Friday, September 23, 2011

HUDUD :NIK AJIS PEMBOHONG, HUSAM SAHKAN PAS TIDAK MAHU HUDUD !

tiba-tiba nik ajis mahu laksanakan hudud di kelantan.

ide hudud ini akan senantiasa diutarakan oleh nik ajis bila menjelang pilihanraya kecil dan pilihanraya umum. game politik seperti ini telah lama rakyat faham.

pas kata mahu laksana hudud.
anwar kata dia sokong hudud.
seperti biasa kit siang akan bantah hudud.

ini skrip drama minggu ini, yang masih menggunakan fahaman analog dalam penyampaikan propaganda.

SIAPA PEMBOHONG BESAR, NIK AJIS ATAU HUSAM ?

pada tarikh 22hb disember 2008 husam musa telah mengeluarkan kenyataan dalam berita bernama yang mengesahkan akan persetujuan pas bahawasanya hukum hudud bukanlah polisi politik pakatan.

kenyataan husam ini pula telah disiarkan di dalam blog rasmi lim kit siang yang gembira dengan pengesahan husam musa.KLIK SINI.

3 hari lepas, secara tiba-tiba nik ajis mengulangi kenyataan mahu melaksanakan hudud di kelantan.

seperti biasa, kegagalan pengimplementasian hudud di kelantan diletakkan salahnya di atas bahu dr mahathir.

bagaimana dr mahathir yang telah bersara pada tahun 2001 disalahkan oleh nik ajis sementelahan husam musa  secara jelas pada 22 disember 2008 telah mengeluarkan kenyataan rasmi hudud tidak akan dilaksanakan pas.

SIAPA PEMBOHONG BESAR ?
NIK AJIS ATAU HUSAM MUSA.

pas, hentikanlah melacorkan nama islam demi politik sempit kamu.

327 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 327 of 327
Anonymous said...

“Dan dalam Qisas itu ada (jaminan kelangsungan) hidup bagimu, wahai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.” (Surah al-Baqarah : Ayat 179

Anonymous said...

komen yang pi sekolah macam ni,pi parlimen bentangkan usul nak buat hudud.kalau majoriti nak kita buat.jangan lah cakap pasai hudud bila nak pru13.macam sembang kat kedai kopi seratus tahun tak akan jadi.dah 20 tahun memerentah tak kan tak tahu.Nanti orang kata gimik saja pasal nak pancing undi.

Anonymous said...

ada yg kata nak hudud, ada yg kata tak nak hudud.padahal dlm parti yg sama.

yg mana satu betul nih?
keliru lagi mengelirukan!

Anonymous said...

Tidak pernahkah suma terfikir? Jika peringkat tertinggi pun sudah semakin lari dan jauh dari Islam, bagaimana dengan peringkat bawahnya?

Inilah antara sebab munculnya golongan2 yang mahu memperjuangkan Islam dan mahu menegakkan Hukum Allah di negara kita ini. Tetapi mereka dituduh pula sebagai puak Khawarij kerana menentang kerajaan. Sedangkan mereka sebenarnya bukan menentang kerajaan, tetapi MENEGUR dan dalam proses untuk membaiki mengikut saluran2 yang dibenarkan oleh kerajaan sendiri iaitu proses pilihanraya dan undang2. Sedangkan puak Khawarij yang sebenar ialah mereka yang menentang sahabat nabi YANG MENEGAKKAN HUKUM ALLAH! Itu kita mesti faham, tetapi sekarang ini sudah terbalik tuduhan itu.

Anonymous said...

Apa yg musang hujah diatas, musang cuba asingkan politik & Ugama mengikut kehendak pemerintah!

Hujah ini mesti dibaca berdasarkan kehendak rakyat pd pemerintah!!

Anonymous said...

Alasan kerana Malaysia mempunyai masyarakat majmuk dan untuk tunggu sehingga rakyat Malaysia kuat iman semuanya dulu sangat-sangat TIDAK RELEVAN.

Kerana waktu RasulullahSAW dan sahabat laksanakan Undang-undang Islam dulu, majoriti rakyat di sekelilingnya adalah NON MUSLIM.

Anonymous said...

Aku nak tau gak apa komen UMNO tentang HUDUD. Nak sokong atau tak minat langsung? Lupakan tentang politik jap, kita fikirkan pasal tuntutan ugama islam.Sila berikan komen yang jujur..

IMAN

Anonymous said...

Biasa....dia gagal tapi salahkan orang lain! Agak berapa SPM dia ha?

Anonymous said...

Percaturan politik mrk setiap kali bila p/raya semakin hampir....


Pas akan timbulkan isu hudud.....maka ramailah melayu terutama atas pagar (termasuklah yg tidak memangkah Pas sebelum ini)akan terpikat apatah lagi penyokong tegar mrk....lepas tu Dap akan bantah habis-habisan, maka ramailah yg bukan melayu akan menyokong Dap (termasuklah yg tidak memangkah Dap sebelum ini)


Jadi, kedua-duanya untung.....yg bodohnya orang melayu...terus-menerus tertipu....

Anonymous said...

MINTAK TULONG ADA SESIAPA YG DPT SAHKAN FAKTA SAINTIFIK INI..

Buat penzina yang belum berkahwin, mereka mempunyai antibody T4 Limfosit yang kuat dan masih bertenaga. Jika sekiranya seseorang penzina itu dihinggapi HIV selepas penzinaanya, T4 Limfositnya akan diserang oleh HIV Aids yang akan menyebabkan sel2 T4 Limfositnya musnah sehingga menyebabkan mati dan akhirnya sel sum-sum tulangnya mengalami kelumpuhan dan fibrosis dan tidak lagi dapat lagi menghasilkan sel2 T4 yang baru. Badan akan lemah dan Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit akan menyerang.

Pesakit jenis ini juga mempunyai kemungkinan untuk disembuhkan. Tetapi dengan syarat dia mesti didera dan badannya mesti mengalami kesakitan yang banyak bagi meransang penghasilan sel2 T4 yang baru serta mengelakkan sum-sum tulang daripada fibrosis.

Cara terbaik adalah dengan menyebat di antara bawah tengkuk dan di atas pinggang di bahagian belakang dengan sebatan yang akan meransang penghasilan semula antibodi T4 yang baru dan pesakit tersebut boleh sembuh daripada AIDS selepas antibodi sel-sel T4 Limfositnya itu boleh menguasai HIV AIDS.

Anonymous said...

SELAKU PARTI ISLAM SEMALAYSIA sepatutunya Kamu WAJIB terangkan dan berbincang secara ILMIAH dengan BN..

kalau merujuk kepada surat TUN yang dihantar kepada tn guru ..

jelas menunjukan yang bukan umno menolah hukum Allah namun MENOLAK hukum hudud ciptaan PAS

Yang mana dilihat tidak adil ..

sepatutnya PAS terus berusaha memujuk serta menjelaskan kepada umno/bn tentang hukum tersebut ..

Anonymous said...

ANON 906,

Usaha bermesyuarah dgn Umno ni, sentiasa berlaku sejak dulu lagi. Klu nak tahu setiap sebulan, sekurang-kurang sekali, mencacupi suma bidang melalui direct dgn Umno atau agensi2 berkaitan.

Cuma benda2 camni...tak masuk paper la. Kata org...pintu belakang!

Anonymous said...

ANON 906,

Usaha bermesyuarah dgn Umno ni, sentiasa berlaku sejak dulu lagi. Klu nak tahu setiap sebulan, sekurang-kurang sekali, mencacupi suma bidang melalui direct dgn Umno atau agensi2 berkaitan.

Cuma benda2 camni...tak masuk paper la. Kata org...pintu belakang!

-----------

tak apalah ikut celah mana pun .. yang penting anda buat kerana Allah

jangan depan cakap lain belakang cakap lain ..

kejap camni kejap camtu ..

kalau anda rasa dipihak yang benar teruskan usaha kearah itu

laksanakan di kelantan dahulu secpat mungkin ..

Otak Geliga said...

Salahuddin Ayub kata:

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menggesa pimpinan Pakatan Rakyat (PR) tidak membincangkan secara terbuka mengenai pelaksanaan hukum hudud kerana ia tidak mungkin dapat dilaksanakan dalam tempoh terdekat.

“Tidak perlu lah kita berbincang mengenai perkara-perkara yang tidak mungkin boleh dilaksanakan... semua pihak kena faham perkara ini,” katanya kepada mStar Online pada Jumaat.

Anonymous said...

sama lah Ajis ke husam ke hadi ke mahfuz ke mat kelabu ke dio oran penipu semuo nyo. satu pun tak bolih depercayai. selalu u turn punya kira. tapi yang ketaro tu ajis lah. banyak sangat u turn. taubat lah dan pencen lah baut amal ibadat banyak banyak untuk melunas kan dosa.

Otak Geliga said...

lagiii???....khalid samad kata apa ya????

Timbalan Pesuruhjayanya, Khalid Samad berkata, jika satu referendum mengenai perkara itu diadakan dan keputusan menunjukkan bahawa rakyat menyokong, maka ia harus dilaksanakan.

Bagaimanapun pada masa yang sama, beliau juga berkata, PAS tidak akan meneruskan niat untuk melaksanakan undang-undang itu tanpa persetujuan daripada DAP dan PKR.

"Tetapi ia bukanlah sesuatu yang kita akan laksanakan tanpa persetujuan rakan-rakan kami dalam Pakatan Rakyat," kata Ahli Parlimen Shah Alam itu.

Anonymous said...

MINTAK PEMERINTAH WAJIBKAN PERATURAN DIBAWAH MELALUI TADIKA PERMATA & LAIN2 PUSAT ASUHAN ISLAM!!

Seperti peribahasa melentur buluh biar dari rebungnya, kanak-kanak dihantar mengaji seawal usia empat tahun dengan tok guru yang sangat tegas hingga rata-rata mereka berjaya khatam seluruh Al-Quran pada usia enam atau tujuh tahun, amalan itu melahirkan generasi yang baik akhlak dan berdisiplin.

Memastikan anak lelaki khatam Quran sebelum boleh disunat atau berkhatan sebagai tanda melangkah alam dewasa. Oleh itu, ibu bapa akan malu besar jika anak belum bersunat bila mencecah usia tertentu.

Anak perempuan pula digalakkan khatam Al-Quran sebelum dianggap layak berumahtangga, lantas mewujudkan tradisi majlis khatam Quran sebelum pernikahan dalam kalangan keluarga Melayu tradisional.

Kefasihan hafazan 30 juzuk AlQuran dijadikan syarat layak istimewa nikah bagi pihak lelaki. Dan itulah maskawinnya!!

Otak Geliga said...

MB Selangor pulak ckp mcm ni...baca yye...hehe

Kerajaan Negeri Selangor tidak akan melaksanakan hukum hudud pada waktu ini, kata Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Khalid berkata, sebarang perubahan polisi berkaitan agama Islam perlu dirujuk kepada Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) terlebih dahulu.
"Selangor tidak bercadang untuk laksanakan hukum hudud. Apa-apa perubahan polisi berkaitan agama Islam hanya akan dibuat selepas mendapat nasihat dan cadangan daripada MAIS

Anonymous said...

aku percaya umat Islam di malaysia ini akan setuju dgn hudud jika ia terbukti bersifat adil dan telus secara menyeluruh. mungkin ramai yg masih was2 buat masa ini kerana pihak kerajaan pun masih sukar utk memberi penjelasan kepada semua rakyat yg majmuk ini.
jadi tidak salah kerajaan negeri kelantan laksanakan dahulu dan buktikan hudud yang diadakan adalah adil dan boleh diterima ramai. kita tunggu dan lihat..

Otak Geliga said...

Tony Pua perli lagi:

DAP publicity chief Tony Pua also told The Malaysian Insider that hudud could not be part of PR policy as all three parties must unanimously agree for it to become a joint policy “and DAP does not agree.”

Anonymous said...

Musangka !!

Aku nak tanya kau. Kamu masuk dalam blog GAP ni untuk apa? Untuk Allah atau untuk parti HARAMJADAH kamu?

Pada aku dah lama ada jawapannya.

Sudah la kau MUSANGKA. Jangan nak temberang la kat sini, orang UMNO dah lama tahu. Orang UMNO tak akan terheret oleh "spinning" murahan kamu tu.

Anonymous said...

Sebagai permulaan apakata jawatan perdana menteri dihapuskan! Lantik Agung sebagai Khalifah Malaysia Darul.....

Perwakilan rakyat terdiri alim ulama & ketua2 bukan Muslim.

Buang le daki2 penjajah yahudi yg dok junjung la nie..!!

Anonymous said...

anon 941,

Pasai hg tanya, aku jawab la!

Setiap apasaja yg kita buat, kecik atau besaq, hanya kpd yg satu, ALLAHSWT!! Tak bole utk kpd yg lain selain Dia.

Klu tak sanggup...berenti lah bernyawa. Sebab udara yg hg sedut tu bukan FREE!!!

Anonymous said...

musangka 947

Sama macam parti kamu bercakap begini begitu, tapi satu pon tidak mendatangkan kebaikan. Percakapan tidak menunjukkan keiklasan. Sebab itu parti kamu tidak mendapat rahmat ALLAH.

Anonymous said...

musangka..

pendapat ini cuma dari aku yang kurang ilmu ..

cadangan bagus .. namun adakah itu ajaran dari islam ?

mewajibkan sesuatu yang tidak wajib..

islam itu mudah bukan menyusahkan..

mungkin sbab aku jahil jadi aku munulis begini .. :)

Anonymous said...

Musangka 954

Udara FREE atau tidak itu bukan soalnya itu kudrat ALLAH saw. TAPI "spinning" yang kau buat tu nampak sangat kau ni pencacai bodoh yang diupah oleh parti hipokrit retorik penipu lagi pembohong tu.

Stratagi konon. kepala butuh hangpa.

Tukang Komen said...

Musangka dah jadi ustaz? Alhamdulillah.

Otak Geliga said...

Pakatan Hantu Haram Malaysia sudi join Jawatankuasa pilihan khas parlimen pilihanraya....TAPIkan , dulu punyalah berlagak, bongkak, riya', takbur kata x nak join kalau kerajaan/BNx perkenan syarat diorang...nak tau apa syarat2 tu???

1) SPR perlu laksanakan segera tuntutan JIJIK 2.0

2) Tarikh Pilihanraya kena buat sama2 antara Pakatan Hantu dan BN

3) Kalau setuju cadangan di atas, jawatankuasa pilihan khas mesti dpt kebenaran nak mengkaji cadangan

4) Jawatankuasa perlu memasukkan isu pemberian kerakyatan warga asing sebagai terma rujukan

5) segala cadangan jawatankuasa hendaklah ditunaikan kerajaan sbb x nak jawatankuasa bg cadangan tp cadangan ntah ke mana.

sooo persoalannya, bila masa pulak kerajaan/BN layan kerenah diorang ni?????.......TIPU RAKYAT LAGI...sebab alih2 join la pulak...

Tapi, apa2 pun ok la tu korang join....dapat gak bertekak masa bersidang nnt....hehe

Anonymous said...

RAMAI YG KATA HUJAH MUSANG, TAK BETUI...

JADI, TUNJUKKANLAH JLN YG BETUI MENGIKUT ALQURAN & SUNNAH.

Jgn selitkan ungkapan2 iblis seperti caci maki & gelaran2 yg tak baik.

PERBEZAAN PENDAPAT, PERKARA BIASA & DIWAJIBKAN ATAS KITA BERBALIK PD ALQURAN & SUNNAH TADI.

BODO LA MUSANG KLU MUSANG TAK TERIMA HUJAH HANGPA YG MENGIKUT CARA ITU!!!

Otak Geliga said...

owhhh ye lupa nak tanya, kenapa x da letak MEMBENARKAN HUDUD PASngok dilaksanakan dlm syarat tu???

lupa ke????....hehehe

Anonymous said...

Kpd anon 1003.

Aku tak marah pada MUSANGKA dia jelas nampak berilmu TAPI jangan jadikan satu2 isu itu seolah2 kita saja yang pandai orang lain semuanya bodoh.

Anonymous said...

Tukang Komen 1007,

Dari siang tadi aku tunggu ostat hangpa! Sekoq pun tak mai.

Payah2.. biaq aku saja yg jadik ostat mlm nie.

Hangpa tak malu ka, dpt ostat 'musang'????

ada aku kisah said...

MUSANG.....HANG NAK BAGI AYAT AL-QURAN ATAU HADIS...AKU TAK KISAH....TAPI AL-QURAN DAN HADIS DITURUNKAN BUKAN UNTUK UMAT ISLAM JER TAPI UNTUK SELURUH ALAM SAMPAI BAYI YANG TERAKHIR LAHIR....HUDUD BUKAN UNTUK ORANG ISLAM TAPI UNTUK SEMUA UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W...

ada aku kisah said...

TAK PERLU TAKUT UNTUK MANA AGAMA ATAUPUN BANGSA.....KALAU DAH ADA HATI NIK AZIZ NAK BUAT...TERUSKAN LAH...KENAPA PERLU TAKUT PADA HAMBA ALLAH....

ada aku kisah said...

AKU DAH BACA KOMEN HANG MUSANG TENTANG HUDUD HANG....HANG PERJUANGANKAN HUDUD ATS SEBAB KEPENTINGAN POLITIK BUKAN KEIKHLASAN HATI MENEGAKKAN HUKUM ALLH...

Anonymous said...

Ini ada satu cerita, klu tak caya, pi jumpak sendiri & tanya!

DSHarussani berdebat dgn sembilan ketua2 paderi kristian satu ketika dulu di P.Pinang!

DS hadir dgn seorg pembantu. Topik : Negara Islam Malaysia.

Script tu panjang benor( nanti, insyaalah aku post kat blog aku).
Ringkasnya, 9 paderi tadi tak dpt nak jatuhkan DS. Walaupun bersungguh-sungguh. Hingga pd satu ketika DS terpaksa berdoa pd AllahSWT agar beri petunjuk.

Nak jadi cerita, 9 paderi tadi makin penin hingga terpaksa guna bukti hujah berpandukan AlQuran & Sunnah.

Tika inilah bermulanya detik ketewasan 9 paderi2 kristian tadi di tgn DS dgn pertolongan AllahSWT.

Kenapa??????

Anonymous said...

anon 1003,

Yg mana satu yg hg maksudkan? Aku andaikan berkenaan hafazan 30juzuk.

Apakah syariat ini membebankan?
Bukankah ianya satu tuntutan?

Takde perkara yg akan jadi susah jika kita mau & minat bersunguh-sungguh!!

Kenapa bila bab awek, kita sanggup redah lautan api???

Anonymous said...

lekssss aaaaa musangkeraa....

kalau tua kutuk ko tu ikhlas nak bwk hududd....dah lama hudud tu terlaksanaa....

masalahnya tua kutuk ko tu sebut hudud bila nak p/raya jekkk...

lpas p/raja jilat jubo dap balikk....a al maklum laa cina byk duitt.....

Anonymous said...

GAP!

Mlm nie blog hg jadik kelas pondok!

Alhamdulillah...dapat pahala tuu..!!!

Kot2 ostat musang terseleweng...call majlis ugama!

TAKDAK PERMITTT...!!!!

mmuuaahhhahahaha!!!!

Anonymous said...

musangkera....ko ingat hukum hudud tu boleh dijual beli ke?? ..

bila terdesak nak undi melayu maka berkumandang la hudud...

bila nakkan duit cina, .....jual nama Allah, suka dan ketawa berdekah2 bila nga & ngeh DAP hina ayat al-quran...siap tepuk tgn lagi....

ko ingat islam ni kepala bapak nik aziz punya ke???...

cuba la ko jawab..... apanama ko...musangkera...

Anonymous said...

USTAD MUSANG LAKNATULLAH...BUAT APA DAH SESAT NAK BAGI AKU SESAT PULAK...X HINGIN...

Anonymous said...

Apakah syariat ini membebankan?
Bukankah ianya satu tuntutan?

ya ... mungkin untuk sesetengah orang dan tidak untuk sesetengah orang :)

namun syarat ni anda boleh kenakan kepada calon menantu anda mungkin sabagai cabaran .. namun ia tidak boleh diwajibkan

ini dari pemahaman aku ..

Anonymous said...

Rasanya orang Islam kat Malaysia ni tidak menolak hukum HUDUD kerana ianya memang dah terkandung didalam Al-Quran TETAPI kebayakan orang Islam termasuk TUN Mahatir dan UMNO menolak hudud ala PAS..tu yang orang PAS kena faham..hudud ala PAS agak menyeleweng dari hudud Islam yang sebenar...UMNO pula belum bersedia melaksanakan hudud yang sebenar kerana penduduk Malaysia yang berbilang kaum yang jelas ditolak oleh kaum bukan Islam...dalam keadaan Islam yang jelas tidak bersatu, berpuak-puak sudah tentu tiada kekuatan untuk mengubal dan melaksana hukum hudud yang sebenar..UMNO cuba mencari kekuatan dikalangan orang Melayu dan Islam dengan mempelawa PAS menyertai BN tapi ditolak mentah2 oleh PAS sebaliknya kekal didalam PR yang jelas dikuasai DAP yang menolak hukum hudud... Macamana PAS nak melaksanakan hukum hudud dalam situasi begini..? Jadi tak payah lah nak sibuk2 berkata mengenai pelaksanaan hukum hudud di Malaysia ....fikir2 kan lah..

Anonymous said...

Musang dah kasi tau awai2 tadi.

hujah musang mesti dibaca dari sudut seorang rakyat kpd pemerintahnya. Iaitu BN. Tak timbui soal nikajis or others politic board.

Anonymous said...

anon 1054,

Aku sebut ianya sebagai syarat layak istimewa, bukan wajib. Kecuali bab2 qhatam AlQuran!

Anonymous said...

aku tau ko baca musangkera....

coba la ko jawab ...pasai apa nak p/raya baru keluar hukum hudud...

baru nak buat konvensyen hudud...

lepas p/raya mana hudud nya... masing2 sibuk bahagi2kan harta rampasan perang kuttt....

atau sibuk masuk kedai keta mers dan bmw.....

Anonymous said...

emmmmhhhhh...... tak bleh nak jawabbb.....dok merapu2 mcm anak kera...patut la nama pun musang keraa...

lowww class la PAS ni....tmpt bdak2 duk tepi longkang besembang...

Anonymous said...

Hujah aku yg dibaca dari sudut politik, ada disiarkan pd N3 sebelum ini. Aku dah lupa tang mana! Tapi berkenaan perlunya tarbiah terlebih dahulu!

Anonymous said...

anon 1100,

Siapa yg timbulkan isu hudud baru2 nie? Nik Ajis kan!

NIK AJIS, SIAPA?

POLITICIAN KAN!!!

Anonymous said...

anon 1054,

Aku sebut ianya sebagai syarat layak istimewa, bukan wajib. Kecuali bab2 qhatam AlQuran!

--

ok faham .. jadi cadangan anda tidak relevan ia tidak lagi istimewa.

kerana Allah telah menetap hukumNYA sudah cukup istimewa

tidak perlu lagi ditambah baik ..

jika sekadar untuk menunjukan anda lebih islam dari orang islam lain

Anonymous said...

Hukum Hudud sekarang ni dilihat seolah-olah macam tawaran untuk membeli undi Melayu. Sememangnya diakui undi Melayu kepada PAS semakin merosot angkara beberapa situasi yang meletakkan PAS dalam dilema, antara menjaga hati rakan sekutu atau kembali kepada perjuangan asal.

Satu persoalan yang pasti ialah, bagaimana hudud dianggap lengkap sedangkan kepakaran dalam dunia sains ditolak mentah-mentah. Seperti kepakaran dalam DNA dan video. Jika sabitan berlaku terhadap tertuduh, apakah jaminan bahawa bukti video akan digunapakai sekiranya tiada 4 orang saksi ?

Hukum Islam sentiasa mendahului zaman. Oleh itu, untuk membuktikan keikhlasan PAS, silalah menjemput pakar-pakar DNA dan pakar-pakar video supaya bersama-sama dalam merangka draf hukum hudud. Masukkanlah juga dalam jawatankuasa tersebut prof-prof yang mempunyai phd dalam sains dan teknologi.

Anonymous said...

dah 50thn jual temberang hukum hudud. dari zaman aku kecik sampai dah tua. tiap2 kali p.raya jalan cerita akan tetap sama. tapi yg bestnya masa awal 80an dulu hangat. tapi awal 90an senyap sekejap sebab ada APU. kalaulah dlm tempoh tu dibina kekuatan bangsa, dah lama org melayu ni sampai ke plenet marikh agaknya.

rakab said...

Pak musang 8.13 oooiii,

Awat pakteh panggil aku basikal pulak?!...apa ada kena mengena .?!
Pakteh siuman lagi kan ??

Kalau nak laksanakan hukum, mesti menyeluruh ...bukan dipilih-pilih atau ambil ikut suka !!

Mana hak menguntungkan Pas, nak buat!....hak mana yang merugikan Pas ,tak payah dibuat.

Mana buleh macam tuh Pakteh ooooii...

Itu mempermainkan agama namanya tuh...

Anonymous said...

hudud tiada dlm buku gay jingga.- guan eng.

hudud , satu modal yg di recycle.

Anonymous said...

1109,

Bukan niat aku utk jadi lebih Islam waktu ni. Walau pun kemahuan kearah itu ada! Bertingkat-tingkat!

Pd aku ianya salah satu cara galakkan GenY kita memahami Islam dgn lebih sempurna. Dgn sendirinya akan jadikan dia benar2 layak utk memimpin.

Sekarang ni, macam dah takde force kearah itu, bila fahaman liberal sekular diikuti. Antaranya, kawalan diri adalah hak individu!!!

rakab said...

Berapa orang bagi komen pakai nick musangka ni pakteh oooiii..?!

anak hang sekali kaa..?

Gaya tulisan berbeza !.

Anonymous said...

rakab!

Hg bukan org utara kot! Org utara paham 'rakab' ialah salah satu alat pd basikal.

sorry la...kat hg ja aku bergurau!!!

rakab said...

Hang parti Pas sebab itu pendapat hang bunyi begitu.

orang lain semua tak betul.

Anonymous said...

rakab 11.25,

mana tak beza...sesetengah tu....copypaste!

mmuuaahhhahahahaha!!!!

Anonymous said...

SURUH NIK AZIZ TARBIAH HUSAM MUSA DULU YG TOLAK HUDUD DAN TARBIAH DR. DZUL YG KATA HUDUD TAK SESUAI PADA MASYARAKAT BERBILANG KAUM. HARAP NIK AZIZ DPT TARBIAH DALAMAN PAS DULU BARU NAK TARBIAH DILUAR.

MUHYIDDIN

Anonymous said...

1109,

Bukan niat aku utk jadi lebih Islam waktu ni. Walau pun kemahuan kearah itu ada! Bertingkat-tingkat!

Pd aku ianya salah satu cara galakkan GenY kita memahami Islam dgn lebih sempurna. Dgn sendirinya akan jadikan dia benar2 layak utk memimpin.

Sekarang ni, macam dah takde force kearah itu, bila fahaman liberal sekular diikuti. Antaranya, kawalan diri adalah hak individu!!!

--------

tahniah buat anda namun kerana bersemangat untuk kearah itu

namun .. pandangan ku tetap sama HUKUM Allah sudah cukup sempurna dan tidak perlu ditambah baik ..

jika ia perlu ditambah baik itu bukan Hukum Allah

cukup mengikut apa yang disuruh tinggalkan apa yang dilarang

jika tidak mampu buat semua jangan tinggal semua ..

rakab said...

Pak musang ,

Hang nak panggil apa pun ikut hang lah,..aku tak kisah.

Ni aku nak tanya,.......kenapa pemimpin Pas terutama Nik Aziz timbulkan isu hudud nih bermusim ?!.

Bila nak pilihanraya jer ,..timbullah....bila tak ada pilihanraya ,..senyap balik.

Anonymous said...

rakab 1128,

Udah org2 umno pun kata PAS tak betui, fair & lovely laaa...!!

Anonymous said...

1132,

Musang setuju & sokong! TQ

Anonymous said...

rakab 1133,

Aku dah jawab kat atas tadi.

NIK AJIS TU KAN...POLITICIAN!!!

P-O-L-I-T-I-C-I-A-N !!!

Hg tentu paham kan...!!!

komandomelayu said...

MUSANGKA

HANG JE LA BETOI!
BERAK TAIK BERKETOI!

rakab tanya pak musang sekeluarga said...

Muktamar lepas perwakilan Pas sebulat suara gugurkan negara Islam,...Pemimpin Pas seperti Nizar, husam,..kata hudud bukan keutamaan lagi.

Tiba-tiba Nik Aziz nak hudud balik!

Pas memang takda pendirian ke ?
Macammana nak perintah negara ?!
Masing-masing ikut suka !!

Anonymous said...

komandomelayu 1140,

TABIK TUAN!!!

Mintak sila kerumah esok...makan nasik ARAB!!!

heret rakab sama!!!

rakab said...

Pak musang,

Kalau Nik Aziz tu politician,...maknanya cakap dia tak buleh pakai semua !!

Awat hang nak sokong membabi- buta ?!.

Anonymous said...

1142,

Universiti mana yg ajaq kata,

POLITICIAN ADA PENDIRIAN OR PRINSIP!

Depa ni suma HANTU ANGIN!!!

rakab said...

Pak musang,

Nasi Arab ??!!...hang buat kenduri ka.?..pasai apa ?

Terpilih jadi calon Pas atau Pakteh menikah lagi..?

kehkehkeh...

Anonymous said...

MUSANGKA;;;;;;;;;;

hudud pas ini adalah ideologi politik pas yang gila kuasa je.

zaman nabi ada berapa kes sahaja yang dihukum hudud.

Anonymous said...

N.ajis akan jadi pemimpin kepada Melayu bangang sampai mati,tapi nyawa dia masih terlalu panjang,lambat lagi sebab pelir dia masih sihat walafiat.

Anonymous said...

Theory Aku:- PR sengaja memainkan isu hudud untuk memancing undi dari orang melayu yang kurang cerdik (ramai lagi kat malaysia nie).

Anonymous said...

rakab 1146,

Hantu angin ni, kerja dia TIUP merata. Ada yg kena kat kita & ada yg tak kena?

Yg kena...sedap la.
Yg tak kena... berpeluh!!!

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

PERJUANG ISLAM YANG MACAM MANA LAGI, PERJUANG ISLAM MACAM BODO PAS?????
ANAK HARAM JADAH NAK ISLAM MACAM MANA LAGI.

rakab said...

Pak musang,

Mata dah mengantuk!

Orang rumah pun dah bagi signal...

chow dulu...Assalam...

Anonymous said...

1151,

Hg paham ka apa itu hudud! Memaafkan pesalah jugak adalah HUDUD!!!

komandomelayu said...

SEBENARNYA PAS HANYA TAHU BAB HUDUD TU PUN KULIT SAJA!

BAB LAIN SPT EKONOMI,SAINS,TEKNOLOGI,KEWANGAN ISLAM,DAKWAH,POLITIK ANTARABANGSA,
PENDIDIKAN,PENTADBIRAN DLL SEMUANYA BUTA KAYU TU PASAL SEBOK NAK SOKONG NUAR JUBOR JADI PM!

Anonymous said...

rakab 1156,

kpla otak hg!!!

Mmuuaahhhahahaha!!!!

Anonymous said...

komando 1157,

Kata hg tu betui sgt2!

Pasai tu, klu ikut hati aku yg utama, aku nak Umno & PAS bekerjasama. sama2 kongsi jadik khalifah. Ikut kepakaran masing2!

TAPI, DEPA2 TU KEPALA BATUU...!!!

komandomelayu said...

MUSANGKA

BAGI ALAMAT LE!

BOLEH AKU SURVEY ANAK DARA HANG!

MAT SABU MAI DAK?

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

PAS BODO TAK TAU NAK LAKSANAKAN HUDUD BODO MREKA

Anonymous said...

komando 1201,

Hg tak tau ka?

MAT SABU NAK MASUK LOKAP!!!

email aku kan ada.....

Anonymous said...

PAS - Pandang depan nampak Kapal,
pandang kiri nampak tabung,
pandang kanan nampak Amoi,
pandang belakang nampak Nuar.
Tonggeng jubog lar poknik....
Senang nak berak!

komandomelayu said...

MUSANGKA

Terima kasihlah atas jemputan.
kalu dekat aku pi tapi jauh sgt pastu nanti nasik arab hang tak cukup pasai kalu aku mai naik trak 3 tan 2 bijik ada la dlm 60 org!
hehehe

Anonymous said...

GEMPAR!!!
Rancangan Dajjal Cina melagakan Islam Malaysia dan Islam Indonesia

Aku sempat merakam perbualan dgn rakan seusaha aku Ibnu Batoota yg belajar Alim di Madrasah Uloom Maulana Zakariyya South Africa sekarang. Beliau telah diberi takaza besar oleh Syura ulamak utk keluar setahun di Indonesia bg membetulkan salah faham antara Indonesia dan Malaysia. Rupa-rupanya Golongan cina punya konspirasi utk menjahanamkan Islam di Nusantara (Indonesia dan Malaysia) Mereka akan melaga-lagakan Org Islam Indonesia dan Malaysia utk menguasai Nusantara. Tulisan di bawah adalah adalah rakaman perbualan yg sy copy paste ke dlm blog saya InsyaAllah

BACA SAMBUNGANNYA

http://hafizkilau.blogspot.com/2011/09/rancangan-dajjal-cina-melagakan-islam.html

KuHamba said...

Salam..

Begitu hebat perbincangan tentang isu hukum hudud ni.
Saya percaya semua yang memilih untuk membaca tajuk ini serta mendalami isu berkenaan hudud ini seratus peratus menyokong Hudud perlu dilaksanakan dinegara yang agama rasminya adalah Islam.
Mana mungkin boleh diterima pakai alasan masyarakat Malaysia berbilang bangsa dan agama.
Sebuah negara Islam WAJIB!!! melaksanakan hukum Hudud.
Sedangkan sekalipun suatu daerah didalam sebuah negara bukan Islam juga dapat melaksanakan hukum hudud melalui mahkamah syariat khas kepada orang Islam.
Bagaimana Mahkamah syariah diMalaysia? Adakah pemimpin kita tiada kuasa untuk melaksanakan Hudud..? Ataupun benar kenyataan-kenyataan pimpinan UMNO yang berfahaman sekular yang seringkali mempersendakan hukum Islam..?


Siapa kata Hudud PAS..? Yang ada cuma Hududullah.. Anda memberi gambaran hudud PAS atas sebab PAS membawa perjuangan untuk menegakkan hudud dibumi Malaysia. Namun fahamilah setiap apa yang anda nyatakan akan diperhitungkan kelak. Kenyataan sedemikian hanya akan membawa kepada fitnah. Hudud yang diketengahkan oleh sesiapa puna adalah Hudud dari Allah.. Tiada bezanya.. Kalau ada beza, itu bukan Hudud. Tolong jangan gunakan perkataan Hudud untuk kondemkan orang lain kiranya anda rasa yang diketengahkan bukan Hudud. Atas dasar sesama saudara Islam kita saling berpesan agar tidak lakukan perkara yang menghampirkan diri kita pada satu dosa yang amat besar. Sesuatu yang kita sangkakan kecil namun besar disisi Allah s.w.t
Wallahhua'lam.
Buat mereka yang suka melenting dengan caci maki, jaga-jagalah kerana hati anda sedang sakit. Ubatilah sehingga bertemu kesabaran dan ketenangan. Hanya dengan hati yang selalu dekat dengan Allah akan mendapat ketenangan.. Insyaallah..
Jalan mana yang mahu dipilih terserah pada diri masing2.. Sama2 kita berdoa supaya Allah s.w.t menunjukkan jalan yang lurus bersama mereka yang benar2 bertaqwa padaNya..
Teruskan perjuangan saudara sekalian..

Tukang Komen said...

DAH JADI MACAM KELAS AGAMA PULAK. BARU PERTAMA KALI AKU TERJUMPA MUSANG BERIMAN. BAGUS SHEIKH MUS. KASI SEKOLAH SIKIT PADA KITA ORANG.TAPI KALAU SUDAH BERILMU JANGAN SAMPAI ILMU YG DIMILIKI TIDAK MEMBERI MUNAFAAT PADA DIRI SENDIRI. BERILMU BIAR BERAMAL DAN BERAMAL DENGAN ILMU.

TOLONG HURAI SIKIT SOAL 'TANDA-TANDA TERANG'. BUKAN APA CUMA NAK BELAJAR.

Anonymous said...

Eleh sudah la puak pas.. Desperade sgt ke? Sape suroh pilih mat saburit timbalan pas? dah tak psal2 kena amek hati org melayu smula..
Kesian dek ngalabah berok nik aziz smpai tpaksa kluar crite negara islam blik demi undi melayu yg bakal melayang ke BN bila PRU13 nnt.. Smpai ckp DAP pun dah tak lyn skrg.. nmpak gaya silap2 DAP2 skali kna tapau next PRU nnt..
Tak payah la penyokong pas bsorak sakan 20 thn pas perintah takan baru skrg nak buat kot? Lembab btul n.ajis!

Anonymous said...

Tanya sama poknik apa itu hud hud?

Anonymous said...

Tak ku lapag PAS sampai bila2.
parti kutip sedekah pakat berbedak dgn puak2 dia.
pairluck punya parti haramjadah ni.

Anonymous said...

Setiap apa yang kita tuturkan, tuliskan akan dihitung di SANA kelak.

Anonymous said...

Huhuhu hudud? Kalau hudud dah lama buat dah tentu aljuburi atau mat cepu dan mahu kena rotan atau rejam takpun sula hahaha ni semua politik menipu jerr. Hudud pejadahnya kalau penzina dan peliwatpun pas bela? Tp kalau nak buat jugak hukum dunia ini di kelantan silakan.. Ingat jgn tipu kerana hukum ALLAH SWT akan tiba diakhirat kelak!!!

Anonymous said...

Baru lepas check facebook tgna. Gugur airmata melihat respon dari non- muslim yg menyokong hudud. Masyaallah, klu non muslim boleh mnyambut hukuman itu, kita yg muslim terus berbalah akan undang-undang yg jelas dan nyata dari Allah swt.

Anonymous said...

Siapa yg tolak?
Dilarang buat himpunan BERSIH, buat juga!

Mengapa tak buat Hudud?
Nak salahkan UMNO tak beri. Podah! cakap mcm paria, perangai mcm setan.

parti haramjadah.

nak tunjuk gedebe, tua kutok!

Silakan buat hudud di Kelantan Tok Guru wali walkok!

Anonymous said...

Oi anon do atas.. Sbb pas ckp hudud utk islam je.. Maknanya kalo org cina mencuri dgn org melayu dia hanya menerima hukuman mahkamah sivil berbanding org islam yg dipotong tangan! Satu kelebihan buat mereka walau dia la ketua yg sebenar..
Sebab tu undang2 hudud harus dikaji secara mendalam oleh pakar bukannya yg takat SPM cukup makan. Sbb kita ada pelbagai kaum dikuatiri hukum ini akan menakutkan org melayu thadap islam, mkin ramai murtad lg parah!
Ini hukum dunia dan bukan tmasuk pkara waiibpun kalo wajib dah lama kita amalkan.

RED said...

TOLAK DAN BUANG SAJA PAS DAN PKR KEDALAM TONG SAMPAH.

Anonymous said...

Salahuddin Ayub kata:

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menggesa pimpinan Pakatan Rakyat (PR) tidak membincangkan secara terbuka mengenai pelaksanaan hukum hudud kerana ia tidak mungkin dapat dilaksanakan dalam tempoh terdekat.

“Tidak perlu lah kita berbincang mengenai perkara-perkara yang tidak mungkin boleh dilaksanakan... semua pihak kena faham perkara ini,” katanya kepada mStar Online pada Jumaat.

September 23, 2011 9:28 PM

'''''''''''''

He he he PAS juga teragak agak nak melaksanakan hukum hudud. PAS hipokrit. Siang malam hentam UMNO kononnya tak mahu laksanakan hudud tapi sendiripun teragak agak. Buang masa membincangkan isu hudud ini.

Anonymous said...

lagiii???....khalid samad kata apa ya????

Timbalan Pesuruhjayanya, Khalid Samad berkata, jika satu referendum mengenai perkara itu diadakan dan keputusan menunjukkan bahawa rakyat menyokong, maka ia harus dilaksanakan.

Bagaimanapun pada masa yang sama, beliau juga berkata, PAS tidak akan meneruskan niat untuk melaksanakan undang-undang itu tanpa persetujuan daripada DAP dan PKR.

"Tetapi ia bukanlah sesuatu yang kita akan laksanakan tanpa persetujuan rakan-rakan kami dalam Pakatan Rakyat," kata Ahli Parlimen Shah Alam itu.

September 23, 2011 9:29 PM

''''''''''

Lagi lagi hipokrit PAS. PAS dah tahu PKR dan DAP menentang hudud yg bermakna menentang Islam (mengikut istilah PAS) tapi PAS bangkitkan juga isu tersebut. Kenapa ye ? kerana sokongan rakyat pada PAS dah merosot teruk jadi hududlah modal untuk menarik balik sokongan yg dah hilang. Kalau benar PAS ikhlas nak laksanakan hudud keluar Pakatan Rakyat sekarang juga. Berjuanglah tanpa tentangan dari kawan sendiri,barulah nampak ikhlas.

komandomelayu said...

HUKUM HUDUD NI SATU -SATUNYA NYAWA PAS YG TINGGAL UTK RAIH SIMPATI DAN SOKONGAN RAKYAT KONON DEMI PERJUANGAN ISLAM!

TETAPI LIHAT NIK AJIS SENDIRI PUN TAK TAHU NAK BUAT DERAF UNDANG-UNDANG SETELAH 25 TAHUN BERKUASA.

MB KEDAH AJIJAN KATA HUDUD BOLEH DIPERTIMBANGKAN KALU BERSESUAIAN UTK DILAKSANAKAN DINEGERI KEDAH.

SALAHUDIN AYUBI PULAK KATA BUANG MASA BINCANG PASAL HUDUD SEBAB KALU NAK LAKSANAKAN MESTI DAPAT PERSETUJUAN DAP DAN PKR!

PEMIMPIN SENDIRI PUN BERTERABUR PENDAPAT LAGI ADA HATI NAK SALAHKAN ORANG LAIN?

Anonymous said...

lagiii???....khalid samad kata apa ya????

Timbalan Pesuruhjayanya, Khalid Samad berkata, jika satu referendum mengenai perkara itu diadakan dan keputusan menunjukkan bahawa rakyat menyokong, maka ia harus dilaksanakan.

Bagaimanapun pada masa yang sama, beliau juga berkata, PAS tidak akan meneruskan niat untuk melaksanakan undang-undang itu tanpa persetujuan daripada DAP dan PKR.

"Tetapi ia bukanlah sesuatu yang kita akan laksanakan tanpa persetujuan rakan-rakan kami dalam Pakatan Rakyat," kata Ahli Parlimen Shah Alam itu.

September 23, 2011 9:29 PM

========

Apa dah jadi PAS juga tak menyokong hudud. Ini lah akibatnya kalau Islam dijadikan modal untuk mendapat undi. Buang islam untuk undi cina tapi undi Melayu hilang.Nampaknya PAS kena makan panadol.

komandomelayu said...

PAS KENA MINUM ROUND UP!

Anonymous said...

Komando Melayu

PAS kena minum roundup

......

He he he cadangan yg baik agar kesucian Islam di Negara ini terpelihara dari dijual beli kerana nak kekal berkuasa.

Tukang Komen said...

KALAU ROUND UP TAKDE KESAN CUBA PULA SEVEN UP CAMPOR CLOROX. MINUM IKUT ATURAN...satu baldi besar selepas ceramah politik. Insya'allah padam.

Anonymous said...

ulamak penipu dah terdesak sanggat ulamak pluralisme ni dah nmpak kekalahan PAS di Kelantan...cita nak mati tegak dikerusi empuk MB kelantan mungkin tak tercapai...huhuhuh

Anonymous said...

tak ade guna hidup lama umo panjang amalan jadi sis sia kaki penipu spnjang hayat kalau ada pahala dan kebajikan yang dia buat pahala dan kebajikan itu akan pergi ke manusia yang prnah dizalimi dan ditipu oleh tok guru plstik dan dosa orang yang dizalimi akan pergi ke tok guru plastik ...huhuhu perjuangan yang sia sia...renung2 kan dan selamat beramal

Anonymous said...

BismillahirRahmaniRahim!

Musang tutup hujah musang kat sini dgn satu permintaan pd TGNik Ajis!!

KLU BETUI2 HG IKHLAS, BAWAK USUL HUDUD NI KE PARLIMEN !!!

Wassallam!!

Anonymous said...

tutup mulut PAS,DAP.PKR dalam pru ini
dengan tidak memangkah mereka2 yang penipu ini.

Anonymous said...

merapu2 la musangkera ni.....

pas tak akan bawak hudud ni ke mana2....tu hakikatnyaa...

cuma muncul 4thn sekali bila nak musim p/raya...

bila musim hujan tak muncul, musim tengkujuh, musim jerebu, musim piala monson, musim piala msia, tapi cuma keluar bila nak musim p/raya...

jadi pada musangkera dan juak2 pas yg memuja tua kutuk, harap2 pru13 berubah jadi ceredikk...

takkan selama2nya nak jdi boddo dan makan taik nik aziz....

Anonymous said...

Mca tolak hudud sebab tgk orang pas dok dakap orang dap. Pas bagi muka kat cina. Itu yang jadi macam ni sekarang kat Malaysia.

Anonymous said...

betoi tu, aku dah tua dahhh, dah muak tengok pas menipu org melayu dgn negara islam dan hudud. paling klasik pada pilihanraya thn 1990 (berapa ramai disini yg merasa??) hari ni perintah esok sebelom azan subuh hudud. disambut dgn jeritan takbir kurang2 30ribu penduduk di rusila. aku salah seorg yg kene tipu. naik 2 buah kereta dari KL ke rusila tinggal kan keluarga seminggu semata2 nak kejar syurga nik aziz. celaka punya pas.

Anonymous said...

tu ceta lama bro....tok sah tgk jauh2...

tgk pada p/raya 12 yg lepass....tu kesempatan terbaik nakkan hudud...

kalau pas benar2 ikhlas la nakkan hudud ....

MP melayu campur umno dan pas dan pkr melebihi 2/3 dari parliman..

umno ajak pas tubuh kjaan muhaballah, tapi kenapa nik aziz tolak dgn bongkak masa tu...

nik aziz dakap kaki anwar dan dakapkan muka dia ke jubo anwar rapat2 masa tuu...

semata2 kerana 16 sept...we have the numberss....

katakan masa tu anwar jadi PM, adakah hudud akan terlaksana?? sbb mereka bertiga parti setan telah tandatangani perjanjian buang hudud..

poorahhh.....sbb tu aku kata pas jual temberang hudud saja di sini...

kalau jumpa nik aziz ....angkat serban dia, lpas tu ludah kan aje pala motakk dia tuhh....wakakaka

Anonymous said...

Soalan mudah...Hukum hudud memerlukan 4 saksi yg bukan fasik sebagai bukti bagi satu2 kesalahan.....Abis kalo takde 4 saksi mesti guna hukam Takzir kan????Hukum Takzir ni membolehkan pembuktian selain dari 4 saksi digunakan dan hukumannya tidak boleh seberat hukum Hudud, betul tak??Kalo gitu undang2 yg ada kat Malaysia ni guna pakai tak pembuktian2 selain dari 4 saksi yg bukan fasik contohnya cap jadi,DNA,video dsb????Org2 PAS jgn jadi bodoh!!!!

Anonymous said...

anon 1113,
Aku masuk balik!

Takat tu ja yg hg tau pasai hudud! Hg nak serang PAS cara tu ja?

Hudud kena baca secara keseluruhan. Bukan bole amik cabut2 ja! Hg ingat Hudud tu pasai mahkamah ja ka? Pasai jatuh hukuman ja ka? Pasai jenayah ja ka? pasai undang2 ja ka?

HUDUD ni...KEHIDUPAN ! TATA CARA HIDUP MUSLIM!!

Jgn main amik part2 yg hg suka ja!!!

Anonymous said...

Jika nak ikut Islam. Nak mengaku diri Islam. Ikut secara keseluruhan! Jgn setengah ikut, setengah tak ikut.

APA HAK SEORG LAWYER KAPIAQ MEWAKILI KLIEN SEORG MUSLIM????

komandomelayu said...

MUSANGKARPALSINGH

HANG HURAIKAN DRAF KAEDAH SIASATAN BAGI DIGUNAPAKAI SEKSYEN BERIKUT MENGIKUT TAFSIRAN UNDANG- UNDANG HUDUD BERDASARKAN ISLAM:

KALAU KANUN ACARA JENAYAH SEKSYEN 117 DAN SEKSYEN 4(1)(B)AKTA PENAGIH DADAH.

MINTA HANG HURAIKAN SUPAYA ORANG -ORANG BODO MCM AKU DAN ORG UMNO BOLEH PAHAM MCM MANA DAN BAGAIMANA HURAIAN TAFSIRAN UNDANG UNDANG HUDUD SETELAH DIGUNAPAKAI UNTUK MENGGANTI SEKSYEN2 YG BERKENAAAN.

Anonymous said...

KomandoMelayu!

kanun acara jenayah seksyen 117:

Penahanan reman suspek & lanjutan.


seksyen 4(1) akta penagih dadah:

Membawa Ke Hadapan Majistret jika ujian tidak dapat disiapkan dalam masa 24 jam :
1.Ujian tidak dapat disiapkan dalam masa tempoh 24 jam ◦Orang itu boleh di lepaskan dengan jaminan, tanpa penjamin, oleh seorang Pegawai supaya hadir pada masa dan ditempat yang dinyatakan dalam bon.
◦Seorang itu boleh dibawa dihadapan Majistret, majistret boleh dengan kuasanya menahan seseorang itu selama tempoh 14 hari untuk menjalani ujian.

HG SURUH AKU BUAT DRAF HUDUD BERKENAAN SEKSYEN DIATAS?

NAK BAGI AKU MAMPUIH KA!!!!!!

komandomelayu said...

MUSANGKA

DAK AIIGH!

AKU RASA NIK AJIS YG MAMPUIH KALAU HANG PI TANYA DIA PASAL DERAF HUDUD UNTUK SEKSYEN BERKENAAN!

Anonymous said...

JIKA HUDUD HANYA 0.001%, AKU FIKIR PERSAUDARAAN ISLAM ITU JAUH LEBIH TINGGI PERATUSNYA BUKAN?
BUKANKAH NABI SAW MEMULAKAN KERAJAAN ISLAM MADINAH DENGAN MENGERATKAN TALI PERSAUDARAAN ANTARA MUHAJIRIN DAN ANSAR? ADAKAH BAGINDA TERUS MELAKSANAKAN HUDUD WAKTU ITU? TIDAK BUKAN?
AMBIL CONTOH MUDAH ITU SAHAJA, NAMPAK SANGAT PAS DAH KHILAF. PERSAUDARAAN DENGAN UMAT ISLAM UMNO DITOLAK HANYA KERANA POLITIK, MALAH RAMAI MENUDUH UMNO TERDESAK BUKAN? PAS HEBOH KONONNYA MEREKA LEBIH BERIMAN, TETAPI HULURAN TANGAN PERSAUDARAAN SESAMA AGAMA DISELANG SELI DGN BERMACAM2 SYARAT? TETAPI BILA BERPAKAT DENGAN PARTI KAFIR HARBI YANG NYATA, TIADA SYARAT!
KINI, ISU HUDUD DIBANGKITKAN SEMULA. MENGAPA TIDAK DIUTAMAKAN ISU2 PENYATUAN DAN PERPADUAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA? TOLONGLAH UTAMAKAN YANG MANA LEBIH UTAMA..

whiteorange said...

PAS mula berjinak jinak dengan pasaran saham bermodalkan hudud.

setelah 50 tahun tidak ada peningkatan ,PAS cuba melabor dalam saham ANWAR, tetapi ternyata percaturan PAS silap.

Akhirnya saham hudud di jual untuk membeli saham saham baru

PAS melihat KEBAJIKAN amat berpotensi didagangkan. Tetapi setelah memasuki pasaran , saham KEBAJIKAN juga kurang mendapat sambutan.

PAS bertindak memperkenalkan dana dana baru bagi meningkatkan prestasi saham PAS iaitu saham BERSIH, saham Mat Indera, saham komunis disamping saham kebajikan.

Ternyata semua saham tidak menarik minat pelabor.

Terdesak dengan kemerosotan saham saham mereka, PAS bertindak membeli semula saham HUDUD untuk diperdagangkan semula.

Ternyata kebanyakan para pemain saham sudah hilang keyakinan terhadap saham HUDUD.

Apa option yang PAS ada ???

BERTAUBAT DAN JANGAN BERJUDI LAGI ????

whiteorange said...

Aku nak tanya musang dan musang mesti jawab dengan jujur?

1. Berapa buah negara dalam dunia yang telah melaksanakan hukum hudud secara Islam sebenar?

2. Malaysia, Sebagai sebuah negara berbilang bangsa dan agama serta fahaman politik, ditambah dengan sistem memilih kerjaan secara demokratik,ada atau tidak mana mana satu parti politik melayu yang boleh memenangi satu satu pilihanraya tanpa sokongan yang bukan melayu?

3. Adakah anda yakin ada mana mana parti melayu yang mampu memerintah Malaysia tanpa mengambil kira pandangan bukan melayu

cukup sekadar 3 soalan

Ada lebih baik jika musang buka blog sendiri !!

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

HUDUD KEPALA BUTOH HAMPA, YANG HAMPA NAMPAK KEPALA BUTOH ANWAR TERJUNTAI JUNTAI PUN HAMPA SOKONG DIA, SAMBUT DIA MACAM RAJA.

MANA ADA SATU CONTOH NEGARA DALAM DUNIA YANG MENJALAN UNDANNG HUDUD. MANA ADA CUBA HAMPA TUNJUKAN. HUDUD ADALAH REKAAN CERITA PEMIMPIN PAS YANG GILA KUASA UNTUK NAK DAPAT UNDI ORANG MELAYU ISLAM SAHAJA.

Anonymous said...

Nak sembang pasai politik plak sat!

Kelmarin, TPM kata Umno nak jln Hudud, pasai dah tanggungjawab. sampai terkejut beruk MCA & Gerakan!

Hari ini PM kata tolak Hudud plak!!!

Seteruk-teruk PAS, takde lagi 2 pimpinan teratas bertelagah sampai camni!!!

Tapi aku paham. Tok Mudin tu ada asas Ugama. Bapak dia ulama'.

Tapi yg sorang lagi ni....

BINI PUN TAK TERJAGA!!!!

mmuuaahahahahahahaha!!!!

Anonymous said...

Majlis aidilfitri bersama rakyat kunun...!

Pemimpin makan kat meja VVIP, siap dgn ayam golek, kerapu bakaq!

Kita pun pi la sebagai rakyat. Nak dok la kat meja depa tu...lauk best2! Terlioq la!

Mana ada! Depa tunjuk luaq. Makan kerang rebus bawah pokok!!!

PEMIMPIN BERSAMA RAKYAT!!

komandomelayu said...

HANG KAN MUSANG MEMANG LA KENA HALAU! TU NASIB BAIK DEPA BAGI JUGAK MENATANG MCM HANG MAKAN KERANG KALU DEPA KATOK SAMPAI MAMPUIH APA PUN TAK BOLEH!

...SEDAP MAH!!!

Anonymous said...

Udah2 ler musang bebrulu babi..baik la juak2 PIS laksanakan Hudud kepada Nuar berahi dengan Mat syabun tue dulu..jgn dok gebang jer lebih..

Bila kepala (nik ajis, mat syabun) memekik jer satu2 isu..juak2 PIS yang otak tengin ni (termasuklah musang bebrbulu babi)pun duduk belakang, jadi tukang gebang, tukang kipas, tukang canang yang pekikkan dua mahkluk tersebut adalah benar sebenar2nya...

Maka melolong2 la juak PIS menyokong tindakan dua makhluk tersebut termasuk lah si musang berbulu babi...jilat la musang..selagi buleh jilat hang jilatkan pungkok nik ajis ngan mat Syabun juga pemimpin2 PIS hang..jilat sampai bersih tauu....kuii...kuiii..dasar penjilat pungkok tegar...

«Oldest ‹Older   201 – 327 of 327   Newer› Newest»