tp bukan semua.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

KALO X NAFI BGSLA. SBB AKU NK JE SETITIK SUSU ROSAK SUSU SEBALDI.LU PUNYE PARTI JUGA MEMBENARKAN JUDI ARAK BERLULUASE.SEBAGAI PEMERINTAH LU PUNYE PARTI BOLEH MENGHENTIKANNYA.SUDAH SEKIAN LAME LU PUNYE PARTI BERLULUASE.SEMAKIN LAME SEMAKIN MEMBIAK ARAK.MCM AKU CKP TD NABI BERSBADA"KEDUA DUA AMALAN TERSEBUT SIFAT "PALING KEJE SYAITAN" DAN SESIPA YANG MEMBENARKAN ADALAH TENTERA2 SYAITAN DAN SESIAPA
YANG "MENYOKONG" PULA AKAN DAPAT SAHAM SEKALI"

JADI AKU DI SINI AKU RELA IDUP SUSAH SEKALIPN KETINGGALAN ZAMAN DAN KALO STAKAT SENANG DI DUNIA SSH DI AKHIRAT

SEPERTI KATE NABI "YA ALLAH YA TUHANKU HIDUPKAN AKU DALM KEMISKINAN DARI AKU TERUS HANYUT DENGAN DUNIAWI"

TAKBIR!!!!!!!

Otak Geliga said...

To Anon 7.00PM
DORG NI BELUM BEANR2 BERSEMUKA DENGAN TOK GURU

KALAU DORG BERSEMUKA NESCAYA CIUM TGNLA DORG PADA TOK GURU MELIHAT KEWIBAWAAN DAN DARJAT YANG TINGGI YANG DIANUGERHKAN ALLAH PADANYA SEBAGAI ULAMAK
----------------------------------------------------
Insyaallah aku cium tgn dia sbg menghormati org yg lebih tua, bukan kerana kewibaan n darjat sebagai ulama' kerana dia bukan Ulama' agama yg sebenar, tp hanyalah POLITIKUS biasa berpakaian alim

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Otak Geliga said...

To Anon 7.08PM
KALO X NAFI BGSLA. SBB AKU NK JE SETITIK SUSU ROSAK SUSU SEBALDI.LU PUNYE PARTI JUGA MEMBENARKAN JUDI ARAK BERLULUASE.SEBAGAI PEMERINTAH LU PUNYE PARTI BOLEH MENGHENTIKANNYA.SUDAH SEKIAN LAME LU PUNYE PARTI BERLULUASE.SEMAKIN LAME SEMAKIN MEMBIAK ARAK.MCM AKU CKP TD NABI BERSBADA"KEDUA DUA AMALAN TERSEBUT SIFAT "PALING KEJE SYAITAN" DAN SESIPA YANG MEMBENARKAN ADALAH TENTERA2 SYAITAN DAN SESIAPA
YANG "MENYOKONG" PULA AKAN DAPAT SAHAM SEKALI"

JADI AKU DI SINI AKU RELA IDUP SUSAH SEKALIPN KETINGGALAN ZAMAN DAN KALO STAKAT SENANG DI DUNIA SSH DI AKHIRAT

SEPERTI KATE NABI "YA ALLAH YA TUHANKU HIDUPKAN AKU DALM KEMISKINAN DARI AKU TERUS HANYUT DENGAN DUNIAWI"

TAKBIR!!!!!!!
-------------------------------------------------
sekali lagi kau mempermainkan & berkias dgn pemimpin parti kau.....harap2 mrk baca komen kau.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Otak Geliga said...

hang buat lawak la 10.....hang cuma ajak2 ayam ja....ceit...hahaha

Anonymous said...

sekali lagi kau mempermainkan & berkias dgn pemimpin parti kau.....harap2 mrk baca komen kau.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

BGSLA KO PUNYE TENTERA BC KOMEN AKU SO?

BIAR DORG SEDAQ CKIT

KALO LU PUNYE PEPIMPIN BACE LG AKU SUKE

Otak Geliga said...

To Anon 7.13PM
BGSLA KO PUNYE TENTERA BC KOMEN AKU SO?

BIAR DORG SEDAQ CKIT

KALO LU PUNYE PEPIMPIN BACE LG AKU SUKE
--------------------------------------------------
Tentera???aku x paham bahasa kiasan kau....TINGGI SGT ILMU KAU NI.

harap2 dua2 pihak SEDAR...itu yg utama

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

pihak3.

selamat hariraya aidil fitri dan maaf zahir batin untuk GAP,bloger2 pro umno dan seluruh pengomen blog gap.... dari pihak3 bersama 2 isteriku dan 3 anak kesayanganku.

Anonymous said...

berita harian mamaprkan byk kes rasuah melibatkan pegawai2 kerajaan

mcm ni nk suh undi depa dan dpt kedaimaian??

chaiiiittttt!!

Anonymous said...

to otak geliga

hai otak geiga bahse ko ari lembut je apesal?

dh tobat ke?

Anonymous said...

ye btl.harap kedua dua pihak sedar akhirnya dapatla bersatu tp aku rase matahari dekat nk terbalik baru terjadi

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Islam itu benar dan indah tapi telah dilacurkan oleh parti yang berselindung disebalik islam iaitu PAS PIS PUS, jadi sokonglah UMNO yang terang-terang nenpertahankan ISLAM dari dicerca dan dihina oleh musuh-musuh islam.

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kesian takde org layan..hehe

akubekaspkr said...

Alhamdulillah, semoga semua kita bersyukur dihari kemenangan yang bakal menjelang beberapa hari lagi. Puasa 6 menanti kita semua. Kita bersedih dan sayu untuk meninggalkan ramadhan.

Bersyukur juga kerana dapat meneruskan bantuan kepada rakyat Lunas

Anonymous said...

anak sepuluh
insaf le jgn le asyik nk kata org umno je,ko pun ape kurangnya selalu je menyakitkn hati org lain,adakah ALLAH menyuruh hambanya berbuat demikian?,sepatutnya ko yg tahun bab2 agama ni[ko yg kata]bercakap le dgn penuh sopan santun n ajak le org2 islam x kira parti ape utk ajar ke jalan yg diredhai ALLAH,rasanya bab islam berkembang d Malaysia ni bukn kerana pas tetapi kerana tabligh yg sentiasa mengajak org ke jalan yg diredhai ALLAH dgn penuh kasih sayang,tu sb skrg ni aku mula tertarik dgn cara tabligh,mereka betul2 ajak org ramai kerana mereka kasihkn ALLAH

Otak Geliga said...

To Anon 7.56PM
hai otak geiga bahse ko ari lembut je apesal?

dh tobat ke?
---------------------------------------------------
apasal kelam kelibut kau menaip???....apa yg kau kejar???

kan bagus kalau aku guna BAHASA LEMBUT & LEMAH GEMALAI. kenapa kau persoalkan????.....x suka aku guna bahasa LEMBUT????

Otak Geliga said...

To Anon 7.54PM
berita harian mamaprkan byk kes rasuah melibatkan pegawai2 kerajaan

mcm ni nk suh undi depa dan dpt kedaimaian??

chaiiiittttt!!
-----------------------------------------------------
kau biar betul baca BERITA HAIRAN tu.....PENIPU punya surat khabar tu....mcm segelintir pemimpin kau kata.

kau percaya ke apa yg BERITA HAIRAN tu laporkan tentang RASUAH PEGAWAI KERAJAAN????

apssal la kau boleh percaya bulat2 tulisan PENIPU BERITA HAIRAN tu.

chaiiiiitttttttttttt!!!!

Anonymous said...

wah lg pegawai kerajaan tidak membenarkan tazkirah,ceramah diadakan semase solat terawih

bab kate nabi"org2 yang menolak majlis ilmu seperti tazkirah cilake"

firman ALLAH surah taha ayat 123 124 125 mengatakan org2 ini akan dibangkitkan dengan keadaan buta"

wah..org2 umno mmg "cilake" dan di dunia mate celik tgk itu ini sbb majlis tazkirah mati dan dibangkitkan kembali nnt dalam keadaan BUTAAAA

BLK LA KE PANGKAL JLN WAHAI2 ORG UMNO

Anonymous said...

pegawai kerajaan tu org2 pas kot

TALAM 2 MUKE PUNYE ORG2 KERAJAAN NI

Anonymous said...

pas itu islam

islam itu pas

undi pas masuk surga

undi umno masuk neraka


-naim blogger darul
-----------------------------------
hati2 dengan kenyataan saudara..boleh merosakkan aqidah..subhanallah

Otak Geliga said...

To Anon 10.42PM
wah lg pegawai kerajaan tidak membenarkan tazkirah,ceramah diadakan semase solat terawih

bab kate nabi"org2 yang menolak majlis ilmu seperti tazkirah cilake"

firman ALLAH surah taha ayat 123 124 125 mengatakan org2 ini akan dibangkitkan dengan keadaan buta"

wah..org2 umno mmg "cilake" dan di dunia mate celik tgk itu ini sbb majlis tazkirah mati dan dibangkitkan kembali nnt dalam keadaan BUTAAAA

BLK LA KE PANGKAL JLN WAHAI2 ORG UMNO
--------------------------------------------------
ceramah???.....tazkirah???....siapa yg nak bg ceramah/tazkirah tu???...kalau dari ulama' palsu PAS baik x payah...tu bukan majlis ilmu....tu namanya majlis mengumpat, mengeji, melaknat, mencaci dgn menggunakan pentas Islam.

dah berlambak majlis ilmu kerajaan buat....sekolah, universiti, sekolah agama etc....kalau nak ckp kerajaan menentang majlis ilmu mmg aneh.

tau pulak kau ye org yg ckp tu org UMNO....ada ke sape2 pastikan dia org UMNO.....kalau UMNOpun ni mesti kena beli dgn PAS/DAP/PKR. saja nak buat kecoh.

Anonymous said...

.


DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH


.

Otak Geliga said...

To Anon 10.42PM
BLK LA KE PANGKAL JLN WAHAI2 ORG UMNO
-----------------------------------------------------

aku SETUJU sgt dgn ayat ni....tp sayang kau lupa utk ajak semua org x kira parti.....sepatutnya bunyi ayat kau lagi molek mcm ni

BLK LA KE PANGKAL JLN WAHAI2 ORG2 YG BERIMAN & PERCAYA KEPADA ALLAH JIKA MELAKUKAN KESILAPAN.

ini la masalahnya bila pikir diri sendiri terlalu SEMPURNA IMANnya.

Anonymous said...

anak 10(709pm)

aku posa cukup la.sbb tu syok amik mood nak raya ni.setakat ni alhamdulillah.

pejuang hamas...

anaksepuluh said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

MAAF ZAHIR BATIN. BAIK PRO BN
BAIK PRO PAS PRO MELAYUBPKR

TP TDK PD MELAYU DAP...

.....KITA GENCAT SENJATA KEJAP NAK RAYA...
YG PRO PAS PUN AMBIK LA 'TAKE FIVE' KEJAP...

LEPAS RAYA NANTI KITA GADUH BALIK LE

NO HARD FEELING KEY'...


GAP TERLALU BYK KEGEMBIRAAN utk hari raya ini

dari dr wells hinggga mcdonald dan ke dr chek rusli

SEMUA SYOK BETUI.....LA...ORG AKADEMIK MEMENG SUCI TULUS XDE BELIK2 Punya

respect org akademik tulen...



.

sy dr MelaKa GAP said...

MAAF ZAHIR BATIN. BAIK PRO BN
BAIK PRO PAS PRO MELAYUBPKR

TP TDK PD MELAYU DAP...

.....KITA GENCAT SENJATA KEJAP NAK RAYA...
YG PRO PAS PUN AMBIK LA 'TAKE FIVE' KEJAP...

LEPAS RAYA NANTI KITA GADUH BALIK LE

NO HARD FEELING KEY'...


GAP TERLALU BYK KEGEMBIRAAN utk hari raya ini

dari dr wells hinggga mcdonald dan ke dr chek rusli

SEMUA SYOK BETUI.....LA...ORG AKADEMIK MEMENG SUCI TULUS XDE BELIK2 Punya

respect org akademik tulen...



.

Anonymous said...

anak 10,

pang5 perang yg ko tggu tu bz kot.ko layan la dlu prebet yg dok ada ni.lewat skit kita perang balik.

pejuang hamas...

Anonymous said...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. pesanan tok apa saja cabaran jangan sekali kali putus asa.Tok dan ribuan cucu cucu tok di belakang GAP.Ingat GAP selagi ANWAR dan NIK AZIZ hidup keamanan negara yang kita sayangi ini sentiasa TERGUGAT.AWAS GAP langkah jangan SUMBANG. TOK PAIKO

Anonymous said...

DIsitu ade umno disitu ade rasuah

Anonymous said...

Dimana ada PAS disitu mesti busuk.

Palat Ada Sekilo = PAS.

celaka! celaka! celaka!

ANACONDA said...

AKU LAMBAT LAGI NAK UCAP SELAMAT HARI RAYA...

ANACONDA said...

KEPADA KOMENTAR DARUL NAIM BLOGGER, ANAK MUDA, ANAK 10, ANON2 BAHALOL AKA BIUL YG TERANG2NGAN & MENJADI ANJING2 SURUHAN DAP DLM RUANGAN INI...

AKU KASI TAU PD KORANG SEMUALAH PUKIMAK...

SI GAP NI UCAP SALAM AISILFITRI, YG KORANG BALUN UMNO/BN APA HAL...

SB TU DARI DULU LAGI AKU CAKAP YG KORANG NI SEMUA KETURUNAN SUNDAL BELAKANG MATI...

ORG HULUR TANGAN SALAM KEMAAFAN KORANG JAWAB MCM BANGSA KOMUNIS SIAL...

MMG PUKIMAKLAH SIAL KORANG NI SEMUA...

TAK BOLEH BEZAKAN TOPIK...

MCM NI KE PERJUANGAN ISLAM TOK GURU KORANG...

HISAP BATANG AKU DULULAH...

DGN KETURUNAN KORANG NI SEMUA AKU MMG TIDAK AKAN GUNAKAN BAHASA YG ELOK2...

SUSU YG D BERI TUBA JUGAK YG KORANG BALAS...

komandomelayu said...

SALAM AS

HANG BAGI LA ALAMAT RUMAH HANG AKU NAK AJAK MAIN MERCUN!

HANG PILIH

1) 40MM M4A1 GRENADE- KALAU KENA RUMAH HANG BERLUBANG-LUBANG.

2) 100MM HOWITZER KALAU KENA BUMBUNG RUMAH HANG TERBANG!

3) 300MM ASTROS MLRS- RUMAH DENGAN HANG DGN TELOQ HANG SEKALI HILANG!

Melayu Perak said...

komando melayu....

kah...kah...kah

lawak aidilfitri....

komandomelayu said...

PROF MELAYU PERAK,

DIA DOK SERU AKU SGT!

TAPI AJAK MAIN MERCUN PET PET.
BAIK MAIN PEPET!KIH KIH

komandomelayu said...

SALAM GAP,MELAYU PERAK,ANACONDA,OTAK GELIGA,KARL,SAMADLELONG,RAKAB,USIN,ANAKSEPULUH DAN SEMUA.

MAAF ZAHIR BATIN
< 'rapuh' by OPICK di youtube >
buat semua!

JAZAKALLAH

Otak Geliga said...

Bro punya mercum gila la....hahahaha

selamat hari raya maaf zahir utk bro komando melayu.

fulisiakantora said...

Assalamulaikum, ada sikit pantun ni aku karang utk sahabat2... PELIWAT MELIWAT TAK SUDAH-SUDAH, FITNAH DITABUR DISANA SINI, KALAU ADA SILAP & SALAH, HARAP JGN SIMPAN DIHATI. Sambung lagi... LYNAS SELAMAT DIKATANYA TIDAK, KINI MUKA MASAM MENCUKA, DOSA DIKUMPUL BERKOTAK-KOTAK, MOGA DIAMPUN SEMPENA RAYA. ada lagi... 19 KALI UNITED JUARA, POTONG LIVERPOOL PENGUNGKIT SEJARAH, TAK LUPA JUGA HARI MERDEKA, TERUSKAN BERJUANG PANTANG MENGALAH!! 'Selamat hari raya, semoga amalan kita dibulan Ramadan ini diberkatiNya'

Anonymous said...

Salam Aidilfitri utk semua Blggers dan komentarian semua!

Terutama Komandumelayu, Melayu perak dan Anaconda serta lain2 yg pernah bergaduh disini dgn kata2 yg terkasar dan termencarut.

MOHON RIBUAN AMPUN DAN MAAF . SEMOGA SEGALA AMALAN BAIK TUAN2 SEMUA DIBERKATI ALLAH SWT SEPANJANG USIA.





klarmyarmtongteng.
Bangkok.

fulisiakantora said...

Assalamulaikum brader DARUL NAIM BLOGGER, semenjak dua menjak ni, aku suka sgt nengok rancangan realiti kehidupan manusia pagi2 time sahur kat tv Al-hijrah 'LAW KANA BAI NANA'. Banyak contoh2 & tauladan Rasulullah SAW dipertontonkan dlm rancangan tu. Banyak manfaatnya utk kita tak kira apa pangkat, umur, bangsa, lelaki, perempuan, & sbgnya. Soalan aku kat kau... JIKA NABI MUHAMMAD MASIH LAGI BERSAMA KITA adakah kau yakin yg Baginda terima tarbiah yg dilakukan oleh pas selama ini?? Apakah perjuangan pas ini betul2 berlandaskan SUNNAHNYA??? Tidakkah ianya sedikit terpesong dari AL-QURAN??? Perjuangan memartabatkan Agama ALLAH ni bukan hanya pada baju, jubah, janggut, sugi, celak, berbini 4, ceramah, serban, nama parti semata2, ianya lebih LUAS dari itu. Kita patutnya mempertahankan SUNATULLAH & SUNNAH RASULNYA, bukannya taksub pada parti yg tak menjamin apa2 pun. Soal kubur nanti malaikat tak tanya pun kita parti apa, puak mana, taksub siapa. UMNO tak sempurna, PAS pun bukan MAKSUM. Berpesan2lah kita pada kebenaran, dan berpesan2lah dgn KESABARAN. Maaf, sekadar memberi pendapat.

Anonymous said...

darul naim...imsak dah habih ...bulehlah hang start ngutuk2 balik...

aku dpt tau solat 2 imam masih lg berlaku...
susah pas ni memecablah kan umat

nak politik2 la jgn la sampai pecah belahkan kariah kan situ...depa ada mcm2 parti kat situ..

pening aku... skrg ni lg teruk...geng gereja depa buat jd geng....

Kalu nabi ada lg kat sini...mesti geleng kapala punya... silap2 bginda x ngaku umat..!

nanguzubilah...

tang kristian sesat cara lain ...yg hangpa sesat cara lain...cuba tanya pengikut ayah ping.. '' mu ni sesat ka?.. apa..? dak aiii.. ayah pin ni alim...ikut sunnah nabi...doa ditrima Allah... bla bla bla...''
.

Anonymous said...

K DH SMP WAKTU KUTUK MENGUTUK.ARI CUTI UTK KUTUK MENGUTUK ESOK OK..NK WAT CAMNE SWASTA

LAIN LA PARTI RASUAH ....UMNO

HEHEHEH

Anonymous said...

ape bodo punya darul naim bloggel ni .... mmg umno memperjuangkan bangsa melayu dan agama islam .. ... termasuklah kebajikan puak puak ko kat darul naim tu .... terseret jugak laaa ... mak bapak ko ngan adik beradik kooo .... terperosok jugak laaa ko dalam arus perjuangan yg dibawakan umno ... kalau tak kerana itu ko pon mungkin takkan mengalami menjadi salah satu pelajar yg dapat skim pinjama buku teks masa sekolah dulu ... atau mendapat biasiswa pesekutuan utk pelajar sekolah ... subsidi makan di kantin sekolah ... subsidi yuran sekolah ...dan ntah apa lagi .... begitu jugak anak pinak ko ...kalau anak ko lepas spm / stpm nanti ko anta aje dorang p kolej swasta .... tak yah sibuk isi borang matrik ke ... UPU keee... buat menyemak aje .... atau jangan sibuk nak pegi IPG atau UITM atau kolej kejururawatan ...maktab polis ... pulapen ... dan ntah ape lagi ....
sebab ko memang bangsa hamba allah yg tak bersyukur dengan anugerah tuhan ... jangan ko ingat ko sokong parti tu ... yg kononnya """mempejuangkan agama islam """ (( macam tu rupa kaaa perjuangan islam ???? ))) ko nak kesyurga .... orang umno ni ... nak ke neraka ...
weiiii ..... surga .. neraka .. bukan lu yg punyaaaa...!!!!! blum tentu org umno masuk neraka .... juak pas ... masuk surga ....
wei .... luuu sapa hah ...???!!! malu laaa ... cakap macam tu ....nampak sangat tak cukup ilmu ...
mu tak belaja ka dari peristiwa ... kisah pompuan pelacur bagi anjing minum tuuu ....???? nabi mohamad saw ... pon janji pompuan tu akan ke surga ...bagi anjing ... anjing ...!!! lu tau ...??? anjing tu binatang apa ...
jadi lu pukir laaaaaa sendirriii .....
selamat hari raya ...

Anonymous said...

ANON 6.58 AM
Anonymous said...
ape bodo punya darul naim bloggel ni .... mmg umno memperjuangkan bangsa melayu dan agama islam .. ...

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
TU DARI MATE SI PENCACAI2 MCM KO JE

UMNO NI HANYE SEKADAR PERJUANG KEKAYAAN DAN HARTA SERTA MENIPU RAKYAT..RAKYAT X LEH NK KATE SEBB RAKYAT LEMAH BILE DITABUR DUIT OLEH UMNO

RASUAH...RASUAH...RASUAH

Otak Geliga said...

To Anon 7.06AM

cara PAS melemahkan rakyat pulak menggunakan Islam PALSU, tabur duit (rasuah bertopengkan ZAKAT, memurtadkan org Islam sesuka hati, mempermainkan akidah org lain, mempersoalkan keislaman org lain, menjanjikan Syurga jika mengundi PAS seolah2 syurga dlm genggaman PAS bukan pd Allah.

kenapa segelintir pemimpin n org2 PAS suka main rasuah n akidah org ye??

Otak Geliga said...

To Anon 6.38AM
K DH SMP WAKTU KUTUK MENGUTUK.ARI CUTI UTK KUTUK MENGUTUK ESOK OK..NK WAT CAMNE SWASTA

LAIN LA PARTI RASUAH ....UMNO

HEHEHEH
------------------------------------------------------
PAS/PR Parti Rasuah....heheheheh

Anonymous said...

Otak Geliga said...
To Anon 7.06AM

cara PAS melemahkan rakyat pulak menggunakan Islam PALSU, tabur duit (rasuah bertopengkan ZAKAT, memurtadkan org Islam sesuka hati, mempermainkan akidah org lain, mempersoalkan keislaman org lain, menjanjikan Syurga jika mengundi PAS seolah2 syurga dlm genggaman PAS bukan pd Allah.

kenapa segelintir pemimpin n org2 PAS suka main rasuah n akidah org ye??

August 27, 2011 7:13 AM

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

sbb akidah ko terpesongla ko x nampak perjuangan islam

yang ko nampak duit duit duit

Otak Geliga said...

To Anon 7.17AM

sbb akidah ko terpesongla ko x nampak perjuangan islam

yang ko nampak duit duit duit
---------------------------------------------------
hehehe......marah nampak. terima kasihla kalau kau nak bertindak menggantikan Allah utk menentukan akidah aku. TERPULANG

Tahniah sbb dpt tahu akidah aku ikut dr kaca mata kau.

Anonymous said...

serang!!!!!!!!!!

umno tgn BUSUK....RASUAH MEMANJANG@@@raye x raye

selagi x tobat tgn org umno still BUSOK!!!

Otak Geliga said...

To Anon 8.07AM
serang!!!!!!!!!!

umno tgn BUSUK....RASUAH MEMANJANG@@@raye x raye

selagi x tobat tgn org umno still BUSOK!!!
-------------------------------------------------------
semangatnya....bagus2....hehehe

kenapa la kau rajin sgt cium tgn org lain ni....hahaha

dah pi beratur kat spital amik ubat....lain kali jgn pakai cium je...kan dah ketagih...hehehe

Anonymous said...

pkr masalah moral dan rasuah!
dap terbukti racist dan rasuah!
pas pulak mintak sedekah dan fitnah!

apa yg nak dibanggakan sgt dgn dgn pr?

Anonymous said...

ANON 706 ....
perjuang kekayaaan dan harta... menipu rakyat .... rasuah rasuah rasuah ... kepala bapak ko ....

jangan sebarang bagi statement tanpa menilai ...
dek kerana dengki dan sakit hati yang ntah apa apa .... ko dapat ilmu pembenci ... ko cakap tak pakai hotak ....
ko cermin dulu ... sapa diri ko tuuu .... ko orang melayu dari negeri mana ...????
aku rasa ko ni melayu INDON kot .... atau melayu KAMPUCHIA agaknyaa...

Anonymous said...

rasuah ni abstract..pok nik pegi haji tu hadiah ke rasuah..???

jika mu jenih walaq buta..terlampau sayang serban nika aziz dan jubah putih...mudah la mu kata 'hadiah'

Anonymous said...

Anon 8,07am

Tak sebusuk Palat Ada Sekilo!

Anonymous said...

Salam Aidilfitri utk lu bro GAP & sumer rakyat Malaysia muslim.. tak kira la sokong sapa pun..

elok2 drive weh..

darul naim blogger, FUCK YOU!!!