Friday, August 19, 2011

TAHNIAH KEPADA SELURUH PIMPINAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA !


Angkatan Tentera Malaysia hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan manipulasi undi pos yang dibuat oleh empat bekas anggotanya semalam.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin  bagaimanapun tidak menyalahkan bekas anggota berkenaan yang didakwanya "mungkin telah dipergunakan sebagai alat."

"Saya sudah periksa (dakwaan itu). Sebab itu saya berani menyangkal.

"(Dakwaan) itu tidak betul, tidak ada kesahihannya," katanya lagi yang mencabar supaya bukti dikemukakan untuk mengukuhkan dakwaan.

Beliau sebaliknya menyalahkan Pemuda PAS yang menganjurkan sidang media menampilkan empat orang bekas tentera tersebut.

"Saya tidak mahu salahkan bekas tentera saya. Mungkin mereka ada kekurangan masing-masing.

"Saya boleh ibaratkan (tindakan Pemuda PAS) sebagai tindakan pengkhianatan sebab ambil kesempatan," katanya lagi ketika ditanya sama ada angkatan tentera akan mengambil tindakan ke atas bekas anggota berkenaan.

Ketika ditemui selepas itu, Zulkifeli dengan tegas berkata tindakan memangkah undi bagi pihak anggota lain seperti didakwa itu "tidak boleh berlaku."

"Macam mana ia boleh berlaku, kita tidak akan benarkan ia berlaku," tambah Zulkifeli lagi, mengulas dakwaan yang ditimbulkan bekas anggota tentera itu bahawa mereka diarahkan untuk memangkah ribuan kertas undi semasa pilihan raya sebelum ini.

Dalam sidang medianya, Zulkifeli berkata tindakan "mencemuh" sistem yang digunakan pakai dalam angkatan itu juga serius kerana boleh menjejaskan moral anggota tentera, katanya lagi.

"Saya tertanya-tanya kenapa sidang akhbar semalam dilakukan, sedangkan perdana menteri telah berkata jawatankuasa terpilih parlimen akan diwujudkan (bagi memperbaiki sistem pilihan raya).

"Adakah (Pemuda PAS) ingin timbulkan kontroversi berhubung isu itu, selepas tuduhan yang kata (orang) yang mempunyai status penduduk tetap dalam masa empat jam diberi (status) warganegara, isu ini pula yang timbul.

"Adakah ini usaha untuk cemarkan imej ATM atau mahu serang kami? Mahu pecah belahkan kami?," katanya lagi dalam sidang media di Kementerian Pertahanan, Kuala Lumpur petang ini.

51 comments:

Otak Geliga said...

Pas mmg dah x da benda lain nak buat maklumlah pembangunan kerajaan terdahulu dah buat.....so, jd penyebar fitnah TERULUNG di Malaysia la utk isi masa terluang.

Wanredone said...

Aku percaya yang bekas askar ini memang disuruh pangkah kertas undi sehingga 'patah' tangan dia buat kerja itu. Nak tahu siapa dia pangkah, BUKAN pangkah calon BN/UMNO, tapi calon PAS ..... Mengapa PAS? Sebab dia sudah dijanjikan oleh Nik Ajis, Undi PAS masuk SYURGA ....

Anonymous said...

kalau sungguh pun berlaku, masa tu semua angkatan tentera penyokong kerajaan, tak ada pun sokong pas. jangan harap. nak sangat ka pemimpin pas jadi PM? depa pun sama ja. gila kuasa. nak pemimpin yang tahu agama tapi manipulasi agama untuk kepentingasn diri. dalam hati gila kuasa dan harta tapi dimulut keluarkan fatwa yang menyokong semua tindakan mereka. seolah-olah agama itu menjadi kepunyaan depa saja. orang UMNO tak berhak. dalam kata lain syurga itu milik depa. kalau dalam masyarakat, yang tak ada gelaran ustaz, tak boleh nak cakap fasal agama kerana tak berhak. jadi depa saja yang berhak. itulah ketaksuban melayu

Tauke Ikan said...

pengakuan 4 ekor pesara itu betul2 macam mangkuk hayun. pengakuan sorang tu memangkah pakai pen. Bila masa pulak mengundi pakai pen?

Anonymous said...

Saman saja puak puak celako ni tak guna layan mereka.Biar mahkamah yang tentukan.Klau setakat nak cakap sapa pun boleh.

Anonymous said...

Dah xder modal Parti Palat Ada Sekilo ni,

Sedarlah diri, PAS dah HANCOQ LEBOG angkara MAT JUBOG!!

Cuci lar palat tu?

Anonymous said...

wahai juak pas....bertaubatlah jauhi dari membuat fitnah....kan dah tahu fitnah tu dosa nyer lebih besar dari membunuh.....keluarkan bukti dulu....apa dah jadi juak pas hidup didunia menanggung dosa fitnah sampai ke mati.....bertaubatlah....

Anonymous said...

Hahaha. PAS ingat askar macam polis, boleh diperbuat sesuka hati. Ambik sekali kena. Apa agaknya Pemuda PAS akan spin lepas ni?

mohamed said...

"Adakah ini usaha untuk cemarkan imej ATM atau mahu serang kami? Mahu pecah belahkan kami?,"

Aku setuju benar kata2 ni.

Setelah PAS cuba pecah belahkan umat Islam Melayu diNegara tercinta, bangsa yang bertopengkan islam ini cuba memecah belahkan angkatan tentera pula.

Jangan biarkan mereka buat rakyaat Melayu benci kan Tentera kita...Ganyang mereka.

Mereka ini perlu dihapuskan.

Ingat, penganas communist yang membunuh orang Melayu Islam bukan hanya dari gulungan cina sahaja.... banyak dari mereka terdiri dari orang melayu. Jangan kita jadi lemah jika musuh yang datang berupa orang Melayu dan bertopengkan islam

Aku bangga dengan kata2 Panglima Melayu ni...

Anonymous said...

PAS is FUCK!!

Anonymous said...

bila aku fikir balik kenapa .. PR tak habis habis balun SPR sekarang ni

nak tau
nak tau
nak tau???

sebabnya diorang mmg tahu diaoran kan kalah PRU nanti .. hehe

dan juga akan kalah kat negeri yang ditakluki sekarang ni ..

jadi cara yang mudah letak persepsi dulu .. bunuh kredibiliti, kalau kalah pun nanti ada alasan untuk diaorang turun kejalan sekali lagi.. :)

Anonymous said...

tahun 1986 tu bekas tentera tu kata dia buat undi kat orang lain jugak

heran gak aku.tahun 1986, sekarang 2011 baru nak bising.kenapa tak mahu heboh time tahun 1999 ke,2004 ke...nampak sangat dah terdesak lalu tipu dengan pelbagai cara

Ular Menyusur Akar said...

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

mungkin dia ingat...bila tetiba dapat perintah malaysia nie..atm,pdrm,sprm dan lain-lain tu mereka akan dimansuhkan atau buang ke longkang agaknya....

kalau dah 'serang' sebelum perintah...apa moralnya pihak berkuasa ini berhidmat kepada kerajaan yg dipimpin oleh mereka ini?

agaknya mereka suka kot pdrm,sprm tak buat kerja utk tangkap puak mereka jika buat salah..

Anonymous said...

Orang PAS persan mereka sahajalah manusia paling cerdik di atas muka bumi ini. Segala apa yang orang lain buat tak betul. Orang PAS suka buat fitnah, berhati busuk, tamak, berfikiran sempit dan terlalu akin mereka Akan masuk syurga. Sifat orang mereka yang selalu memandang rendah terhadap Muslim lain dari penyokong mereka menunjukkan yang hati mereka tidak bersih. Ya, mereka mungkin enak dibuai mimpi yang mereka Akan masuk syorga tapi percayalah, urusan syurga & neraka bukan urusan mereka....... Tuhan sahaja yang bias menentukan. Kita berusaha ke arah itu tapi jaminan ke sana belum terjamin. Hati mesti mahu bersih (BUKAN BERSHIT) dahulu sebelum yang lain boleh jadi bersih.

Anonymous said...

Juak-Juak PAS memang mangkuk hayun. Bodo plak tu. Klu negara asing serang Malaysia, PASti akan membantu dari dalam Malaysia. Sabotaj Jambatan dll.

Macam Segolongan Rakyat Iraq menyambut pencerobohan Tentera Amerika. Perempuannya Siap Cium pipi gitu tentera amerika.

Sekarang hambik. Iraq tak pernah aman hingga kini.

Isle dengan PAS? Otak Udang.

Anonymous said...

kalau ada pun..zaman bila tuu bro ???...muka 4 orang tu yg beratur awal2 pagi kat Mesin ATM ambil duit pencen..bonus pun sapu gak.!

Anonymous said...

Orang PAS gila kuasa hingga sanggup gadai falsampah mereka Dan bersongkol dengan puak kapir. Kata orang kapir tapi kalau mereka yang berperangai macam kapir no hal. Take beer lah PAS.

Anonymous said...

Hanya Paderi Kristian je yang jamin orang masuk syurga lepas bagi sijil.

PAS macam tu le. Jihad, takbirrr... dapat duit, dapat beli kereta 'Hot'... orang kampung je pakai basikal pergi ceramah. Anak-anak nak beli perkakas belajar pun dikata tak mampu.

Inilah org kita...

Anonymous said...

Puak ni kalau bab duit mereka nombor wahid. Anak dapat biasiswa pun masih memekak kata tak adil. Menang kerusi pun kata tak adil........ Memerintah lebih 20 tahun pun kata tak adil............. Zionis sungguh fikiran mereka.

Anonymous said...

Aku dulu PAS tapi tetiba minda terbuka........... Asyik baca HARAKAH jiwa jadi kelam, fikiran jadi sempit.... Buka minda, gunakan kedua-dua bahagian otak untuk memproses maklumat dan nescaya anda bisa nampak cahaya kebenaran. Belajar sejarah Dan tengok sekeliling.......... Keluarlah dari kotak....... Gunakan logik Amal sekali-sekala.

Menipu, memfitnah Dan memaki orang selain dari puak mu tu bukan sifat orang Islam. Itu sifat orang PAS

Anonymous said...

Menipu itu kerja orang PAS. Kalau menu duh sentiasa tiara bukti untuk menyokong kerajaan tipu mereka. Bangang

Anonymous said...

Sebenarnya ramai orang kerja kerajaan yang sokong kerajaan. Cuma, tak terang-terang je kerana tahu kakitangan awam tidak boleh berpolitik. Dan tahu akan perbezaan nasionalisme dan agama.

Sehinggakan ada seorang kawan kelantan kata ibubapanya berpesan padanya. Mu nak buat apapon.. buatle.. tapi mu kena ingat masa pilihanraya. Click PAS..

Dok kata UMNO amal asabiyah. Senang cerita tengok kedai makan orang melayu. Siapa yang berlonggok satu meja waktu makan. rata-rata PASti orang kelantankan? Sy takleh kata ianya salah atau semuanya begitu. Maafkan saya. Tapi perkara ini tidak dapat disangkal.

Bagi saya bangsa dahulu. baru agama. tapi ingat!! Pemahaman bangsa membawa erti Melayu tu Islam...

Tengok nabi.. Bukankah baginda S.A.W menyatukan 2 puak iaitu aus dan khazraj menjadi ansar? bukankah penyatuan bangsa ini melahirkan kekuatan kepada agama?

Klu silap, tolong betulkan. Seingat saya begitule masa belajar di sekolah dulu.

Anonymous said...

Tahu tak beza orang PAS dan Umno? paling mudah, orang Umno akan baca semua media dari UTUSAN... HINGGA KE media alternatif termasuk HARAKAH sekali.

TAPI jikalau PAS, PASTI 1HARAKAH saja. BENDA media lain, tak boleh masuk. sebabtu dungu. TAK HABIS2, dok kata kerajaan salah itu dan ini.

PAS je betul.

Anonymous said...

Saman je tapi jangan main juta main bilion pula biar mampus egen fitnah yg berleluasa di Tanah Melayu ni.

Anonymous said...

aku tak kira, aku nak cakap NAJIB bodoh jugak... layan la cina-cina tak kenang budi sangat

Anonymous said...

aku amir

dah banyak JASA hamPAS ni...
mereka membina persepsi dan mengubah pandangan masyarakat terhadap kredibiliti mahkamah.
smpai ramai org yg mempertikaikan mahkamah...

kemudian mereka pula serang polis...menjatuhkan kredibiliti polis...menyebabkan org tak hormat pada polis yang berkerja menjaga keamanan negara..

sekarang...depa menyerang dan cuba nak menjatuhkan kredibiliti tentera pulak...
supaya rakyat membenci tentera...

itu la hamPAS...semua mereka nak rosakkan...
mereka tak sedar...akibat dari kerosakan kredibiliti mahkamah, polis dan tentera ini nanti, mereka jg yang akan tanggung akibatnya dari perkara ini nanti.

cuba kita tengok org2 cina sekarang terutamanya yg pakai kereta besar2, atau ahli politik, mana mereka ni hormat pada polis..
dah buat salah pn bila polis ambil tindakan, terus serang salahkan polis.
Isu utama iaitu kesalahan sendiri ditutup...fitnah dan war2 kan isu kecuaian polis, smpai masyarakat melihat hanya salah polis sahaja.

jika keadaan begini berterusan, mmg Malaysia dan rakyatnya dalam bahaya...

ni semua dosa2 hamPAS dan pemimpin2nya...

Anonymous said...

4 Orang bekas Askar tu bila dah pencen ..dah insaf masuk Pas..dolu2 MUNGKIN kaki arak..kaki judi semua cukup dalam kem !...tuduh berdosa..so aku cakap MUNGKIN !

Anonymous said...

Tok Guru kata, kito terimo dap dan juga sette kalu nok baik dengan kito tapi tidak ummerno....itu musuh kito.

Jadinya kata2 tgna adalah dogma yang wajib diterimapakai oleh puak2 pas....yang membawa mereka ke 'syurga khayalan' tok guru.

Wallahu'alam

Anonymous said...

Dah tu tunggu apa lagi. Kau gempur aje lah Pemuda PAS tu kalau betul mereka membuat kianat. kalau bukti dah cukup, apa lagi. Jangan jadi macam menteri-menteri kat entah apanama negara tak tau, yang mereka tau hanya bagi amaran. Bukan mereka tak tau, mereka saja tak mau ambil tau ataupun penakut.
Asyik-asyik, 'kita akan pantau aktiviti mereka...bla bla..' Memang kalah teruk lah pilihanraya nanti. Anak babi disusukan, anak sendiri dibiar kelaparan. Orang melayu bukan bodoh, cuma kuat sabar dan sedikit gabra bila keseorangan. Kekurangan itulah yang digunakan oleh kapiaq-kapiaq untuk menyusup masuk. Tambah pula, ditepuk-tepuk kat belakang oleh bangsa lain, sampai ke cucu cicit diceritakan yang bangsa lain suka kat dia. Kalau tak caya cuba tanya 4 orang manusia tadi, siapa tepuk belakang mereka. Lagi satu cuba perhatikan tentang pemilihan jenis makanan dipasar-pasar atau kenduri. Selalu kita dengar ' Makanan/Sayur ni cina memang suka .... bla bla...' Kenapa mesti dikiaskan dengan bangsa cina, sedangkan kita ada rasa dan kegemaran tersendiri. Hai nasib nasib, 'Melayu Mudah Lupa'

Anonymous said...

Tahniah tan sri sbb tan sri peka pada fitnah2 pembangkang yg jadi mainan politik pembangkang. Patut tan sri dilantik jadi menteri kdn gantikan hisam.

Dah la hisam tak pernah ambil tindakan pada pembangkang lepas tu buat boddo dgn fitnah dan tuduhan pembangkang.

Jawapan tan sri boleh buatkan harakah tutup kedai.

Saya syorkan pada tansri supaya saman pas sampai bankrup. Saman harakah 1billion. Kerana memfitnah atm dan wujudkan keadaan tak stabil pada keselamatan dlm negara.

Bayangkan kalau rakyat meluat dgn tentera mana tentera nak menang mcm tu.

Tu semua kerja cina dap komunis yg guna unsur subersive utk hasut rakyat lawan tentera. Tapi malangnya dap gunakan PAS utk jayakan misi mereka.

Anonymous said...

PAS, PARTI AJARAN SESAT, mengajar umat utk tidak hormat undang2, mengajar umat utk tdk hormat pemimpin, mengajar umat utk tdk hormat dlm tutur kata, mengajar umat utk tdk hormat pd AGAMA, BANGSA n NEGARA sendiri, jika UMNO n PAS xmmpu lg memelihara org MELAYU ISLAM, kita tubuh PARTI BARU, sebulat suara, utk memelihara hubungan silaturahim umat yg bkn lg percaya pd UMNO n PAS

Anonymous said...

"Adakah ini usaha untuk cemarkan imej ATM atau mahu serang kami? Mahu pecah belahkan kami?,"

Meremang bulu roma aku baca ayat ni!! Dh la agama Islam pun dorg nak pecah belah kn, ni plak ATM? Cisss... bedebah!!

Anonymous said...

Bangsat sgt dah PAS ni, bapak aku dan adik beradik dia ada 5 orang berkhidmat dalam ATM. Tak penah ada benda tolong pangkah kertas undi ni..Pesal mcm sial sgt PAS skang?

Anonymous said...

sampai ATM pun nak heret gaks... mmg cari nahas nie... silap2 tak ada unit baru kang ATM tubuh mcm mat saleh Sektor 7.... Agenda...sendiri mau ingat laa.... Orang atk usik Lu....Lu langsi mau usik orang.... sikit hari silap2...Arahan dari PAK AJIS..... " TAKKAN X BOLEH SATTLEEEE....." (suara iras2 Jai KL Gengster)....hahaha...

sheikh said...

Parti Asalboleh Spin.

rakab said...

Habislah PAS PRU 13 nih !.

Panglima ATM dah naik angin !!

Tentu majoriti tentera pelbagai pangkat akan menyebelahi panglima mereka.

Strategi bangang dari pemuda PAS yang memakan diri .

rakab said...

Sheikh !!.

Kau ni kreatif lah !!.



Oops!!...dah nak masuk waktu ...

..sambung nanti...

zat said...

buat jawatankuasa parlimen & perbetul je lah sistem pilihanraya..ketua ATM tk pyh berpolitik lah...kita nk benda baik utk semua..

Bagus lah kjaan pun skrang dh iktiraf apa yg dilaungkan oleh Bersih tempoh hari...

menang atau kalah p/raya soal kedua..janji keputusan nya tk boleh dipertikai...

Melayu Perak said...

tak solat jumaat ke zat...?????

Anonymous said...

Dear PAS, can i fuck you today? how much? 1 ringgit? damn, you are so cheap bastard!!

Anonymous said...

Zat dah kena LIWAT ATAS BAWAH DEPAN BELAKANG dgn P*** Rabak...

Tu yg fanatik membangkang x habis2..Klu betul xpe, setakat menjadi penyambung LIDAH FITNAH @ STOREKEEPER GUDANG FITNAH...

hehe..jgn marah zat, nti kena LIWAT !! Sial !

pengundi saluran 4 said...

aku dah mengundi 3 kali PRU. tak pernah pulak guna pen. yg disediakan adalah pensel je..
biar betul depa ni..dah kena beli dua juta ringgit kot?

Anonymous said...

salam perjuangan.
citer banyak tak guna.
bilangan anggota dlm ATM skrg 150k?
bilangan bekas tentera?
dari beratus ribu ni, 4 org saja yg bt dakwaan? itu pn selepas tidak lagi menyarung uniform? akai ada ka?

Anonymous said...

sy abdullah dari pahang..

sedara2 semua kata orang lain pemfitnah, itu dah ini, sebahagian dari sedara2 yg buat komen disini sendiri cakap tak serupa bikin, mencarut memaki hamun.. lebih teruk di blog2 yg seangkatan atau org2 sepuak dgn sedara2(pnyokong pemerintah) siap guna perkataan carut dan lucah... mengatakan org itu begitu begini.. sbgai contoh... kerap menggunakan prkataan al-jub**i.. bila kena tang batang hidung puak2 sdara, puak2 sedara ckp tdk bleh mnghukum seseorg itu slagi mahkamah tidak menjatuhkan hukum.. tp bila puak selain sedara.. sedara2 awal2 lagi kata dia begitu begini... itu pun fitnah jg.. dan kalau betul pun ada ahli2 pas memfitnah, tapi dgn sikap sedara2 semua ni mencarut memaki hamun, memfitnah buta buti... sedara2 dgn ahli pas yg buat fitnah tu adalah 2 kali 5 jek dgn dia org.. sedara2 sendiri pon tidaklah lebih baik dari mereka kalau begini la sikap sedara2 semua.. rakyat bkn makin mau dekat kpd UMNO dn la BN.. tp lg makin menyampah.. sebab kalo beginilah sikap orang bawahannya.. bagaimana laa sikap org atasannya.. bab saidina umar pesan pemimpin dan rakyat tu ibarat mata air dan sungai.. jika mata airnya jernih.. maka jernihlah sungai tu.. tp kalo mata airnya keruh, maka keruhlah sungai tu.. skang sendiri dh terbukti terang2 kalo beginilah mentaliti pro Umno-BN.. jwpnya Pemimpinannya hermm.. Bapak Kencing Berdiri Anak Kencing Berlari....

Anonymous said...

aku yang tentera ni pun undi pos pangkah sendiri... dah 4 x pilihanraya. mana ada org lain tolong pangkahkan termasuk wife aku

Anonymous said...

Mungkin benar cerita, tu. Kalau pi operasi kat hutan, kertas undi pos sampai kat HQ, tak kan dipulang kosong saje.

Atau kalau kapal belayar kat laut, macam mana nak terima kertas undi?

Jadi pandai-pandailah orang lain tolong pangkahkan.

Betul tak?

Jeneral tu bukan buat kerja-kerja remeh temeh ni yang selalu dibuat oleh askar biasa le.

Anonymous said...

suruh 4 orang bekas tentera tu buat sumpah laknat hahhaha

Anonymous said...

rampas pencen meka tu.. masa dalam tentera meka ini lah kaki kencing.. balik awal..bila nak masuk operasi jumpa boss minta keja dalam kem..pangkat tak dapat marahkan tentera...Pakatan akan guna bekas polis dan tentera...bekas yg dulunya hampas...sampah...yg frust...Frust Mcm Raja Jubur tak dapat jadi PM...

Anonymous said...

Orang2 yg menyokong PAS ni memang kebsnysksannya pendek akal, pelajaran tak cukup dan budak sekolah tinggi tapi mentah dan budak2 kampung yg takda pendedahan kpd dunia luyar sebelum masuk U.... maka inilah jadinya...belum tentu sahih sesuatu itu sudah heboh se kampung. Last sekali diri sendiri yg malu.. tapi ego tetap kuat..jadi berterusan hidup menipu diri..& menipu sesama sendiri..

Anonymous said...

Pembetulan:

Orang2 yg menyokong PAS ni memang kebanyasannya pendek akal, pelajaran tak cukup dan budak sekolah tinggi tapi mentah dan budak2 kampung yg takda pendedahan kpd dunia luar dari tempurung mereka sebelum masuk U.... maka inilah jadinya...belum tentu sahih sesuatu itu sudah percaya bulat2 & heboh se kampung. Last sekali diri sendiri yg malu.. tapi ego tetap kuat..jadi berterusan hidup menipu diri..& menipu sesama sendiri..